Xbox Perfect Dark

Hero-4234347e43e543540c4f.jpg

Developer: The Initiative , Crystal Dynamics
Platforms: Xbox Series X|S , PC
Genre: First Person Shooter/Stealth
Release Date: TBA​

"Perfect Dark" یک بازی هیجان‌انگیز اول شخص است با محوریت عناوین جاسوسی که در آینده نزدیک اتفاق میوفتد. با تأیید استودیوی اصلی بازی، Rare، و برخی از سازندگان اصلی عناوین قبلی، تیم "Perfect Dark" از عناصر دو بازی اول الهام گرفته اند و داستان و دنیای کاملاً جدیدی را برای این بازسازی خلق کرده‌ اند . این بازی برای طرفداران قدیمی و بازیکنان جدید تجربه‌ای تازه از ژانر جاسوسی ارائه می‌دهد پس نیازی به آشنایی با بازی‌های قبلی نیست.

"Perfect Dark" یک تجربه تک‌نفره با مجموعه‌ای از مأموریت‌ها است که انتخاب‌های مختلفی برای انجام آن‌ها وجود دارد. تریلر نشان می‌دهد که جابجایی و گجت‌ها نقش مهمی دارند؛ توانایی‌های جدید پارکور برای حرکت و مبارزه استفاده می‌شود. توسعه‌دهندگان بر ایجاد یک سیستم حرکت روان تمرکز کرده‌اند که به بازیکنان امکان می‌دهد راه‌های جالبی برای رسیدن به اهداف خود پیدا کنند. سیستم مبارزه شامل مبارزات تن‌به‌تن و تیراندازی، مکانیک‌های مخفی‌کاری و استفاده آزادانه از گجت‌هاست. به طور کلی سازندگان بازی نمی‌خواهند بازی به یک ژانر خاص محدود شود؛ بلکه عناصر تیراندازی اول شخص، ایمرسیو سیم و اکشن مخفی‌کاری را به طور یکپارچه ترکیب کرده اند . هدف ارائه یک فانتزی واقعی از ژانر جاسوسی است و اجازه می‌دهد بازیکنان از ابزارها و توانایی‌های خود به شیوه‌ای که می‌خواهند استفاده کنند.

در این بازسازی، جوآنا (با صداپیشگی الیکس ویلتون ریگان و قیافه اسکن شده الیسا بیباود) یک مأمور برای شرکت dataDyne است . جوآنا ارتباط عمیقی با وقایع دور و اطراف خود دارد. در این نسخه، عنوان "Perfect Dark" بیشتر به عنوان یک هدف مطرح شده است؛ در این سفر جوآنا از اشتباهاتی خود درس خواهد گرفت . او کامل نخواهد بود، اما در تلاش برای Perfect و کامل شدن است. به طور کلی شناخت شخصیت جوآنا به همان اندازه که داستان جذاب است پر پرکشش خواهد بود.

در "Perfect Dark دنیای بازی توسط رخدادهایی به نام "The Cascade" تحت تأثیر قرار گرفته که باعث وقوع بلایای محیطی شده و مناطق بزرگی را غیرقابل سکونت کرده است. پس از این فجایع، یک ابرشرکت به نام Core Mantis راه‌ حلی به نام "The GEN Network" ایجاد میکند و آن را در قاهره پیاده‌سازی می‌کند که با ایجاد تعادل زیست‌محیطی و ساخت یک شهر دیوارکشی شده، این منطقه را به مرکز نوآوری‌های تکنولوژیکی تبدیل می‌کند.



در ادامه بقیه ابر شرکت‌ها هم برای این بازسازی وارد می‌شوند، که طبق معمول بعضی از ان ها با هدف سوء استفاده از اهداف بشر دوستانه به فعالیت میپردازند . بازی سعی داره یک آینده امیدوارکننده را برا دنیای تاریک و غیر قابل سکونت نشان بده . اینکه همچنان آینده روشن وجود داره .

قاهره به عنوان یک نقطه مقابله با دیگر داستان‌های جاسوی در بقیه مدیوم ها انتخاب شده است. مصر باستان و مدرن به چشم بسیاری دیده شده، اما دیدگاه آینده‌ نگرانه از این کشور سابقه نداشت و واقعاً چیز جدیدی است. قاهره به دلیل ترکیب عناصر قدیمی و جدید به خوبی با داستان علمی-تخیلی "Perfect Dark" سازگار است.

جوآنا به قاهره فرستاده می‌شود تا دنیل کارینگتون را پیدا و دستگیر کند. او وارد منطقه‌ای به نام گاردن سیتی می‌شود (که در واقعیت نیز منطقه‌ای از قاهره است). در "Perfect Dark"، این منطقه یک منطقه مرفه نشین و جهانی است که توسط Core Mantis برای احیای فرایندهای اکولوژیکی جدید انتخاب شده است.

جوآنا پناهگاهی را پیدا می‌کند که توسط کارینگتون استفاده می‌شود. اما ناگهان کارینگتون به سیستم واقعیت افزوده (AR) جوآنا نفوذ می‌کند و اطلاعات بیشتری را برایش فاش می‌کند، و سوالات بیشتری را در مورد اسرار بزرگ‌تر قاهره مطرح می‌کند. جوآنا باید بفهمد به چه کسی می‌تواند اعتماد کند و چه کسی ممکن است علیه اهدافش کار کند.به طور کلی نقش کارینگتون در این ماجرا بسیار مهم خواهد بود.

گجت‌ها یکی از ارکان اصلی ژانر جاسوی هستند. در تریلر بازی، ما می‌بینیم که جوآنا از گجتی برای تحلیل صدای NPC‌ها و ایجاد "دیپ‌فیک"‌های صوتی برای فریب سیستم‌های امنیتی و تقلید از شخصیت‌های دیگر برای ایجاد حواس‌پرتی‌ بهره می‌برد.

گجت‌ها می‌توانند برای انحراف و دستکاری استفاده شوند، یا با استفاده از ابزاری، NPC‌ها را اسکن کرده و جزئیاتی درباره آن‌ها یاد گرفت. توسعه‌دهندگان می‌گویند که بررسی محیط اطراف شما بخش کلیدی درک نحوه رسیدن به اهداف شما خواهد بود.

در تریلر، ما سلاح‌های کشنده و غیر کشنده، مبارزات نزدیک، توانایی‌های متنوع برای از بین بردن چندین دشمن به‌طور همزمان و موارد دیگر را می‌بینیم. ما می‌توانیم به صورت پر سر و صدا یا بی‌صدا عمل کنیم که هر کدام ریسک و پاداش خود را دارند. تیم "Perfect Dark" می‌خواهد یک "سمفونی" از مکانیک‌های بازی ایجاد کند که جابجایی، مبارزات نزدیک، تیراندازی، توانایی‌های قابل بازگشا، عناصر محیطی و گجت‌ها را به یک تجربه یکپارچه برای بازیکنان تبدیل کند.


[Timeline]

بازی در مراسم Game Awards به صورت رسمی معرفی شد.

Microsoft and The Initiative announce Perfect Dark for Xbox Series, PC



Crystal Dynamics از همکاری خودش با استدیو The Initiative خبر داد

Perfect Dark – Crystal Dynamics to collaborate with The Initiative on development

اولین گیم پلی بازی در مراسم E3 سال 2024 نمایش داده شد

Perfect Dark – gameplay reveal trailer, screenshots

Perfect-Dark_2024_06-09-24_007.jpg Perfect-Dark_2024_06-09-24_006.jpg Perfect-Dark_2024_06-09-24_005.jpg Perfect-Dark_2024_06-09-24_004.jpg Perfect-Dark_2024_06-09-24_002.jpg Perfect-Dark_2024_06-09-24_003.jpg

 
آخرین ویرایش:
رفیق تو کدام کهکشان Crystal Dynamics یک استودیو معمولی به حساب می آید؟اتفاقا از ابتدا باید با همین استودیو همکاری می کردند نه Certain Affinity.
از اونجا که ۲ تا ساخته اخر اینا یکیش فاجعه اونجرزی بود که طبق وعده‌هاشون قرار بود گوتی لول باشه ولی تهش یه بازی شکست خورده‌ای شد که اخرم ولش کردن.
نسخه سوم TR هم یه بازی بی هویتی بود که متا زیر ۸۰ گرفت. روندی که از نسخه دوم TR شروع کردن و بجا اینکه بیان رفع کنن بدتر بهش دامن زدن.
استودیویی که ۲تا بازی اخیرش علی‌رغم وعده ها و تبلیغات یکی ۷۰ و خورده ای میشه و یکیشم ۶۰ و خورده ای یعنی معمولی. هروقت بازی ساختن که تونست اینارو جبران کنه اوکی میام میگم استودیو خوب که شما راضی باشی! بهتره شما کهکشانتو عوض کنی چون تو کهکشانی من زندگی میکنم ساخت ۲تا بازی پیاپی زیر ۸۰ یعنی معمولی.
البته وقتی از دید شما Initiative منتخب جهان باشه، بله کریستالم استودیو تاپی محسوب میشه!
 
  • Like
  • Smile
Reactions: Dreadlord and m.a.t
از اونجا که ۲ تا ساخته اخر اینا یکیش فاجعه اونجرزی بود که طبق وعده‌هاشون قرار بود گوتی لول باشه ولی تهش یه بازی شکست خورده‌ای شد که اخرم ولش کردن.
نسخه سوم TR هم یه بازی بی هویتی بود که متا زیر ۸۰ گرفت. روندی که از نسخه دوم TR شروع کردن و بجا اینکه بیان رفع کنن بدتر بهش دامن زدن.
استودیویی که ۲تا بازی اخیرش علی‌رغم وعده ها و تبلیغات یکی ۷۰ و خورده ای میشه و یکیشم ۶۰ و خورده ای یعنی معمولی. هروقت بازی ساختن که تونست اینارو جبران کنه اوکی میام میگم استودیو خوب که شما راضی باشی! بهتره شما کهکشانتو عوض کنی چون تو کهکشانی من زندگی میکنم ساخت ۲تا بازی پیاپی زیر ۸۰ یعنی معمولی.
البته وقتی از دید شما Initiative منتخب جهان باشه، بله کریستالم استودیو تاپی محسوب میشه!
رفیق شما حتی نمی دانید که نسخه سوم ریبوت Tomb Raider رو Crystal Dynamics نساخته است!بازی Avengers هم وقتی یک استودیو توی‌ سبکی که هیچ تجربه ای ندارد وارد می شود ممکن است به این سرنوشت مبتلا بشود،اگر استودیو مستقل بود و به انتخاب خودشان به این سمت رفته بودند اون وقت واقعا مقصر بودند ولی با توجه به اینکه مستقل نیستند و در آن زمان تحت کنترل Square Enix بودند باید بهشون فرصت داد تا دوباره در سبکی که تخصص دارند کیفیت کارشون رو سنجید.در نهایت توصیه می کنم قبل از معمولی توصیف کردن یک استودیو حداقل رزومه آن رو از گوگل سرچ کنید!
 
رفیق شما حتی نمی دانید که نسخه سوم ریبوت Tomb Raider رو Crystal Dynamics نساخته است!بازی Avengers هم وقتی یک استودیو توی‌ سبکی که هیچ تجربه ای ندارد وارد می شود ممکن است به این سرنوشت مبتلا بشود،اگر استودیو مستقل بود و به انتخاب خودشان به این سمت رفته بودند اون وقت واقعا مقصر بودند ولی با توجه به اینکه مستقل نیستند و در آن زمان تحت کنترل Square Enix بودند باید بهشون فرصت داد تا دوباره در سبکی که تخصص دارند کیفیت کارشون رو سنجید.در نهایت توصیه می کنم قبل از معمولی توصیف کردن یک استودیو حداقل رزومه آن رو از گوگل سرچ کنید!
اشاره کردم که افت سه گانه جدید از نسخه دوم شروع شد. درسته اشتباه کردم بابت نسخه سوم.
بالاخره تو رزومه اینا ساخت اونجرز متا ۶۰ ثبت شده. همونجور که احتمالا بازی SS هم به همین وضع دچار میشه و تو رزومه راکستدی ثبت میشه. همونطور که بازی ردفال متا ۵۰ تو کارنامه ارکین ثبت شد.
اینا در حال حاصر استودیو معمولین.بماند که جالبه که استویو منتخب جهان چه بر سرش اومده که مجبور شدن کل ۰ تا ۱۰۰ پروژه بدن استودیو خارجی! Initiative قرار بود بشه گوتی لول جدید صنعت گیم. حتی یه عکسیم از فیل اسپنسر اومده بود که "مثلا" داشت بازیشونو تجربه میکرد :D هم اون عکس و تبلیغش دروغ از اب دراومده هم مشخص شده کل پروسه چند سال اخیر منتخب جهان یه افتضاح به تمام معنا بوده!
توصیه منم به شما یا باقی دوستان اینه وقتی بازی قراره به چنین سرنوشت تراژدیکی دچار بشه، از چسبوندن لقب منتخب جهان به یه استودیو تازه تاسیس خیلی معمولی خودداری کنید! که تهش یه استودیو معمولی دیگه نیاد کل بازی رو بگیره دستش که سر ساپورت بازی خودشم اخر شونه خالی کرد.
 
اشاره کردم که افت سه گانه جدید از نسخه دوم شروع شد. درسته اشتباه کردم بابت نسخه سوم.
بالاخره تو رزومه اینا ساخت اونجرز متا ۶۰ ثبت شده. همونجور که احتمالا بازی SS هم به همین وضع دچار میشه و تو رزومه راکستدی ثبت میشه. همونطور که بازی ردفال متا ۵۰ تو کارنامه ارکین ثبت شد.
اینا در حال حاصر استودیو معمولین.بماند که جالبه که استویو منتخب جهان چه بر سرش اومده که مجبور شدن کل ۰ تا ۱۰۰ پروژه بدن استودیو خارجی! Initiative قرار بود بشه گوتی لول جدید صنعت گیم. حتی یه عکسیم از فیل اسپنسر اومده بود که "مثلا" داشت بازیشونو تجربه میکرد :D هم اون عکس و تبلیغش دروغ از اب دراومده هم مشخص شده کل پروسه چند سال اخیر منتخب جهان یه افتضاح به تمام معنا بوده!
توصیه منم به شما یا باقی دوستان اینه وقتی بازی قراره به چنین سرنوشت تراژدیکی دچار بشه، از چسبوندن لقب منتخب جهان به یه استودیو تازه تاسیس خیلی معمولی خودداری کنید! که تهش یه استودیو معمولی دیگه نیاد کل بازی رو بگیره دستش.
رفیق این بازی که هنوز در دست ساخت است و متاسفانه هنوز برای خوشحالی شما زود هست و بهتره یک مقدار بیشتر صبر کنید تا تکلیفش مشخص بشود.ولی بحث بنده در مورد Crystal Dynamics بود که مشخص هست در چه سطحی هست و نظر شما هم صرفا یک نظر شخصی هست.مثل این هست که بنده بگویم Obsidian یا IO Interactive معمولی هستند که خب این صرفا نظر شخصی هست و اهمیتی ندارد چون واقعیت چیز دیگری هست.بنا به گفته شما حتی Bethesda یک استودیو معمولی یا حتی ضعیف است چون آخرین چیزی که در پرونده اش ثبت شده متای قرمز دارد!
 
رفیق این بازی که هنوز در دست ساخت است و متاسفانه هنوز برای خوشحالی شما زود هست و بهتره یک مقدار بیشتر صبر کنید تا تکلیفش مشخص بشود.ولی بحث بنده در مورد Crystal Dynamics بود که مشخص هست در چه سطحی هست و نظر شما هم صرفا یک نظر شخصی هست.مثل این هست که بنده بگویم Obsidian یا IO Interactive معمولی هستند که خب این صرفا نظر شخصی هست و اهمیتی ندارد چون واقعیت چیز دیگری هست.
من طبق رزومه صحبت کردم که یه چیز فکت و واضحیه و چیزی رو از خودم درنیاوردم. برخلاف عده دیگه ای که طبق هیچ و پوچ Initiative رو تا حد بهترینا بالا برده بودن که نه فکتی پشتش بود و نه رزومه‌ای.
استودیوهایی که شما نام بردی تو بازیهای اخیرشون متای ۶۰ دیده نمیشه که خب قاعدتا نبایدم معمولی باشن و تو ژانر خودشون جزو بهترینا هستن. برخلاف استودیویی که نام بردم!
 
من طبق رزومه صحبت کردم که یه چیز فکت و واضحیه و چیزی رو از خودم درنیاوردم. برخلاف عده دیگه ای که طبق هیچ و پوچ Initiative رو تا حد بهترینا بالا برده بودن که نه فکتی پشتش بود و نه رزومه‌ای.
استودیوهایی که شما نام بردی تو بازیهای اخیرشون متای ۶۰ دیده نمیشه که خب قاعدتا نبایدم معمولی باشن و تو ژانر خودشون جزو بهترینا هستن. برخلاف استودیویی که نام بردم!
رفیق بالاتر هم گفتم پس طبق نظر شما Bethesda حتی استودیو معمولی هم نیست.یا کلی مثال دیگر مثل Bungie یا استودیوهای دیگر.
 
  • Like
Reactions: AmirPh78
رفیق البته کلیت بازی همان چیزی هست که از ابتدا در حال ساخت بوده است.
It's still an FPS balancing combat and espionage, with an emphasis on spy gadgets, some experimental movement tech, and a focus on narrative
منظور از فونداسیون اون چیزی ـه که سرش پدر Dev ها رو در اوردن . N بار Proof of Concept ساختن هر دفعه هم Restart . البته همینم معلوم نیست چند بار ریست شده چون الان دو سال از خبر همکاری با CD گذشته ولی هنوز تو مراحل اولیست !!!
=========================================

اینی که بازی بیاد و چجوری عمل کنه رو باید دید ولی خواهشا دفعه دیگه بعد قضیه HI و گزارش های دهباره در مورد این بازی خواهشا یـ عده اینجا نیان دائم دفاع کنن . هرجور بخوای حساب کنی بعد 5 سال که از تاسیس استدیو میگذره هیچ خروجی نداشته باشی فاجعست . بازی اگه در بهترین حالت به 2025 برسه یعنی 8 سال از تاسیس استدیو گذشته !!! این ایده Outsource کردن بازی رو من واقعا نمیدونم کدوم دانشمندی داده . چند تا استدیو داشتیم که تو سطح AAA اینجوری بخوان پروژشون رو Outsource کنن ؟ قشنگ لقمه رو دور سر خودشون N بار چرخوندن تهش شده کلی اتلاف وقت و هزینه !!! جالبیش هم اینجاست ادعاشون میشده که از اول میخواستن همین مدلی کار بکنن بعد میری گزارش رو میخونی میبینی یکی از پاشنه های آشیل ساخت بازی اختلاف بین اعضای Senior و Lead دوتا تیم بوده . خو این چه Outsource کردنی که نمیتونید لید هاتون رو با هم یک سو و هماهنگ کنید ؟
 
آخرین ویرایش:
https://www.linkedin.com/in/brunomelobmelo/

یه نکته هست، اینیشیتیو طراح کاراکتر گرفته، قبلا تو گیرز 5 و رد دد و ... بوده، ، بیشتر کسایی که تو لینکدین اینیشیتیو هستن، طراح محیط و کاراکتر و نویسنده و ... هستن، به نظر میادگیم پلی و ... رو دادنبه کریستال و بقیه رو خودشون میسازن
 
https://www.linkedin.com/in/brunomelobmelo/

یه نکته هست، اینیشیتیو طراح کاراکتر گرفته، قبلا تو گیرز 5 و رد دد و ... بوده، ، بیشتر کسایی که تو لینکدین اینیشیتیو هستن، طراح محیط و کاراکتر و نویسنده و ... هستن، به نظر میادگیم پلی و ... رو دادنبه کریستال و بقیه رو خودشون میسازن
که اگه اینطور باش باید فاتحه بازی رو خوند و گفت خاک بر سرتون
 
  • Poker Face
  • Smile
Reactions: ali-ps and sajjad++
که اگه اینطور باش باید فاتحه بازی رو خوند و گفت خاک بر سرتون
بازی قراره با همکاری دو طرف ساخته باشه، چیزی که میشه از رو لینکدین حدش زد، طراحی با اینیشیتیو هست و گیم پلی با کریستال، کریستالم گیم پلی خوبی میسازه و ساخته و تو تام رایدر هم قشنگ کار کرده، اینجا که مشکل مالی هم ندارن
هیچ اتفاق بدی نیوفتاده که بخوای فاتحه بخونی و احتممالا بعد تام رایدر که میگن 2024 میاد، این عرضه میشه، ممکنه سال بعد ازش چیزی ببینیم. تا وقتی نمایشی نبینیم نه میشه گفت پرفکته و نه میشه فاتحه خوند.
 
دوستان کسی اینجا No One Lives Forever زده و احیانن فنش هست؟ آیا وایب این بازی رو نگرفتید از PD؟ من خیلی خیلی حال کردم باهاش! اصلا باور نمیشه اینجوری خوشم امده باشه از بازی:D
من زدم ولی همون وایب دیوز اکس میداد
 

کاربرانی که این گفتگو را مشاهده می‌کنند

Top
رمز عبور خود را فراموش کرده اید؟
اگر میخواهی عضوی از بازی سنتر باشی همین حالا ثبت نام کن
or