فکر میکنم یه عده زیادی نسبت به خبر Over-React کردن (با اینکه خودمم شدیدا ناراحت شدم) ولی این جر و بحث نیم سال قبله و اگه الان هم مشکل داشتن مطمئنا استودیو رو تعطیل میکردن ، قبل از مقاله یه وضعی بود انگار استودیو رو تعطیل کردن ، یه متن از مقاله VGC هم یه خورده واسم عجیب بود ، نوشته بودن که کارکنان سابق
احتمال دادن که ساخت پروژه Soft Reboot شده ، مگر تو مقاله اشاره نشده که اینا با Gallagher مشکل داشتن و مدیریت پروژه جور دیگه ای جلو میرفت ، پس چه فرقی میکنه با اومدن Crystal Dynamic؟؟ یعنی نظر Gallagher با اومدن
Crystal Dynamic عوض میشه؟؟ واسه من که منطقی نیست اگه من اشتباه فهمیدم یکی به من بگه
با اینکه Jez به احتمال زیاد تو پادکست فردا اطلاعات تکمیلی تری بگه ولی تو پادکست ویندوز سنترال راجب استودیو حرف زده و گفته که:
- بین افراد استودیو اختلاف نظر در رابطه با ساخت بازی و استخدام افراد بوده
- 2 ایده که تو استودیو بحث میکردن این بوده که:
یه گروه میگفته که افراد بیشتری استخدام بکنیم و به شیوه سنتی تر ساخت پروژه رو جلو ببریم
گروه دیگه میگفته که کوچک بمونیم و استعداد های برتری استخدام بکنیم و واسه ساخت Perfect Dark هم از استودیوهای 3P کمک بگیریم که نظرشون رو Crystal Dynamic بوده و میخواستن اینا نقش استودیو ساپورت داشته باشن
- Jez گفت که Vision اصلیشون از ساخت The Initiative این بوده که مانند Valve یا Play Dead باشن و بدون کرانچ ساخت بازی رو جلو ببرن (واسه اینه که مایکروسافت الان هم با اینا کاری نداره) و این باعث میشده که ساخت بازی آهسته تر جلو بره و تو یه نسل ، شاید یه دونه بازی میتونستن منتشر کنن
- وقتی که به خاطر انتظارات از استودیو ، Vision شون تغییر کرد گروه اول استودیو رو ترک کردن ، دلیل این از استودیو خارج شدن ها این نبود که استودیو فردا تعطیل میشه یا مایکروسافت نمیتونه اینا رو مدیریت کنه
- Jez بعدا گفت که Crystal Dynamics برای صرفه جویی در زمان ساخت بازی، برآورده کردن جاه طلبی های قبلیشون و انتظارات جدید Gallagher آورده شده. تصمیم گرفته شد که این بهترین راه پیش رو استودیو هستش. Jez در آخر گفت که اون افرادی که موندن به این شیوه اعتقاد داشتن.
یه بحثی هم که پیش اومده اینه که اینا 35 نفر عضو دارن درحالیکه اخیرا The Initiative حدودا 12 نفر استخدام کرده و الان 58 نفر عضو دارن و واسه این تو مقاله ، Gallagher از لفظ تیم جدید استفاده کرده
تو لینکدین هم استودیو آگهی های شغلی جدیدی رو منتشر کرده که اشاره میکرد Perfect Dark قراره به یک فرانچایز تبدیل بشه و با این حال فکر کنم Crystal Dynamics رو از Square هم بخرن
دیدین زیادی عکس العمل نشون دادین (که من خودم حق رو به شما میدم) ، من بازم حدس میزنم که بازی 2023 منتشر میشه چون هیچی عوض نشده
ببین Pitch این بازی چی بوده که اگه ناشر دیگه ای بود استودیو رو تعطیل میکرد ، مایکرو تازه یه تیم ساپورت مثل Crystal Dynamics رو آورده روی پروژه