PlayStation The Last of Us Part II

سازنده
Naughty Dog
تاریخ انتشار
June 2020
ناشر
Sony Interactive Entertainment
پلتفرم‌ها
  1. PlayStation 4
  2. PlayStation 5



jhiz_tlouii.png


irr_tlou_title2.png

بالاخره در همایش PSX 2016 ، دومین نسخه از عنوان The Last of Us تایید شد.

در شماره ی دوم هم نظاره گرـه ماجراهای Joel و Ellie خواهیم بود، اما اینبار در نقش ـه Ellie ـه 19 ساله ی تشنه ی انتقام بازی خواهیم کرد.

برخلاف نسخه ی اول این بار کارگردانیه این عنوان تنها به عهده ی Neil Druckmann خواهد بود و Bruce Straley نقشی در این عنوان نخواهد داشت.
همچنین صداپیشه های نسخه ی اول ، برای ایفای نقش در این عنوان هم برگشته اند.

p6bx_tlou_header.png



n5a_tlou_header3.png

dm38_tlou_header2.png

آهنگ ساز این نسخه هم Gustavo Santaolalla خواهد بود که پیش تر وظیفه ی آهنگ سازیه شماره ی قبل این عنوان را بر عهده داشت.
Wayfaring Stranger - By Ellie & Joel - PSX 2017

wumz_tlou.png



10 نکته ای که از The Last of Us نمیدانید



با تشکر از @sabco برای لینک تریلر و احسان عزیز (@Kaine ) برای کارهای گرافیکی زیبای پست اول:x
 
Last edited by a moderator:

Sepi_60

کاربر سایت
Nov 25, 2009
2,247
دقیقا !!! کلا یه ژانر جدیدی از انتقاد سر این بازی بوجود اومد. یعنی به یه چیزایی گیر دادن ملت و حتی منتقدها که تا الان اصلا در زمینه ی نکات منفی وجود نداشته. حداقل در بین بازیها که به هیچ وجه وجود نداشته !
انگار مثلا تا الان هر کارگردانی میخواسته یه بازی بسازه میومده از عزیزان نظرسنجی میکرده که چی دوست دارید بنویسم ؟ که یه موقع استغفرالله عقیده ی خودشو نده به مخاطب.

من 20 ساعت بازی کردم :
رسیدم به Nora ( همون قسمت State of Play )
به تمام چیزایی که باور دارم و برام عزیزن قسم میخورم که بدون اینکه ذره ای بخوام از روی فن بازی یا احساسات نظر بدم یا جوگیر شده باشم یا بخوام کل کل کنم، داستان و روایت و شخصیت پردازی تا اینجای کار محشر بوده ، به مراتب جذابتر از نسخه اول و تو لولی فراتر از ویدیوگیم. یعنی واقعا خیلی از بازیها برای من مسخره و لوس به نظر میرسن از این به بعد!
هنوز به اون بخشهایی که مشکل محسوب میشن نرسیدی اینا جاهای خوبه همچنان:D البته قرار هم نیست همه بدشون بیاد شاید شما هم رسیدی هیچ مشکلی نداشتی.
 

benjohn

کاربر سایت
Jun 19, 2012
5,994
نام
ehsan
نه همه ی بازی ها شعار نمیدن ، بازهای neutral زیاد داریم مثل سری بازی Super Mario یا Witcher که نه چپ هستن نه راست



script بازی Uncharted بعد از جدایی Amy Henning تغییرات اساسی کرد که به وضوح میتونی در فضای تاریکتر بازی Uncharted 4 اون را ببینی ولی خوب ما زیاد virtue signalling در این قسمت نداریم تا می رسیم به DLC بازی Lost Legacy که تبدیل میشه

به یه mascot برای چپ گراهای فمنیست مثل Feminist Frequency

این بخش از مصاحبه خانم Amy Henning را هم بخونید جالبه :


Oh, yeah. I think you've said in the past that you haven't played Uncharted 4

I have now. I mean yeah, at the time, I think that somebody asked me, it wasn't long after the game had come out and it was like an interview for Rolling Stone or something, and I just said I hadn't. And sometimes—look it's hard. It's very weird when you create a thing and it's like those characters come out of your head and there's an intimacy to that. So it's weird for a while to look at somebody else's rendition of it, like it can be a little bit of a head trip. And it's hard to enjoy because of course it's kind of loaded, you know what I mean? But yeah, I mean, that's water under the bridge and I've since I've played it


=============

The Amy Hennig Interview: On What Changed With Uncharted 4, Leaving EA, and What's Next

=============



تحمیل عقاید که کار درستی نیست و امریه که ما باهاش خیلی مخالفیم در مورد Ken Levine باید بگم که روایت داستان در دو سری بازی اول تغییر اساسی نکرد تا می رسیم به سومین قسمت یعنی Bioshock Infinite که با یک دنیای متفاوت رو به رو می شیم ،

هسته ی کلی داستان تغییر خاصی نداره another dystopia with broken society ولی عناصر داستانی شدیداً از هم گسیخته میشن امری که باعث شد این بازی در حد دو قسمت قبلی ضاهر نشه و اگر از بیشتر طرفدارها و منتقدها ببپرسین به شما میگن که اتمسفر و

طرح روایت Bioshcok 1&2 خیلی منسجم تر و قوی تر از سومین بازی هست.

در کل باید بگمن تغییر ناگهانی روایت فضای داستان کار درستی نیست چون فضای داستان را به هم میریزه و هدف کلی داستان این وسط گم میشه ، برای همین narrative designer همیشه باید back story کافی داشته باشه و اصولی که برای پرداخت شخصیت

(character development) وجود دارن را رعایت کن تا او اثر موفق بشه و مخاطب بتونه باهاش همزاد پنداری کنه.
مشکل این نقد شما اینه که اصل رو ول کردی به جزییات بازی پرداختی نه تم TloUII توش شعار هست و نه چیزی که می خواد بهش برسه. داستان یه دختره که برای هدفی راه میفته و توی مدتی که می خواد به این هدف برسه یه اتفاقاتی براش می افته که دید دیگه ای پیدا می کنه و کاراکتر پخته تری میشه. من نمیفهمم شعار این قضیه در کجاست. حالا شما فرض کن الی گی نیست. فرض کن الی یه دختر استریت چه تغییری در داستان بوجود میاد؟ هیییییییییچی. این گی بودنش نه موتیف داستان هست نه تمش و نه تاثیر زیادی روی گیم پلی و حتی پلات داره.
تحمیل عقاید؟
اینو دیگه از کجا در آوردین طرف یه داستان نوشته با این شرایط و این کاراکترها. تحمیل چی؟ اصلا تحمیل عقیده توی یه داستان چه معنایی داره؟ اصلا کجا کدوم نویسنده تونسته عقایدش رو به کسی تحمیل کنه؟

واقعا حیفه که داستانی به این غنا رو ول کردین و به حاشیه مشغولین

@Sepi_60

من بازی رو تموم کردم و اون بخشا شاهکار داستان نویسیه. برای چی باهاش باید مشکل داشته باشه کسی؟
 

Sepi_60

کاربر سایت
Nov 25, 2009
2,247
مشکل این نقد شما اینه که اصل رو ول کردی به جزییات بازی پرداختی نه تم TloUII توش شعار هست و نه چیزی که می خواد بهش برسه. داستان یه دختره که برای هدفی راه میفته و توی مدتی که می خواد به این هدف برسه یه اتفاقاتی براش می افته که دید دیگه ای پیدا می کنه و کاراکتر پخته تری میشه. من نمیفهمم شعار این قضیه در کجاست. حالا شما فرض کن الی گی نیست. فرض کن الی یه دختر استریت چه تغییری در داستان بوجود میاد؟ هیییییییییچی. این گی بودنش نه موتیف داستان هست نه تمش و نه تاثیر زیادی روی گیم پلی و حتی پلات داره.
تحمیل عقاید؟
اینو دیگه از کجا در آوردین طرف یه داستان نوشته با این شرایط و این کاراکترها. تحمیل چی؟ اصلا تحمیل عقیده توی یه داستان چه معنایی داره؟ اصلا کجا کدوم نویسنده تونسته عقایدش رو به کسی تحمیل کنه؟

واقعا حیفه که داستانی به این غنا رو ول کردین و به حاشیه مشغولین

@Sepi_60

من بازی رو تموم کردم و اون بخشا شاهکار داستان نویسیه. برای چی باهاش باید مشکل داشته باشه کسی؟
تو تاپیک اسپویل دلایلم رو گفتم حالا اینجا هم باز میزارم همون پست ها رو.

خب خب خب :D اینجا رو نخوندم ولی میشه حدث زد که چرا خیلی ها از داستان بدشون اومده باشه. به ترتیب سعی میکنم بگم
اولیش مرگ جوئل: مشکلی که مرگ داشت برای شخص من تریلری بود که به دروغ نشون میداد جوئل زنده هست و من تا چند دقیقه بعد مرگش هنوز فکر میکردم زندس که دیگه قبرش رو نشون دادن همه چی مشخص شد. بنظرم این یه مورد حس مرگش رو خراب کرد برای چند لحظه. حالا ایراد دیگه که ممکنه یه سری بگن اینه که چرا انقد زود کشته شد و پورتاگونیست نباید انقد زود بمیره. دو مورد. اول اینکه ما قبلا یه بازی کامل با جوئل داشتیم و کرکتری هست که از قبل باهاش آشنا بودیم پس از این نظر قابل قیاس با جان مارستن و امثالهم که بالا اشاره شده نیست:D دو اینکه در ادامه بازی تعداد زیادی فلش بک داره که نشون میده در این چهار سال بین الی و جول چی گذشته و این فلش بک ها با مرگ زودهنگام جول همخونی دارن و بار احساسیش رو بیشتر میکنه.

مورد بعدی شخصیت ابی: برای من بدترین بخش بازی بود. بیش از حد کش اومد و بدتر از اون خود شخصیت اصلا جالب نیست. موتیویشناش جدا از گرفتن انتقام پدرش اصلا معلوم نیستش و تا آخر بازی خیلی نمیتونیم بگیم ابی اصلا چطور آدمیه. بنظرم اصلا انتخاب مناسبی نبود که دختر یه رندوم دکتر رو بزارن به عنوان نقطه مقابل الی. میشد کرکترهای دیگه ای هم برداشت که مخاطب بیشتر حس انتقامشون رو درک کنه. چون به خودش اهمیت نمیدادم در نتیجه به بقیه شخصیتهایی هم که باهاش ارتباط داشتن مثل اوِن هم اهمیت نمیدادم.

داستان لو و خواهرش: در ابتدا خیلی بی ربط بودن به داستان و حضورشون بی معنی و وقت تلف کنی بود. ولی بخش نهایی داستانشون بنظرم نه تنها اوکی بود که به تم داستان هم میخورد. در واقع وجود این دوتا برای نمایش درگیری بین دو گروه بزرگتر که ولف ها و اسکارها باشن بودش و اینکه چطور این دو گروه حرف همدیگه رو نمیفهمن و فقط دنبال نابودیه همدیگه هستن و حتی براشون مهم نیست که این وسط دوتا بچه کشته بشه. در واقع داستانشون همون داستان چرخه خشونته ولی در ابعاد خیلی بزرگتر و جنگ بین دو گروه مختلف. چیزی که کار رو خراب میکنه باز هم کرکتر ابی و عدم ارتباط گرفتن مخاطب با شخصیتشه که باعث میشه تاثیر این آرک داستانی هم روی آدم کمتر بشه.

پایان داستان: اینکه الی در نهایت از کشتن ابی صرف نظر میکنه برای من چیز عجیبی نبود. وقتی ابی و لو رو در اون حالت پیدا میکنه کلا حس انتقامش ضعیف تر میشه و اینو میشد در چهرش دید. شما ممکنه تا دم در یه کاری بری، ولی وقتی میخوای انجامش بدی قضیه فرق میکنه. اینجا هم الی وقتی رسید به اون لحظه گرفتن انتقامش و داشت ابی رو زیر آب خفه میکرد فهمید که از پسش برنمیاد. مطمئن باشید کار ساده ای نیست:D


در کل داستان بازی برای من پکیجی از نقاط قوت و ضعف بودش. تم های داستانی، فلش بک های الی و جوئل و پایان بندی رو من نکته مثبت میدونم و 90 درصد بخشهای مرتبط به ابی بنظرم نکته منفی بودش.

کاملا قبول دارم. این مشکل شدیدا مربوط میشه به بخش ابی و کرکترهای بیشماری که بهش مرتبط بودن. کلا بیش از حد این بخش شلوغ شد چون نیل میخواسته شما با ابی به زور احساس همزادپنداری کنید. خیلی اشتباه کردن سر ابی. کاش یه شخصیت دیگه انتخاب میکردن با بک استوری ساده تر. مثلا یکی که به مارلین مربوط میشد. حالا خواهرش یا دوس پسر یا بچه اش. اینطوری مخاطب بهتر ارتباط میگرفت باهاش چون با خود مارلین ارتباط گرفته بوده قبلا. انقدر هم کرکتر جدید بهش وصل نمیکردن. چون ایده های بازی خیلی خوبه و اینکه شما رو در نقش قاتل جوئل قرار میده واقعا حرکت هوشمندانه ایه ولی وقتی خود این کرکتر نچسبه، اون ایده ها هم به فنا میره.
 

amir code

کاربر سایت
Mar 18, 2008
1,344
نام
amir hosein
نه همه ی بازی ها شعار نمیدن ، بازهای neutral زیاد داریم مثل سری بازی Super Mario یا Witcher که نه چپ هستن نه راست



script بازی Uncharted بعد از جدایی Amy Henning تغییرات اساسی کرد که به وضوح میتونی در فضای تاریکتر بازی Uncharted 4 اون را ببینی ولی خوب ما زیاد virtue signalling در این قسمت نداریم تا می رسیم به DLC بازی Lost Legacy که تبدیل میشه

به یه mascot برای چپ گراهای فمنیست مثل Feminist Frequency

این بخش از مصاحبه خانم Amy Henning را هم بخونید جالبه :


Oh, yeah. I think you've said in the past that you haven't played Uncharted 4

I have now. I mean yeah, at the time, I think that somebody asked me, it wasn't long after the game had come out and it was like an interview for Rolling Stone or something, and I just said I hadn't. And sometimes—look it's hard. It's very weird when you create a thing and it's like those characters come out of your head and there's an intimacy to that. So it's weird for a while to look at somebody else's rendition of it, like it can be a little bit of a head trip. And it's hard to enjoy because of course it's kind of loaded, you know what I mean? But yeah, I mean, that's water under the bridge and I've since I've played it


=============

The Amy Hennig Interview: On What Changed With Uncharted 4, Leaving EA, and What's Next

=============



تحمیل عقاید که کار درستی نیست و امریه که ما باهاش خیلی مخالفیم در مورد Ken Levine باید بگم که روایت داستان در دو سری بازی اول تغییر اساسی نکرد تا می رسیم به سومین قسمت یعنی Bioshock Infinite که با یک دنیای متفاوت رو به رو می شیم ،

هسته ی کلی داستان تغییر خاصی نداره another dystopia with broken society ولی عناصر داستانی شدیداً از هم گسیخته میشن امری که باعث شد این بازی در حد دو قسمت قبلی ضاهر نشه و اگر از بیشتر طرفدارها و منتقدها ببپرسین به شما میگن که اتمسفر و

طرح روایت Bioshcok 1&2 خیلی منسجم تر و قوی تر از سومین بازی هست.

در کل باید بگمن تغییر ناگهانی روایت فضای داستان کار درستی نیست چون فضای داستان را به هم میریزه و هدف کلی داستان این وسط گم میشه ، برای همین narrative designer همیشه باید back story کافی داشته باشه و اصولی که برای پرداخت شخصیت

(character development) وجود دارن را رعایت کن تا او اثر موفق بشه و مخاطب بتونه باهاش همزاد پنداری کنه.
همین سوپر ماریو رو که میگی شعارش برای من اینه که برای رسیدن عشقت از موانع زیادی باید بپری
حالا همین بایوشاک...
ببین شما خودت داری تحمیل میکنی میگی اتمسفر نسخه اول خفنتر بود
تو این قضیه هیچ فکتی وجود نداره که اتمسفر اینفینیت به پای نسخه های اول نمیرسه
خیلیا مخالف حرفای شما هستن و عاشق ارت و اتمسفر اینفینیتن
خب ببین اینجا همین قضیه سلیقه به وجود میاد
راجعبه فمنیست
جدیدا مود شده تو جلد بازی کارکتر زن باشه رسما میشه فمنیست....اخه چرا؟؟ واقعا چرا؟؟
چرا این قضیه قبلا برای تومب رایدر یا اویل 3 اتفاق نیوفتاد؟
چون قدیم دنبال زیربغل مار نبودن و عین ادم داشتن بازی میکردن
الان جوری شده این الفاظ باکلاس وارد صنعت محبوب ما شده و تا مارو از رو نبره ولکن نیست
گاهی اوغات به صنعت سینما حسودیم میشه که مخاطباش چقدر ظرفیت دارن
 

benjohn

کاربر سایت
Jun 19, 2012
5,994
نام
ehsan
تو تاپیک اسپویل دلایلم رو گفتم حالا اینجا هم باز میزارم همون پست ها رو.

خب خب خب :D اینجا رو نخوندم ولی میشه حدث زد که چرا خیلی ها از داستان بدشون اومده باشه. به ترتیب سعی میکنم بگم
اولیش مرگ جوئل: مشکلی که مرگ داشت برای شخص من تریلری بود که به دروغ نشون میداد جوئل زنده هست و من تا چند دقیقه بعد مرگش هنوز فکر میکردم زندس که دیگه قبرش رو نشون دادن همه چی مشخص شد. بنظرم این یه مورد حس مرگش رو خراب کرد برای چند لحظه. حالا ایراد دیگه که ممکنه یه سری بگن اینه که چرا انقد زود کشته شد و پورتاگونیست نباید انقد زود بمیره. دو مورد. اول اینکه ما قبلا یه بازی کامل با جوئل داشتیم و کرکتری هست که از قبل باهاش آشنا بودیم پس از این نظر قابل قیاس با جان مارستن و امثالهم که بالا اشاره شده نیست:D دو اینکه در ادامه بازی تعداد زیادی فلش بک داره که نشون میده در این چهار سال بین الی و جول چی گذشته و این فلش بک ها با مرگ زودهنگام جول همخونی دارن و بار احساسیش رو بیشتر میکنه.

مورد بعدی شخصیت ابی: برای من بدترین بخش بازی بود. بیش از حد کش اومد و بدتر از اون خود شخصیت اصلا جالب نیست. موتیویشناش جدا از گرفتن انتقام پدرش اصلا معلوم نیستش و تا آخر بازی خیلی نمیتونیم بگیم ابی اصلا چطور آدمیه. بنظرم اصلا انتخاب مناسبی نبود که دختر یه رندوم دکتر رو بزارن به عنوان نقطه مقابل الی. میشد کرکترهای دیگه ای هم برداشت که مخاطب بیشتر حس انتقامشون رو درک کنه. چون به خودش اهمیت نمیدادم در نتیجه به بقیه شخصیتهایی هم که باهاش ارتباط داشتن مثل اوِن هم اهمیت نمیدادم.

داستان لو و خواهرش: در ابتدا خیلی بی ربط بودن به داستان و حضورشون بی معنی و وقت تلف کنی بود. ولی بخش نهایی داستانشون بنظرم نه تنها اوکی بود که به تم داستان هم میخورد. در واقع وجود این دوتا برای نمایش درگیری بین دو گروه بزرگتر که ولف ها و اسکارها باشن بودش و اینکه چطور این دو گروه حرف همدیگه رو نمیفهمن و فقط دنبال نابودیه همدیگه هستن و حتی براشون مهم نیست که این وسط دوتا بچه کشته بشه. در واقع داستانشون همون داستان چرخه خشونته ولی در ابعاد خیلی بزرگتر و جنگ بین دو گروه مختلف. چیزی که کار رو خراب میکنه باز هم کرکتر ابی و عدم ارتباط گرفتن مخاطب با شخصیتشه که باعث میشه تاثیر این آرک داستانی هم روی آدم کمتر بشه.

پایان داستان: اینکه الی در نهایت از کشتن ابی صرف نظر میکنه برای من چیز عجیبی نبود. وقتی ابی و لو رو در اون حالت پیدا میکنه کلا حس انتقامش ضعیف تر میشه و اینو میشد در چهرش دید. شما ممکنه تا دم در یه کاری بری، ولی وقتی میخوای انجامش بدی قضیه فرق میکنه. اینجا هم الی وقتی رسید به اون لحظه گرفتن انتقامش و داشت ابی رو زیر آب خفه میکرد فهمید که از پسش برنمیاد. مطمئن باشید کار ساده ای نیست:D


در کل داستان بازی برای من پکیجی از نقاط قوت و ضعف بودش. تم های داستانی، فلش بک های الی و جوئل و پایان بندی رو من نکته مثبت میدونم و 90 درصد بخشهای مرتبط به ابی بنظرم نکته منفی بودش.

کاملا قبول دارم. این مشکل شدیدا مربوط میشه به بخش ابی و کرکترهای بیشماری که بهش مرتبط بودن. کلا بیش از حد این بخش شلوغ شد چون نیل میخواسته شما با ابی به زور احساس همزادپنداری کنید. خیلی اشتباه کردن سر ابی. کاش یه شخصیت دیگه انتخاب میکردن با بک استوری ساده تر. مثلا یکی که به مارلین مربوط میشد. حالا خواهرش یا دوس پسر یا بچه اش. اینطوری مخاطب بهتر ارتباط میگرفت باهاش چون با خود مارلین ارتباط گرفته بوده قبلا. انقدر هم کرکتر جدید بهش وصل نمیکردن. چون ایده های بازی خیلی خوبه و اینکه شما رو در نقش قاتل جوئل قرار میده واقعا حرکت هوشمندانه ایه ولی وقتی خود این کرکتر نچسبه، اون ایده ها هم به فنا میره.
ببین من از پایه باهات مشکل دارم. اصلا و ابدا روشت برای نزدیک شدن به داستان درست نیست. ببین یه اصلی بین منتقدین ادبی وجود داره که از فرمالیستای روسی شروع شد و با نقد نو بریتانیا به اوج رسید. یعنی از قرن نوزدهم به اینور. طبق این اصل مهم شما باید تمامی حواشی و عقاید رو از داستان جدا کنی و فقط خودشو تو خلا بررسی کنی. کاری که شما نمیکنی. اینکه شما چه انتظاری داشتی و چه فکری میکردی اصلا وزنی تو نقدت نباید داشته باشه. بخش PR و تبلیغات بازی هیچ ربطی به نقد شما نداره. اون از ایراد اولت.
بقیه نقدتم کاملا شخصیه. ایراد از داستان نیست. شما ازش خوشت نیومده اینکه فلانی نچسبه که خوب باشه. مگه قراره فقط کاراکترای بچسب درموردشون داستان نوشته بشه. اون کاراکتر تو شالوده داستان داره نقش خودشو بینهایت درست انجام میده تا اون اندینگ بازی معنا پیدا کنه. اصلا شما قرار نیست از اون خوشتون بیاد. من خودم بعد از لیکا حدسم این بود که داستان به سمتی که شما میگی پیش بره ولی نه اینطور نشد و اتفاقا بنظرم همین قضیه نشون میده چرا نیل شده نیل و من نشدم.
حالا بیشتر اشاره ای نمیکنم. منتظرم همه بازی رو تموم کنن. اتفاقا یه سری حرف جدی دارم در مورد بازی اونموقع می زنم حالا شما هم دوست داشتی روش نظر بده
 

WTF?

کاربر سایت
Mar 27, 2015
1,087
نام
محمد
وقتی یه بازی رو تموم میکنی یا یه فیلمی رو میبینی حتما باید آخرش یه حسی داشته باشی؟
بعد از پایان این بازی هیچ حسی نداشتم



به گمانم منتقد بازیسنتر رو کشف کردیم. خدا رحم کنه. بگو که نقد بازی با شما نیس:D
 

Sepi_60

کاربر سایت
Nov 25, 2009
2,247
ببین من از پایه باهات مشکل دارم. اصلا و ابدا روشت برای نزدیک شدن به داستان درست نیست. ببین یه اصلی بین منتقدین ادبی وجود داره که از فرمالیستای روسی شروع شد و با نقد نو بریتانیا به اوج رسید. یعنی از قرن نوزدهم به اینور. طبق این اصل مهم شما باید تمامی حواشی و عقاید رو از داستان جدا کنی و فقط خودشو تو خلا بررسی کنی. کاری که شما نمیکنی. اینکه شما چه انتظاری داشتی و چه فکری میکردی اصلا وزنی تو نقدت نباید داشته باشه. بخش PR و تبلیغات بازی هیچ ربطی به نقد شما نداره. اون از ایراد اولت.
بقیه نقدتم کاملا شخصیه. ایراد از داستان نیست. شما ازش خوشت نیومده اینکه فلانی نچسبه که خوب باشه. مگه قراره فقط کاراکترای بچسب درموردشون داستان نوشته بشه. اون کاراکتر تو شالوده داستان داره نقش خودشو بینهایت درست انجام میده تا اون اندینگ بازی معنا پیدا کنه. اصلا شما قرار نیست از اون خوشتون بیاد. من خودم بعد از لیکا حدسم این بود که داستان به سمتی که شما میگی پیش بره ولی نه اینطور نشد و اتفاقا بنظرم همین قضیه نشون میده چرا نیل شده نیل و من نشدم.
حالا بیشتر اشاره ای نمیکنم. منتظرم همه بازی رو تموم کنن. اتفاقا یه سری حرف جدی دارم در مورد بازی اونموقع می زنم حالا شما هم دوست داشتی روش نظر بده
ببین اون بخش اولم الان "نقد" نبودا :D بحثم سر بخشهایی بود که دیدم اکثریت به عنوان ایراد دارن قلمداد میکنن و فقط نظرم رو در مورد اونا گفتم. تبلیغات هم من جدا نمیدونم چون روی تجربم از بازی تاثیر میزاره. خیلی های دیگه هم در همین تاپیک دقیقا به همین موردی که من گفتم اشاره کردن و همون ضدحال رو خوردن پس چیزی نیست که بگیم مسئله شخصیه. این قضیه فقط مختص به گیم نیست و در سینما هم تاثیر منفی زیاد داشته برای همینه که خیلی ها تریلر ها رو بایکوت میکنن. در نهایت اینکه حالا فرمالیستهای روسی چیکار کردن مسئله من نیست. من از تجربه خودم میگم.
خب اینطوری بخوایم بگیم که هرکی مخالف ما بود یه برچسب "نظر شخصیته ایرادی از داستان نیست" بزنیم پروندش رو ببندیم دیگه چه کاریه بحث کردن:D اتفاقا نیل کاملا میخواسته که اون شخصیت "بچسب" باشه. یعنی چیزی غیر این اگه میخواسته قطعا از هدفش دور شده
چون قرار هست که شما از ساید Abby هم مسائل رو ببینی و موضع اون هم درک کنی. فقط در این صورته که چرخه خشونته مفهوم پیدا میکنه. اینکه دو طرف دلایل خودشونو برای خشونت دارن و به زخمی که به همدیگه وارد میکنن اهمیت نمیدن و صدای همدیگه رو نمیشنون چون حس انتقام وجودشون رو گرفته. اگه شما نتونی با یکی از این طرفین ارتباط بگیری پس اون درگیریه برات یه طرفه میشه و معنیش رو از دست میده. اصلا وقتی نصف بازی با Abby هستش و این همه یهو کرکتر جدید باهاش رو نمایی میشه قطعا نیل میخواد که شما باهاش ارتباط بگیری و این دقیقا نقطه ایه که بازی سقوط میکنه چون Abby اصلا پرداخت درست درمون نداره. ارتباطاش کاملا کلیشه ایه و خیلی از رفتارهاش پشتوانه ای نداره ( مثلا کمک کردنش به Lev و خواهرش چون فقط میخواسته یه فرصت دوباره داشته باشن!! خب این چه کمکی به دولوپ کرکتر Abby کردش؟) تنها چیزی که ما در مورد Abby میدونیم تلاشش برای گرفتن انتقامه. هیچ بخش دیگه ای از این کرکتر پیشرفتی نمیکنه و دولوپی در درونش مشاهده نمیشه. کلا همونطور که گفتم آرک Abby بیش از حد شلوغ میشه، آدمهای خیلی زیادی به داستان اضافه میشن که شما اصلا وقت نمیکنی بهشون اهمیت بدی در نتیجه مرگشون هم تاثیری روت نمیزاره. درسته که تم خشونت شامل حال این کرکترهای جدید هم میشه ( مثلا Owen دیگه نمیخواسته به کشتار اسکارها ادامه بده و از اون چرخه خشونت میخواسته خارج شه) ولی وقتی خود کرکترها هنوز اونقدری دولوپ نشدن و پلیر باهاشون وقت نگذرونده که بخواد بهشون اهمیت بده در نتیجه دیدگاهشون هم بی تاثیر میشه.
در کل این بخشی که اشاره کردم از نظر من خوب پرداخت نشده و ضعیف از آب در اومده و در انتقال اون چیزی که به وضوح بازی دنبالش هست مشکل ایجاد میکنه.
 

EAST2WEST

کاربر سایت
Jul 31, 2009
1,569
نام
Danial
مشکل این نقد شما اینه که اصل رو ول کردی به جزییات بازی پرداختی نه تم TloUII توش شعار هست و نه چیزی که می خواد بهش برسه. داستان یه دختره که برای هدفی راه میفته و توی مدتی که می خواد به این هدف برسه یه اتفاقاتی براش می افته که دید دیگه ای پیدا می کنه و کاراکتر پخته تری میشه. من نمیفهمم شعار این قضیه در کجاست. حالا شما فرض کن الی گی نیست. فرض کن الی یه دختر استریت چه تغییری در داستان بوجود میاد؟ هیییییییییچی. این گی بودنش نه موتیف داستان هست نه تمش و نه تاثیر زیادی روی گیم پلی و حتی پلات داره.
تحمیل عقاید؟
اینو دیگه از کجا در آوردین طرف یه داستان نوشته با این شرایط و این کاراکترها. تحمیل چی؟ اصلا تحمیل عقیده توی یه داستان چه معنایی داره؟ اصلا کجا کدوم نویسنده تونسته عقایدش رو به کسی تحمیل کنه؟

واقعا حیفه که داستانی به این غنا رو ول کردین و به حاشیه مشغولین

@Sepi_60

من بازی رو تموم کردم و اون بخشا شاهکار داستان نویسیه. برای چی باهاش باید مشکل داشته باشه کسی؟

پست من را دوباره بخون دوست عزیز من نه اصلاً در مورد Ellie صحبت کردم و نه در مورد sexual orientation اش ، دوست تون گفت همه ی بازیها جهت گیری های سیاسی خاص را در فضای بازیشون قرار میدن من گفتم خیر اینجور نیست

همین سوپر ماریو رو که میگی شعارش برای من اینه که برای رسیدن عشقت از موانع زیادی باید بپری

این شعار سیاسی نیست ، هدف داستانه البته از نظر شما


حالا همین بایوشاک...
ببین شما خودت داری تحمیل میکنی میگی اتمسفر نسخه اول خفنتر بود
تو این قضیه هیچ فکتی وجود نداره که اتمسفر اینفینیت به پای نسخه های اول نمیرسه
خیلیا مخالف حرفای شما هستن و عاشق ارت و اتمسفر اینفینیتن
خب ببین اینجا همین قضیه سلیقه به وجود میاد

اولاً این نظر من هست و من نظرم را تحمیل نکردم (everyone's entitled to their opinions) و در ضمن هیچ جا هم نگفتم که این fact هست

راجعبه فمنیست
جدیدا مود شده تو جلد بازی کارکتر زن باشه رسما میشه فمنیست....اخه چرا؟؟ واقعا چرا؟؟

این حرف کاملاً غلطه ما character زن خیلی داشتیم و داریم که همه طرفدارشون هستن یکیش Byonetta


چرا این قضیه قبلا برای تومب رایدر یا اویل 3 اتفاق نیوفتاد؟

اگر منظورتون virtue signaling هست و تغییر character design برای خشنودی یک طیف خاص فمنیستی هست ، خیر این اتفاق نیفتاده


چون قدیم دنبال زیربغل مار نبودن و عین ادم داشتن بازی میکردن
الان جوری شده این الفاظ باکلاس وارد صنعت محبوب ما شده و تا مارو از رو نبره ولکن نیست

این را باید به خانم Anita Sarkeesian بگین که از نظرشون تمام character های زن در 80% بازی ها مخصوصاً بازی های ژاپنی sexist هستن ، و میخواهن عقایدشون را به زور به همه تحمیل کنن البته به نظر میاد تلاششون جواب داد مخصوصاً بعد از اون کنفرانس کذایی
سال 2014 که سخنرانش جناب آقای Niel Druckmann بود



گاهی اوغات به صنعت سینما حسودیم میشه که مخاطباش چقدر ظرفیت دارن

ما ظرفیتمون خیلی بالاست شما این را به منتقدهای متعصبی بگو که همیشه دلالیل واهی میارن برای تخریب یک فیلم و همیشه استانداردهای دوگانه دارن ؛ نمونه اش مقاله ی مسخره Washington Post در مورد فیلم Joker


What the film wants to say — about mental illness or class divisions in society — is not as interesting as what it accidentally says about whitenes

The Real Threat of ‘Joker’ Is Hiding in Plain Sight
 
آخرین ویرایش:

کاربرانی که این قسمت را مشاهده می‌کنند

Top
رمز عبور خود را فراموش کرده اید؟
or ثبت‌نام سریع از طریق سرویس‌های زیر