PlayStation Returnal

سازنده
Housemarque
تاریخ انتشار
April 2021
ناشر
Sony Interactive Entertainment
پلتفرم‌ها
  1. PC
  2. PlayStation 5

190579

u78T-LeA.png
lyq7ATEg.png Developed By

Publisher: Sony Interactive Entertainment
Genre: 3rd Person Shooter
Platform: PS5
Release Date: April 30, 2021




Returnal_2020_06-11-20_005.jpg Returnal_2020_06-11-20_004.jpg Returnal_2020_06-11-20_003.jpg Returnal_2020_06-11-20_002.jpg Returnal_2020_06-11-20_001.jpg EaQgBp7X0AM3Q-l.jpg EaQf8DKUEAANMBu.jpg
2020-06-14_194525.jpg 2020-06-14_192801.png
=======================================

آپدیت 3.0
Returnal: Ascension
Co-op Campaign + Tower of Sisyphus


Returnal-scaled.jpg

اضافه شدن قابلیت کوآپ دو نفره و امکان احیا کردن هم تیمی در حین مبارزه
In co-op, the game works in a similar fashion to single-player Returnal. However, if players get too far apart, they will be tethered back together. This is to ensure that the focus remains on cooperative gameplay and both players feel connected to the fates of each other. If one of the players is downed, there is still hope: the other one has the option to revive them. But be wary that this will require some time investment, and in the heat of battle you’ll need to be mindful of the myriad surrounding threats, lest you join your fallen comrade in oblivion.​
Endless Mode و صعود بی نهایت به مراحل بالاتر به همراه امکانات آرکید، رقابت امتیازی، لیدربورد و Multiplier
True to our arcade roots, the Tower of Sisyphus is effectively our Endless mode. Players will strive to ascend the Tower as high as possible – however, much like the tragic story of Sisyphus, there is no end to the climb and players are tragically destined to meet their demise as the mode gets increasingly harder.​
اضافه شدن محتوای داستانی جدید و پرداخت بیشتر به گذشته Selene
Aside from the new levels, our new Boss and some new items to discover, there is also entirely new narrative content to be explored in the Tower as well. I won’t spoil anything here, but players will get another small glimpse into Selene’s haunting past and gain further insight into her state of mind.​
 
آخرین ویرایش:
بازیو تموم کردم . تموم که شد دروغ نگم بازم گیج و منگ اصلا نفهمیدم چی شد ( با اینکه زبانم عالیه و ادبیات انگلیسی خوندم و همه شعر و جمله های بازی رو هم مثلا تفسیر میکردم ) . واقعا داستان بازی خفنه واقعا خفنه اصلا نمیشه گفت تفسیری که یک نفر داره با یکی دیگه کدوم درست تره . خیلی شاخ بود از این نظر هرچند من دوست داشتم کمتر حالت استعاره و اینا داشت و راحت تر میشد حین بازی کم کم داستان رو متوجه شد ولی خب بازم پشمام ریخت .

وقتی میری برداشت و دیدگاه بقیه رو نسبت به بازی میخونی تازه میبینی که چقدر خفن بوده جریان. منم داستان سر راست رو بیشتر ترجیح میدم ولی وقتی یه داستان استعاره‌ای با این کیفیت ساخته میشه، شدیدا استقبال میکنم. ریترنال همچنان برای من بهترین بازی این نسله. چقدر خوش گذشت تو این بازی. حتما اکت سوم رو هم برو و پایان اصلی رو ببین. هم گیم‌پلی بیشتر نصیبت میشه هم از نظر داستانی چیزای جدید میبینی. همینطور برج سیسیفوس هم از دست نده و اونجا حتی گیم‌پلی بازی چند پله بهتر و هیجان‌انگیزتر میشه.

در مورد داستان و پایان، این پست رو از دست نده. البته همون‌طور که گفتی، نوع روایت بازی جوریه که می‌شه انواع و اقسام تفسیرها رو کرد، ولی این پست خیلی خوب یکی از تفسیرها رو نوشته.

خیر از جَوونیت ببینی. خواستم همین پست رو پیدا کنم واسش بذارم :D
واقعا واجب‌المطالعس اون پست برای هر کی که بازی رو تموم میکنه.
 
مساله شگفت انگیز در مورد ریترنال، گره خوردگی و درهم تنیدگی عجیب قصه و روایت با گیم پلی بازیه. اینکه از خصوصیات ژانر روگ-لایک نه فقط تو گیم‌پلی، بلکه تو روایت قصه اینطوری استفاده کنی و یه پلات ‌کازمیک هارور استعاره‌ای رو جوری پیاده کنی که قصه و روابط علت معلولی دقیقا به اندازه گیم پلیِ معرکه، تا آخر کشش داشته باشه. واقعا نبوغ عجیبی هست تو تک تک اِلمان‌های بازی.‌ هنوز هم از صفر تا صد باس بیوم چهارم مو به تنم سیخ میکنه.
 
مساله شگفت انگیز در مورد ریترنال، گره خوردگی و درهم تنیدگی عجیب قصه و روایت با گیم پلی بازیه. اینکه از خصوصیات ژانر روگ-لایک نه فقط تو گیم‌پلی، بلکه تو روایت قصه اینطوری استفاده کنی و یه پلات ‌کازمیک هارور استعاره‌ای رو جوری پیاده کنی که قصه و روابط علت معلولی دقیقا به اندازه گیم پلیِ معرکه، تا آخر کشش داشته باشه. واقعا نبوغ عجیبی هست تو تک تک اِلمان‌های بازی.‌ هنوز هم از صفر تا صد باس بیوم چهارم مو به تنم سیخ میکنه.

واقعا عجب باسی بود. اصن از همون لحظه که وارد بایوم ۴ میشی پشمات میریزه. همه چیز آشناس ولی در عین حال حس تازگی و مرموز بودن رو منتقل میکنه. موزیکی که از ابتدا میشنوی و دنبال منبعش هستی. خود باس هم که واقعا هنر خالص بود از هر نظر. چه طراحی ظاهری چه مکانیزم مبارزه.

ولی برای من نمسیس بهترین باس بازی بود. کلا بایوم ۳ عجب خفتم کرد از نظر سختی خصوصا اون درون‌ها که برای اولین بار میبینشون قشنگ نابودت میکنن. خود نمسیس واقعا فوق‌العاده بود. ۳تا فاز کاملا متفاوت و فاز سومش که عملا همه چیز بهم میریزه و خصوصا برای بار اول فقط سعی میکنی اتفاقات رو تجزیه تحلیل کنی تا بهفمی چه رُخ داده :D

بایوم آخر هم که از نظر اتمسفر برای من سنگین‌ترین بایوم بود. تا حالا هیچ بازی اینطوری حس تنهایی و تاریکی و پوچی رو منتقل نکرده بود بهم! حتما هم باید با هدست بازی کرد تا کاملا غرق دنیای بازی بشی و متوجه بشی که سازنده‌ها چه جادویی انجام دادن.

هیچوقت صحبت در مورد این بازی و مرور خاطرات، تکراری نمیشه :D
 
باکلاس‌ترین بازی‌های این سال‌ها بدونم
یکی از بهترین و روون ترین فست پیس شوترهایی که تا الان ساخته شده، و یکسری از بهترین استفاده ها از قابلیت های دوال سنس و صدای ۳بعدی رو هم توی خودش گنجونده
بعلاوه صداگذاری بی نظیر سلن

برای من ریترنال با اختلاف بهترین بازی نسل ۹ تا الانه، بعدی می دونم تا آخر نسل چیزی بیاد که جا رو بگیره. اگر زیاد تحویلش نگرفتن، دلیلش سبک خاص و متفاوت این بازی و سختی بیش از حدشه (دیمونز سولز رو هم زیاد تحویل نگرفتن، ولی میازاکی پای کارش واستاد و شد اینی که هست). امیدوارم اینها هم ناامید نشن و همین مسیر رو با قدرت ادامه بدن، که آخرش قطعاً به ریترن لایکی چیزی ختم میشه کارشون...

ولی برای من نمسیس بهترین باس بازی بود
برای من نمسیس بهترین باس فایت کل دوران گیمریم محسوب میشه
ندیدم بهتر این لعنتی
 
کاش نویسنده بازی بیاد داستان بازی رو کامل تو صفحه شخصیش یا هر جای دیگه بزاره
گیمرها حق دارن بعد از تموم کردن بازی و تقسیر شخصیشون داستان واقعی رو بدونن
من خودم خیلی درگیر این موردم که باسهای بازی نماد چی بودن !
 
کاش نویسنده بازی بیاد داستان بازی رو کامل تو صفحه شخصیش یا هر جای دیگه بزاره
گیمرها حق دارن بعد از تموم کردن بازی و تقسیر شخصیشون داستان واقعی رو بدونن
من خودم خیلی درگیر این موردم که باسهای بازی نماد چی بودن !
قبلا اینو گذاشته بودم اینجا شما تفسیر و مو شکافی بهتر از این تو سطح وب نمیتونی پیدا کنی که ریز و درشت ابعاد ریترنال رو بررسی کنه و توضیح بده اگر نخوندی چکش کن

چند وقتی بود میخواستم بیام اینجا اینو بذارم فرصت نمیکردم
اگه بازیو کامل تموم کردین و حوصلشو دارین این ۱۹ اپیزود فکر کنم کامل ترین چیزیه که تمام بازیو موشکافی میکنه
Reddit - Dive into anything

بازیو پلات کردم و همچنان دوست ندارم ازش دل بکنم خصوصا بخش تاور که تا وقتی تمام سلاح هارو فول نکردید همچنان حس پیشرفت و تازگی داره
 
  • Like
Reactions: Scαrface
دوستان من از اتمسفر و گان پلی این بازی خیلی خوشم میاد ولی از سبک روگ لایک چیزی متوجه نمیشم زیاد😁..
جایی هست کلیت این سبک رو توضیح بده
 
  • Like
Reactions: Taha75
دوستان من از اتمسفر و گان پلی این بازی خیلی خوشم میاد ولی از سبک روگ لایک چیزی متوجه نمیشم زیاد😁..
جایی هست کلیت این سبک رو توضیح بده

برو تو دلش متوجه میشی! اصن پیچیدگی نداره.
شما هر بار بازی رو با یه پیستول شروع میکنی، انمی میکشی و به راهت ادامه میده. تو مسیرت آیتمایی پیدا میکنی که قوی‌ترت میکنن و همینطور سلاح‌های بهتر با پرک‌های بیشتر و بهتر. آیتمای بازی دو نوع Passive و Consumable هستن. تو رَوَند بازی کردن با همه چی آشنا میشی و دستت میاد که با چی راحتری. هر بایوم یک باس هم داره. با زدن هر باس میتونی بری واسه بایوم بعدی. ولی روگ‌لایک اینطوریه که وقتی بمیری دوباره برمیگردی اول بازی و باید با همون پیستول بازی رو مجدد شروع کنی. وقتی از دور بهش نگا کنی شاید خسته کننده به نظر بیاد و اینکه مجبوری هر بار از اول شروع کنی خیلی جالب نباشه اما ریترنال بدون شک یکی از بهترین گیم‌پلی‌های گیمینگ رو داره. هر دور واست جذابه چون هم بازی خودت بهتر میشه هم ممکنه آیتمای بهتری پیدا کنی، پول بیشتری جمع کنی و چیزای بهتر بخری. در کل اصلا چیز ترسناکی نیست که از دوری کنی. قطعا وقتی بشینی پاش دیگه جدا شدن ازش خیلی سخته. خود بازی چیزایی هم بهت میده که بتونی یکی ۲بار بعد از مُردن هم دوباره ادامه بدی. یه سری ران‌ها هستش که اینقدر هلثت زیاد میشه و آیتمای خوب جمع میکنی که به راحتی و بدون استرس میری جلو. بازم سوالی بود بگو که کمکت کنیم.
 
دوستان من از اتمسفر و گان پلی این بازی خیلی خوشم میاد ولی از سبک روگ لایک چیزی متوجه نمیشم زیاد😁..
جایی هست کلیت این سبک رو توضیح بده
کلیت این سبک اینه که هر بار که بازی رو استارت میزنی، چینش مراحل، دشمن ها ، آیتم ها عوض میشه

و در صورت مرگ، دوباره باید چندین مرحله رو از اول بری

توی این مسیری که میری هم آپگریدها و سلاح و قدرت های متفاوتی گیرت میاد ، و اگر بازی تنوع بالایی داشته باشه، هیچ دو دستی مثل هم نخواهد بود (حالا به نظرم تو ریترنال کمتر...ولی خوب... :دی )

اساس بازی هم اینه که خیلی سخته بار اول بخوای بازی رو تموم کنی، معمولا به خاطر آزمون و خطاها، آشنا نبودن با آپگریدها، سلاح ها و دشمن ها انتظار مرگ رو داشته باش کلا :D

و اینکه بعد از مرگ از نقطه ی 0ه 0 شروع میکنی، یعنی آپگریدی ، سلاحی ، آیتمی از قبل نداری کلا انگار دکمه new game رو زدی:دی ( و خیر مثل Souls نیست برسی به جسدت آیتم و ... و برداری)
تنها تخفیفی که اینجا بهت میده اینه که یک نوع واحد پولی بازی برات میمونه، و قبل از شروع دست، با اون میتونی یه آیتم بگیری/باز کنی (اینم بعد مرگت میپره:-" )

بعدا که دستت بیاد، خیلی راحت تر بازی رو میتونی بری جلو و فرت فرت تموم کنی

ریترنال Hades ، the Binding of Isaac ، DeadCells از معروف های این سبک هستن:دی

روگ لایک و روگ لایت کلیتشون اینجوریه
فقط روگ لایت یه سری آپگریدهای دائمی هم برات میمونه .‌‌..
توی ریترنال هم سلاح ها یک سری آپگریدهایی دارن، که اگر ببریشون بالا توی اون دست، دست های بعدی اگر اون آپگرید رو بگیری، اون نسخه آپگرید شده رو میتونه شامل بشه(چون هر سلاح چندتا قابلیت داره، اینکه کدومش هم گیرت بیاد رندومه:-" )

کلا... بازی ها خیلی رندومن
ولی در عین حال مهارت توشون خیلی مهمه! :دی
 
عجب شاهکاریه این ریترنال ! بالاخره رفتم سراغش و اصلا فکرشم نمیکردم همچین گیم پلی ناب ، فست پیس ، درگیرکننده با اون اتمسفر خفنش رو تجربه کنم. با اینکه اوایل بازیم اما چقد حال میده هر سری که میمیرم و از اول میرم تو ران بعدیم یه چیز جدید یادمیگیرم و باعث میشه کلیات بازی دستم بیاد. تا الان سه چهارتا سلاح دیدم که یکی از یکی بهتر اما وقتی نسخه قوی تر یکیشونو میبینم تازه میفهمم چقد گیم پلی ریترنال میتونه عالی ترم بشه.
گذشته از اینا استفاده از صدا 3D چقدر خفنه تو این بازی و ترکیبش با قابلیتای دوال سنس یه پکیج خیلی خفن در اورده.
 
دوستان من از اتمسفر و گان پلی این بازی خیلی خوشم میاد ولی از سبک روگ لایک چیزی متوجه نمیشم زیاد..
جایی هست کلیت این سبک رو توضیح بده
سلام و درود
سبک روگلایک یا روگلایت اینطوری هست
شما انگار تو یه لوپ گیر کردین
هر بار تو بازی بمیرین تقریبا همه ی پیشرفت مراحل از بین میره و هیچ سیوی وجود نداره و باید دوباره از اول بازی کنین، شاید کل بازی روگلایک از اول تا اخرش حدود 3 چهار ساعت باشه ولی برای تمام کردن این سه ساعت باید صدها ساعت بازی کنی،
تو هر دور بازی سلاح ها و ایتم ها و ابیلیتی ها به صورت رندوم تو مرحله پخش میشه،
طراحی محیط ها و ترتیب قرارگیری لوکیشن ها هم معمولا رندوم هست
تو بازی سلاح ها و ایتم هایی که میگیری هم بعد مرگ از بین میرن، البته یه امتیاز هایی هر دور به دست میارین که بعد مرگ میمونن برات و با اونا میتونی لول آپ های دائمی بگیری برا شخصیت بازی،
همه ی بازی های روگلایک تقریبا این موارد رو دارن توش از hades بگیر تا Returnal و binding issac و enter the gungeon و dead cells و curse of the dead gods و.......
اعتیادی که بازی های روگلایک دارن رو تو هیچ بازیی نمیتونی پیدا کنی
معمولا هم همه ی بازی های روگلایک سخت هستند

این ریترنال هم تقریبا از همه ی قوانین بالا استفاده کرده، البته تو ریترنال تقریبا، به اواسط بازی که بِرسی، ذخیره میشه

فعلا اینا تو ذهنم بود در مورد روگلایک و روگلایت
حالا تفاوت روگلایک و روگلایت چیه
سبک روگلایت نسبت به روگلایک، یکم سخت گیری کمتری داره، تو روگلایت ها معمولا بعد چند ساعت بازی میتونی یه کاراکتر قویی داشته باشی تا بازی راحت بشه (مثل hades که اواخر بازی over power میشی واقعا)
ولی روگلایک ها خیلی سخت تر هستن، مثلا من خودم که تقریبا هر بازی روگلایکی بیاد بازی میکنم الان بالای 70 ساعت enter the gungeon رو بازی کردم ولی نتونستم حتی چمبر (مرحله) اخر رو واردش بشم، از بس سخته,
ریترنال هم روگلایک هست و جزو بازی های سخت هست نسبتا
کلا موفقیت تو روگلایک ها 50 درصد هم به شانس بستگی داره، بعضا تو یه دور سلاح ها و ایتم هایی میده که نامید میشی از بازی، بعضا سلاح هایی میده که خیلی اُور پاور میشی و راحت تا اخر بازی میری

فرستاده شده از BAC-L21ِ من با Tapatalk
 
عجب شاهکاریه این ریترنال ! بالاخره رفتم سراغش و اصلا فکرشم نمیکردم همچین گیم پلی ناب ، فست پیس ، درگیرکننده با اون اتمسفر خفنش رو تجربه کنم. با اینکه اوایل بازیم اما چقد حال میده هر سری که میمیرم و از اول میرم تو ران بعدیم یه چیز جدید یادمیگیرم و باعث میشه کلیات بازی دستم بیاد. تا الان سه چهارتا سلاح دیدم که یکی از یکی بهتر اما وقتی نسخه قوی تر یکیشونو میبینم تازه میفهمم چقد گیم پلی ریترنال میتونه عالی ترم بشه.
گذشته از اینا استفاده از صدا 3D چقدر خفنه تو این بازی و ترکیبش با قابلیتای دوال سنس یه پکیج خیلی خفن در اورده.
درود دوست عزیز
تو این نسل که نمیدونم الان چند سال شده، Returnal یکی از بهترینها هست و هیچ بازی حس ریترنال رو نمیده، یه شاهکاره برا من

فرستاده شده از BAC-L21ِ من با Tapatalk
 
درود دوست عزیز
تو این نسل که نمیدونم الان چند سال شده، Returnal یکی از بهترینها هست و هیچ بازی حس ریترنال رو نمیده، یه شاهکاره برا من

فرستاده شده از BAC-L21ِ من با Tapatalk
کلیت این سبک اینه که هر بار که بازی رو استارت میزنی، چینش مراحل، دشمن ها ، آیتم ها عوض میشه

و در صورت مرگ، دوباره باید چندین مرحله رو از اول بری

توی این مسیری که میری هم آپگریدها و سلاح و قدرت های متفاوتی گیرت میاد ، و اگر بازی تنوع بالایی داشته باشه، هیچ دو دستی مثل هم نخواهد بود (حالا به نظرم تو ریترنال کمتر...ولی خوب... :D )

اساس بازی هم اینه که خیلی سخته بار اول بخوای بازی رو تموم کنی، معمولا به خاطر آزمون و خطاها، آشنا نبودن با آپگریدها، سلاح ها و دشمن ها انتظار مرگ رو داشته باش کلا :D

و اینکه بعد از مرگ از نقطه ی 0ه 0 شروع میکنی، یعنی آپگریدی ، سلاحی ، آیتمی از قبل نداری کلا انگار دکمه new game رو زدی:D ( و خیر مثل Souls نیست برسی به جسدت آیتم و ... و برداری)
تنها تخفیفی که اینجا بهت میده اینه که یک نوع واحد پولی بازی برات میمونه، و قبل از شروع دست، با اون میتونی یه آیتم بگیری/باز کنی (اینم بعد مرگت میپره:-" )

بعدا که دستت بیاد، خیلی راحت تر بازی رو میتونی بری جلو و فرت فرت تموم کنی

ریترنال Hades ، the Binding of Isaac ، DeadCells از معروف های این سبک هستن:D

روگ لایک و روگ لایت کلیتشون اینجوریه
فقط روگ لایت یه سری آپگریدهای دائمی هم برات میمونه .‌‌..
توی ریترنال هم سلاح ها یک سری آپگریدهایی دارن، که اگر ببریشون بالا توی اون دست، دست های بعدی اگر اون آپگرید رو بگیری، اون نسخه آپگرید شده رو میتونه شامل بشه(چون هر سلاح چندتا قابلیت داره، اینکه کدومش هم گیرت بیاد رندومه:-" )

کلا... بازی ها خیلی رندومن
ولی در عین حال مهارت توشون خیلی مهمه! :D
برو تو دلش متوجه میشی! اصن پیچیدگی نداره.
شما هر بار بازی رو با یه پیستول شروع میکنی، انمی میکشی و به راهت ادامه میده. تو مسیرت آیتمایی پیدا میکنی که قوی‌ترت میکنن و همینطور سلاح‌های بهتر با پرک‌های بیشتر و بهتر. آیتمای بازی دو نوع Passive و Consumable هستن. تو رَوَند بازی کردن با همه چی آشنا میشی و دستت میاد که با چی راحتری. هر بایوم یک باس هم داره. با زدن هر باس میتونی بری واسه بایوم بعدی. ولی روگ‌لایک اینطوریه که وقتی بمیری دوباره برمیگردی اول بازی و باید با همون پیستول بازی رو مجدد شروع کنی. وقتی از دور بهش نگا کنی شاید خسته کننده به نظر بیاد و اینکه مجبوری هر بار از اول شروع کنی خیلی جالب نباشه اما ریترنال بدون شک یکی از بهترین گیم‌پلی‌های گیمینگ رو داره. هر دور واست جذابه چون هم بازی خودت بهتر میشه هم ممکنه آیتمای بهتری پیدا کنی، پول بیشتری جمع کنی و چیزای بهتر بخری. در کل اصلا چیز ترسناکی نیست که از دوری کنی. قطعا وقتی بشینی پاش دیگه جدا شدن ازش خیلی سخته. خود بازی چیزایی هم بهت میده که بتونی یکی ۲بار بعد از مُردن هم دوباره ادامه بدی. یه سری ران‌ها هستش که اینقدر هلثت زیاد میشه و آیتمای خوب جمع میکنی که به راحتی و بدون استرس میری جلو. بازم سوالی بود بگو که کمکت کنیم.
مرسی از همه دوستان...توضیحات واقعا عالی بود..بریم سمتش❤️
 
اقا بازی DLC چیزی نداره؟ من خیلی وقت خریدمش ، میخوام اگه dlc داره اونا رو هم بگیرم ک کامل بشه .

یه تاور آو سیسیفوس رو با آپدیت به صورت رایگان اضافه کردن.
اگه دنبال بهانه‌ای که برگردی، معطل نکن :D
 
  • Like
Reactions: Taha75 and Batsy

کاربرانی که این گفتگو را مشاهده می‌کنند

تبلیغات متنی

Top
رمز عبور خود را فراموش کرده اید؟
اگر میخواهی عضوی از بازی سنتر باشی همین حالا ثبت نام کن
or