Rate your last seen movie (قوانین پست اول حتما رعایت شود)

Darkfie1d

Lux Omnia Vincit
Loyal Member
Sep 25, 2005
3,040
نام
Gwynbleidd Darkfield
  • اگه خواستید پستی رو نقل قول کنید به جای جواب دادن توی این تاپیک پست رو ببرید داخل تاپیک Movie Center و بزارید پست های اینجا به صورت یک پارچه باقی بمونه. برای این کار گزینه "+ نقل قول" رو پایین سمت چپ پست مورد نظرتون بزنید تا پست انتخاب بشه بعد داخل تاپیک Movie Center از ادیتور گزینه
    1620238607876.png
    رو بزنید و پست مورد نظرتون رو اونجا نقل قول کنید.

  • لطفاً اسم فیلم رو حتماً بنویسید عکس به صورت خالی کافی نیست
  • عکسها رو حتماً به صورت Thumbnail/کم حجم قرار بدید.
  • دوستان لطف کنن به جای شیوه های من درآوردی برای امتیاز دادن ، 10 رو حداکثر قرار بدن و نسبت به اون امتیاز بدن.
  • نوشته هایی که ممکنه بخش خاصی از داستان فیلم رو لو بده، داخل تگ اسپویلر باید گذاشته بشه، در غیر اینصورت برخورد می شه
  • از پست کردن هر گونه مطلبی که به مبحث این تاپیک مربوط نمیشه خودداری کنید

امکان ویرایش قوانین وجود داره .
 

stanley

کاربر سایت
Nov 24, 2013
3,617
Moonlight
تا به حال ندیده بودم فیلمی با محوریت زندگی سیاه پوستا در امریکا از این دید به زندگی اونها بپردازه. بسیار لذت بردم. قبل از دیدن فیلم جز پوستر فیلم دیگه هیچ ذهنیتی از فیلم نداشتم از روی پوستر هم انتظار داشتم فیلم قراره به مسائل نژاد پرستانه امریکا بپردازه! که اصلا اینطور نیست بهمین خاطر کلی سورپرایز شدم! مشکلات روحی ، اختلالات جنسی ، کمبود عاطفه و ... این ها مواردی هستند که ممکنه برای همه اتفاق بیفته. شروع فیلم در فضایی قرار میگیریم که اغلب فیلم ها با محوریت سیاه پوستی با اون کلی اشنا هستیم اما با ادامه دادن فیلم وارد یک فضای کاملا جدید و نویی میشیم. سیری که فیلم پیش میگیره شاید به طور کلی موضوعی رو مطرح کنه که قبلا بارها دیده و شنیده بودیم اما چیزی که باعث متفاوت بودنش میکنه جنس فیلم و نگاهی است که باعث میشه فیلمی متفاوت باشه. من بسیار از فیلم لذت بردم.
9از10 (عالی)
 

Alkazar

کاربر سایت
Mar 1, 2012
3,156
نام
پویان
The girl on the train

7/10

یک فیلم معمولی در ژانر Mystery
ولی بازی امیلی بلانت فوق العاده بود. نقش یک زن افسرده الکلی رو بهتر از این نمیشد درآورد. جایزه ای چیزی نامزد نشده براش بلانت؟

Sent from my SM-A510F using Tapatalk
 

tom ridel

کاربر سایت
Jun 25, 2007
337
lion
کی این فیلمو کاندید اسکار کرد؟!:| واقعن فیلم فروشنده خیلی از این مستحق تر هستش واسه کاندیداتوری!
پنج شیش بار میخواستم تند تند فیلمو بزنم جلو فقط برسه به آخرش!
البته فیلم انگار دو کارگردان داشته.صحنه های کشور هند رو یک نفر و صحنه های استرالیا رو یک نفر دیگه کارگردانی کرده انگار.چون بخش هایی که تو هند روایت میشه واقعا خیلی زیباتر و جذاب تر ساخته شده.
همچنان لالالند شانس مسلم اسکار:D
6/10
 

amirarsenal

کاربر سایت
Dec 5, 2010
520
نام
امیر
poster-film-khafegi-2.jpg


خفه گی
تو آخرین روز جشنواره و آخرین سانس :D رفتم فیلم رو دیدم
تو شروع فیلم چیزی که توجه ام رو جلب کرد محیط فیلم و تم سیاه سفیدش بود که بشدت عالی کار شده بود
بازی بازیگرا بخصوص خانم شاکردوست عالی بود(برخلاف بقیه کارهاش که افتضاح بودن) و عجیبه برام چرا جایزه نبرد
نوید محمدزاده هم نقشش رو به بهترین شکل ممکن بازی کرده
شخصیت پردازی و نوع فیلمبرداری فیلم بشدت جلب توجه میکنه و باعث میشه ببینده هر لحظه فیلم رو ببینه(کلی چیپس پفک خریده بودیم آخرش هیچ کدومو نخوردیم :((:D)
داستان فیلم هم تا آخرش تقریبا غیرقابل پیش بینیه و پایان بندیش هم خوب کار شده
شاید تو فیلمهای فریدون جیرانی این بهترین کارش نباشه ولی یکی از بهترین فیلمهای جشنواره امسال بود بدون شک
امتیاز 7/10
 

Origami 2008

عضو تحریریه
Oct 2, 2014
5,532
نام
سپهر
The girl on the train

7/10

یک فیلم معمولی در ژانر Mystery
ولی بازی امیلی بلانت فوق العاده بود. نقش یک زن افسرده الکلی رو بهتر از این نمیشد درآورد. جایزه ای چیزی نامزد نشده براش بلانت؟

Sent from my SM-A510F using Tapatalk

BAFTA و SAG
 
  • Like
Reactions: Alkazar

HIGH DEVS

Blanc
Loyal Member
Jul 18, 2011
4,113
نام
عارف
im4m_hacksaw-ridge-1-600x450.jpg


Hacksaw Ridge
علاقه چندانی به فیلمهای جنگی ندارم و معمولا خیلی باهاشون حال نمیکنم، ولی این فیلم به شکل بینظیری منو مجذوب خودش کرد. بیش از حد درگیر کننده و تکان دهنده بود. فیلم به بهترین شکل ممکن شاخته شده بود. صحنه های جنگی فیلم به طرز وحشتناکی فوق العاده کار شده بود و نبرد ها بسیار خشن و بسیار واقعی و بسیار تکان دهنده بود. فیلمنامه، کارگردانی، فیلمبرداری، بازیگر ها ، تدوین و کلا همه چیز در بهترین و بالاترین حد خودش هست...
اندرو گارفیلد متحیرم کرد... بازیگر های دیگه فیلم، تک تکشون به بهترین نحو بازی کرده بودن...
فیلم از تکان دهنده ترین فیلمای این چند سال اخیر بود به نظرم...

پ.ن. این تاپیکو دنبال میکنم ولی خیلی خیلی کم پست میزارم چون حسشو ندارم راستش ولی واقعا هرچی برای این فیلم بگم کم گفتم... مل گیبسون فیلم متحیر کننده ای تحویل داده.
 

Hamid Payne

کاربر سایت
Jun 29, 2012
3,703
نام
حمیدرضا
Hacksaw Ridge
220px-Hacksaw_Ridge_poster.png

فیلم بسیار تاثیر گذاری بود که بنظرم می تونه درس های خوبی هم به همه بده. اینکه بتونیم به اعتقادات هم دیگه احترام بزاریم خیلی مهمه.
من کم و کاستی تو این فیلم ندیدم، از روایت بگیر تا داستانی که انتخاب کرده بودن که بر اساس واقعیت بود و بازی ها و صداگذاری و ...
حقیقت جنگ تو این فیلم به بهترین شکل به تصویر در اومده که چیزی جز نابودی و بدبختی و ویرانی و ... نیست.
البته یه نکته ای رو هم بگم، طبق رسم همه فیلم های هالیوودی، تو Hacksaw Ridge هم آمریکایی ها سفید معرفی میشند و طرف های مقابل (که اینجا ژاپنی ها باشن) مثل انگل و شیطان و زامبی. این رو باید جزئی از فیلم ها به حساب بیاریم، شاید نقطه ضعف هم نباشه و همه جا تقریبا همینه.
دوست دارم Hacksaw Ridge تو همه بخش هایی که واسه اسکار کاندید شده برنده بشه.
 
آخرین ویرایش:

badcompany

کاربر سایت
Sep 15, 2009
277
Hacksaw Ridge
220px-Hacksaw_Ridge_poster.png

فیلم بسیار تاثیر گذاری بود که بنظرم می تونه درس های خوبی هم به همه بده. اینکه بتونیم به اعتقادات هم دیگه احترام بزاریم خیلی مهمه.
من کم و کاستی تو این فیلم ندیدم، از روایت بگیر تا داستانی که انتخاب کرده بودن که بر اساس واقعیت بود و بازی ها و صداگذاری و ...
حقیقت جنگ تو این فیلم به بهترین شکل به تصویر در اومده که چیزی جز نابودی و بدبختی و ویرانی و ... نیست.
البته یه نکته ای رو هم بگم، طبق رسم همه فیلم های هالیوودی، تو Hacksaw Ridge هم آمریکایی ها سفید معرفی میشند و طرف های مقابل (که اینجا ژاپنی ها باشن) مثل انگل و شیطان و زامبی. این رو باید جزئی از فیلم ها به حساب بیاریم، شاید نقطه ضعف هم نباشه و همه جا تقریبا همینه.
دوست دارم Hacksaw Ridge تو همه بخش هایی که واسه اسکار کاندید شده برنده بشه.
همونطور که گفتی فیلم خیلی خوبیه. حتی بخش اول فیلم، قبل از جنگ به نظرم بهتر از بخش دوم هست. فیلمنامه، بازیها، کارگردانی فوق العاده. ولی در رابطه با بخش جنگ، من مشکلی که باهاش داشتم این بود که جغرافیای اون منطقه را بهت نمی ده. یعنی تو نمی فهمی اون بالا که میرن وسعت منطقه جنگ چقدر هست. بخاطر همین بعدش که شخصیت اصلی شروع می کنه همرو نجات دادن، یه سری و نجات میده، بعد می بینی ژاپنیا میان و پاکسازی می کنن. یعنی هر کی زنده مونده را می کشن. بعد می بینی که بعد از اینکه اینا رفتن دوباره شروع می کنه نجات دادن. این سوال برای بیننده پیش میاد که خب چجوریه ! یعنی اینقدر اینجا بزرگ هست که ژاپنیا وقت نکردن تو یه روز کل اونجا را پاکسازی کنن ؟ یکم عجیب بنظر میرسه. چون بعد از اون قسمت کلی سرباز دیگه را نجات میده. از نظر منطقی این خیلی جور در نمیاد.
یه نکته دیگه که عجیبه (البته با توجه به اینکه بر اساس داستان واقعی هست شاید توجیه پذیر باشه) اینه که چرا اصن ژاپنیا یه لحظه نمیان طناب ببرن بره :D. چون اینطور که معلومه چند وقتیه این بالا جنگ هست و اونا کاملا آشنا هستن با اینکه آمریکاییها چجوری خودشونا میرسنون اون بالا و قبلش هم ناوهای آمریکایی اون جلو را بمبارون میکنن. خب وقتی که آمریکاییهای عقب نشینی می کنن، می تونن بیان و طناب و ببرن تموم شه قضیه. چون ناوهای آمریکایی هم 24 ساعته نمی تونن اون بخش و پوشش بدن. اصن تا بخوان نشونه بگیرن شلیک کنن طرف بریده رفته :D. کلا بخش جنگش با این حال که از نظر جلوه های ویژه خیلی خوب کار کرده بود، از نظر منطقی بعضی جاهاش می لنگید.
 
  • Like
Reactions: yonestm

badcompany

کاربر سایت
Sep 15, 2009
277
dw7_arrival,_movie_poster.jpg


ARRIVAL
10/10
MASTERPIECE
منم فیلمو دوست داشتم. مخصوصا پایان بندی فیلم که فوق العاده بود. یعنی کاملا اون حس آدامز که با این حالیکه می دونه در آینده چه اتفاقی برای بچش میوفته ولی با تمام وجودش دوباره همون مسیر و انتخاب می کنه، به قول فراستی(:D) در اومده.
اما دقیقا مهمترین بخش فیلم که گره اصلیو باز میکنه به نظرم منطقی نیست و به فیلم تحمیل شده. اونجا که آدامز آیندرو یادش میاد که تو یه مهمونی هست و با رییس جمهور چین ملاقات می کنه. اول اینکه ما تا حالا ندیدیم که آدامز توی فیلم از اطلاعاتی که از آینده بدست میاره استفاده کنه. که خب حالا اینش خیلی مسئله نیست. مسئله اصلی اینه که برای چی وقتی رییس جمهوره میگه که یادت میاد به تلفن شخصی من زنگ زدی و یه چیزی بهم گفتی، آدامز این موضوعا اصن یادش نمیاد!! دلیلی نداره یادش نیاد. حالا جالبیش اینه که بر فرض هم که یادش نیاد، اینکه در گوشش میگه که چی گفتی باز اوکی هست ولی دیگه اینش واقعا عجیبه که رییس جمهوره موبایلشو و شمارشو بهش نشون بده!!! یعنی عملا میگه که بیا این شماره من، اینم چیزایی که باید بهم بگی!!! یعنی من هر جوری به قضیه نگاه می کنم این بخشش اصن منطقی نیست. یجورایی اینجا فیلمنامه نویس به بن بست رسیده. از طرفی می خواسته جذاب هم باشه. اینکه شخصیت اصلی از اطلاعات آینده استفاده کنه. یه خاطر همین از نظر من کل این قضیه منطق خودشو از دست داده.
 
  • Like
Reactions: abouzar337

BatiGoal

-_____-
کاربر سایت
Nov 6, 2012
3,330
نام
Mohammad
i0t7F6b4R1wURRESAiw9VJNuVoV.jpg

منچستر بای د سی:
متوسط رو به خوب! دومین اور ریت سال در کنار مونلایت. بازی های فیلم خوبه. از کیسی افلک گرفته تا نقش مکمل فیلم یعنی "Lucas Hedges" که اولین فیلمش بود و بازی خوبی داشت. میشل ویلیامز هم همین طور که البته تایم نقش آفرینیش خیلی کم بود.
چیزی که باید بگم اینه که اونقدر هم بازی استثنایی ای از کیسی ندیدم و به نظرم اندرو گارفیلد و رایان گاسلینگ اونقدرها هم کم نداشتن ازش.
یه چیزایی تو ذوقم خورد.
اول این که کارگردان اومده بود ادای هیچکاک رو در بیاره و خودش رو به عنوان رهگذر یه نشونی داد:|
دوم این که موسیقی متن فیلم اصلا خوب نیست و مورد بعدی هم این که فیلم واقعا بی فراز و نشیبه. داستان تلخی داره اما خیلی یه نواخت میره جلو با این کشش لازم رو داره و بی وقفه دیدمش منتهی میتونست بهتر از این حرف ها باشه.
بعید هم میدونم به غیر از خود کیسی افلک، شانس دیگه ای توی اسکار داشته باشه.
بین 6 و 7 هم موندم حقیقتن:D
فکر میکنم 7 خوب باشه.
 
  • Like
Reactions: yonestm

FPS Eager

کاربر سایت
Jan 27, 2013
1,336
نام
امیرعلی
Arrival 10/10
فوق العاده، كارگردانى و موسيقى متن واقعا مجذوب كنندس. Amy Adams هم بازى محشرى داشت انصافا.

منم فیلمو دوست داشتم. مخصوصا پایان بندی فیلم که فوق العاده بود. یعنی کاملا اون حس آدامز که با این حالیکه می دونه در آینده چه اتفاقی برای بچش میوفته ولی با تمام وجودش دوباره همون مسیر و انتخاب می کنه، به قول فراستی(:D) در اومده.
اما دقیقا مهمترین بخش فیلم که گره اصلیو باز میکنه به نظرم منطقی نیست و به فیلم تحمیل شده. اونجا که آدامز آیندرو یادش میاد که تو یه مهمونی هست و با رییس جمهور چین ملاقات می کنه. اول اینکه ما تا حالا ندیدیم که آدامز توی فیلم از اطلاعاتی که از آینده بدست میاره استفاده کنه. که خب حالا اینش خیلی مسئله نیست. مسئله اصلی اینه که برای چی وقتی رییس جمهوره میگه که یادت میاد به تلفن شخصی من زنگ زدی و یه چیزی بهم گفتی، آدامز این موضوعا اصن یادش نمیاد!! دلیلی نداره یادش نیاد. حالا جالبیش اینه که بر فرض هم که یادش نیاد، اینکه در گوشش میگه که چی گفتی باز اوکی هست ولی دیگه اینش واقعا عجیبه که رییس جمهوره موبایلشو و شمارشو بهش نشون بده!!! یعنی عملا میگه که بیا این شماره من، اینم چیزایی که باید بهم بگی!!! یعنی من هر جوری به قضیه نگاه می کنم این بخشش اصن منطقی نیست. یجورایی اینجا فیلمنامه نویس به بن بست رسیده. از طرفی می خواسته جذاب هم باشه. اینکه شخصیت اصلی از اطلاعات آینده استفاده کنه. یه خاطر همین از نظر من کل این قضیه منطق خودشو از دست داده.
به نظر من اون چيزايى كه يادش اومد بويژه همون صحنه هاى صحب با ژنرال درواقع خاطره نبودن صرفا، انگار كارگردان براى اينكه بياد اوردن اين مسئله رو ملموس تر و قابل درك براى تماشاگر كنه اينجورى نشون ميده. انگار جوريه كه بخشى از ذهن لوييس داره اين صحبتارو بيادش مياره يا پيشبينى ميكنه(!!!)
دركل اين استنباط من بود.
 
آخرین ویرایش:

Powerful King

کاربر سایت
Aug 29, 2015
373
نام
محمد مهدی
Train to Busan

فیلمی واقعا از تمام جهات عالی، که هم تو استرس، شخصیت پردازی، فضاسازی، داستان و گل کاشته

واقعا میشه گفت سینما بخاطر اینطور شاهکاراس که هنوز زندس، البته با اتفاقات زیادی غم انگیز آخر فیلم کمی مشکل داشتم و دوست نداشتم اونطور میشد، هرچند که میشه گفت اونم جزوی از واقع گرایانگی فیلم بود

بازی شوهر اون زن بارداره هم شاید بشه گفت تنها ایراد فیلم بود، که طرف اصلا احساسات رو به خوبی منتقل نمیکرد و چهره ی بی احساسی داشت

نمره 10 از 10

Sent from my D6603 using Tapatalk
 

bayern_vahid

کاربر سایت
Dec 9, 2009
5,754
نام
وحید
منم فیلمو دوست داشتم. مخصوصا پایان بندی فیلم که فوق العاده بود. یعنی کاملا اون حس آدامز که با این حالیکه می دونه در آینده چه اتفاقی برای بچش میوفته ولی با تمام وجودش دوباره همون مسیر و انتخاب می کنه، به قول فراستی(:D) در اومده.
اما دقیقا مهمترین بخش فیلم که گره اصلیو باز میکنه به نظرم منطقی نیست و به فیلم تحمیل شده. اونجا که آدامز آیندرو یادش میاد که تو یه مهمونی هست و با رییس جمهور چین ملاقات می کنه. اول اینکه ما تا حالا ندیدیم که آدامز توی فیلم از اطلاعاتی که از آینده بدست میاره استفاده کنه. که خب حالا اینش خیلی مسئله نیست. مسئله اصلی اینه که برای چی وقتی رییس جمهوره میگه که یادت میاد به تلفن شخصی من زنگ زدی و یه چیزی بهم گفتی، آدامز این موضوعا اصن یادش نمیاد!! دلیلی نداره یادش نیاد. حالا جالبیش اینه که بر فرض هم که یادش نیاد، اینکه در گوشش میگه که چی گفتی باز اوکی هست ولی دیگه اینش واقعا عجیبه که رییس جمهوره موبایلشو و شمارشو بهش نشون بده!!! یعنی عملا میگه که بیا این شماره من، اینم چیزایی که باید بهم بگی!!! یعنی من هر جوری به قضیه نگاه می کنم این بخشش اصن منطقی نیست. یجورایی اینجا فیلمنامه نویس به بن بست رسیده. از طرفی می خواسته جذاب هم باشه. اینکه شخصیت اصلی از اطلاعات آینده استفاده کنه. یه خاطر همین از نظر من کل این قضیه منطق خودشو از دست داده.
این همون پارادوکس معروف سفر در زمان هست که هنوز خیلی ها در گیرش هست
برای اطلاعات بیشتر راجع به پارادوکس دانشمند دیوانه تحقیق کنید
 
  • Like
Reactions: Ehsan95_76

badcompany

کاربر سایت
Sep 15, 2009
277
Arrival 10/10
فوق العاده، كارگردانى و موسيقى متن واقعا مجذوب كنندس. Amy Adams هم بازى محشرى داشت انصافا.


به نظر من اون چيزايى كه يادش اومد بويژه همون صحنه هاى صحب با ژنرال درواقع خاطره نبودن صرفا، انگار كارگردان براى اينكه بياد اوردن اين مسئله رو ملموس تر و قابل درك براى تماشاگر كنه اينجورى نشون ميده. انگار جوريه كه بخشى از ذهن لوييس داره اين صحبتارو بيادش مياره يا پيشبينى ميكنه(!!!)
دركل اين استنباط من بود.
ببین به نظر من البته، بر اساس گفته شما اگر این یکی از خاطرات و اتفاقایی که تو آینده افتاده، نباشه و کارگردان برای ملموس تر شدن قضیه برای من ببیننده اینکار و کرده باشه، این دقیقا یکی از ضعف های اصلی فیلمنامه هست. من فکر می کنم کلا در مورد همه فیلمها و سینما، فیلمنامه نویس و خالق اثر به اصطلاح، در نگاه اول ، اصلا نباید بیننده را در نظر بگیره. باید ببینه که هر اتفاقی که تو فیلم میوفته حالا چه در مورد داستان فیلم، چه در مورد شخصیت ها، منطق خودشو تو جهان فیلم حفظ می کنه. یعنی مثلا توی همین فیلم، تا قبل از اون مهمونی، تمام صحنه هایی که از دختر آدامز می بینیم که یه دفعه به ذهنش میاد و نمی دونه که این دختره کیه و جریان چیه، کاملا مشخص هست که از خاطرات آینده شخصیت میاد و اتفاق خواهد افتاد. حالا اگر فرض کنیم که اون فرضیه ای که شما گفتی درست باشه و کارگردان نیتش این بوده باشه، کاملا اون سکانس با فلسفه فیلم در مغایرت هست. یعنی کارگردان به چیزی که تا اون لحظه بنا کرده و به بیننده گفته پشت می کنه. که بنظرم اینطوری نیست. از طرفی هم اون بخش مهمونی هیچ جایی به ما نشونه ای نمیده که چرا آدامز یادش نمیاد که به رییس جمهور چین زنگ زده. و اصن چرا دیگه رییس جمهوره موبایل و شمارشو نشون میده!!!

این همون پارادوکس معروف سفر در زمان هست که هنوز خیلی ها در گیرش هست
برای اطلاعات بیشتر راجع به پارادوکس دانشمند دیوانه تحقیق کنید
مرسی از راهنمایی. حتما اون ویدیو را می بینم. امیدوارم کمک کنه. البته بعید می دونم کمکی به اون بخشی که من باهاش مشکل دارم بکنه. فکر می کنم درباره یه مبحث کلی تر درباره زمان صحبت میکنه.
 
  • Like
Reactions: abouzar337

کاربرانی که این قسمت را مشاهده می‌کنند

Top
رمز عبور خود را فراموش کرده اید؟
or ثبت‌نام سریع از طریق سرویس‌های زیر