Insiders describe ‘fast and furious’ exits from Xbox’s Perfect Dark studio | VGC
خوب اینم از این من همون چند صفحه قبل گفتم یـ جار کار میلنگه و اصلا نرمال نیست ولی خوب یـ سری دوستان دائم دوست داشتن این قضیه رو توجیه کنن
خلاصه معلوم نیست اینا دارن چیکار میکنن !!!
همون حکایت "2 پادشاه در یک اقلیم نگنجد" هست ولی خب اینجا ما چندین پادشاه داشتیم در واقع
که تو این خبر هم گفته شده تو مبحث creative بچه های اونجا دوست داشتن خودمختار باشن
در واقع ما هم خیلی خوش خیال بودیم که فکر میکردیم به راحتی و استخدام 4 تا نیروی کاردرست میشه به راحتی تو 4 سال بازی درجه یک ساخت و منتشر کرد
ساخت یه "تیم" واقعا سخت و زمان بر هست و کلا هم ساخت استودیو جدید مخصوصا که اینا خوردن به کرونا به شدت سخت شد براشون برای استخدام نیرو با توجه به لوکیشن استودیو (LA) و ساخت تیم به کندی پیش رفت براشون و احتمالا بعد از اضافه شدن استودیو Crystal Dynamics اوورلپ اتفاق افتاده برای بعضی از پوزیشن ها و جالبه که از همون موقع شدت گرفته ترک کردن بیشتر اعضای استودیو. شاید هم برنامه اشون از اول همین بوده (Plan B مثلا) که یه تیمی تشکیل بدن روی کانسپت و ایده های بازی کار کنن (پیش تولید) و در ادامه اگه نتونستن استودیوشون رو گسترش بدن برونسپاری کنن.
ساختن استودیوی AAA برای تولید بازیای باکیفیت بشدت نیازمند زمان هست برای پیدا کردن نیروهایی که با تیم مچ باشن و هممسیر باشن و مهمتر از همه ایجاد فرهنگ توی استودیو مهمترین موضوع برای موفقیت یک استودیو هست و عاملی که مایکروسافت متوجه اش شد و بجای تاسیس استودیو تصمیم به خرید استودیو گرفتن و بعد از خرید بتسدا هم گفتن که نمیشه شب خوابید صبح پاشد استودیو تاسیس کرد
میخوام بگم این اتفاقات واقعا چیز عجیبی نیست و کاملا قابل پیشبینی، فقط نکته منفی اینه که برای بازی باید بیشتر صبر کنیم و نکته مثبت اینکه مایکروسافت هم بنظر صبوری کرده و بهشون زمان داده و ازشون انتظار یه بازی همه چی تموم داره (طبق گزارش)
ولی خب بهتر بود وقتی شرایط به این شکل هست بازی رو زود معرفی نکنن که خب مایکروسافت اون سال بابت فشاری که روش بود بابت کمبود انحصاری اون سال فرت و فرت هرچی بازی داشتن معرفی کردن