Rate your last seen movie (قوانین پست اول حتما رعایت شود)

Darkfie1d

Lux Omnia Vincit
Loyal Member
  • اگه خواستید پستی رو نقل قول کنید به جای جواب دادن توی این تاپیک پست رو ببرید داخل تاپیک Movie Center و بزارید پست های اینجا به صورت یک پارچه باقی بمونه. برای این کار گزینه "+ نقل قول" رو پایین سمت چپ پست مورد نظرتون بزنید تا پست انتخاب بشه بعد داخل تاپیک Movie Center از ادیتور گزینه
    1620238607876.png
    رو بزنید و پست مورد نظرتون رو اونجا نقل قول کنید.

  • لطفاً اسم فیلم رو حتماً بنویسید عکس به صورت خالی کافی نیست
  • عکسها رو حتماً به صورت Thumbnail/کم حجم قرار بدید.
  • دوستان لطف کنن به جای شیوه های من درآوردی برای امتیاز دادن ، 10 رو حداکثر قرار بدن و نسبت به اون امتیاز بدن.
  • نوشته هایی که ممکنه بخش خاصی از داستان فیلم رو لو بده، داخل تگ اسپویلر باید گذاشته بشه، در غیر اینصورت برخورد می شه
  • از پست کردن هر گونه مطلبی که به مبحث این تاپیک مربوط نمیشه خودداری کنید

امکان ویرایش قوانین وجود داره .
 
Glass Onion: A Knives Out Mystery

7/10

نسبت به فیلم اول خبری از بازیگرای معروف نبود و تا 30 دقیقه اول فیلم با یک عنوان خواب آور رو به رو هستیم. اقرار میکنم که من عاشق فیلم هایی با این دست موضوعات هستم که یک کاراگاه وسط داستان هست که اگر چه در بسیاری از امور روزانه مثل بقیه مردم نیست، اما بسیار به جزئیات توجه میکنه. داستان قسمت دوم بر خلاف قسمت اول، تو آخرش همه چیو براتون رو نمیکنه بلکه وسطش یه توییست قشنگ رو نشون میده. در کل فیلم از یک ساعت دوم به بعد دیگه اجازه نمیده شما چشم از نمایشگر بردارید. این فیلم هم به یک فرانچایز تبدیل شده و امیدوارم در قسمت های بعدی شاهد بازیگرای معروف تر و کار کشته تر باشیم.

باز هم مثل قسمت اول، آدمای بد قصه حق ندارن محصولات اپل رو داشته باشن! و کارگردان مجبور شده به محصولات سامسونگ و آمازون و گوگل رو بیاره و فقط یک نفر آیپد داره که اونم دنیل کریگ هست که کاش لحجه ش اینجوری نمیبود که صداشم تغییر نمیکرد :)
 

1672070169737.png
Strange World 2022
4/10

«دنیای عجیب» دقیقا نقطه‌ای است که دیزنی باید تدبیری تازه برای ساختار انیمیشن‌سازی و مارکتینگ خود اتخاذ کند؛ شکست این انیمیشن به همراه «لایتیر»، هم در مقوله فروش و هم در مقوله رضایت منتقدین، باید زنگ خطری برای دیزنی تلقی شود. در «دنیای عجیب»، هیچ چیز برای مخاطب «عجیب» و «غیرمعمول» نیست؛ دنیایی که شاهد هستیم، پیش‌تر در نمونه بامزه‌تری مثل «عصر یخبندان 3:ظهور دایناسورها» و کمی آبکی‌تر مثل «میمون‌های فضایی» دیده‌ایم؛ شخصیت‌ها هیچ یک جذاب نیستند؛ صدای جینلهال و کواید کلیشه‌های روایی اثر را پنهان نمی‌کنند؛ ست پیس‌ها گویا زیراکس آثار گذشته دیزنی است؛ پیام هم همان پیام 3 اثر قبلی دیزنی (قرمز شدن، لوکا و انکانتو) را بازگو می‌کند؛ اینکه والدین به عقاید و نگرش‌های فرزندان خود احترام بگذارند؛ «دنیای عجیب» یک عقبگرد برای دیزنی محسوب می‌شود.​
 
p21298777_v_h8_aa.jpg
7.8/10
دیروز بالاخره فرصت شد و فیلم خانواده فیبلمن رو ببینم.
قبل از تماشای فیلم چندجا خونده بودم که اسپیلبرگ این اثر تقریباً بیوگرافی‌طور رو بیست سال پیش فیلم نامه‌اش رو به همراه خواهرش نوشته و دلیل نساختنش این بوده که نمی‌خواسته پدر و مادرش ناراحت بشن. همون زمان کنجکاو شدم دلیل این امر رو بفهمم و از یک طرف برای نخستین بار می‌تونستم شاهد این باشم که این کارگردان بزرگ چطوری به سینما علاقه‌مند شده. کارگردانی که احتمالاً تا وقتی سینما هست بهش مدیونه. کارگردانی که با تعداد کثیری از آثارش بارها تونسته مردم رو طی چندین دهه فیلمسازی به سینما بکشونه و این روزها هفتاد و شش ساله‌ست.
ما با شخصی طرف هستیم که سینما رو به خیلی‌ها شناسونده و به جرات میشه گفت از آخرین غول‌های فیلمسازیه که سینما به چشم دیده.
فرقی نداره اسپیلبرگ یه اثر تاریخی بسازه یا یه اثر فانتزی. ما همیشه شاهد بهترین عملکرد از سمت ایشون بوده و هستیم. فقط گاهی اوقات اون اثر باب میل ما نیست که طبیعتاً یه چیز نرماله.
من خودم از ۲۰۱۵ به این طرف بعد از “پل جاسوس‌ها” چیزی از اسپیلبرگ ندیدم. یعنی اگه هم به تماشا می‌نشستم؛ به نصفه نرسیده بی خیال میشدم.
اما خانواده فیبلمن برای من حس و حالی شبیه به فیلم Et داشت!(احتمالاً بخاطر حس و حال دهه‌های پیش و طراحی صحنه‌ها) برای همین تا آخر به تماشا نشستم.
اسپیلبرگ برای بار نمی‌دونم چندم(واقعا حسابش از دستم در رفته) با رفیق تصویربردارش یانوش کامینسکی مثل همیشه قاب‌های درست و حسابی و بازی با نور خوبی رو به ارمغان آوردن و دوباره موزیک متن رو به استاد ویلیامز سپرده...
آدم دیگه از یه فیلم چی‌ می‌خواد؟ گروه بازیگری رو هم که احتمالاً می‌شناسید پس در موردشون حرف زیادی نمی‌زنم…
اسپیلبرگ به مدت دو ساعت و سی دقیقه شما رو سال‌ها عقب میبره. وقتی که صرفاً یک بچه‌ی پنج ساله‌ست و اولین بار با والدینش میرن سالن سینما برای تماشای فیلم. همه چیز از اونجا شروع میشه و ادامه پیدا می‌کنه تا زمانی که همیشه دوربین به دسته و جوونه و میره دانشگاه و
متوجه میشه پدر و مادرش در حال جدایی از هم هستند و اون هم بالاخره به پدرش میگه می‌خواد از دانشگاه بیاد بیرون. کل فیلم همینه! درام قصه‌ی فیلم متاسفانه خیلی کمه. اگه یه فیلمنامه‌ی منسجم‌تری داشتیم و حتی زمان فیلم بیشتر بود، بدون شک شاهد یک بیوگرافی شاهکار بودیم
اما گویا اسپیلبرگ به همین هم راضی بوده و حوصله‌ی بیشتر توضیح دادن و روایت کردن رو نداشته…
بیشتر از این سرتون رو درد نمیارم. اما می‌خوام از سکانس‌های آخر بگم. دیدار اسپیلبرگ جوان با جان فورد فقید که در فیلم، استاد لینچ برای چند دقیقه‌ای نقش فورد رو بازی می‌کنه.
لینچ سیگار برگ میکشه و می‌خواد این جوون که به فیلمسازی علاقه‌مند هست رو به چالش بکشه. به چند تابلوی نقاشی‌ای که روی دیوار هست اشاره می‌کنه و از جوون می‌پرسه افق این عکس‌ها کجاست؟
جوون به درستی پاسخ میده و لینچ لبخند می‌زنه و میگه درسته، موفق باشی! حالا گورت رو از دفترم گم کن!
برای کسی که به یک هنر و یا یک رشته علاقه داره، همین یک جمله از سمت کسی که خودش کار کشته‌ی اون رشته‌ست یعنی یه انگیزه‌ی درست و حسابی!
گمان نمی‌کنم اسپیلبرگ همین‌جوری این سکانس رو به انتهای فیلم اضافه کرده باشه. احتمالاً منظورش این بوده که وقتی همه می‌گفتن تو سمت این کار نرو، من یه تائید کوچیک از یه کارگردان بزرگ گرفتم و همین کافیه برای شروع حرفه ای کارم.
در لحظات پایانی که اتفاقاً در پوستر فیلم هم به چشم می‌خوره ما پسر جوون رو از پشت می‌بینیم که خوشحال داره میره سمت آینده‌اش، اما سوژه که خودش باشه در وسط کادره و ما به قول فورد یک افق درست و حسابی نداریم!
(افق درست و حسابی از دید فورد اینه که یا پایین باشه و یا بالا! اگه وسط باشه مزخرفه!)
همین جاست که یانوش کامینسکی و اسپیلبرگ کادر رو خیلی بامزه درست می‌کنن و شاهد تکون دوربین هستیم!
این همون یکی از نکاتیه که به من و شما بیننده گوش‌زد می‌کنه که اسپیلبرگ بعد از سال‌ها هنوز نصحیت فورد رو به یاد داره و توی فیلم‌هاش همیشه حواسش به کادر‌ها بوده…​
 
Nope 2022

درباره یورش موجدات فضایی به زمین . در ابتدا فکر می کردم با یک فیلم کلیشه ای در این ژانر رو به رو هستم یک چیزی مثل سری فیلم های برخورد نزدیک از نوع n ام .
اما در ادامه دیدم فیلم جالبی هست . بودجه و سکانس های اکشن و تعلیق و هیجان و اون روند مرموز بودن فیلم خوب بود . می تونست فیلم نامه بهتر هم باشه . کارگردان خوش ذوقی به نام جردن پیله آینده اش روشنه (3 تا فیلم ازش دیدم همه خوب و جالب بودن ) این کارگردان مثل شیامالان هندی تبار فیلم هاشون خاص و سوپرایز کننده هست .

در کل فیلم زیبایی هست مخصوصا لوکیشن و طبیعت بکری که داره . پایان بندیش هم عالی نبود ولی جالب و خوب جمع شد .

نمره من : 6.5 از 10
 
Prey for the Devil 2022

درباره راهبه ای جوان با گذشته دردناک که در مدرسه جن گیری در آمریکا فعالیت می کند غافل از اینکه نیروهای شر به دنبال او هستند .

در ژانر جن‌گیری فیلم درجه دو محسوب می شود . مدت زمانش خوبه و ملال آور نیست . موضوع فیلم سعی کرده از کلیشه بودن دوری کند و تا حدودی بر اساس داستان واقعی و مدارک واتیکان هست . لوکیشن فیلم عالیه. یک سوپرایز در نیمه دوم فیلم داره که قابل تقدیره . در کل فیلم خوبیه . صدا گذاری اجنه هم قوی کار شده .

نمره من : ۶ از ۱۰
 

1672603309369.png
Babylon 2022
9/10

اگر به برادر تارانتینو و اسپیلبرگ «پسمیستیک-هالیوود لاور» برنخورد، هالیوودگردی شزل دست را از پشت همه کارگردان‌ها می‌بندد. «بابیلون» در مدت سه ساعت، سینما را آغشته به س*س و ناسزاگویی نمی‌کند، بلکه هم روی خوش و هم روی بدش را به مخاطب نشان می‌دهد؛ شزل تعادل را میان «هالیوودیسم» و «ضدهالیوودیسم» حفظ می‌کند؛ نامه عاشقانه شزل به هالیوود، تند، گزنده و تخریب‌کننده است؛ به همین دلیل منتقدان و پاچه‌خواران اسپیلبرگ هرکاری از دستشان برآمد، انجام دادند تا «بابیلون» شکست بخورد. اما شزل بازهم کوتاه می‌آید و با تمام گستاخی‌هایش، گذر سینما را از چشمان شخصیت پرتلاطم قصه نشان می‌دهد و به سینما احترام می‌گذارد؛ به شرط اینکه سینما بداند که باید مدیون چه افرادی باشد. (سکانس پایانی یکی از بهترین سکانس‌های امسال است)

شزل از معدود کارگردان‌هایی است که حس تاثیرگذار موسیقی در صحنه را می‌فهمد؛ «بابیلون» در کنار قاب‌هایی بی‌نظیری که دارد، موسیقی را هم در خود غرق می‌کند؛ بسامد موسیقی و رقص در «بابیلون» دو برابر بزرگ‌تر، طولانی‌تر و جاه‌طلبانه‌تر از «لالالند» است. اگر عجله دارید، «بابیلون» را تا دیر نشده تماشا کنید؛ اما اگر می‌خواهید با بالاترین کیفیت، تک تک جزئیات سکانس‌های آن را احساس کنید، باید تا دو ماه دندون رو جیگر بگذارید، شاید تا آن موقع این امتیاز تبدیل به 10 شود!

پ.ن: مارگو رابی \m/

 
آخرین ویرایش:
بعد از دو هفته فرصت شد تا بلاخره به یکی از آرزوهای قدیمیم برسم.بعد از تمجید هایی که از نسخه اول آواتار شنیده بودم خیلی دوست داشتم نسخه دوم رو تو سینما ببینم و این اتفاق بلاخره افتاد.
کیفیت سه بعدی فیلم خیلی خوبه و لذت دیدن فیلم رو دو چندان میکنه. جلوه‌های ویژه تو یه سطح دیگه است و فقط از جیمز کامرون برمیاد و کیفیت صداگذاری و جزئیات تصویر خیلی بالاست.
داستان فیلم عالی نیست ولی بد هم نیست و بنظرم با اختلاف از اکثر بلاک باسترهای مارول و دی سی داستان بهتر و منسجم تری رو روایت میکنه. اصلا متوجه گذر زمان نشدم و خیلی زود تیتراژ پایانی پخش شد.
خوشبختانه فیلم درگیر شعارهای نتفلیکسی نشده بود.
بنظرم نصف جذابیت آواتار تو سه بعدی دیدن این عنوان هست.
۷/۱۰

20230102_180801.jpg
 
Changeling 9.5/10
این فیلم بدون هیچ پیش زمینه ای نگاه کردم و حسابی سوپرایزم کرد فیلم خوش ساختی که براساس واقعیت ساخته شده و حال و هوای دهه 20و 30 آمریکا رو به خوبی نشون میده البته نیم ساعت اول فیلم یمقدار حوصله سر بر بود ولی بعد که داستان شکل میگیره تا آخر کشش رو به خوبی حفظ میکنه
Misery 9/10
اینم فیلم خیلی خوبیه که مناسب هوای سرد این روزاست. داستان و بازیگری مهمترین نقاط مثبت فیلمن، بازیگرها خیلی خوب نقششون ارائه کرده بودن و بخصوص کتی بیتس که اسکار نقش اول زن برا این فیلم برده داستان هم بر اساس رمان استفن کینگ نوشته شد که سه سال قبل از فیلم منتشر شده بود و بخاطر فاصله زمانی کم به منبع وفاداره.
Thirteen lives 9/10
بر اساس واقعیته و علیرغم زمان طولانیش که فکر میکردم خسته کننده باشه کشش لازم داشت و از اول تا اخر بیننده رو همراه می کرد بازی کالین فارل و ویگو مورتنسن هم خیلی خوب بود.
The Banshees of Inisherin 7.5/10
فیلم خوبیه ولی ممکنه برای بعضی ها حوصله سر بر باشه بخصوص اگر خونوادگی ببینید.
Guillermo Del Toro's Pinocchio 8/10
The swimmers 6.5/10
Black adam 6/10
Bones and All 6/10
Smile 5.5/10
Lyle, Lyle, Crocodile 5.5/10
 
1672847983829.png
The Menu 2022
5/10

فیلم «مِنو/صورت‌غذا» هم می‌تواند دوست‌داشتنی باشد و هم نفرت‌برانگیز؛ هم شما می‌توانید شیفته سادگی‌اش شوید و هم می‌توانید آن را کُپی درجه دوم از «مرد حصیری»، «ده سرباز کوچک» و «خطرناک‌ترین بازی» قلمداد کنید؛ اما از نظر من، فیلم «مِنو» اصلا درباره غذا نیست، بلکه غذا تنها ابزاری (Device) در روایت می‌شود که افراد ثروتمند را برای سلاخی در جزیره‌ای دورافتاده دور هم جمع کند. گویا هالیوود به این زودی‌ها قصد ندارد دست از سر قشر ثروتمند بردارد و همچنان می‌خواهد در میان نبردهای ایدئولوژیک آن‌ها، یک فرد خاکی یا فقیر را برنده از رینگ مسابقه خارج کند؛ موردی که به وضوح در دو قسمت «چاقوکشی و گلس اونیون» شاهد بودیم. با برملاشدن انگیزه انتقام‌جویانه سرآشپز (رالف فاینز)، یک حس پوچی در ذهن شما نقش می‌بندد و انتظارات قابل توجه شما را نابود می‌کند. اطلاعات درونی فیلم بسیار Superficial هستند، چون ارتباط شخصیت‌ها با سرآشپز درنیامده‌ است و در حد گفتن چند دیالوگ، هویت شبه‌پلید آن‌ها افشا می‌شود. 95 درصد فیلم در همان سالن اصلی رستوران می‌گذرد و به کل بی‌خیال عناصر جذاب جزیره می‌شود؛ شاید بهتر بود مولف کمی از روایت تله‌تئاتری سناریو فاصله می‌گرفت یا فرصتی مهیا می‌کرد که بیشتر سرگذشت سرآشپز را بدانیم، چون فیلم بدون سرآشپز و بازی اندازه رالف فاینز، ارزش ویژه‌ای ندارد.
 
Meet the joe black
۶/۱۰
طولانیه ولی باحال! ایده ش به خصوص برای زمان خودش که ۲۰ سال پیش بوده و فرشته ی مرگ حالا میاد رو زمین تا ببینه زمین چجوریه نسبتا خاصه. از زیبایی مرد و زن فیلم هم نگم. اقای هاپکینز بزرگ هم هستند در فیلم.
یک زمانی اینجا فیلمای روز رو میدیدیم و در نقد و نمره دادن حسابی بحثمون میشد به خصوص که من نمرات بحث برانگیزی میدادم یادش به خیر، اما الان دیگه اصلا حس دیدن فیلمای روز نیست و چقدر یکبار یه فیلمی همینطور دلی یا به خاطر یه بازیگری تولید ۱۰ سال ۲۰ سال ۳۰سال قبل گیرم بیاد ببینم. واقعا انگیزه فیلم دیدن کم شده:|
 
images (1).jpeg
واقعا حالمو خوب کرد
بعد چند وقت یه انیمیشن درست حسابی باحال دیدم
حتما ببینید لذت ببرید موزیکاشم باحاله حتما گوش بدید مخصوصا قسمت تیتراژ اخر 😍🌹

قطعا یه سری ایراد کوچیک داره
ولی بخاطر سوپرایز اخرش چشم پوشی کنیم 😅😁

10
 

کاربرانی که این گفتگو را مشاهده می‌کنند

Top
رمز عبور خود را فراموش کرده اید؟
اگر میخواهی عضوی از بازی سنتر باشی همین حالا ثبت نام کن
or