Xbox Perfect Dark

Hero-4234347e43e543540c4f.jpg

Developer: The Initiative , Crystal Dynamics
Platforms: Xbox Series X|S , PC
Genre: First Person Shooter/Stealth
Release Date: TBA​

"Perfect Dark" یک بازی هیجان‌انگیز اول شخص است با محوریت عناوین جاسوسی که در آینده نزدیک اتفاق میوفتد. با تأیید استودیوی اصلی بازی، Rare، و برخی از سازندگان اصلی عناوین قبلی، تیم "Perfect Dark" از عناصر دو بازی اول الهام گرفته اند و داستان و دنیای کاملاً جدیدی را برای این بازسازی خلق کرده‌ اند . این بازی برای طرفداران قدیمی و بازیکنان جدید تجربه‌ای تازه از ژانر جاسوسی ارائه می‌دهد پس نیازی به آشنایی با بازی‌های قبلی نیست.

"Perfect Dark" یک تجربه تک‌نفره با مجموعه‌ای از مأموریت‌ها است که انتخاب‌های مختلفی برای انجام آن‌ها وجود دارد. تریلر نشان می‌دهد که جابجایی و گجت‌ها نقش مهمی دارند؛ توانایی‌های جدید پارکور برای حرکت و مبارزه استفاده می‌شود. توسعه‌دهندگان بر ایجاد یک سیستم حرکت روان تمرکز کرده‌اند که به بازیکنان امکان می‌دهد راه‌های جالبی برای رسیدن به اهداف خود پیدا کنند. سیستم مبارزه شامل مبارزات تن‌به‌تن و تیراندازی، مکانیک‌های مخفی‌کاری و استفاده آزادانه از گجت‌هاست. به طور کلی سازندگان بازی نمی‌خواهند بازی به یک ژانر خاص محدود شود؛ بلکه عناصر تیراندازی اول شخص، ایمرسیو سیم و اکشن مخفی‌کاری را به طور یکپارچه ترکیب کرده اند . هدف ارائه یک فانتزی واقعی از ژانر جاسوسی است و اجازه می‌دهد بازیکنان از ابزارها و توانایی‌های خود به شیوه‌ای که می‌خواهند استفاده کنند.

در این بازسازی، جوآنا (با صداپیشگی الیکس ویلتون ریگان و قیافه اسکن شده الیسا بیباود) یک مأمور برای شرکت dataDyne است . جوآنا ارتباط عمیقی با وقایع دور و اطراف خود دارد. در این نسخه، عنوان "Perfect Dark" بیشتر به عنوان یک هدف مطرح شده است؛ در این سفر جوآنا از اشتباهاتی خود درس خواهد گرفت . او کامل نخواهد بود، اما در تلاش برای Perfect و کامل شدن است. به طور کلی شناخت شخصیت جوآنا به همان اندازه که داستان جذاب است پر پرکشش خواهد بود.

در "Perfect Dark دنیای بازی توسط رخدادهایی به نام "The Cascade" تحت تأثیر قرار گرفته که باعث وقوع بلایای محیطی شده و مناطق بزرگی را غیرقابل سکونت کرده است. پس از این فجایع، یک ابرشرکت به نام Core Mantis راه‌ حلی به نام "The GEN Network" ایجاد میکند و آن را در قاهره پیاده‌سازی می‌کند که با ایجاد تعادل زیست‌محیطی و ساخت یک شهر دیوارکشی شده، این منطقه را به مرکز نوآوری‌های تکنولوژیکی تبدیل می‌کند.



در ادامه بقیه ابر شرکت‌ها هم برای این بازسازی وارد می‌شوند، که طبق معمول بعضی از ان ها با هدف سوء استفاده از اهداف بشر دوستانه به فعالیت میپردازند . بازی سعی داره یک آینده امیدوارکننده را برا دنیای تاریک و غیر قابل سکونت نشان بده . اینکه همچنان آینده روشن وجود داره .

قاهره به عنوان یک نقطه مقابله با دیگر داستان‌های جاسوی در بقیه مدیوم ها انتخاب شده است. مصر باستان و مدرن به چشم بسیاری دیده شده، اما دیدگاه آینده‌ نگرانه از این کشور سابقه نداشت و واقعاً چیز جدیدی است. قاهره به دلیل ترکیب عناصر قدیمی و جدید به خوبی با داستان علمی-تخیلی "Perfect Dark" سازگار است.

جوآنا به قاهره فرستاده می‌شود تا دنیل کارینگتون را پیدا و دستگیر کند. او وارد منطقه‌ای به نام گاردن سیتی می‌شود (که در واقعیت نیز منطقه‌ای از قاهره است). در "Perfect Dark"، این منطقه یک منطقه مرفه نشین و جهانی است که توسط Core Mantis برای احیای فرایندهای اکولوژیکی جدید انتخاب شده است.

جوآنا پناهگاهی را پیدا می‌کند که توسط کارینگتون استفاده می‌شود. اما ناگهان کارینگتون به سیستم واقعیت افزوده (AR) جوآنا نفوذ می‌کند و اطلاعات بیشتری را برایش فاش می‌کند، و سوالات بیشتری را در مورد اسرار بزرگ‌تر قاهره مطرح می‌کند. جوآنا باید بفهمد به چه کسی می‌تواند اعتماد کند و چه کسی ممکن است علیه اهدافش کار کند.به طور کلی نقش کارینگتون در این ماجرا بسیار مهم خواهد بود.

گجت‌ها یکی از ارکان اصلی ژانر جاسوی هستند. در تریلر بازی، ما می‌بینیم که جوآنا از گجتی برای تحلیل صدای NPC‌ها و ایجاد "دیپ‌فیک"‌های صوتی برای فریب سیستم‌های امنیتی و تقلید از شخصیت‌های دیگر برای ایجاد حواس‌پرتی‌ بهره می‌برد.

گجت‌ها می‌توانند برای انحراف و دستکاری استفاده شوند، یا با استفاده از ابزاری، NPC‌ها را اسکن کرده و جزئیاتی درباره آن‌ها یاد گرفت. توسعه‌دهندگان می‌گویند که بررسی محیط اطراف شما بخش کلیدی درک نحوه رسیدن به اهداف شما خواهد بود.

در تریلر، ما سلاح‌های کشنده و غیر کشنده، مبارزات نزدیک، توانایی‌های متنوع برای از بین بردن چندین دشمن به‌طور همزمان و موارد دیگر را می‌بینیم. ما می‌توانیم به صورت پر سر و صدا یا بی‌صدا عمل کنیم که هر کدام ریسک و پاداش خود را دارند. تیم "Perfect Dark" می‌خواهد یک "سمفونی" از مکانیک‌های بازی ایجاد کند که جابجایی، مبارزات نزدیک، تیراندازی، توانایی‌های قابل بازگشا، عناصر محیطی و گجت‌ها را به یک تجربه یکپارچه برای بازیکنان تبدیل کند.


[Timeline]

بازی در مراسم Game Awards به صورت رسمی معرفی شد.

Microsoft and The Initiative announce Perfect Dark for Xbox Series, PC



Crystal Dynamics از همکاری خودش با استدیو The Initiative خبر داد

Perfect Dark – Crystal Dynamics to collaborate with The Initiative on development

اولین گیم پلی بازی در مراسم E3 سال 2024 نمایش داده شد

Perfect Dark – gameplay reveal trailer, screenshots

Perfect-Dark_2024_06-09-24_007.jpg Perfect-Dark_2024_06-09-24_006.jpg Perfect-Dark_2024_06-09-24_005.jpg Perfect-Dark_2024_06-09-24_004.jpg Perfect-Dark_2024_06-09-24_002.jpg Perfect-Dark_2024_06-09-24_003.jpg

 
آخرین ویرایش:
اسم "سرویس محور" میاد یه سری تن و بدنشون میلرزه.
یا با MMO یا بازی های آنلاین محور اشتباه میگیرن.

کلا به نظرم دید منفی رو کنار بزارید چون اولا مفهوم سرویس محور چیز بدی نیست، دوما صنعت گیم به این سمت داره میره و ربطی به این ناشر و اون ناشر و این پلتفرم و اون پلتفرم نداره.

اینم اگه شایعات درست باشه احتمالا یه چیزی مثل هیتمن ۱ میشه که بازی فوق العاده ای هم بود اتفاقا‌.
 
آخرین ویرایش:
کلا به نظرم دید منفی رو کنار بزارید چون اولا مفهوم سرویس محور چیز بدی نیست، دوما صنعت گیم به این سمت داره میره و ربطی به این ناشر و اون ناشر و این پلتفرم و اون پلتفرم نداره.
دلیلش این که خیلی گیم ها سرویس محور لانچ ضعیف داشتن

وگررنه همشون اینطوری نیستن مثلا بنظرم فورتزا میشه سرویس محور حساب کرد یه بازی که عرضه میشه بعدا ازش پشتیبانی میشه و با carpack ها و اکسپنشن ها هم محتوا پس از عرضه میاد تا کاربر رو نگه داره خب الان کیفیت فورتزا کمه؟
 
نکته بعد،
زاویه دید مثل ستینگ یا ... جزو اولین نکات بازیه که در موردش تصمیم میگیرن. جزو موارد ابتدایی و بنیادی بازیه.
اگه از زاویه دید یه بازی خوشت نمیاد نباید اصلا سمتش بری. انتقاد به زاویه دوربین برا هر بازی ای و در هر شرایطی باطله کلا. انگار بری بگی فلان بازی چرا ستینگ فانتزی داره باید سای فای باشه!
بگذریم که پرفکت دارک کلا فرنچایز شوتر اول شخصه. حالا چرا یه عده این انتظار عجیب رو برا خودشون بوجود آوردن که ریبوتش باید سوم شخص شه؟ نمیدونم واقعا.
 
امار تعداد بازی های که بعد از PD معرفی شدن و قبل از اون عرضه شدن داره سر به فلک میزنه و هنوز ما یه شات از PD ندیدیم. وضعیت وخیم بنظرم میرسه.
 
Insiders describe ‘fast and furious’ exits from Xbox’s Perfect Dark studio | VGC

خوب اینم از این من همون چند صفحه قبل گفتم یـ جار کار میلنگه و اصلا نرمال نیست ولی خوب یـ سری دوستان دائم دوست داشتن این قضیه رو توجیه کنن :) خلاصه معلوم نیست اینا دارن چیکار میکنن !!!
همون حکایت "2 پادشاه در یک اقلیم نگنجد" هست ولی خب اینجا ما چندین پادشاه داشتیم در واقع :D که تو این خبر هم گفته شده تو مبحث creative بچه های اونجا دوست داشتن خودمختار باشن:D
در واقع ما هم خیلی خوش خیال بودیم که فکر میکردیم به راحتی و استخدام 4 تا نیروی کاردرست میشه به راحتی تو 4 سال بازی درجه یک ساخت و منتشر کرد:D
ساخت یه "تیم" واقعا سخت و زمان بر هست و کلا هم ساخت استودیو جدید مخصوصا که اینا خوردن به کرونا به شدت سخت شد براشون برای استخدام نیرو با توجه به لوکیشن استودیو (LA) و ساخت تیم به کندی پیش رفت براشون و احتمالا بعد از اضافه شدن استودیو Crystal Dynamics اوورلپ اتفاق افتاده برای بعضی از پوزیشن ها و جالبه که از همون موقع شدت گرفته ترک کردن بیشتر اعضای استودیو. شاید هم برنامه اشون از اول همین بوده (Plan B مثلا) که یه تیمی تشکیل بدن روی کانسپت و ایده های بازی کار کنن (پیش تولید) و در ادامه اگه نتونستن استودیوشون رو گسترش بدن برونسپاری کنن.

ساختن استودیوی AAA برای تولید بازیای باکیفیت بشدت نیازمند زمان هست برای پیدا کردن نیروهایی که با تیم مچ باشن و هم‌مسیر باشن و مهمتر از همه ایجاد فرهنگ توی استودیو مهمترین موضوع برای موفقیت یک استودیو هست و عاملی که مایکروسافت متوجه اش شد و بجای تاسیس استودیو تصمیم به خرید استودیو گرفتن و بعد از خرید بتسدا هم گفتن که نمیشه شب خوابید صبح پاشد استودیو تاسیس کرد:D

میخوام بگم این اتفاقات واقعا چیز عجیبی نیست و کاملا قابل پیشبینی، فقط نکته منفی اینه که برای بازی باید بیشتر صبر کنیم و نکته مثبت اینکه مایکروسافت هم بنظر صبوری کرده و بهشون زمان داده و ازشون انتظار یه بازی همه چی تموم داره (طبق گزارش)
ولی خب بهتر بود وقتی شرایط به این شکل هست بازی رو زود معرفی نکنن که خب مایکروسافت اون سال بابت فشاری که روش بود بابت کمبود انحصاری اون سال فرت و فرت هرچی بازی داشتن معرفی کردن:D
 
آخرین ویرایش:
Insiders describe ‘fast and furious’ exits from Xbox’s Perfect Dark studio | VGC

خوب اینم از این من همون چند صفحه قبل گفتم یـ جار کار میلنگه و اصلا نرمال نیست ولی خوب یـ سری دوستان دائم دوست داشتن این قضیه رو توجیه کنن :) خلاصه معلوم نیست اینا دارن چیکار میکنن !!!
یه سری از دوستان خود مایکروسافت بیاد اعلام کنه مدیریت فلان استدیو افتضاح هست باز قبول نمیکنن.
این استدیو خوب استعداد جمع کرده بود یه جا، حالا سر مدیریت عالی فکر کنم تا گیم عرضه بشه هیچ کدومشون نمونده باشن، واقعا حیفه.
 
"All former employees VGC spoke to said they were surprised at how lenient Microsoft had been over the lack of progress"
یکی از رفقا می‌گفت آزادی عمل بیش از حد باعث میشه کلا بازیی نبینیم و مثل ولو بشه احتمالا اینم یکی از عواملش بوده هر چند امیدوارم رویه شون عوض نشه بازی که بیرون نیاد بهتر از بازی بد و تیم به فنا رفته است
 
"All former employees VGC spoke to said they were surprised at how lenient Microsoft had been over the lack of progress"
یکی از رفقا می‌گفت آزادی عمل بیش از حد باعث میشه کلا بازیی نبینیم و مثل ولو بشه احتمالا اینم یکی از عواملش بوده هر چند امیدوارم رویه شون عوض نشه بازی که بیرون نیاد بهتر از بازی بد و تیم به فنا رفته است
البته اعضایی که جدا شدن بیشتر مشکلشون شیوه آزادی عمل Creative استودیو بوده که دوس داشتن توی تصمیمات Creative استودیو سهیم باشن ولی خب شیوه Creative Control استودیو Top-down بوده یعنی تصمیمات رو بالارده های استودیو میگرفتن که خب با توجه به تعداد بالای استخدامی های طراحای سطح بالایی که داشتن این مشکل دور از انتظار نبود واقعا :D
این به این معنیه که درون استودیو هم آزادی عمل بیش از حد نبوده و هرکی هرجور دوست داشت تصمیم بگیره که باعث شده یسری با این شیوه به مشکل بخورن و در نهایت جدا شدن.
 
البته اعضایی که جدا شدن بیشتر مشکلشون شیوه آزادی عمل Creative استودیو بوده که دوس داشتن توی تصمیمات Creative استودیو سهیم باشن ولی خب شیوه Creative Control استودیو Top-down بوده یعنی تصمیمات رو بالارده های استودیو میگرفتن که خب با توجه به تعداد بالای استخدامی های طراحای سطح بالایی که داشتن این مشکل دور از انتظار نبود واقعا :D
این به این معنیه که درون استودیو هم آزادی عمل بیش از حد نبوده و هرکی هرجور دوست داشت تصمیم بگیره که باعث شده یسری با این شیوه به مشکل بخورن و در نهایت جدا شدن.
درسته
دو نوع آزادی مطرح هست یکی آزادی عمل ناشر به استدیو یکی آزادی عمل استدیو به بازی ساز که این جا مایکروسافت می اومده می دیده کار جلو نرفته کاری باهاشون نداشته ولی توی خود استدیو همین که شما گفتی بوده
 
البته اعضایی که جدا شدن بیشتر مشکلشون شیوه آزادی عمل Creative استودیو بوده که دوس داشتن توی تصمیمات Creative استودیو سهیم باشن ولی خب شیوه Creative Control استودیو Top-down بوده یعنی تصمیمات رو بالارده های استودیو میگرفتن که خب با توجه به تعداد بالای استخدامی های طراحای سطح بالایی که داشتن این مشکل دور از انتظار نبود واقعا :D
این به این معنیه که درون استودیو هم آزادی عمل بیش از حد نبوده و هرکی هرجور دوست داشت تصمیم بگیره که باعث شده یسری با این شیوه به مشکل بخورن و در نهایت جدا شدن.
دقیقا تمام این حرفها عجیب غریبه.
The Initiative Xbox Exclusive Game in Playable State
مورای تو سپتامبر 2020 میگه بازی، قابل بازی شده. تو فوریه 2021 جدا میشه.

2022-03-15_19-44-30.jpg

پس چیزی ساخته شده باب میلشون که قابل بازی هم شده و تو توییتر هم اشاره کرده که چند ماهی از بار قبل ، بازی کرده دخترش میگذره و میگه خیلی بهتر شده.
پس اولا این کند بودن دروغه ثانیا چیزی که میخواستن رو داشتن میساختن ولی وسطش یه چیزی شده و احتمالا مدیریت رضایت نداشتن و افرادی که با تغییرات کنار نیومدن رفتن و بعد برداشتن کریستال رو آوردن.
اینکه اون خوب بوده یا اینی که داره الان ساخته یشه رو احتمالا نمیفهمیم ولی اینکه روند کند بوده رو فکر نمیکنم راست باشه
_______________
perfect dark رتبه بندی m داره، به این دختر نمیخوره تو این سن باشه.
احتمالا تم بازی رو سبک کردن که اگه این باشه، شاید کار بدی نباشه
 
آخرین ویرایش:
ساختن استودیوی AAA برای تولید بازیای باکیفیت بشدت نیازمند زمان هست برای پیدا کردن نیروهایی که با تیم مچ باشن و هم‌مسیر باشن و مهمتر از همه ایجاد فرهنگ توی استودیو مهمترین موضوع برای موفقیت یک استودیو هست و عاملی که مایکروسافت متوجه اش شد و بجای تاسیس استودیو تصمیم به خرید استودیو گرفتن و بعد از خرید بتسدا هم گفتن که نمیشه شب خوابید صبح پاشد استودیو تاسیس کرد:D
اینی که اینا هنوز بعد 4-5 سال نتونستن یـ استدیو دور هم جمع کنن فقط و فقط نشون میده که وضعشون از نظر مدیریت به شدت خرابه من هیچ جور دیگه ای نمیتونم برداشت کنم . الان من پایین لینک یـ رشته توئیت از shinobi602 میزارم ببینید چند تا استدیو AAA تو این چند وقته شکل گرفته مهم هاش رو قشنگ لیست کرده :


خیلی از همین استدیو ها تو شرایط کرونا شکل گرفتن نه دو سه سال قبلش ! خیلیاشون الان تیمشون رو کامل بستن فول پروداکشن دارن رو بازیشون کار میکنن !! پس قطعا یـ جای کار میلنگه !!

از همون اول پیگیر این استدیو بودم همون اوایل گفتم چرا اینقدر تو گرفتن عضو کندن یـ سری دوستان گفتن دارن بالا دستیا رو میگیرین و بعدش شروع میکنن Fullspeed افزایش نیرو چند سال بعدش گفتم چرا با گذشت این همه سال رفتن رهسپاری کردن باز گفته شد این همون سبکی ـه که اینا میخوان باهاش بازی بسازن و این حرفا الان که معلوم شده نصف همون اندک اعضا از استدیو بیرون رفتن بازم یـ سری دوستان میخوان شرایط رو جوری جلوه بدن انگار اتفاق مهمی نیوفتاده !! پرژه ریبوت شده یا هرچیزی مدیریت نتونسته تیم رو درست منیج کنه زدن ز کل بیخیال بازی شدن رفتن بعد 4 سال دست به دامن یـ استدیو خارجی شدن !! الانم اومدن گفتن به این تیم فعلی اعتماد کامل دارن و این حرفا که هیچ اعتباری بهش نیست و باید دید در آینده چی میشه . سر Halo دقیقا همین خبر ها اومد تهش میلیمتری رد کردن میتونست تبدیل به یـ فاجعه بشه که دقیقه نود Joseph Staten به دادشون رسید . بعید بدونم دیگه اینجا خبری از امثال Joseph Staten ها باشه !!
 
آخرین ویرایش:
اینی که اینا هنوز بعد 4-5 سال نتونستن یـ استدیو دور هم جمع کنن فقط و فقط نشون میده که وضعشون از نظر مدیریت به شدت خرابه من هیچ جور دیگه ای نمیتونم برداشت کنم . الان من پایین لینک یـ رشته توئیت از shinobi602 میزارم ببینید چند تا استدیو AAA تو این چند وقته شکل گرفته مهم هاش رو قشنگ لیست کرده :


خیلی از همین استدیو ها تو شرایط کرونا شکل گرفتن نه دو سه سال قبلش ! خیلیاشون الان تیمشون رو کامل بستن فول پروداکشن دارن رو بازیشون کار میکنن !! پس قطعا یـ جای کار میلنگه !!

از همون اول پیگیر این استدیو بودم همون اوایل گفتم چرا اینقدر تو گرفتن عضو کندن یـ سری دوستان گفتن دارن بالا دستیا رو میگیرین و بعدش شروع میکنن Fullspeed افزایش نیرو چند سال بعدش گفتم چرا با گذشت این همه سال رفتن رهسپاری کردن باز گفته شد این همون سبکی ـه که اینا میخوان باهاش بازی بسازن و این حرفا الان که معلوم شده نصف همون اندک اعضا از استدیو بیرون رفتن بازم یـ سری دوستان میخوان شرایط رو جوری جلوه بدن انگار اتفاق مهمی نیوفتاده !! پرژه ریبوت شده یا هرچیزی مدیریت نتونسته تیم رو درست منیج کنه زدن ز کل بیخیال بازی شدن رفتن بعد 4 سال دست به دامن یـ استدیو خارجی شدن !! الانم اومدن گفتن به این تیم فعلی اعتماد کامل دارن و این حرفا که هیچ اعتباری بهش نیست و باید دید در آینده چی میشه . سر Halo دقیقا همین خبر ها اومد تهش میلیمتری رد کردن میتونست تبدیل به یـ فاجعه بشه که دقیقه نود Joseph Staten به دادشون رسید . بعید بدونم دیگه اینجا خبری از امثال Joseph Staten ها باشه !!
کدوم یکی از اینایی که شینوبی لیست کرده بوده بازیشون اومده یا فوتیجی نشون دادن؟:دی اینا هم که همشون فعلا در سکوت خبری اند.

فکر نکنم خیلی اهمیت داشته باشه که‌تعداد اعضای اینیشیتیو چند نفره یا مدل کاریشون چجوریه، مهم نتیجه نهاییه. بنابراین تا زمانی که چیزی از پرفکت دارک ندیدیم و مهمتر اینکه بازی منتشر نشده، این حرف ها میشه زود قضاوت کردن. اتفاقا مثال خوبی زدی، نمونش هیلو اینفینیت.

خوشبختانه رویه جدید مايکروسافت اینه که هر چقدر زمان لازمه به استودیوها بدن برای ساخت بازیها، چیزی که تو همین مقاله هم بهش اشاره شده.
 

کاربرانی که این گفتگو را مشاهده می‌کنند

Top
رمز عبور خود را فراموش کرده اید؟
اگر میخواهی عضوی از بازی سنتر باشی همین حالا ثبت نام کن
or