نمایشگاه/رویداد Microsoft | E3 2018 Press Conference

بیشتر منتظر کدام نمایش یا رونمایی هستید؟ (رویدادهای با حداقل شانس معرفی)


  • مجموع رای دهنده‌ها
    114
  • نظرسنجی بسته شده است .

Ali Venom

کاربر سایت
همانند هر سال انتظار میرود مایکروسافت با کنفرانس خبری در E3 پیش رو حضور داشته باشد. پارسال توجه اصلی تیم اکس باکس در مراسم به Xbox One X و قدرت سخت افزاری ان معطوف بود ولیکن حال یکسال گذشته است و همه چه دارندگان X1 و چه غیر آنها منتظر محتویات جدید انحصاری هستند.

زمان رسمی کنفرانس:
بیست و یکم خرداد، ساعت نیم بامداد

XboxatE32018HERO-hero.jpg

یکی از نقاط تفاوت امسال با سالهای گذشته بدین گونه است که مایکروسافت تقریبا هیچ عنوان بزرگی را که از قبل معرفی کرده باشد به عنوان حاضر در این مراسم ندارد. به بیان بهتر امسال هر چه که هست باید منتظر رونمایی های جدید باشیم. شاید این مسله به سیاست جدید تیم اسپنسر برمیگردد که نمیخواهند همچون گذشته بازی ها را پیش از موعد معرفی کنند تا به دنبال ان فشار طرفداران و رسانه ها دست انداز توسعه پروژه ها شود. این سیاست از سمت ناشرین دیگری همچون بتزدا، EA، اکتیویژن و... اعمال میشود ولیکن باید ببینیم برای مایکروسافت به عنوان یک کمپانی توسعه دهنده پلتفرم جواب میدهد یا خیر.

لیست استدیو ها و پروژه های مرتبط با مایکروسافت استدیو:


220px-343_Industries_logo.svg.png

343 Industries
پروژه های قطعی: Halo 6
پروزه های احتمالی: عنوان جدیدی از Halo در سبکی غیر از شوتر اول شخص | Halo: MCC برای PC

استدیو 343 Industries پیش تر به صورت لفظی جدیدترین نسخه این سری یعنی Halo 6 را تایید کرده است و قطعا میدانیم این بازی در حال ساخت است. اما انچه که از شواهد برمی اید احتمالا این بازی در سال 2018 عرضه نخواهد شد و به سال 2019 موکول میشود. یکی از اصلی ترین دلایل ان را میتوان افزایش کیفیت محصول نهایی با طولانی تر شدن زمان توسعه بازی دانست. Halo 5 علارقم کیفیت قابل قبول در بخش چند نفره ولیکن در کسب رضایت طرفداران این سری در بخش داستانی به مشکل خورد و یکی از سریع ترین واکنش های این استدیو اعلام تمرکز بیشتر نسخه جدید بر روی مستر چیف بود. همچنین انها با استخدام نیروهای جدید و توانا همچون Paul Crocker (کارگردان روایت داستانی Batman Arkham City و...) و Jeremy Cook (کارگردان هنری Halo Wars 2) سعی در بالا بردن کیفیت هر چه بیشتر Halo 6 به عنوان یک محصول killer app دارند. همچنین در جدیدترین اگهی استخدامی استدیو 343 نیاز به یک طراح ارشد گرافیک که مجذوب 4K/60FPS باشد برای عنوان اول شخص بعدی Halo اشاره شده است.
به هر جهت Halo 6 چه در سال 2018 و یا 2019 عرضه شود E3 پیش رو بهترین فرصت برای نمایش بازی میباشد.

سری بازیهای Halo جدا از عناوین اصلی که به صورت اول شخص عرضه میگردند در سبک های مختلفی دیگر همچون استراتژیک و غیره با همکاری استدیوهای ثالث هم ظاهر شده اند. دنیای غنی هیلو پتانسیل ساخت بازیهای متنوع بسیاری دارد و همیشه شایعه ساخت اثری از هیلو در یک سبک متفاوت وجود دارد. هر چند با احتمال قوی تر حضور Halo 6 شانس حضور نسخه فرعی از این سری در E3 پیش رو کمرنگ تر میشود ولیکن به هر جهت اتفاق هر چیزی ممکن است.

بسیاری خواهان عرضه Halo: MCC بر روی PC هستند و استدیو 343 هم اعلام کرده است به این مسله اگاهند ولیکن در حال حاضر هیچ برنامه ایی برای اعلام رسمی ان ندارند. با توجه به کمتر شدن حساسیت دارندگان کنسول Xbox نسبت به عرضه انحصاری هایشان بر روی PC، انتظار میرود بالاخره این اتفاق ممکن شود. هر چند بعید است در کنفرانس اصلی Xbox رخ دهد و به کنفرانس مخصوص PC منتقل شود.
در اخرین خبر فیل اسپنسر به صورت واضح اعلام کرد برای اوردن تجربه رسمی هیلوهای کلاسیک به PC بسیار هیجان زده هستند.

2000px-Xbox_one_logo.svg.png


Playground_Games_Logo_Small_2017.png

Playground Games

پروژه های قطعی: Froza Horizon 4 | نسخه جدید سری بازیهای Fable

از انجایی که میدانید عرضه یک نسخه جدید از سری بازیهای مسابقه ایی Forza در ابتدای پاییز تبدیل به روتین صنعت گیم شده و امسال طبق سنت نوبت Forza Horizon 4 میباشد و حال اقای Fernanda Delgado مدیر Xbox در اسپانیا و پرتغال به صورت رسمی تایید کرد که این بازی در E3 پیش رو معرفی خواهد شد. توقعات باتوجه به عملکرد استدیو پلی گراند در سه نسخه قبلی بسیار بالا رفته و باید ببینیم انها با رهبری رالف فولتون میتوانند باری دیگر از پس انتظارات به خوبی برایند یا خیر!

همانطور که سری Forza Horizon هر نسخه بزرگ و بزرگتر میشد، استدیو پلی گراند هم در کنار ان رشد کرد تا انکه در سال 2017 اعلام کردند ساختمان دومی به منظور ساخت عنوانی غیر ریسینگ تاسیس کرده و افراد کارکشته صنعت گیم که در پروژه هایی همچون MGS، GTA V و... فعال بوده هم به استخدام دراورده اند. پرسش، حدس و گمان ها درباره پروژه جدید این استدیو که در اوج به سر میبرد ذهن بسیاری را مشغول کرده بود تا زمانی که یوروگیمر از راه رسید و با توجه به منابع معتبری که دارد مهر تاییدی بر شایعه های ساخت فیبل جدید توسط استدیو پلی گراند زد. البته با توجه به اینکه ساخت این اثر در ابتدای راه خود میباشد بعید است در مراسم پیش رو حضور داشته باشد.

2000px-Xbox_one_logo.svg.png


220px-Moon_Studios_logo.png

Moon Studios

پروژه های قطعی: Ori and the Will of the Wisps
پروژه های احتمالی : عنوان انحصاری جدید با موتور Unity

استدیو Moon در E3 سال 2017 با نمایشی بسیار زیبا دنباله عنوان موفق و تحسین شده Ori را با نام Ori and the Will of the Wisps برای W10 و X1 بدون تاریخ عرضه مشخصی معرفی کرد. حال پس از گذشت یکسال سکوت خبری انتظار میرود این استدیو در ای تری پیش رو تاریخ عرضه بازی را برای انتهای 2018 و یا ابتدای 2019 تایید کند.

در جدیدترین اگهی استخدام این استدیو ذکر شده است انها به دنبال برنامه نویسهایی مسلط به موتور یونیتی برای پروژه ایی معرفی نشده در کنار Ori هستند. حال این پروژه دوم هر چه که باشد باتوجه به روابط حسنه انها با مایکروسافت احتمال انحصاری بودنش بسیار زیاد میباشد.
2000px-Xbox_one_logo.svg.png


220px-The_Coalition_Logo.png

The Coalition​
پروژه های قطعی: Gears of War 5
پروژه های احتمالی: Perfect Dark جدید

استدیو مذکور پس تغییر نام ان از بلک تاسک به کوالیشن به صورت واضح و رسمی اعلام کرد محور اصلی فعالیت انها بر روی ساخت بازیهای جدید براساس سری گیرز میباشد و راحت میتوان گفت ساخت Geow 5 قطعی میباشد و در حال پشت سر گذاشتن مراحل توسعه در سکوت خبری است. اما نکته قابل توجه به همکاری کوالیشن با استدیو Splash Damage برای ساخت بخش تکنفره Geow جدید میباشد، در جدیدترین لیست استخدامی های استدیو انگلیسی SP شاهد پست هایی برای بخش تکنفره سری گیرز از جمله طراح داستان، کارگردان سینمایی و ... میباشیم. این استدیو پیش در توسعه بخش مولتی پلیر بازی Geow 4 با کوالیشن همکاری کرده بود.

استدیو کاندایی Storylab که در ضبط موشن کپچر Geow 4 با کوالیشن همکاری کرده بود و جز همکاران رسمی مایکروسافت میباشد در وبسایت خود از ساخت Ip جدیدی با همکاری با کوالیشن خبر داد ولیکن مایکروسافت بعد از گذشت چند روز واکنش نشان داد و تنها اعلام کرد استدیو کوالیشن صرفا بر روی سری Geow مشغول خواهد بود. اما بسیاری احتمال میدهند منظور از Ip جدید ریبوت سری Perfect Dark میباشد که چندی پیش شایعه های ان در کنار Fable جدید مطرح شد و حتی مجری برنامه Unlocked سایت IGN با اتکا به منابع خود به این شایعه قوت بخشید.
2000px-Xbox_one_logo.svg.png

studio-gobo-squarelogo-1469079689535.png

Studio Gobo​
پروژه های احتمالی : عنوانی AA و یا AAA به صورت انحصاری برای مایکروسافت

استدیو Gobo سال گذشته کمی پیش از E3 در توییتر اعلام کرد در حال همکاری با مایکروسافت هستند و نمیتوانند برای انتشار اطلاعات بیشتر از این همکاری صبر کنند ولیکن برخلاف انتظار در E3 گذشته خبری از انها نشد و حال به نظر میرسد همه چیز به امسال موکول شده است.

با توجه به تعداد اعضای این استدیو و پروژه های مختلفی که با ناشرین دیگر همانند یوبیسافت در دست دارند بعید است به تنهایی عهده دار ساخت عنوانی بزرگ برای Xbox باشند و شاید همکاری به ساخت یک بازی AA ختم میشود.

همانطور که انتظار میرفت قرارداد میان مایکروسافت و استدیو Gobo به یک بازی AA ختم شد. Miami Street یک عنوان ریسینگ F2P میباشد که به صورت دسترسی زودهنگام برای PC عرضه شده است.

apps.29739.13946799520698385.ba364561-8e77-4b81-8220-d3128b01a04b.5027efb5-1d73-4b44-8cf4-fca731d76104

2000px-Xbox_one_logo.svg.png

new-website.jpg
اقای Darrel Gallagher بیش از بیست سال در صنعت بازیهای ویدیویی حضور پررنگی دارد، از جمله حضور پنچ ساله در سونی، دو سال در راک استار، و بیش از ده سال در استدیو کریستال داینامیک که هفت سال سمت مدیریت را برعهده داشته و پس از ان دو سال در اکتیویژن به عنوان مدیر تولید مشغول بود. حال وی سه ماهی میباشد که به عنوان یکی از اعضای ارشد به تیم مدیریتی Xbox ملحق شده است.
باتوجه به اگهی اخیر مایکروسافت که خواهان استخدام افراد با استعداد و باتجربه در توسعه IP جدید AAA واقع در سانتا مونیکای امریکا میباشد، به نظر میرسد اقای Darrel Gallagher قرار است در E3 پیش رو به صورت رسمی به عنوان مدیر رسمی این استدیو تازه تاسیس معرفی و درباره اهداف این استدیو صحبت شود، چرا که در سابقه کاری وی فعالیت در منطقه سانتا مونیکا به چشم میخورد.

2000px-Xbox_one_logo.svg.png

220px-RelicEntertainmentLogo.svg.png

پروژه های قطعی: Age of Empires 4 برای PC
پروژه های احتمالی: Age of Empires 4 برای Xbox
پس از تعطیلی استدیو Ensemble و به مشا رفتن اینده سری بازیهای Age of Empires به عنوان یکی از محبوبترین های سبک استراتژیک ریل تایم بالاخره بعد از سالیان دراز فیل اسپنسر این سری را احیا کرد و در گیمزکام سال 2017 نسخه چهارم این سری با نام Age of Empire 4 معرفی شد. برخلاف انتظار بسیاری که فکر میکردند AoE 4 توسط تیم داخلی Decisive Games قرار است توسعه یابد وظیفه ساخت این بازی به استدیو ترد پارتی کارکشته و شناخته شده ی Relic Entertainment واگذار شد. باتوجه به عدم حضور مایکروسافت در کنفرانس PC در E3 پیش رو ممکن است نمایش احتمالی بازی AoE 4 به کنفرانس اصلی Xbox همراه با اعلام ساپورت رسمی کنسولهای خانواده Xbox از موس و کیبورد منتقل شود.

2000px-Xbox_one_logo.svg.png



 
آخرین ویرایش:
من شخصا معتقدم باید GeoW رو یه تکون اساسی بدن. در حد گاو. بزنن از بیخ بترکونن از اول بسازن، وگرنه خیلی خیلی سخته با همون فرمول قبلی برن جلو و بازم خوب باشن.




ماهیت نمایش GeoW و Halo خوب و مگاتن هست. چون خفن ترین انحصاری های مایکروسافتن، و بحث کیفیت خود نمایش یه چیز دیگه است. مثلا شما فرض کندی تو کنفرانس این دوتا بازی با کیفیت Halo 3 و GeoW3 مثلا نمایش داشته باشن، دیگه مجالی برای بازی های دیگه میمونه؟:D در کل همین که اسم این دوتا تو کنفرانس باشه خودش 5 نمره اضافه میکنه به کنفرانس:D

تنها چیزی که از این بهتره نمایش IP جدیده. یا اینکه از بیخ شخم بزنن بازی هارو کامل یه چیز جدید بسازن. این دیگه میشه سوپر عالی. من از قبل Halo 4 منتظر بودم 343 بیاد یه بازی جدید بسازه، سر Halo 4 گفتن اینکه همون فرمول قبل رو رفته جلو خیلی خوبه چون الان وقت ریسک نیست و به استدیو تازه تاسیس باید وقت داد و .... ما هم پذیرفتین اما سر Halo 5 دیگه جواب نداد صدای همه در امد. اگه Halo 6 رو از بیخ و بن عوض کنن من خیلی خوشحال میشم. اگرم که یه هیلو به سبک ME بسازن که دیگه من شخصا سکته میکنم رحمت خدای بر من باد (شاید البته این رو هرکسی نپسنده:D)

در کل من این دو تا IP رو دوست دارم تغییر اساسی بکنن. مطمعنم در این صورت موفق میشن و با تکرار فرمول قبلی قطعا روند نزولی ادامه پیدا میکنه. مثلا Halo 6 رو معرفی بکنن، دوباره همون مراحل فوق خطی Halo 5 که از دم یه مسیر راست رو باید طی میکردی میرفتی جلو باشه با این تفاوت که به مولتی پلیرش بتل رویال اضافه شده به نظر من باز جواب نمیده.



خدارو شکر:D گور به گور شه به حق پیشتن.
ایده ال ترینش مثل سونی هست الان تو میبینی ناتی داگ حداقل 2 ip داره لست و انچارتد میری سمت GG میبینی علاوه بر Horizon اینا Killzone هم دارن میای ساکرپانچ ip جدید کار میکنن میری سانتا مونیکا احتمالا میرن رو ip جوید ایده ال این هست حالا تو بیا هر سال Halo و Geow نشون بده
 
به نظرم بحثتون الکیه
اول باید ببینیم مایکروسافت کدوم طرفه می خواد اصلا عنوان های سینماتیک عرضه کنه یا نه
به نظرم مایکروسافت با مدیریت اسپنسر ترجیح میده 10 عنوان مثل pubg یا حتی minecraft داشته باشه تا اینکه چندتا بازی مثل گاو
گرچه الان مایکرو 30 تا بازی انحصاری هم معرفی کنه مشکل اصلی عرضه همزمانی اونها روی کامپیوتر هست که انحصارش رو خدشه دار می کنه
 
ایده ال ترینش مثل سونی هست الان تو میبینی ناتی داگ حداقل 2 ip داره لست و انچارتد میری سمت GG میبینی علاوه بر Horizon اینا Killzone هم دارن میای ساکرپانچ ip جدید کار میکنن میری سانتا مونیکا احتمالا میرن رو ip جوید ایده ال این هست حالا تو بیا هر سال Halo و Geow نشون بده

یه چیزی رو همه باید بپدیرن، مایکروسافت توان سونی رو نداره. پول داره، اما تجربه، نیرو و توان مدیریتی استدیوهای سونی نه! سونی هم یک شبه به اینجا نرسید. ND از J&D رسید به TLoU و جایگاه فعلی! البته که J&D بازی خوبی بود اما واقعا ND در اون سال های استدیو درجه دو سه بود. اما با یک مدیریت صحیح، بودجه کافی و ضرف زمان نسبتا زیاد رسید به جایگاه فعلی. استدیوهای مایکرو یک شبه نمیتونن تبدیل به دو تیم خفن بشن و دوتا IP شاخ رو ببرن جلو! چون اینکار صرفا منوط به سرمایه و پول نیست، بیشتر نیازمند نیروی درسته که تو خود استدیو پرورش داده بشه. ND میتونه اینکارو بکنه چون در طول پروسه ساخت بازی ها آدم های جدید رو تربیت کرده و حالا آدم هایی داره که هر کدوم تجربه ساخت چندتا بازی AAA فوق خفن رو دارن و میتونن پروژه های خودشون رو شروع کنن. انتظار نداشته باشید مایکرو چون پول داره یک شبه بتونه یه دکمه ای رو فشار بده، 343 یا کوالیشن بشه 2 تا تیم و هر کدوم یه بازی در حد گاو بده بیرون. با پول هم خیلی نمیشه کارو برد جلو، حتی استخدام نیروهای خیلی خفن. چون همه این آدم ها باید کنار هم حداقل یه بازی بسازن تا تیم بشن. همین SM و ND و GG و ... آدم های کلیدیشون همیشه ثابتن و انقدر باهم کار کردن که تبدیل به یک تیم خوب شدن. یا مثلا کوجیما که رفت تمام آدم های کلیدیش رو هم برد چون بدون اونها دقیقا برمیگشت به صفر و تا حالا بیاد افرادی رو پیدا کنه که خط فکریش رو درک کنن و بتونن ایده هاش رو به بهترین شکل ممکن پیاده کنن قطعا دو تا بازی رو فیل میکرد!

پس بپذیرید که مایکرو نمیتونه یک شبه با سونی رقابت کنه. انتظار دیدن دوتا IP از هر کدوم از استدیوها رو هم همینطور! اینها اول از همه باید یاد بگیرن یه تیم خوب بشن و یه بازی خفن بسازن، بعد کم کم مثل سونی ادم هاشون پخش بشن هرکی بازی خودش رو بسازه و ... تنها نکته اینه که مایکرو بخواد که این راه رو بره. عوض هدر دادن پول بخاطر انحصاری های زمانی استدیو تشکیل بده. اینجوری شاید نسل بعد برای خودش غولی بشه.
 
بحث Geow 4 شد و تو صفحه هات قبل یکی چند نفری عقیده داشتند بازی باید سندباکس بشه و ... از این داستانها، نظرشخصی خودم برای یک بروتال اکشن بکش برو جلو مثل گیرز بدترین گزینه همین هست که بری تو محیط بچرخی ، ایتم پیدا کنی، کرفت کنی و ... واقعا بده! حالا درسته GOW با تغییرات زیاد خیلی موفق شد و کلا پلیرها نسبت به قدیم با تغییرات بیشتر کنار میان ولی همیشه تغییرات زیاد مثبت نیست نسل هفتم کلی از این ای پی های ریز و درشت داشتیم که با تغییرات گسترده کلا گند خوردن و رفتند پی کارشون و الان حتی تو ویش لیست هامون هم جا ندارند!!
در کل چیزی که فکر میکنم اتفاقا الان که اکثر بازیهای اکشن به سمت ادونچر سوق پیدا کردند Geow جایگاهش خیلی خاص تر از قبل شده و باید روی همین روند خطی بیشتر کار کنند. مثل نیمه دوم همین گیرز4 که واقعا زیبا بود.

در ضمن رفتم چک کردم کارگردان Geow 4 کوالیشن رو ترک کرده :D
مخالفم باهات اتفاقا الان دیگه بازی خطی جواب نمیده کلا مردم هم استقبال نمیکنن انچنان
ببین یکی از بچه ها نقد درستی درباره Geow 4 نوشته بود که به نظرم درست بود :
یه نکته ای که به کل یادم رفته بود محیط های بازی بود.اوف بر تیم سازنده اف بر اونها
آخه توی نسل الانی با وجود انچارتد و اون محیط های عظیم باید گیرز اینقدر محیط های بسته باشه! یعنی تکون نخورده بود ابعاد محیط بازی! دقیقا سایزشون اندازه نسخه های نسل پیش بود. با این موتور به این کیفیت چرا نباید محیط ها بزرگ و عظیم باشه. من منتظر بودم یهو 100 تا سوارم یهو توی یه محیط چند هکتاری بهمون شلیک کنن عین میدون جنگ بشه ولی هیچ موقع این اتفاق نیفتاد. بازم اف بر تو کوالیشن گیم!
 
با تغییراتی که داره تو مایکروسافت انجام میشه کاملا مشخصه که راه و روششون عوض شده و قرار نیست راهی که دو سه سال اخیر رفتن رو ادامه بدن. از سرمایه گذاری برای ساخت استودیو و بازی جدید تا احیای مجدد سمت ریاست Microsoft Studio و اینکه از این به بعد پولی که به این بخش تزریق میشه مستقیم توسط خود مسئولین ارشد بخش گیم نظارت میشه و کلی چیزهای دیگه. ولی خب این فقط یه بخشی از ماجرا هست، ساخت استودیو خودش یه کار خیلی سخته، از اون طرف ساخت استودیو منجر به ساخت بازی میشه ولی اینکه کیفیت بازی در چه حدی میشه هم یه قسمت دیگه داستانه :D در کل روندی که به نظر میاد در پیش گرفتن روند مثبتی هست ولی اینکه کی قرار هست نتیجه ـش رو ببینیم دقیق مشخص نیست و البته مشخص هم نیست نتیجه واقعا مثبت و عالی باشه. با این وجود اگر PG رو خریده باشن یا مثلا یه قرارداد بسته باشن که تا چندین سال انحصاری بسازه خودش یه قدم کاملا مثبت هست. اینکه شایعه شده Coalition داره رو یه بازی جدید کار میکنه خودش یه قدم دیگه هست چون این استودیو در عرض 2.5 سال تونست Gears Remaster و Gears 4 رو بسازه و استودیو توانایی هست. Rare خیلی وقت هست به دو تیم تبدیل شده و باید دید بازی تیم دوم در چه مرحله ای قرار داره. 343 معلوم نیست داره چیکار میکنه و امیدوارم وضعیت کاری اینا هم تو همین E3 مشخص بشه. در کل تو این E3 خیلی چیزها مشخص میشه، شاید بازی جدید چندانی معرفی نکنن ولی اگر چیزی تو چنته داشته باشن حتی در قالب معرفی استودیو هم که شده نشون میدن، مثلا همین Darrell Gallagher (رییس سابق Crystal Dynamic)، که اخیرا اومده مایکروسافت گفته تو E3 یه چیزهایی از پروژه اش مشخص میشه، تو این مورد احتمال اینکه بخوان یه استودیو رو معرفی کنن بیشتر از این هست که بخوان یه بازی رو معرفی کنن :D چیزی هم نشون ندن که یعنی حداقل تا 4-3 سال دیگه وضعیت مایکروسافت همینی هست که داریم می بینیم :دی
 
چرا کلیف بلزنسکی رو دوباره جذب نمیکنه مایکروسافت؟ الانم فکر کنم استدیوشو تعطیل کرد یا کلا درحالت خوبی بسر نمیبره! مایکروسافت مهره های کلیدی و ادم های بلندپرواز میخواد. کلیف بی همچون شخصیتی رو داره، نسل قبل واقعا ازش خوشم میومد و هنوزم. هیچ وقت اون حرکتش که با اره برقی یهو وسط E3 پریدو گیرز 2 رو معرفی کرد یادم نمیره. بنظرم هنوزم استعداد داره فقط یکم بد شانسه.
 
من شخصا معتقدم باید GeoW رو یه تکون اساسی بدن. در حد گاو. بزنن از بیخ بترکونن از اول بسازن، وگرنه خیلی خیلی سخته با همون فرمول قبلی برن جلو و بازم خوب باشن.




ماهیت نمایش GeoW و Halo خوب و مگاتن هست. چون خفن ترین انحصاری های مایکروسافتن، و بحث کیفیت خود نمایش یه چیز دیگه است. مثلا شما فرض کندی تو کنفرانس این دوتا بازی با کیفیت Halo 3 و GeoW3 مثلا نمایش داشته باشن، دیگه مجالی برای بازی های دیگه میمونه؟:D در کل همین که اسم این دوتا تو کنفرانس باشه خودش 5 نمره اضافه میکنه به کنفرانس:D

تنها چیزی که از این بهتره نمایش IP جدیده. یا اینکه از بیخ شخم بزنن بازی هارو کامل یه چیز جدید بسازن. این دیگه میشه سوپر عالی. من از قبل Halo 4 منتظر بودم 343 بیاد یه بازی جدید بسازه، سر Halo 4 گفتن اینکه همون فرمول قبل رو رفته جلو خیلی خوبه چون الان وقت ریسک نیست و به استدیو تازه تاسیس باید وقت داد و .... ما هم پذیرفتین اما سر Halo 5 دیگه جواب نداد صدای همه در امد. اگه Halo 6 رو از بیخ و بن عوض کنن من خیلی خوشحال میشم. اگرم که یه هیلو به سبک ME بسازن که دیگه من شخصا سکته میکنم رحمت خدای بر من باد (شاید البته این رو هرکسی نپسنده:D)

در کل من این دو تا IP رو دوست دارم تغییر اساسی بکنن. مطمعنم در این صورت موفق میشن و با تکرار فرمول قبلی قطعا روند نزولی ادامه پیدا میکنه. مثلا Halo 6 رو معرفی بکنن، دوباره همون مراحل فوق خطی Halo 5 که از دم یه مسیر راست رو باید طی میکردی میرفتی جلو باشه با این تفاوت که به مولتی پلیرش بتل رویال اضافه شده به نظر من باز جواب نمیده.



خدارو شکر:D گور به گور شه به حق پیشتن.

خدانکنه :D
Gears واقعا از نظر کیفیت گیم پلی جایگاه خوبی داره نسخه‌ی قبلیم مشکلش این نبود و به نظر من با همین فرمولی که داره باید بره جلو ولی هر بازیی نوآوری میخواد، چیزیم که GeoW الان لازم داره همینه. به نظر من نوآوری تو طراحی مراحل + کارگردانی بهتر + Narrative درست حسابی و خلاقانه قشنگ میتونه نسخه/نسخه‌های بعدی رو شاهکار کنه :D
اون تغییرات از بیخ و بن و سبک متفاوت هم بذارن با Spin-Off عملی کنن. الان به شخصه خیلی دوست دارم یه Spin-Off بدن تو دنیای Gears سبکشم Survival Horror هم تنوع میشه برای سری هم میتونن از المان‌های موفقش تو نسخه‌ی اصلی بعدی استفاده کنن 8->

مشکلی که Halo و Gears دارن اینه که هرکی طرفدارشون باشه هست دیگه چون تغییرات بنیادی ندارن طرفدار جدید زیادی جذب نمیکنن همین ۳۴۳ بنده خدا اومد تغییراتی بده که طرفدارای بقیه شوترا رو هم جذب کنن که یه سری از قدیمیا واکنش منفی نشون دادن. چیزی که IP جدید میتونه برطرف کنه ! الان همین Fable که شایعش هست به نظر من مایکرو باید خیلی براش مایه بذاره چون میتونه مثل بمب صدا کنه اگه واقعا چیز خوبی تحویل بدن فشار فنای بازیم روشون نیست که تغییرات ندن و ... میتونن از پایه چیزی که دوست دارنو بسازن 8->

در کل اگه بخوان بکوبونن از اول بسازن نسخه‌های اصلی Halo و Gears رو ترجیح میدم کلا بزنن تمومشون کنن برن سراغ عنوان‌های جدید مثل همون Vanquish برای اینکه جایگزین کنن :D
پ.ن : یکی از بهترین کارا میتونه این باشه مثلا همون Halo تو سبک ME رو کلا بزنن یه سری اسپین آف کنن. دنیای Halo قشنگ پتانسیل همچین کاراییو داره :-?

========================================================================================

چرا کلیف بلزنسکی رو دوباره جذب نمیکنه مایکروسافت؟ الانم فکر کنم استدیوشو تعطیل کرد یا کلا درحالت خوبی بسر نمیبره! مایکروسافت مهره های کلیدی و ادم های بلندپرواز میخواد. کلیف بی همچون شخصیتی رو داره، نسل قبل واقعا ازش خوشم میومد و هنوزم. هیچ وقت اون حرکتش که با اره برقی یهو وسط E3 پریدو گیرز 2 رو معرفی کرد یادم نمیره. بنظرم هنوزم استعداد داره فقط یکم بد شانسه.

deeq_capture123.jpg

حتی یکی از ایده‌هاشو اینجور که میگفت پیش مایکرو، سونی، EA، اکتیویژن، 2K و WB برده و هیچکدوم قبول نکردن بهش بودجه بدن :-?
 
کلیف ۳ تا ایده داشته گفته مشکل ناشرها اینه هر کدوم میبردم یا میگفتن عین همین تم داریم یا رقیبمون داره و بودجه حداقل ۴۰ میلیون دلاری میخواسته که یکم ریسک بالایی هست برای ناشرها
............................
این Vanquish تصلا استقبال نمیشه یک چیز متوسطی بود و حوصله سربر ولی اون بازی ایندی Im A Legend جالب بود
 
  • Like
Reactions: stanley
حتی یکی از ایده‌هاشو اینجور که میگفت پیش مایکرو، سونی، EA، اکتیویژن، 2K و WB برده و هیچکدوم قبول نکردن بهش بودجه بدن
کلیف ۳ تا ایده داشته گفته مشکل ناشرها اینه هر کدوم میبردم یا میگفتن عین همین تم داریم یا رقیبمون داره و بودجه حداقل ۴۰ میلیون دلاری میخواسته که یکم ریسک بالایی هست برای ناشرها
دلم براش سوخت! کسی که اینهمه بازی های خوب تو کارنامه اش داره عجیبه الان تحویل اش نمیگیرن! همین فورتنایت که الان زندگی شده برای بعضی ها کلیف اولین بار معرفی کرد. غم انگیزه:(
 
  • Like
Reactions: GHOST OF SPART
خدانکنه :D
Gears واقعا از نظر کیفیت گیم پلی جایگاه خوبی داره نسخه‌ی قبلیم مشکلش این نبود و به نظر من با همین فرمولی که داره باید بره جلو ولی هر بازیی نوآوری میخواد، چیزیم که GeoW الان لازم داره همینه. به نظر من نوآوری تو طراحی مراحل + کارگردانی بهتر + Narrative درست حسابی و خلاقانه قشنگ میتونه نسخه/نسخه‌های بعدی رو شاهکار کنه :D
اون تغییرات از بیخ و بن و سبک متفاوت هم بذارن با Spin-Off عملی کنن. الان به شخصه خیلی دوست دارم یه Spin-Off بدن تو دنیای Gears سبکشم Survival Horror هم تنوع میشه برای سری هم میتونن از المان‌های موفقش تو نسخه‌ی اصلی بعدی استفاده کنن

نظر شخصی من اینه سری های بزرگ و قدیمی برای ادامه حیات باید دست به ریسک های بزرگ بزنن. اگه نتونن گیم پلی رو آپدیت کنن و یا چه بسا کلا عوض کنن به زودی محو میشن. نمونش MGS یا همین GoW. تغییرات بنیادی تو GoW هم بی نهایت ریسکی بود. قشنگ ممکن بود ایده نگیره، خیلی ها فکر میکردن همون گیم پلی قبلی خوبه و... اما نتیجه انقدری خفن بود که همه راضی بشن. وقتی MGS و GoW و UC4 و ... تونستن چرا GeoW نتونه؟ بحث اینه که آدم هایی رو بیارن که توانایی این کار رو دارن. وگرنه اگه بازم بخوان همون بازی های قبلی رو با گرافیک بهتر بسازن نتیجه خوبی نمیگیرن. در نهایت این نقد وارده که جدید نیست و گیم پلی منسوخ شده. بپذیرید گیم پلی GeoW دیگه اون تاثیرگذاری سابق رو نداره. انقدر از رو مکانیک هاش اسکی رفتن و ارتقا دادنش که واقعا قدیمی به نظر میرسه. در نتیجه من شخصا موافق اینم که سری اصلی به صورت کامل دچار تغییر و تحول بشه. کامل!!

همین ۳۴۳ بنده خدا اومد تغییراتی بده که طرفدارای بقیه شوترا رو هم جذب کنن که یه سری از قدیمیا واکنش منفی نشون دادن.

مشکل Halo 5 به هیچ عنوان این نبود. بلکه کمپین فوق افتضاح و داستان شخصی شده بازی بود. شما به لول دیزاین Halo 5 نگاه کن، گندکاری کرده بودن. قالب مراحل یه خط راست بود که باید میرفتی جلو و وسطاش یه سری کاور و .... یا مشکلات داستان. و کلا ایده 4 نفره بودن که در نیومد و بسیار بد شد. در صورتی که الان شوترهای دیگه انقدر تجربه های سینماتیک و خفنی ارایه میدن که دیگه Halo 5 گم شد بینشون.

در مورد هیلو هم من موافق اینم که فعلا ساخته نشه. واقعا تا نسل بعد بهش استراحت بدن. علل حساب برای اینکه از اسم IP استفاده کنن یه سری جدید رو شروع کنن که RPG با محیط های OW باشه. بعد برای نسل بعد یه FPS با گیم پلی واقعا جدید و مدرن بسازن. و کاملا تازه. این چیزی هست که من میپسندم. وگرنه بیان دوباره Halo 5 رو ری اسکین کنن به مولتی پلیرش بتل رویال اضافه کنن به درد خودشون میخوره.
 
من به اندرریت شدن بازی های این نسل ماکرو کاری ندارم، ولی انصافا بعضیاشون بدتر از حالتی که باید و شاید اسمشون در رفته...
حالا اون Sunset Overdrive ی که جزو فانترین و بهترین ip های این نسل ماکرو بود و عده ای (خودتون میدونین منظورم کیان) همینجوری برای تکمیل خندشون بهش اشاره میکنن رو بزارین کنار،
خود گیرز و هیلو این نسل واقعا بازی های خوبی بودن. قطعا نسبت به بازی های قبلی یک لول پایین تر بودن ولی هر دو خیلی موفق بودن. هر دو متای 85-86 گرفته بودن. هیلو فقط داستانش یکم مشکل داشت که از اون طرف گیرز نیمه اولش یکم خسته کننده بوده ولی نیمه دوم چند برابر جبران کرد! ولی از هردو به عنوان فاجعه های نسل یاد میشه :)) (باز هم میدونین توسط کیا!)
همین SoT هم که چپ میری و راست میری جک های 69 (متا -__-) بسیار خنده دار براش میسازن و در پوست خود نمیگنجن...
 
من به اندرریت شدن بازی های این نسل ماکرو کاری ندارم، ولی انصافا بعضیاشون بدتر از حالتی که باید و شاید اسمشون در رفته...
حالا اون Sunset Overdrive ی که جزو فانترین و بهترین ip های این نسل ماکرو بود و عده ای (خودتون میدونین منظورم کیان) همینجوری برای تکمیل خندشون بهش اشاره میکنن رو بزارین کنار،
خود گیرز و هیلو این نسل واقعا بازی های خوبی بودن. قطعا نسبت به بازی های قبلی یک لول پایین تر بودن ولی هر دو خیلی موفق بودن. هر دو متای 85-86 گرفته بودن. هیلو فقط داستانش یکم مشکل داشت که از اون طرف گیرز نیمه اولش یکم خسته کننده بوده ولی نیمه دوم چند برابر جبران کرد! ولی از هردو به عنوان فاجعه های نسل یاد میشه :)) (باز هم میدونین توسط کیا!)
همین SoT هم که چپ میری و راست میری جک های 69 (متا -__-) بسیار خنده دار براش میسازن و در پوست خود نمیگنجن...

بنده به عنوان کسی که از Xbox Original تا X1، هر 3 رو داشتم، توی سایت هم چند صد بار بهم لقب مایکروسافت فن و سونی فن و نینتندو فن و پی سی فن و همه چی فن بهم دادن
و به عنوان کسی که GeOW رو دلیل کافی برای خرید یک کنسول می دونه، به هر دو GeoW و Halo این نسل می گم افتضاح، فاجعه
هیلو مشکل شخصیت پردازی داره و GeOW هم مشکل میلک شدن داره، همونقدر که GT و COD لیاقت ترول شدن دارن، این دو عنوان هم دارن
Halo و GeOW نماد برند Xbox هستند، خطا در اون ها به هیچ عنوان جایز نیست، همونطور که عناوینی مثل GOW و ساخته های ND به نماد های Playstation تبدیل شدن
 
نظر شخصی من اینه سری های بزرگ و قدیمی برای ادامه حیات باید دست به ریسک های بزرگ بزنن. اگه نتونن گیم پلی رو آپدیت کنن و یا چه بسا کلا عوض کنن به زودی محو میشن. نمونش MGS یا همین GoW. تغییرات بنیادی تو GoW هم بی نهایت ریسکی بود. قشنگ ممکن بود ایده نگیره، خیلی ها فکر میکردن همون گیم پلی قبلی خوبه و... اما نتیجه انقدری خفن بود که همه راضی بشن. وقتی MGS و GoW و UC4 و ... تونستن چرا GeoW نتونه؟ بحث اینه که آدم هایی رو بیارن که توانایی این کار رو دارن. وگرنه اگه بازم بخوان همون بازی های قبلی رو با گرافیک بهتر بسازن نتیجه خوبی نمیگیرن. در نهایت این نقد وارده که جدید نیست و گیم پلی منسوخ شده. بپذیرید گیم پلی GeoW دیگه اون تاثیرگذاری سابق رو نداره. انقدر از رو مکانیک هاش اسکی رفتن و ارتقا دادنش که واقعا قدیمی به نظر میرسه. در نتیجه من شخصا موافق اینم که سری اصلی به صورت کامل دچار تغییر و تحول بشه. کامل!!



مشکل Halo 5 به هیچ عنوان این نبود. بلکه کمپین فوق افتضاح و داستان شخصی شده بازی بود. شما به لول دیزاین Halo 5 نگاه کن، گندکاری کرده بودن. قالب مراحل یه خط راست بود که باید میرفتی جلو و وسطاش یه سری کاور و .... یا مشکلات داستان. و کلا ایده 4 نفره بودن که در نیومد و بسیار بد شد. در صورتی که الان شوترهای دیگه انقدر تجربه های سینماتیک و خفنی ارایه میدن که دیگه Halo 5 گم شد بینشون.

در مورد هیلو هم من موافق اینم که فعلا ساخته نشه. واقعا تا نسل بعد بهش استراحت بدن. علل حساب برای اینکه از اسم IP استفاده کنن یه سری جدید رو شروع کنن که RPG با محیط های OW باشه. بعد برای نسل بعد یه FPS با گیم پلی واقعا جدید و مدرن بسازن. و کاملا تازه. این چیزی هست که من میپسندم. وگرنه بیان دوباره Halo 5 رو ری اسکین کنن به مولتی پلیرش بتل رویال اضافه کنن به درد خودشون میخوره.

خب به نظر من هنر سازنده وقتی معلوم میشه که بتونه تو همون سبکی که داره چیز جدیدی ارائه بده :D
اینکه بکوبی از پایه بسازی حرکت ریسکیه و ... درست، اما اینکه بتونی یه سری رو تو همون سبکی که داره انقدر توش نوآوری ایجاد کنی نسخه به نسخه که خسته کننده نشه، چیزیه که واقعا باید اتفاق بیافته نه اینکه خط مشی یه سری بازی دیگه رو بگیری و ... حالا هر چقدرم که بازیت با اینکار شاهکار بشه :D
بازم بر میگرده به نظر هر شخص ولی خب من ترجیح میدم بخوان همین سری‌های الانو تغییر بدن کلا تموم کنن، بازی جدید یا سری Spin-off بسازن :-"

من نگفتم مشکل Halo 5 این بود یا نبود گفتم بازخوردای منفی داشت این حرکتشون :D
نمونشم کم نیست یه سری به انجمنای خارجی و ... که هنوز توشون بحث میشه راجع بازیای Xbox بزنین میبینین یه سری هنوز که هنوزه دارن میگن بازی شبیه CoD شده و ۳۴۳ سریو از اصل خودش دور کرده و ... اون زمان انتشار که بحثا راجع به این موضوع بیشترم بود.

درکل چیزی که فک کنم همه قبول دارن اینه که سریای Halo و Gears جفتشون پتانسیل اینو دارن که براشون سری Spin-Off ساخته بشه امیدوارم فعلا برن سمت اینجور مسائل و هر مدل تغییر سبک و ... هم که میخوان تو همونا بدن :D

=================================================

بنده به عنوان کسی که از Xbox Original تا X1، هر 3 رو داشتم، توی سایت هم چند صد بار بهم لقب مایکروسافت فن و سونی فن و نینتندو فن و پی سی فن و همه چی فن بهم دادن
و به عنوان کسی که GeOW رو دلیل کافی برای خرید یک کنسول می دونه، به هر دو GeoW و Halo این نسل می گم افتضاح، فاجعه
هیلو مشکل شخصیت پردازی داره و GeOW هم مشکل میلک شدن داره، همونقدر که GT و COD لیاقت ترول شدن دارن، این دو عنوان هم دارن
Halo و GeOW نماد برند Xbox هستند، خطا در اون ها به هیچ عنوان جایز نیست، همونطور که عناوینی مثل GOW و ساخته های ND به نماد های Playstation تبدیل شدن

یه فرق کوچولو البته دارن Halo و GeoW با اون عناوین Playstation که مثال زدی اونم اینه که جفتشون تغییر استدیوی سازنده داشتن به خاطر همین شاید یکم اینکه همون ثباتو در کوتاه مدت اینورم انتظار داشته باشیم سخت گیرانه باشه :D
 
آخرین ویرایش:
به نظرم این بحث Gears و Halo نماد ایکس باکس هستند دقیقا چیزی هست که ماکروسافت را در این بازه چند ساله عقب نگه داشته. سونی هم نمادش یک زمان Crash بود بعد شد GOW و GT و نسل بعدش به UN و TLOU تغییر پیدا کرد. این نسل هم امسال Horizon و DS دارن خلق میشن و تدریجا به نماد برند دارن تبدیل میشن. ماکروسافت هم نسل ششم نمادش HALO بود ولی نسل هفت تونست Gears را خلق کنه که به همون اندازه تاثیرگذار بود، ولی این نسل هیچ کاری نکرد.

این نسل هم باید همین کار را میکرد.منظورم تلاش های نصف و نیمه نیست ها. چندتا بازی AAA با بودجه بسیار خفن در حدی که بتونه در حد اون بازی هایی که بالاتر بهش اشاره کردم تاثیر گذار باشه. باید قبول کنیم که فقط نینتندو هست بین تمام شرکت ها که برای سالیان خیلی طولانی تونسته دوسه تا IP را سرپا نگه داره و بازی خارق العاده ازشون دربیاره. بقیه شرکتها بالاخره افتادن روی سراشیبی. نمونه اش هم زیاده. امثال COD و AC و .... همون نینتندو هم هر Mario یا zelda ایی که میده کلی نوآوری انجام میده و عملا اون بازی قبلی نیست.

مشکل Gears و Halo اینه که بیش از حد ازشون بازی ساخته شده. حالا من نمیگم باید اینها را بذاره کنار ماکروسافت.ولی باید کنار اینها دو سه تا پروژه خیلی بزرگ شروع میکرد.

Talent را هم حتما همیشه مجبور نیست که از صفر شروع بکنه به جمع کردن.من همیشه گفتم و بازم میگم در بازه 2010 تا الان چندین باز فرصت خوب پیش اومده که ماکروسافت میتونست استدیوهای خیلی خوبی را بخره. کل Edios را Square Enix سال 2010 به رقم 130 میلیون دلار خرید. سه تا استدیو شاخ مثل Cristal Dynamics و Io intracticve و Edios Monetral جزش بود که بعدا دیدیم با سرمایه گذاری تونستن بازی های خیلی خوبی مثل Tomb Raider ، Deus و Hitman را بسازن. یا مثال های دیگه ای مثل THQ و استدیوهای زیرمجموعه اش Relic و 4A Games و غیره هم بود که در بازه هایی میتونست اونها را بخره. تمام ناشر ها هم از صفر استدیو نساختن که . خیلی از استدیوهای حاصل خریدها بود. همین Respawn را مگه EA نخرید چند وقت پیش. فکر میکنید اگه ماکروسافت پول میداد راضی نبودن ملحق بشن؟ خود سونی هم معدود استدیوها را از صفر شروع کرده.اکثر اونها را در بازه این 10-20 سال خریده و رشد داده.
 

کاربرانی که این گفتگو را مشاهده می‌کنند

Top
رمز عبور خود را فراموش کرده اید؟
اگر میخواهی عضوی از بازی سنتر باشی همین حالا ثبت نام کن
or