Unpopular Opinion Center | [قوانین پست اول مطالعه شود]

وضعیت
گفتگو بسته شده و امکان ارسال پاسخ وجود ندارد.

Z-fan

▲‌ Triforce of Wisdom ▲
ناظم انجمن
wtkdyvsmn0l61.jpg

با عرض سلام خدمت همه کاربرهای عزیز این انجمن
احتمالا برای شما هم شده که سلیقه گیمینگ تون و نظرات تون در مورد مباحث مختلف با چیزی که به صورت عمومی مورد قبوله اختلاف زیادی داره. نظر شما نظر منفور و ناپسندیه و با جریان غالب همخونی نداره.​

این جا جاییه که میتونید این نظرات تون رو بدون هیچ پیش داشت و رودربایستی ای به اشتراک بذارید​


چند تا قانون رو باید رعایت کنید در این خصوص :
  1. قبل از هر چیز تو متن نظراتتون احترام به سلایق همدیگه رو مد نظر قرار بدید و سعی کنید به هیچ وجه متن تون جنبه توهین آمیزی نداشته باشه
  2. نظر Unpopular شما باید فقط در مورد ویدیوگیم باشه.
  3. مهم تر از قانون قبل، حتما نظرتون Unpopular Opinion باشه. این که بگید Ride to Hell Retribiution بازی مزخرفی بود یا این بازی ای که هفتصد تا نمره کامل و کلی جایزه برده بهترین بازی تاریخه، Unpopular Opinion محسوب نمیشن. حتی اگه ده بیست نفر یه گوشه ای خلافش رو بهتون گفته باشند.
  4. به هیچ وجه نظرات همدیگه رو جهت تمسخر و ایجاد بحث و درگیری نقل قول نکنید. اگه کسی با احترام نظرشو در مورد چیزی گفته که مخالف نظر شماست، شما حق ندارید با بی احترامی باهاش برخورد کنید. و اگه نظر شخصی با بی احترامی همراه بود، پست مربوطه رو گزارش کنید تا رسیدگی شه
  5. و مهم تر از هر چیز از قوانین کلی انجمن نظیر ادبیات مناسب، عدم ارسال پست های سیاسی و مذهبی، ارسال عکس های حجیم و... حتما رعایت کنید


موفق باشید.
 
آخرین ویرایش:
ميگم كه اسم تاپيك رو عوض كنيم بنظرم

همه نظرات بشدت پاپيولاره و براي خود منم سخته فكر كنم نظر غير پاپ بگم 😁

تو حالت عادي شايد تمام مظرات شخصيم انپاپ باشه ها اما وقتي ميخوام انپاپ بگم ميبينم بشدت مورد قبول همس 😅

___________

يه چيزي هم بگم در مورد تكراري شدن

بحث زده شدن از گيم بيشتر از سن واقعا بخاطر تكرار مكرراته

در مورد اي پي ها هم همين جوره يه اي پي تا چند تا نسخه ميتونه برات جذاب باشه

يا بايد فاصله بين نسخه ها انقدر زياد باشه كه ذهنت تشنه نسخه جديد بشه يا اينكه خيلي تنوع بوجود اومده باشه توي نسخه جديد

براي من سكيرو واقعا عالي بود

بلادبورن هم خوب بود

الدن رينگ رو خيلي خيلي هايپ بودم براش اما نميدونم از فضاي اوپن ورلدش و گشت و گذار با اسب خوشم نيومد

خصوصا اگه مپ داشته باشه

چون جذابيت كارهاي ميازاكي به اين بود عملا مپ پنير سويسي بود و همه جا رو خودت بايد كشف ميكردي و عملا بازي لال بود 😁
و خوب يه راههايي پيدا ميشد كه يخ ميزدي از تعجب 😂

در كل من هنوز هم دنباله سبكيم كه قبلا بازيش نكرده باشم و سبكهايي رو كه قبلا بازي كردم تو بهترين حالت فقط ميتونم تموم كنم و لذتي نخواهم برد اونچنان

خيلي عنپاپيولاار بود نه؟
اتفاقا خوبه بعضی از دوستان میان به اسم انپاپیلر ایراد بنی اسرائیلیشون میگن می بینیم میخندیم میریم ایراد نداره
تکراری شدن که بخوای حساب کنی بیشتر بازی ها تو تکرار مکرارت افتاده فقط کاراکتر ها با دنیای بازی متفاوته همچی کلون یه بازی دیگست باز حداقل بعضیاشون میان اون وسطا یه خلاقیتی به خرج میدن یا مکانیک اضافه میکنن یا همون ایده هارو بهبود میدن کلا با این دید نباید نگاه کنی و سعی کنی از بازی لذت ببری
 
اقا بازم تکرار میکنم

میازاکی به شدت اووریته.داستان که شلخته پلخته و گرافیک فنی هم تو دیوار

باس هاشم همه مثل هم با یک شکل مبارزه!جا خالی بده و ضربه بزن

تو طراحی باس و مبارزه کافیه با میکامی مقایسه کنید تا متوجه کلاس کاری باس بشید.مبارزه های متفاوت با اتمسفرهای خاص و طراحی های انسانی حیوانی یا هر دو:D

یک چیز دیگه هم اینکه جامعه ی گیمری ایران جو گیره

مثلا چند وقت پیش یکی میگفت کوری بارلوگ تو ده بازیساز برتر تاریخه!

بابا اینو ign تو صد تا هم راهش نداده بود.حتی کیج هم نبود. رتبه بندی مال سال 2009 بود که فکر کنم @Dinosaur هم برای سایت ترجمه کرد

خلاصه شدیدا جو زده و بدون مطالعه
تا قبل اون قسمت مقایسه با میکامی من گفتم بالاخره نظر آنپاپیولار هست دیگه چیز عجیبی نیست :D ولی به اون قسمت که رسیدم یقین پیدا کردم بیشتر از نظر آنپاپیولار دست گل ساقی با مرامه :-"
 
مورتال کامبت واقعاً نه فایتینگ خوبیه و نه حتی به عنوان یه بازی، لذت بخشه.
۲۰ سال پیش هم فایتینگ خوبی نبود، اما حال میداد. الان دیگه واقعاً لذتی هم نداره.
20 سال پیش شخصیت ها، داستان، گرافیک و فتالیتی باعث موفقیتش شد. الان تو گیم پلی پیشرفت هایی کرده ولی اون حس و حال قدیم رو نداره.
 
البته از حق نگذریم من هنوز که هنوزه منتظرم یه بازی فایتینگ بیاد جربزه از خودش نشون بده و یه مقدار خشونت بزاره داخل بازی. نمی گم هدف اصلی رنده کردن کاراکتر حریف باشه ولی خب وقتی به قصد کشت همدیگه رو می زنن دو نفر آخرش کار فقط با یه کبودی دور چشم تموم نشه :-"
یه موقع هایی کل حال گیم برام می پره می بینم تو فایتینگ هر چی می زنم یارو ککش نمی گزه :D
دوست دارم یه چیز نیمچه واقع گرایانه در حد خورد شدن استخون و شکستن کمر و گردن و قطع عضو های منطقی در مواقع خاص باشه با یه سیستمی شبیه brutality های MK :-" ولی خب متاسفانه ناشرا تا ببینن درجه سنی بازیشون می ره بالا کرک و پرشون می ریزه بیخیال می شن :(
 
البته از حق نگذریم من هنوز که هنوزه منتظرم یه بازی فایتینگ بیاد جربزه از خودش نشون بده و یه مقدار خشونت بزاره داخل بازی. نمی گم هدف اصلی رنده کردن کاراکتر حریف باشه ولی خب وقتی به قصد کشت همدیگه رو می زنن دو نفر آخرش کار فقط با یه کبودی دور چشم تموم نشه :-"
یه موقع هایی کل حال گیم برام می پره می بینم تو فایتینگ هر چی می زنم یارو ککش نمی گزه :D
دوست دارم یه چیز نیمچه واقع گرایانه در حد خورد شدن استخون و شکستن کمر و گردن و قطع عضو های منطقی در مواقع خاص باشه با یه سیستمی شبیه brutality های MK :-" ولی خب متاسفانه ناشرا تا ببینن درجه سنی بازیشون می ره بالا کرک و پرشون می ریزه بیخیال می شن :(
فقط از اد بون چنین کاری بر میومد و MK 9 شبیه ترین چیزی هست که این سیستم رو پیاده کرد. ولی هیچوقت چنین اتفاقی نمیفته چون اگه AO بشه بازی درگیر داستانهایی میشه که سازنده به غلط کردم میفته . همین سیستم پاره پوره شدن رو بعد اومدن گفتند زیاد خشن شده توی MK X حذفش کردند بعد اومدند گفتند MK زیادی کمالات رو نمایان میکنه و به بانوان کم کمالات بر میخوره توی MK 11 هم پوشش مندتوری ( اسکارلت :دی) گذاشتند هم سیستم تیکه پاره شدن طرف بر نگشت همینجوری پیش بره دوباره Teen میشه رده سنی MK 13.

بازیهای فایتینگ همینطور فیفا به قدری پیچیده شدند که دیگه کهولت سن اجازه نمیده ازشون لذت ببرم! خودشون یه فوق لیسانس نباشن مدرک فنی حرفه ای هستند.
 
یه چیزی در مورد فایتینگ ها بگم. این رو از روی هزاران ساعتی که پای عناوین مختلف گذاشتم مینویسم و چکیده و عصاره تمام تجاربم توی 5-6 سال اخیر هست:

این SFV یه ترندی رو شروع کرد که باعث شد بقیه هم تا الان دنباله رو اون باشن. یه ترند ترسناک که خود من هم ندیده بودمش و اصن وجود نداشت تا اون موقع توی هیچ فایتینگی. تاکید بیش از حد روی حمله و ول کردن مکانیزم های دفاعی به امید خدا. ساده شدن گیم پلی برای جذب مخاطب کژوال. از بین رفتن فاصله بین کژوال و حرفه ای. نتیجه-ش میشه یه گیم پلی خیلی معمولی که جایی برای ابراز کردن بازیکن نمیذاره. هر مسابقه، هر استایل بازی کردن، هر موقعیت و خلاصه هر چیز دیگه، به یک شیوه تکراری تموم میشه و تو از قبل میدونی که اون بازیکن میخواد چیکار کنه، چه کمبویی بزنه و حتی با چه حرکتی میخواد راند رو تموم کنه. درسته که این اواخر اومدن با یکی دوتا مکانیزم دیگه "مثلا" یه خرده متنوع تر کنن گیم پلیش رو اما هسته بازی مشکل داره. طراحیش جوریه که بعضی از کرکترها رو همیشه بالاتر از بقیه قرار میده و هر کار که بکنن، نمیتونن ضعیف ها رو بیارن بالا. حرکتای کرکترهای ضعیف، بی فایده طراحی شدن و هیچ کمکی بهت نمیکنن در حالیکه کرکترهای قوی فقط با یکی دوتا حرکت، آسفالتت میکنن. اومده بودن هر کرکتر رو یونیک طراحی کنن و سیستم بازی رو از حالت Universal خارج کرده بودن ولی نتونسته بودن اون چیزی که میخواستن رو به دست بیارن و در نهایت شده بود یه بازی خسته کننده و تکراری چه برای بازیکن و چه برای بیننده که هیچ جذابیتی توش نیست و عملا نقطه مخالف SFIV هست.

حالا چرا گفتم ترند؟ چون MK11 هم دقیقا به همین شکل طراحی شد و همین ترند رو دنبال کرد. بازی ساده تر از MKX بود و اگرچه توی یه سری موارد به نظرم بهتر عمل کرده بود، اما در مجموع، همون حس تکرار هر مسابقه و هر راند به آدم میده. نحوه بازی کردن بازیکن X با بازیکن Y با یه کرکتر، شبیه هم هست و تمام کارهایی هم که میکنن، عین هم هست چون بازی فقط یه راه رو جلوی بازیکن میذاره و اجازه نمیده تو راه دیگه ای رو دنبال کنی. اصن راه دیگه ای نیست.

بازی بعدی؟ Guilty Gear Strive. دقیقا میشه گفت راه SFV رو رفته. هر کاری که اونا کردن، اینا هم کردن. فاصله بین کژوال و حرفه ای رو از بین بردن. مکانیزم های بازی به شدت ساده هستن. اجرای کمبوها ساده هست و بازی کردن حتی با پیچیده ترین کرکترها هم ساده هست و کسی که تا حالا فایتینگ بازی نکرده هم میتونه بیاد سرویست کنه. اون سری GG که یکی از سخت ترین و پیچیده ترین فایتینگ ها بوده و الان در حد سوپر ماریو هم چالش نداره. طبق نفرین این ترند، یه سری از کرکترها مطلقا بالای بقیه قرار میگیرن و مادامی که اونا رو برداری، میتونی پیشرفت کنی. به غیر از این فقط داری دست و پا میزنی. نمیشه آقا. نمیتونی با اونی که دوست داری و به شیوه ای که دوست داری، بازی کنی. بازی این شکلی ساخته نشده. مجبوری بری کرکتر قوی رو برداری و وقتی به اینجا رسیدی، میفهمی سازنده عنصر Fun رو مطلقا از بازیش حذف کرده و این یعنی فاجعه توی فایتینگ ها.

به جرات میتونم بگم فایتینگ هایی که بعد از 2016 اومدن، همشون توی این ترند قرار میگیرن و هر چی قبل از اون اومده، عنصر Fun توش پیدا میشده. SFIV, MKX و Tekken 7 هر 3تا لذت بخش بودن. به خاطر همینه که من از تقریبا 2017-2018، یه جورایی از فایتینگ ها زده شدم و تنها امید آخرم Tekken بعدی هست که این ترند رو دنبال نکنه چون T7 واقعا عالی بود و گندی که اون 3تا زدن، باعث شد من بیام سراغش و 700 ساعت پاش بذارم و برام هم رده SFIV بشه. واقعا ترسناکه آینده سبک فایتینگ و این کثافتی که دارن توش میزنن.
 
تا قبل اون قسمت مقایسه با میکامی من گفتم بالاخره نظر آنپاپیولار هست دیگه چیز عجیبی نیست :D ولی به اون قسمت که رسیدم یقین پیدا کردم بیشتر از نظر آنپاپیولار دست گل ساقی با مرامه :-"
رفیقش دیگه روش نمیشه بیاد این حرف ها رو بزنه، بجاش این بنده خدا رو شیر کرده فرستاده جلو میگه تو بگو:دی
 
فقط از اد بون چنین کاری بر میومد و MK 9 شبیه ترین چیزی هست که این سیستم رو پیاده کرد. ولی هیچوقت چنین اتفاقی نمیفته چون اگه AO بشه بازی درگیر داستانهایی میشه که سازنده به غلط کردم میفته . همین سیستم پاره پوره شدن رو بعد اومدن گفتند زیاد خشن شده توی MK X حذفش کردند بعد اومدند گفتند MK زیادی کمالات رو نمایان میکنه و به بانوان کم کمالات بر میخوره توی MK 11 هم پوشش مندتوری ( اسکارلت :D) گذاشتند هم سیستم تیکه پاره شدن طرف بر نگشت همینجوری پیش بره دوباره Teen میشه رده سنی MK 13.

بازیهای فایتینگ همینطور فیفا به قدری پیچیده شدند که دیگه کهولت سن اجازه نمیده ازشون لذت ببرم! خودشون یه فوق لیسانس نباشن مدرک فنی حرفه ای هستند.
والا من MK رو هم زیاد دوست ندارم خشونتش رو. الکی غیر واقعی و فانتزی هست. من منظورم یه چیز منطقی و طبیعی هست نه شبیه ساز چرخ گوشت :-" :D
ولی خب مسئله اینه که اونطوری هم درجه سنی می ره بالا هم چون چیز خیلی اغراق شده و عجیبی نیست احتمالا خیلی پلیرا رو هم جذب نکنه و رسما بازی می شه چوب دو سر نجس :-" در نتیجه من نهایتا تو خواب فقط همچین بازی رو ببینم :-"

============================

یه نظر خیلی آنپاپیولار هم بدم :D

DoA (از نظر گیم پلی و بدون در نظر گرفتن کمالات بانوانش :D )>>>>>>>>>>>>>>>>>>>> همه فایتینگ های دیگه

به خاطر همینه که من از تقریبا 2017-2018، یه جورایی از فایتینگ ها زده شدم و تنها امید آخرم Tekken بعدی هست که این ترند رو دنبال نکنه چون T7 واقعا عالی بود و گندی که اون 3تا زدن، باعث شد من بیام سراغش و 700 ساعت پاش بذارم و برام هم رده SFIV بشه. واقعا ترسناکه آینده سبک فایتینگ و این کثافتی که دارن توش میزنن.
تو رستگاریت در DoA هست :D من همچنان اعتقاد دارم از نظر مایند گیم قوی ترین فایتینگ موجوده :-"
فقط متاسفانه بیشعور ترین سازنده و ناشر پشت بازین :(
 
آخرین ویرایش:
تو رستگاریت در DoA هست :D من همچنان اعتقاد دارم از نظر مایند گیم قوی ترین فایتینگ موجوده :-"
فقط متاسفانه بیشعور ترین سازنده و ناشر پشت بازین :(
اتفاقا DoA هم بازی کردم ولی جالبه بدونی به خاطر حواشی بازی و نت کد و باقی چیزاست، اسمش دو پهلوئه. در واقع داره به Dead on Arrival بودن بازی هم اشاره میکنه:D
 
اتفاقا DoA هم بازی کردم ولی جالبه بدونی به خاطر حواشی بازی و نت کد و باقی چیزاست، اسمش دو پهلوئه. در واقع داره به Dead on Arrival بودن بازی هم اشاره میکنه:D
متاسفانه مشکل بازی دقیقا همین حواشی و داستاناش هست اگه نه هسته گیم پلیش عالیه :(
 
دقیقا همینطوری باید بری سراغشون :)) شایدم تو یه دست Zweihander و یه دست دیگه، Dragon Tooth:D
متاسفانه مشکل بازی دقیقا همین حواشی و داستاناش هست اگه نه هسته گیم پلیش عالیه :(
آره گیم پلیش خیلی خوبه انصافا و سیستم بازی جالبه. همه چیزش خوبه ولی خود سازنده عملا بازیش رو میکشه قبل از اینکه عرضه بشه. ایتاگاکی بیچاره میگفت من بازیمو روی 4تا ستون بنا کردم که یکیش بحث سکسی بودن کرکترها بود. بعد از رفتنم اینا 3تای دیگه رو نابود کردن و اون ستون سکسی رو قویتر. عملا فاحشه خونه راه انداختن با بازی ساختنشون:))
 
وضعیت
گفتگو بسته شده و امکان ارسال پاسخ وجود ندارد.

کاربرانی که این گفتگو را مشاهده می‌کنند

تبلیغات متنی

Top
رمز عبور خود را فراموش کرده اید؟
اگر میخواهی عضوی از بازی سنتر باشی همین حالا ثبت نام کن
or