Xbox Perfect Dark

Hero-4234347e43e543540c4f.jpg

Developer: The Initiative , Crystal Dynamics
Platforms: Xbox Series X|S , PC
Genre: First Person Shooter/Stealth
Release Date: TBA​

"Perfect Dark" یک بازی هیجان‌انگیز اول شخص است با محوریت عناوین جاسوسی که در آینده نزدیک اتفاق میوفتد. با تأیید استودیوی اصلی بازی، Rare، و برخی از سازندگان اصلی عناوین قبلی، تیم "Perfect Dark" از عناصر دو بازی اول الهام گرفته اند و داستان و دنیای کاملاً جدیدی را برای این بازسازی خلق کرده‌ اند . این بازی برای طرفداران قدیمی و بازیکنان جدید تجربه‌ای تازه از ژانر جاسوسی ارائه می‌دهد پس نیازی به آشنایی با بازی‌های قبلی نیست.

"Perfect Dark" یک تجربه تک‌نفره با مجموعه‌ای از مأموریت‌ها است که انتخاب‌های مختلفی برای انجام آن‌ها وجود دارد. تریلر نشان می‌دهد که جابجایی و گجت‌ها نقش مهمی دارند؛ توانایی‌های جدید پارکور برای حرکت و مبارزه استفاده می‌شود. توسعه‌دهندگان بر ایجاد یک سیستم حرکت روان تمرکز کرده‌اند که به بازیکنان امکان می‌دهد راه‌های جالبی برای رسیدن به اهداف خود پیدا کنند. سیستم مبارزه شامل مبارزات تن‌به‌تن و تیراندازی، مکانیک‌های مخفی‌کاری و استفاده آزادانه از گجت‌هاست. به طور کلی سازندگان بازی نمی‌خواهند بازی به یک ژانر خاص محدود شود؛ بلکه عناصر تیراندازی اول شخص، ایمرسیو سیم و اکشن مخفی‌کاری را به طور یکپارچه ترکیب کرده اند . هدف ارائه یک فانتزی واقعی از ژانر جاسوسی است و اجازه می‌دهد بازیکنان از ابزارها و توانایی‌های خود به شیوه‌ای که می‌خواهند استفاده کنند.

در این بازسازی، جوآنا (با صداپیشگی الیکس ویلتون ریگان و قیافه اسکن شده الیسا بیباود) یک مأمور برای شرکت dataDyne است . جوآنا ارتباط عمیقی با وقایع دور و اطراف خود دارد. در این نسخه، عنوان "Perfect Dark" بیشتر به عنوان یک هدف مطرح شده است؛ در این سفر جوآنا از اشتباهاتی خود درس خواهد گرفت . او کامل نخواهد بود، اما در تلاش برای Perfect و کامل شدن است. به طور کلی شناخت شخصیت جوآنا به همان اندازه که داستان جذاب است پر پرکشش خواهد بود.

در "Perfect Dark دنیای بازی توسط رخدادهایی به نام "The Cascade" تحت تأثیر قرار گرفته که باعث وقوع بلایای محیطی شده و مناطق بزرگی را غیرقابل سکونت کرده است. پس از این فجایع، یک ابرشرکت به نام Core Mantis راه‌ حلی به نام "The GEN Network" ایجاد میکند و آن را در قاهره پیاده‌سازی می‌کند که با ایجاد تعادل زیست‌محیطی و ساخت یک شهر دیوارکشی شده، این منطقه را به مرکز نوآوری‌های تکنولوژیکی تبدیل می‌کند.



در ادامه بقیه ابر شرکت‌ها هم برای این بازسازی وارد می‌شوند، که طبق معمول بعضی از ان ها با هدف سوء استفاده از اهداف بشر دوستانه به فعالیت میپردازند . بازی سعی داره یک آینده امیدوارکننده را برا دنیای تاریک و غیر قابل سکونت نشان بده . اینکه همچنان آینده روشن وجود داره .

قاهره به عنوان یک نقطه مقابله با دیگر داستان‌های جاسوی در بقیه مدیوم ها انتخاب شده است. مصر باستان و مدرن به چشم بسیاری دیده شده، اما دیدگاه آینده‌ نگرانه از این کشور سابقه نداشت و واقعاً چیز جدیدی است. قاهره به دلیل ترکیب عناصر قدیمی و جدید به خوبی با داستان علمی-تخیلی "Perfect Dark" سازگار است.

جوآنا به قاهره فرستاده می‌شود تا دنیل کارینگتون را پیدا و دستگیر کند. او وارد منطقه‌ای به نام گاردن سیتی می‌شود (که در واقعیت نیز منطقه‌ای از قاهره است). در "Perfect Dark"، این منطقه یک منطقه مرفه نشین و جهانی است که توسط Core Mantis برای احیای فرایندهای اکولوژیکی جدید انتخاب شده است.

جوآنا پناهگاهی را پیدا می‌کند که توسط کارینگتون استفاده می‌شود. اما ناگهان کارینگتون به سیستم واقعیت افزوده (AR) جوآنا نفوذ می‌کند و اطلاعات بیشتری را برایش فاش می‌کند، و سوالات بیشتری را در مورد اسرار بزرگ‌تر قاهره مطرح می‌کند. جوآنا باید بفهمد به چه کسی می‌تواند اعتماد کند و چه کسی ممکن است علیه اهدافش کار کند.به طور کلی نقش کارینگتون در این ماجرا بسیار مهم خواهد بود.

گجت‌ها یکی از ارکان اصلی ژانر جاسوی هستند. در تریلر بازی، ما می‌بینیم که جوآنا از گجتی برای تحلیل صدای NPC‌ها و ایجاد "دیپ‌فیک"‌های صوتی برای فریب سیستم‌های امنیتی و تقلید از شخصیت‌های دیگر برای ایجاد حواس‌پرتی‌ بهره می‌برد.

گجت‌ها می‌توانند برای انحراف و دستکاری استفاده شوند، یا با استفاده از ابزاری، NPC‌ها را اسکن کرده و جزئیاتی درباره آن‌ها یاد گرفت. توسعه‌دهندگان می‌گویند که بررسی محیط اطراف شما بخش کلیدی درک نحوه رسیدن به اهداف شما خواهد بود.

در تریلر، ما سلاح‌های کشنده و غیر کشنده، مبارزات نزدیک، توانایی‌های متنوع برای از بین بردن چندین دشمن به‌طور همزمان و موارد دیگر را می‌بینیم. ما می‌توانیم به صورت پر سر و صدا یا بی‌صدا عمل کنیم که هر کدام ریسک و پاداش خود را دارند. تیم "Perfect Dark" می‌خواهد یک "سمفونی" از مکانیک‌های بازی ایجاد کند که جابجایی، مبارزات نزدیک، تیراندازی، توانایی‌های قابل بازگشا، عناصر محیطی و گجت‌ها را به یک تجربه یکپارچه برای بازیکنان تبدیل کند.


[Timeline]

بازی در مراسم Game Awards به صورت رسمی معرفی شد.

Microsoft and The Initiative announce Perfect Dark for Xbox Series, PC



Crystal Dynamics از همکاری خودش با استدیو The Initiative خبر داد

Perfect Dark – Crystal Dynamics to collaborate with The Initiative on development

اولین گیم پلی بازی در مراسم E3 سال 2024 نمایش داده شد

Perfect Dark – gameplay reveal trailer, screenshots

Perfect-Dark_2024_06-09-24_007.jpg Perfect-Dark_2024_06-09-24_006.jpg Perfect-Dark_2024_06-09-24_005.jpg Perfect-Dark_2024_06-09-24_004.jpg Perfect-Dark_2024_06-09-24_002.jpg Perfect-Dark_2024_06-09-24_003.jpg

 
آخرین ویرایش:
مایکروسافت Tradmark بازی رو تجدید کرده
Perfect Dark - Trademark Details
قبل از Tradmark های استارفیلد میگفتم که حتما خبریه ولی به احتمال زیاد خبری نیست و همینطوری تجدید کردن :D :D
گفتم احتمالا خبری نیست ، امروز The Initiative بعد از حدود 7 ماه از رونمایی بازی سایتشون رو آپدیت کرده:|
The Initiative

ادیت 1 : دیروز که آگهی های شغلی استودیو رو نگاه میکردم 7 تا بود امروز شده 15 تا
ادیت 2 : تو آگهی های شغلی اشاره کردن که برای موشن کپچر و Scanning از استودیوهای پشتیبان استفاده میکنن
SharedScreenshot.jpg
 
آخرین ویرایش:
گفتم احتمالا خبری نیست ، امروز The Initiative بعد از حدودا 7 ماه از رونمایی بازی سایتشون رو آپدیت کرده:|
The Initiative
ادیت: دیروز که آگهی های شغلیشون رو نگاه میکردم 7 تا بود امروز شده 15 تا
زودتر میگفتی خبری نیست :D
 
Initiative اعلام کرد بازی پرفکت دارک با همکاری استودیو کریستال داینامیکز (سازنده ریبوت تومب ریدر) ساخته میشه و اینکه هنوز در مراحل ابتدایی ساخت بسر میبره.

سبک بازی رو هم first-person spy thriller نامگذاری کردند.

IMG_20210924_031231.png
IMG_20210924_031252.png
 
حداقل میرفتن سروقت Eidos-Montréal 8-| بعد یک سال که از معرفی بازی میگذره هنوز تو فاز پیش تولیدن ؟زورشون نرسیده رفتن از استدیو خارجی کمک بگیرن ؟ اخه مجبورید بازیی که هنوز وجود خارجی نداره رو معرفی میکنید ؟ با این حساب در بهترین حالت میره برا 2024 !!

پ.ن :

Web capture_24-9-2021_43838_forum.bazicenter.com.jpeg

از اون موقع تا حالا کلا 20 نفر اضافه کردن به تیمشون !!!!
 
آخرین ویرایش:
حداقل میرفتن سروقت Eidos-Montréal 8-| بعد یک سال که از معرفی بازی میگذره هنوز تو فاز پیش تولیدن ؟زورشون نرسیده رفتن از استدیو خارجی کمک بگیرن ؟ اخه مجبورید بازیی که هنوز وجود خارجی نداره رو معرفی میکنید ؟ با این حساب در بهترین حالت میره برا 2024 !!
چرا eidos montreal؟:-/

چند تا از نفرات اصلی initiative تو کریستال بودن، از جمله رئیس استودیو. مسلما همکاری بهتری داشتن با اینا تا یک استودیو که آشنایی کمتری دارن.

و اینکه initiative کلا 70 نفره. معلومه که 70 نفر نمیتونن بازی AAA بسازن. در واقع از اول معلوم بود که out-source میشه، فقط معلوم نبود با کدوم استودیوئه که الان مشخص شد.
 
چرا eidos montreal؟:-/

چند تا از نفرات اصلی initiative تو کریستال بودن، از جمله رئیس استودیو. مسلما همکاری بهتری داشتن با اینا تا یک استودیو که آشنایی کمتری دارن.

و اینکه initiative کلا 70 نفره. معلومه که 70 نفر نمیتونن بازی AAA بسازن. در واقع از اول معلوم بود که out-source میشه، فقط معلوم نبود با کدوم استودیوئه که الان مشخص شد.
Eidos Montreal رو از این نظر گفتم که خوراکشون ساخت چنین بازیایی ـه ولی خوب آره با توجه به حضور یکی مثل Darrell Gallagher منطقی تر بود رفتن سراغ CD ولی بازم فک نمیکنم اینا به درد ساخت این بازی بخورن و اینکه نه ، Initiative رو پارسال مایکروسافت ازش به عنوان یـ استدیو AAAA یاد کرد و به هیچ وجه هم قرار نبود بازیش اینطوری out-source بشه ولی حالا به هر دلیلی چه اتفاقی افتاده ، ساخت پروژش سرعت نگرفته بعد یک سال که از معرفی بازیش میگذره تازه یادش افتاده بره با یـ استدیو دیگه همکاری کنه !! مشکل اینه که Initiative بعد سه سال و اندی که از تاسیسش میگذره به زور 70 نفر شده !! سال اول تاسیسش 50 تا گرفته بود سال الان سوم رو رد کردیم کلا 20 نفر دیگه گرفته :| PG همون E3 2018 همزمان با خبر تاسیس Initiative فیل اسپنسر اومد گفت تیم دوم تشکیل داده داره روی RPG جدید کار میکنه تو این چند وقته 150 الی 200 تا استخدامی داشته ! هیج جوره تو کت من نمیره بعد گذشت سه سال و خورده اینا هنوز 70 نفرن !!!
 
آخرین ویرایش:
Eidos Montreal رو از این نظر گفتم که خوراکشون ساخت چنین بازیایی ـه ولی خوب آره با توجه به حضور یکی مثل Darrell Gallagher منطقی تر بود رفتن سراغ CD ولی بازم فک نمیکنم اینا به درد ساخت این بازی بخورن و اینکه نه ، Initiative رو پارسال مایکروسافت ازش به عنوان یـ استدیو AAAA یاد کرد و به هیچ وجه هم قرار نبود بازیش اینطوری out-source بشه ولی حالا به هر دلیلی چه اتفاقی افتاده ، ساخت پروژش سرعت نگرفته بعد یک سال که از معرفی بازیش میگذره تازه یادش افتاده بره با یـ استدیو دیگه همکاری کنه !! مشکل اینه که Initiative بعد سه سال و اندی که از تاسیسش میگذره به زور 70 نفر شده !! سال اول تاسیسش 50 تا گرفته بود سال الان سوم رو رد کردیم کلا 20 نفر دیگه گرفته :| PG همون E3 2018 همزمان با خبر تاسیس Initiative فیل اسپنسر اومد گفت تیم دوم تشکیل داده داره روی RPG جدید کار میکنه تو این چند وقته 150 الی 200 تا استخدامی داشته ! هیج جوره تو کت من نمیره بعد گذشت سه سال و خورده اینا هنوز 70 نفرن !!!
در مورد AAAA:

IMG_20210924_051806.png

در مورد اینکه نفراتش خیلی زیاد نشده و مثلا پلی گراند زیاد استخدام میکنه، فکر میکنم به رویکرد دو تا استودیو برمیگرده. نفرات Initiative اکثرا senior هستند. از همون ابتدا هم اعلام کردن که میخوان کوچیک بمونن:

Xbox Game Studios 'The Initiative' talks 'staying small, staying agile'

نه اینکه نتونن نفرات بگیرن (فکر نکنم برای یک استودیو فرست پارتی مایکروسافت تو کالیفرنیا، گرفتن نفرات کار سختی باشه).

بد یا خوب، نیتشون از اول همین بوده. مهم اینه که نتیجه کار چیز سطح بالایی باشه که باید منتظرش بمونیم.
 
Eidos Montreal رو از این نظر گفتم که خوراکشون ساخت چنین بازیایی ـه ولی خوب آره با توجه به حضور یکی مثل Darrell Gallagher منطقی تر بود رفتن سراغ CD ولی بازم فک نمیکنم اینا به درد ساخت این بازی بخورن و اینکه نه ، Initiative رو پارسال مایکروسافت ازش به عنوان یـ استدیو AAAA یاد کرد و به هیچ وجه هم قرار نبود بازیش اینطوری out-source بشه ولی حالا به هر دلیلی چه اتفاقی افتاده ، ساخت پروژش سرعت نگرفته بعد یک سال که از معرفی بازیش میگذره تازه یادش افتاده بره با یـ استدیو دیگه همکاری کنه !! مشکل اینه که Initiative بعد سه سال و اندی که از تاسیسش میگذره به زور 70 نفر شده !! سال اول تاسیسش 50 تا گرفته بود سال الان سوم رو رد کردیم کلا 20 نفر دیگه گرفته :| PG همون E3 2018 همزمان با خبر تاسیس Initiative فیل اسپنسر اومد گفت تیم دوم تشکیل داده داره روی RPG جدید کار میکنه تو این چند وقته 150 الی 200 تا استخدامی داشته ! هیج جوره تو کت من نمیره بعد گذشت سه سال و خورده اینا هنوز 70 نفرن !!!
والا از وقتی ما یادمونه تو این فروم راجع این صحبت میشد که اینیشیتیو همش داره فلان کاره ارشد استخدام می‌کنه و شیوه بازی سازی استودیو قراره به این صورت باشه که یه استودیو بازی بسازه و اینا هم بالاسری ها باشن و اینجوری با توجه به تعداد کمشون بتونن بازی ها بزرگ بسازن.


یعنی همین چیزی که الان اتفاق افتاده حسابی هم تو این فروم بچه ها بحث کرده بودن و این خبر هم که اومد اصلا مایه تعجب نبود خیلی زودتر هم باید استودیو خارجی رو اعلام میکردن

از همون اول ببین اینو بچه ها اینجا گفته بودن حسابی بحث کرده بودیم چیزی که تو ذهن من نقش بسته بود این بود که استودیو اینیشیتیو شیوه کاریش مثل استودیو ورلدز اج هست

اینا میشن هد استودیو و اصل کاری بازی رو استودیو خارجی دیگه ای میسازه.


خلاصه این خبر برا من حداقل چیز عجیبی نبود تازه بنظر باید زودتر هم میگفتن چون کلا شیوه کاری این استودیو حداقل جوری که به ما گفته شده بوده قرار بود این باشه
 
در مورد AAAA:

View attachment 225886

در مورد اینکه نفراتش خیلی زیاد نشده و مثلا پلی گراند زیاد استخدام میکنه، فکر میکنم به رویکرد دو تا استودیو برمیگرده. نفرات Initiative اکثرا senior هستند. از همون ابتدا هم اعلام کردن که میخوان کوچیک بمونن:

Xbox Game Studios 'The Initiative' talks 'staying small, staying agile'

نه اینکه نتونن نفرات بگیرن (فکر نکنم برای یک استودیو فرست پارتی مایکروسافت تو کالیفرنیا، گرفتن نفرات کار سختی باشه).

بد یا خوب، نیتشون از اول همین بوده. مهم اینه که نتیجه کار چیز سطح بالایی باشه که باید منتظرش بمونیم.
نه نمی تونستن نفرات زیادی استخدام کنن
زمانی استخدام معنا داره که سبک بازی / گیم پلی / طراحی مرحله مشخص باشه , بعد بر اساس نیاز استخدام شروع می شه
مثل تیم دوم PG که سبک / گیم پلی / طراحی مرحله FABLE از ابتدا مشخص بوده و این دوستان صرفا افرادی که نیاز دارن استخدام می کنن
هر چند از ابتدا مشخص بود , اما این خبر هم تایید کرد Initiative هیچ ایده در مورد Perfect Dark و گیم پلی / طراحی مرحله نداشته و نداره
این چند سال صرفا کانسبت های مختلف امتحان کردن و در نهایت به نتیجه هم نرسیدن و مجبور شدن برای ساخت بازی از Crystal Dynamics کمک بگیرن
والا از وقتی ما یادمونه تو این فروم راجع این صحبت میشد که اینیشیتیو همش داره فلان کاره ارشد استخدام می‌کنه و شیوه بازی سازی استودیو قراره به این صورت باشه که یه استودیو بازی بسازه و اینا هم بالاسری ها باشن و اینجوری با توجه به تعداد کمشون بتونن بازی ها بزرگ بسازن.


یعنی همین چیزی که الان اتفاق افتاده حسابی هم تو این فروم بچه ها بحث کرده بودن و این خبر هم که اومد اصلا مایه تعجب نبود خیلی زودتر هم باید استودیو خارجی رو اعلام میکردن

از همون اول ببین اینو بچه ها اینجا گفته بودن حسابی بحث کرده بودیم چیزی که تو ذهن من نقش بسته بود این بود که استودیو اینیشیتیو شیوه کاریش مثل استودیو ورلدز اج هست

اینا میشن هد استودیو و اصل کاری بازی رو استودیو خارجی دیگه ای میسازه.


خلاصه این خبر برا من حداقل چیز عجیبی نبود تازه بنظر باید زودتر هم میگفتن چون کلا شیوه کاری این استودیو حداقل جوری که به ما گفته شده بوده قرار بود این باشه
نه اون بحث اشتباه بوده
out-source و کمک گرفتن از استودیو های پشتیبان چند نسل در صنعت گیم اتفاق می افته و تمام بازی AAA با همکاری استودیو های مختلف در سراسر دنیا ساخته می شه
مثلا 2,169 نفر و 14 استودیو در ساخت The Last of Us Part 2 همکاری کردن ( ناتی داگ حدود 350 نفر )
Over 2,000 people and 14 studios worked on The Last of Us Part 2
کمک کردن استودیو های داخلی در بخش های که یه استودیو ضعف یا تجربه نداره هم طبیعیه
مثلا TURN 10 در بخش وسایل نقلیه به 343 کمک می کرده

اما این خبر مثل اینکه Sucker Punch اعلام می کرد , برای ساخت ghost of tsushima با یوبی همکاری می کنه
 
آخرین ویرایش:
  • Like
Reactions: pouria.sh
این خبر هم تایید کرد Initiative هیچ ایده در مورد Perfect Dark و گیم پلی / طراحی مرحله نداشته و نداره
این چند سال صرفا کانسبت های مختلف امتحان کردن و در نهایت به نتیجه هم نرسیدن و مجبور شدن برای ساخت بازی از Crystal Dynamics کمک بگیرن
View attachment mp4(1).mp4
 
نه نمی تونستن نفرات زیادی استخدام کنن
زمانی استخدام معنا داره که سبک بازی / گیم پلی / طراحی مرحله مشخص باشه , بعد بر اساس نیاز استخدام شروع می شه
مثل تیم دوم PG که سبک / گیم پلی / طراحی مرحله FABLE از ابتدا مشخص بوده و این دوستان صرفا افرادی که نیاز دارن استخدام می کنن
هر چند از ابتدا مشخص بود , اما این خبر هم تایید کرد Initiative هیچ ایده در مورد Perfect Dark و گیم پلی / طراحی مرحله نداشته و نداره
این چند سال صرفا کانسبت های مختلف امتحان کردن و در نهایت به نتیجه هم نرسیدن و مجبور شدن برای ساخت بازی از Crystal Dynamics کمک بگیرن
کوروش داری فکت اشتباه می دی متاسفانه.
حتی قبل از تاسیس استدیو قرار به ریبوت پرفکت دارک بوده. یعنی با این نیت استدیو تاسیس شده اصلا.

"The discussion happened before [Darrell Gallagher] even joined us," says Spencer. "Obviously he had a great track record at Crystal and the work he'd done with Lara Croft and the reimagining of Tomb Raider, so we were looking at different opportunities with him and one we brought up was Joanna and Perfect Dark and it was something that he was excited about."

Phil Spencer admits Xbox needed the Perfect Dark reboot to make its firstparty lineup less male

البته الان که نگاه می کنم جالبه اسپنسر اینجا به کریستال مستقیم اشاره کرده. احتمالا صحبت های این همکاری از همون موقع در جریان بوده.
در کل خبر جالبی هست. دیگه خوشنام تر از کریستال برای همکاری بعیده کسی بتونه پیدا کنه در این صنعت.
 
اینا افتادن تو ظرف عسل. استودیوی نینجا تئوری رو میبینی، شبیه تفرجگاهه تا استودیو.
قشنگ پول مزه داده و اینا هم دارن استفاده میکنن و از فکر بازیسازی اومدن بیرون.
خدا کنه این تنبلها رو میبینن ترن 10 و زنیمکس مثل اینا نشن.
استودیو از 2018 تاسیس شده و باید پروژه پیشرفت کرده باشه.
قبلا هم گفتم ماکروسافت استودیو بزرگی نمیخواد دیگه، مگه برا کارهای خاص، مثلا الان سونی افتاده تو ابر قهرمانها که بشدت هم پرطرفداره، داری بازی میسازه، یه همچین چیزی بگیره.
ماکرو نیاز به مدیریت داره.
________________
در مورد تحالیل جامع هم

2021-09-24_11-13-46.jpg

از همون اوایل با هینتها مشخص بود چی هست ولی از اوریل 2020 با این پست klobrille همه یاد تریلر 2013 افتادن


و میدونستن پرفکت دارکه
___________________________________
روند کاری واقعا کند بوده ولی به تحلیلهای این مدلی اینجا توجه نکنید
 
Eidos Montreal رو از این نظر گفتم که خوراکشون ساخت چنین بازیایی ـه ولی خوب آره با توجه به حضور یکی مثل Darrell Gallagher منطقی تر بود رفتن سراغ CD ولی بازم فک نمیکنم اینا به درد ساخت این بازی بخورن و اینکه نه ، Initiative رو پارسال مایکروسافت ازش به عنوان یـ استدیو AAAA یاد کرد و به هیچ وجه هم قرار نبود بازیش اینطوری out-source بشه ولی حالا به هر دلیلی چه اتفاقی افتاده ، ساخت پروژش سرعت نگرفته بعد یک سال که از معرفی بازیش میگذره تازه یادش افتاده بره با یـ استدیو دیگه همکاری کنه !! مشکل اینه که Initiative بعد سه سال و اندی که از تاسیسش میگذره به زور 70 نفر شده !! سال اول تاسیسش 50 تا گرفته بود سال الان سوم رو رد کردیم کلا 20 نفر دیگه گرفته :| PG همون E3 2018 همزمان با خبر تاسیس Initiative فیل اسپنسر اومد گفت تیم دوم تشکیل داده داره روی RPG جدید کار میکنه تو این چند وقته 150 الی 200 تا استخدامی داشته ! هیج جوره تو کت من نمیره بعد گذشت سه سال و خورده اینا هنوز 70 نفرن !!!
فک کنم خیلی پیگیر اخبار The Initiative نبودی:D

اینا از همون اول گفتن ما میخوام small & agile بمونیم و همون موقع هم گفته شده بود که اینا میخوان به شیوه جدیدی بازیشون رو بسازن و outsource کردن بخش مهمه شیوه کاریشونه.

همین ۷۰ نفر اعضای استودیوشون هم همگی سنیور آرتیست و سنیور دیزاینر و سنیور Producer هستند و قطعا برای Full Production نیاز به نیروهای خیلی بیشتری داشتند و از اول هم برنامه ریزیشون همین روش بوده.

ببین الان The Initiative کار اصلی دیزاین و پیش تولید بازی رو انجام داده و همکاری با یه استودیوی با تجربه ای مثل CD برای کمک به ساخت بازی میتونه خبر خیلی خوبی برای Perfect Dark باشه.

ولی موضوعی که اینجا مطرحه این شیوه خیلی لاکچری بنظر میرسه و هزینه خیلی بیشتری میطلبه نسبت به استخدام نیروهای in-house و مایکروسافت هم باید پول خوبی داده باشه به Square Enix تا راضی شده باشه به این همکاری:D

اصلا از اسم این استودیو "The Initiative" مشخص بود اینا شیوه کاریشون متفاوت هست و احتمالاش خیلی زیاد هست اینا تیمشون مدتی کمی بعد از تکمیل PD برن سراغ یه بازی جدید و همکاری با یه استودیوی دیگه برای تولید.

پست این یوزر توی ریست ارا هم بخوبی توضیح داده:
The Crystal announcement seems very weird at first glance, but it make sense if you put the pieces together from the last few years:​
  • The Initiative was formed by the previous head of Crystal Dynamics (also the former head of SQE studios/development) and the person who built Crystal into a big AAA studio in the first place for Tomb Raider (2013.)​
  • The director of Perfect Dark was one of the co-directors of the 2013 Tomb Raider reboot (Drew Murray was never the director of PD, he was the design director.)​
  • The Initiative have always talked about staying "small and agile" with a team almost solely made up of senior and lead positions to make AAA games.​
  • With a team of 70+ senior/lead role developers, multiple people at the Initiative have hinted at a unique development/production approach (i.e. heavy outsourcing.)​
  • Given that (according to Jeff Grubb) MS has PD penciled in for 2023, they must be going into full production now and you can't do that with a 70+ person studio.​
  • Crystal Dynamics has a ton of expertise and experience in cinematic story driven action games, plus a large workforce of specialised devs (plus mo-cap stages etc.)​
  • Crystal is coming off a bad release with Avengers (plus Tomb Raider underperforming), Square is likely not happy with the amount of money the studio is currently draining given the location and size of the Crystal studios.​
  • Rather than The Initiative partnering with multiple outsourcing studios, across different locations that haven't work together in the past and don't have certain expertise. They instead partner with crystal which has a large workforce, they are also nearby to The Initiative and are a team that have worked together for a long time on these style of large scale productions.​
  • It also probably solves a lot of issues a team like the Initiative would have been running into during the pandemic (studio growth, production etc.)​
I wouldn't be surprised if Square might look to off load them, this could be a potential test for that.​
 
آخرین ویرایش:
The Crystal announcement seems very weird at first glance, but it make sense if you put the pieces together from the last few years:​
  • The Initiative was formed by the previous head of Crystal Dynamics (also the former head of SQE studios/development) and the person who built Crystal into a big AAA studio in the first place for Tomb Raider (2013.)​
  • The director of Perfect Dark was one of the co-directors of the 2013 Tomb Raider reboot (Drew Murray was never the director of PD, he was the design director.)​
  • The Initiative have always talked about staying "small and agile" with a team almost solely made up of senior and lead positions to make AAA games.​
  • With a team of 70+ senior/lead role developers, multiple people at the Initiative have hinted at a unique development/production approach (i.e. heavy outsourcing.)​
  • Given that (according to Jeff Grubb) MS has PD penciled in for 2023, they must be going into full production now and you can't do that with a 70+ person studio.​
  • Crystal Dynamics has a ton of expertise and experience in cinematic story driven action games, plus a large workforce of specialised devs (plus mo-cap stages etc.)​
  • Crystal is coming off a bad release with Avengers (plus Tomb Raider underperforming), Square is likely not happy with the amount of money the studio is currently draining given the location and size of the Crystal studios.​
  • Rather than The Initiative partnering with multiple outsourcing studios, across different locations that haven't work together in the past and don't have certain expertise. They instead partner with crystal which has a large workforce, they are also nearby to The Initiative and are a team that have worked together for a long time on these style of large scale productions.​
  • It also probably solves a lot of issues a team like the Initiative would have been running into during the pandemic (studio growth, production etc.)​
I wouldn't be surprised if Square might look to off load them, this could be a potential test for that.​
لینک تیم رو میشه لطفاً بزاری؟
اینا رو کی نوشته ؟
 

کاربرانی که این گفتگو را مشاهده می‌کنند

Top
رمز عبور خود را فراموش کرده اید؟
اگر میخواهی عضوی از بازی سنتر باشی همین حالا ثبت نام کن
or