Xbox Perfect Dark

Hero-4234347e43e543540c4f.jpg

Developer: The Initiative , Crystal Dynamics
Platforms: Xbox Series X|S , PC
Genre: First Person Shooter/Stealth
Release Date: TBA​

"Perfect Dark" یک بازی هیجان‌انگیز اول شخص است با محوریت عناوین جاسوسی که در آینده نزدیک اتفاق میوفتد. با تأیید استودیوی اصلی بازی، Rare، و برخی از سازندگان اصلی عناوین قبلی، تیم "Perfect Dark" از عناصر دو بازی اول الهام گرفته اند و داستان و دنیای کاملاً جدیدی را برای این بازسازی خلق کرده‌ اند . این بازی برای طرفداران قدیمی و بازیکنان جدید تجربه‌ای تازه از ژانر جاسوسی ارائه می‌دهد پس نیازی به آشنایی با بازی‌های قبلی نیست.

"Perfect Dark" یک تجربه تک‌نفره با مجموعه‌ای از مأموریت‌ها است که انتخاب‌های مختلفی برای انجام آن‌ها وجود دارد. تریلر نشان می‌دهد که جابجایی و گجت‌ها نقش مهمی دارند؛ توانایی‌های جدید پارکور برای حرکت و مبارزه استفاده می‌شود. توسعه‌دهندگان بر ایجاد یک سیستم حرکت روان تمرکز کرده‌اند که به بازیکنان امکان می‌دهد راه‌های جالبی برای رسیدن به اهداف خود پیدا کنند. سیستم مبارزه شامل مبارزات تن‌به‌تن و تیراندازی، مکانیک‌های مخفی‌کاری و استفاده آزادانه از گجت‌هاست. به طور کلی سازندگان بازی نمی‌خواهند بازی به یک ژانر خاص محدود شود؛ بلکه عناصر تیراندازی اول شخص، ایمرسیو سیم و اکشن مخفی‌کاری را به طور یکپارچه ترکیب کرده اند . هدف ارائه یک فانتزی واقعی از ژانر جاسوسی است و اجازه می‌دهد بازیکنان از ابزارها و توانایی‌های خود به شیوه‌ای که می‌خواهند استفاده کنند.

در این بازسازی، جوآنا (با صداپیشگی الیکس ویلتون ریگان و قیافه اسکن شده الیسا بیباود) یک مأمور برای شرکت dataDyne است . جوآنا ارتباط عمیقی با وقایع دور و اطراف خود دارد. در این نسخه، عنوان "Perfect Dark" بیشتر به عنوان یک هدف مطرح شده است؛ در این سفر جوآنا از اشتباهاتی خود درس خواهد گرفت . او کامل نخواهد بود، اما در تلاش برای Perfect و کامل شدن است. به طور کلی شناخت شخصیت جوآنا به همان اندازه که داستان جذاب است پر پرکشش خواهد بود.

در "Perfect Dark دنیای بازی توسط رخدادهایی به نام "The Cascade" تحت تأثیر قرار گرفته که باعث وقوع بلایای محیطی شده و مناطق بزرگی را غیرقابل سکونت کرده است. پس از این فجایع، یک ابرشرکت به نام Core Mantis راه‌ حلی به نام "The GEN Network" ایجاد میکند و آن را در قاهره پیاده‌سازی می‌کند که با ایجاد تعادل زیست‌محیطی و ساخت یک شهر دیوارکشی شده، این منطقه را به مرکز نوآوری‌های تکنولوژیکی تبدیل می‌کند.



در ادامه بقیه ابر شرکت‌ها هم برای این بازسازی وارد می‌شوند، که طبق معمول بعضی از ان ها با هدف سوء استفاده از اهداف بشر دوستانه به فعالیت میپردازند . بازی سعی داره یک آینده امیدوارکننده را برا دنیای تاریک و غیر قابل سکونت نشان بده . اینکه همچنان آینده روشن وجود داره .

قاهره به عنوان یک نقطه مقابله با دیگر داستان‌های جاسوی در بقیه مدیوم ها انتخاب شده است. مصر باستان و مدرن به چشم بسیاری دیده شده، اما دیدگاه آینده‌ نگرانه از این کشور سابقه نداشت و واقعاً چیز جدیدی است. قاهره به دلیل ترکیب عناصر قدیمی و جدید به خوبی با داستان علمی-تخیلی "Perfect Dark" سازگار است.

جوآنا به قاهره فرستاده می‌شود تا دنیل کارینگتون را پیدا و دستگیر کند. او وارد منطقه‌ای به نام گاردن سیتی می‌شود (که در واقعیت نیز منطقه‌ای از قاهره است). در "Perfect Dark"، این منطقه یک منطقه مرفه نشین و جهانی است که توسط Core Mantis برای احیای فرایندهای اکولوژیکی جدید انتخاب شده است.

جوآنا پناهگاهی را پیدا می‌کند که توسط کارینگتون استفاده می‌شود. اما ناگهان کارینگتون به سیستم واقعیت افزوده (AR) جوآنا نفوذ می‌کند و اطلاعات بیشتری را برایش فاش می‌کند، و سوالات بیشتری را در مورد اسرار بزرگ‌تر قاهره مطرح می‌کند. جوآنا باید بفهمد به چه کسی می‌تواند اعتماد کند و چه کسی ممکن است علیه اهدافش کار کند.به طور کلی نقش کارینگتون در این ماجرا بسیار مهم خواهد بود.

گجت‌ها یکی از ارکان اصلی ژانر جاسوی هستند. در تریلر بازی، ما می‌بینیم که جوآنا از گجتی برای تحلیل صدای NPC‌ها و ایجاد "دیپ‌فیک"‌های صوتی برای فریب سیستم‌های امنیتی و تقلید از شخصیت‌های دیگر برای ایجاد حواس‌پرتی‌ بهره می‌برد.

گجت‌ها می‌توانند برای انحراف و دستکاری استفاده شوند، یا با استفاده از ابزاری، NPC‌ها را اسکن کرده و جزئیاتی درباره آن‌ها یاد گرفت. توسعه‌دهندگان می‌گویند که بررسی محیط اطراف شما بخش کلیدی درک نحوه رسیدن به اهداف شما خواهد بود.

در تریلر، ما سلاح‌های کشنده و غیر کشنده، مبارزات نزدیک، توانایی‌های متنوع برای از بین بردن چندین دشمن به‌طور همزمان و موارد دیگر را می‌بینیم. ما می‌توانیم به صورت پر سر و صدا یا بی‌صدا عمل کنیم که هر کدام ریسک و پاداش خود را دارند. تیم "Perfect Dark" می‌خواهد یک "سمفونی" از مکانیک‌های بازی ایجاد کند که جابجایی، مبارزات نزدیک، تیراندازی، توانایی‌های قابل بازگشا، عناصر محیطی و گجت‌ها را به یک تجربه یکپارچه برای بازیکنان تبدیل کند.


[Timeline]

بازی در مراسم Game Awards به صورت رسمی معرفی شد.

Microsoft and The Initiative announce Perfect Dark for Xbox Series, PC



Crystal Dynamics از همکاری خودش با استدیو The Initiative خبر داد

Perfect Dark – Crystal Dynamics to collaborate with The Initiative on development

اولین گیم پلی بازی در مراسم E3 سال 2024 نمایش داده شد

Perfect Dark – gameplay reveal trailer, screenshots

Perfect-Dark_2024_06-09-24_007.jpg Perfect-Dark_2024_06-09-24_006.jpg Perfect-Dark_2024_06-09-24_005.jpg Perfect-Dark_2024_06-09-24_004.jpg Perfect-Dark_2024_06-09-24_002.jpg Perfect-Dark_2024_06-09-24_003.jpg

 
آخرین ویرایش:
طبق گفته مت بوتی، تعداد اعضای Initiative حدود ۷۰ نفر و تیمی که از کریستال داینامیکز رو این بازی کار میکنن ۱۰۰ نفره.
اشاره کرد که تو اینترنت خونده پروسه ساخت بازی مشکل داره که براش عجیب بود. گفت هیچ مشکلی وجود نداره و بازی به خوبی در حال توسعه است.
 
یکی از انیماتور های بازی از عبارت ریمیک برا این عنوان استفاده کرده :

View attachment 288845

همچنین اشاره کرده که دارن از دوتا ابزار MetaHuman و Humain برا ساخت کرکترها کمک میگیرند
Klobrille ریمیک بودن بازی رو رد کرد (احتمالا ریمیک رو با ریبوت اشتباه کرده انیماتور بازی):
Screenshot (1692).png
 
Xbox’s Perfect Dark Reboot Is Still Years Away - IGN

IGN به تازگی یـ مقاله در مورد پشت صحنه ساخت بازی رفته و با 13 تا از سازنده های بازی مصاحبه کرده :

از سال 2019 استدیو Certain Affinity داشته با The Initiative همکاری میکرده
هدف بازی ساخت یـ بازی با ست پیس های خفن و کیفیت بالا بوده یـ spy thriller تو یـ محیط eco-futurist با الهام از سریال GoT و Westworld
بعد سه سال که بازی رو Outsource کرده بودن به هیچ جا نمیرسن
بازی فعلی که داره ساخته میشه بیشتر ساخته Crystal Dynamic تا The Initiative
بازی فعلا تو استیج اولیست و حالا حالا ها ازش خبری نیست
گفته میشه فعلا وضعیت بازی خوبه و Crystal Dynamic تونسته یـ فونداسیون ابتدایی واسه بازی بسازه (کاری که The Initiative تو چهار سال نتوسته انجام بده)
به نظر میاد دوباره ماکروسافت Hands Off کار کرده هرچند که مت بوتی اینو قبول نداره

در کل یـ shitshow اساسی بوده جوری که تو یـ برهه 9 ماه اعضای استدیو عملا هیچ کاری نمیکردن و منتظر یـ استدیو واسه Outsource کردن پروژه بودن
 
هدف بازی ساخت یـ بازی با ست پیس های خفن و کیفیت بالا بوده یـ spy thriller تو یـ محیط eco-futurist با الهام از سریال GoT و Westworld

خوشحالم این نتیجه نداد. یه بازی خطی ست پیس محور اصلا چیزی نیست که من از پرفکت دارک جدید بخوام. نزدیک ترین بازی به یه پرفکت دارک مدرن از نظر من یه چیزی مثل سه گانه جدید هیتمنه. اون الهام از سریال GoT و Westworld هم که به نظرم به این معناست که اصلا قرار نبوده رنگ و بویی از طنز و شوخ طبعی و over the top بودن قسمت اول ببره.
 
  • Like
Reactions: m.a.t
تیم منتخب جهان The Initiative ثابت کرد وقتی مدیریت نباشه، پشیزی ارزش نداره که کی از کجا پاشده اومده و چیکارس! ببین بازی چی بوده که یه استودیو معمولی همچون Crystal Dynamic اومده صفر تا صد بازیو گرفته دستش!
یه زمانی در ستایش تیم منتخب جهان چه سروده‌ها که گفته نمیشد! تهش رسید به یه shitshow!لول
 
تیم منتخب جهان The Initiative ثابت کرد وقتی مدیریت نباشه، پشیزی ارزش نداره که کی از کجا پاشده اومده و چیکارس! ببین بازی چی بوده که یه استودیو معمولی همچون Crystal Dynamic اومده صفر تا صد بازیو گرفته دستش!
یه زمانی در ستایش تیم منتخب جهان چه سروده‌ها که گفته نمیشد! تهش رسید به یه shitshow!لول
رفیق تو کدام کهکشان Crystal Dynamics یک استودیو معمولی به حساب می آید؟اتفاقا از ابتدا باید با همین استودیو همکاری می کردند نه Certain Affinity.

بازی فعلا تو استیج اولیست و حالا حالا ها ازش خبری نیست

گفته میشه فعلا وضعیت بازی خوبه و Crystal Dynamic تونسته یـ فونداسیون ابتدایی واسه بازی بسازه (کاری که The Initiative تو چهار سال نتوسته انجام بده)
رفیق البته کلیت بازی همان چیزی هست که از ابتدا در حال ساخت بوده است.
It's still an FPS balancing combat and espionage, with an emphasis on spy gadgets, some experimental movement tech, and a focus on narrative
 

کاربرانی که این گفتگو را مشاهده می‌کنند

Top
رمز عبور خود را فراموش کرده اید؟
اگر میخواهی عضوی از بازی سنتر باشی همین حالا ثبت نام کن
or