یچیزی که خیلی برام عجیبه اینه که خیلیا روی داستان این بازی دارن حساسیت نشون میدن...مثلا اینکه بازی داره شعار میده!!!
من متوجه نمیشم مگه بقیه بازیها یا مدیومهای دیگه مثل موزیک یا فیلم شعار نمیدن؟
نه همه ی بازی ها شعار نمیدن ، بازهای neutral زیاد داریم مثل سری بازی Super Mario یا Witcher که نه چپ هستن نه راست
شما یه فیلم یا بازی یا موزیک به من معرفی کنید که شعار توش نباشه
مثلا انچارتد رو میگفتن ببینید این چقد خوبه....اصلا شعار نمیده و پیامی توش نداره...مگه میشه؟
script بازی Uncharted بعد از جدایی Amy Henning تغییرات اساسی کرد که به وضوح میتونی در فضای
تاریکتر بازی Uncharted 4 اون را ببینی ولی خوب ما زیاد virtue signalling در این قسمت نداریم تا می رسیم به DLC بازی Lost Legacy که تبدیل میشه
به یه mascot برای چپ گراهای فمنیست مثل Feminist Frequency
این بخش از مصاحبه خانم Amy Henning را هم بخونید جالبه :
Oh, yeah. I think you've said in the past that you haven't played Uncharted 4
I have now. I mean yeah, at the time, I think that somebody asked me, it wasn't long after the game had come out and it was like an interview for Rolling Stone or something, and I just said I hadn't. And sometimes—look it's hard. It's very weird when you create a thing and it's like those characters come out of your head and there's an intimacy to that. So it's weird for a while to look at somebody else's rendition of it, like it can be a little bit of a head trip. And it's hard to enjoy because of course it's kind of loaded, you know what I mean? But yeah, I mean, that's water under the bridge and I've since I've played it
=============
The Amy Hennig Interview: On What Changed With Uncharted 4, Leaving EA, and What's Next
=============
]
اینکه میگن نیل عقایدشو داره تحمیل میکنه...خب برادر من مگه کارگردانهای دیگه دارن چیکار میکنن
کن لوین تو بایوشاک میخواست بگه تزه اندرو رایان جواب نمیده...اینو تو روایت توضیح داد...حالا بیایم بگین اقای کن لوین شما چرت میگی و میخوای عقاید خودتو تحمیل بکنی؟واقعا مسخره نیست؟؟
شماها منتظر روایتی هستین که نظر خودتون توش باشه...اینجوریکه سنگ رو سنگ بند نمیشه فداتشم
اینو باید یادبگیریم که همه نمیتونن پیرو عقاید و منطق خودمون باشن...بعضیا میگن اصلا نسخه دوم نباید ساخته میشد.اتفاقا خوب شد دلست اینجوری ساخته شد تا یه عده بفهمن عقاید و منطق همه ما با هم فرق میکنن
تحمیل عقاید که کار درستی نیست و امریه که ما باهاش خیلی مخالفیم در مورد Ken Levine باید بگم که روایت داستان در دو سری بازی اول تغییر اساسی نکرد تا می رسیم به سومین قسمت یعنی Bioshock Infinite که با یک دنیای متفاوت رو به رو می شیم ،
هسته ی کلی داستان تغییر خاصی نداره another dystopia with broken society ولی عناصر داستانی شدیداً از هم گسیخته میشن امری که باعث شد این بازی در حد دو قسمت قبلی ضاهر نشه و اگر از بیشتر طرفدارها و منتقدها ببپرسین به شما میگن که اتمسفر و
طرح روایت Bioshcok 1&2 خیلی منسجم تر و قوی تر از سومین بازی هست.
در کل باید بگمن تغییر ناگهانی روایت فضای داستان کار درستی نیست چون فضای داستان را به هم میریزه و هدف کلی داستان این وسط گم میشه ، برای همین narrative designer همیشه باید back story کافی داشته باشه و اصولی که برای پرداخت شخصیت
(character development) وجود دارن را رعایت کن تا او اثر موفق بشه و مخاطب بتونه باهاش همزاد پنداری کنه.