Xbox Perfect Dark

Hero-4234347e43e543540c4f.jpg

Developer: The Initiative , Crystal Dynamics
Platforms: Xbox Series X|S , PC
Genre: First Person Shooter/Stealth
Release Date: TBA​

"Perfect Dark" یک بازی هیجان‌انگیز اول شخص است با محوریت عناوین جاسوسی که در آینده نزدیک اتفاق میوفتد. با تأیید استودیوی اصلی بازی، Rare، و برخی از سازندگان اصلی عناوین قبلی، تیم "Perfect Dark" از عناصر دو بازی اول الهام گرفته اند و داستان و دنیای کاملاً جدیدی را برای این بازسازی خلق کرده‌ اند . این بازی برای طرفداران قدیمی و بازیکنان جدید تجربه‌ای تازه از ژانر جاسوسی ارائه می‌دهد پس نیازی به آشنایی با بازی‌های قبلی نیست.

"Perfect Dark" یک تجربه تک‌نفره با مجموعه‌ای از مأموریت‌ها است که انتخاب‌های مختلفی برای انجام آن‌ها وجود دارد. تریلر نشان می‌دهد که جابجایی و گجت‌ها نقش مهمی دارند؛ توانایی‌های جدید پارکور برای حرکت و مبارزه استفاده می‌شود. توسعه‌دهندگان بر ایجاد یک سیستم حرکت روان تمرکز کرده‌اند که به بازیکنان امکان می‌دهد راه‌های جالبی برای رسیدن به اهداف خود پیدا کنند. سیستم مبارزه شامل مبارزات تن‌به‌تن و تیراندازی، مکانیک‌های مخفی‌کاری و استفاده آزادانه از گجت‌هاست. به طور کلی سازندگان بازی نمی‌خواهند بازی به یک ژانر خاص محدود شود؛ بلکه عناصر تیراندازی اول شخص، ایمرسیو سیم و اکشن مخفی‌کاری را به طور یکپارچه ترکیب کرده اند . هدف ارائه یک فانتزی واقعی از ژانر جاسوسی است و اجازه می‌دهد بازیکنان از ابزارها و توانایی‌های خود به شیوه‌ای که می‌خواهند استفاده کنند.

در این بازسازی، جوآنا (با صداپیشگی الیکس ویلتون ریگان و قیافه اسکن شده الیسا بیباود) یک مأمور برای شرکت dataDyne است . جوآنا ارتباط عمیقی با وقایع دور و اطراف خود دارد. در این نسخه، عنوان "Perfect Dark" بیشتر به عنوان یک هدف مطرح شده است؛ در این سفر جوآنا از اشتباهاتی خود درس خواهد گرفت . او کامل نخواهد بود، اما در تلاش برای Perfect و کامل شدن است. به طور کلی شناخت شخصیت جوآنا به همان اندازه که داستان جذاب است پر پرکشش خواهد بود.

در "Perfect Dark دنیای بازی توسط رخدادهایی به نام "The Cascade" تحت تأثیر قرار گرفته که باعث وقوع بلایای محیطی شده و مناطق بزرگی را غیرقابل سکونت کرده است. پس از این فجایع، یک ابرشرکت به نام Core Mantis راه‌ حلی به نام "The GEN Network" ایجاد میکند و آن را در قاهره پیاده‌سازی می‌کند که با ایجاد تعادل زیست‌محیطی و ساخت یک شهر دیوارکشی شده، این منطقه را به مرکز نوآوری‌های تکنولوژیکی تبدیل می‌کند.



در ادامه بقیه ابر شرکت‌ها هم برای این بازسازی وارد می‌شوند، که طبق معمول بعضی از ان ها با هدف سوء استفاده از اهداف بشر دوستانه به فعالیت میپردازند . بازی سعی داره یک آینده امیدوارکننده را برا دنیای تاریک و غیر قابل سکونت نشان بده . اینکه همچنان آینده روشن وجود داره .

قاهره به عنوان یک نقطه مقابله با دیگر داستان‌های جاسوی در بقیه مدیوم ها انتخاب شده است. مصر باستان و مدرن به چشم بسیاری دیده شده، اما دیدگاه آینده‌ نگرانه از این کشور سابقه نداشت و واقعاً چیز جدیدی است. قاهره به دلیل ترکیب عناصر قدیمی و جدید به خوبی با داستان علمی-تخیلی "Perfect Dark" سازگار است.

جوآنا به قاهره فرستاده می‌شود تا دنیل کارینگتون را پیدا و دستگیر کند. او وارد منطقه‌ای به نام گاردن سیتی می‌شود (که در واقعیت نیز منطقه‌ای از قاهره است). در "Perfect Dark"، این منطقه یک منطقه مرفه نشین و جهانی است که توسط Core Mantis برای احیای فرایندهای اکولوژیکی جدید انتخاب شده است.

جوآنا پناهگاهی را پیدا می‌کند که توسط کارینگتون استفاده می‌شود. اما ناگهان کارینگتون به سیستم واقعیت افزوده (AR) جوآنا نفوذ می‌کند و اطلاعات بیشتری را برایش فاش می‌کند، و سوالات بیشتری را در مورد اسرار بزرگ‌تر قاهره مطرح می‌کند. جوآنا باید بفهمد به چه کسی می‌تواند اعتماد کند و چه کسی ممکن است علیه اهدافش کار کند.به طور کلی نقش کارینگتون در این ماجرا بسیار مهم خواهد بود.

گجت‌ها یکی از ارکان اصلی ژانر جاسوی هستند. در تریلر بازی، ما می‌بینیم که جوآنا از گجتی برای تحلیل صدای NPC‌ها و ایجاد "دیپ‌فیک"‌های صوتی برای فریب سیستم‌های امنیتی و تقلید از شخصیت‌های دیگر برای ایجاد حواس‌پرتی‌ بهره می‌برد.

گجت‌ها می‌توانند برای انحراف و دستکاری استفاده شوند، یا با استفاده از ابزاری، NPC‌ها را اسکن کرده و جزئیاتی درباره آن‌ها یاد گرفت. توسعه‌دهندگان می‌گویند که بررسی محیط اطراف شما بخش کلیدی درک نحوه رسیدن به اهداف شما خواهد بود.

در تریلر، ما سلاح‌های کشنده و غیر کشنده، مبارزات نزدیک، توانایی‌های متنوع برای از بین بردن چندین دشمن به‌طور همزمان و موارد دیگر را می‌بینیم. ما می‌توانیم به صورت پر سر و صدا یا بی‌صدا عمل کنیم که هر کدام ریسک و پاداش خود را دارند. تیم "Perfect Dark" می‌خواهد یک "سمفونی" از مکانیک‌های بازی ایجاد کند که جابجایی، مبارزات نزدیک، تیراندازی، توانایی‌های قابل بازگشا، عناصر محیطی و گجت‌ها را به یک تجربه یکپارچه برای بازیکنان تبدیل کند.


[Timeline]

بازی در مراسم Game Awards به صورت رسمی معرفی شد.

Microsoft and The Initiative announce Perfect Dark for Xbox Series, PC



Crystal Dynamics از همکاری خودش با استدیو The Initiative خبر داد

Perfect Dark – Crystal Dynamics to collaborate with The Initiative on development

اولین گیم پلی بازی در مراسم E3 سال 2024 نمایش داده شد

Perfect Dark – gameplay reveal trailer, screenshots

Perfect-Dark_2024_06-09-24_007.jpg Perfect-Dark_2024_06-09-24_006.jpg Perfect-Dark_2024_06-09-24_005.jpg Perfect-Dark_2024_06-09-24_004.jpg Perfect-Dark_2024_06-09-24_002.jpg Perfect-Dark_2024_06-09-24_003.jpg

 
آخرین ویرایش:
اتمسفر بازی خیلی شبیه deus ex بود
حدس میزنم گیم پلی بازی شبیه mirror edge باشه
و البته چنتا سوال مهم:
بازی بخش چندنفره داره یا فقط سینگل؟
بازی اپن ورده یا خطی؟
آنلاینه یا آفلاین؟
 
من انتظار نمایش گیم پلی از بازی نداشتم و در همین حد که ستینگ بازی رو نشون دادن برام راضی کننده بود. اتفاقا بهترین تصمیم رو هم گرفتن اینها سر نمایش هیلو به اندازه کافی اشتباه کردن دیگه نمیخوان سر یکی دیگه از بهترین ipهاشون چنین اشتباهی رو بکنن و مطمئنا تا زمانی که بازی در بهترین سطح کیفی قرار نگرفته از گیملی اش چیزی نشون نمیدن
 
به نظر کاملا بازی راه دئس لکس داره میره.
ستینگ سایبرپانکی تو مصر که فوق العاده است. :D
امیدوارم مثل دئس اکس و سایر بازی های ایمرسیو سیم لوب دیزاین باز و کاملا غیرخطی بزارن که خودمون بریم دنبال خلاقیت به خرج دادن برا پیشبرد مرحله. ینی دستمون کاملا باز باشه.
اینکه به استفاده از گجت های مختلف تاکید داشت نشان از همین رویه میده.

راجب اول شخص بودن هم اگه واقعا هدفشون ساختن یه تجربه ایمرسیو سیم باشه، اول شخص بودن بهترین کاریه که میتونستن بکنن...
بایوشاک
سیستم‌شاک
پری
دیسانرد
و البته منبع الهام اصلی ینی دئس اکس


همه اینا اول شخص بودن.
 
خب خب خب... بیام یک کامنتی بدم...

اون ویدیوی مصاحبه دولوپر هارو ببینید حتما.

اول در مورد ساخت استدیو حرف میزنن. بعد ip پرفکت دارک (دن نوبورگر -گیم دایرکتور بازی- میگه وقتی فهمیدم داریم PD رو میسازیم... یعنی کلا این استدیو از اولشم قرار بوده اینو بسازه :دی احتمالا 3 سال از ساختش میگذره واقعا... ). میگن ایده Secret Agent بودن خیلی پر پتانسیله و در صنعت گیم واقعا زیاد بها داده نشده و از پتانسیلش کامل استفاده نشده.
یک جا درل گلیگر میگه میخوایم داستانی رو بگیم که در میان صنعت فیلم و سریال هم حتی بدرخشه (پ.ن)... و این حرف نوید یک بازی سینماتیک جذابی میده.
بازی گویا میخواد از تمام رنج عظیم گجت ها و ابزار ها و پتانسیل های Secret Agent بودن استفاده کنه و واقعا حس SA بودنو بهتون بده
و ته کار هم باز میگن خیلی انتظارات خودشون بالاست و هدف بزرگی دارن و هایپ مارو میبرن بالا :D

پ.ن. بنظرم واقعا نود درصد صنعت گیم (حتی بسیاری از داستان های فوق العاده صنعت) از نظر داستان گویی نزدیک صنعت فیلم هم نبوده. قطعا بخاطر کمتر بودن پتانسیلشه ولی در کل بنظرم این حرف گلیگر شدیدا بلند پروازانست

پ.ن.2 اقا من بنظرم طرز معرفی دیشب بشدت ضعیف بود... یعنی قشنگ دفن شد وسط مراسم. عوض اینکه بیشتر مورد توجه قرار بگیره. اگر مثل پارسال ماکرو نمایش هاشو پشت هم میزاشت، هایپش خیلی بالا تر میرفت. عین کاری که پارسال با Hell blade شد (بعد نمایش XSX)
پ.ن.3 واقعا کجاش شبیه Control هست؟ :دی بازی احتمال قوی تنها شباهتش همون کانسپت ارت هاش باشه... وگرنه سبک، دوربین، داستان همه چیش کاملا متفاوت بنظر میاد :دی
 
خب خب خب... بیام یک کامنتی بدم...

اون ویدیوی مصاحبه دولوپر هارو ببینید حتما.

اول در مورد ساخت استدیو حرف میزنن. بعد ip پرفکت دارک (دن نوبورگر -گیم دایرکتور بازی- میگه وقتی فهمیدم داریم PD رو میسازیم... یعنی کلا این استدیو از اولشم قرار بوده اینو بسازه :D احتمالا 3 سال از ساختش میگذره واقعا... ). میگن ایده Secret Agent بودن خیلی پر پتانسیله و در صنعت گیم واقعا زیاد بها داده نشده و از پتانسیلش کامل استفاده نشده.
یک جا درل گلیگر میگه میخوایم داستانی رو بگیم که در میان صنعت فیلم و سریال هم حتی بدرخشه (پ.ن)... و این حرف نوید یک بازی سینماتیک جذابی میده.
بازی گویا میخواد از تمام رنج عظیم گجت ها و ابزار ها و پتانسیل های Secret Agent بودن استفاده کنه و واقعا حس SA بودنو بهتون بده
و ته کار هم باز میگن خیلی انتظارات خودشون بالاست و هدف بزرگی دارن و هایپ مارو میبرن بالا :D

پ.ن. بنظرم واقعا نود درصد صنعت گیم (حتی بسیاری از داستان های فوق العاده صنعت) از نظر داستان گویی نزدیک صنعت فیلم هم نبوده. قطعا بخاطر کمتر بودن پتانسیلشه ولی در کل بنظرم این حرف گلیگر شدیدا بلند پروازانست

پ.ن.2 اقا من بنظرم طرز معرفی دیشب بشدت ضعیف بود... یعنی قشنگ دفن شد وسط مراسم. عوض اینکه بیشتر مورد توجه قرار بگیره. اگر مثل پارسال ماکرو نمایش هاشو پشت هم میزاشت، هایپش خیلی بالا تر میرفت. عین کاری که پارسال با Hell blade شد (بعد نمایش XSX)
پ.ن.3 واقعا کجاش شبیه Control هست؟ :D بازی احتمال قوی تنها شباهتش همون کانسپت ارت هاش باشه... وگرنه سبک، دوربین، داستان همه چیش کاملا متفاوت بنظر میاد :D
بیشتر بخاطر کروناست که معرفی ها حال نمیده گادآف وار هم چن ماه پیش معرفی شد چن روز بعد فراموش شد کلا همین طور مس افکت ولی وقتی معرفی توییتر ترکید و همه به صفحه initiative هجوم بردن
 
آخرین ویرایش:
  • Love
Reactions: AmirPh78
خب خب خب... بیام یک کامنتی بدم...

اون ویدیوی مصاحبه دولوپر هارو ببینید حتما.

اول در مورد ساخت استدیو حرف میزنن. بعد ip پرفکت دارک (دن نوبورگر -گیم دایرکتور بازی- میگه وقتی فهمیدم داریم PD رو میسازیم... یعنی کلا این استدیو از اولشم قرار بوده اینو بسازه :D احتمالا 3 سال از ساختش میگذره واقعا... ). میگن ایده Secret Agent بودن خیلی پر پتانسیله و در صنعت گیم واقعا زیاد بها داده نشده و از پتانسیلش کامل استفاده نشده.
یک جا درل گلیگر میگه میخوایم داستانی رو بگیم که در میان صنعت فیلم و سریال هم حتی بدرخشه (پ.ن)... و این حرف نوید یک بازی سینماتیک جذابی میده.
بازی گویا میخواد از تمام رنج عظیم گجت ها و ابزار ها و پتانسیل های Secret Agent بودن استفاده کنه و واقعا حس SA بودنو بهتون بده
و ته کار هم باز میگن خیلی انتظارات خودشون بالاست و هدف بزرگی دارن و هایپ مارو میبرن بالا :D

پ.ن. بنظرم واقعا نود درصد صنعت گیم (حتی بسیاری از داستان های فوق العاده صنعت) از نظر داستان گویی نزدیک صنعت فیلم هم نبوده. قطعا بخاطر کمتر بودن پتانسیلشه ولی در کل بنظرم این حرف گلیگر شدیدا بلند پروازانست

پ.ن.2 اقا من بنظرم طرز معرفی دیشب بشدت ضعیف بود... یعنی قشنگ دفن شد وسط مراسم. عوض اینکه بیشتر مورد توجه قرار بگیره. اگر مثل پارسال ماکرو نمایش هاشو پشت هم میزاشت، هایپش خیلی بالا تر میرفت. عین کاری که پارسال با Hell blade شد (بعد نمایش XSX)
پ.ن.3 واقعا کجاش شبیه Control هست؟ :D بازی احتمال قوی تنها شباهتش همون کانسپت ارت هاش باشه... وگرنه سبک، دوربین، داستان همه چیش کاملا متفاوت بنظر میاد :D
اول از همه بگم تاپیک حق من بود مال من بود:D:))
نمایش بشدت قوی رو بنظرم شاهد بودیم
هم تاثیر گذار و هم هایپ بر انگیز بود بشدت هم با نمایشش حال کردم:D البته بغیر از مدل موهای بانو:D
اگه دقت کرده باشین تو حرکت دوربین بسمت برج لبه ها و دیواره ها همه حالت ایجاد مسیر برای ورود پلیر به محیطودر نهایت ساختمون رو داشت که نشون میده محیطاپن ورد هست یا دست کم سندباکس!
تو یه صحنه دیگه دوربین رو به جلو میره از آسانسور استفاده نمیکنه و برای سرعت خروج بیشتر میره تو آکواریومو ازش به عنوان تونل استفاده میکنه به طور کل هم راه برای انتخاب چگونگی تجربه احتمالا باید داینامیک و متفاوت باش!! از طرفی قدرت های سوپرنچرالجوانا حالا به لطف گجت ها یا مسیر های مختلفی که تو طول مراحل در نظر گرفتن احتمالا وجود داره!
بشدت با نمایش بازی حال کردم!
بازی همینطور که تریلر نشون میده ستینگ خفن وبشدت اکشنو سینمایی داره
از این تیمو این استدیو چیزیجز ی شاهکار رو انتظار ندارم\m/:D
 
یه چیز خیلی جالب درمورد datadyne بگم که یه شرکت واقعی هست :D اینم وب سایتش DataDyne Web Design – Dublin | Howth
لوگوی شرکت رو میتونید داخل تریلر ببینید، بالای برج. حتی دقت کنید میبینید لوگوی the initiative هم توی همون قاب طراحی شده.

----------
پ.ن.2 اقا من بنظرم طرز معرفی دیشب بشدت ضعیف بود... یعنی قشنگ دفن شد وسط مراسم
تریلر CGI رو میشد توی همون شوکیسی که فیبل معرفی شد پخش کنن. هایپ اوردوز میشدیم با فیبل و avowed و .... .
پ.ن.3 واقعا کجاش شبیه Control هست؟ :D
اگر صورت جوانا مثل صورت این زنه توی کنترل به اندازه صورت فیل باشه، میشه گفت شبیه کنترل هست یه مقدار :D.
و ته کار هم باز میگن خیلی انتظارات خودشون بالاست و هدف بزرگی دارن و هایپ مارو میبرن بالا :D
هایپ بالا مثل هیلو: اخطلاث و سایبرپانک به shitstorm ختم میشه :D. خدا کنه مثل پلی گراند کاملا چراغ خاموش پروسه تولید رو طی کنن.
----------

پ.ن. همه دارن Bio شون رو توی توییتر بروز میکنن :دی


سابقه و کیفیت کاری اشخاصی که رو PD کار میکنن فوق تصوره.
 
آخرین ویرایش:
من الان رفتم دیدم این خانمه که Lead writer بازیه، تو بانجی روی Destiny 2 و قبلش هم روی Star Trek Online کار کرده. حالا نمیدونم یعنی....:-?
ینی بازی بشدت جو سایبرپانک فانتزی داره:x
جدا تو این روزا که ماکرو به اصالتش برگشته و از age of empire بگیر تا FABLE و حالا perfect dark رو داره با ریبوت و تیم قوی با تلاش برلی بهترین نسخه بازسازی میکنه رویای من بود که داره تبدیل به واقعیت میشه:x\:D/
فقط این وسط میمونه conker و banjo kazooei هم ریمیک خفن با دابل فاین یا تیم داخلی RARE انجام بده یا بده همون playtonic یه نسخه ریبوت با آزادی عمل بالا بسازن و بعد موفقیت بازی استدیو رو بخرن نخبه های ریر رو به استدیو برگردونه عالی میشه
 
شبیه کنترل بود یکسری ارت های مفهومی دادن محیط هاش همون حالت کنترل داره
شما از روی ارتهای مفهومی قشنگ حالت کنترل رو تو محیط هاش دیدی دیگه! :دی. تنها شباهت این با کنترل اینکه شخصیت اصلیشون زن هست.
 

کاربرانی که این گفتگو را مشاهده می‌کنند

Top
رمز عبور خود را فراموش کرده اید؟
اگر میخواهی عضوی از بازی سنتر باشی همین حالا ثبت نام کن
or