نمایشگاه/رویداد Microsoft | E3 2018 Press Conference

بیشتر منتظر کدام نمایش یا رونمایی هستید؟ (رویدادهای با حداقل شانس معرفی)


  • مجموع رای دهنده‌ها
    114
  • نظرسنجی بسته شده است .

Ali Venom

کاربر سایت
همانند هر سال انتظار میرود مایکروسافت با کنفرانس خبری در E3 پیش رو حضور داشته باشد. پارسال توجه اصلی تیم اکس باکس در مراسم به Xbox One X و قدرت سخت افزاری ان معطوف بود ولیکن حال یکسال گذشته است و همه چه دارندگان X1 و چه غیر آنها منتظر محتویات جدید انحصاری هستند.

زمان رسمی کنفرانس:
بیست و یکم خرداد، ساعت نیم بامداد

XboxatE32018HERO-hero.jpg

یکی از نقاط تفاوت امسال با سالهای گذشته بدین گونه است که مایکروسافت تقریبا هیچ عنوان بزرگی را که از قبل معرفی کرده باشد به عنوان حاضر در این مراسم ندارد. به بیان بهتر امسال هر چه که هست باید منتظر رونمایی های جدید باشیم. شاید این مسله به سیاست جدید تیم اسپنسر برمیگردد که نمیخواهند همچون گذشته بازی ها را پیش از موعد معرفی کنند تا به دنبال ان فشار طرفداران و رسانه ها دست انداز توسعه پروژه ها شود. این سیاست از سمت ناشرین دیگری همچون بتزدا، EA، اکتیویژن و... اعمال میشود ولیکن باید ببینیم برای مایکروسافت به عنوان یک کمپانی توسعه دهنده پلتفرم جواب میدهد یا خیر.

لیست استدیو ها و پروژه های مرتبط با مایکروسافت استدیو:


220px-343_Industries_logo.svg.png

343 Industries
پروژه های قطعی: Halo 6
پروزه های احتمالی: عنوان جدیدی از Halo در سبکی غیر از شوتر اول شخص | Halo: MCC برای PC

استدیو 343 Industries پیش تر به صورت لفظی جدیدترین نسخه این سری یعنی Halo 6 را تایید کرده است و قطعا میدانیم این بازی در حال ساخت است. اما انچه که از شواهد برمی اید احتمالا این بازی در سال 2018 عرضه نخواهد شد و به سال 2019 موکول میشود. یکی از اصلی ترین دلایل ان را میتوان افزایش کیفیت محصول نهایی با طولانی تر شدن زمان توسعه بازی دانست. Halo 5 علارقم کیفیت قابل قبول در بخش چند نفره ولیکن در کسب رضایت طرفداران این سری در بخش داستانی به مشکل خورد و یکی از سریع ترین واکنش های این استدیو اعلام تمرکز بیشتر نسخه جدید بر روی مستر چیف بود. همچنین انها با استخدام نیروهای جدید و توانا همچون Paul Crocker (کارگردان روایت داستانی Batman Arkham City و...) و Jeremy Cook (کارگردان هنری Halo Wars 2) سعی در بالا بردن کیفیت هر چه بیشتر Halo 6 به عنوان یک محصول killer app دارند. همچنین در جدیدترین اگهی استخدامی استدیو 343 نیاز به یک طراح ارشد گرافیک که مجذوب 4K/60FPS باشد برای عنوان اول شخص بعدی Halo اشاره شده است.
به هر جهت Halo 6 چه در سال 2018 و یا 2019 عرضه شود E3 پیش رو بهترین فرصت برای نمایش بازی میباشد.

سری بازیهای Halo جدا از عناوین اصلی که به صورت اول شخص عرضه میگردند در سبک های مختلفی دیگر همچون استراتژیک و غیره با همکاری استدیوهای ثالث هم ظاهر شده اند. دنیای غنی هیلو پتانسیل ساخت بازیهای متنوع بسیاری دارد و همیشه شایعه ساخت اثری از هیلو در یک سبک متفاوت وجود دارد. هر چند با احتمال قوی تر حضور Halo 6 شانس حضور نسخه فرعی از این سری در E3 پیش رو کمرنگ تر میشود ولیکن به هر جهت اتفاق هر چیزی ممکن است.

بسیاری خواهان عرضه Halo: MCC بر روی PC هستند و استدیو 343 هم اعلام کرده است به این مسله اگاهند ولیکن در حال حاضر هیچ برنامه ایی برای اعلام رسمی ان ندارند. با توجه به کمتر شدن حساسیت دارندگان کنسول Xbox نسبت به عرضه انحصاری هایشان بر روی PC، انتظار میرود بالاخره این اتفاق ممکن شود. هر چند بعید است در کنفرانس اصلی Xbox رخ دهد و به کنفرانس مخصوص PC منتقل شود.
در اخرین خبر فیل اسپنسر به صورت واضح اعلام کرد برای اوردن تجربه رسمی هیلوهای کلاسیک به PC بسیار هیجان زده هستند.

2000px-Xbox_one_logo.svg.png


Playground_Games_Logo_Small_2017.png

Playground Games

پروژه های قطعی: Froza Horizon 4 | نسخه جدید سری بازیهای Fable

از انجایی که میدانید عرضه یک نسخه جدید از سری بازیهای مسابقه ایی Forza در ابتدای پاییز تبدیل به روتین صنعت گیم شده و امسال طبق سنت نوبت Forza Horizon 4 میباشد و حال اقای Fernanda Delgado مدیر Xbox در اسپانیا و پرتغال به صورت رسمی تایید کرد که این بازی در E3 پیش رو معرفی خواهد شد. توقعات باتوجه به عملکرد استدیو پلی گراند در سه نسخه قبلی بسیار بالا رفته و باید ببینیم انها با رهبری رالف فولتون میتوانند باری دیگر از پس انتظارات به خوبی برایند یا خیر!

همانطور که سری Forza Horizon هر نسخه بزرگ و بزرگتر میشد، استدیو پلی گراند هم در کنار ان رشد کرد تا انکه در سال 2017 اعلام کردند ساختمان دومی به منظور ساخت عنوانی غیر ریسینگ تاسیس کرده و افراد کارکشته صنعت گیم که در پروژه هایی همچون MGS، GTA V و... فعال بوده هم به استخدام دراورده اند. پرسش، حدس و گمان ها درباره پروژه جدید این استدیو که در اوج به سر میبرد ذهن بسیاری را مشغول کرده بود تا زمانی که یوروگیمر از راه رسید و با توجه به منابع معتبری که دارد مهر تاییدی بر شایعه های ساخت فیبل جدید توسط استدیو پلی گراند زد. البته با توجه به اینکه ساخت این اثر در ابتدای راه خود میباشد بعید است در مراسم پیش رو حضور داشته باشد.

2000px-Xbox_one_logo.svg.png


220px-Moon_Studios_logo.png

Moon Studios

پروژه های قطعی: Ori and the Will of the Wisps
پروژه های احتمالی : عنوان انحصاری جدید با موتور Unity

استدیو Moon در E3 سال 2017 با نمایشی بسیار زیبا دنباله عنوان موفق و تحسین شده Ori را با نام Ori and the Will of the Wisps برای W10 و X1 بدون تاریخ عرضه مشخصی معرفی کرد. حال پس از گذشت یکسال سکوت خبری انتظار میرود این استدیو در ای تری پیش رو تاریخ عرضه بازی را برای انتهای 2018 و یا ابتدای 2019 تایید کند.

در جدیدترین اگهی استخدام این استدیو ذکر شده است انها به دنبال برنامه نویسهایی مسلط به موتور یونیتی برای پروژه ایی معرفی نشده در کنار Ori هستند. حال این پروژه دوم هر چه که باشد باتوجه به روابط حسنه انها با مایکروسافت احتمال انحصاری بودنش بسیار زیاد میباشد.
2000px-Xbox_one_logo.svg.png


220px-The_Coalition_Logo.png

The Coalition​
پروژه های قطعی: Gears of War 5
پروژه های احتمالی: Perfect Dark جدید

استدیو مذکور پس تغییر نام ان از بلک تاسک به کوالیشن به صورت واضح و رسمی اعلام کرد محور اصلی فعالیت انها بر روی ساخت بازیهای جدید براساس سری گیرز میباشد و راحت میتوان گفت ساخت Geow 5 قطعی میباشد و در حال پشت سر گذاشتن مراحل توسعه در سکوت خبری است. اما نکته قابل توجه به همکاری کوالیشن با استدیو Splash Damage برای ساخت بخش تکنفره Geow جدید میباشد، در جدیدترین لیست استخدامی های استدیو انگلیسی SP شاهد پست هایی برای بخش تکنفره سری گیرز از جمله طراح داستان، کارگردان سینمایی و ... میباشیم. این استدیو پیش در توسعه بخش مولتی پلیر بازی Geow 4 با کوالیشن همکاری کرده بود.

استدیو کاندایی Storylab که در ضبط موشن کپچر Geow 4 با کوالیشن همکاری کرده بود و جز همکاران رسمی مایکروسافت میباشد در وبسایت خود از ساخت Ip جدیدی با همکاری با کوالیشن خبر داد ولیکن مایکروسافت بعد از گذشت چند روز واکنش نشان داد و تنها اعلام کرد استدیو کوالیشن صرفا بر روی سری Geow مشغول خواهد بود. اما بسیاری احتمال میدهند منظور از Ip جدید ریبوت سری Perfect Dark میباشد که چندی پیش شایعه های ان در کنار Fable جدید مطرح شد و حتی مجری برنامه Unlocked سایت IGN با اتکا به منابع خود به این شایعه قوت بخشید.
2000px-Xbox_one_logo.svg.png

studio-gobo-squarelogo-1469079689535.png

Studio Gobo​
پروژه های احتمالی : عنوانی AA و یا AAA به صورت انحصاری برای مایکروسافت

استدیو Gobo سال گذشته کمی پیش از E3 در توییتر اعلام کرد در حال همکاری با مایکروسافت هستند و نمیتوانند برای انتشار اطلاعات بیشتر از این همکاری صبر کنند ولیکن برخلاف انتظار در E3 گذشته خبری از انها نشد و حال به نظر میرسد همه چیز به امسال موکول شده است.

با توجه به تعداد اعضای این استدیو و پروژه های مختلفی که با ناشرین دیگر همانند یوبیسافت در دست دارند بعید است به تنهایی عهده دار ساخت عنوانی بزرگ برای Xbox باشند و شاید همکاری به ساخت یک بازی AA ختم میشود.

همانطور که انتظار میرفت قرارداد میان مایکروسافت و استدیو Gobo به یک بازی AA ختم شد. Miami Street یک عنوان ریسینگ F2P میباشد که به صورت دسترسی زودهنگام برای PC عرضه شده است.

apps.29739.13946799520698385.ba364561-8e77-4b81-8220-d3128b01a04b.5027efb5-1d73-4b44-8cf4-fca731d76104

2000px-Xbox_one_logo.svg.png

new-website.jpg
اقای Darrel Gallagher بیش از بیست سال در صنعت بازیهای ویدیویی حضور پررنگی دارد، از جمله حضور پنچ ساله در سونی، دو سال در راک استار، و بیش از ده سال در استدیو کریستال داینامیک که هفت سال سمت مدیریت را برعهده داشته و پس از ان دو سال در اکتیویژن به عنوان مدیر تولید مشغول بود. حال وی سه ماهی میباشد که به عنوان یکی از اعضای ارشد به تیم مدیریتی Xbox ملحق شده است.
باتوجه به اگهی اخیر مایکروسافت که خواهان استخدام افراد با استعداد و باتجربه در توسعه IP جدید AAA واقع در سانتا مونیکای امریکا میباشد، به نظر میرسد اقای Darrel Gallagher قرار است در E3 پیش رو به صورت رسمی به عنوان مدیر رسمی این استدیو تازه تاسیس معرفی و درباره اهداف این استدیو صحبت شود، چرا که در سابقه کاری وی فعالیت در منطقه سانتا مونیکا به چشم میخورد.

2000px-Xbox_one_logo.svg.png

220px-RelicEntertainmentLogo.svg.png

پروژه های قطعی: Age of Empires 4 برای PC
پروژه های احتمالی: Age of Empires 4 برای Xbox
پس از تعطیلی استدیو Ensemble و به مشا رفتن اینده سری بازیهای Age of Empires به عنوان یکی از محبوبترین های سبک استراتژیک ریل تایم بالاخره بعد از سالیان دراز فیل اسپنسر این سری را احیا کرد و در گیمزکام سال 2017 نسخه چهارم این سری با نام Age of Empire 4 معرفی شد. برخلاف انتظار بسیاری که فکر میکردند AoE 4 توسط تیم داخلی Decisive Games قرار است توسعه یابد وظیفه ساخت این بازی به استدیو ترد پارتی کارکشته و شناخته شده ی Relic Entertainment واگذار شد. باتوجه به عدم حضور مایکروسافت در کنفرانس PC در E3 پیش رو ممکن است نمایش احتمالی بازی AoE 4 به کنفرانس اصلی Xbox همراه با اعلام ساپورت رسمی کنسولهای خانواده Xbox از موس و کیبورد منتقل شود.

2000px-Xbox_one_logo.svg.png



 
آخرین ویرایش:
Black Ops 4؟؟؟؟؟؟؟ این اپیک فیل رو معیار قرار می دی و می گی برای Gears هم باید همین کار رو بکنن؟؟؟!!!!! (کل طرفدار های BlackOps به خون Activision بابت این نسخه تشنه ان و در جواب Change is always going to be hard for people می شنون)
Gears شاید داستان عجیب و غریب و خاصی نداشته باشه اما بخش داستانیش همیشه مورد انتظار طرفدار ها بوده و یکی از ارکان اصلی اش به حساب میاد
این سیاست حذف کردن بخش داستانی و چسبیدن به Multiplayer حماقت مخضه، اونم برای عنوانی مثل Gears!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!، این سیاست ها رو امثال اسپنسر دنبالشن که اوضاع بازی هاشونم معلومه
صبر کن Crackdown 3 ریلیز بشه ببینی چرا نباید این سیاست رو در پیش گرفت
اتفاقا شما اگر مقاله Polygon با Epic Games زمان فروش IP بازی به مایکروسافت بخونی میفهمی که راهی که همه استدیو ها باید برن همینه. همین Black Ops 4 که میگی رو کل جامعه استریمر ها براش هایپن و اگر Treyarch بتونه بخش Battle Royale بازی رو خوب در بیاره نونش قشنگ تو روغنه. شما ها هنوز تو دوران 360 گیر کردید. گیرز های نسل قبل جذاب بودن چون تو دوران خودشون جذابیت داشتن. اینکه بزنی جلو هی گله ای لوکاست ها بریزن تو Chainsaw شون کنی. شما وقتی میری تو فروم یا سابردیت گیرز تنها چیزی که همه درموردش حرف میرنن مولتی بازی. تنها جایی که من دیدم اهمیت بدن به بخش کمپین بازی بازیسنتر.
 
از پست قبلی من مشخصه که نمیگم بیایید به زور بگید بازی بد بوده...من می‌گم که وقتی یه نفر میاد از ناامیدکننده بودن بازی میگه و از مایکروسافت انتقاد می‌کنه، لازم نیست به هر قیمتی شده توجیه کنیم که وضعیت خوبه و شرایط باعث شده که بازی اینطوری از آب دربیاد و ...
مثلا لازم نیست یه بازی موفق دیگه رو مثال بزنیم و بگیم متای اون 85 هست، پس این یکی بازی هم موفق محسوب میشه و نباید انتقاد کنیم.
بنظرم یه نوع دیگه از توجیه کردن هم اینه که سریع بحث رو عوض کنیم و بریم سراغ یه نکته‌ی مثبت اما کاملا غیرمرتبط مثل سرویس‌های مایکروسافت :D من خودم بشدت از Game Pass و قابلیت بکوارد استقبال می‌کنم و پست‌هام هم در موردشون هست و امیدوارم که سونی و نینتندو هم این قابلیت‌ها رو به کنسولشون اضافه کنن ولی اینجور چیزا واقعا توی این بحث جایی ندارن...Game Pass داشتن قرار نیست جای خالی یه Gears of War خفن نسل هشتی رو پر کنه یا مشکل استدیوهای فرست پارتی مایکرو رو حل کنه.
من کلا معتقدم که فن‌های Xbox باید سخت‌گیرترین منتقدای مایکروسافت باشن ولی در حال حاضر اینطور نیست. همین که سعی نکنیم جلوی کامنت‌های انتقادی رو با توجیه‌هایی که فرقی توی اصل قضیه ایجاد نمی‌کنن، بگیریم کافیه...حالا اگه کامنت‌هایی انتقادی از خود فن‌های مایکروسافت (که این روزا خیلی کمیاب شدن! :D) ببینیم، چه بهتر. همین که سعی نکنیم به زور جو رو مثبت و خنثی نگه داریم و یه جوری اعتراض خودمون رو نشون بدیم، کافیه. طرف صحبتم هم فقط به کامنت‌های صفحه‌ی قبل نیست...چندین بار توی توی این تاپیک و تاپیک امتیازات انحصاری‌های X1 اینجور چیزا رو دیدیم + من خیلی دیدم که فن‌های Xbox توی توییتر و سایت‌های مختلف به زور دارن سعی می‌کنن وضعیت رو خوب نشون بدن. در صورتی که باید اعتراض کنن تا مایکروسافت جو منفی رو ببینه و دست بجنبونه. اینکه مایکروسافت حرفامو نمی‌شنوه و ... هم بهانه‌ست...کلی راه واسه نشون دادن اعتراض وجود داره.
من خودم حدود 6 ماهه که X1 خریدم ولی هر ماه 4-3 ساعت بیشتر ازش استفاده نمی‌کنم...بشدت به حال و هوای State of Decay 2 علاقه داشتم که اونم مثل اینکه اوضاعش خوب از آب درنیومده...بعدش رفتم توی تاپیک امتیازات بازی و می‌بینم که به جای کلی اعتراض و ابراز ناامیدی، فن‌های X1 دارن می‌گن، خب چه انتظاری از این استدیوی کوچیک داشتید! همینم خوبه!
خب در واقع شما به صورت غیر مستقیم داری میگی کسی نباید از Gears طرفداری کنه و همه باید حرف اونایی که انتقاد میکنن رو قبول کنن :D همون جوری که منتقدین میگن بازی مثل نسخه های قبل هست و پیشرفت خاصی نداشته و این رو نکته منفی میدونن، مسلما اونی که از بازی خوشش اومده هم شرایط استودیو و خیلی چیزهای دیگه رو در نظر میگیره و جواب میده. حرف بیراهی هم نیست، فکر کنم خودت هم میدونی Epic یا اصلا نمیخواست این سری رو ادامه بده یا اینکه یه مدل کاملا آنلاین قرار بود ازش ساخته بشه، به نظر من که حرکت مایکروسافت تو خرید IP و اینکه دادش دست Coalition کار واقعا خوبی بود. اون قضیه سرویس هم ربطی به جریان Gears نداشت، جداگانه در مورد شرایط انجمن گفتم، در مورد همین SoD2 هم من حتی قبل از اینکه تاپیک امتیازاتش زده بشه نظرم رو توی تاپیکش گفتم، میتونی بری بخونی :D قرار نیست که همه طرفدارهای یه کنسول نظر مشابهی داشته باشن و به همون ترتیب نمیشه گفت نظر همه مثل همه و تا یه صحبتی میشه همه چیز رو جمع ببندیم :D اینکه فن های مایکروسافت اعتراض نمیکنن هم من قبول ندارم، اینقدری بهشون اعتراض میشه که خود مسئولان مایکروسافت علنا میگنن ما حرفهای طرفدارها رو شنیدیم و مشکلات رو میدونیم و این حرفها، اینکه تو یه سری موارد من جمله همون بازی های انحصاری فقط حرف میزنن و حداقل تا حالا چیز نشون ندادن دیگه مشکل فن ها نیست و مقصر خود مایکروسافت هست و بیشتر از این فکر نکنم طرفدارها بتونن کاری کنن :D
 
اتفاقا شما اگر مقاله Polygon با Epic Games زمان فروش IP بازی به مایکروسافت بخونی میفهمی که راهی که همه استدیو ها باید برن همینه. همین Black Ops 4 که میگی رو کل جامعه استریمر ها براش هایپن و اگر Treyarch بتونه بخش Battle Royale بازی رو خوب در بیاره نونش قشنگ تو روغنه. شما ها هنوز تو دوران 360 گیر کردید. گیرز های نسل قبل جذاب بودن چون تو دوران خودشون جذابیت داشتن. اینکه بزنی جلو هی گله ای لوکاست ها بریزن تو Chainsaw شون کنی. شما وقتی میری تو فروم یا سابردیت گیرز تنها چیزی که همه درموردش حرف میرنن مولتی بازی. تنها جایی که من دیدم اهمیت بدن به بخش کمپین بازی بازیسنتر.
:)) =))
حداقل یک نگاه به عناوینی که از استادیو های مختلف این چند وقته اومده بنداز بعدا بگو کی باید چه راهی رو بره
الان بازی فقط PvP دیگه؟ با این حساب گله ای از بازی های دیگه هم می رن کنار حتی Co-op ها
روی هوا فکت صادر نکنید، یکمی دور و ور رو نگاه کنید می بینید که پر از مثال های نقض هست ;)
 
  • Like
Reactions: Morgoth Bauglir
كمپين gears رو حذف كنن؟:)) :-j
همین دیگه کل بازیسنتر شده خنده بجای بحث درست.
همیشه تو بازیستر این نسل با نسل قبل مقایسه میشه. ولی خوب این مقایسه همیشه یک بعدی بوده و هیچ وقت بحث نشده که چرا بیشتر کمپانی ها تو این صنعت راهشون رو دارن عوض میکنن.
مقاله Polygon با Epic Games:
"The very first Gears of War game cost $12 million to develop, and it made about $100 million in revenue, It was very profitable."
اولین گیرز فقط 12 میلیون خرجش شده بوده و یه تیم 20 تا 30 نفر روی بازی کار کرده و 100 میلیون درامد داشتن.
"By the end of the cycle, Gears of War 3 cost about four or five times more than the original to make," he says. "The profit was shrinking and shrinking. We calculated that, if we built Gears of War 4, the budget would have been well over $100 million, and if it was a huge success, we could break even. Anything less could put us out of business.
"That’s what caused us to move and change business models."
اینجا هم داره میگه که گیرز 3 حدود 5 برابر بیشتر از گیرز 1 هزینه داشته و اینجا داشتن هر نسخه درامد کمتری از بازی میگرفتن (بازی ها موفقیت داشتن ولی خرج بازی ها هر نسخه بیشتر میشد) و وقتی برای ساخت گیرز 4 حساب کردن فهمیدن به 100 میلیون بودجه نیاز دارن و تاره اگر بازی خوب بفروشه خرج بازی خنثی میکنن ساخت گیرز 4 میتونه باعث ورشکستگی کمپانی بشه. برای همینم کلا بیزینس مودلشون رو غوض کردن رفتن سمت بازی های Free to Play که میبینیم اتفاقا کار درستی کردن. (Fortnite الان ماهی حدود 300 میلیون درامد داره، اینو مقایشه کنید با کل درامد گبرز 4 لول)
یه مثال دیگه هم خود COD:
زمان 360:
20 تا 30 میلیون بودجه
20 تا 30 نفر کارمند
سرور نداشت بازی هاست پلیرها میشدن (اکتیویژن نیاز نداشت پول سرور بده)
بعد از آپدیت فقط Patch برای رفع باگ و اینا عرضه میکردن
قیمت بازی 60 دلار

الان:
100 تا 150 نفر کارمند
100میلیون یا بیشتر بودجه بازی
بازی سرور داره و کمپانی باید خرج سرور بده
توقع مردم هم بالا رفته و با آپدیت ها کانتنت جدید برای بازی میخوان
قیمت بازی 70 دلار

یعنی تعداد کسایی که رو بازی کار میکنن (این همه آدم تو نسل قبل میتونستن حداقل تو 2تا بازی کار کنن) و بودجه بازیها 3 تا 4 برابر شده بعد قیمت بازی ها کلا 17 درصد بالا رفته.

حالا شما بشین اینجا بگو گیرز باید سینگل پلیر خوب داشته باشه کمپانب ها باید برن سمت ساخت سینگل پلیر لووول
 
حالا از اینکه متا اصلا معیار درستی برای موفقیت نیست و برای هر عنوان شرایط متفاوته، بگذریم...
فرق DOOM و GeOW اینه که DOOM توی 23 سال 4 نسخه اصلی با جهش‌ و تحول‌های فوق‌العاده بزرگ ازش منتشر شده ولی GeOW همین 4 نسخه اصلی رو توی یه بازه‌ی 10 ساله و بدون متحول کردن فرمول نسخه‌های قبل، ارائه کرده.
اگه به مسیری که سری DOOM طی کرده نگاه کنیم، می‌بینیم که در عرض یه سال بعد از نسخه‌ی اول، DOOM II منتشر شد که با استانداردهای اون دور و زمونه، یه قدم رو به جلو محسوب میشد. بعد نسخه‌ی 3 رو داشتیم که فوق‌العاده متفاوت بود و از این دید دیگه‌ای به این سری نگاه کرده بود و حتی میشد گفت، سبک بازی هم کاملا تغییر کرده بود و فن‌های قدیمی هم خیلی سر این قضیه ناراحت بودن...ولی دیدیم که با این وجود به یه عنوان بسیار یونیک تبدیل شد که حالا طرفدارای مخصوص خودش رو داره. در ادامه بعد از چندین سال DOOM 2016 رو داشتیم که با استانداردهای روز، سری رو به ریشه‌های خودش برگردوند و نه تنها کاری کرد سری DOOM دوباره به روزهای اوج خودش بگرده، حتی به یکی از پرفروش‌ترین‌های بتزدا هم تبدیل شد.
DOOM بهترین شوتر 2016 و یکی از سه نامزد اصلی بازی سال بود...حالا متاش هر چقدر هم که شده باشه. Gears of War 4 هم در سال 2016 منتشر شد و دریغ از یه جایزه‌! اینو فقط واسه این گفتم که متوجه بشیم متای مشابه، اصلا ربطی به موفقیت و به یاد موندنی شدنِ یه بازی نداره چون یه عنوان با متای مشابه می‌تونه در عرض یکی دو ماه توسط رسانه‌ها فراموش بشه و یه عنوان دیگه بره توی لیست بهترین شوترهای نسل.
GeOW نمیتونه به ریشه‌ها برگرده چون اصلا تا الان ریسک بزرگی نکرده که از ریشه‌ها دور شده باشه! دقیقا توی ریشه‌ها گیر کرده :D و حتی به اندازه‌ی همون نسخه‌های قبلی هم تاثیرگذار نبوده و نیست...فک نکنم کسی منظورش این باشه که GeOW 4 بازی بدی هستش ولی صد در صد برای خیلی‌ها ناامیدکننده بوده و یه لحظه‌ی بزرگ و به یاد موندنی که قبلا توی سری اونو تجربه نکردیم رو واسه طرفدارا رقم نزده. فقط یه عنوان معمولی در سری محسوب میشه که دوباره روی مکانیک‌های نسخه‌های قبلی تکیه کرده و یه تجربه‌ی مشابه رو ارائه داده و این برای یه سری که نسل قبل توی سبکش سروری می‌کرد و تقریبا همه‌ی بازیهای شوتر سوم شخص خودشونو با اون مقایسه می‌کردن، اصلا کافی نیست.
خیلی از این توجیه‌ها مثل تیمِ جدید و زمان کم و ... رو میشه واسه این نسخه نام برد ولی حتی اگه اینا درست هم باشه، بازم فرقی به حال نسخه‌ی 4 نمی‌کنه...حالا چون توی کمتر از 30 ماه تیم از یه پروژه‌ی دیگه به این سوییچ کرده، باعث میشه که GeOW 4 به یه عنوان موفق برای سری تبدیل بشه؟!
من کاملا درک می‌کنم که عده‌ای این نسخه رو دوست داشتن و با اون بشدت سرگرم شدن ولی باید قبول کنید که عده‌ی زیادی از طرفدارا هم هستش که کاملا ناامید شدن و فک می‌کنن این سری لیاقتش خیلی بیشتر از این حرفاست.
==============
خداوکیلی من تا حالا طرفدارایی قانع‌تر از Xbox فن‌ها ندیدم :D با تمام احترام به تک تک‌ شما فن‌های گرامی، بنظرم بیشتر از اینکه مایکروسافت رو تحت فشار قرار بدید که سری محبوبتون رو دوباره برگردونه به اوج، دارید خودتون + بقیه رو توجیه می‌کنید که همینم خوب بود و اوضاع خوبه و شرایط اینو اقتضا می‌کنه و ...

اگه گیرز هم آخرین نسخه‌ی اصلیش به یه Survival Horror تبدیل شده بود و 12 سال به فرانچایز استراحت -اجباری- می‌دادن، بعد مثلا فقط با اسم Gears of War عرضه‌ش می‌کردن که بگن ریبوت شده... قطعا با همین سطح کیفی گیرز 4 هم همه به‌به و چه‌چه می‌کردن.
در رابطه با تغییرات هم من موندم چرا همه GoW و موفقیت‌هاش رو نگاه می‌کنن؟ Doom 4 خدا بیامرز مگه تغییرات نداشت؟ مس افکت اندرومدا مگه تغییرات گسترده نداشت؟ نه تنها خوب نشد، بلکه باعث شد آینده‌ی یکی از بهترین تریلوژی‌های نسل هفت تاریک بشه و حتی استودیوی 23 ساله رو توی شرایط بحرانی قرار بده.
منم مشخصا دوست دارم گیرز به سطح سه‌گانه یا حتی بالاتر برسه، اما بیشتر از اون این موضوع برام مهمه که فرانچایز مورد علاقه‌ام نابود نشه.
در رابطه با مایکروسافت هم همه می‌دونن دیگه شرایط چه قدر وخیمه... حالا هی ما بیایم بگیم لاین‌آپ انحصاری کچله و... تکرار مکرراته واقعا. الان من بیام بگم گیرز 4 ناامیدکننده (!) بود چی میشه؟ فیل اسپنسر میاد تاپیک رو چک می‌کنه می‌گه برات گیرز 5 رو با متا +90 می‌سازم و قول میدم آخر سال چنتا گوتی ببره؟ :D حقیقت امر این‌که واقعا گیرز 4 ناامیدکننده نیست، ولی عملکرد مایکروسافت -مخصوصا از 2016 به اینور- آره جدا ناامیدکننده رو هم رد کرده. درست نیست واقعا همه رو به یه آتیش بسوزونیم!
همین قضیه برای هیلو هم هست... سطح کمپین قطعا در حد و اندازه‌های هیلو نبود ولی این‌که بیاییم بگیم فروش‌اش پایین‌تر از حد انتظار بوده بازم بی‌انصافیه.
من موندم سقف انتظار این دوستمون چه قدره؟ (توی فروش منظورمه صرفا) هیلو 5 فقط توی هفته‌ی اول 400 میلیون درآمدزایی کرد... فقط برای مقایسه اینو بدونید که بهترین لانچ تاریخ یوبی‌سافت دیویژن بوده که توی هفته‌ی اول 330 میلیون کسب در آمد کرده. حالا بحث‌های مربوط به اینستال بیس فاجعه‌ی ایکس‌باکس وان و این‌که اون طرف بازی مولتی‌پلتفرم بوده و این حرفا بماند.
برا من اصلا فروش مهم نیست... در حدی باشه که حیات فرانچایز رو تحت شعاع قرار نده کافیه؛ ولی یه کم انصاف هم داشته باشیم بد نیست. :D
 
همین دیگه کل بازیسنتر شده خنده بجای بحث درست.
همیشه تو بازیستر این نسل با نسل قبل مقایسه میشه. ولی خوب این مقایسه همیشه یک بعدی بوده و هیچ وقت بحث نشده که چرا بیشتر کمپانی ها تو این صنعت راهشون رو دارن عوض میکنن.
مقاله Polygon با Epic Games:
"The very first Gears of War game cost $12 million to develop, and it made about $100 million in revenue, It was very profitable."
اولین گیرز فقط 12 میلیون خرجش شده بوده و یه تیم 20 تا 30 نفر روی بازی کار کرده و 100 میلیون درامد داشتن.
"By the end of the cycle, Gears of War 3 cost about four or five times more than the original to make," he says. "The profit was shrinking and shrinking. We calculated that, if we built Gears of War 4, the budget would have been well over $100 million, and if it was a huge success, we could break even. Anything less could put us out of business.
"That’s what caused us to move and change business models."
اینجا هم داره میگه که گیرز 3 حدود 5 برابر بیشتر از گیرز 1 هزینه داشته و اینجا داشتن هر نسخه درامد کمتری از بازی میگرفتن (بازی ها موفقیت داشتن ولی خرج بازی ها هر نسخه بیشتر میشد) و وقتی برای ساخت گیرز 4 حساب کردن فهمیدن به 100 میلیون بودجه نیاز دارن و تاره اگر بازی خوب بفروشه خرج بازی خنثی میکنن ساخت گیرز 4 میتونه باعث ورشکستگی کمپانی بشه. برای همینم کلا بیزینس مودلشون رو غوض کردن رفتن سمت بازی های Free to Play که میبینیم اتفاقا کار درستی کردن. (Fortnite الان ماهی حدود 300 میلیون درامد داره، اینو مقایشه کنید با کل درامد گبرز 4 لول)
یه مثال دیگه هم خود COD:
زمان 360:
20 تا 30 میلیون بودجه
20 تا 30 نفر کارمند
سرور نداشت بازی هاست پلیرها میشدن (اکتیویژن نیاز نداشت پول سرور بده)
بعد از آپدیت فقط Patch برای رفع باگ و اینا عرضه میکردن
قیمت بازی 60 دلار

الان:
100 تا 150 نفر کارمند
100میلیون یا بیشتر بودجه بازی
بازی سرور داره و کمپانی باید خرج سرور بده
توقع مردم هم بالا رفته و با آپدیت ها کانتنت جدید برای بازی میخوان
قیمت بازی 70 دلار

یعنی تعداد کسایی که رو بازی کار میکنن (این همه آدم تو نسل قبل میتونستن حداقل تو 2تا بازی کار کنن) و بودجه بازیها 3 تا 4 برابر شده بعد قیمت بازی ها کلا 17 درصد بالا رفته.

حالا شما بشین اینجا بگو گیرز باید سینگل پلیر خوب داشته باشه کمپانب ها باید برن سمت ساخت سینگل پلیر لووول
انقدر مثال نقص وجود داره كه كلي ميشه نوشت. ولي خب اوكي. شما تا صبح لوول لووول كن تا بلكه يكم خنك بشي
 
Gears اتفاقا باید ساخته بشه ولی بخش سینگل حذف کنن ازش کلا.
کاری که Black Ops 4 کرد باید Gears 5 بکنه

ببین من تا این جا داشتم بحث ها رو میخوندم و از مباحثه لذّت میبردم...از این جا به بعد چاره ای نیست...باید وارد شدم و هار هار بخندم...نمیتونم جلو خودم رو بگیرم=))=))=))=))=))=))
 
اتفاقا شما اگر مقاله Polygon با Epic Games زمان فروش IP بازی به مایکروسافت بخونی میفهمی که راهی که همه استدیو ها باید برن همینه. همین Black Ops 4 که میگی رو کل جامعه استریمر ها براش هایپن و اگر Treyarch بتونه بخش Battle Royale بازی رو خوب در بیاره نونش قشنگ تو روغنه. شما ها هنوز تو دوران 360 گیر کردید. گیرز های نسل قبل جذاب بودن چون تو دوران خودشون جذابیت داشتن. اینکه بزنی جلو هی گله ای لوکاست ها بریزن تو Chainsaw شون کنی. شما وقتی میری تو فروم یا سابردیت گیرز تنها چیزی که همه درموردش حرف میرنن مولتی بازی. تنها جایی که من دیدم اهمیت بدن به بخش کمپین بازی بازیسنتر.
همین امروز خبرش اومد که اکتیویژن میخواد MW4 بسازه و بخش داستانی هم داره
این بلک اوپس ۳ هم انقدر بخش کمپینش فاجعه بود که خودشون تصمیم گرفتن واسه ۴ هم کمپین نزارن
 
اصلا مقایسه DOOM 2016 با Geow 4 به نظرم کاملا اشتباه هست، Doom جدیدترین نسخه سری بازیهایی بود که جامعه مخاطبینش از بین رفته بودند و عملا چیزی جز اسم و رسم از بازی باقی نمونده بود در مقابل Geow 4 رو داشتیم که اتفاقا میلیون ها نفر منتظر نسخه نسل هشتمی ش بودند.

همین الان ماه جولای یک لیگ گنده esport برای Geow 4 تایید شده در مقابل مولتی پلیر دوم قاطی باقالی هاست و اصلا از لحاظ تاثیرگذاری قابل مقایسه نیست... این تغییرات که کیلو کیلو بچه ها اینجا خواستارش هستند :D عواقب بشدت خطرناکی داره فکر کردم پست دوستمون صفحه قبلی حجت رو تمام کرد ولی خب یک مثال میزنم چند روز پیش BF4 تعداد پلیرهاش روی PS4 از تعداد پلیرهای BF1 بیشتر بود

چرا چون DICE تغییرات زیاد داد رفت جنگ جهانی اول، شوتر بازی رو کمی سبک کرد
به همین سادگی BF1 با متای 87 و بیست میلیون پلیر جزه عناوین درجه یک این سری محسوب نمیشه
 
اینکه یه سری جدید رو جایگزین Motorsport بکنه احتمالش خیلی بیشتره چون هورایزن رو به اوج هست و هنوز جا برای پیشرفت داره از اون طرق موتوراسپورت یه مقدار تکراری شده و باید استراحت کنه:D

هیچ نیازی به چرخه سوم نیست MS که من به شخصه دوست ندارم میلک هم شده واقعا ولی FH عالیه یعنی این بازی همه جور کامله ریسینگ مفرح سرگرم کننده با محیط های زیبا جذاب امسال پورشه هم بیاد واویلا میشه

هیچکدوم نیازمند استراحت نیستن بنظرم. هر دو اگر مثلا هر 3-4 سال یک بار بیان هم میلک نمیشن و هم نیازش برطرف میشه. الان اگه MS رو تعطیل کنن و بجاش یک ریسینگ شبیه ساز اگر بیارن که MS صرفا اسمش تعطیل شده! اگر ریسینگ غیر شبیه ساز بیارن، باز نیاز به ریسینگ شبیه ساز حس میشه!
FH هم اگر همین روند رو ادامه بده در کمال اینکه بی نظیر و خیلی عام پسند تره ولی باز هم تکراری میشه...
کلا چرخه سوم و حتی چهارم بنظرم کار بهتریه...

------------------------------------------------------------------

راجب GeoW ترجیح میدم خیلی بحث نکنم چون واقعا خیلی فن درجه یکش نیستم ولی قضیه تغییرات، تغییرات از بیخ و بن واقعا یک ریسک بزرگه. هرچقدر تغییرات بیشتر بایشه ریست هم بدتر میشه.
فکر کنم ممد فروبری بود که با Halo 5 مقایسه کرد که تغییرات زیادی داده بودن ولی خب فن های قدیمی از گیمپلی ناراضی بودن.
الان GOW هم یک ریسک وحشتناک بزرگ بود و کار سانتا و سونی در این زمینه بی نهایت جسورانه و قابل تقدیره...
ولی بدون تغییرات پایه ای و از بیخ و بن مثل GOW باز هم بنظرم میشه خیلی موفق شد. نمونش همین Uc4 که مکانیزم های جدید و تغییرات محیطی جدیدی اضافه کردن ولی کلیت و راستای بازی همون همیشگیش بود... و خیلیم موفق شد!!!
 
آخرین ویرایش:
اصلا مقایسه DOOM 2016 با Geow 4 به نظرم کاملا اشتباه هست، Doom جدیدترین نسخه سری بازیهایی بود که جامعه مخاطبینش از بین رفته بودند و عملا چیزی جز اسم و رسم از بازی باقی نمونده بود در مقابل Geow 4 رو داشتیم که اتفاقا میلیون ها نفر منتظر نسخه نسل هشتمی ش بودند.

همین الان ماه جولای یک لیگ گنده esport برای Geow 4 تایید شده در مقابل مولتی پلیر دوم قاطی باقالی هاست و اصلا از لحاظ تاثیرگذاری قابل مقایسه نیست... این تغییرات که کیلو کیلو بچه ها اینجا خواستارش هستند :D عواقب بشدت خطرناکی داره فکر کردم پست دوستمون صفحه قبلی حجت رو تمام کرد ولی خب یک مثال میزنم چند روز پیش BF4 تعداد پلیرهاش روی PS4 از تعداد پلیرهای BF1 بیشتر بود

چرا چون DICE تغییرات زیاد داد رفت جنگ جهانی اول، شوتر بازی رو کمی سبک کرد
به همین سادگی BF1 با متای 87 و بیست میلیون پلیر جزه عناوین درجه یک این سری محسوب نمیشه
من فقط در مورد مثالی که زدی میگم به بقیش کاری ندارم
تغییرات اگه منطقی باشه همیشه جواب مثبت میده مثالش god of war
تغییراتی که توی بتل فیلد 1 دادن کاملا غیر منطقی و فقط برای این بود که بار حماسی بازی رو بالا ببرن و اصلا به چیز های دیگه فکر نشده
اگه قراره بازی تغییر نکنه باید مطمعن شد که گیم پلی انقدر کشش داره که طرفدار ها راضی بشن
 
ماکرو بیاد کلیف بی برگردونه ایده های نابی داره اگه کارگردانی Geow4 میدادن به کلیف بی بجای اون فلج که ۳ اکت ربات بازی گذاشته بود شک ندارم متای اینو میرسوند به ۹۰ بزرگترین مشکل Geow4 علاوه بر اون شخصیت های نچسب همراه پسر مارکوس و داستانش اون کارگردانی بدش هست که بازی تازه از نیمه دوم جون میگیره حتی کلیف با یک بازی متای ۸۵ اینا میتونه کمک کنه اسمش اونقدر بزرگ هست..
 
  • Like
Reactions: stanley

کاربرانی که این گفتگو را مشاهده می‌کنند

Top
رمز عبور خود را فراموش کرده اید؟
اگر میخواهی عضوی از بازی سنتر باشی همین حالا ثبت نام کن
or