اینکه بازی کاملا اون تجربه seamless و یکپارچه توی اکتشاف رو که خیلی ها انتظار داشتن اجرایی نکرده و هنوز لودینگ ها مانعش هستند درسته. اینم که نوع گیم دیزاین بازی تغییر گسترده و بنیادین نسبت به عناوین قبلی نداشته و عملا همون فرموله (با بهبودهای ریز و درشت البته) هم درسته. اما موضوع اینه که بازی یه جذبه اعتیادآوری داره که نمیدونم دقیقا چیه، ولی آدمو میکشونه و نگه میداره پاش. درواقع اگه با دید انتقادی بخوای بری سمتش کلی ایراد میتونی دربیاری و بهش گیر بدی، ولی اگه برای تجربه شخصی و لذت بردن صرف بازی رو ادامه بدی بدجور توش گیر میکنی. اگر عناوین بتزدا رو قبلا دوست داشتید که هیچی، اما اگر بار اولتونه باید یکم صبر کنید و ادامه بدید. یه کلیکی داره بازی که وقتی بیفتید روش دیگه تمومه
در تکمیل حرفت این رو اضافه کنم که هیچ بازی دیگه ای نمونه استارفیلد نداریم ، به همین راحتی.
بازیهای بتسدا jank همیشه همراهشون هست.
ولی تو مورد استارفیلد شاید کمی بیشتر از قبل باشه.
اگه کسی بخواد بره تو بازی و فقط باگ ، گلیچ ، لودینگ زیاد و مشکلات تکنیکی ببینه میتونه این کار رو بکنه.
اگه هم بیاد بگه بازی یکی از بدترین بازیهای امسالم بود اشتباه نگفته.
از اونطرف یکی بخواد خودش رو تو دنیای بازی غرق کنه ، از لحاظ فضاسازی ، مراحل فرعی خیلی جذاب و داستانکهای فوق العاده ای که گوشه و کنار بازی میتونه تجربه کنه.
شخصی سازی ها ، تاثیراتی که تو دنیای بازی میتونه بزاره و... این بازی روی دیگش رو بهش نشون میده و اگه بیاد بگه این بهترین بازی چند سال اخیرم بود باز هم ایشون اشتباه نگفته.
چون رفته که اون روی بازی رو تجربه کنه.
همه اینها باعث میشه در آخر بازی که کمپین اصلی رو تموم میکنی تجربه جذابتری داشته باشی و به عقبتر که نگاه میکنی یک تصویر کاملتر از دنیای بازی برات ترسیم میشه.
بنظر من این دو نوع نگاه هیچکدوم درست تر نیست و نظرات تو اینترنت هم گواهه.
فقط یک پیشنهاد به کسی بدم که میخواد شروع کنه یا از بیرون داره نگاه میکنه و فقط کلیپهای گلیچ/مشکل عجیب و غریب AI و... رو میبینه که بچه ها شیر میکنن (که اینها اصلا ممکنه برات تو بازی پیش هم نیاد کما اینکه برای من خیلیهاش نیفتاده).
اینکه دوست من سعی کن خودت رو تو دنیای بازی غرق کنی و از این مسائل تکنیکی بکشی بیرون ، واقعا ارزشش رو داره.
اگه به ستینگ فضا/سایفای علاقه داری مثل این پکیجی که بتسدا ساخته جای دیگه ای پیدا نمیشه و نداریم.
فقط اسکیل بازی و تجربه ای که بتسدا میخواست برات بسازه بقدری بزرگ بوده که خب از توان فنی/مالی/زمانیِ استودیو خارج بوده (با اینکه بالای 200 میلیون دلار هزینه شده).
رو این حساب تو بازی Jank داریم بله ، شما باید ندید بگیری.
وگرنه کسی که ضرر میکنه خود گیمره.
میتونه صبر کنه برای Elite 2 یا استارسیتیزن و... بعد n سال بیان که به هیچ وجه حتی یک دهم یا صدمِ سیستمها/مکانیکها/داستانِ استارفیلد رو هم ندارن.