Xbox STARFIELD

سازنده
Bethesda Game Studios
تاریخ انتشار
September 6, 2023
ناشر
Bethesda Softworks
پلتفرم‌ها
  1. PC
  2. Xbox Series X|S
تاپیک مشکلات بازی
برو به تاپیک مشکلات بازی
https___pbs.twimg.com_media_E32OINtXwAAKVMa_format=jpg&name=large.jpg


Genres/[Action RPG]
Platforms/[XBOX X|S PC]
Developer/[Bethesda Game Studios]
Publisher(s)/[Bethesda Softworks]

[اطلاعات بازی]

[اسکرین شات]
keith-beltramini-starfield-teaser-010.jpg
keith-beltramini-starfield-teaser-008.jpg
keith-beltramini-starfield-teaser-009.jpg
keith-beltramini-starfield-teaser-011.jpg
keith-beltramini-starfield-teaser-014.jpg
keith-beltramini-starfield-teaser-007.jpg
keith-beltramini-starfield-teaser-013.jpg
keith-beltramini-starfield-teaser-004.jpg
keith-beltramini-starfield-teaser-012.jpg
keith-beltramini-starfield-teaser-003.jpg
keith-beltramini-starfield-teaser-006.jpg
keith-beltramini-starfield-teaser-005.jpg
keith-beltramini-starfield-teaser-001.jpg
keith-beltramini-starfield-teaser-002.jpg

[کانسپت آرت]


[تیزر رونمایی E3 2018]


[تیزر تریلر E3 2020]


[Official YouTube Playlist]
 
آخرین ویرایش:

M4JiD

کاربر سایت
Feb 8, 2008
2,610
نام
defective pixel
من کماکان خیلی امیدی به این بازی ندارم اما نیمه اول سال خیلی شلوغه و خوب شد که تاخیرش زدن استارفیلد رو.
RE4 Remake
SF6
FF XVI
Diablo 4
The Legend of Zelda: Tears of the Kingdom
Redfall
Dead Island 2
Minecraft Legends

اینا AAA هایی هستند که از امروز تا آخر 6 ماهه اول سال میان. حالا عناوینی که ریلیز شدن مثل Hogwarts Legacy و ... به کنار.
به هر حال گیمر هم تایم و هم بودجه محدودی داره و عناوین هم خیلی هاشون عناوین قدری ان. البته که از لحاظ هایپ فقط Zelda اه که می تونه با استارفیلد رقابت کنه (به عبارتی استارفیلد اه که با زلدا رقابت می کنه :-") ولی خوب مثلا گیمری که عشق Horror و زامبی کشی اه بودجش رو اول برای RE4 و DI2 می زاره بعد استارفیلد.
اولین باره تو زندگیم میبینم کسی واسه تاخیر یه بازی چنین توضیحی بده. خوب شد که تاخیر زدن به خاطر بودجه و تایم گیمر‌ها؟
 

Thonkeyes

کاربر سایت
Jul 11, 2020
4,395
اولین باره تو زندگیم میبینم کسی واسه تاخیر یه بازی چنین توضیحی بده. خوب شد که تاخیر زدن به خاطر بودجه و تایم گیمر‌ها؟
دقیقا همینه.
به طور قطع وقتی انقدر نیمه اول شلوغه روی فروش بازی تاثیر می زاره.
بازی های مایکروسافت درسته که روی گیم پس میان اما روی استیم فروش خوبی دارن. وقتی این همه بازی با سبک های مختلف دارن میان توی نیمه اول سال معلومه که گیمر اولویت بندی می کنه. خود من به شخصه برام Diablo و Zerlda اولویت خیلی بالاتری دارن به نسبت استارفیلد.
حالا اگه شما هم اونقدر پول داری که همه بازی ها رو بخری هم اونقدر وقت داری که همه بازی ها رو بازی کنی مبارکت باشه اما توی غرب عوام نه انقدر وقت دارن نه انقدر پول :)
به طور قطع دلیل تاخیر این بازی هم این نبوده اما به نظرم خوب شد که تاخیر خورد چون همونطور که عرض کردم به طور کلی شش ماهه اول خیلی شلوغ اه.
 
  • Like
Reactions: sajjad++

blechh

کاربر سایت
Jul 25, 2013
3,593
نام
حسین
من کماکان خیلی امیدی به این بازی ندارم اما نیمه اول سال خیلی شلوغه و خوب شد که تاخیرش زدن استارفیلد رو.
RE4 Remake
SF6
FF XVI
Diablo 4
The Legend of Zelda: Tears of the Kingdom
Redfall
Dead Island 2
Minecraft Legends

اینا AAA هایی هستند که از امروز تا آخر 6 ماهه اول سال میان. حالا عناوینی که ریلیز شدن مثل Hogwarts Legacy و ... به کنار.
به هر حال گیمر هم تایم و هم بودجه محدودی داره و عناوین هم خیلی هاشون عناوین قدری ان. البته که از لحاظ هایپ فقط Zelda اه که می تونه با استارفیلد رقابت کنه (به عبارتی استارفیلد اه که با زلدا رقابت می کنه :-") ولی خوب مثلا گیمری که عشق Horror و زامبی کشی اه بودجش رو اول برای RE4 و DI2 می زاره بعد استارفیلد.
بارها شده چندین بازی تاپ تو فاصله چند روز پشت سرهم ریلیز شدن
قرار نیست گیمرا هرچی بازی اومد رو بازی کنن صرفا سبک علاقه شخصی همه تاثیر داره
نهایت تاخیر بازی ها بخاطر قرار گرفتن تاریخشون با یک بازی تاپ دیگه یک هفتس تا یک ماه
استارفیلد بازی هست که به شدت ازش انتظار میره و جلوی هرکدوم از این بازی هایی که گفتی قرار بگیره فروش اونا رو تحت تاثیر قرار میده نه فروش خودش رو
گفتم چون بازی به شدت مورد انتظاره مایکرو ریسک نمیکنه بازی پالیش نشده تحویل بده و براش متای این عنوان به شدت مهمه هر چقدر تاخیر بخوره ولی محصول نهایی پرفکت باشه
 
  • Like
Reactions: Natural Killer

prop

کاربر سایت
Jan 10, 2021
591
من حتی قبل تر هم گفتم ترجیح میدم اخر سال 2023 بیاد و وضعیت پایداری داشته باشه.
درباره لانچ بازی هم تایتان فال 2 بازی فوق العاده ای بود. از هر چی CoD که تا الان عرضه شده شوتر خیلی بهتری هست و حتی با متای 89 از همه شون تا همین امروز بالاتره ولی لانچ ضعیف و تبلیغات نامناسب و مدیریت احمقانه EA کل پتانسیل بازی رو از بین برد و شکست تجاری خورد.
21 اکتبر بتلفیلد 1
28 اکتبر تایتان فال 2
4 نوامبر هم Infinite warfare که اتفاقا بازی خیلی ضعیفی نسبت به 2 تای بالا بود ولی همین میشه پرفروش ترین بازی سال. حالا شما مخاطب 3 تا بازی شوتر جلوت هست 2 تاش سابقه خیلی قوی دارند و فن بیس خیلی گسترده ای هم دارند. خیلی کم هست که کسی تایتان فال 2 رو انتخاب کنه. ولی وقتی تایتان فال 2 مثلا تو زمانی میومد که هیچ رقیب شوتر دیگه ای تو بازار نمیبود فروش و توجه خیلی بهتری میگرفت.
پس خیلی مهم هست که تو چه زمانی یه چیزی رو عرضه کنی. تو سینما هم دقیقا همین هست.
 

Thonkeyes

کاربر سایت
Jul 11, 2020
4,395
بارها شده چندین بازی تاپ تو فاصله چند روز پشت سرهم ریلیز شدن
قرار نیست گیمرا هرچی بازی اومد رو بازی کنن صرفا سبک علاقه شخصی همه تاثیر داره
نهایت تاخیر بازی ها بخاطر قرار گرفتن تاریخشون با یک بازی تاپ دیگه یک هفتس تا یک ماه
استارفیلد بازی هست که به شدت ازش انتظار میره و جلوی هرکدوم از این بازی هایی که گفتی قرار بگیره فروش اونا رو تحت تاثیر قرار میده نه فروش خودش رو
گفتم چون بازی به شدت مورد انتظاره مایکرو ریسک نمیکنه بازی پالیش نشده تحویل بده و براش متای این عنوان به شدت مهمه هر چقدر تاخیر بخوره ولی محصول نهایی پرفکت باشه
طبق آمار Wikipedia:
TES V سال 2011 عرضه شده و روی N تا پلتفرم اومده و N تا ریمستر و GOTY و ... داده 30 میلیون فروخته.
بعد Zelda:BotW سال 2017 فقط روی سویچ (و Wii U که اون کلا اوضاعش خیلی خیت بود) اومده 30 میلیون و هفتصد هزار نسخه فروخته.
الان آی پی جدید بتسدا روی فروش زلدا تاثیر می زاره؟

Diablo 3 هم طبق همون آمار از سال 2012 تاحالا 30 میلیون فروخته. تازه این لانچش انحصارا فقط روی PC بود و مشکلات زیادی هم داشت از جمله این که DRM اه آنلاین داشت و سرور هاشم به شدت زمان لانچ مشکل داشت.
یک سری از اسامی رو تریلی هم نمی تونه یدک بکشه :)

من گفتم که دلیل تاخیر این نیست اما تاخیر بازی از نیمه اول امسال به نیمه دوم امسال کلا اتفاق خوبیه.
 
آخرین ویرایش:

Philip Marlowe

کاربر سایت
Jan 2, 2022
914
طبق آمار Wikipedia:
TES V سال 2011 عرضه شده و روی N تا پلتفرم اومده و N تا ریمستر و GOTY و ... داده 30 میلیون فروخته.
بعد Zelda:BotW سال 2017 فقط روی سویچ (و Wii U که اون کلا اوضاعش خیلی خیت بود) اومده 30 میلیون و هفتصد هزار نسخه فروخته.
الان آی پی جدید بتسدا روی فروش زلدا تاثیر می زاره؟

Diablo 3 هم طبق همون آمار از سال 2012 تاحالا 30 میلیون فروخته. تازه این لانچش انحصارا فقط روی PC بود و مشکلات زیادی هم داشت از جمله این که DRM اه آنلاین داشت و سرور هاشم به شدت زمان لانچ مشکل داشت.
یک سری از اسامی رو تریلی هم نمی تونه یدک بکشه :)

من گفتم که دلیل تاخیر این نیست اما تاخیر بازی از نیمه اول امسال به نیمه دوم امسال کلا اتفاق خوبیه.
رفیق فروش ۳۰ میلیونی Skyrim مربوط به یک ماه بعد از عرضه نسخه نسل هشت بوده است و قطعا آمار فروش الان بیشتر هم هست.Fallout 4 هم که حداقل دو سال اول عرضه فروش بیشتری نسبت به Skyrim در زمان مشابه داشته است.در نتیجه تاخیر Starfield به نظر نمی آید تاثیر خاصی بر فروش بازی داشته باشد چون اگر کیفیت مناسبی داشته باشد هر موقع از سال عرضه بشود مشخصا یکی از پرفروش ترین بازی های امسال خواهد بود.
 
آخرین ویرایش:
  • Like
Reactions: MrElectricWizard

just_p30

کاربر سایت
Apr 13, 2008
2,746
بارها شده چندین بازی تاپ تو فاصله چند روز پشت سرهم ریلیز شدن
قرار نیست گیمرا هرچی بازی اومد رو بازی کنن صرفا سبک علاقه شخصی همه تاثیر داره
نهایت تاخیر بازی ها بخاطر قرار گرفتن تاریخشون با یک بازی تاپ دیگه یک هفتس تا یک ماه
استارفیلد بازی هست که به شدت ازش انتظار میره و جلوی هرکدوم از این بازی هایی که گفتی قرار بگیره فروش اونا رو تحت تاثیر قرار میده نه فروش خودش رو
گفتم چون بازی به شدت مورد انتظاره مایکرو ریسک نمیکنه بازی پالیش نشده تحویل بده و براش متای این عنوان به شدت مهمه هر چقدر تاخیر بخوره ولی محصول نهایی پرفکت باشه

فکر نمی کنم متا خیلی تاپی بگیره ، منتقدا مثل 10 سال پیش نیستن ، گیما اگر باگ داشته باشن یا اوپتیمایز نباشن خیلی نمره کم می کنن ! فالوات و الدر و ... زمان عرضه خیلی باگ داشتن ولی انگار اصلا مهم نبود xD ولی الان خیلی باگ براشون مهمه توی این چند سال گذشته.
 

K I 1 1 E R

ناظم انجمن
Feb 22, 2011
17,175
نام
∂αнмα
فکر نمی کنم متا خیلی تاپی بگیره ، منتقدا مثل 10 سال پیش نیستن ، گیما اگر باگ داشته باشن یا اوپتیمایز نباشن خیلی نمره کم می کنن ! فالوات و الدر و ... زمان عرضه خیلی باگ داشتن ولی انگار اصلا مهم نبود xD ولی الان خیلی باگ براشون مهمه توی این چند سال گذشته.
البته فاکتور تازه بودن گیم پلی هم خیلی مهم ـه الان دیگه Loop گیم پلی بازیای بتزدا مثل قبل جواب نمیده و منتقدا براش زیاد تره خورد نمیکنن . یـ زمانی آبلیویون و اسکاریم و F3 با یـ لوپ ساده گیم پلی و کامبت شل و ول میمودن و کلی جایزه درو میکردن ولی الان دیگه اینجوری نیست خلاصه اگه بازی فاکتور تازه بودن رو داشته باشه مطمعن باش منتقدا خیلی آسون تر میگیرن ویچر 3 زمان لانچ باگ و مشکلات پرفرمنس کم نداشت ولی خوب دیدیم تبدیل شد به یکی از تاثیر گذار ترین بازیای اخیر همون سال F4 اومد که متاش هم 87 شد ولی قشنگ محو شد . در کل بتزدا واسه +90 شدن کار خیلی سختتری سوای پالیش کردن داره . ایا دوباره با ی داستان و پلات معموملی طرفیم چقدر بتزدا از نظر شخصیت پردازی بهتر شده ؟ نوع روایتش جقدر تغییر کرده ؟ چقدر کامبتش بهبود پیدا کرده ؟
تا اینجا که من به هیچ وجه +90 نمیبینم . بازی قطعا بازی خوبی میشه ولی خیلی بعیده بتونه حتی نصف اسکاریم ظاهر بشه و بخواد بره با غولی مثل زلدا رو در رو بشه
 

John-117

کاربر سایت
May 16, 2020
1,718
به گفته Jordan Middler از VGC تاریخ عرضه استارفیلد توسط بتزدا انتخاب شده نه مایکروسافت
در ادامه گفته که این کار به دلیل تجربه سایبرپانک بوده تا فشارها روی بتزدا کمتر باشه و بتونن برنامشون رو به بهترین شکل ممکن پیاده کنن
 

Starless

کاربر سایت
Jan 25, 2022
1,520
نام
عرفان
طرفدار سر سخت به مدت 46 سال یک بازی رومیزی RPG قدیمی توضیح می‌دهد که چرا این بازی برای استارفیلد مهم است

1200x-1.jpg

بر اساس صحبت های تاد هاوارد، بخشی از بازی استارفیلد، از یک بازی رومیزی قدیمی دهه 70 میلادی به نام Traveller الهام گرفته است و الان طرفداران بازی های بتسدا و همچنین بازی های کلاسیک با قلم و کاغذ دست به کار شدند و شروع به تجزیه و تحلیل حرف های هاوارد کردند تا دریابند چه معنایی می‌تواند برای بازی که به زودی خواهد آمد داشته باشد:

در اکتبر سال گذشته طبق گفتگویی به صورت Q&A انجام شد ، تاد هاوارد اعلام کرد در سال 1984 دو بازی تهیه کرد: بازی Sundog :Frozen legacy برای Apple II و بازی رومیزی Traveller که یک بازی Sci Fi RPG منتشر شده در سال 1977 آن هم در زمانه ای که شاهد رشد بازی های D&D بودیم. در آن زمان ویرایش های زیادی از بازی Traveller در دسترس بود اما طبق گفته هاوارد او بیش از هرچیز تحت تاثیر نسخه اوریجینال بازی قرار گرفته است و همچنین برنامه دا‌شته است که اقتباسی از آن را بسازد که هیچوقت تکمیل نشد.

خوشبختانه ما یکی از گیم مستر های حرفه ای بازی Traveller، فردی که 3سال پشت هم در حال بازی می باشد پیدا کردیم، تا هرچه بیشتر در مورد اثری که این بازی روی استارفیلد می‌گذارد، بدانیم.

پست کامل در اینجا ردیت، ارزش وقت گذاشتن شما را دارد اما اگر بخواهیم شروع به خلاصه ای از آن ها بکنیم:
8-1655059754956.jpg
Traveller بیشتر بر اساس Skill ها کار می‌کند تا Class ها. همچین شما باید از Skill های خود استفاده کنید تا قادر به آپگرید آنها باشید. سیستمی بسیار آشنا در بتسدا! بله! به نظر می آید سال هاست که از این مورد در بازی های بتسدا الهام گرفته شده است و این دقیقا همان کارکرد Skill ها در بازی های The elder Scrolls و fallout می باشد.

starfield-character-creation-background.jpg
همچنین شما در Traveller باید گذشته ای را برای شخصیت خود انتخاب کنید، که بر اساس آن Skill های شروع بازی برای شما مشخص می شود، در استارفیلد نیز سیستم انتخاب پیش زمینه شخصیت قبل از شروع بازی وجود دارد که شما قادر به انتخاب موارد و گوناگونی از جمله پزشک، دیپلمات، آشپز و... هستید تا skill های ابتدایی بازی خود را تعیین کنید

a2VwHfjHkm4MsKibUb5Sr5.jpg
در بازی Traveller قسمتی به ساخت کشتی های فضایی اختصاص داده شده است، نکته جالب این که شما در ساخت کشتی های فضایی آزادی عمل بی انتهایی دارید، فقط با دنبال کردن یک سری قوانین ساده، از صفر قادر به ساخت هر نوع کشتی فضایی از اندازه کوچک تا بزرگ، انواع سلاح، درایوهای کامپیوتری بر روی آن هستید
در بازی استارفیلد نیز ساخت کشتی های فضایی وجود دارد که به شما اجازه کامل در ساخت و وصل کردن قطعات مختلف از جمله موتور، کاکپیت و سلاح ها رو می‌دهد تا هر نوع کشتی فضایی که خواستید بسازید.

این ها مواردی بودند که تا الان می‌دانیم استارفیلد از Traveller الهام گرفته است اما در مورد ویژگی هایی که ما هنوز ندیده ایم چه؟
بازی Traveller در شخصیت سازی و داستان‌گویی بیشتر حالت Sandbox دارد ، چیزی که ما دهه ها در بازی های بتسدا دیده ایم، اما روند بازی های بتسدا بیشتر به سمت روایت های خطی تر و مستقیم تر مانند چیزی که در فال اوت 4 دیده ایم میل کرده است. اگر بخواهیم پیش بینی ای بکنیم، بر خلاف رویه ای که بازی های بتسدا پیش گرفته اند،. در اینجا روایت های بازی بیشتر باید شبیه Morrowind باشد،. تا بازی های منتشر شده اخیری که از آن ها دیده ایم.

در اینجا نکته ای هست که نظر من را بیشتر از همه جلب کرده است: در بازی Traveller، تجارت تحت فشار زیاد انجام می‌شود و بازیکن ها در یک قدمی زیر پا گذاشتن قوانین هستند و نیاز دارند دست به هرکاری بزنند تا بتوانند، به اهداف خود در پایان نوبت برسند
استارفیلد در این مورد هنوز چیز زیادی به ما نشان نداده است،. اما دیدن همچین ایده ای در بازی می‌تواند بسیار جذاب باشد

Diehard fan of 46-year-old RPG explains why it's so important to Starfield, and I'm sold
 

Starless

کاربر سایت
Jan 25, 2022
1,520
نام
عرفان
استارفیلد در استرالیا رده بندی سنی شده:
رده بندی بالای 18 سال گرفته و دلیل اصلی اون استفاده از مواد اعتیادآور( drugs) یه صورت تعاملی بوده.( interactive drug use)
در 6 دسته بندی بررسی شده
Theme=> moderate
Violence=>Strong
Language =>moderate
Drug use=>very strong
Nudity=>very mild
S*x=>zero
در بیشترشون خفیف و ملایم بوده به جز مبحث drugs که شدت بیشتری داشته.
 

the batman

کاربر سایت
May 25, 2013
394
S*x=>zero
اسکایریم هم همینه
ولی در اصل بزرگ ترین بازی p*rn تاریخه با بزرگ ترین کامیونیتی 18+ فعال واسه یه بازی
این رده بندی سنی واسه کنسول درسته اما pc همه گزینه ها باید بچسبن به قرمز high impact :))
 

m.d.makan

کاربر فعال
Apr 14, 2007
9,480
نام
مــاکــان
میدونم شما هم منتظر گیم پلی جدیدی از بازی هستین.
فقط تا اونموقع این بازی رو ببینین که تشابهات بسیاری با استارفیلد داره و حتی بخش هایی ازش جلوتره.

SpaceBourne 2



البته پروژه یک نفرست و قابل قیاس با یک پروژه چند صد میلیون دلاری مثل استارفیلد نیست ولی من یکی خیلی از این بازیهای یکی دو نفره-ساز دیدم ، این واقعا تو یک سطح دیگه بود.
خیلی خوبه ، اگه ندیدین حتما توصیه میکنم کامل موقع ناهار یا شام ببینین.

 

K I 1 1 E R

ناظم انجمن
Feb 22, 2011
17,175
نام
∂αнмα
میدونم شما هم منتظر گیم پلی جدیدی از بازی هستین.
فقط تا اونموقع این بازی رو ببینین که تشابهات بسیاری با استارفیلد داره و حتی بخش هایی ازش جلوتره.

SpaceBourne 2



البته پروژه یک نفرست و قابل قیاس با یک پروژه چند صد میلیون دلاری مثل استارفیلد نیست ولی من یکی خیلی از این بازیهای یکی دو نفره-ساز دیدم ، این واقعا تو یک سطح دیگه بود.
خیلی خوبه ، اگه ندیدین حتما توصیه میکنم کامل موقع ناهار یا شام ببینین.

چجوری یـ نفر میتونه Transition ورود و خروج به جو سیاره رو اینقدر تمیز در بیار ـه ولی بتزدا نمیتونه ؟ دیگه حداقل حداقلش سفر فضایی رو باید بتونن همین مدلی در بیارن اگه اونجا هم بخوان لودینگ اسکرین بزارن و نتونن Seamless در بیارنش خیلی ضایع میشه
 
آخرین ویرایش:

m.d.makan

کاربر فعال
Apr 14, 2007
9,480
نام
مــاکــان
چجوری یـ نفر میتونه Transition ورود و خرج به جو سیاره رو اینقدر تمیز در بیار ـه ولی بتزدا نمیتونه ؟ دیگه حداقل حداقلش سفر فضایی رو باید بتونن همین مدلی در بیارن اگه اونجا هم بخوان لودینگ اسکرین بزارن و نتونن Seamless در بیارنش خیلی ضایع میشه
احتمالا با آنریل انجین کار راحت تری بوده.
در مورد استارفیلد امیدوارم با ماد بشه مثل اسکایریم این مورد رو دور زد چون همونطور که میگی واقعا خیلی رو مخه.
 

کاربرانی که این قسمت را مشاهده می‌کنند

Top
رمز عبور خود را فراموش کرده اید؟
or ثبت‌نام سریع از طریق سرویس‌های زیر