خبر رسمی UNREAL ENGINE 5 معرفی شد، اولین دمو ریل تایم PS5

راستش شما راست میگید و تو نسل بعد چیزهایی رو خواهید دید که هیچوقت امکان انجام دادنشون وجود نداشته، مثلا سوارشدن روی پرنده های هورایزون یا ساختن تمام ساختمان های اسپایدرمن.
اصلا مهم نیست که همین الان هم میشه این کارو کرد ولی خوب چون اونا میگن نمیشه شما هم بگید نمیشه.
 
چوری ssd روی فیزیک بازی تاثیر میزاره؟ چون نمی دونم دارم میپرسم. مقاله ای هست در موردش؟
بخاطر اینکه احتیاج نیست تا خرخره رم سیستم پر بشه تو بازیهای اوپن ورلد و مقدار بیشتری ظرفیت رم به دیتا فیزیک بازی اختصاص داده میشه.

حالا حتما باید مقاله باشه راجب بهش تا شما قبول کنین یه چیزی رو؟

بخدا ساده هست دو تا سیستم با یه مدل پردازنده ،،،یکی فقط یک گیگ رم داره اون یکی هشت گیگ بنظرت کدوم بهتر و دقیقتر فیزیک اجسام رو شبیه سازی میکنه؟
 
  • Like
Reactions: benjohn
بخاطر اینکه احتیاج نیست تا خرخره رم سیستم پر بشه تو بازیهای اوپن ورلد و مقدار بیشتری ظرفیت رم به دیتا فیزیک بازی اختصاص داده میشه.

حالا حتما باید مقاله باشه راجب بهش تا شما قبول کنین یه چیزی رو؟

بخدا ساده هست دو تا سیستم با یه مدل پردازنده ،،،یکی فقط یک گیگ رم داره اون یکی هشت گیگ بنظرت کدوم بهتر و دقیقتر فیزیک اجسام رو شبیه سازی میکنه؟
اونيكه cpu و gpu قوي تري داره :D
البته رم گلوگاه نشه ها
 
من یک چند تا نکترو بگم :
اولین نکته، مگا اسکن یک کتابخانه عظیم که بالای 12 هزار asset از 3d scan ها و متریال،سطوح PBR، اتلس ، دکال ،... که شامل تمامی مپهای albedo تا نرمال ، دیسپلسمنت ، امبینت اکولوژن و غیره... هست که همه اینها با کیفیت فوق العاده بالا 4k 8k در اختیار همه قرار گرفته و حتی رزولوشن پایینتر. ( شما میتونی داخل هر موتور انجینی از اینها استفاده کنی ) ، (دیتا های اسکن شده از دنیای واقعی فقط شامل ابجکت ها نمیشه ، شامل متریال ها هم هست.)


دومین نکته، تمامی 3d scan ها از صخره گرفته تا چوب درخت قابلیت scale ، blend و world align texture شدن و همینطور قابلیت retopology برای پروداکشن دارن و فقط به این معنا نیست که شما جسم فتوگرامتری رو بندازی تو صحنه بعد بر اساس اون استسهای دیگه بسازی و چون سایزش بزرگه یا کوچیکه پس بیخیالش. پس چیزی به نام عیب یا محدودیت وجود نداره.

نکته سوم، شما به عنوان یک environment artist اولین کاری که برای خلق یک محیط میکنی بعد از جمع آوری رفرنس و کانسپت هایی که به شما داده شده blockout کردن محیط آغاز میکنی و بر اساس اون شروع میکنی جزییات دادن و استفاده از assets هایی که در اختیار داری صحنرو میسازی پس به این صورت نیست که شما در مرحله production به مشکل بر بخوری. (تصویر پایین بازسازی مپ dust v.2 هست داخل آنریل انجین)


نکته چهارم، برای ساخت یک بازی یا فیلم همیشه یک pipelineای وجود داره، که بعضی زیر شاخه هاش مثل concept art دچار تغیر ورک فلوی کمتری میشن چون روند فقط تولید ایده هست. ولی فاز production به طور مداوم ورک فلوش درحال تغییره مخصوصا قسمت مدلینگ، حالا میخواد character باشه یا environment، حالا با این امکاناتی که در اختیار آرتیست قرار گرفته از دیتاهای اسکن شده دنیای واقعی استفاده کنه سرعت ساخت محیط های بازی هم تندتر خواهد شد. منظور توییت آقای rafael grassetti هم همین هست ، که ساخت بازی فقط شامل طراحی محیط نمیشه، شما FX داری Animation داری و خیلی چیزهای دیگه که همه اینها هم دچار تغییر خواهند شد در آینده.
کمپانی کوییکسل فقط شامل کتابخانه و asset ها نیست، شامل نرم افزار تکسچرینگ و پینتینگ هست به اسم mixer که بعد از اینکه توسط epic خریداری شد ورک فلوی مستقیم توسط quixel bridge محیا شد ( البته قبلش هم میشد )، واضح بخوام بگم شما assets های مگا اسکن میبری تو میکسر و ترکیب لایه های مختلف متریال خودتو میسازی ( مثل لایه های کیک ) و از طریف bridge با یک کلیک وارد موتور آنریل می کنی به همین راحتی.
هر کمپانی بزرگ بازیسازی روند ساخت و تولید خودشو داره ولی 100% به سمتی میرن که صرفه جویی در زمان و هزینه کنن.( محیط های باور پذیری که kojima production تو death stranding استفاده کرده بود از اسکنهای دنیای واقعیه.)
در ضمن من خودم با unreal engine کار میکنم پس گفته هام بر اساس تجربه ای که دارم هست و فرضیات نیست.
 
گرافیک تکسچر اتفاقا دقیقا به سرعت SSD و RAM و حجم RAM بستگی داره. رزولوشن بالاتر تکسچر هزینه پردازشی خاصی نداره و فقط بحث اینه که اطلاعات تکسچر رو به موقع به GPU برسونی.


گرافیک تکسچر هیچ ربطی به SSD یا رم نداره GPU نیاز به حافظه بسیار پر سرعت GDDR6 داره برای پردازش که سرعت SSD پشم اونم نیست(حالا باز مدیرا میاد می گن پستت پاک شد چرا از کلمه پشم استفاده کردی:D جدا پشم کلمه ی بدیه؟:D) حتی رم هم پشمش نیست چرا که سرعتش 0.1 ش می شه اما برای کنسولا سرعت رم کلا یکدست شده داستانش فرق می کنه که دست سازنده بازتر باشه.
شما برای همین هم بازی بارگذاری داره تا اطلاعات بیاد روی رم برای CPU یا روی VRAM برای GPU قرار بگیره تا پردازش دچار dELAY نشه حالا هر چقدرم سرعت SSD بهتره باشه لود بازی سریع تر می شه یا اگر بازی همه اطلاعات کپی نکنه زمان دسترسی به اطلاعات دچار لگ یا استاتر نمی شه یا حداقل میزانش کمتر می شه همین
باور کنید PC ها 10 سال SSD براشون اومده 1 نفر تا حالا ادعا نکرده SSD بخر فریم یا گرافیک بازی بهتر می شه من خودم 6 ساله SSD دارم تا الان 1 بازی ندیدم فریم بهم اضافه کنه بعد ناگهان معجزه شده که SSD که سرعتش 5 گیگ بر ثانیه هست میاد کمک حافظه ای که سرعتش 500 گیگ بر ثانیه هست؟
بابا اون زمانم من یادمه می گفتم cELL برای ناسا هم می شه استفاده کرد بعدا فهمیدن قدرتش در حد CORE I3 الان اینتل هست یعنی ناسا اینقدر بد بخته که بیاد همچین CPU استفاده کنه؟ بله IBM برای ابر رایانه ها CPU می سازه اما نه ماله PS3 نه اون 1 دونه ازش بالای 1000 هزار تا ازش کنار هم می ذارن.
 

بابا اون زمانم من یادمه می گفتم cELL برای ناسا هم می شه استفاده کرد بعدا فهمیدن قدرتش در حد CORE I3 الان اینتل هست
یعنی ناسا اینقدر بد بخته که بیاد همچین CPU استفاده کنه؟ بله IBM برای ابر رایانه ها CPU می سازه اما نه ماله PS3 نه اون 1 دونه ازش بالای 1000 هزار تا ازش کنار هم می ذارن.
ببین cell چی بوده سال 2006 که بعد 14 سال داره با cpu روز مقایسه میشه.

cell هر چی بود اخرش همه دیدن از پس اجرای چه بازیهایی بر اومد.
 
ببین cell چی بوده سال 2006 که بعد 14 سال داره با cpu روز مقایسه میشه.

cell هر چی بود اخرش همه دیدن از پس اجرای چه بازیهایی بر اومد.
شما فنا واقعا حرص در بیارید با CORE I9 که مقایسه نشده گفتم CORE I3
چه بازی هایی رو اجرا کرد؟ همه ی اونا به لطف برنامه نویس های فوق العادش اتفاق افتاد اگه GOW 3 می گید که GOW جدید هم از همه بازی های مولتیش بهتر ظاهر شد بازم اگه LAST OF US که باز نسخه 2 گرافیکش فک برانداز شده اما اگر بحث بازی مولتی باشه که بگیم 360 نمی کشید اما 3 گرافیکش خیلی بهتر بود که اصلا 1 مورد هم نداریم اکثر بازی هم یا فریم 360 بهتر بود یا گرافیکش ما اخرشم قدرت نهان CELL ندیدم:D
تازه همه ی چیزهایی که دیدید افکت گرافیکی بود و بارش روی GPU دستگاه بود مهم فیزیک بازی ها بود که هیچ چیز خاصی ازش ندیدم چیزی که بهترش برای PC یا 360 نبود.
 
شما فنا واقعا حرص در بیارید با CORE I9 که مقایسه نشده گفتم CORE I3
چه بازی هایی رو اجرا کرد؟ همه ی اونا به لطف برنامه نویس های فوق العادش اتفاق افتاد اگه GOW 3 می گید که GOW جدید هم از همه بازی های مولتیش بهتر ظاهر شد بازم اگه LAST OF US که باز نسخه 2 گرافیکش فک برانداز شده اما اگر بحث بازی مولتی باشه که بگیم 360 نمی کشید اما 3 گرافیکش خیلی بهتر بود که اصلا 1 مورد هم نداریم اکثر بازی هم یا فریم 360 بهتر بود یا گرافیکش ما اخرشم قدرت نهان CELL ندیدم:D
تازه همه ی چیزهایی که دیدید افکت گرافیکی بود و بارش روی GPU دستگاه بود مهم فیزیک بازی ها بود که هیچ چیز خاصی ازش ندیدم چیزی که بهترش برای PC یا 360 نبود.
عزیز دل برادر حرص نخور، خوب خودت داری میگی اندازه یه i3 الان قدرت داره؟(در صورتی که این حرف کاملا اشتباه هست)
الان بنظرت i3 8100 یا i3 9100قدرتشون کمه؟
تمام بازیهای این نسل رو 60 فریم با تنظیمات خیلی خوب دارن اجرا میکنن این بنظرت ضعیفه؟

شما فیزیک انچارتد 2و3 و لست اف اس و گاد 3 رو میگی چیز خاصی نبوده؟برای یه cpu که سال 2005 طراحی شده؟
 
بخاطر اینکه احتیاج نیست تا خرخره رم سیستم پر بشه تو بازیهای اوپن ورلد و مقدار بیشتری ظرفیت رم به دیتا فیزیک بازی اختصاص داده میشه.

حالا حتما باید مقاله باشه راجب بهش تا شما قبول کنین یه چیزی رو؟

بخدا ساده هست دو تا سیستم با یه مدل پردازنده ،،،یکی فقط یک گیگ رم داره اون یکی هشت گیگ بنظرت کدوم بهتر و دقیقتر فیزیک اجسام رو شبیه سازی میکنه؟
معلومه اونی که سی‌پی‌یو قوی تر داره:دی محاسبه فیزیک ربط مستقیم به CPU و gpu داره.
رم از یک جایی به بعد دیگه کارایی نداره، مثلا بیای رو یک سی‌پی‌یو معمولی ۶۴ گیگ رم ببندی! به چه درد اون سی‌پی‌یو می خوره این مقدار رم وقتی خودش توانایی محاسبه مثلا فیزیک رو نداره؟!
ولی در کل چیزی که گفتی مزیت رم بالا و سریع بود:دی
Ssd باهر سرعتی که باشه اطلاعات رو اول به رم میده و اون به سی‌پی‌یو. CPU کاری نداره که سرعت ssd چقدره.
پ.ن: بحث vram جداست و ssd می تونه به عنوان vram استفاده بشه هم داریم ولی خیلی ارزشمند نیست این کار
 
  • Like
Reactions: Kiarash_united7
معلومه اونی که سی‌پی‌یو قوی تر داره:D محاسبه فیزیک ربط مستقیم به CPU و gpu داره.
رم از یک جایی به بعد دیگه کارایی نداره، مثلا بیای رو یک سی‌پی‌یو معمولی ۶۴ گیگ رم ببندی! به چه درد اون سی‌پی‌یو می خوره این مقدار رم وقتی خودش توانایی محاسبه مثلا فیزیک رو نداره؟!
ولی در کل چیزی که گفتی مزیت رم بالا و سریع بود:D
Ssd باهر سرعتی که باشه اطلاعات رو اول به رم میده و اون به سی‌پی‌یو. CPU کاری نداره که سرعت ssd چقدره.
پ.ن: بحث vram جداست و ssd می تونه به عنوان vram استفاده بشه هم داریم ولی خیلی ارزشمند نیست این کار
یعنی اونی که یه گیگ رم داره، ولی cpu ش اصلا میگیریم دو برابر cpu قوی تری داره... نه سه دهم. بیشتر از اونی که هشت گیگ رم داره اطلاعات پردازش میکنه دیگه.
 
Last edited by a moderator:
یعنی اونی که یه گیگ رم داره، ولی cpu ش مثلا دو برابر cpu قوی تری داره... بیشتر از اونی که هشت گیگ رم داره اطلاعات پردازش میکنه دیگه... خیلی ممنون، تسلا به شما نیاز داره...
لول! سی پی یو قوی تر مساوی پردازش بیشتر و سریع تر پس نیازمند به سرعت و حجم بیشتر رم، برعکسش رو که نتیجه نمیگرن، رم بیشتر داریم بیایم براش سی‌پی‌یو قوی تر بزاریم، با داشتن دکمه که کت شلوار نمی دوزن:D
 
معلومه اونی که سی‌پی‌یو قوی تر داره:D محاسبه فیزیک ربط مستقیم به CPU و gpu داره.
رم از یک جایی به بعد دیگه کارایی نداره، مثلا بیای رو یک سی‌پی‌یو معمولی ۶۴ گیگ رم ببندی! به چه درد اون سی‌پی‌یو می خوره این مقدار رم وقتی خودش توانایی محاسبه مثلا فیزیک رو نداره؟!
ولی در کل چیزی که گفتی مزیت رم بالا و سریع بود:D
Ssd باهر سرعتی که باشه اطلاعات رو اول به رم میده و اون به سی‌پی‌یو. CPU کاری نداره که سرعت ssd چقدره.
پ.ن: بحث vram جداست و ssd می تونه به عنوان vram استفاده بشه هم داریم ولی خیلی ارزشمند نیست این کار
مشکل بحثت اینه که داری از دریچه سنتی به این قضیه نگاه میکنی. حرفات درسته منتها اینو در نظر نمیگیری که این نوع طراحی قراره مسیر گذشته رو تغییر بده وقتی از مسیر جدیدی میری دیگه قوانین قدیم در موردت صادق نیست

ببین یه مشکل (باتل نک) خیلی بزرگی که تا الان باهاش درگیر بودیم استریم دیتا بوده. چه فایده ای داره که شما قویترین GPU ی تاریخ بشر رو داشته باشی ولی نتونی بهش اطلاعات رو به موقع استریم کنی؟ هیچی باتل نک میشه و نمیتونه اون پانسیل خودشو داشته باشه. الان این IO جدید وظیفش همینه که اون باتل نک ها رو رفع کنه.
یه مثال ساده به پمپ آب که یک لیتر درثانیه پمپاژ میکنه سریعتر مخزن 200 لیتری رو پر میکنه یا اونی که نیم لیتر در ثانیه قدرت داره؟
جواب اون نیم لیتریست :D چرا چون شلنگی که داره آب میرسونه به پمپ قویتره 25 صدم لیتر ظرفیت داره.

این IO اون شلنگست که الان بشدت آپگرید شده
 

کاربرانی که این گفتگو را مشاهده می‌کنند

Top
رمز عبور خود را فراموش کرده اید؟
اگر میخواهی عضوی از بازی سنتر باشی همین حالا ثبت نام کن
or