طرفدار سر سخت به مدت 46 سال یک بازی رومیزی RPG قدیمی توضیح میدهد که چرا این بازی برای استارفیلد مهم است
بر اساس صحبت های تاد هاوارد، بخشی از بازی استارفیلد، از یک بازی رومیزی قدیمی دهه 70 میلادی به نام Traveller الهام گرفته است و الان طرفداران بازی های بتسدا و همچنین بازی های کلاسیک با قلم و کاغذ دست به کار شدند و شروع به تجزیه و تحلیل حرف های هاوارد کردند تا دریابند چه معنایی میتواند برای بازی که به زودی خواهد آمد داشته باشد:
در اکتبر سال گذشته طبق گفتگویی به صورت Q&A انجام شد ، تاد هاوارد اعلام کرد در سال 1984 دو بازی تهیه کرد: بازی Sundog :Frozen legacy برای Apple II و بازی رومیزی Traveller که یک بازی Sci Fi RPG منتشر شده در سال 1977 آن هم در زمانه ای که شاهد رشد بازی های D&D بودیم. در آن زمان ویرایش های زیادی از بازی Traveller در دسترس بود اما طبق گفته هاوارد او بیش از هرچیز تحت تاثیر نسخه اوریجینال بازی قرار گرفته است و همچنین برنامه داشته است که اقتباسی از آن را بسازد که هیچوقت تکمیل نشد.
خوشبختانه ما یکی از گیم مستر های حرفه ای بازی Traveller، فردی که 3سال پشت هم در حال بازی می باشد پیدا کردیم، تا هرچه بیشتر در مورد اثری که این بازی روی استارفیلد میگذارد، بدانیم.
پست کامل در اینجا ردیت، ارزش وقت گذاشتن شما را دارد اما اگر بخواهیم شروع به خلاصه ای از آن ها بکنیم:
Traveller بیشتر بر اساس Skill ها کار میکند تا Class ها. همچین شما باید از Skill های خود استفاده کنید تا قادر به آپگرید آنها باشید. سیستمی بسیار آشنا در بتسدا! بله! به نظر می آید سال هاست که از این مورد در بازی های بتسدا الهام گرفته شده است و این دقیقا همان کارکرد Skill ها در بازی های The elder Scrolls و fallout می باشد.
همچنین شما در Traveller باید گذشته ای را برای شخصیت خود انتخاب کنید، که بر اساس آن Skill های شروع بازی برای شما مشخص می شود، در استارفیلد نیز سیستم انتخاب پیش زمینه شخصیت قبل از شروع بازی وجود دارد که شما قادر به انتخاب موارد و گوناگونی از جمله پزشک، دیپلمات، آشپز و... هستید تا skill های ابتدایی بازی خود را تعیین کنید
در بازی Traveller قسمتی به ساخت کشتی های فضایی اختصاص داده شده است، نکته جالب این که شما در ساخت کشتی های فضایی آزادی عمل بی انتهایی دارید، فقط با دنبال کردن یک سری قوانین ساده، از صفر قادر به ساخت هر نوع کشتی فضایی از اندازه کوچک تا بزرگ، انواع سلاح، درایوهای کامپیوتری بر روی آن هستید
در بازی استارفیلد نیز ساخت کشتی های فضایی وجود دارد که به شما اجازه کامل در ساخت و وصل کردن قطعات مختلف از جمله موتور، کاکپیت و سلاح ها رو میدهد تا هر نوع کشتی فضایی که خواستید بسازید.
این ها مواردی بودند که تا الان میدانیم استارفیلد از Traveller الهام گرفته است اما در مورد ویژگی هایی که ما هنوز ندیده ایم چه؟
بازی Traveller در شخصیت سازی و داستانگویی بیشتر حالت Sandbox دارد ، چیزی که ما دهه ها در بازی های بتسدا دیده ایم، اما روند بازی های بتسدا بیشتر به سمت روایت های خطی تر و مستقیم تر مانند چیزی که در فال اوت 4 دیده ایم میل کرده است. اگر بخواهیم پیش بینی ای بکنیم، بر خلاف رویه ای که بازی های بتسدا پیش گرفته اند،. در اینجا روایت های بازی بیشتر باید شبیه Morrowind باشد،. تا بازی های منتشر شده اخیری که از آن ها دیده ایم.
در اینجا نکته ای هست که نظر من را بیشتر از همه جلب کرده است: در بازی Traveller، تجارت تحت فشار زیاد انجام میشود و بازیکن ها در یک قدمی زیر پا گذاشتن قوانین هستند و نیاز دارند دست به هرکاری بزنند تا بتوانند، به اهداف خود در پایان نوبت برسند
استارفیلد در این مورد هنوز چیز زیادی به ما نشان نداده است،. اما دیدن همچین ایده ای در بازی میتواند بسیار جذاب باشد
Diehard fan of 46-year-old RPG explains why it's so important to Starfield, and I'm sold