نمایشگاه/رویداد Microsoft | E3 2018 Press Conference

بیشتر منتظر کدام نمایش یا رونمایی هستید؟ (رویدادهای با حداقل شانس معرفی)


  • مجموع رای دهنده‌ها
    114
  • نظرسنجی بسته شده است .

Ali Venom

کاربر سایت
Jul 2, 2013
6,703
نام
ali
همانند هر سال انتظار میرود مایکروسافت با کنفرانس خبری در E3 پیش رو حضور داشته باشد. پارسال توجه اصلی تیم اکس باکس در مراسم به Xbox One X و قدرت سخت افزاری ان معطوف بود ولیکن حال یکسال گذشته است و همه چه دارندگان X1 و چه غیر آنها منتظر محتویات جدید انحصاری هستند.

زمان رسمی کنفرانس:
بیست و یکم خرداد، ساعت نیم بامداد

XboxatE32018HERO-hero.jpg

یکی از نقاط تفاوت امسال با سالهای گذشته بدین گونه است که مایکروسافت تقریبا هیچ عنوان بزرگی را که از قبل معرفی کرده باشد به عنوان حاضر در این مراسم ندارد. به بیان بهتر امسال هر چه که هست باید منتظر رونمایی های جدید باشیم. شاید این مسله به سیاست جدید تیم اسپنسر برمیگردد که نمیخواهند همچون گذشته بازی ها را پیش از موعد معرفی کنند تا به دنبال ان فشار طرفداران و رسانه ها دست انداز توسعه پروژه ها شود. این سیاست از سمت ناشرین دیگری همچون بتزدا، EA، اکتیویژن و... اعمال میشود ولیکن باید ببینیم برای مایکروسافت به عنوان یک کمپانی توسعه دهنده پلتفرم جواب میدهد یا خیر.

لیست استدیو ها و پروژه های مرتبط با مایکروسافت استدیو:


220px-343_Industries_logo.svg.png

343 Industries
پروژه های قطعی: Halo 6
پروزه های احتمالی: عنوان جدیدی از Halo در سبکی غیر از شوتر اول شخص | Halo: MCC برای PC

استدیو 343 Industries پیش تر به صورت لفظی جدیدترین نسخه این سری یعنی Halo 6 را تایید کرده است و قطعا میدانیم این بازی در حال ساخت است. اما انچه که از شواهد برمی اید احتمالا این بازی در سال 2018 عرضه نخواهد شد و به سال 2019 موکول میشود. یکی از اصلی ترین دلایل ان را میتوان افزایش کیفیت محصول نهایی با طولانی تر شدن زمان توسعه بازی دانست. Halo 5 علارقم کیفیت قابل قبول در بخش چند نفره ولیکن در کسب رضایت طرفداران این سری در بخش داستانی به مشکل خورد و یکی از سریع ترین واکنش های این استدیو اعلام تمرکز بیشتر نسخه جدید بر روی مستر چیف بود. همچنین انها با استخدام نیروهای جدید و توانا همچون Paul Crocker (کارگردان روایت داستانی Batman Arkham City و...) و Jeremy Cook (کارگردان هنری Halo Wars 2) سعی در بالا بردن کیفیت هر چه بیشتر Halo 6 به عنوان یک محصول killer app دارند. همچنین در جدیدترین اگهی استخدامی استدیو 343 نیاز به یک طراح ارشد گرافیک که مجذوب 4K/60FPS باشد برای عنوان اول شخص بعدی Halo اشاره شده است.
به هر جهت Halo 6 چه در سال 2018 و یا 2019 عرضه شود E3 پیش رو بهترین فرصت برای نمایش بازی میباشد.

سری بازیهای Halo جدا از عناوین اصلی که به صورت اول شخص عرضه میگردند در سبک های مختلفی دیگر همچون استراتژیک و غیره با همکاری استدیوهای ثالث هم ظاهر شده اند. دنیای غنی هیلو پتانسیل ساخت بازیهای متنوع بسیاری دارد و همیشه شایعه ساخت اثری از هیلو در یک سبک متفاوت وجود دارد. هر چند با احتمال قوی تر حضور Halo 6 شانس حضور نسخه فرعی از این سری در E3 پیش رو کمرنگ تر میشود ولیکن به هر جهت اتفاق هر چیزی ممکن است.

بسیاری خواهان عرضه Halo: MCC بر روی PC هستند و استدیو 343 هم اعلام کرده است به این مسله اگاهند ولیکن در حال حاضر هیچ برنامه ایی برای اعلام رسمی ان ندارند. با توجه به کمتر شدن حساسیت دارندگان کنسول Xbox نسبت به عرضه انحصاری هایشان بر روی PC، انتظار میرود بالاخره این اتفاق ممکن شود. هر چند بعید است در کنفرانس اصلی Xbox رخ دهد و به کنفرانس مخصوص PC منتقل شود.
در اخرین خبر فیل اسپنسر به صورت واضح اعلام کرد برای اوردن تجربه رسمی هیلوهای کلاسیک به PC بسیار هیجان زده هستند.

2000px-Xbox_one_logo.svg.png


Playground_Games_Logo_Small_2017.png

Playground Games

پروژه های قطعی: Froza Horizon 4 | نسخه جدید سری بازیهای Fable

از انجایی که میدانید عرضه یک نسخه جدید از سری بازیهای مسابقه ایی Forza در ابتدای پاییز تبدیل به روتین صنعت گیم شده و امسال طبق سنت نوبت Forza Horizon 4 میباشد و حال اقای Fernanda Delgado مدیر Xbox در اسپانیا و پرتغال به صورت رسمی تایید کرد که این بازی در E3 پیش رو معرفی خواهد شد. توقعات باتوجه به عملکرد استدیو پلی گراند در سه نسخه قبلی بسیار بالا رفته و باید ببینیم انها با رهبری رالف فولتون میتوانند باری دیگر از پس انتظارات به خوبی برایند یا خیر!

همانطور که سری Forza Horizon هر نسخه بزرگ و بزرگتر میشد، استدیو پلی گراند هم در کنار ان رشد کرد تا انکه در سال 2017 اعلام کردند ساختمان دومی به منظور ساخت عنوانی غیر ریسینگ تاسیس کرده و افراد کارکشته صنعت گیم که در پروژه هایی همچون MGS، GTA V و... فعال بوده هم به استخدام دراورده اند. پرسش، حدس و گمان ها درباره پروژه جدید این استدیو که در اوج به سر میبرد ذهن بسیاری را مشغول کرده بود تا زمانی که یوروگیمر از راه رسید و با توجه به منابع معتبری که دارد مهر تاییدی بر شایعه های ساخت فیبل جدید توسط استدیو پلی گراند زد. البته با توجه به اینکه ساخت این اثر در ابتدای راه خود میباشد بعید است در مراسم پیش رو حضور داشته باشد.

2000px-Xbox_one_logo.svg.png


220px-Moon_Studios_logo.png

Moon Studios

پروژه های قطعی: Ori and the Will of the Wisps
پروژه های احتمالی : عنوان انحصاری جدید با موتور Unity

استدیو Moon در E3 سال 2017 با نمایشی بسیار زیبا دنباله عنوان موفق و تحسین شده Ori را با نام Ori and the Will of the Wisps برای W10 و X1 بدون تاریخ عرضه مشخصی معرفی کرد. حال پس از گذشت یکسال سکوت خبری انتظار میرود این استدیو در ای تری پیش رو تاریخ عرضه بازی را برای انتهای 2018 و یا ابتدای 2019 تایید کند.

در جدیدترین اگهی استخدام این استدیو ذکر شده است انها به دنبال برنامه نویسهایی مسلط به موتور یونیتی برای پروژه ایی معرفی نشده در کنار Ori هستند. حال این پروژه دوم هر چه که باشد باتوجه به روابط حسنه انها با مایکروسافت احتمال انحصاری بودنش بسیار زیاد میباشد.
2000px-Xbox_one_logo.svg.png


220px-The_Coalition_Logo.png

The Coalition​
پروژه های قطعی: Gears of War 5
پروژه های احتمالی: Perfect Dark جدید

استدیو مذکور پس تغییر نام ان از بلک تاسک به کوالیشن به صورت واضح و رسمی اعلام کرد محور اصلی فعالیت انها بر روی ساخت بازیهای جدید براساس سری گیرز میباشد و راحت میتوان گفت ساخت Geow 5 قطعی میباشد و در حال پشت سر گذاشتن مراحل توسعه در سکوت خبری است. اما نکته قابل توجه به همکاری کوالیشن با استدیو Splash Damage برای ساخت بخش تکنفره Geow جدید میباشد، در جدیدترین لیست استخدامی های استدیو انگلیسی SP شاهد پست هایی برای بخش تکنفره سری گیرز از جمله طراح داستان، کارگردان سینمایی و ... میباشیم. این استدیو پیش در توسعه بخش مولتی پلیر بازی Geow 4 با کوالیشن همکاری کرده بود.

استدیو کاندایی Storylab که در ضبط موشن کپچر Geow 4 با کوالیشن همکاری کرده بود و جز همکاران رسمی مایکروسافت میباشد در وبسایت خود از ساخت Ip جدیدی با همکاری با کوالیشن خبر داد ولیکن مایکروسافت بعد از گذشت چند روز واکنش نشان داد و تنها اعلام کرد استدیو کوالیشن صرفا بر روی سری Geow مشغول خواهد بود. اما بسیاری احتمال میدهند منظور از Ip جدید ریبوت سری Perfect Dark میباشد که چندی پیش شایعه های ان در کنار Fable جدید مطرح شد و حتی مجری برنامه Unlocked سایت IGN با اتکا به منابع خود به این شایعه قوت بخشید.
2000px-Xbox_one_logo.svg.png

studio-gobo-squarelogo-1469079689535.png

Studio Gobo​
پروژه های احتمالی : عنوانی AA و یا AAA به صورت انحصاری برای مایکروسافت

استدیو Gobo سال گذشته کمی پیش از E3 در توییتر اعلام کرد در حال همکاری با مایکروسافت هستند و نمیتوانند برای انتشار اطلاعات بیشتر از این همکاری صبر کنند ولیکن برخلاف انتظار در E3 گذشته خبری از انها نشد و حال به نظر میرسد همه چیز به امسال موکول شده است.

با توجه به تعداد اعضای این استدیو و پروژه های مختلفی که با ناشرین دیگر همانند یوبیسافت در دست دارند بعید است به تنهایی عهده دار ساخت عنوانی بزرگ برای Xbox باشند و شاید همکاری به ساخت یک بازی AA ختم میشود.

همانطور که انتظار میرفت قرارداد میان مایکروسافت و استدیو Gobo به یک بازی AA ختم شد. Miami Street یک عنوان ریسینگ F2P میباشد که به صورت دسترسی زودهنگام برای PC عرضه شده است.

apps.29739.13946799520698385.ba364561-8e77-4b81-8220-d3128b01a04b.5027efb5-1d73-4b44-8cf4-fca731d76104

2000px-Xbox_one_logo.svg.png

new-website.jpg
اقای Darrel Gallagher بیش از بیست سال در صنعت بازیهای ویدیویی حضور پررنگی دارد، از جمله حضور پنچ ساله در سونی، دو سال در راک استار، و بیش از ده سال در استدیو کریستال داینامیک که هفت سال سمت مدیریت را برعهده داشته و پس از ان دو سال در اکتیویژن به عنوان مدیر تولید مشغول بود. حال وی سه ماهی میباشد که به عنوان یکی از اعضای ارشد به تیم مدیریتی Xbox ملحق شده است.
باتوجه به اگهی اخیر مایکروسافت که خواهان استخدام افراد با استعداد و باتجربه در توسعه IP جدید AAA واقع در سانتا مونیکای امریکا میباشد، به نظر میرسد اقای Darrel Gallagher قرار است در E3 پیش رو به صورت رسمی به عنوان مدیر رسمی این استدیو تازه تاسیس معرفی و درباره اهداف این استدیو صحبت شود، چرا که در سابقه کاری وی فعالیت در منطقه سانتا مونیکا به چشم میخورد.

2000px-Xbox_one_logo.svg.png

220px-RelicEntertainmentLogo.svg.png

پروژه های قطعی: Age of Empires 4 برای PC
پروژه های احتمالی: Age of Empires 4 برای Xbox
پس از تعطیلی استدیو Ensemble و به مشا رفتن اینده سری بازیهای Age of Empires به عنوان یکی از محبوبترین های سبک استراتژیک ریل تایم بالاخره بعد از سالیان دراز فیل اسپنسر این سری را احیا کرد و در گیمزکام سال 2017 نسخه چهارم این سری با نام Age of Empire 4 معرفی شد. برخلاف انتظار بسیاری که فکر میکردند AoE 4 توسط تیم داخلی Decisive Games قرار است توسعه یابد وظیفه ساخت این بازی به استدیو ترد پارتی کارکشته و شناخته شده ی Relic Entertainment واگذار شد. باتوجه به عدم حضور مایکروسافت در کنفرانس PC در E3 پیش رو ممکن است نمایش احتمالی بازی AoE 4 به کنفرانس اصلی Xbox همراه با اعلام ساپورت رسمی کنسولهای خانواده Xbox از موس و کیبورد منتقل شود.

2000px-Xbox_one_logo.svg.png



 
آخرین ویرایش:

HIGH DEVS

Blanc
Loyal Member
Jul 18, 2011
4,113
نام
عارف
فورزا بنظرم در کنار محیط های شهری نیاز مندی زیادی به محیط های غیر شهری و طبیعی مثل دشت و دره و کوه و ... داره :D
امیدوارم مکانیو انتخاب کنن که مجموعه ای از همه این نکات باشه...


راستی... با این کانسپت آرت ها تنها حرفی که میشه زد اینه که Shanghai Confirmed >:)\m/:-";;)

چی میشه امسال Coalition تیم دومش بیاد همین شانگهایو معرفی کنه :x
 

Cj_sa

کاربر سایت
Jul 5, 2007
3,261
نام
مهرداد
بابا ما پارسال super lucky tale رو داشتیم!:D امسال قطعا از پارسال بهتر خواهد بود :D
پ.ن:c3 رو داریم :D
پ.ن 2: از خدا می خوام که هیلو کلا کنسل بشه، اصلا نمی تونم هیلویی به ضعیفیه شماره 5 رو دوباره تحمل کنم! اصلا برن بتل رویال هیلو بزنن-بدون campaign- اما هیلو شماره‌یی مثل 5 ندن
 

jijabig23

کاربر سایت
Sep 25, 2015
648
نام
Ro.s
حقیقتش با این که کلی انتظار دارم ولی هیچ انتظار خاصی ندارم:|:D والا هرچی شایعه میشنویم امیدوار میشیم بعد ب خاطر E3 پارسال یه هو خنثی میشیم:Dحقیقتش تنها انتظار من معرفی بازی(اعم از انحصاری و غیر از اونه) هستش. فقط بازی معرفی کنه تا جایی که میتونه اینجوریه که میتونه کنفرانس پارسالو بشوره ببره پایین! وگرنه کاری میکنه که کلا برا اولین بار به طور جدی بشینم فک کنم چرا سمت سونی نرم؟:D یکی از دلایل جدی ام برا سمت سونی رفتن فاینال 7 ریمیکه که اگه برا وان تایید بشه من سکته رو میزنم و 4 رو میندازم اونور:D:))دیگه می مونه دث استرندینگ و اسپایدی:D(ته دلم میخواد اسپایدی خراب کنه تا فقط دث استرندینگ بمونه که اونم راحت حذفش کنم:D) ولی همه چیز برا من در اصل به اسکورانیکس برمیگرده مثلا اگه LIS2 انحصاری سونی بشه یه هو رجعت میکنیم سمت سونی:D
 

WCW

کاربر سایت
Nov 5, 2007
4,810
نام
کثافت
این یه مورد نبودش بهتره:D مایکرو SB و FAble رو کنسل کرده دیگه راه نداره وگرنه اینم میزد میترکوند:D
این مثل اینکه پارسال اماده بوده ولی اسپنسر مانع انتشارش شده و بودجه بیشتری تزریق کرده به تیم تا کیفیت ببرن بالاتر
 

WCW

کاربر سایت
Nov 5, 2007
4,810
نام
کثافت

Hazmat

7th Day
عضو تحریریه
Feb 2, 2013
1,167
نام
میلاد
شکی توی سیاست‌های احمقانه‌ی مایکروسافت توی بخش گیم وجود نداره...
عمق فاجعه زمانی مشخص می‌شه که تاپ لاین‌آپ انحصاری امسال یه کنسول Crackdown 3 باشه! دیگه از دستاوردهای این شاهکار که 4تا استودیو هم دارن همزمان روش کار می‌کنن و از 2014 معرفی شده، چیزی نگیم بهتره. اما در مورد گیرز و هیلو.
من واقعا در تعجب که چه طوری میشه به کولیشن گفت استودیوی بدون استعداد! توی کمتر از 30 ماه از یه پروژه‌ی دیگه روی فرانچایز گیرز سوییچ کردن و دوتا بازی با متای بالای 80 رو تحویل دادن. جالبه که متای 84/5 برای یه بازی مث ریبوت Doom افتخار آفرینیه و باعث احیای کل سری هستش ولی برای گیرز یه عملکرد ناامیدکننده! و برای یه بازی به اسم دیترویت (نه دیتروید!) فتوحات گسترده‌!
همین اعضای کولیشن که اینجا اینطوری دست کم گرفته می‌شن...
جالبه بدونید که زمانی که اسم استودیو بلک تاسک بود، 150 نفر بودن که هر کدوم متوسط 12 سال سابقه توی ساخت بازی‌های AAA و بلاک‌باستر رو داشتن. بعدا هم که شعبه‌ی ونکوور مسئولیت گیرز رو قبول کرد، یه سری اعضای خوب دیگه جذب شدن که نقطه‌ی عطف این استخدام‌ها هم راد فرگوسن بود. کسی که توی خلق IP گیرز نقش خیلی بزرگی داشته و برخلاف کلیف بی مدیر خیلی خوبی هم هستش و زندگیش رو توی این صنعت گذرونده. یادمون نره که فقط به خاطر 6 ماه فعالیتش کنار کن لوئین باعث شد تا به خاطر به کارگیری ایده‌هاش بایوشاک اینفینیت تاخیر بخوره و حتی اون قدری این ادم کار بلد بود که یه استودیو توی منطقه‌ی خلیج سانفرانسیسکو با مدیریتش تاسیس کردن تا مخفیانه نسخه بعدی بایوشاک رو زیر نظر 2K بسازه. برای خلق گیرز هم کلیف بی ایده‌های گیم‌پلی رو می‌داده و راد فرگوسن ایده‌های مربوط به طراحی دشمن‌ها رو؛ به خاطر همین هست که توی گیرز 4 موجودات خفنی مث Pouncerها رو دیدیم. مسئله اینه که این استودیو واقعا پتانسیلش رو داره که بازی حتی بهتر از گیرز 4 بسازه. چه طور اینو با GoW مقایسه می‌کنید واقعا من در تعجبم. مطمئنا GoW (کنار U) بزرگ‌ترین فرانچایز تاریخ سونیه، قابل احترامه و باید دست کوری بارلاگ رو بوسید برا ریسک و تغییراتش، اما GoW فقط به کمپین داستانی محدوده و شما هر چی مکانیک‌ها رو تغییر بدی، توی همون کمپین باید توجیه‌اش کنی که به نحو احسن هم سانتامونیکا بعد از اون شرایط اسف بار سال‌های قبل، انجامش داد.
اما برای گیرز تغییر مکانیک‌ها مستقیما روی مولتی و نظر طرفدارها (فرای طرفدارای سنتی، حتی افرادی که توی ایسپورت‌ها شرکت می‌کنن و...) اثر داره. حتی به‌روز کردن انیمیشن‌های بازی هم که هنوز مث اول نسل هفته، به گیم‌پلی مولتی صدمه می‌زنه و مثلا یه ویژگی مث وال بانس رو که خیلی محبوب هم هست حذف می‌کنه. این باعث می‌شه که تغییر دادن گیرز خیلی خیلی سخت باشه. حتی سخت‌تر از هیلو و GoW. شاید اگه ایده‌ی فوق‌العاده‌ای وجود داشته باشه، اعضای کولیشن اون قدر توانا باشن که اون ایده رو پیاده کنن، اما همچین فرد خلاقی رو فعلا توی مایکروسافت نداریم.
چند وقت پیش یه سری شایعه اومد که کولیشن کنار گیرز بعدی، داره روی یه پروژه‌ی دیگه هم کار می‌کنه که احتمالا IP جدید یا ریبوت Perfect Dark تو سبک اکشن ادونچر/مخفی‌کاری باشه... شایعه‌هایی که اگه درست بدونیمشون احتمالا یه سری از مکانیک‌ و ایده‌های اون Shangheist کذایی رو احیا می‌کنن! :)):D
بدترین خبر هم اینه که Splash Damage داره با عزم جزم روی گیرز بعدی کار می‌کنه که ظاهرا این‌بار مستقیما توی ساخت کمپین هم دخالت دارن!
 

stanley

کاربر سایت
Nov 24, 2013
3,613
توی نظر سنجی فقط الان ویک و فیبل رو میشناسم:D بلو دراگون هم یادمه توی دی وی دی های بازیرایانه ساوندترک اش بود و گوش میدادم:D. بتل لود هم توی گیم بوی بازی میکردم. احساس میکنم حداقل گیمرهای جدید با بسیاری از این عناوین اشنا نباشن.
رای من فیبل و الن هست. صرفا جهت شناخت بیشتر. الن ویک هم تایید شد فعلا ساخته نمیشه و ازونجا که اخر نسلیم به احتمال ٩٩ میره برای نسل بعد.
 
  • Like
Reactions: x-x

m.d.makan

کاربر فعال
Apr 14, 2007
9,075
نام
مــاکــان
بدترین خبر هم اینه که Splash Damage داره با عزم جزم روی گیرز بعدی کار می‌کنه که ظاهرا این‌بار مستقیما توی ساخت کمپین هم دخالت دارن!
در مورد متن بالاباهات هم نظرم،فقط در مورد Splash Damage کم لطفی میکنی.
این استودیو درسته بازیهای AAA پرخرج تو کارنامش نداره، اما تمام بازیهاش گیم پلی خیلی خوب گاها نوآورانه داشتن(Brink) و تخصصشون هم بخش مولتی پلیر هست.
Dirty Bomb هم که تمرکزش رو مولتی پلیر هست، تو سبک خودش رو استیم عالی هست.
در مورد Gears و همکاریش با کوالیشن من نظرم مثبت هست، چون جاهائی که SD ضعف داره رو اونها پوشش میدن.
 
  • Like
Reactions: Hazmat

Cj_sa

کاربر سایت
Jul 5, 2007
3,261
نام
مهرداد
عجب نظرسنجیی!چرا با من اینکارو میکنین؟!:D
به pgr و perfect dark و conker رای دادم ولی میدونم که موردای اول و سوم دیگه ساخته نخواهند شد:(
Lost Odyssey،kameo ،alan wake و Fable رو کجای دلم بزارم:D
مایکرو کلی ip خوب داره اون وقت باید پای c3 عمر تلف کنیم:D
پ.ن:ki رو چرا تو گزینه هات نیوردی؟ ایشالا امسال 2 تایید بشه:D
پ.ن2:پارسال اگر مراسم رو از mixer میدیدی، مایکرو بهت بازی میداد، به من rare replay و the last station رو داد. امیدوارم که امسال هم همین رویه رو پیش بگیره و بهمون recore یا فورزا 7 بده :D
 
  • Like
Reactions: Hazmat and jhoobin

Ali Venom

کاربر سایت
Jul 2, 2013
6,703
نام
ali
مثل این که تکذیب شده باید فورتزا بعدی ببرن جاده دو هزار شمال ! D عالیه

رسمی که من اصلا چیزی ندیدم تایید و یا رد شده باشه و صرفا همون حدس و گمان کاربرها براساس لوگوی Forza روی بالون بوده حالا اطلاعات دیگه ایی داشتی بفرست ببینیم :D

========
در ضمن بازی Halo: Fireteam Raven هم چند روز پیش تایید شد برای تابستان 2018 :D یک نسخه کو-اپ چهار نفره از هیلو برای دستگاه های ارکد هست

Halo-Fireteam-Raven-Cabinet-Art-1920.jpg



 
  • Like
Reactions: Irisviel Ackerman

FUTURE

Endure & Survive
کاربر سایت
Aug 20, 2014
4,578
نام
Alireza
شکی توی سیاست‌های احمقانه‌ی مایکروسافت توی بخش گیم وجود نداره...
عمق فاجعه زمانی مشخص می‌شه که تاپ لاین‌آپ انحصاری امسال یه کنسول Crackdown 3 باشه! دیگه از دستاوردهای این شاهکار که 4تا استودیو هم دارن همزمان روش کار می‌کنن و از 2014 معرفی شده، چیزی نگیم بهتره. اما در مورد گیرز و هیلو.
من واقعا در تعجب که چه طوری میشه به کولیشن گفت استودیوی بدون استعداد! توی کمتر از 30 ماه از یه پروژه‌ی دیگه روی فرانچایز گیرز سوییچ کردن و دوتا بازی با متای بالای 80 رو تحویل دادن. جالبه که متای 84/5 برای یه بازی مث ریبوت Doom افتخار آفرینیه و باعث احیای کل سری هستش ولی برای گیرز یه عملکرد ناامیدکننده! و برای یه بازی به اسم دیترویت (نه دیتروید!) فتوحات گسترده‌!
همین اعضای کولیشن که اینجا اینطوری دست کم گرفته می‌شن...
حالا از اینکه متا اصلا معیار درستی برای موفقیت نیست و برای هر عنوان شرایط متفاوته، بگذریم...
فرق DOOM و GeOW اینه که DOOM توی 23 سال 4 نسخه اصلی با جهش‌ و تحول‌های فوق‌العاده بزرگ ازش منتشر شده ولی GeOW همین 4 نسخه اصلی رو توی یه بازه‌ی 10 ساله و بدون متحول کردن فرمول نسخه‌های قبل، ارائه کرده.
اگه به مسیری که سری DOOM طی کرده نگاه کنیم، می‌بینیم که در عرض یه سال بعد از نسخه‌ی اول، DOOM II منتشر شد که با استانداردهای اون دور و زمونه، یه قدم رو به جلو محسوب میشد. بعد نسخه‌ی 3 رو داشتیم که فوق‌العاده متفاوت بود و از این دید دیگه‌ای به این سری نگاه کرده بود و حتی میشد گفت، سبک بازی هم کاملا تغییر کرده بود و فن‌های قدیمی هم خیلی سر این قضیه ناراحت بودن...ولی دیدیم که با این وجود به یه عنوان بسیار یونیک تبدیل شد که حالا طرفدارای مخصوص خودش رو داره. در ادامه بعد از چندین سال DOOM 2016 رو داشتیم که با استانداردهای روز، سری رو به ریشه‌های خودش برگردوند و نه تنها کاری کرد سری DOOM دوباره به روزهای اوج خودش بگرده، حتی به یکی از پرفروش‌ترین‌های بتزدا هم تبدیل شد.
DOOM بهترین شوتر 2016 و یکی از سه نامزد اصلی بازی سال بود...حالا متاش هر چقدر هم که شده باشه. Gears of War 4 هم در سال 2016 منتشر شد و دریغ از یه جایزه‌! اینو فقط واسه این گفتم که متوجه بشیم متای مشابه، اصلا ربطی به موفقیت و به یاد موندنی شدنِ یه بازی نداره چون یه عنوان با متای مشابه می‌تونه در عرض یکی دو ماه توسط رسانه‌ها فراموش بشه و یه عنوان دیگه بره توی لیست بهترین شوترهای نسل.
GeOW نمیتونه به ریشه‌ها برگرده چون اصلا تا الان ریسک بزرگی نکرده که از ریشه‌ها دور شده باشه! دقیقا توی ریشه‌ها گیر کرده :D و حتی به اندازه‌ی همون نسخه‌های قبلی هم تاثیرگذار نبوده و نیست...فک نکنم کسی منظورش این باشه که GeOW 4 بازی بدی هستش ولی صد در صد برای خیلی‌ها ناامیدکننده بوده و یه لحظه‌ی بزرگ و به یاد موندنی که قبلا توی سری اونو تجربه نکردیم رو واسه طرفدارا رقم نزده. فقط یه عنوان معمولی در سری محسوب میشه که دوباره روی مکانیک‌های نسخه‌های قبلی تکیه کرده و یه تجربه‌ی مشابه رو ارائه داده و این برای یه سری که نسل قبل توی سبکش سروری می‌کرد و تقریبا همه‌ی بازیهای شوتر سوم شخص خودشونو با اون مقایسه می‌کردن، اصلا کافی نیست.
خیلی از این توجیه‌ها مثل تیمِ جدید و زمان کم و ... رو میشه واسه این نسخه نام برد ولی حتی اگه اینا درست هم باشه، بازم فرقی به حال نسخه‌ی 4 نمی‌کنه...حالا چون توی کمتر از 30 ماه تیم از یه پروژه‌ی دیگه به این سوییچ کرده، باعث میشه که GeOW 4 به یه عنوان موفق برای سری تبدیل بشه؟!
من کاملا درک می‌کنم که عده‌ای این نسخه رو دوست داشتن و با اون بشدت سرگرم شدن ولی باید قبول کنید که عده‌ی زیادی از طرفدارا هم هستش که کاملا ناامید شدن و فک می‌کنن این سری لیاقتش خیلی بیشتر از این حرفاست.
==============
خداوکیلی من تا حالا طرفدارایی قانع‌تر از Xbox فن‌ها ندیدم :D با تمام احترام به تک تک‌ شما فن‌های گرامی، بنظرم بیشتر از اینکه مایکروسافت رو تحت فشار قرار بدید که سری محبوبتون رو دوباره برگردونه به اوج، دارید خودتون + بقیه رو توجیه می‌کنید که همینم خوب بود و اوضاع خوبه و شرایط اینو اقتضا می‌کنه و ...
 

WCW

کاربر سایت
Nov 5, 2007
4,810
نام
کثافت
تا اسم Doom اومد از جان برکفان بتسدا اومد برای توضیحات و توجیح کردن همون بتسدا بعد اسکایریم متای ۹۰ به بالا براش ارزو شده Fallout هم حتی بخاطر همون مشکلات فنیس نتونست به بالای ۹۰ و ۹۰ برسه
بگذریم ...
ولی منم موافقم که The Coaltion به هیچ عنوان استودیو ضعیفی نیست اینا کلا تو دو سال اومدن گرز اف وار جمع کردن ماکرو سریع نیاز داشت به یک گرز جدید و متای ۸۴ هم گرفتن مشکلشم فقط کارگردانی مزخرفش بود که خود فرگوسن نکرده بود و اون طرفم انداختن بیرون از استودیو
 
آخرین ویرایش:

jhoobin

کاربر سایت
Jul 21, 2016
3,527
نام
ژوبین
من به conker.Pd.bt رای دادم8->
ماکرو rare هم نابود کرد کجاست اون ip های باکیفیت ؟
Conker: به دلیل حماقت ماکرو قسمت دوم کنسل شد و فقط به یه ریمیک که فقط گرافیکش بهتر بود بسنده کردن(شک ندارم دلیلش خشونت بازی به عنوان یه پلتفرمر بود)
Banjo: یکبار دچار افت کیفیت شد و بیخیالش شدن بعیدم نیست که این افت کیفیت زیر سر خودشون باشه
Bt: این اصلا انگار وجود نداره به اضافه کردن brash تو ki بسنده کردن و تمام
Pd:اینم نسخه 360 تش به خوبی اولی نبود اما اینم به رحمت خدا رفت
rare این همه ip خفن داره که هرکدوم با یه مدیریت درست ادامه هاشون میتونستن تو سبک خودشون انقلابی باشن همون طور که jak . Ratchet زمان خودشون پلتفرمرای نو و انقلابی بودن و ماکروسافت توجهی به هیچ کدوم از اینا نمیکنه دیگه بقیه ip ها یا بازی جدید که بماند
هنوزم درک نمیکنم چرا نینتندو rare نخرید که الان چرندی به اسم soft عرضه کنه همون بهتر که ماکرو بازم دست به حماقت بزنه و مثل lionhead (درست گفتم:D) در rare تخته کنه که سازنده هاش برن از نو شروع کنن:-@
 
  • Like
Reactions: mgh2225

کاربرانی که این قسمت را مشاهده می‌کنند

Top
رمز عبور خود را فراموش کرده اید؟
or ثبت‌نام سریع از طریق سرویس‌های زیر