PlayStation The Last of Us Part II

سازنده
Naughty Dog
تاریخ انتشار
June 2020
ناشر
Sony Interactive Entertainment
پلتفرم‌ها
  1. PlayStation 4
  2. PlayStation 5



jhiz_tlouii.png


irr_tlou_title2.png

بالاخره در همایش PSX 2016 ، دومین نسخه از عنوان The Last of Us تایید شد.

در شماره ی دوم هم نظاره گرـه ماجراهای Joel و Ellie خواهیم بود، اما اینبار در نقش ـه Ellie ـه 19 ساله ی تشنه ی انتقام بازی خواهیم کرد.

برخلاف نسخه ی اول این بار کارگردانیه این عنوان تنها به عهده ی Neil Druckmann خواهد بود و Bruce Straley نقشی در این عنوان نخواهد داشت.
همچنین صداپیشه های نسخه ی اول ، برای ایفای نقش در این عنوان هم برگشته اند.

p6bx_tlou_header.png



n5a_tlou_header3.png

dm38_tlou_header2.png

آهنگ ساز این نسخه هم Gustavo Santaolalla خواهد بود که پیش تر وظیفه ی آهنگ سازیه شماره ی قبل این عنوان را بر عهده داشت.
Wayfaring Stranger - By Ellie & Joel - PSX 2017

wumz_tlou.png



10 نکته ای که از The Last of Us نمیدانید



با تشکر از @sabco برای لینک تریلر و احسان عزیز (@Kaine ) برای کارهای گرافیکی زیبای پست اول:x
 
Last edited by a moderator:

malek911

کاربر سایت
Aug 22, 2007
5,810
نام
malek
تا حالا تو هیچ بازی از یه کاراکتر تا این حد متنفر و کینه ای نشده بودم.دلم هم برا هیچ کدوم تا این حد کباب نشده بود :((
یه وقتایی از بازی یادم میره دارم بازی میکنم،همشم تو این فکرم که چرا آخه،به چه دلیل اون اتفاق افتاد
 

reza11

پنج انگشت مثل هم نیستند. به سلایق هم احترام بزاریم
کاربر سایت
Jun 6, 2013
809
نام
رضا
بخواین از لحاظ فنی و جزئیات این رو با RDR 2 مقایسه کنید چی به ذهنتون میرسه؟
هر دوشون عالین به نظرم. نمیشه مقایسه دقیق با هم کرد یکی اوپن وورلد یکی ترکیبی از خطی و سند باکس . من از گرافیک هر دو عنوان لذت بردم. ناگفته نماند من رد دد رو تو وان ایکس بازی کردم رو پرو بازی نکردم. تو وان ایکس که کیفیت فوق العاده ای داشت. لست رو دارم تو پرو بازی میکنم. من سر هر دو بازی بعضی وقت ها دسته رو ول میکردم و میکنم و فقط برای مدت ها به بعضی از محیط ها خیره میشم و میشدم. ولی به شخصه یک چیزی در لست دو من رو به شدت ازار میده اونم افکت film grain هست که به شدت کلا از این افکت بدم میاد. نمیدونم دوستان هم مثل من با این افکت مشکل دارن یا نه. اکثر بازیهایی که از این افکت استفاده میکنن گزینه خاموش و روشن دارن. ولی لست دو این گزینه رو نداره. من که چرخیدم تو اپشن بازی پیدا نکردم.
 
  • Like
Reactions: SHAYAN1999 and WTF?

amir code

کاربر سایت
Mar 18, 2008
1,344
نام
amir hosein
یچیزی که خیلی برام عجیبه اینه که خیلیا روی داستان این بازی دارن حساسیت نشون میدن...مثلا اینکه بازی داره شعار میده!!!
من متوجه نمیشم مگه بقیه بازیها یا مدیومهای دیگه مثل موزیک یا فیلم شعار نمیدن؟
شما یه فیلم یا بازی یا موزیک به من معرفی کنید که شعار توش نباشه
مثلا انچارتد رو میگفتن ببینید این چقد خوبه....اصلا شعار نمیده و پیامی توش نداره...مگه میشه؟
اون موقعی گه برادر نیت طمع گنج هوش از سرش پرونده بود و در مقابل نیت که کلا نسخه گنج بود ولی از گنج دست کشید و برادرشو میخواست منصرف کنه...خب این پیام نیست؟؟این شعار نیست؟؟
خیلی مسخرس
اینکه میگن نیل عقایدشو داره تحمیل میکنه...خب برادر من مگه کارگردانهای دیگه دارن چیکار میکنن
کن لوین تو بایوشاک میخواست بگه تزه اندرو رایان جواب نمیده...اینو تو روایت توضیح داد...حالا بیایم بگین اقای کن لوین شما چرت میگی و میخوای عقاید خودتو تحمیل بکنی؟واقعا مسخره نیست؟؟
شماها منتظر روایتی هستین که نظر خودتون توش باشه...اینجوریکه سنگ رو سنگ بند نمیشه فداتشم
اینو باید یادبگیریم که همه نمیتونن پیرو عقاید و منطق خودمون باشن...بعضیا میگن اصلا نسخه دوم نباید ساخته میشد.اتفاقا خوب شد دلست اینجوری ساخته شد تا یه عده بفهمن عقاید و منطق همه ما با هم فرق میکنن
 
Last edited by a moderator:

amir code

کاربر سایت
Mar 18, 2008
1,344
نام
amir hosein
وقتی یه بازی رو تموم میکنی یا یه فیلمی رو میبینی حتما باید آخرش یه حسی داشته باشی؟
بعد از پایان این بازی هیچ حسی نداشتم
خب این بنظرت حالت خوبیه یا بده؟
الان شما تو حالت خلسه ای؟
نظرت راجعبه داستان چیبود؟
 

.Amirone

ソニー株式会社
کاربر سایت
Oct 1, 2009
7,481
وقتی یه بازی رو تموم میکنی یا یه فیلمی رو میبینی حتما باید آخرش یه حسی داشته باشی؟
بعد از پایان این بازی هیچ حسی نداشتم
حست تموم شده باید بدی برات عوضش کنن :D
 

Nima

مدیر انجمن
Feb 25, 2007
8,024
نام
نیما
یچیزی که خیلی برام عجیبه اینه که خیلیا روی داستان این بازی دارن حساسیت نشون میدن...مثلا اینکه بازی داره شعار میده!!!
من متوجه نمیشم مگه بقیه بازیها یا مدیومهای دیگه مثل موزیک یا فیلم شعار نمیدن؟
شما یه فیلم یا بازی یا موزیک به من معرفی کنید که شعار توش نباشه
مثلا انچارتد رو میگفتن ببینید این چقد خوبه....اصلا شعار نمیده و پیامی توش نداره...مگه میشه؟
اون موقعی گه برادر نیت طمع گنج هوش از سرش پرونده بود و در مقابل نیت که کلا نسخه گنج بود ولی از گنج دست کشید و برادرشو میخواست منصرف کنه...خب احمق این پیام نیست؟؟این شعار نیست؟؟
خیلی مسخرس
اینکه میگن نیل عقایدشو داره تحمیل میکنه...خب برادر من مگه کارگردانهای دیگه دارن چیکار میکنن
کن لوین تو بایوشاک میخواست بگه تزه اندرو رایان جواب نمیده...اینو تو روایت توضیح داد...حالا بیایم بگین اقای کن لوین شما چرت میگی و میخوای عقاید خودتو تحمیل بکنی؟واقعا مسخره نیست؟؟
شماها منتظر روایتی هستین که نظر خودتون توش باشه...اینجوریکه سنگ رو سنگ بند نمیشه فداتشم
اینو باید یادبگیریم که همه نمیتونن پیرو عقاید و منطق خودمون باشن...بعضیا میگن اصلا نسخه دوم نباید ساخته میشد.اتفاقا خوب شد دلست اینجوری ساخته شد تا یه عده بفهمن عقاید و منطق همه ما با هم فرق میکنن

دقیقا !!! کلا یه ژانر جدیدی از انتقاد سر این بازی بوجود اومد. یعنی به یه چیزایی گیر دادن ملت و حتی منتقدها که تا الان اصلا در زمینه ی نکات منفی وجود نداشته. حداقل در بین بازیها که به هیچ وجه وجود نداشته !
انگار مثلا تا الان هر کارگردانی میخواسته یه بازی بسازه میومده از عزیزان نظرسنجی میکرده که چی دوست دارید بنویسم ؟ که یه موقع استغفرالله عقیده ی خودشو نده به مخاطب.

من 20 ساعت بازی کردم :
رسیدم به Nora ( همون قسمت State of Play )
به تمام چیزایی که باور دارم و برام عزیزن قسم میخورم که بدون اینکه ذره ای بخوام از روی فن بازی یا احساسات نظر بدم یا جوگیر شده باشم یا بخوام کل کل کنم، داستان و روایت و شخصیت پردازی تا اینجای کار محشر بوده ، به مراتب جذابتر از نسخه اول و تو لولی فراتر از ویدیوگیم. یعنی واقعا خیلی از بازیها برای من مسخره و لوس به نظر میرسن از این به بعد!
 

EAST2WEST

کاربر سایت
Jul 31, 2009
1,569
نام
Danial
یچیزی که خیلی برام عجیبه اینه که خیلیا روی داستان این بازی دارن حساسیت نشون میدن...مثلا اینکه بازی داره شعار میده!!!
من متوجه نمیشم مگه بقیه بازیها یا مدیومهای دیگه مثل موزیک یا فیلم شعار نمیدن؟

نه همه ی بازی ها شعار نمیدن ، بازهای neutral زیاد داریم مثل سری بازی Super Mario یا Witcher که نه چپ هستن نه راست

شما یه فیلم یا بازی یا موزیک به من معرفی کنید که شعار توش نباشه
مثلا انچارتد رو میگفتن ببینید این چقد خوبه....اصلا شعار نمیده و پیامی توش نداره...مگه میشه؟

script بازی Uncharted بعد از جدایی Amy Henning تغییرات اساسی کرد که به وضوح میتونی در فضای تاریکتر بازی Uncharted 4 اون را ببینی ولی خوب ما زیاد virtue signalling در این قسمت نداریم تا می رسیم به DLC بازی Lost Legacy که تبدیل میشه

به یه mascot برای چپ گراهای فمنیست مثل Feminist Frequency

این بخش از مصاحبه خانم Amy Henning را هم بخونید جالبه :


Oh, yeah. I think you've said in the past that you haven't played Uncharted 4

I have now. I mean yeah, at the time, I think that somebody asked me, it wasn't long after the game had come out and it was like an interview for Rolling Stone or something, and I just said I hadn't. And sometimes—look it's hard. It's very weird when you create a thing and it's like those characters come out of your head and there's an intimacy to that. So it's weird for a while to look at somebody else's rendition of it, like it can be a little bit of a head trip. And it's hard to enjoy because of course it's kind of loaded, you know what I mean? But yeah, I mean, that's water under the bridge and I've since I've played it


=============

The Amy Hennig Interview: On What Changed With Uncharted 4, Leaving EA, and What's Next

=============

]
اینکه میگن نیل عقایدشو داره تحمیل میکنه...خب برادر من مگه کارگردانهای دیگه دارن چیکار میکنن
کن لوین تو بایوشاک میخواست بگه تزه اندرو رایان جواب نمیده...اینو تو روایت توضیح داد...حالا بیایم بگین اقای کن لوین شما چرت میگی و میخوای عقاید خودتو تحمیل بکنی؟واقعا مسخره نیست؟؟
شماها منتظر روایتی هستین که نظر خودتون توش باشه...اینجوریکه سنگ رو سنگ بند نمیشه فداتشم
اینو باید یادبگیریم که همه نمیتونن پیرو عقاید و منطق خودمون باشن...بعضیا میگن اصلا نسخه دوم نباید ساخته میشد.اتفاقا خوب شد دلست اینجوری ساخته شد تا یه عده بفهمن عقاید و منطق همه ما با هم فرق میکنن

تحمیل عقاید که کار درستی نیست و امریه که ما باهاش خیلی مخالفیم در مورد Ken Levine باید بگم که روایت داستان در دو سری بازی اول تغییر اساسی نکرد تا می رسیم به سومین قسمت یعنی Bioshock Infinite که با یک دنیای متفاوت رو به رو می شیم ،

هسته ی کلی داستان تغییر خاصی نداره another dystopia with broken society ولی عناصر داستانی شدیداً از هم گسیخته میشن امری که باعث شد این بازی در حد دو قسمت قبلی ضاهر نشه و اگر از بیشتر طرفدارها و منتقدها ببپرسین به شما میگن که اتمسفر و

طرح روایت Bioshcok 1&2 خیلی منسجم تر و قوی تر از سومین بازی هست.

در کل باید بگمن تغییر ناگهانی روایت فضای داستان کار درستی نیست چون فضای داستان را به هم میریزه و هدف کلی داستان این وسط گم میشه ، برای همین narrative designer همیشه باید back story کافی داشته باشه و اصولی که برای پرداخت شخصیت

(character development) وجود دارن را رعایت کن تا او اثر موفق بشه و مخاطب بتونه باهاش همزاد پنداری کنه.
 

کاربرانی که این قسمت را مشاهده می‌کنند

Top
رمز عبور خود را فراموش کرده اید؟
or ثبت‌نام سریع از طریق سرویس‌های زیر