Xbox Perfect Dark

Hero-4234347e43e543540c4f.jpg

Developer: The Initiative , Crystal Dynamics
Platforms: Xbox Series X|S , PC
Genre: First Person Shooter/Stealth
Release Date: TBA​

"Perfect Dark" یک بازی هیجان‌انگیز اول شخص است با محوریت عناوین جاسوسی که در آینده نزدیک اتفاق میوفتد. با تأیید استودیوی اصلی بازی، Rare، و برخی از سازندگان اصلی عناوین قبلی، تیم "Perfect Dark" از عناصر دو بازی اول الهام گرفته اند و داستان و دنیای کاملاً جدیدی را برای این بازسازی خلق کرده‌ اند . این بازی برای طرفداران قدیمی و بازیکنان جدید تجربه‌ای تازه از ژانر جاسوسی ارائه می‌دهد پس نیازی به آشنایی با بازی‌های قبلی نیست.

"Perfect Dark" یک تجربه تک‌نفره با مجموعه‌ای از مأموریت‌ها است که انتخاب‌های مختلفی برای انجام آن‌ها وجود دارد. تریلر نشان می‌دهد که جابجایی و گجت‌ها نقش مهمی دارند؛ توانایی‌های جدید پارکور برای حرکت و مبارزه استفاده می‌شود. توسعه‌دهندگان بر ایجاد یک سیستم حرکت روان تمرکز کرده‌اند که به بازیکنان امکان می‌دهد راه‌های جالبی برای رسیدن به اهداف خود پیدا کنند. سیستم مبارزه شامل مبارزات تن‌به‌تن و تیراندازی، مکانیک‌های مخفی‌کاری و استفاده آزادانه از گجت‌هاست. به طور کلی سازندگان بازی نمی‌خواهند بازی به یک ژانر خاص محدود شود؛ بلکه عناصر تیراندازی اول شخص، ایمرسیو سیم و اکشن مخفی‌کاری را به طور یکپارچه ترکیب کرده اند . هدف ارائه یک فانتزی واقعی از ژانر جاسوسی است و اجازه می‌دهد بازیکنان از ابزارها و توانایی‌های خود به شیوه‌ای که می‌خواهند استفاده کنند.

در این بازسازی، جوآنا (با صداپیشگی الیکس ویلتون ریگان و قیافه اسکن شده الیسا بیباود) یک مأمور برای شرکت dataDyne است . جوآنا ارتباط عمیقی با وقایع دور و اطراف خود دارد. در این نسخه، عنوان "Perfect Dark" بیشتر به عنوان یک هدف مطرح شده است؛ در این سفر جوآنا از اشتباهاتی خود درس خواهد گرفت . او کامل نخواهد بود، اما در تلاش برای Perfect و کامل شدن است. به طور کلی شناخت شخصیت جوآنا به همان اندازه که داستان جذاب است پر پرکشش خواهد بود.

در "Perfect Dark دنیای بازی توسط رخدادهایی به نام "The Cascade" تحت تأثیر قرار گرفته که باعث وقوع بلایای محیطی شده و مناطق بزرگی را غیرقابل سکونت کرده است. پس از این فجایع، یک ابرشرکت به نام Core Mantis راه‌ حلی به نام "The GEN Network" ایجاد میکند و آن را در قاهره پیاده‌سازی می‌کند که با ایجاد تعادل زیست‌محیطی و ساخت یک شهر دیوارکشی شده، این منطقه را به مرکز نوآوری‌های تکنولوژیکی تبدیل می‌کند.



در ادامه بقیه ابر شرکت‌ها هم برای این بازسازی وارد می‌شوند، که طبق معمول بعضی از ان ها با هدف سوء استفاده از اهداف بشر دوستانه به فعالیت میپردازند . بازی سعی داره یک آینده امیدوارکننده را برا دنیای تاریک و غیر قابل سکونت نشان بده . اینکه همچنان آینده روشن وجود داره .

قاهره به عنوان یک نقطه مقابله با دیگر داستان‌های جاسوی در بقیه مدیوم ها انتخاب شده است. مصر باستان و مدرن به چشم بسیاری دیده شده، اما دیدگاه آینده‌ نگرانه از این کشور سابقه نداشت و واقعاً چیز جدیدی است. قاهره به دلیل ترکیب عناصر قدیمی و جدید به خوبی با داستان علمی-تخیلی "Perfect Dark" سازگار است.

جوآنا به قاهره فرستاده می‌شود تا دنیل کارینگتون را پیدا و دستگیر کند. او وارد منطقه‌ای به نام گاردن سیتی می‌شود (که در واقعیت نیز منطقه‌ای از قاهره است). در "Perfect Dark"، این منطقه یک منطقه مرفه نشین و جهانی است که توسط Core Mantis برای احیای فرایندهای اکولوژیکی جدید انتخاب شده است.

جوآنا پناهگاهی را پیدا می‌کند که توسط کارینگتون استفاده می‌شود. اما ناگهان کارینگتون به سیستم واقعیت افزوده (AR) جوآنا نفوذ می‌کند و اطلاعات بیشتری را برایش فاش می‌کند، و سوالات بیشتری را در مورد اسرار بزرگ‌تر قاهره مطرح می‌کند. جوآنا باید بفهمد به چه کسی می‌تواند اعتماد کند و چه کسی ممکن است علیه اهدافش کار کند.به طور کلی نقش کارینگتون در این ماجرا بسیار مهم خواهد بود.

گجت‌ها یکی از ارکان اصلی ژانر جاسوی هستند. در تریلر بازی، ما می‌بینیم که جوآنا از گجتی برای تحلیل صدای NPC‌ها و ایجاد "دیپ‌فیک"‌های صوتی برای فریب سیستم‌های امنیتی و تقلید از شخصیت‌های دیگر برای ایجاد حواس‌پرتی‌ بهره می‌برد.

گجت‌ها می‌توانند برای انحراف و دستکاری استفاده شوند، یا با استفاده از ابزاری، NPC‌ها را اسکن کرده و جزئیاتی درباره آن‌ها یاد گرفت. توسعه‌دهندگان می‌گویند که بررسی محیط اطراف شما بخش کلیدی درک نحوه رسیدن به اهداف شما خواهد بود.

در تریلر، ما سلاح‌های کشنده و غیر کشنده، مبارزات نزدیک، توانایی‌های متنوع برای از بین بردن چندین دشمن به‌طور همزمان و موارد دیگر را می‌بینیم. ما می‌توانیم به صورت پر سر و صدا یا بی‌صدا عمل کنیم که هر کدام ریسک و پاداش خود را دارند. تیم "Perfect Dark" می‌خواهد یک "سمفونی" از مکانیک‌های بازی ایجاد کند که جابجایی، مبارزات نزدیک، تیراندازی، توانایی‌های قابل بازگشا، عناصر محیطی و گجت‌ها را به یک تجربه یکپارچه برای بازیکنان تبدیل کند.


[Timeline]

بازی در مراسم Game Awards به صورت رسمی معرفی شد.

Microsoft and The Initiative announce Perfect Dark for Xbox Series, PC



Crystal Dynamics از همکاری خودش با استدیو The Initiative خبر داد

Perfect Dark – Crystal Dynamics to collaborate with The Initiative on development

اولین گیم پلی بازی در مراسم E3 سال 2024 نمایش داده شد

Perfect Dark – gameplay reveal trailer, screenshots

Perfect-Dark_2024_06-09-24_007.jpg Perfect-Dark_2024_06-09-24_006.jpg Perfect-Dark_2024_06-09-24_005.jpg Perfect-Dark_2024_06-09-24_004.jpg Perfect-Dark_2024_06-09-24_002.jpg Perfect-Dark_2024_06-09-24_003.jpg

 
آخرین ویرایش:
دوستان کسی اینجا No One Lives Forever زده و احیانن فنش هست؟ آیا وایب این بازی رو نگرفتید از PD؟ من خیلی خیلی حال کردم باهاش! اصلا باور نمیشه اینجوری خوشم امده باشه از بازی:D
خیلی قدیمیه، اگه هم بازی کرده باشیم یادمون نمیاد چه برسه به حسش.
فقط شوتراش یادمون مونده مثل quake و هاف لایف و ...
 
  • Like
Reactions: E3 fan
دوستان کسی اینجا No One Lives Forever زده و احیانن فنش هست؟ آیا وایب این بازی رو نگرفتید از PD؟ من خیلی خیلی حال کردم باهاش! اصلا باور نمیشه اینجوری خوشم امده باشه از بازی:D
باورت میشه میخواستم اینو بگم ولی یادم نمیومد. دقیقا یاد این بازی افتادم یادش بخیر
 
اطلاعاتی از بازی:

سبک:

اول شخص مهیج در اینده نزدیک ، نقش مهم گجت ها و پارکور و ترکیبی از چند ژانر به شکل FPS, Immersive sim, stealth action


Joanna Dark کیست؟

شخصیت اصلی بازی، مامور ویژه DataDyne
او کامل نیست، اما تلاش میکند و میخواهد که بی نقص باشد، اشتباهات، کم ندارد اما از ان ها یاد میگیرد، او پیچیده هست مثل داستان بازی.


بازی در کجا جریان دارد؟

بازی تاثیر گرفته از جریانی به نام The Cascade است، اتفاقات ناگوار و فاجعه امیز محیط زیستی سیاره را برای انسان غیرقابل سکونت کرده است.
در این هنگام ابرشرکتی به نام ‌Core Mantis، پروژه ای به نام The Gen network را در قاهره عملیاتی میکند، پروژه ای که شامل بازگرداندن تعادل زیست بوم و همچنین ایجاد دیوارهای بزرگ در شهر هست تا ان را از محیط مهاجم بیرون جدا سازد و شهر را به مرکز تکنولوژی تبدیل کند.

اما همانطور که میتوانید حدس بزنید، همه چیز به ان خوبی که به نظر می آید پیش نمی‌رود ، انگیزه ها آلوده هستند. بسیار مهم هست فهمیده شود که این دنیا، جهانی را پژواک میکند که امید و آینده روشن را میبخشد، در کنار ان ویرانی و بازسازی وجود دارد، سیاهی گذشته و امید به اینده

قاهره مکان هست که جوانا وارد ان میشود، شهری در اینده نزدیک ترکیبی از قاهره باستانی و قاهره مدرن مناسب برای دنیایی که Perfect dark سعی در نمایش آن دارد


ماموریت Joanna در تریلر چی بود؟

جوانا به قاهره فرستاده شده تا شخصی به نام Daniel Carrington را پیدا کند و بترساند. ما می‌بینیم که او وارد منطقه ای به نام Garden city( در دنیای واقعی هم وجود دارد) می‌شود. منطقه ای ثروتمند نشین و بین المللی و مرکز اصلی Core mantis برای انجام فعالیت های زیستتکنولوژی خود.

جوانا مخفیگاه کرینگتون را پیدا میکند. فردی که به AR جوانا نفوذ میکند و اطلاعات بیشتری نشت میدهد که سوالات بزرگتری در مورد تمام معماهای بزرگ قاهره مطرح میکند. جوانا نیاز دارد بداند چه کسی قابل اعتماد هست، چه کسی علیه اوست و کرینگتون نقشی مهم در این مورد دارد


کاربرد گجت ها چیست؟

گجت ها پایه و اساس هر بازی سبک مامور مخفی است. در تریلر می‌بینیم که جوانا با کمک گجت خود صدای NPC ها را ضبط میکند و با کمک deepfake، صدا های جدید میسازد و از سیستم امنیتی عبور می‌کند یا به کمک آن صداها حواس دیگر شخصیت ها را پرت میکند

از گجتها برای پرت کردن حواس، فریب و البته شناخت بیشتر جهان اطراف استفاده میشود


نبردهای بازی چگونه است؟

با مشاهده تریلر مشخص است که همه چیز به انتخاب بازیکن بستگی دارد، اسلحه های کشنده و غیر کشنده, اسلحه های مناسب برای مکان های تنگ و کوچک و سلاح های کشتار دسته جمعی در یک زمان. جنگیدن پر سر و صدا یا ارام و آهسته.

سازندگان سعی دارند تا سمفونی از پیمایش های محیطی، پارکور گجت ها و اسلحه ها ایجاد کنند ان را به تجربه ای یکدست برای بازی باز ها تبدیل کند.
 
بازى تركيبى از كرورز اج و ديوث ايكس بود.
سليقه من نيست زياد ولى رو گيم پس مياد امتحان ميكنيم :D
Mirror's Edge نسل 7 بدجور سلیقه منه، صحنه به صحنه گیم پلی درگیری با انمی ها و پارکور مخصوصا گرفتن لوله ها یادآور اون دوره بود برام
 
بازی خوراک کسایی هست که فتیش sci fi دارن:دی
همه چی بازی خیلی خوب بود، نکات بیش از حد داشت!
فقط عدم بازهه زمانی خاص برا انتشار و اینکه معمولا تو عناوین aaaیک پروژه در شش ماه نهایی به جمع بندی میرسه و برا بالانس بازی یک سری چیزا حذف میشن نگران کننده هست! ولی در کل بهترین و درست حسابی ترین نمایش دیشب بود، که کارگردانی خوبی داشت، برعکس خیلی از عناوین خوب که این چندساله قربانی نمایش های بد شده بودند!

در مورد گرافیکم شاید یک عنوان کامل نسل نهمی نباشه، و یکم انبالانس می زد تو لوکیشن های مختلف، ولی رنگ بندی های محیط یکطوری بود که بخش هنری کار، کاملا به بعد فنیش بچربه
 
دوستان کسی اینجا No One Lives Forever زده و احیانن فنش هست؟ آیا وایب این بازی رو نگرفتید از PD؟ من خیلی خیلی حال کردم باهاش! اصلا باور نمیشه اینجوری خوشم امده باشه از بازی:D
من روانی NOLF بودم عشقم کیت آرچر بود اصلا ولی خدایی وایب اون رو نگرفتم اون خیلی فان و حالت کامیک داشت این خیلی جدی بود .
پ.ن : تریلر همه چیزش عالی بود ولی نمیدونم چرا از زاویه دست گرفتن اسلحه که وسط تصویر بود خوشم نیومد یه جوری بود .
 
  • Like
Reactions: AmirPXP
دوستان کسی اینجا No One Lives Forever زده و احیانن فنش هست؟ آیا وایب این بازی رو نگرفتید از PD؟ من خیلی خیلی حال کردم باهاش! اصلا باور نمیشه اینجوری خوشم امده باشه از بازی:D
نه به نظرم. بیشتر شبیه دئوث سابق: مرد مهربان شقه شده بود.
 
اینکه بازی احتمالا مسیر Deus Ex رو پیش میره بهترین خبر ممکن هست، با توجه به اینکه فعلا خبری از DE نخواهد بود، دیدن یه بازی با کیفیت تو این سبک واقعا عالی هست. اصلا نمایش بازی همه چیزش سورپرایز بود :D هم اینکه کامل فقط گیم پلی نشون دادن، هم رنگ بندی و طراحی محیط فوق العاده جذاب بود که با توجه به اینکه تا عرضه فرصت زیاده یه سری ایرادات گرافیکی که داره هم برطرف میشه. از اون طرف بخش های پلتفرمر شدیداً وایب Dying Light و Mirror's Edge رو میده. ولی چیزی که مهمه این هست که تو همین چند دقیقه به نظر میاد بازی هویت خودش رو داره و صرفا کپی یا الگوبرداری از بازی های دیگه نیست. در کل خیلی بهش امیدوار شدم خصوصا اینکه هم تیم داستان نویسی خوبی داره، هم کارگردان خوبی و هم استودیو خوبی مثل Crystal Dynamic پشت کار هست :D
 
دوستان کسی اینجا No One Lives Forever زده و احیانن فنش هست؟ آیا وایب این بازی رو نگرفتید از PD؟ من خیلی خیلی حال کردم باهاش! اصلا باور نمیشه اینجوری خوشم امده باشه از بازی:D
من بازیشون کردم.
آره حس اون رو میده ولی نه زیاد. یه جورایی ترکیب DEX + NOLF بود بازی.

گرافیک و حس بازی شیک بود ولی یکم بنظرم هوش مصنوعی بازی کار داره

.
 
من بازیشون کردم.
آره حس اون رو میده ولی نه زیاد. یه جورایی ترکیب DEX + NOLF بود بازی.

گرافیک و حس بازی شیک بود ولی یکم بنظرم هوش مصنوعی بازی کار داره

.

من نمیدونم چرا از همون ثانیه های اول NOLF امد تو ذهنم، و چون خیلی اون بازی رو دوست داشتم، اینم سریع جذبم کرد. خوب المان های گیم پلیش هم که خیلی شبیه DE هست، اوکی، ولی سورس خیلی چیزها خود NOLF ـه. جزو شاهکارهای کلاسیک محسوب میشه واقعا، وقتی Monolith تو اوج اوج بود.
 
  • Like
Reactions: AmirPXP and m.a.t
بازی خوراک کسایی هست که فتیش sci fi دارن:D
همه چی بازی خیلی خوب بود، نکات بیش از حد داشت!
فقط عدم بازهه زمانی خاص برا انتشار و اینکه معمولا تو عناوین aaaیک پروژه در شش ماه نهایی به جمع بندی میرسه و برا بالانس بازی یک سری چیزا حذف میشن نگران کننده هست! ولی در کل بهترین و درست حسابی ترین نمایش دیشب بود، که کارگردانی خوبی داشت، برعکس خیلی از عناوین خوب که این چندساله قربانی نمایش های بد شده بودند!

در مورد گرافیکم شاید یک عنوان کامل نسل نهمی نباشه، و یکم انبالانس می زد تو لوکیشن های مختلف، ولی رنگ بندی های محیط یکطوری بود که بخش هنری کار، کاملا به بعد فنیش بچربه
ماکرو جدیدا دو سال قبل عرضه با یه تریلر گیم پلی میاد، برا فیبلم همین بود و 2025 میاد و کلاکم 2025 هست. تاریخش 2026 میشه
در مورد گرافیکم، چیز عجیبی نیست،بازی تا ریلیز فاصله داره و هنوز کلی افکت رو بازی سوار نشده، نمایش اوود اوایل همین امسال رو با نمایش آخرش نگاه کنی، تفاوت گویاست و از لحاظ محتوا،نگرانی وجود نداره بازی جنسشو و گیم پلی نشون داده نه اینکه بیاد بگه، بازی ما یه مپ عریض و وسیع داره با یه محیط پرجمعیت که فردا تو پردازش کم بیارن، مانور بازی رو گیم پلی بوده و چیزی نیست که فردا برا محدودیت نیاز به تغییر داشته باشه
 

کاربرانی که این گفتگو را مشاهده می‌کنند

Top
رمز عبور خود را فراموش کرده اید؟
اگر میخواهی عضوی از بازی سنتر باشی همین حالا ثبت نام کن
or