Rate your last seen movie (قوانین پست اول حتما رعایت شود)

Darkfie1d

Lux Omnia Vincit
Loyal Member
Sep 25, 2005
3,040
نام
Gwynbleidd Darkfield
  • اگه خواستید پستی رو نقل قول کنید به جای جواب دادن توی این تاپیک پست رو ببرید داخل تاپیک Movie Center و بزارید پست های اینجا به صورت یک پارچه باقی بمونه. برای این کار گزینه "+ نقل قول" رو پایین سمت چپ پست مورد نظرتون بزنید تا پست انتخاب بشه بعد داخل تاپیک Movie Center از ادیتور گزینه
    1620238607876.png
    رو بزنید و پست مورد نظرتون رو اونجا نقل قول کنید.

  • لطفاً اسم فیلم رو حتماً بنویسید عکس به صورت خالی کافی نیست
  • عکسها رو حتماً به صورت Thumbnail/کم حجم قرار بدید.
  • دوستان لطف کنن به جای شیوه های من درآوردی برای امتیاز دادن ، 10 رو حداکثر قرار بدن و نسبت به اون امتیاز بدن.
  • نوشته هایی که ممکنه بخش خاصی از داستان فیلم رو لو بده، داخل تگ اسپویلر باید گذاشته بشه، در غیر اینصورت برخورد می شه
  • از پست کردن هر گونه مطلبی که به مبحث این تاپیک مربوط نمیشه خودداری کنید

امکان ویرایش قوانین وجود داره .
 

Taha75

کاربر سایت
Jan 24, 2022
1,640
نام
طاها
Emancipation 2022

فیلمی بسیار زیبا بر اساس داستان واقعی . گوشه ای از ظلمی افسار گسیخته که به سیاه پوستان برده در دوران لینکن شده را به نمایش می گذارد . دیالوگ ها عالی . بازی ویل اسمیت عالیه . این فیلم به مذاق نژاد پرستان آمریکا مخصوصا جنوب آن که هنوزم عده ای زیادی از آنها وجود دارند خوش نخواهد آمد و در فضای مجازی به فیلم نمره پایینی خواهند داد وگرنه فیلمش خیلی خوبه . کارگردان مطرح آنتوان فوکوآ ساخته .

بودجه فیلم هم 120 میلیون دلار هست . نمره من 8 از 10
 

Taha75

کاربر سایت
Jan 24, 2022
1,640
نام
طاها
Black Adam

دو تا نکته مثبت داشت یکی سکانس های اکشن و جلو های ویژه و دیگری بازی راک . بقیه فیلم سرهم بندی شده و محتوای درجه چندمی داشت . انگار تمام اجزای فیلم بهم چسبیده اند به زور . هیجانی نداشت . فیلم نامه ضعیف . سعی هم شده بود اون شهر رو هر چه بیشتر به خاورمیانه نسبت بدهند . کلا هنوز که هنوزه توی فیلم های ابرقهرمانی تیره روی دست نولان نخواهد آمد . لعنتی چی ساخته که هنوزم جذابه و جاودان

نمره من : 5.5 از 10
 

Origami 2008

عضو تحریریه
Oct 2, 2014
5,391
نام
سپهر
The_Banshees_of_Inisherin.jpg
The Banshees of Inisherin 2022
8/10

من در «بنشی‌های آینیشرین»، یک مارتین مک دونا آرام و صبور را یافتم؛ او از تدوین تند و تیز فاصله می‌گیرد و سرعت دیالوگ‌های پینگ پنگی شخصیت‌هایش را کاهش می‌دهد؛ گویا روح «عباس کیارستمی» در کالبد مک دونا رخنه می‌کند. مک دونا در فیلم تازه خود در بین روایت داستان کوتاه و رمان گرفتار می‌شود؛ اما هرچه که هست، او نویسنده قهاری است که ساده نویسی را با لطافت و متانت می‌نویسد و شخصیت خلق می‌کند. «بنشی‌های آینیشرین»، نگاهی طنزآلود و احمقانه به قهر و آشتی دو مرد بالغ است که در کنار آوردن لبخند روی لب مخاطب، طعم شیرین زندگی روستایی را برای افراد زنده می‌کند. من حماقت، متانت و مهربانی تک تک شخصیت‌ها را لمس و احساس کردم؛ چه بسا متوجه شدم که سبک زندگی روستایی ایرلندی آن چنان تفاوت فاحشی با سبک زندگی روستایی ایران ندارد؛ افرادی روستایی و دورنشین که دورهمی و مهربانی و گوشه‌ای از خرافات قومی را به همه چیز ترجیح می‌دهند. هرچهار بازیگر اصلی فیلم (فارل، گلسون، کاندون و کیوگن) عالی هنرنمایی کردند و در راس کالین فارل گام کوتاهی تا رسیدن به اولین اسکار خود دارد. «بنشی ...» یک نامه عاشقانه و ملودرام به آن دسته از طرفداران مک دونا است که «در بروژ» را بهترین فیلم عمر خود می‌دانند.​
 
آخرین ویرایش:

Masoud20R

کاربر سایت
Feb 5, 2010
331
نام
مسعود
il_794xN.4409329294_mqxg.jpg
Avatar: The Way Of Water

چقدر صبر کردم تا ادامه یکی از محبوب ترین فیلم هام رو ببینم و چقدر این صبر کردن ارزشش رو داشت! بعد از دیدن فیلم میفهمم که چرا ساخت ادامه فیلم ۱ اون زمان از لحاظ تکنولوژی امکانش نبود. فیلم از لحاظ بصری و‌ جلوه های ویژه شاهکار هست! واقعا باید یه‌ مستند از پروژه ساخت فیلم بسازن، چون بعضی از قسمت های فیلم‌ واقعا معلوم‌ نیست چطوری ساختن! پر گرافیک‌ترین‌ و واقعی ترین فیلم برداری زیر آب رو تو‌ این فیلم انجام دادن. کلا هر چی از شات ها و هنر بصری فیلم بگم کم گفتم.

بازیگر های جدید‌ هم خوب بودن و شخصیت پردازی خوبی داشتن، به جز ۱ شخصیت که نمیتونستم با تصمیم هاش ارتباط برقرار کنم، ولی بقیه بازیگر ها خیلی خوب بودن.

داستان فیلم هم ساده و قابل قبول بود، کلا زیبایی فیلم به روایتش بود ولی طوری بود که ادم رو‌توی‌دنیاش غرق کنه. تنها نقطه ضعفش به نظرم همین داستانش بود.

درکل ۳ ساعت از بودن تو دنیای آواتار لذت بردم و خوشحالم که برای دیدن شماره ۳ دیگه لازم نیست ۱۳ سال صبر کنم! 😁
نمره ۹/۱۰
 

REZA TAEL

کاربر سایت
Mar 25, 2007
4,136
نام
طائل
A monster calls
1671268325925.png


دوستان این فیلم یک شاهکار تمام عیاره :D
الان رو نبینید، ولی این قطعا تو تاریخ سینما اسمش ماندگار میشه
قصه داره که از ده ها هزار سال پیش صادقه تا ته نوع بشر
قصه عشق نافهمیدنی مادر به فرزند
قصه پدری که نبود
قصه اینکه هر individual برای nature چقدر مهمه
تمام اینها، با کارگردانی بسیار مناسب ، با جلوه های ویژه عالی, بازی ها کاملا حس دار، تلفیق بی نهایت زیبای واقعیت و تخیل
این فیلم بی نظیره بینظیر
خودتون ببینید به همه هم پیشنهاد بدید

9/10

the double life of veronique

1671268355042.png


زندگی دوگانه ورنیک
من وقتی این فیلم ها رو پیگیر میشم، ذهنم یاری نمیکنه 20 دقیقه پیش چی گذشت، چون نمیگیرم این ارجاعی که با این نما و نماد داره میده الان، بازگشت به کدوم نما از فیلمه؟
طرف خیلی رو نگاه نافذ منتقدا که بخوان فیلم رو برای مخاطب واکاوی کنن حساب کرده... طرف خیلی رو گفتگوهای بعد از فیلم که بخواد شکل بگیره، حساب کرده
برای همین این فیلم دارای یک مفهوم زیبا، اما گذشته از بسیار فیلتر ها نمادگذاریه های گذشته از ذهن کارگردانه
خب مشکل این کار چیه؟ زیادی به ذهن پایبنده، و ذهن یک چیز شخصیه... هر چقدر با ذهنت پیچیده تر کنی ماجرا رو، برای مخاطب دورتر و دست نیافتنی تر میکنی محتوای فیلم رو
و تفاوت هر ذهن با ذهن، تفاوت دنیا با دنیاست...
اما تفاوت قلب با قلب چقدره؟ قلب اصلا تو اختیارت نیست، قلب چنان بی اختیار تو ، چنان دقیق و شمرده میزنه و چنان در تمام انسان ها شبیه به همه و چنان برای همه یک سری احوالات خاص رو تعیین میکنه، که شاعرها به درستی گفتن وقتی تو محدوده قلب به سر ببری، دنیا بهشته.
تو حالت قلب، یک human being، یک انسان با انسان دیگه، در همذات پنداری کامل به سر میبره! چون قلب هاشون با هم میتپه و بی اختیار ، عشق میده و همذات پنداری
اما همینکه بری تو محدوده ذهن، به استفاده اشتباهی که انسان از ذهن میبره پی میبری، چون انسان به ذهن وظیفه شخصیت سازی داده، و شخصیتی که ذهن میسازه فیکه، و اکثر درگیری های که اشخاص با اشخاص دارن رو ببینید و خوب دقت کنید، درگیری ذهن با ذهنه، قلب با قلب به هیچ وجه درگیر نمیشه چون شبیه همه، اما ذهن با ذهن چرا، چون ماهیت ذهن طوری که جفت opposite ها درش میتونن همزمان خودش رو علم کنن و بگن : "من درستم" در صورتی که 180 مخالف همن. و وسیله خارق عاده ای که به انسان داده شده تا همزمان بتونه دو چیز مخالف هم رو توش بیاره بالا و انالیز کنه، آیا حیف نیست که از اون برای شخصیت سازی استفاده کنه؟ ایگو دروغی بیش نیست دوستان، یا ایگو تا به این حد، دروغی بیش نیست. ذهن رو باید به قلب کانکت کرد، تا پالس های قلب رو در خودش تبدیل به رنگ و هنر و داستان و تخیل کنه.
پس این فیلم وقتی انقدر در محدوده ذهن کارگردان، برای انتقال مفهومی که واقعا به اشکال ساده تر هم میشه انتقال داد به سر میبره، خودش رو از دریافت اولیه توسط مخاطب که باید در همون محدوده نشستن در سالن سینما صورت بگیره، دور میکنه
این رو برای این میگم مثلا در مقام مقایسه، کارگردانی عین رابرت آلتمن، یا خود استنلی کوبریک، با اینکه توان کارگردانی ، فهم و شعور و دریافتشون از طبیعت 10/10 عه، باز فیلمشون رو در محدوده قلب میسازن، یعنی برای تموم عموم.. در فیلم های این کارگردان ها، کرکترا دقیقا طوری حرف میزنن و عمل میکنن، که از هر انسانی تو اون موقعیت تقریبا انتظار داری، اما تو فیلم بعضی از این اروپایی، کارکتر جایی لال هست و حرف نمیزنه، که برات جای سواله این چرا الان حرف نمیزنه؟چرا 5 دقیقه اس ساکته؟ من چی رو دارم میبینم اصلا؟(چون تو از روی قلب داری نقد میکنی)، یا اینکه الان 3 دقیقه پشت هم چی داره میگه؟
چرا؟ چون کارگردان بسیار فیلم رو ذهنی و شخصی کرده
با این حال طائل این فیلم رو دوست داره :D
مفهموم فیلم رو بی اسپویل بهتون بگم چون حیفه بره تو اسپویلر و دیده شه بهتره:
مفهوم فیلم اینه که برای به دست اوردن چیزهای بالاتر، چیزهای پایین تر باید قربونی شه. هر چقدر چیز های پایین تر بسیار خواستی باشه، اما چیزهای بالاتر، قربونی شدن چیزهای پایین تر میطلبه.
یعنی چی؟
یعنی ارضای متنوع جنسی، و عشق و محبت، هر دو روی یک محور هستن، چیز جدا نیستن، شما هم زمان نمیتونی دو سمت محور باشی، یا غرق در ارضای متنوع جنسی میشی که میشه عتیاد پوروگرافی و خودارضایی یا اعتیاد سکس ، یا با قربونی کردن این حس ها(که در واقع قربونی کردن برای من حداقل کلمه اشتباهیه، میشه گفت هدر ندادن و جمع کردن انرژیشون)، به اون سمت محور میری که میشه عشق. یا اینکه عین خیلی ها تو وسط محور به سر ببری که گند از زندگیشون میباره، که هم کنار هم هستن، و هم دعوا و خیانت و کوفت و زهرمار. و اینها همه از نااگاهیه، حتی خردمدترین فرد هم باید بدونه که سمت پایین ارضاهای جنسی، فتیش ها و اینا حقیقته و نه چیزی برای سرکوب (و نه چیزی برای اعتیاد!!)، اما چه بهتر این انرژی رو تو خودش حفظ کنه تا فتیش ها رو با عشقش داشته باشه. و در این لحظه کل محور رو یک جا به دست بیاره و صرفا فقط نقطه ای سرگردان و متغیر روش نباشه.

7/10

Dead Poets Society

1671268391524.png


طائل اگر تازه ثبت نام میکرد، نام کاربریش رو میذاشت knox overstreet. :D
مشاهده این پسر هر لحظه به من شور زندگی میده. :D
کلا این فیلم رو خیلی دوست دارم ، هم لوکیشن و هم اتمسفر و حال و هوای اون دوران ، هم مفهوم فیلم رو
این نمونه فیلمی هست که با قلب ساخته شده دوستان :D
تموم شاعرهای آمریکایی که ازشون نقل قول میشه تو فیلم هم از یه قلب وحشی و سالم که ایگو نداره و ذوب شده توی طبیعت شعر سرودن. مربوط به جنبش Transcendentalism ، که پر از اشخاص جالبه توش. نوشته این ها رو میخونی انگار نویسنده نداره، آب و بارون و صخره و آبشار و خاک و علف و کوهستان هست که داره باهات صحبت میکنه.. و مگر غیر اینه انسان هم فرزند ایناست؟ بله ، عین عقاب و بز و اسب و دلفین. اما انسان گفت من اشرف مخلوقاتم. پسر حق دارم بزنم برینم تو همه چی، از طبیعت و حیوانات. و یا انسان گفت همه چی پوچه من از بیگ بنگ اومدم، همه چی صرفا یک اتفاق افتاده (فکر کنم ایننننن همممممه چیزز رو میبینه میگه اتفاق و شانس کور بوده) پس بذار برینم تو همه چی. بذار هم رو بکشیم. mother nature ذهن اعطا کرد به نوع انسان، به جای اینکه با این ابزار خارق العاده بازیگوشی کنه تو طبیعت و از حیوانات و محیط زیست مواظبت کنه، گفت بذار همدیگه رو گول بزنیم، بذار بکشیم همدیگه رو. اخرش هم تقصیر رو میندازه گردن خلقت میگه "ذات" من اینه. "اصلا مگه من خودم انتخاب کردم بیام؟". نق نقو. هیچوقت سفر اگاه شدن رو گردن نمیگیره. گستاخ تر از انسان میشناسین به من معرفی کنید.
تنها ایرادم اینه که یکم میتونست وقایع تلخ توش نیوفته ، اما کارگردان انگار از همون اول لازم میدید این کار رو، تا فیلم پیامدهای سنگین اینکه به به علایق شخصی نوجوون توجه نکنیم چه اتفاقی ممکنه بیوفته .

8/10
 
آخرین ویرایش:

AMIR-R

کاربر سایت
Mar 15, 2020
819

Lamborghini: The Man Behind the Legend

Lamborghini_-_The_Man_Behind_the_Legend_poster.png


4/10

در مورد ساخت این فیلم چیزی نمیدونستم و فکر کردم که مثلا یه چیزی شبیه Ford v Ferrari خواهد بود ولی دقیقا همون قدری که کمپانی لامبورگینی از فورد کوچیکتره این فیلم هم از Ford v Ferrari ضعیفتره !
یک فیلم درجه دو به معنای واقعی
 

Anakin

Gold User
Feb 17, 2013
2,459
9f84bf252196282e9068951c2b582add.jpg

A Few Good Men
9/10


من از تام کروز فیلم زیاد دیدم و میتونم بگم در همه شون درخشیده. این فیلم هم از آن دسته فیلمهاست. فیلمنامه بسیار خوبی داره و با توجه به مدت زمانش اصلا کسل کننده نیست.


MV5BMTk1MjI0MTg5Ml5BMl5BanBnXkFtZTYwNDAxMjA5._V1_.jpg

Election
8/10


خیلی خوب بود.این Matthew Broderick کجاست؟ بازی هاش دلچسبه. خصوصا این فیلم.​
 

.::PUИK::.

کاربر سایت
Mar 28, 2014
8,483


24157_Stalin-VHS%20cover-PT.jpg

STALIN 1992

8.5/10

" داستانی آشنا برای ما "

بارها گفتم که فیلم دیدن از دید من نیاز به شرایط خاصی داره , مثلا اتمسفر و آب و هوا و فصل فیلم باید با زمان اکران و یا تماشای فیلم مشابه باشه
برای مثال شما فکر کنید بازی مثله GTA VI که در میامی قرار عرضه بشه در ابتدای فصل زمستان عرضه شه و INTRO ابتدای بازی تابستان گرم میامی باشه
قطعا نصف لذت از کاربر گرفته میشه
الان نیز با شرایط فعلی به نظرم دیدن فیلم STALIN قابل درک تر باشه
نمیدونم چندتا فیلم از STALIN ساخته شده و کدوم بهتره این فیلم رو تو آرشیو داشتم گفتم ببینم و اصلا فکر نمیکردم بتونم 3 ساعت کشش داشته باشه
دیدن رفتارهای استالین چقدر آشناست
" متاسفانه فیلم های قدیمی کیفیت خوب کم پیدا میشه و از شانس بد من پایین ترین کیفیت رو دانلود کرده بودم - در کل کیفیت فیلم خیلی تاثیر در جذب مخاطب داره "

اسکرین شات های از فیلم گرفتم که جالبه


سری 1 (از راست به چپ)

vlcsnap-2022-12-23-15h25m28s988_45j1.png
vlcsnap-2022-12-23-15h25m39s812_0o.png
vlcsnap-2022-12-23-15h27m00s653_iena.png
vlcsnap-2022-12-23-15h27m08s092_a4k9.png

vlcsnap-2022-12-23-15h26m06s606_uxlg.png


سری دوم ( از راست به چپ)

vlcsnap-2022-12-23-03h37m10s860_r9v5.png
vlcsnap-2022-12-23-03h40m14s964_trad.png
vlcsnap-2022-12-23-03h40m23s100_wzjr.png
vlcsnap-2022-12-23-03h41m25s980_ljlr.png
vlcsnap-2022-12-23-03h43m09s412_kkpv.png
vlcsnap-2022-12-23-03h43m16s169_zwye.png
vlcsnap-2022-12-23-03h43m53s892_giag.png
vlcsnap-2022-12-23-03h44m20s762_e4r.png


vlcsnap-2022-12-23-03h44m34s561_795j.png
vlcsnap-2022-12-23-03h56m51s955_je2b.png
vlcsnap-2022-12-23-03h57m05s429_ub96.png


سری 3

vlcsnap-2022-12-23-03h34m46s403_syi.png
vlcsnap-2022-12-23-03h36m01s114_f3hj.png


 

bayern_vahid

کاربر سایت
Dec 9, 2009
5,639
نام
وحید
The Banshees of Inisherin 2022
7/10
از اون فیلمهایی هست که همه چیش خوبه ولی اخرش که تموم میشه با خودت میگی خب که چه؟
داستان زندگی روتین افراد هست و هیچ جذابیت خاصی نداره
به نظرم صرفا ارزش هنری داره نه چیز دیگه
 

Origami 2008

عضو تحریریه
Oct 2, 2014
5,391
نام
سپهر

1671827713009.png
Knives Out: Glass Onion 2022
8.5/10

شاید تعداد کثیری از سینمادوستان، رایان جانسون را کارگردانی قلمداد می‌کنند که رسانه‌ها، هوای آثارش را دارند؛ بدین معنی که فیلم‌هایی می‌سازد که اغلب مخاطب پسند نیست و ضدمخاطب است ولی از دید رسانه‌ها به شدت مورد توجه قرار می‌گیرند؛ انتقادهای تند و تیز شما را پیرامون Star Wars: The Lest Jedi به خاطر دارم؛ من از فیلم اول «چاقوکشی» لذت کافی نبردم، چون بخش عمده تقویت‌دهنده روایت whodunit، به خلق شخصیت‌های مکمل و ایجاد حس شک و تردید متقابل میان مخاطب و پروتاگونیست (کارآگاه) بازمی‌گردد؛ در فیلم اول شخصیت‌های مکمل مقوایی بودند و قصه معمایی او از سه ضلع کریگ، ایوانز و دی آرماس خارج نمی‌شد.

در «گلس اونیون» یک پیشرفت عالی در نحوه روایت رایان جانسون می‌بینیم؛ او تکالیفش را خوب انجام داده است و با دیدن این فیلم می‌توانم بگویم که مولد whodunit مدرنیته است؛ او نحوه بازی whodunit را می‌داند و هم آگاه است که چه زمانی مسیر بازی را تغییر دهد؛ فلش بک زمانی در قصه‌های معمایی - کریستی نمایش داده می‌شود که هویت قاتل لو رفته است؛ اما شرایط در whodunit جانسون فرق می‌کند؛ فلش بک‌ها به سکانس‌های مهم و اساسی برای شناخت دنیای پیرامون فیلم بدل می‌شوند و میانه فیلم را نجات می‌دهند. در «گلس اونیون»، شخصیت‌های مکمل جان دارند، فهرست سنگین بازیگران، مخاطب را به مانند «آمستردام»، «به بالا نگاه نکن»، «تریپل 9» و غیره فریب نمی‌دهد؛ یک دورهمی جذاب که همه‌شان در حدی معین بازی می‌کنند و بر شکل گیری پازل whodunit رایان جانسون تاثیر می‌گذارند. «چاقوکشی» یک فرانچایز جذاب است که امیدوارم دنباله‌های تازه و جالبی از آن ببینم.​
 
آخرین ویرایش:

کاربرانی که این قسمت را مشاهده می‌کنند

Top
رمز عبور خود را فراموش کرده اید؟
or ثبت‌نام سریع از طریق سرویس‌های زیر