Multi Platform The Lords of the Fallen

سازنده
Hexworks
تاریخ انتشار
2023
ناشر
CI Games
پلتفرم‌ها
  1. PC
  2. PlayStation 5
  3. Xbox Series X|S
1661345275438.png

The Lords of the Fallen

Developer: HEXWORKS
Publisher: CI Games
Platforms: PC, PS5, XBOX series
Release Date: 2023
شب گذشته و در طی مراسم زنده شروع گیمزکام، ادامه بازی The Lords of the Fallen، معرفی شد.
این عنوان که با نامی مشابه با شماره اول معرفی شده است را می توان یک سافت ریبوت از این سری دانست که با تغییر سازنده بازی از استدیو Deck 13 به استدیو تازه تاسیس HEXWORKS رخ داده است.
جریانات بازی در دو جهان موازی زندگان و مردگان رخ می دهد و بازیکنان در هر دو جهان فرصت پیشروی خواهند داشت. به گفته سازندگان در TloF جدید، با دنیایی 5 برابر بزرگتر از قسمت قبلی رو به رو هستیم .
در زمینه داستان، این عنوان بیش از 1000 سال پس از شماره اول رخ می دهد.
پس از گذراندن دورانی تاریک، سرانجام خدای شیطانی، آدیر، سقوط کرد (در شماره پیشین به این موضوع پرداخته شده است). با این حال خدایان برای همیشه نابود نمی شوند...
اکنون پس از گذشت قرن ها، آدیر در حال بازگشت است.
به عنوان یکی از صلیبیون تاریک، وظیفه شخصیت اصلی، سفر در سرزمین ها و مقابله با نیروهای آدیر است...

همانطور که پیشتر ذکر شد، بازی در دو جهان موازی رخ می دهد که قدم گذاشتن در هر کدام، چالش های خود را خواهد داشت.
در بازی جدید دیگر با شخصیتی از پیش تعیین شده رو به رو نیستیم و می بایست در ابتدای بازی کاراکتر خود را ساخته و شخصی سازی کنیم. به گفته سازندگان گزینه های متعددی برای شخصی سازی وجود خواهد داشت و همچنین 9 کلاس ابتدایی در بازی برای انتخاب وجود دارد.
The Lords of the Fallen جدید، کماکان یک بازی سولز لایک به شمار می آید با این تفاوت که جهان بازی تاریک تر از بازی اول و همچنین مبارزات بازی سریعتر از گذشته هستند. به گفته سازندگان صد ها سلاح در بازی برای انتخاب وجود خواهد داشت.
در این عنوان امکان تجربه بازی به همراه یک نفر دیگر به صورت آنلاین و یا تهاجم به سرزمین سایر بازیکنان نیز وجود دارد.
فانوسی که در تریلر بازی قابل مشاهده بود، وسیله ای است که به وسیله آن می توان بین دو جهان بازی جا به جا شد.
 
Last edited by a moderator:
کو آپش تو ایران کار میکنه ؟ :D
دردسر داره ؟
بعد از آپدیت مشکل خاصی نداره فقط باگ میخوره گاها و دمج کسی بهت جوین میده کم میشه . راه حلش هم اینه که کسی جوینت شده سلاحشو برات دراپ کنه و شما ( هاست )برش داری دراپ کنی براش.
 
نظر شما درباره‌ی این عنوان جالب چیه/؟
دنیای بازی خیلی خوبه.
لور ، npcها ، طراحی مپ چه از لحاظ ویژوال و چه در خدمت گیم پلی بودن خیلی خوبه.
این رفتن بین دو دنیا جهت طی کردن مراحل و پیدا کردن مسیر و... بخوبی اجرا شده.
آمبرال هم که میری داخلش واقعا چه از لحاظ تصویر ، صداگذاری ، موزیک و چه نوع دشمنهایی که داره واقعا خیلی مضطرب کنندست.
همینطور خیلی جو مریضی داره که دلت نمیخواد درش باشی.
با اینکه بازی تشویقت میکنه که بیشتر بمونی و درصد مقدار سولزهایی که میگیری (Vigor) رو نسبتش رو زیاد کنی.

تا اونجا که Reaper میاد میگه دیگه بسه دادا ، کمتر بخور برو خونتون وگرنه وان شاتت میکنم :D

که خب زدن اون هم باز پاداش خیلی خوبی میده و دوست داری بری به آمبرال چند دقیقه صبر کنی تا سروکلش پیدا بشه و فارمش کنی ، خب خرید یک سری آیتمها هزینه داره:D

تنوع اسلحه ها همراه با سیستم جادوی خیلی خوب و... هم بخش مبارزه بازی رو از اونچه که فکر میکردم بهتر کرده ، با اینکه با بهترین این سبک فاصله داره ولی اونطور که فکر میکردم ضعیف باشه هم نیست.
رو این حساب Parry ، داج کردن ، ساید استپ همشون حضور دارن و iFrame خوبی هم دارن که میشه روشون حساب کرد.

بیلدهای خیلی زیادی هم میشه با این ویژگیهایی که بازی بهت میده ساخت ، چه جادو دوست داشته باشین و چه اینکه بخواین برسرک طور بپرین وسط و همرو به خاک و خون بکشید.

بازی خیلی جزئیات زیادی رو از دارک سولز وام گرفته و خودش هم بهش اضافه کرده مثل همین Vestige seed یا دنیای آمبرال و...
جاهایی هم خواستن متفاوت باشن و تا حدی به سمت سوروایوال هارور یا بعضی جاها هم اکشن آرپی جی های رایج بازار میره تا اینکه بخواد سولزلایک باشه.
که به خودی خود نمیتونه بد باشه.
حداقل من از این بخش وحشتش خیلی خوشم میاد.

البته اون بخشی که دشمن زیاد میریزه سرت بنظرم دفعات اول که نیاز داری فارم کنی یا دنبال چیزی هستی منطقیه که وایستی و مبارزه کنی.
ولی دفعه های بعد خب دویدن و رد کردنشون منطقی تره ، این مورد تو سولزبورنهای فرام سافتور هم به همین شکله دیگه.
اونجا هم از یک جایی به بعد وقتت رو با این دوزاریها حروم نمیکنی و رو میاری به دویدن و نادیده گرفتن اونها.


از ضعفهای بازی هم بنظرم تا اینجایی که بازی کردم:
  • آره این اسپم کردن دمشنها بعضی جاهاش واقعا بیرحمیه در حق پلیر.
    مخصوصا که این بونفایرهاش هم خیلی وقتها دوره ، یا نمیتونی پیداشون کنی.
    این دونه ها رو هم که هرجا بخوای بکاری فکر میکنی نکنه جای درستی نیست یا همین نزدیکی ها بونفایر هست و بیخود این Seed رو حروم نکنم و...

  • تا اینجا من فقط با باس اول بازی کردم (Pieta) ، خیلی باس جذابی نبود که بگم به به عجب باسی.
    ولی به همون نسبت داغون هم نبود.
من ویدئوها رو دنبال نمیکنم اما این Q&A دیروز رو که دیدم گرخیدم.
مثل اینکه برای NG+ اینها اومدن و این بونفایرها رو به کل حذف کردن.
طرف هم ازش پرسیده چرا حذف کردین یا این یک باگه و قراره که فیکس بشه؟
که توضیح داده نه براساس طراحی بوده!

فقط یکدونه بونفایر تو اون برج فعال میمونه و بقیه همه غیرفعال میشن.
اینکه فقط باید از این دونه ها استفاده کرد ، این هم که فقط در آن واحد یک عدد میتونه فعال باشه ، پس نمیشه چندتا کاشت و بین اونها تلپورت کرد.
عملا بخش بزرگی از جذابیت بازی رو کم میکنه بنظرم.

اصولا این نوع بازیها تمام لذتش به نیوگیم پلاس هاشه که شما op میشی و میری که اون احساس پاورفانتزی رو از نزدیک هر چه بیشتر لمس کنی.
البته میشه بدون بونفایر همرو دوید.
چون این دفعه میدونی باید کجا بری و از چه مسیری.
ولی مپ واقعا بزرگه ، خسته کننده میشه باز هم و جذابیت این مود رو کم میکنه.

=================
خب خلاصه نوشتم اونی که باید مینوشتم:D
این قرار بود با تصویر و... باشه که خب چون قرار نیست آپدیت کنم پس نمیتونم بازی رو بدم بالا.
چون مطمئنا میرم و ادامه میدم بازی رو:))
خلاصه هم کردم و نکات آموزشی و... برای پلیرهای جدید حذف کردم.
ولی باز طومار شد.

بنظرم از پلیرهای قدیمی این سبک هم اگه کسی میخواد بازی رو تهیه کنه (@BARDI YA :-") پیشنهادم اینه که حتما یک ماه صبر کنه.
یا اگه خریدید حتما بزارید بعد حداقل یکی دو تا بازی دیگه برید سمتش.
بالاتر گفتم بازی حتما از لحاظ پایه ای چندتا تغییر ریز و درشت میکنه که الان مشخص نیست چی میتونه باشن (یکیش همین Stash).
بنظرم می ارزه که صبر کنیم و بعدها بیشتر لذت ببریم.
بازی خوب هم که ریخته این روزها.
================
 
آخرین ویرایش:
خیلی طراحی عجیبی داره این بازی،
دانه‌هایی که باهاش می‌تونید بان‌فیر بسازید، اصلا به نفع بازیکن نیست. در حالی که وقتی معرفیش می‌کردن همه فکر می‌کردن برای راحت‌تر شدن ران‌بک‌ها است. اما واقعیت امر این نیست. باید بازیکن منابع خرج کنه و بکاره دانه‌ها رو.
اصولا بعد از باس‌فایت‌ها یک بان‌فایر امن در اختیار بازیکن قرار می‌گیره. اما اینجا یا نیست کلا، یا بعضی وقت‌ها چمن‌هایی هست که می‌شه روش دانه کاشت.
کلا فکر می‌کنم دوستانی که بازی رو تجربه کردن، با بنده هم‌نظر باشند که سیستم چک‌پوینت بازی مشکل‌ دارد. یه قانون پایه‌ی لول‌‌دیزاین هم در این بازی رعایت نشده که واقعا عجیبه برام: جایی که بازیکن سیو می‌کنه یا کلا جایی که بازیکن اسپان می‌شه باید در امنیت کامل باشه. اما به طرز عجیبی تو این بازی چند بان‌فایر وجود داره که دقیقا کنار دشمن قرار داره. یعنی اگر بخوای منوی با‌ن‌فایر را باز کنید و لول‌آپ کنید ممکنه یهو دشمن‌ها بیان و بکشنت.
یکی دیگه از شاخصه‌های مهم دیزاین فرام‌سافتور، لول‌دیزان و دنیای به هم متصل هستش. همه‌ی سولز‌لایک‌ها سعی کردن این قضیه رو در بازی‌هاشون داشته باشند. اما در این بازی یکم عجیب کار شده. میان‌بر هایی که بازیکن باز می‌کنه خیلی‌هاشون، واقعا خیلی‌ از اون‌ها، از مسیر اصلی سخت‌تر و وقت‌گیر تر هستند. یا نردبانی رو آزاد می‌کنید که زیر نردبان و برای رسیدن به نردبان، باید ۳-۴ تا دشمن الایت رو شکست بدید، که امکان مرگ خیلی زیاده. از طرف دیگه همون یحث بان‌فایر ها هم خودش این وسط داستان ایجاد کرده. بازی، در جای گذاری اون‌ها اصلا تلاش نکرده و بیشترشو بر عهده‌ی بازیکن گذاشته تا با خرج سول، خودش درست کنه.
مورد قابل بحث دیگه در لردز‌آف‌د‌فالن، باس‌فایت‌ها است. واقعا اینجاست که آدم متوجه می‌شه که فرام‌سافتور چه تبهری توی این موضوع داره. بازه‌های باس‌فایت، در بعضی موارد گونه‌ای هست که بازیکن باید همینجوری بایستد و بی‌کار منتظر باشد تا باس لطف کنه و بهش حمله کنه. حتی در باس‌فایت قدیس مسکوت (Hushed Saint) بسیار پیش‌ می‌آید که کلا باس دنبال بازیکن نمی‌ره. از کنارت رد می‌شه و بعد نیز‌ه‌اش را در هوا فرو می‌کند. :)
در کل بازی بدی نیست. اما شیوه‌ی انتقال روایتش پخته نیست، مشکلاتی داره اما همچنان می‌شه ازش لذت برد. اما بازی‌های سولز باید در محتوا دشوار باشند و بازیکن باید فقط با محتوا کانجار برود، نه اینکه سیستم‌ها و مکانیک‌های بازی دشمن بازیکن باشند. بزرگ‌ترین و مهم‌ترین نکته‌ی منفی lords of the fallen همین موضوع هست. «با آنریل‌انجین ۱۰ هم که بازی بسازی اگر سیستم‌ها درست طراحی نشده باشند هم بازی می‌تونه خوب نباشه»

نظر شما درباره‌ی این عنوان جالب چیه/؟
برای ساختن بونفایر هیچ سول لازم نیست خرج بشه. کجا همچین چیزی بوده؟ بونفایرها با Vestige Seed ساخته میشن و تک تک باسها و مینی باسها یکی به شما میدهند. یکی از دشمنان داخل اومبرال که شکست دادنش هم کار نسبتا آسانی هست هم دراپ میکنه. بازی خیلی بیشتر از نیاز واقعی پلیر بهش Seed میده و قرار نیست به هر نقطه ساختش میرسید یکی بزارید. حالا یکی مصرفش خیلی بالاست آپشن گذاشتن میتونه بره از یکی از فروشنده ها بخره همونطور که شما میتونید مواد مصرفی مثل Healing Stone یا Poison Cure بخرید.
 
برای ساختن بونفایر هیچ سول لازم نیست خرج بشه. کجا همچین چیزی بوده؟ بونفایرها با Vestige Seed ساخته میشن و تک تک باسها و مینی باسها یکی به شما میدهند. یکی از دشمنان داخل اومبرال که شکست دادنش هم کار نسبتا آسانی هست هم دراپ میکنه. بازی خیلی بیشتر از نیاز واقعی پلیر بهش Seed میده و قرار نیست به هر نقطه ساختش میرسید یکی بزارید. حالا یکی مصرفش خیلی بالاست آپشن گذاشتن میتونه بره از یکی از فروشنده ها بخره همونطور که شما میتونید مواد مصرفی مثل Healing Stone یا Poison Cure بخرید.
بله حرف شما متین هست. اما بعضی از جاها هست که باید یه بان‌فایر واقعی باشه. مثل محیط باس‌فایت‌های اصلی. اگر قرار بر این است که به بازیکن سید داده بشه تا به روش خودش ازش استقاده کنه، بازیکن نباید مجبور باشه در موقعیت‌های بدیهی، از سید خودش استفاده کنه. تا بخش‌های ابتدایی بازی بعد از همون قدیس مسکوت، مسیر بازیکن به دوراهی می‌رسه. حدود ۴-۵ تا مکان وجود داره که بازیکن می‌تونه سید بکاره. و اصلا تنها چک‌پوینت‌هایی که در اختیاره بازیکنه سید‌های خودشه. این که بان‌فایر واقعی در طول یه بخش طولانی بازی وجود نداشته باشه، کاربری سید‌ها رو تغییر می‌ده. دیگه یه چیز آپشنال و کمکی به بازیکن نیست. یکی از سیستم‌های اصلی بازی محسوب می‌شه. منظور بنده معطوف به همین نکته بود. در کل بازی نقاط قوت زیادی داره، در نوشته‌ی بالا صرفا تلاش کردم به اختصار نکاتی که به نظرم منفی محسوب می‌شدند رو بازگو کرده باشم.
 
دنیای بازی خیلی خوبه.
لور ، npcها ، طراحی مپ چه از لحاظ ویژوال و چه در خدمت گیم پلی بودن خیلی خوبه.
این رفتن بین دو دنیا جهت طی کردن مراحل و پیدا کردن مسیر و... بخوبی اجرا شده.
آمبرال هم که میری داخلش واقعا چه از لحاظ تصویر ، صداگذاری ، موزیک و چه نوع دشمنهایی که داره واقعا خیلی مضطرب کنندست.
همینطور خیلی جو مریضی داره که دلت نمیخواد درش باشی.
با اینکه بازی تشویقت میکنه که بیشتر بمونی و درصد مقدار سولزهایی که میگیری (Vigor) رو نسبتش رو زیاد کنی.

تا اونجا که Reaper میاد میگه دیگه بسه دادا ، کمتر بخور برو خونتون وگرنه وان شاتت میکنم :D

که خب زدن اون هم باز پاداش خیلی خوبی میده و دوست داری بری به آمبرال چند دقیقه صبر کنی تا سروکلش پیدا بشه و فارمش کنی ، خب خرید یک سری آیتمها هزینه داره:D

تنوع اسلحه ها همراه با سیستم جادوی خیلی خوب و... هم بخش مبارزه بازی رو از اونچه که فکر میکردم بهتر کرده ، با اینکه با بهترین این سبک فاصله داره ولی اونطور که فکر میکردم ضعیف باشه هم نیست.
رو این حساب Parry ، داج کردن ، ساید استپ همشون حضور دارن و iFrame خوبی هم دارن که میشه روشون حساب کرد.

بیلدهای خیلی زیادی هم میشه با این ویژگیهایی که بازی بهت میده ساخت ، چه جادو دوست داشته باشین و چه اینکه بخواین برسرک طور بپرین وسط و همرو به خاک و خون بکشید.

بازی خیلی جزئیات زیادی رو از دارک سولز وام گرفته و خودش هم بهش اضافه کرده مثل همین Vestige seed یا دنیای آمبرال و...
جاهایی هم خواستن متفاوت باشن و تا حدی به سمت سوروایوال هارور یا بعضی جاها هم اکشن آرپی جی های رایج بازار میره تا اینکه بخواد سولزلایک باشه.
که به خودی خود نمیتونه بد باشه.
حداقل من از این بخش وحشتش خیلی خوشم میاد.

البته اون بخشی که دشمن زیاد میریزه سرت بنظرم دفعات اول که نیاز داری فارم کنی یا دنبال چیزی هستی منطقیه که وایستی و مبارزه کنی.
ولی دفعه های بعد خب دویدن و رد کردنشون منطقی تره ، این مورد تو سولزبورنهای فرام سافتور هم به همین شکله دیگه.
اونجا هم از یک جایی به بعد وقتت رو با این دوزاریها حروم نمیکنی و رو میاری به دویدن و نادیده گرفتن اونها.


از ضعفهای بازی هم بنظرم تا اینجایی که بازی کردم:
  • آره این اسپم کردن دمشنها بعضی جاهاش واقعا بیرحمیه در حق پلیر.
    مخصوصا که این بونفایرهاش هم خیلی وقتها دوره ، یا نمیتونی پیداشون کنی.
    این دونه ها رو هم که هرجا بخوای بکاری فکر میکنی نکنه جای درستی نیست یا همین نزدیکی ها بونفایر هست و بیخود این Seed رو حروم نکنم و...

  • تا اینجا من فقط با باس اول بازی کردم (Pieta) ، خیلی باس جذابی نبود که بگم به به عجب باسی.
    ولی به همون نسبت داغون هم نبود.
من ویدئوها رو دنبال نمیکنم اما این Q&A دیروز رو که دیدم گرخیدم.
مثل اینکه برای NG+ اینها اومدن و این بونفایرها رو به کل حذف کردن.
طرف هم ازش پرسیده چرا حذف کردین یا این یک باگه و قراره که فیکس بشه؟
که توضیح داده نه براساس طراحی بوده!

فقط یکدونه بونفایر تو اون برج فعال میمونه و بقیه همه غیرفعال میشن.
اینکه فقط باید از این دونه ها استفاده کرد ، این هم که فقط در آن واحد یک عدد میتونه فعال باشه ، پس نمیشه چندتا کاشت و بین اونها تلپورت کرد.
عملا بخش بزرگی از جذابیت بازی رو کم میکنه بنظرم.

اصولا این نوع بازیها تمام لذتش به نیوگیم پلاس هاشه که شما op میشی و میری که اون احساس پاورفانتزی رو از نزدیک هر چه بیشتر لمس کنی.
البته میشه بدون بونفایر همرو دوید.
چون این دفعه میدونی باید کجا بری و از چه مسیری.
ولی مپ واقعا بزرگه ، خسته کننده میشه باز هم و جذابیت این مود رو کم میکنه.

=================
خب خلاصه نوشتم اونی که باید مینوشتم:D
این قرار بود با تصویر و... باشه که خب چون قرار نیست آپدیت کنم پس نمیتونم بازی رو بدم بالا.
چون مطمئنا میرم و ادامه میدم بازی رو:))
خلاصه هم کردم و نکات آموزشی و... برای پلیرهای جدید حذف کردم.
ولی باز طومار شد.

بنظرم از پلیرهای قدیمی این سبک هم اگه کسی میخواد بازی رو تهیه کنه (@BARDI YA :-") پیشنهادم اینه که حتما یک ماه صبر کنه.
یا اگه خریدید حتما بزارید بعد حداقل یکی دو تا بازی دیگه برید سمتش.
بالاتر گفتم بازی حتما از لحاظ پایه ای چندتا تغییر ریز و درشت میکنه که الان مشخص نیست چی میتونه باشن (یکیش همین Stash).
بنظرم می ارزه که صبر کنیم و بعدها بیشتر لذت ببریم.
بازی خوب هم که ریخته این روزها.
================
در مورد نکات قوت بازی کاملا جامع همه‌ی موارد رو نسبتا توضیح دادید. همگی درست هم هست. بیشتر خواستم درباره‌ی کمی‌ و کاستی‌های بازی صحبت کنم. ممنونم که با این متن خوب توضیح دادی نظرتو. نکاتی که برای من جذاب می‌شه درباره‌ی این عنوان‌ها، قرار گرفتنشون در کنار بازی‌های فرام‌سافتور هستش. به قولی داستان اینه که ادب از که آموختی گفت بی‌ادبان. تفاوت‌ها باعث می‌شه بازی‌های فرام‌سافتور رو بهتر تحلیل کرد. علت موفقیتشون رو.
در آخر چون خودت هم اشاره کردی، باس‌فایت‌های بازی، عجیب کسل کننده‌است. منم همچنان زیاد جلو نرفتم، ۲-۳ تا باس اصلی از شما جلوتر شاید باشم. ولی همون pieta که اشاره کردی، اون مکانیکی که طول آرنا رو پرواز می‌کنه و بعدش نیزه‌ها میان، کاملا بی‌خوده. بار اول که خودش انجام می‌ده بایستی، یه کنار واسی تسبیح بندازی تا باس کارش تموم شه بیاد بزنیش. دو بار دیگه هم که فرسته سامون می‌کنه، باز هم اصلا عملکرد ندارن. کلی جا هست که بازیکن همچنان می‌تونه در اممنیت کامل باشه و مبارزه کنه.
بازم ممنون بابت نوشته‌ات.
 
اقا با اخرین اپدیتها و اخرین درایور گرافیک بازی کرش میکنه که
اورجینال یا تستی رایگان؟ :D
اگه کرش داری تنظیمات گرافیکی رو بیار پایین.

و اینکه اگه رایگان بازی میکنی صبر کن ، چون دیروز چندتا آپدیت اومده برای بازی که منتشر نشده هنوز.

من یک عدد کرش هم تجربه نکردم تو اون 15 ساعتی که بازی کردم.
 
  • Like
Reactions: BARDI YA and reza8
اتمسفر بازی و ... عالی نیست بی نظیر و شاهکار هست فقط همین باگ هاش روی مخ هست... جالبه سایت همسایه غیرمنصفانه داده ۴.۵ از ۱۰ یعنی انصافا چه وضعش هست!
اره دیدم
جالب اینه از بازی تعریف هم کرده ولی بهش 4.5 داده

فرستاده شده از BAC-L21ِ من با Tapatalk
 
اتمسفر بازی و ... عالی نیست بی نظیر و شاهکار هست فقط همین باگ هاش روی مخ هست... جالبه سایت همسایه غیرمنصفانه داده ۴.۵ از ۱۰ یعنی انصافا چه وضعش هست!
آبجی کلا یوروگیمر ایرانه
باز آبفا بهتر نقد کرده، مشخصه طرف چند ساعت پلی داده ...
رفقا برای ps5 وضعیت چطوره؟
 
  • Like
Reactions: BARDI YA
بعد از آپدیت مشکل خاصی نداره فقط باگ میخوره گاها و دمج کسی بهت جوین میده کم میشه . راه حلش هم اینه که کسی جوینت شده سلاحشو برات دراپ کنه و شما ( هاست )برش داری دراپ کنی براش.

اوه
مرسی از توضیحاتت 😘
دنیای بازی خیلی خوبه.
لور ، npcها ، طراحی مپ چه از لحاظ ویژوال و چه در خدمت گیم پلی بودن خیلی خوبه.
این رفتن بین دو دنیا جهت طی کردن مراحل و پیدا کردن مسیر و... بخوبی اجرا شده.
آمبرال هم که میری داخلش واقعا چه از لحاظ تصویر ، صداگذاری ، موزیک و چه نوع دشمنهایی که داره واقعا خیلی مضطرب کنندست.
همینطور خیلی جو مریضی داره که دلت نمیخواد درش باشی.
با اینکه بازی تشویقت میکنه که بیشتر بمونی و درصد مقدار سولزهایی که میگیری (Vigor) رو نسبتش رو زیاد کنی.

تا اونجا که Reaper میاد میگه دیگه بسه دادا ، کمتر بخور برو خونتون وگرنه وان شاتت میکنم :D

که خب زدن اون هم باز پاداش خیلی خوبی میده و دوست داری بری به آمبرال چند دقیقه صبر کنی تا سروکلش پیدا بشه و فارمش کنی ، خب خرید یک سری آیتمها هزینه داره:D

تنوع اسلحه ها همراه با سیستم جادوی خیلی خوب و... هم بخش مبارزه بازی رو از اونچه که فکر میکردم بهتر کرده ، با اینکه با بهترین این سبک فاصله داره ولی اونطور که فکر میکردم ضعیف باشه هم نیست.
رو این حساب Parry ، داج کردن ، ساید استپ همشون حضور دارن و iFrame خوبی هم دارن که میشه روشون حساب کرد.

بیلدهای خیلی زیادی هم میشه با این ویژگیهایی که بازی بهت میده ساخت ، چه جادو دوست داشته باشین و چه اینکه بخواین برسرک طور بپرین وسط و همرو به خاک و خون بکشید.

بازی خیلی جزئیات زیادی رو از دارک سولز وام گرفته و خودش هم بهش اضافه کرده مثل همین Vestige seed یا دنیای آمبرال و...
جاهایی هم خواستن متفاوت باشن و تا حدی به سمت سوروایوال هارور یا بعضی جاها هم اکشن آرپی جی های رایج بازار میره تا اینکه بخواد سولزلایک باشه.
که به خودی خود نمیتونه بد باشه.
حداقل من از این بخش وحشتش خیلی خوشم میاد.

البته اون بخشی که دشمن زیاد میریزه سرت بنظرم دفعات اول که نیاز داری فارم کنی یا دنبال چیزی هستی منطقیه که وایستی و مبارزه کنی.
ولی دفعه های بعد خب دویدن و رد کردنشون منطقی تره ، این مورد تو سولزبورنهای فرام سافتور هم به همین شکله دیگه.
اونجا هم از یک جایی به بعد وقتت رو با این دوزاریها حروم نمیکنی و رو میاری به دویدن و نادیده گرفتن اونها.


از ضعفهای بازی هم بنظرم تا اینجایی که بازی کردم:
  • آره این اسپم کردن دمشنها بعضی جاهاش واقعا بیرحمیه در حق پلیر.
    مخصوصا که این بونفایرهاش هم خیلی وقتها دوره ، یا نمیتونی پیداشون کنی.
    این دونه ها رو هم که هرجا بخوای بکاری فکر میکنی نکنه جای درستی نیست یا همین نزدیکی ها بونفایر هست و بیخود این Seed رو حروم نکنم و...

  • تا اینجا من فقط با باس اول بازی کردم (Pieta) ، خیلی باس جذابی نبود که بگم به به عجب باسی.
    ولی به همون نسبت داغون هم نبود.
من ویدئوها رو دنبال نمیکنم اما این Q&A دیروز رو که دیدم گرخیدم.
مثل اینکه برای NG+ اینها اومدن و این بونفایرها رو به کل حذف کردن.
طرف هم ازش پرسیده چرا حذف کردین یا این یک باگه و قراره که فیکس بشه؟
که توضیح داده نه براساس طراحی بوده!

فقط یکدونه بونفایر تو اون برج فعال میمونه و بقیه همه غیرفعال میشن.
اینکه فقط باید از این دونه ها استفاده کرد ، این هم که فقط در آن واحد یک عدد میتونه فعال باشه ، پس نمیشه چندتا کاشت و بین اونها تلپورت کرد.
عملا بخش بزرگی از جذابیت بازی رو کم میکنه بنظرم.

اصولا این نوع بازیها تمام لذتش به نیوگیم پلاس هاشه که شما op میشی و میری که اون احساس پاورفانتزی رو از نزدیک هر چه بیشتر لمس کنی.
البته میشه بدون بونفایر همرو دوید.
چون این دفعه میدونی باید کجا بری و از چه مسیری.
ولی مپ واقعا بزرگه ، خسته کننده میشه باز هم و جذابیت این مود رو کم میکنه.

=================
خب خلاصه نوشتم اونی که باید مینوشتم:D
این قرار بود با تصویر و... باشه که خب چون قرار نیست آپدیت کنم پس نمیتونم بازی رو بدم بالا.
چون مطمئنا میرم و ادامه میدم بازی رو:))
خلاصه هم کردم و نکات آموزشی و... برای پلیرهای جدید حذف کردم.
ولی باز طومار شد.

بنظرم از پلیرهای قدیمی این سبک هم اگه کسی میخواد بازی رو تهیه کنه (@BARDI YA :-") پیشنهادم اینه که حتما یک ماه صبر کنه.
یا اگه خریدید حتما بزارید بعد حداقل یکی دو تا بازی دیگه برید سمتش.
بالاتر گفتم بازی حتما از لحاظ پایه ای چندتا تغییر ریز و درشت میکنه که الان مشخص نیست چی میتونه باشن (یکیش همین Stash).
بنظرم می ارزه که صبر کنیم و بعدها بیشتر لذت ببریم.
بازی خوب هم که ریخته این روزها.
================

به به
دست مریزاد
ماکان کراش منه ها
چقدر توضیحات کامل و توپی
میزارم P رو تموم میکنم و BG3 بعدش اینو میرم..‌.
😁😁💜

ماکان ی سوال سپر تو این بازی بدردنخوره ؟
میگن نداریم ک صد درصد دمیج رو بگیره...
 
  • Like
Reactions: m.d.makan and reza8

کاربرانی که این گفتگو را مشاهده می‌کنند

Top
رمز عبور خود را فراموش کرده اید؟
اگر میخواهی عضوی از بازی سنتر باشی همین حالا ثبت نام کن
or