تاکید بازی رو جنگهای فضایی خیلی بیشتره و بازی پر باگه و ایرادات زیادی بهش وارده از هوش مصنوعی تا خالی بودن سیارات و .....
شاید تو بحث جنگهای فضایی بد عمل نکرده باشه، ولی تو محیط سیارات، ضعفاش خیلی زیاده
اون بخشهایی که جلوتره، به چشم نمیاد اگه بخواد این ایرادات وحشتناک رو داشته باشه.ولی به عنوان یه پروژه یه نفره قابل قبوله چون تو ارلی اکسسه و ممکنه چند ماه دیگه این ایراداتو بهبود بده، حتی ارورهای املایی زیادی داره که میتونه معانی رو تغییر بده.
________
استارفیلد تمام هم و غمش باید تو محتوای سیارات و داستان سرایی قشنگ باشه و گر نه با بولدوزر از روش رد میشن و حقم دارن رد بشن.
خب منم این رو معرفی نکردم که بگم رقیب استارفیلده.
این بازی ها رو باید تو جایگاه خودش سنجید و با نگاه دیگه ای قضاوت کرد.
مخصوصا وقتی پروژه ایندی و تا این حد با بودجه پایین و در حد صفر داره توسعه داده میشه.
اصولا نمیشه یک بازی تا این اندازه ایندی رو از ویژگیهایی مثل انیمیشن ، صداگذاری ، AI و... ایراد گرفت ، Jank جزو لاینفک این پروژه هاست.
خب با توجه به بودجه پروژه باید این ایرادهارو داشته باشه.
حالا چرا این بازیهای janky طرفدارهای خودش رو داره ؟
کسی که این هارو بازی میکنه از قبل میدونه که این کمبودها تو بازی هست ولی کاری که این بازیها انجام میدن این هست که 3-2تا ویژگی مهم رو عالی در میارن.
کاری که استودیوهای بزرگتر بخاطر اینکه روی موارد خیلی بیشتری باید تمرکز کنن و بین اونها بالانس برقرار کنن ، از عهدشون بر نمیاد که مانور زیادی روی اونها بدن.
یا چون روی رنج وسیعتری از پلیرها حساب باز میکنن نمیتونن عمق لازم رو به اونها بدن.
تو این بازی مهم گیم پلی و اتمسفر بازیه که بنظرم خیلی خیلی خوب کار شده.
مثل مقایسه ماشین های سوپر اسپورت 40-30 هزار دلاری با نمونه های چند صدهزار یا میلیون دلاری میمونه.
شما همونطور که مثلا از فراری GT3 با قیمت 400-300 هزار دلار میتونی لذت میبری در عین حال میتونی از Mazda MX-5 یا فولکس واگن GTI بامحدوده قیمتی 30-20 هزار دلاری هم لذت ببری.