Multi Platform The Callisto Protocol

سازنده
Striking Distance Studios
تاریخ انتشار
۲ ماه دسامبر ۲۰۲۲
ناشر
Krafton
پلتفرم‌ها
  1. PC
  2. PlayStation 4
  3. PlayStation 5
  4. Xbox One
  5. Xbox Series X|S
199592

بازی جدید خالق Dead Space در Game Awards 2020 معرفی شد و با اطلاعات بیشتر تاپیک به روز رسانی میشود.
--------------------------------------------
سازنده: Striking Distance Studios
ناشر: Krafton
تاریخ عرضه: 2022
پلتفرم: PC, PS5, Xbox Series X|S​
اطلاعات
  • بازی همچون Dead Space در سبک Cosmic Survival Horror خواهد بود.
  • داستان بازی در سال 2320 در یک زندان بر روی یکی از قمرهای مشتری به نام کالیستو اتفاق خواهد افتاد.
عکسها
-----------
screenshot-01.jpg screenshot-02.jpg screenshot-03.jpg screenshot-04.jpg screenshot-05.jpg
screenshot-06.jpg screenshot-07.jpg screenshot-08.jpg
 
آخرین ویرایش:
احتمالا کلیسیتو ماه بعد میاد روی پلاس البته مدتی میشه که بازی رو تموم کردم و اولش با این دید سمتش رفتم که یه بازی گرافیک بالا و گیمپلی سطحی و آبکی هست . ولی بعد از تجربه بازی فهمیدم امتیازات به این بازی جوک بوده . کلا دو سه مدل دشمن توی بازی وجود داره که از این نظر تنوع خیلی کمی داره و کل بازی همین دو سه مدل جونور میبینیم ولی در خصوص گیمپلی ایراد خاصی ندیدم و تعداد اسلحه ها هم قابل قبول بود و فقط سوئیچ کردن بینشون سخت بود . از لحاظ گرافیک یکی از بهترین هاس و طراحی محیط عالی هست و اگر نسخه کمپلت ادیشن بده حتما دوباره میرم سمت تجربه دوبارش .
 
  • Like
Reactions: ehsan M and Taha75
حالا که بازی داره میاد پلاس من هم یک ماه پیش تموم کردم نظری بدم :D
بازی گیمپلی مطلقا نداره یک کار تکراری از اول تا آخر بازی باید انجام بدید،. بشدت خسته کننده میشه
داستان هم نداره شخصیت پردازی تو دیوار
باس فایت ها ناامید کننده تکراری
نکات مثبتش گرافیک عالی و محیط های گیرا بود
در کل بازی چیز خاصی نداشت و خب ارزش امتحان روی پلاس داره ولاغیر.
 
خب من بازی رو تموم کردم و باید بگم که به شکل غیر قابل توصیفی افتضاحه از هر نظر. اول بریم سراغ گیم‌پلی که مهمترین رُکن یه بازی هستش. گیم‌پلی و مبارزات به شدت ساده و خسته کننده که بعضی وقتا یاداورد بازیای موبایله. اوایل بازی میگی خب شاید سلاح گرم بگیرم بهتر میشه اما وقتی میبینی گان‌پلی بازی چقدر بده، اونجاس که متوجه میشی این بازی بدتر و بدتر خواهد شد. داج اتک داج اتک داج اتک از ابتدا تا انتها بدون ذره‌ای تغییر، هسته‌ی اصلی مبارزات باقی میمونه. به این گیم‌پلی احمقانه مشکلات دوربین رو هم اضافه کنید که یه سری جاها عملا هیچی نمیبینی و فقط داج رو اسپم میکنی که دمیج نخوری. جالبه بازی که اینقدر تمرکزش روی Melee Combat بوده، هیچ تنوعی تو این زمینه نداره! من فکر میکردم چندتا سلاح سرد مختلف داخل بازی باشه. اینونتوری شدیدا محدود که در ابتدای بازی فقط جای ۶ آیتم دارید! باید چند ساعت این وضع رو تحمل کنید تا به ۱۲تا اسلات افزایش پیدا کنه. بازی چیزی به نام استوریج باکس هم نداره! راه رفتن و حرکات کرکتر خیلی بده خصوصا جاهایی که اجازه نمیده بدوئی و باید با سرعت لاکشپ یه مسیر رو طی کنی و حتی این داستان چند بار تکرار میشه چون رفت و برگشت از مسیرهای تکراری زیاد هستش داخل بازی. هیچکدوم از سلاح‌ها حس خوبی نمیدن. اون حس ایمپکت رو اصلا منتقل نمیکنن و حتی یه جاهایی انگار که تیر از توشون رد میشه! تعویض اسلحه و ریلود کردن یه هیچ وجه رَوون و سریع نیست خصوصا عوض کردن اسلحه که وسط باس فایت باید از هفت خان رستم عبور کنید تا یه اسلحه عوض شه! طرحی انمی‌ها کاملا تکراری و معمولی. حرکاتشون از خودشونم معمولی‌تر. مُدام یه کار رو تکرار میکنن و شمارو میندازن تو چرخه‌ی داج اتک داج اتک داج اتک. باس‌فایتا به شدت مسخره و لوس و خسته کننده. لول دیزاین چیزیه که بارها و بارها دیدید تو بازی‌های ۱۰سال پیش.

داستان بازی و شخصیتا اصلا جالب نیست. جیکوب منو یاد جناب سیب‌زمینی تو "داستان اسباب‌بازی" مینداخت. انیمیشن صورت واقعا بد بود با اینکه خیلی زور زدن جزئیات صورت رو ببرن بالا. اوایل بازی یه سکانسی هست که جیکوب با تمام وجودش داره داد میکشه اما صورتش اصلا همچین چیزی رو نشون نمیده. همچین چیزی تا آخر بازی بارها تکرار میشه. بازی اونقدری بد هست که دیگه داستان بازی هم اهمیتی نداشته باشه واستون.

گرافیک بازی خووبه. طراحی محیط خیلی خوبه همراه با اتمسفر خوب. خیلی زور زدن که چندتا Jump Scare بچپونن تو بازی ولی اصلا موفق نبودن. در کل اصلا و ابدا بازی ترسناکی نیست. پرفورمنس بازی هم خوب نیست. به شکل عجیبی هم خوب نیست. اینطوری بود که یهو بازی از ۶۰ فریم میشد ۳۰فریم و همونجا قفل میشد. انگار که بازی یادش رفته من گزینه پرفورمنس رو انتخاب کردم! بعد از ۱۰ ۱۵ ثانیه برمیگشت رو همون ۶۰فریم. صداگذاری و افکت‌های صوتی و وُیس اکتینگ هم در معمولی‌ترین حالت ممکن.

کالیستو پروتکل بدون شک یکی از بدترین تجربه‌های گیمینگ من بود از ۵ ۶ سالگی تا الان که در ۳۳ سالگی خدمت شمام. به نظرم تا میتونید ازین بازی دوری کنید ولی اگه خیلی کنجکاوید دیگه برید واسه تستش شاید شاید اینقدر تجربه‌ی بدی نشد واستون.

موفق باشیم.
 
بازی رو باpsn دانلود کردم و از گرافیک بی نظیرش واقعا دارم نهایت لذت رو میبرم، فوق العاده خوب حس ترس رو منتقل میکنه.
کرکتر های منفی خیلی جالب هستن. دیالوگ ها کم و به اندازه
تا الان نمره خوبی ازم میگیره ولی نیازه بیشتر بازی کنم
تقریبا اکثر یوتیوبرها این ایرادو گرفتن ازش که boring میشه ولی من فعلا لذت بردم

صداها هم بسیار clear هست و نویز نیست توشون و با نهایت کیفیته و خیلی سطح بالا بود من لذت بردم ( به خصوص صدای elias و...)
لطفا اونایی که پلات کردم بیان بگن سخته یا آسون پلاتش؟
 
خب من بازی رو تموم کردم
به نظرم یکی از بهترین بازیها تو ژانر خودشه
یجورایی میشه Space- survival horror که از این سبک کم هست و گنده ترین آیپی ها هم میشه Alien و Dead space
من بازی رو دوس داشتم
ترس بازی به معنای واقعی ترس بود و فقط با دو تا جامپ اسکِر سعی نداره شما رو تحت تاثیر قرار بده.
چپترها که همینطوری جلو میره سنگینی و سختیه بازی و ترس بازی دو برابر میشه.
تو یکی از مکان های بازی که زامبی ها کور هستن، یکی از بهترین تجربیات بازیهای ترسناکم بود.
سر باس فایت آخر تپش قلبم خیلی بالا رفته بود و قشنگ حسش میکردم.
من بازی رو تو بالاترین درجه سختی یعنی Maximum security تموم کردم
جز بهترین تجربیاتم بود.
واقعا نمیدونم چرا بعضی گیمرها و یوتیوبرها انقدددددر سخت گیرن. بابا دیگه بازی چیکار کنه؟!
بهترین نوع ترس با فضای ترسناک و کاملا متفاوت رو ایجاد کرده.
داستان بازی هم به نظرم بد نبود، به خصوص پایانش که راحت از توش میشه Prequel و سیکوئل در آورد و قطعا اگر ساخته بشه من خریدارشم
نکته ی بعدی شخصیت پردازی، شخصیت دَنی خیلی کار داره و میشه ازش یه داستان خیلی خفن درآورد
جیکوب هم به اندازه بود ولی کم پرداخته شد
مکس هم کلا رو هوا بود و خیلی هم شخصیتش میتونه جذاب باشه.

اما نکات منفی:
انتخاب اسحله! انتخاب اسحله! انتخاب اسحله! انتخاب اسحله! انتخاب اسحله!
تو درجه سختی بالا، انتخاب اسلحه فاجعه ای هست که بارها باعث میشد یا دسته رو بکوبم زمین یا یه فحشی چیزی بدم :D
چرا باید انتخاب اسلحه تو بازی انقددددر سخت باشه؟! دکمه ی راست رو بزن، رو اسلحه بزن، روش ضربدر! ( این کارها رو وسط یه فایت بین چند تا زامبی انجام بدی قشنگ مخت سوت میکشه)
این منفی ترین نکته ی بازی بود
بین اسلحه ها من تفاوت خاصی رو ندیدم! همشون شبیه هم بودن، شات گان خوب بود فقط بقیشون اسماشون فرق میکرد! کارائیشون فرقی نداشت

ضربه زدن با اون Baton گاهی باگی میشد و رو مخ بود. باید حتما زامبیه بلند میشد! تا ضربه بخوره بهش و همین بد بود
یه نکته ی منفی دیگه ( که کاملا نظر شخصیمه)، بازی امکان شیلد کردن نداره و فقط داج دادنه و در مقابل دشمنی که چیزی پرتاب میکنه رسما هیچ کاری نمیشه کرد!

مجموعا خیلی دوسش داشتم خیلیییی
و حتما هم پلاتش میکنم و پیشنهاد میکنم بازی کنید
 
کالیستو پرتوکل یکی از زباله ترین survival horror های ده پونزده سال اخیره. به کل هیچ نکته مثبت خاصی نداره و اصلا دلیلی نداره کسی به جای شاهکارهایی مثل ریمیک RE4 یا Dead Space که ساعت ها محتوای باکیفیت و درجه یکی دارن، بره سراغ این.
 
خب من بازی رو تموم کردم
به نظرم یکی از بهترین بازیها تو ژانر خودشه
یجورایی میشه Space- survival horror که از این سبک کم هست و گنده ترین آیپی ها هم میشه Alien و Dead space
من بازی رو دوس داشتم
ترس بازی به معنای واقعی ترس بود و فقط با دو تا جامپ اسکِر سعی نداره شما رو تحت تاثیر قرار بده.
چپترها که همینطوری جلو میره سنگینی و سختیه بازی و ترس بازی دو برابر میشه.
تو یکی از مکان های بازی که زامبی ها کور هستن، یکی از بهترین تجربیات بازیهای ترسناکم بود.
سر باس فایت آخر تپش قلبم خیلی بالا رفته بود و قشنگ حسش میکردم.
من بازی رو تو بالاترین درجه سختی یعنی Maximum security تموم کردم
جز بهترین تجربیاتم بود.
واقعا نمیدونم چرا بعضی گیمرها و یوتیوبرها انقدددددر سخت گیرن. بابا دیگه بازی چیکار کنه؟!
بهترین نوع ترس با فضای ترسناک و کاملا متفاوت رو ایجاد کرده.
داستان بازی هم به نظرم بد نبود، به خصوص پایانش که راحت از توش میشه Prequel و سیکوئل در آورد و قطعا اگر ساخته بشه من خریدارشم
نکته ی بعدی شخصیت پردازی، شخصیت دَنی خیلی کار داره و میشه ازش یه داستان خیلی خفن درآورد
جیکوب هم به اندازه بود ولی کم پرداخته شد
مکس هم کلا رو هوا بود و خیلی هم شخصیتش میتونه جذاب باشه.

اما نکات منفی:
انتخاب اسحله! انتخاب اسحله! انتخاب اسحله! انتخاب اسحله! انتخاب اسحله!
تو درجه سختی بالا، انتخاب اسلحه فاجعه ای هست که بارها باعث میشد یا دسته رو بکوبم زمین یا یه فحشی چیزی بدم :D
چرا باید انتخاب اسلحه تو بازی انقددددر سخت باشه؟! دکمه ی راست رو بزن، رو اسلحه بزن، روش ضربدر! ( این کارها رو وسط یه فایت بین چند تا زامبی انجام بدی قشنگ مخت سوت میکشه)
این منفی ترین نکته ی بازی بود
بین اسلحه ها من تفاوت خاصی رو ندیدم! همشون شبیه هم بودن، شات گان خوب بود فقط بقیشون اسماشون فرق میکرد! کارائیشون فرقی نداشت

ضربه زدن با اون Baton گاهی باگی میشد و رو مخ بود. باید حتما زامبیه بلند میشد! تا ضربه بخوره بهش و همین بد بود
یه نکته ی منفی دیگه ( که کاملا نظر شخصیمه)، بازی امکان شیلد کردن نداره و فقط داج دادنه و در مقابل دشمنی که چیزی پرتاب میکنه رسما هیچ کاری نمیشه کرد!

مجموعا خیلی دوسش داشتم خیلیییی
و حتما هم پلاتش میکنم و پیشنهاد میکنم بازی کنید
من بخاطره تعویض اسلحه واقعا دیوونه میشدم تا اواخر بازی فهمیدم دو تا اسلحه رو میشه مارک کرد یکی رو دکمه سمت راست و یکی روی دکمه سمت چپ البته اسلحه ای که مارک میکردم خود به خود عوض میشد .

یه ایراد دیگش میشه به نا توانی در فرار کردن اشاره کرد مثلا تیرت تموم میشه تا میخوای فرار کنی تیر بگیری دشمن راحت از پشت بهت میرسه . یا وقتی دشمن حضور داره نمیتونی جونت رو پر کنی .

با پیشرفت توی بازی و بالا رفتن مهارت بعضی ایرادات بازی پوشیده میشه یا کمتر به چشمک میاد .

در کل بازی با ارزش هست و نمراتش برای این سبک معقوله . اخرین بازی شینجی میکامی امتیازش ۷.۵ بود . حالا یه استدیویی تازه تاسیس بعنوان اولین بازیشون چیزی ساختن که توی بعضی قسمتها یه نسل از بقیه جلوتره .

جزییات کاراکتر با اون حالت واقع گرایانه بنظرم بی رقیبه
 
آخرین ویرایش:
  • Like
Reactions: Taha75
شماها تو انتشار بازی میکردین پس دیوونه میشدین.
این سرعت انتخاب اسلحه و انیمیشن هیل کردن رو بعدها خیلی زیاد کردن.
تو انتشار باید دسته رو میزاشتی پایین در و دیوار رو نگاه میکردی که شخصیت هیل کنه خودش رو.

یا دشمنها چندتا چندتا با هم به سمتتون اتک میدادن.
مثلا خواستن سختیش رو فیکس کنن الان تو صف نون وایمیستن و یکی یکی میان جلو.

=========
این بازی دقیقا نمرش همین بود.
اونهم فقط بخاطر کیفیت بخش گرافیکی ، صداگذاری ، انیمیشنها و... بود.
خود بازی از لحاظ گیم پلی ، داستان و... در حد یک بازی متوسط بود.
 
روی max security تمومش کردم .
من خیلی خوشم اومد ...مدت زمان بازی نه کم بود نه زیاد که بی حوصله بشم داستانش هم بد نبود و با سطح متوسط اینگلیسی هم به راحتی متوجه میشیم فقط یه مدل کالکتبیل داشت که فکر خوبی بود (بعضی بازیا 4 مدل کالکتبیل میزارن که 3 تاش بی ربط به بازیه) و داستان رو گنگ جلو میبردن اما تو کاتسین ها معنی پیدا میکردن
ترسناک نبود اما یه سری جاها هیولای یهویی داشت و بخاطر افکت های نور دلهره آور بود.
اما فک کنم بعضیا به هوای dead space رفتن سمتش و خورد تو ذوقشون حال وهوای اونو داشت اما با سیستم دیگه ای.
اگه dlc هاش رو هم رایگان میکردن صد درصدش میکردم اما دیگه به پلات نسخه اصلی بسنده کردم.
 
بسته نشن یه وقت :|
بعد از عرضه بازی و اون امتیازات همچنان به کارشون ادامه دادن و چند تا dlc عرضه کردن فکر کنم همچنان ادامه میدن البته خبرایی هست که کارگردانش داره از استدیو میره و اگر دونباله ای در کار باشه یکم سخته بودجه ای مثل قسمت اول رو در اختیارشون قرار بدن
 
  • Like
Reactions: king of north

کاربرانی که این گفتگو را مشاهده می‌کنند

Top
رمز عبور خود را فراموش کرده اید؟
اگر میخواهی عضوی از بازی سنتر باشی همین حالا ثبت نام کن
or