خبر رسمی UNREAL ENGINE 5 معرفی شد، اولین دمو ریل تایم PS5

مگه بازی The Medium انحصاری XSX نیست ؟ خودشون گفتن به دلیل اینکه همزمان باید دو دنیای مختلف رو نمایش میداد نمیتونستن قبلا بدون SSD اجراش کنن چون سوییچ کردن بین دو دنیای مختف امکانپذیر نبوده . خب این مگه تاثیر مستقیم روی طراحی بازی و لول دیزاین نیست ؟! این مقاومت برای چیه واقعا ؟! :|
هی میگیم نره هی بگید بدوش ! فریم ریت بازیهای گذشته چه ربطی به این قضیه داره ؟!
 
جالب اینجاست، با قطعیت هم معتقد هستن که تاثیر SSD روی لول دیزاین در حد پشمک هم نیست...ماشالا اعتماد به سقف:|

معمولا به دلیل محدودیت اول از همه حجم بازی که نمیشد زیاد فشردش کرد روی HDD دوم از همه نمیشد تعداد بالای Texture داشت در بازی های قدیمی کیفیت Terrain بازی همیشه سطح ساده ای داشته و سازنده ها مجبور بودن اون Texture Pool همیشه در نظر بگیرن وگرنه Performance بازی هاشون افت میکرده و... مشکل دیگه حتی موقعی که میخواستن Terrain طراحی کنن که Material ترکیب شده بیشتری از Texture داشته باشه که زمین طبیعی تر طراحی بشه نمیشده حالا نسل بعد شما Terrain های با Material های که شامل Texture های بیشتر با Resolution بیشتر میشه که کمک میکنه زمین های طبیعی تر و باکیفیت بیشتر طراحی بشه حالا باز بشینن بگن SSD تاثیری روی بازی نداره من ... زمان SSD داشتم انگار بقیه ملت SSD تا الان نداشتن یا نمیدونن فقط دوستانی که هیچ اطلاعاتی راجب طراحی بازی و تاثیر اون روی ساخت بازی ... ندارن میگن تاثیری نداره روی Level Design بازی این یک نمونه بقیه بچه ها گفتن.
 
Last edited by a moderator:
این چه عکسیه منبعش چیه گذاشت؟ فیلمش کجاست؟ چه بازیه ای اصلا؟ بگید منم تست کنم تازه افت فریم لحظه ای من کاری ندارم اصلا توی عکس مشخصم نیست بازه ی تایمینگ کپچر فریم چه میزانی هست.
من مدیرا رو می شناسم ممد نکنه این تویی؟ جدا اگر تویی که باید تاسف خورد که برات مدیرت کردن ممدی که من می شناختم اطلاعاتش اینقدر سطحی نبود این چه وضع منبع و پست گذاشتنه اخه؟ اصلا بیا خودم از این عکسا برات درست کنم:D
عزیزم دنبال قاتل بروسلی نگرد
عکس از ویدیو ـه دیجیتال فاندری برای بررسی Star Citizen
این داستان اختلاف فریم همه جای بازی وجود داره دنبال راه فرار نباش :-j
 

سومیه مورد علاقه خودمه:D
به جا ترول حداقل یکم تحقیق کنین:
Digital Foundry :
If game is coded and built to take advantage of SSD (example: Star Citizen), faster SSD will increase FPS (frame per second)

تو یه سری جاها خیلی واضح ۳۰ فریم اختلاف هست. بعد شما میای بازیایی که هیچ کدوم برپایه SSD ساخته نشدن رو به عنوان فکت میدی اینجا؟
 
به جا ترول حداقل یکم تحقیق کنین:
Digital Foundry :
If game is coded and built to take advantage of SSD (example: Star Citizen), faster SSD will increase FPS (frame per second)

تو یه سری جاها خیلی واضح ۳۰ فریم اختلاف هست. بعد شما میای بازیایی که هیچ کدوم برپایه SSD ساخته نشدن رو به عنوان فکت میدی اینجا؟

یک بازی که دو سه ساله اصلا مشخص نیست تیم توسعه دهنده بازی داره چیکار میکنه و کلی مشکلات ریز و درشت داره و یک ریز داره آپدیت میده و اصلا بازی ریلیز نشده و مشخص هم نیست که بشه
اون قسمتی که DF برای تست انتخاب کرده شروع بازیه و به دلایل نامعلومی روی HDD کاملا استاتر میزنه و ارتباطی به افزایش پرفورمنس توسط SSD نداره بلکه استاترهای مداوم HDD باعث میشه پرفورمنس کمتر دیده بشه اما همین که از اون قسمت تغییر لوکیشن بدی یا کلا محیط بازی تغییر کنه مشکلات برای HDD کامل مرتفع میشه و این ارتباطی به نوع سخت افزار نداره بلکه ایراد از بازی هست
Capture.PNG


کافیه یا باز ادامه بدیم؟!:D
 
آخرین ویرایش:
اون قسمتی که DF برای تست انتخاب کرده شروع بازیه و به دلایل نامعلومی روی HDD کاملا استاتر میزنه و ارتباطی به افزایش پرفورمنس توسط SSD نداره بلکه استاترهای مداوم HDD باعث میشه پرفورمنس کمتر دیده بشه
How can one be so close, yet so far away?
دلایل نامعلوم چیه آخه برادر من؟ میزان استریمینگ توی استار سیتیزن خیلی زیاده، HDD از پسش بر نمیاد و باعث افت فریم می شه. SSD از پسش بر میاد و باعث افت فریم نمی شه. وقتی SSD استاندارد بشه، همه بازی ها استریمینگشون زیاد می شه، ergo هارد از پسش بر نمیاد و با SSD بیشتر فریم می گیری (یا افت فریم نداری، چه فرقی می کنه؟:دی). بعد من نمی دونم چرا پارتیزان می کنید قضیه رو؟ من شخصا تا حالا کنسول نداشتم کلا و قصد خریدش هم ندارم، کاری هم ندارم تو PS5 چی هست تو XSX چی هست، حرفم اینه نسل بعدی چون SSD استاندارد می شه توی PC هم بهش نیاز پیدا می شه و بدون اون بازی استاتر می کنه و فریم ریتش میاد پایین.
 
الان اساتید میان رد میکنن نگران نباش :D
اساتید چرا باید ردش کنن وقتی XSX هم با معماری Velocity داره همین رو ارائه میده:D
Hardware Decompression
Hardware decompression is a dedicated hardware component introduced with Xbox Series X to allow games to consume as little space as possible on the SSD while eliminating all CPU overhead typically associated with run-time decompression. It reduces the software overhead of decompression when operating at full SSD performance from more than three CPU cores to zero – thereby freeing considerable CPU power for the game to spend on areas like better
gameplay and improved framerates. Hardware decompression is one of the components of the Xbox Velocity Architecture.

DirectStorage
DirectStorage is an all new I/O system designed specifically for gaming to unleash the full performance of the SSD and hardware decompression. It is one of the components that comprise the Xbox Velocity Architecture. Modern games perform asset streaming in the background to continuously load the next parts of the world while you play, and DirectStorage can reduce the CPU overhead for these I/O operations from multiple cores to taking just a small fraction of a single core; thereby freeing considerable CPU power for the game to spend on areas like better physics or more NPCs in a scene. This newest member of the DirectX family is being introduced with Xbox Series X and we plan to bring it to Windows as well.​
 
توی معرفی چینی گفتن که روی ۲۰۸۰ موبایل و 970 evo plus دمو 40 فریم بر ثانیه اجرا شده سرعت 970 تقریبا ۳۵۰۰ ئه و قدرت ۲۰۸۰ موبایل تقریبا 9.4 ترافلاپ
50759ffe2ac00de27d2beab6cf527e4f.jpg


Sent from my SM-N960F using Tapatalk
 
توی معرفی چینی گفتن که روی ۲۰۸۰ موبایل و 970 evo plus دمو 40 فریم بر ثانیه اجرا شده سرعت 970 تقریبا ۳۵۰۰ ئه و قدرت ۲۰۸۰ موبایل تقریبا 9.4 ترافلاپ
50759ffe2ac00de27d2beab6cf527e4f.jpg


Sent from my SM-N960F using Tapatalk
اگه مدل سی پی یو و رزولوشن رو هم ذکر میکردن جالب میشد
 
اول باید کارت گرافیک قدرتمندی باشه تا بخان حداکثر قدرت یه SSD استفاده کنن. وقتی PS5 ته راندمانش اندازه یه 2070S هست این صحبت های SSD انقلابی بیشتر شبیه شعار تبلیغاتی به نظر میرسه. تنها بازیایی که بتونن استفاده ازش ببرن همون فرست پارتی های سونی هستن.
منبع "ته راندمان PS5 اندازه یه 2070S هست" شما همون ترجمه دقیق و فصیحیه که چند روز قبل یه نفر از این خبر ارائه کرد؟
 
Last edited by a moderator:
  • Like
Reactions: s.1
عزیزم دنبال قاتل بروسلی نگرد
عکس از ویدیو ـه دیجیتال فاندری برای بررسی Star Citizen
این داستان اختلاف فریم همه جای بازی وجود داره دنبال راه فرار نباش :-j

من این بازی دارم خودم دانلود می کنم و تستم می ذارم اما قبلش این ویدیو داره توضیح می ده که چرا فریم میانگین روی هارد پایین تره که می گه مدام داره استریم می کنه از هارد باعث STUTTER شدید می شه کل بازی هم می گه که مدام استریم می شه باعث HITCH های فراوان می شه(گیر های زیاد)
این عکسیه که شما باید می ذاشتی نه اون
142213
اینجا فقط داره راجب استاتر و مشکلات بازی می گه نه تاثیر SSD برای افزایش گرافیک یا فریم بازی اینا با هم خیلی فرق دارن.
ببین دیجیتال فاندری خفن ترین سایت بررسی این چیزاس اما تو داری با نصفه نشون دادن قضایا و 1 تیکه ش نشون دادنشون بقیه هم گمراه می کنی و حقیقیت جوره دیگه ای نمایش می دی
اگر می گی قشنگ کل حرف تحلیلگرشم بذار که داره می گه کل بازی چون بخش هاییش استریم می شه هم ورودیش هم خروجیش مدام باعث استاتر می شه استاتر یا لگ چیه یعنی بازی باید صبر کنه تا لود بشه 1 فریز خیلی لحظه ای هست که باعث می شه فریم هم بیافته توی همه ی بازی ها هم دیدیدم که تا لگ می گیره فریم از 60 می شه 40 یا 35 مثلا اما در حقیقت بازی 1 لحظه خیلی سریع فریز شده اینجا هم مدام داره همین اتفاق می افته
هیچ کجای این نقد نگفته که SSD باعث افزایش پرفورنس می شه بلکه داره از می گه اینقدر بازی بد نوشته شده که نمی شه عملا با هارد بازیش کرد به خاطر استاتر زیادش حتی لود بازی به جای 19 ثانیه شده بالای 3 دقیقه دیگه مشخصه چه فاجعه ایه
بله نسل بعد ممکنه با خیلی از این بازی ها رو به رو بشیم که PC بازا مجبور بشن SSD بخرن خودمم به همین خاطر به دنبال خرید SSD سومم هستم اما حرف من جای دیگه ای هست من دارم می گم استفاده از SSD باعث افزایش فریم نمی شه که شما بیای با SSD بازی 30 فریم بکنی 60 فریم فقط دست بازی سازها باز می ذاره تا پروسه ساخت بازیشون کمتر بشه دیگه کارهای اضافه ای که برای هارد لازم داشتن بکنن نمی کنن همین همین بازی اگر درست بسازن یا شاید با اپدیت کاملا فیکس بشه و فریم میانگین هم مشابه بازی های دیگه یکسان می شه فقط فرقش اینه که بازی برای هارد نوشته و بهینه نشده همین کافیه همین استریم ها حفظ بشن به رم منتقل بشن اما ظاهرا حجم خیلی زیادی هست بیخیالش شدن.
در نهایت مزیت SSD اینجا گذاشت بله تعداد لودینگ های بازی به مراتب کاهش پیدا می کنه همین یا برعکس رم نه VRAM کمتری هم اشغال می شه به جاش مدام اطلاعات از SSD خوانده می شه همین دیجیتال فاندری هم داره همین توضیح می ده نه اینکه بگه به به SSD معجزه کرده فریم بازی بهتر شده شما 1 بازی پیدا کنه که روان اجرا بشه بدون لگ یا استاتر بعد روی هارد فریم کمتری بده بعد من بهت جایزه می دم.
اتفاقا من دارم کلی با دلیل و منبع صحبت می کنم و حرفام علمیه برای تو راه فراری نیست:D

اپدیت:این بازی کرک نشده زمانی که کرک بشه خودم 1 تست ازش می ذارم.
 
آخرین ویرایش:
منبع "ته راندمان PS5 اندازه یه 2070S هست" شما همون ترجمه دقیق و فصیحیه که چند روز قبل یه نفر از این خبر ارائه کرد؟
خیر
مقایسه GPU کنسول با RTX2070S هست.
با این حال با توجه به کانفیگ پی سی با یه 2070S به مراتب میتونه پرفورمنس بهتری از PS5 ارائه کنه.
 
آخرین ویرایش:
رزولوشن همون 1440p بوده مشخصات cpu رو نگفتن

Sent from my SM-N960F using Tapatalk
سی پی یو احتمالا اینتل بوده چون سی پی یو های amd توی لپتاپ ها هنوز جا نیوفتادن،تا اونجایی هم که میدونم سی پی یو های اینتل بخاطر استفاده از لیتوگرافی ۱۴ نانومتری افت پرفورمنس قابل ملاحظه ای دارن مخصوصا روی لپتاپ
 
  • Like
  • Wow
Reactions: IMANOKA and XsmokeX
53:00, he said his notebook could run at 1440p 40fps+, optimization target is 60fps for next-gen.

2:08:00, SSD bandwidth (for the flying part) isn’t as that high as ppl said, not need a stricted spec SSD (decent SSD is ok).

گفته شده بر خلاف باور مردم قسمت پرواز آخر دمو نیاز به سرعت بالای SSD نداره و SSD های معمولی هم اوکی هستند

Sent from my SM-N960F using Tapatalk
 

کاربرانی که این گفتگو را مشاهده می‌کنند

Top
رمز عبور خود را فراموش کرده اید؟
اگر میخواهی عضوی از بازی سنتر باشی همین حالا ثبت نام کن
or