Xbox Perfect Dark

Hero-4234347e43e543540c4f.jpg

Developer: The Initiative , Crystal Dynamics
Platforms: Xbox Series X|S , PC
Genre: First Person Shooter/Stealth
Release Date: TBA​

"Perfect Dark" یک بازی هیجان‌انگیز اول شخص است با محوریت عناوین جاسوسی که در آینده نزدیک اتفاق میوفتد. با تأیید استودیوی اصلی بازی، Rare، و برخی از سازندگان اصلی عناوین قبلی، تیم "Perfect Dark" از عناصر دو بازی اول الهام گرفته اند و داستان و دنیای کاملاً جدیدی را برای این بازسازی خلق کرده‌ اند . این بازی برای طرفداران قدیمی و بازیکنان جدید تجربه‌ای تازه از ژانر جاسوسی ارائه می‌دهد پس نیازی به آشنایی با بازی‌های قبلی نیست.

"Perfect Dark" یک تجربه تک‌نفره با مجموعه‌ای از مأموریت‌ها است که انتخاب‌های مختلفی برای انجام آن‌ها وجود دارد. تریلر نشان می‌دهد که جابجایی و گجت‌ها نقش مهمی دارند؛ توانایی‌های جدید پارکور برای حرکت و مبارزه استفاده می‌شود. توسعه‌دهندگان بر ایجاد یک سیستم حرکت روان تمرکز کرده‌اند که به بازیکنان امکان می‌دهد راه‌های جالبی برای رسیدن به اهداف خود پیدا کنند. سیستم مبارزه شامل مبارزات تن‌به‌تن و تیراندازی، مکانیک‌های مخفی‌کاری و استفاده آزادانه از گجت‌هاست. به طور کلی سازندگان بازی نمی‌خواهند بازی به یک ژانر خاص محدود شود؛ بلکه عناصر تیراندازی اول شخص، ایمرسیو سیم و اکشن مخفی‌کاری را به طور یکپارچه ترکیب کرده اند . هدف ارائه یک فانتزی واقعی از ژانر جاسوسی است و اجازه می‌دهد بازیکنان از ابزارها و توانایی‌های خود به شیوه‌ای که می‌خواهند استفاده کنند.

در این بازسازی، جوآنا (با صداپیشگی الیکس ویلتون ریگان و قیافه اسکن شده الیسا بیباود) یک مأمور برای شرکت dataDyne است . جوآنا ارتباط عمیقی با وقایع دور و اطراف خود دارد. در این نسخه، عنوان "Perfect Dark" بیشتر به عنوان یک هدف مطرح شده است؛ در این سفر جوآنا از اشتباهاتی خود درس خواهد گرفت . او کامل نخواهد بود، اما در تلاش برای Perfect و کامل شدن است. به طور کلی شناخت شخصیت جوآنا به همان اندازه که داستان جذاب است پر پرکشش خواهد بود.

در "Perfect Dark دنیای بازی توسط رخدادهایی به نام "The Cascade" تحت تأثیر قرار گرفته که باعث وقوع بلایای محیطی شده و مناطق بزرگی را غیرقابل سکونت کرده است. پس از این فجایع، یک ابرشرکت به نام Core Mantis راه‌ حلی به نام "The GEN Network" ایجاد میکند و آن را در قاهره پیاده‌سازی می‌کند که با ایجاد تعادل زیست‌محیطی و ساخت یک شهر دیوارکشی شده، این منطقه را به مرکز نوآوری‌های تکنولوژیکی تبدیل می‌کند.



در ادامه بقیه ابر شرکت‌ها هم برای این بازسازی وارد می‌شوند، که طبق معمول بعضی از ان ها با هدف سوء استفاده از اهداف بشر دوستانه به فعالیت میپردازند . بازی سعی داره یک آینده امیدوارکننده را برا دنیای تاریک و غیر قابل سکونت نشان بده . اینکه همچنان آینده روشن وجود داره .

قاهره به عنوان یک نقطه مقابله با دیگر داستان‌های جاسوی در بقیه مدیوم ها انتخاب شده است. مصر باستان و مدرن به چشم بسیاری دیده شده، اما دیدگاه آینده‌ نگرانه از این کشور سابقه نداشت و واقعاً چیز جدیدی است. قاهره به دلیل ترکیب عناصر قدیمی و جدید به خوبی با داستان علمی-تخیلی "Perfect Dark" سازگار است.

جوآنا به قاهره فرستاده می‌شود تا دنیل کارینگتون را پیدا و دستگیر کند. او وارد منطقه‌ای به نام گاردن سیتی می‌شود (که در واقعیت نیز منطقه‌ای از قاهره است). در "Perfect Dark"، این منطقه یک منطقه مرفه نشین و جهانی است که توسط Core Mantis برای احیای فرایندهای اکولوژیکی جدید انتخاب شده است.

جوآنا پناهگاهی را پیدا می‌کند که توسط کارینگتون استفاده می‌شود. اما ناگهان کارینگتون به سیستم واقعیت افزوده (AR) جوآنا نفوذ می‌کند و اطلاعات بیشتری را برایش فاش می‌کند، و سوالات بیشتری را در مورد اسرار بزرگ‌تر قاهره مطرح می‌کند. جوآنا باید بفهمد به چه کسی می‌تواند اعتماد کند و چه کسی ممکن است علیه اهدافش کار کند.به طور کلی نقش کارینگتون در این ماجرا بسیار مهم خواهد بود.

گجت‌ها یکی از ارکان اصلی ژانر جاسوی هستند. در تریلر بازی، ما می‌بینیم که جوآنا از گجتی برای تحلیل صدای NPC‌ها و ایجاد "دیپ‌فیک"‌های صوتی برای فریب سیستم‌های امنیتی و تقلید از شخصیت‌های دیگر برای ایجاد حواس‌پرتی‌ بهره می‌برد.

گجت‌ها می‌توانند برای انحراف و دستکاری استفاده شوند، یا با استفاده از ابزاری، NPC‌ها را اسکن کرده و جزئیاتی درباره آن‌ها یاد گرفت. توسعه‌دهندگان می‌گویند که بررسی محیط اطراف شما بخش کلیدی درک نحوه رسیدن به اهداف شما خواهد بود.

در تریلر، ما سلاح‌های کشنده و غیر کشنده، مبارزات نزدیک، توانایی‌های متنوع برای از بین بردن چندین دشمن به‌طور همزمان و موارد دیگر را می‌بینیم. ما می‌توانیم به صورت پر سر و صدا یا بی‌صدا عمل کنیم که هر کدام ریسک و پاداش خود را دارند. تیم "Perfect Dark" می‌خواهد یک "سمفونی" از مکانیک‌های بازی ایجاد کند که جابجایی، مبارزات نزدیک، تیراندازی، توانایی‌های قابل بازگشا، عناصر محیطی و گجت‌ها را به یک تجربه یکپارچه برای بازیکنان تبدیل کند.


[Timeline]

بازی در مراسم Game Awards به صورت رسمی معرفی شد.

Microsoft and The Initiative announce Perfect Dark for Xbox Series, PC



Crystal Dynamics از همکاری خودش با استدیو The Initiative خبر داد

Perfect Dark – Crystal Dynamics to collaborate with The Initiative on development

اولین گیم پلی بازی در مراسم E3 سال 2024 نمایش داده شد

Perfect Dark – gameplay reveal trailer, screenshots

Perfect-Dark_2024_06-09-24_007.jpg Perfect-Dark_2024_06-09-24_006.jpg Perfect-Dark_2024_06-09-24_005.jpg Perfect-Dark_2024_06-09-24_004.jpg Perfect-Dark_2024_06-09-24_002.jpg Perfect-Dark_2024_06-09-24_003.jpg

 
آخرین ویرایش:
اینی که اینا هنوز بعد 4-5 سال نتونستن یـ استدیو دور هم جمع کنن فقط و فقط نشون میده که وضعشون از نظر مدیریت به شدت خرابه من هیچ جور دیگه ای نمیتونم برداشت کنم . الان من پایین لینک یـ رشته توئیت از shinobi602 میزارم ببینید چند تا استدیو AAA تو این چند وقته شکل گرفته مهم هاش رو قشنگ لیست کرده :


خیلی از همین استدیو ها تو شرایط کرونا شکل گرفتن نه دو سه سال قبلش ! خیلیاشون الان تیمشون رو کامل بستن فول پروداکشن دارن رو بازیشون کار میکنن !! پس قطعا یـ جای کار میلنگه !!

از همون اول پیگیر این استدیو بودم همون اوایل گفتم چرا اینقدر تو گرفتن عضو کندن یـ سری دوستان گفتن دارن بالا دستیا رو میگیرین و بعدش شروع میکنن Fullspeed افزایش نیرو چند سال بعدش گفتم چرا با گذشت این همه سال رفتن رهسپاری کردن باز گفته شد این همون سبکی ـه که اینا میخوان باهاش بازی بسازن و این حرفا الان که معلوم شده نصف همون اندک اعضا از استدیو بیرون رفتن بازم یـ سری دوستان میخوان شرایط رو جوری جلوه بدن انگار اتفاق مهمی نیوفتاده !! پرژه ریبوت شده یا هرچیزی مدیریت نتونسته تیم رو درست منیج کنه زدن ز کل بیخیال بازی شدن رفتن بعد 4 سال دست به دامن یـ استدیو خارجی شدن !! الانم اومدن گفتن به این تیم فعلی اعتماد کامل دارن و این حرفا که هیچ اعتباری بهش نیست و باید دید در آینده چی میشه . سر Halo دقیقا همین خبر ها اومد تهش میلیمتری رد کردن میتونست تبدیل به یـ فاجعه بشه که دقیقه نود Joseph Staten به دادشون رسید . بعید بدونم دیگه اینجا خبری از امثال Joseph Staten ها باشه !!
ببین قضاوت کردن الان خیلی زوده چون ما واقعا اطلاعات زیادی از این استودیو نداریم و این خبر هم بعد از اینکه ملت از Linkedin دیدن بعضی از افرادی که از استودیو جدا شدن رفتن تحقیق و صحبت با چند تا از افرادی که از استودیو جدا شدن که خب این نمیتونه تصویر درستی از شرایط واقعی بازی و استودیو بده. بهتره که صبر کرد تا یه چیزی از بازی نشون بدن یا اطلاعات بیشتری از بازیشون منتشر بشه.

در مورد استخدام نیرو یه نکته اینکه منطقه و شهری که اینها هستند (LA, California) گویا خیلی سخته استخدام نیروی انبوه و موضوعی که برای من جالبه اینه که Initiative هیچوقت شروع به جذب نیروی انبوه نکرد و من که همیشه بخش Jobs و Careers لینکداین و وبسایتشون رو چک میکردم هیچوقت ندیدم برای استخدام نیروی گسترده اقدام کنن و همیشه میدیدم نهایت 3-4 موقعیت شغلی برای چندتا پوزیشن سنیور بود که همشون هم خیلی زود جذب میشد.
خب این 2 حالت داره، یا اینکه اینها از همون ابتدا برنامه اشون این بوده یک تیم کوچیک و Incubation تشکیل بدن و بعد از اینکه پیش تولید رو انجام دادن و تیم اصلی و ایده اشون شکل گرفت برن سراغ یک یا چنتا استودیو برای Full Production. اینها حتی 2 سال پیش که بازی رو معرفی کردن گفتن ما هدفمون اینه یک تیم Small & Agile باشیم.
حالت بعدی اینه که اینها بعد از کرونا برنامه اشون برای گسترش گسترده استودیو تغییر کرده و تصمیم گرفتن با استودیو های دیگه همکاری کنن.

قضاوت در مورد ضعف مدیریت زمانی مشخص میشه که اینها بعد چندین سال نتونن یه بازی در حد انتظاری که ازشون هست منتشر کنن.

همونطور که ما میتونیم شک کنیم به مدیریت استودیو، میتونیم حتی به این فکر کنیم ممکنه اینها با تجربه ای که از مشکلات 343 داشتن سعی کردن تو شکل دادن تیم اصلی وسواس بیشتری به خرج بدن و یک تیم همسو تر و هدفمند تر از نظر ویژن شکل بدن...

قبلا هم گفتم، مشکل اینا این بود که بازیشون رو خیلی زود معرفی کردن با توجه به اینکه هنوز استودیوشون شکل نگرفته و تو پروسه ساخت تیم بودن!
 
خب این 2 حالت داره، یا اینکه اینها از همون ابتدا برنامه اشون این بوده یک تیم کوچیک و Incubation تشکیل بدن و بعد از اینکه پیش تولید رو انجام دادن و تیم اصلی و ایده اشون شکل گرفت برن سراغ یک یا چنتا استودیو برای Full Production. اینها حتی 2 سال پیش که بازی رو معرفی کردن گفتن ما هدفمون اینه یک تیم Small & Agile باشیم.
این رو هم اضافه کنم که استودیو World's Edge برای فرنچایز Age of Empires هم مشابه با همین شیوه و هدف شکل گرفت:
The new World's Edge studio will be in charge of the direction, guidance, innovation and general care of the series. Also they showed a trailer on the progress of Age of Empires IV developed by Canadian studio Relic Entertainment
 
من هنوز دلیل این همه Rush و نگرانی و عصبانیت رو نمی فهمم ، یک سری که دارن جو سازی میکنن که بی خیالشون ولی این استودیو از یک سال پیش داره با کریستال داینامیکس همکاری میکنه و مدیر استودیو هم گفته پیشرفت خوبی حاصل شده میخوان به زودی اطلاعات بیشتری با طرفدار ها به اشتراک بذارن. جو جوریه که انگار در XGS یک طوفانی هستش و داره یکی یکی خرابه جا میگذاره،
بابا بگذارین چند روز از بهترین پابلیشر شدن و Outsold کردن ps5 در ماه فبریه بگذره :D
 
@John-117 ماله ی چیزی نمیکشی؟ :D.

پیشرفت خوب وقتی حاصل شده؟ ویدئو نه، چهارتا اسکرین شات از گیم پلی منتشر کنن :D.
@John-117 ماله ی چیزی نمیکشی؟ :D.

پیشرفت خوب وقتی حاصل شده؟ ویدئو نه، چهارتا اسکرین شات از گیم پلی منتشر کنن :D.
تا جمعه صبر کنیم جز کوردن خبرهای بیشتری میده در کل گفته جای نگرانی نیست
اون حرف رو هم مدیر خود initiative زده و خب وقت خودش میدن ،
f 78F5D315-9BE9-4B9E-BB3A-320381B91D90.jpeg 159BEF75-E482-4519-9A64-E31BA7CDF301.jpeg
 
خراب کرد مایکروسافت انصافا. اینکه یه دفعه همچین خبرای عجیبی از استودیو رسید خودش نگران کننده هست ولی اینکه با وجود این همه استودیو ساخت بازی رو یه ترد پارتی داره پیش میبره دیگه واقعا افتضاحه. ببینیم چی میشه شخصا که خیلی امیدوار بودم.
 
فکر میکنم یه عده زیادی نسبت به خبر Over-React کردن (با اینکه خودمم شدیدا ناراحت شدم) ولی این جر و بحث نیم سال قبله و اگه الان هم مشکل داشتن مطمئنا استودیو رو تعطیل میکردن ، قبل از مقاله یه وضعی بود انگار استودیو رو تعطیل کردن ، یه متن از مقاله VGC هم یه خورده واسم عجیب بود ، نوشته بودن که کارکنان سابق احتمال دادن که ساخت پروژه Soft Reboot شده ، مگر تو مقاله اشاره نشده که اینا با Gallagher مشکل داشتن و مدیریت پروژه جور دیگه ای جلو میرفت ، پس چه فرقی میکنه با اومدن Crystal Dynamic؟؟ یعنی نظر Gallagher با اومدن Crystal Dynamic عوض میشه؟؟ واسه من که منطقی نیست اگه من اشتباه فهمیدم یکی به من بگه

با اینکه Jez به احتمال زیاد تو پادکست فردا اطلاعات تکمیلی تری بگه ولی تو پادکست ویندوز سنترال راجب استودیو حرف زده و گفته که:
- بین افراد استودیو اختلاف نظر در رابطه با ساخت بازی و استخدام افراد بوده
- 2 ایده که تو استودیو بحث میکردن این بوده که:
یه گروه میگفته که افراد بیشتری استخدام بکنیم و به شیوه سنتی تر ساخت پروژه رو جلو ببریم
گروه دیگه میگفته که کوچک بمونیم و استعداد های برتری استخدام بکنیم و واسه ساخت Perfect Dark هم از استودیوهای 3P کمک بگیریم که نظرشون رو Crystal Dynamic بوده و میخواستن اینا نقش استودیو ساپورت داشته باشن
- Jez گفت که Vision اصلیشون از ساخت The Initiative این بوده که مانند Valve یا Play Dead باشن و بدون کرانچ ساخت بازی رو جلو ببرن (واسه اینه که مایکروسافت الان هم با اینا کاری نداره) و این باعث میشده که ساخت بازی آهسته تر جلو بره و تو یه نسل ، شاید یه دونه بازی میتونستن منتشر کنن
- وقتی که به خاطر انتظارات از استودیو ، Vision شون تغییر کرد گروه اول استودیو رو ترک کردن ، دلیل این از استودیو خارج شدن ها این نبود که استودیو فردا تعطیل میشه یا مایکروسافت نمیتونه اینا رو مدیریت کنه
- Jez بعدا گفت که Crystal Dynamics برای صرفه جویی در زمان ساخت بازی، برآورده کردن جاه طلبی های قبلیشون و انتظارات جدید Gallagher آورده شده. تصمیم گرفته شد که این بهترین راه پیش رو استودیو هستش. Jez در آخر گفت که اون افرادی که موندن به این شیوه اعتقاد داشتن.

یه بحثی هم که پیش اومده اینه که اینا 35 نفر عضو دارن درحالیکه اخیرا The Initiative حدودا 12 نفر استخدام کرده و الان 58 نفر عضو دارن و واسه این تو مقاله ، Gallagher از لفظ تیم جدید استفاده کرده
تو لینکدین هم استودیو آگهی های شغلی جدیدی رو منتشر کرده که اشاره میکرد Perfect Dark قراره به یک فرانچایز تبدیل بشه و با این حال فکر کنم Crystal Dynamics رو از Square هم بخرن
دیدین زیادی عکس العمل نشون دادین (که من خودم حق رو به شما میدم) ، من بازم حدس میزنم که بازی 2023 منتشر میشه چون هیچی عوض نشده :D :D ببین Pitch این بازی چی بوده که اگه ناشر دیگه ای بود استودیو رو تعطیل میکرد ، مایکرو تازه یه تیم ساپورت مثل Crystal Dynamics رو آورده روی پروژه
 
آخرین ویرایش:
پادکست جف گراب.




دقیقه ۱۹:۳۰ به بعد درباره Initiative صحبت میکنه. میگه که دلیل ترک خیلی از افراد استودیو این بوده که Darrel Gallagher و بقیه سران استودیو یک ویژن از پرفکت دارک داشتن و میخواستن همه در همون راستا بازی رو بسازن و به نظر این توسط بعضی از افراد که میخواستن کنترل بیشتری روی پروژه داشته باشن مورد قبول نبوده و رفتن.

میگه که Initiative از ابتدا قرار بوده کوچیک باشه و استارت پروژه ها رو بزنه (از اسمش هم پیداست) و هیچوقت نمیخواسته و نمیتونسته خودش به تنهایی بازی رو بسازه.

میگه بازی طبق برنامه داره پیش میره و میدونن دارن چیکار میکنن و هیچ نگرانی ای بابتش نداره با توجه به چیزهایی که شنیده.
درباره زمان عرضه هم سال ۲۰۲۴ رو خیلی محتمل میدونه.
 
آگهی شغلی جدید Crystal Dynamics نشون میده شدیدا دنبال عضوگیری برای ادامه ساخت Perfect Dark هستند:

1647987943561


در توضیح قسمت انیمیشن‌ها و بقیه قسمت‌ها هم از عبارات Hand Animations و Melee Combat Animations و Player Traversal استفاده شده که نشون می‌ده PD همچنان قراره یک بازی اول شخص با تاکید زیاد روی ایمرسیو سیم بودن باشه (همون هدفی که از اول داشتن).
 
واقعا چرا باید پروژه ای که 2018 ساختش استارت شده و 2020 قابل بازی بوده 24 رلیز بشه؟!
نه به اون روزایی که ماکرو دو سال ی بار gears forza رلیز میکرد نه به الان ک فقط معرفی میکنه میره واس آخر نسل
خوب تا اون موقع چی بازی کنیم
 

کاربرانی که این گفتگو را مشاهده می‌کنند

Top
رمز عبور خود را فراموش کرده اید؟
اگر میخواهی عضوی از بازی سنتر باشی همین حالا ثبت نام کن
or