Multi Platform Sekiro: Shadows Die Twice

194972

Developer: From Software
Publisher: Activision
Genre: Action-Adventure
Platforms: PS4 / XB1 / PC
Release Date: March 22nd, 2019

Kill Ingeniously

با بسته شدن پرونده ی Dark Souls به نظر میرسد که استدیوی From Software قصد دارد به سمت جدیدی حرکت کند. چراکه Sekiro متفاوت ترین پروژه ی این استدیو از سال 2009 و عرضه ی Demon's Souls می باشد. بعد از سال ها از عرضه ی آخرین نسخه از سری Tenchu، شاهد بازگشت دوباره ی FS به دوران فئودال ژاپن هستیم. از ابتدا قرار بود نسخه ی جدید از Tenchu ساخته شود اما در نهایت تصمیم گرفته شد که بازی، یک IP جدید باشد و از Tenchu به عنوان منبع الهام استفاده شود. همانند گذشته هیدتاکا میازاکی کارگردان این عنوان می باشد.

هر آنچه از بازی میدانیم:


Story
  • Sekiro به معنای "گرگ تک دست" می باشد که اشاره به قهرمان اصلی داستان دارد.
  • بازی رویکرد متفاوتی در داستان سرایی نسبت به سری سولز دارد و از سبک مینیمال این سری پیروی نمی کند. اینبار شاهد داستان خطی تر و سر راست تری هستیم.
  • داستان بازی در اواخر قرن شانزدهم و درمورد یک شینوبی سرافکنده می باشد که در محافظت از ارباب جوان خود و افتادن او به دست کلن Ashina شکست خورده و قصد انتقام و نجات ارباب خود را دارد.
  • دست قهرمان بازی توسط فرمانده ی Ashina قطع شده.
  • فردی که شینوبی را نجات داده به نام Busshi of the Desolate Temple شناخته میشود.
Gameplay
  • سکیرو سخت ترین بازی FS تا به امروز می باشد.
  • بازی دارای Stat های RPG نیست.
  • بازی فاقد سیستم کلاس بندی می باشد.
  • مخفی کاری نقش برجسته ای در بازی دارد.
  • بازی تمرکز کمتری در گرفتن سلاح های متفاوت دارد.
  • همانند سری سولز مردن در بازی بودن مجازات نخواهد بود. بعد از مرگ بازیکنان با مصرف آیتمی قادر خواهند بود سریعا احیا شده و با وارد کردن دمیج کافی دوباره این ایتم را بدست اورند. در صورت مرگ بدون این ایتم، بازیکنان به آخرین Scluptor's Idol (که حکم چک پوینت بازی را دارد.) برمیگردند.
  • مهم ترین المان بازی، بازوی مکانیکی و ابزار های مختلفی است که هر کدام کاربرد های متفاوت دارند.
  • 3 بازوی معرفی شده تاکنون Flame Cannon، Shuriken Arm و Hand Axe نام دارند.
  • مهم ترین مکانیک مبارزه ی بازی Posture نام داره که در واقع ترکیبی از Stamina و Poise تو عناوین قبلی این استدیو هست; ضربه خوردن و بلاک کردن Posture شما و ضربه وارد کردن و پری های دقیق Posture دشمنان رو کاهش میده. اگه Posture کاملا خالی بشه پلیر در برابر ضربات سنگین اسیب پذیر میشه. این حرکت برای برای پلیر زمانی که Posture دشمن رو خالی کنه Shinobi Deathblow نامیده میشه.
  • بازی بسیار سریع بود و تمرکز ویژه ای روی پری و ضد حمله دارد.
  • استفاده از بازوی مکانیکی نیازمند آیتمی به نام White Spirit Emblem می باشد که از کشتن دشمنان بدست می آید.
اطلاعات بیشتر بزودی...
 
مگه وحی نازل شده که هرچی‌ میازاکی میسازه باید همون فرمولو داشته باشه؟ خوب نبایدم مثل دارک سولز باشه. چون اسمش sekiro هست. هیچ‌ربطی به سولز نداره بازی اخه.پس دلیلی نداره مثل اونا باشه.
والا از اول هم گفته بودن المان های RPG بازی شدیدا کم شده پس نمیدونم واسه چی ملت انتظار دارک سولز داشتن :| بازی در سبک خودش شاهکارِ کم نقصی ایه .
 
امروز Guardian Ape رو به طرز وحشتناکی سلاخی کردم باسی که روزا اول دهنم رو سرویس کرد و اصلا بیخیال زدنش شدم
خوبی این بازی اینه باس ها و مینی باس هایی رو به روتون قرار میده که مجبورتون میکنه مهارت بازی کردنتون رو ببرید بالا
با وجود این که بعضی مینی باسا و باسا دهنم رو سرویس کردن ولی هنوز دلم می خواد یکبار دیگه O'rin of water رو یک بار دیگه بزنم ولی حیف نمیشه(منم ادم نیو گیم پلاس نیستم:D)
خلاصه عاشق بازی شدم محیطاش روانی کنندس مبارزاتش روانی کنندس همه چیزش عالیه
خدا این سایه میازاکی رو سرمون نگه داره:D درد و بلاش بخوره تو سر بدخواهاش:D
 
نظرات را توی Resetera میخوندم به نظر میاد تعداد افرادی که این سری نظرات Mixed دارن بیشتر از بازیهای قبلی From باشه. یک شکایتی که میبینم اکثرا میکنن اینه که بازی سیستم RPG مثل بازی های قبلی نداره و ارزش تکرار بازی کمتره. و اینکه عملامکانیزم مبارزه فقط براساس سرعت عمل هستش و مثل Dark Soul نیست که افراد سیستم بازی متفاوتی بتونن انتخاب کنن.

حالا ببینم اگه این بازی هایی که رو دستمه را باید اول تموم کنم تا با خیال راحت بیام سراغ این.
متنفرم از این افراد. اینا همینایی هستن که عادت کردن به یه چیز ثابت و تکراری. دارک سولز 376 رو هم بهشون بدی بازم میگن 377 کو؟ همینا باعث شدن دیگه پامو توی فروم های سرطانی استیم نذارم.
با زدن باس اخر بازي مث سولز يك يا بلادبورن به طور خودكار وارد نيو گيم پلاس ميشين يا مث دارك سولز سه حق انتخاب وجود داره؟
مثل سولز 3 هست.
ای کاش یه نفر خیلی مختصر از کارایی ایتم ها میگفت
همینجور دارم میرم جلو بدون اینکه ایتمی استفاده کنم:-??
فردا یه توضیحی مینویسم در موردشون:D البته توضیحات خود آیتم ها کاملا واضح هست.
 
گیم پلی بازیو یکم دیدم.....اصن یه حس عجیبی تو آدم زنده میکنه که فقط ساخته های این استاد زنده میکنن!!!خیلی خودمو کنترل میکنم که بیشتر نبینمش چون چندتا بازی هست که باید تموم کنم و به فرصت بیام سر وقت این شاهکار ولی مگه میشه وقتی ذهنم درگیر اینه بازی دیگه ای انجام بدم!؟
فقط چندتا سوال ذهنمو درگیر کرده!!!
فینیشرهای این بازی همینقدر محدوده که اوایل بازی میبینیم؟؟؟
با توجه به اینکه لول آپ آنچنانی نداره و شمشیر و زره وجود نداره میشه 90 درصد دشمنای بازیو رد کنی بدون درگیری چون در واقع نیازی به درگیری وجود نداره و ریوارد نمیدن!!!!
 
  • Like
Reactions: J. Constantine
منکه الان داره اشکم در میاد:D فکر کنم فعالش کنم خون گریه کنم دیگه :D:D
من سر باس Genichiro کم مونده بود بزنم ps4 رو 40 تیکه کنم یعنی قشنگ اشکم در اومد بعد اینکه زدمش از حالت هارد درش اوردم اعصاب فولادی میخواد :|
 
گیم پلی بازیو یکم دیدم.....اصن یه حس عجیبی تو آدم زنده میکنه که فقط ساخته های این استاد زنده میکنن!!!خیلی خودمو کنترل میکنم که بیشتر نبینمش چون چندتا بازی هست که باید تموم کنم و به فرصت بیام سر وقت این شاهکار ولی مگه میشه وقتی ذهنم درگیر اینه بازی دیگه ای انجام بدم!؟
فقط چندتا سوال ذهنمو درگیر کرده!!!
فینیشرهای این بازی همینقدر محدوده که اوایل بازی میبینیم؟؟؟
با توجه به اینکه لول آپ آنچنانی نداره و شمشیر و زره وجود نداره میشه 90 درصد دشمنای بازیو رد کنی بدون درگیری چون در واقع نیازی به درگیری وجود نداره و ریوارد نمیدن!!!!
فینیشر که محدوده همونی که دیدی در مورد دشمنها یکسری ایتم میدن ولی در حد کم که میتونی با فعال کردن گزینه هارد ایتم های بیشتری از دشمنا بگیری
همینطوری هم نیست که همه رو مخفی کاری و بدون درگیری بری چون برای ازاد کردن اسکیل نیاز به xp داری تازه مینی باس ها رو باید حتما بزنی در غیر اینصورت اصلا پیشروی تو بازی محاله
یسری از مینی باس ها کلی ادم دورو برشونه که اول باید بیوفتی به جون اونها :D
 
خوب منم صبح تا شب یه کله بازی میکنم. بالاخره اون باس کثیف genichiro رو کشتم صبح. قلقش رو نمیدونستم. قلقش این بود که وقتی برق میزنه سرسع بپری هوا و R1 بزتی. همون دفعه ی اول بعد از فهمیدن این نکته که دوستمون تو همین‌تاپیک اشاره کرد بهش، کشتمش:دی
بقیه ی باس ها واقعاااا اسون بودن. اصا خیلی اسون بودن. به نظر من اسون ترین باس ها corrupted monk (ورژن فیک) و guardian ape و lady butterfly بود. سخت ترین باس ها هم
:
۱- اولیش مینی باس o'rin of the water (همون زنه که روح هست و تار میزنه و باید اول باهاش صحبت کنی تا باهات بجنگه) . هنوز نتونستم اینو بزنم:/
۲-دومیش هم کثافت اعظم، genichiro بود.
۳- سومیش هم headless که خوب من تو زدنش مشکل دارم و در واقع ایتم های مورد نیازشو ندارم.

اما o'rin به صورت جهنمی سخته.
 
  • Like
Reactions: J. Constantine
چرا اخه این تا دوتا باس اخر بازی اینقدر سخته چرا!؟ :Dامروز کلا نتونستم بزنم و اخری رو هم یکم از استریم دیدم دهنم بازموند که قراره خودم بزنم این؟
100 رحمت به باس های اول بازی رسما جوک جوک هستن مقابل اون دوتا باس اخر بازی!
 
  • Like
Reactions: J. Constantine
درود:D
فکر میکنم تا الان تجربه ی بازی های مشابه (که سازندشون میازاکی هست) رو نداشتین
توی این سبک ، نه مپ وجود داره و نه آبجکتیو:D
هدف اصلی شما تو این بازی اینه که جان ارباب جوانتون رو نجات بدین و با پیشروی توی بازی و خوندن نامه ها و صحبت با npc ها مسیر و هدفتون رو دنبال میکنید
از طرفی یه حالت تقریبا خطی داره و انقدرها هم گیج کننده نیست که نتونی مسیر رو پیدا کنی:D
نهایت ِ بیراهه رفتنتون شما رو به یه سری باس (معمولا) میرسونه که فرضا بعد از شکست دادنش متوجه میشید مسیر اصلی نبوده و بن بست هستش ، پس تو فکر ابجکتیو و ... نباشید

علی وسوسم نکن اسپویلر رو باز کنم:pepsi:
من ضعیفمممممم هنوز زوده:D
چرا سری سولز رو بازی کردم اونا راحت تر بود راهو پیدا کردن این محیطش خیلی باز تره ادمو سر در گم میکنه یه مقداری بعد اینقدر گیم پلیش جذاب تر از سری سوله مه ادم دلش نمیاد از پاش بلند بشه
 
  • Like
Reactions: J. Constantine
چرا اخه این تا دوتا باس اخر بازی اینقدر سخته چرا!؟ :Dامروز کلا نتونستم بزنم و اخری رو هم یکم از استریم دیدم دهنم بازموند که قراره خودم بزنم این؟
100 رحمت به باس های اول بازی رسما جوک جوک هستن مقابل اون دوتا باس اخر بازی!
بسته به نوع پایان، ممکنه باس اخر فرق کنه. کدوم باس ها رو میگی؟ اسمشو بذار اسپویلر ببینمشون.
 
  • Like
Reactions: J. Constantine
بچه ها پری کردن چجوریه ؟

کلا یه توضیحی بدید چجوری مبارزه کنیم
کامل باشه
مرسی
درست در لحظه ای که ضربه دشمن میخواد بهتون اصابت کنه، بلاک کنید. صدای برخورد فلز شمشیرها نشون میده که تایمینگتون درست بوده یا نه. اگر در حال عادی دکمه دفاع رو بگیرید، از سلامتی و Posture کم میشه.
===========
دوستان یادتون باشه مینی باس های این شکلی توی دسته ارواح سرگردان (:D) قرار میگیرن و باید حتما Divine Confetti مصرف کنید تا بتونید دمیج درست و حسابی بهشون بزنید.
بعد از تموم کردن بازی و شروع دوباره، یه آیتم به اسم Kuro's Charm پیدا میکنید که اگر اولین باری که Kuro رو میبینید، اصرار کنید که پسش بگیره، Hard Mode از همون اول بازی استارت میخوره:D
 
ولی جدای از شوخی و تعصبات فکری و .... یه لحظه موقع بازی کردن دست نگه دارید و فکر کنید تو این لحظه که مشغول یادگرفتن نحوه کشتن فلان باس هستیم یه نفر تو این سیلاب گیر کرده و کمک نیازه. درسته حضوری ممکنه به درد کسی نخوریم ولی از راه دور اگر تونستید یه کمکی بکنید.


اول سال تحویل وقتی بازی داشت دانلود میشد تو تاپیک امتیازات بازی گفتم چه سال فوق العاده ایه... حرفمو پس میگیرم. سالی که نکوست از بهارش پیداست. شرمنده مرتبط با تاپیک نبود ولی بنظرم یه چیزایی خیلی مهمتر از بازی من و شمان... :pensive:
 
آخرین ویرایش:

کاربرانی که این گفتگو را مشاهده می‌کنند

Top
رمز عبور خود را فراموش کرده اید؟
اگر میخواهی عضوی از بازی سنتر باشی همین حالا ثبت نام کن
or