درود

RTdzAAjT9.jpeg


به دلیل حساسیت های موجود روی داستان این بازی، صحبت در مورد هر گونه مساله ای در خصوص داستان، فقط در تگ اسپویلر مجازه. افراد خاطی بدون اخطار قبلی بن خواهند شد.

[TABLE="class: grid, width: 800, align: center"]
[TR]
[TD="align: center"]با انجام هماهنگی های لازم بنا بر این شد تمامی اخبار و حواشی MGSV از زمان معرفی تا زمان انتشار در این تاپیک به صورت طبقه بندی شده و منظم قرار خواهند گرفت. جدید ترین اخبار در ابتدای پست قرار خواهند گرفت. این پست تا انتشار بازی به روز خواهد شد.[/TD]
[/TR]
[/TABLE]


تمامی اخبار مربوط به The Phantom Pain

Sebtember1st - World wide Release
تاریخ عرضه به شمسی
: سه شنبه 10 شهریور 1394






نکته*
رنگ آبی : عرضه شده رنگ قرمز: هنوز عرضه نشده

[TABLE="class: grid, width: 500, align: center"]
[TR]
[TD]MGSV نسخه اصلی[/TD]
[TD]پلتفرم[/TD]
[TD]سال انتشار[/TD]
[TD]تاریخ دقیق انتشار[/TD]
[/TR]
[TR]
[TD]The Phantom Pain[/TD]
[TD]PC[/TD]
[TD]2015[/TD]
[TD]1 سپتامبر[/TD]
[/TR]
[TR]
[TD]The Phantom Pain[/TD]
[TD]PS3,PS4,X360,X1[/TD]
[TD]2015[/TD]
[TD]1 سپتامبر[/TD]
[/TR]
[/TABLE]

[TABLE="class: grid, width: 500, align: center"]
[TR]
[TD]مقدمه MGSV[/TD]
[TD]پلتفرم[/TD]
[TD]سال انتشار[/TD]
[TD]تاریخ دقیق انتشار[/TD]
[/TR]
[TR]
[TD]Ground Zeroes[/TD]
[TD]PC[/TD]
[TD]2014[/TD]
[TD]18 دسامبر[/TD]
[/TR]
[TR]
[TD]Ground Zeroes[/TD]
[TD]PS3,PS4,X360,X1[/TD]
[TD]2014[/TD]
[TD]18 مارچ[/TD]
[/TR]
[/TABLE]







دانلود دو تریلر منتشر شده MGSV در E3 2015 + چهل دقیقه دمو از گیم پلی MGSV( بدون اسپویل داستانی )
به علت استقبال زیاد از دموی 40 دقیقه ای از گیم پلی MGSV هیدئو کوجیما در توئیتر خود تاکید کرد دو ویدیو گیم پلی دیگر هم منتشر خواهد شد که به احتمال زیاد ماموریت ها شبیه به گیم پلی تازه منتشر شده هستند با این تفاوت که با حالت های دیگر و در زمان های دیگر انجام خواهند شد تا امکانات دیگر گیم پلی و آزادی عملی که بازیکنان در بازی خواهد داشت را به نمایش بگذارد.








تریلر اول Ground Zeroes به زبان ژاپنی - در 25 ـمین سالگرد متال گیر ( روز معرفی بازی ) شهریور 91
تریلر دوم The Phantom Pain در همایش VGA - تریلری که نامشخص بود به سری MGS مرتبط است یا خیر
تریلر سوم Metal Gear Solid V: The Phantom Pain - تریلری که مشخص می کند GZ و TPP در کل MGSV را تشکیل می دهند در GDC 2012 به همراه گیم پلی فرار از بیمارستان (TPP)
تریلری از گیم پلی و محتویات داستانی The Phantom Pain ذر E3 2013
دو گیم پلی از Ground Zeroes ( روز و شب ) + نسخه انگلیسی تریلر اول بازی در روز معرفی بازی در TGS2013
تریلر داستانی به همراه یک گیم پلی در نقشه افغانستان درE32014
گیم پلی افغانستان در شب به همراه قسمت مولتی پلیر ( دزدی از مادر بیس بازیکنان دیگر ) Gamescom 2014 + رونمایی از نسخه PC
تریلر داستانی + گیم پلی آفریقا + تریلری از DD سگی همراه بیگ باس در TGS 2014
رونمایی از Metal Gear Online جدید به همراه یک تریلر درVGX 2014






  • [*=right]بازی‌سنتر | اخبار | متال گیر سالید 5 ممکن است دارای Microtransaction باشد
    [*=right]Ground Zeroes مقدمه ای بر Phantom Pain خواهد بود.
    [*=right]اتفاقات بزگی در GZ رخ خواهد داد که باعث جلب توجه مخاطب شده قبل از اینکه داستان اصلی در Phantom Pain شروع بشه.
    [*=right]خوشبختانه حالت خاموش/روشن کردن برای حالت Slow Motion است و شما می توانید این آیتم را On/Off کنید.
    [*=right]در منوی بازی می توانید درجه سختی بازی را مشخص کنید Normal/Hard که شاید در انتهای بازی گزینه های دیگر هم باشد.
    [*=right]Ground Zeroes یک نوع tutorial برای Phantom Pain خواهد بود(Kojima دقیقا از واژه tutorial استفاده کرده و بنابراین هیچ شکی در این باره وجود ندارد)
    [*=right]داستان در Ground Zeroes محدود به شب های بارانی خواهد بود.البته شما میتونید زمان های دیگه ای از شبانه روز رو در ماموریت های جانبی ببینید ولی در Ground Zeroes چرخش شبانه روزی وجود ندارد.
    [*=right]در Phantom Pain طیف گسترده ای از امکانات (استخدام سرباز ها و ساختن پایگاه و ....) وجود دارد که بیشتر آنها در GZ وجود ندارند.
    [*=right]save data رو میشه از Ground Zeroes به Phantom Pain منتقل کرد و این مزایایی هم با توجه به تصمیماتی که در GZ گرفته اید در کل بازی برای شما خواهد داشت.
    [*=right]یکی از دلایلی که باعث شده Ground Zeroes به صورت جدا از بازی اصلی عرضه شود این است که بازی اصلی با توجه به گستردگی بالا زمان زیادی رو برای تکمیل نیاز داشته و تیم marketing در Konami تصمیم به عرضه این مقدمه بر بازی اصلی شده تا حداقل بازیکنان تجربه ای با MGS داشته باشند.
    [*=right]Kojima پاداشی به کسانی که هر دوی Ground Zeroes و Phantom Pain رو خرید کنند خواهد داد .البته در این مورد هیچ جزئیاتی تا به حال منتشر نشده.
    [*=right]Ground Zeroes و Phantom Pain از نمایشگر دوم مثل تبلت ها پشتیبانی میکنند که میشه مثلا برای دیدن نقشه از اونها استفاده کرد.البته کوجیما نگران عدم تمرکز بر بازی اصلی به دلیل نمایشگر دوم هست.

  • [*=right]Metal Gear Solid: Ground Zeroes به صورت رسمی در 25 ـمین سالگرد متال گیر رونمایی شد. ( شهریور 91 )
    [*=right]تریلری در مراسم VGA 2012 تحت عنوان The Phantom Pain پخش شد که کاراکتر اصلی اش شباهت زیادی با اسنیک داشت، بازی که سازنده آن را Moby Dick می دانستند اما پس از مدتی مشخص شد که TPP در واقع جزئی از MGSV است و این نمایش یکی از شوخی ها و بازی های کوجیما بوده است.
    [*=right]GZ به نظر نسخه ی فرعی از فرانچایز متال گیر بود اما در همایش VGA و با منتشر شدن تریلر The Phantom Pain و کمی سردرگمی هوادارن مشخص شد Ground Zeroes و The Phantom Pain به صورت مشترکاً Metal Gear Solid V را تشکیل می دهند.
    [*=right]تغییرات زیادی در بازی ایجاد شده محسوس ترین تغییر عوض شدن صدا پیشه معروف Snake ها David Hayter بود که جایش را به Kiefer Sutherland ( بازیگر اصلی سریال محبوب 24 ) داد. همینطور تغییر بازی از حالت خطی بود به Open World
    [*=right]این نسخه از بازی از موتور قدرتمند گرافیکی Fox Engine که ساخت کوجیما پروداکشن است استفاده می کند.
    [*=right]Ground Zeroes در سال 1974 و The Phantom Pain در سال 1984 روایت می شود.
    [*=right]هیدئو کوجیما مدتی پس از معرفی MGS:GZ در مورد تغییرات عمده در بازی صحبت کرد تغییراتی که باعث فروش بیشتر بازی در بازار می شود ( کم شدن کات سین ها و حذف مواردی چون شوخی و زیر سوال بردن مسائل سیاسی و مذهبی )
    [*=right]شعبه LA کوجیما پروداکشن افتتاح می شود و این شعبه کار بر روی نسخه آنلاین MGSV را بعهده دارد.
    [*=right]Harry Gregson Williams در MGSV حضور دارد.
    [*=right]بعد از مدتها مشخص شد MGSV: Ground Zeroes به عنوان مقدمه MGSV در بهار 2014 منتشر خواهد شد.
    [*=right]هیدئو کوجیما پاسخی درستی در مورد حضور و یا عدم حضور سالید اسنیک در MGSV نمی دهد !
    [*=right]هیدئو کوجیما سورپرایز بزرگی برای بازیکنان در MGSV دارد.
    [*=right]یه سری اطلاعات در مورد بازی منتشر شده توسط شخص کوجیما
    [*=right]یکی در مورد تریلر گیم پلی که در TGS منتشر شده و فکر نکنید بازی مثل اون تریلر آسون !‌ در واقع بازی در اون تریلر توسط کسی انجام می شده که راه و چاه بازی رو بلد بوده و خودش بازی رو ساخته !! برای همین طوری حرقه ای بازی کرده که هر کسی احساس می کنه بازی آسون که در واقع اینطور نیست
    [*=right]شما می تونید از هلیکوپتر استفاده های مختلفی کنید نجات اسیرها, فرار از کمپ و .. که محل مختلف هایی می تونید برای این گزینه انتخاب کنید که بعضی از این منطقه ها با درصد خطر بیشتری هستند که شما باید با دشمنان درگیر بشید تا هلیکوپتر را نابود نکنند و یا محل های امن تری را انتخاب کنید که احتمال دیدن شما کمتر وجود داشته باشد. شما در Ground Zeroes یک هلیکوپتر دارید اما در Phantom Pain هلیکوپترهای زیادی در اختیار دارید.
    [*=right]سیستم مارک کردن به هیچ عنوان شبیه بازی SC نیست و در واقع این آیتم باعث می شود شما برنامه ریزی و استرازی دقیقی رو برای انجام دادن Mission داشته باشید. به هر حال اگر از مارک کردن خوشتان نمی آید می توانید از این آیتم در بازی استفاده نکنید.
    [*=right]درست است که GZ یک مقدمه است و شاید چندین ساعت گیم پلی را در بر داشته باشد اما اگر بازی را کامل کنید می توانید ساعت های سرگرم شود مراحل جانبی را انجام دهید و همه چیز را کشف کنید.
    [*=right]شما می توانید موزیک های خودتون رو داخل Walkman بازی کنید

  • [*=right]اسنیک بسیار سریع تر شده و می تواند از صحره ها بالا رفته و یا به بالا برود
    [*=right]سیستم کدک بازی به طور کلی عوض شده است و باعث متوقف شدن بازی نمی شود.
    [*=right]نقشه بازی بر روی تبلتی به نام Idroid قرار دارد و این آیتم هم باعث متوقف شدن بازی نمی شود.
    [*=right]طبق گفته کوجیما این بازی سعی در شبیه سازی واقعیت را دارد، کات سین ها کمتر شده اند.
    [*=right]اسنیک با فوکوس کردن روی دشمنان می تواند آن ها را مارک کند با این آیتم شما از فاصله و محل دقیق دشمنان حتی از پشت دیوارها هم مطلع هستید.
    [*=right]رابط کاربری بازی با تغییرات عمده ای روبرو شده، منو اسلجه ها چیزی شبیه به GTAV شده است.
    [*=right]علامت تعجب در بازی در زمانی که دشمنان شما را می بیند دیده می شود از فعلاً خبری از جعبه معروف MGS نشده است.
    [*=right]فنون CQC در بازی هستند با کمی تغییرات.
    [*=right]خون اسنیک به صورت خودکار در آمده است و خبری از Ration ها نیست.
    [*=right]به گفته کوجیما امکانات اضافه شده به بازی به این معنا نیست که MGSV بازی آسانی باشد.
    [*=right]شما می توانید بین چندین سوال یکی را در حین بازجویی از دشمنان انتخاب کنید.
    [*=right]شما می توانید خودتان تصمیم بگیرید که آیا بعضی از شخصیت ها زنده بمانند و یا کشته شوند که البته این تصمیم گیری شما باعث پارادوکس در داستان نمی شود. سعی شده کات سین ها در حین بازی روایت شوند و تا جایی که می شود از توقف بازی جلوگیری شود.
    [*=right]با سیگار در The Phantom Pain می توانید سرعت بازی را زیاد کنید.
    [*=right]بازی دارای چرخه شبانه روزی است هر 6 ساعت در دنیای واقعی 24 ساعت در MGSV است، آب و هوا در بازی به صورت Real Time است
    [*=right]شما می توانید در بازی از میان میلیون ها راه که دارید حرکت کنید و استراژی خودتان را انتخاب کنید.
    [*=right]داستان GZ بلافاصله پس از Peace Walker و The Phantom Pain نه سال پس از GZ
    [*=right]در The Phantom Pain شما می توانید کنترل یک Metal Gear کوچک را بعهده بگیرید ( انتهای تریلر E3 2013 )
    [*=right]Troy Baker صدا پیشه Ocelot در MGSV:TPP خواهد بود.
    [*=right]نسخه PC بازی منتشر خواهد شد اما در الویت نیست.
    [*=right]به نظر می رسد بازی با تغییرات عمده ای مواجه شده، کمتر شدن کات سین ها، حذف کدک، تغییر رابط کاربری و .. که به گفته کوجیما این تغییرات برای بدست گرفتن بازار بیشتر است.





به زودی .. !




















Fan Made Art








"برای آشنایی بیشتر با داستان کلی سری فرانچایز Metal Gear و همچنین داستان تمامی نسخه ها تا به Ground Zeroes از مقالات زیر استفاده کنید"



مقالات مرتبط با کلیت داستان Metal Gear Solid

1." داستان کامل سری Metal gear Solid " بر روی صفحه اصلی سایت " بازی سنتر "
بعد از پیشنهاد رفتن تاپیک پایین بر روی صفحه اصلی سایت تصمیم بر این گرفته شد تا تمامی تاپیک ویرایش شود که این کار انجام شد و پس از ویرایش نهایی سردبیر محترم فردین عزیز این داستان بسیار شکیل، منظم و رعایت جمله بندی و .. بر روی سایت قرار گرفت که می توانید از آن لذت ببرید.

2. تاپیک " داستان کامل Metal Gear Solid "
زحمات زیادی برای این تاپیک کشیده شده و کاملترین مرجع در مورد داستان متال گیر سالید به زبان فارسی در سراسر اینترنت است ( به زودی نسخه ویرایش شده بر روی صفحه اصلی سایت قرار خواهد گرفت )، البته این تاپیک به کمک دوستان زیادی از جمله سیاوش و عرفان عزیز که قسمت هایی از داستان رو نوشتند کارش رو به پایان رسوند که باز هم از زحمات این عزیزان تشکر می کنم.

3.Solid Snake یا Big Boss ؟ کدامیک زجر بیشتری کشیده اند ؟!
تاپیکی سختی ها و ملالت های این پدر و پسر را در نسخه های مختلف MGS روایت می کند به همراه یک نظر سنجی ( نظر سنجی بسته شده است )

4." بهترین لحظات MGS3 به روایت تصویر "
بهترین لحظات Metal Gear Solid 3 که در قالب عکس و بدون هیچ توضیحی در این بلاگ جمع آوری شده.

مقالات مرتبط با Metal Gear Solid V


تاپیک " کامل ترین اخبار از MGSV "
تمامی اخبار در رابطه با MGSV در این تاپیک قرار خواهد گرفت، از زمان معرفی تا انتشار این تاپیک آپدیت خواهد شد.


1.نگاهی اجمالی بر تریلر MGSV
تحلیل تریلر مربوط به معرفی بازی در 25 ـمین سالگرد Metal Gear در سال 2012 و همچنین تریلر The Phantom Pain در VGA و GDC

2.تحلیل تریلر MGSV
تریلر مربوط به E3 2012 که در کنفرانس مایکروسافت پخش شد، البته تریلر اصلی مد نظر بوده ( Red Director )

3.Zero VS Big Boss جنگ اصلی و خونین
حدس و گمان در مورد دشمن اصلی در MGSV

4.بزرگترین پیشنمایش ( Metal Gear Solid V ( Ground Zeroes & The Phantom Pain
تحلیل کلی تمامی تریلر ها و گیم پلی های MGSV از ابتدا تا TGS 2013

5.کدام شخصیت های در MGSV:GZ حضور خواهند داشت؟
نظرسنجی تاپیک بسته شده

6.تحلیل داستانی MGS: Ground Zeroes
این تاپیک مدتی بعد از انتشار GZ تاسیس شد که زحمت بیشترش رو بهروز ( Behrooz) عزیز کشیده که زحمت ترجمه تمامی دیالوگ ها، کات سین ها و نوار کاست های بازی کشیده. به همراه نقد کوتاه ( داستانی ) بنده و تحلیل داستان GZ و پیش بینی ها ..

7.تحلیل تریلر E3 2014
در این تاپیک تریلر داستانی E3 2014 مورد تحلیل قرار داده شده و حدس و گمان ها بررسی شده.

8.پایان یک حماسه؟
بعد از مشخص شدن تاریخ انتشار MGSV هیدئو کوجیما اعلام کرد که دیگر قصد ساخت و ادامه سری متال گیر سالید را ندارد! در این مقاله سعی شده دلایلی که دال بر این اتفاق است را مورد بررسی قرار دهیم.

9.من یک هیولا هستم!
نگاهی به تغییراتی که ممکن است در شخصیت رئیس بزرگ در فانتوم بیافتد.

کپی تمامی مقالات بالا فقط با ذکر نام " بازی سنتر " و نویسنده " امید درکه " مجاز است.


نتایج نظر سنجی های تاپیک




وبسایت رسمی Metal Gear Solid V
این پست به مرور زمان کامل و همچنین با منتشر شدن اخبار جدید آپدیت خواهد شد.
کپی تمامی مطالب این تاپیک با ذکر نویسنده و منبع بلامانع است
 
آخرین ویرایش:
به نظر من این تاریخ صحیح تره
ریلیز شدن تو امسال هم بازارش بهتره - هم آخر سال جایزه هارو به درو میکنه چون رقیبی نداره

سیاست کوجیما همیشه این بوده
 
البته خود فانتوم پین از همه گودزیلا تره
مطمئنا شما نگران بازی های دیگه بودید:d
MGS با گیم پلی های قبلیش بازی غرب پسندی نبود. امسال بعد از GZ اولین بازی ایه که امکانش هست به مزاج غربی ها ( بیشتر آمریکایی ها ) خوش بیاد و فروش خوبی کنه.
شاید؟ :d
 
MGS با گیم پلی های قبلیش بازی غرب پسندی نبود. امسال بعد از GZ اولین بازی ایه که امکانش هست به مزاج غربی ها ( بیشتر آمریکایی ها ) خوش بیاد و فروش خوبی کنه.
شاید؟ :d
mgs 4 که انحصاری پلی 3 بود اوایل عرضه پلی 3 اومد و 6 میلیون
نسخه فروخت همه فروش بازی که توی ژاپن نبود سهم زیادی رو امریکای شمالی
در اختیار داشت

- - -ویرایش - - -

البته که گودزیلاست.اما باید 3 نکته رو به یاد داشت:
1.اگه تا اواخر 2014 منتشر بشه به احتمال زیاد گوتی مال خودشه که در صورت عرضه توی 2015 کارش بسیار سخته:-s
2.فروشش تضمین شدس با توجه به قحطی بازی AAA تو 2014 :>
3.با گوتی شدن احتمالیش تو 2014 بالاخره در 50 سالگی مزد خدماتش رو به صنعت گیم میگیره و یه خاطره خوب هم برای طرفدارهاش باقی میمونه:x

البته درسته که اگه امسال عرضه بشه خیلی راحتتره و همه جوایز رو درو میکنه ولی
منظور من هم این بود اگه سال دیگه هم عرضه بشه فقط چندتا رقیب
اضافه داره ولی بازم شانس زیادی برای گوتی داره
در کل هرچه زود تر بیاد برای ما بهتره
 
مسئله اینه که این همه وفت برازی که بتونه جلوی تمامی بازی های غول مقاومت کنه و گوتی بشه.

حالا شما خودتون رو بزارید جای کوجیما، بعد از 25 سال زحمت کشیدن برای صنعت و ساخت یکی از بزرگترین شخصیت ها و فرانچایزهای صنعت گیم الان در اوج به سر می برید و حتی موتور گرافیکیتون هم ساخت تیم خودتون ِ و بزرگترین بازی که می تونستید بسازید رو با پیشینه تجربه اتون ساختید :

1. دوست دارید در یک سال خلوت و بدون رفیب جدی گوتی بشید ؟
2. یا دوست دارید با فرانچایزها و بازی های بزرگ شاخ به شاخ بشید و در نبرد با اون ها بهترین باشید ؟

من مطمئمناً گزینه 2 رو انتخاب می کنم، حتی اگه گوتی نشه، چون مثل یک ترسو گوتی شدن و بخاطر ترس از بازی های دیگه زودتر بازی رو عرضه کردن چیزی نیست که یک بازی ساز بزرگ بعد از 25 سال بخواد. و مطمئنم که کوجیما هم همین سیاست رو در پیش می گیره. مهم اینه که بازی روند ساختش رو ادامه بده و به هیچ عنوان زودتر عرضه نشه و در مرحله بعد رقابت سخت برای گوتی شدن.
 
MGS با گیم پلی های قبلیش بازی غرب پسندی نبود. امسال بعد از GZ اولین بازی ایه که امکانش هست به مزاج غربی ها ( بیشتر آمریکایی ها ) خوش بیاد و فروش خوبی کنه.
شاید؟ :d
ژاپنی ها اکثرا طرف بازیی که توش جنگ و تفنگ باشه نمیرند. حتی خود کوجیما هم بار ها گفته بازار اصلی سری تو غرب هست و نمیدونم شما رو چه حسابی میگی بازی های قبلی سری غرب پسند نبودند چون تقریبا هر چی فروش کردند از همین غرب و اروپا( به خصوص آمریکا و فرانسه) بوده.

مسئله اینه که این همه وفت برازی که بتونه جلوی تمامی بازی های غول مقاومت کنه و گوتی بشه.

حالا شما خودتون رو بزارید جای کوجیما، بعد از 25 سال زحمت کشیدن برای صنعت و ساخت یکی از بزرگترین شخصیت ها و فرانچایزهای صنعت گیم الان در اوج به سر می برید و حتی موتور گرافیکیتون هم ساخت تیم خودتون ِ و بزرگترین بازی که می تونستید بسازید رو با پیشینه تجربه اتون ساختید :

1. دوست دارید در یک سال خلوت و بدون رفیب جدی گوتی بشید ؟
2. یا دوست دارید با فرانچایزها و بازی های بزرگ شاخ به شاخ بشید و در نبرد با اون ها بهترین باشید ؟

من مطمئمناً گزینه 2 رو انتخاب می کنم، حتی اگه گوتی نشه، چون مثل یک ترسو گوتی شدن و بخاطر ترس از بازی های دیگه زودتر بازی رو عرضه کردن چیزی نیست که یک بازی ساز بزرگ بعد از 25 سال بخواد. و مطمئنم که کوجیما هم همین سیاست رو در پیش می گیره. مهم اینه که بازی روند ساختش رو ادامه بده و به هیچ عنوان زودتر عرضه نشه و در مرحله بعد رقابت سخت برای گوتی شدن.
ببین امید وقتی موضوع جایزه دادن و انتخاب یک عنوان بین چند عنوان مطرح میشه باید ببینی کسی که داره این عنوان رو میسازه واقعا دنبال جایزه یا عنوانی هست که براش داره یا موضوع دیگه ای مطرحه؟!
مثلا تو اگه به جایزه اسکار توجه کنی میبینی خیلی از غول های سینما نظیر کوبریک یا مثلا هیچکاک حتی به خودشون زحمت رفتن به مراسم رو هم نمیدادند! اینجا این بحث مطرح میشه که اصلا کسی که داره انتخاب میکنه یا به اصطلاح هیئت ژوری اسکار در حد اسم کوبریک یا هیچکاک هست که اصلا بیاد بهش حالا جایزه بهترین فیلم رو بده یا نده؟! یا اصلا اینا برای همچین چیزی فیلم میساختند که اسکار رو ببرند؟! جواب صد در صد خیره! (هیچکاک یک دفعه برای یک عمر فعالیت هنری اسکار برد که بهتر بود سخنرانی نمیکرد:d )
GOTY واقعا تا اینجا عادلانه عمل کرده؟! آیا اصلا اونقدر بزرگ هست و میتونه به خودش اجازه بده که مثلا بین دو تا بازی غول مثل TLOU و GTAV یا مثلا Journey و Halo4 یکی رو انتخاب کنه و بگه این بهتره؟! آیا اصلا کارگردانی مثل کوجیما دنبال ساختن بازی و داستان به اون بزرگی هست تا چهار نفر بشینند و لطف کنند و بهش جایزه ی گوتی رو بدند؟!
نظر شخصی من اینه که جایزه هایی مثل گوتی برای اشخاصی هستند که دوست دارند تو فروم ها پز شرکت یا بازیی که فنش هستند رو بدن و اگر نه گوتی و نه هیچ جایزه دیگه به هیچ عنوان نمیتونه سنگ معیاری بین بازی ها باشه.
 
ژاپنی ها اکثرا طرف بازیی که توش جنگ و تفنگ باشه نمیرند. حتی خود کوجیما هم بار ها گفته بازار اصلی سری تو غرب هست و نمیدونم شما رو چه حسابی میگی بازی های قبلی سری غرب پسند نبودند چون تقریبا هر چی فروش کردند از همین غرب و اروپا( به خصوص آمریکا و فرانسه) بوده.


ببین امید وقتی موضوع جایزه دادن و انتخاب یک عنوان بین چند عنوان مطرح میشه باید ببینی کسی که داره این عنوان رو میسازه واقعا دنبال جایزه یا عنوانی هست که براش داره یا موضوع دیگه ای مطرحه؟!
مثلا تو اگه به جایزه اسکار توجه کنی میبینی خیلی از غول های سینما نظیر کوبریک یا مثلا هیچکاک حتی به خودشون زحمت رفتن به مراسم رو هم نمیدادند! اینجا این بحث مطرح میشه که اصلا کسی که داره انتخاب میکنه یا به اصطلاح هیئت ژوری اسکار در حد اسم کوبریک یا هیچکاک هست که اصلا بیاد بهش حالا جایزه بهترین فیلم رو بده یا نده؟! یا اصلا اینا برای همچین چیزی فیلم میساختند که اسکار رو ببرند؟! جواب صد در صد خیره! (هیچکاک یک دفعه برای یک عمر فعالیت هنری اسکار برد که بهتر بود سخنرانی نمیکرد:d )
GOTY واقعا تا اینجا عادلانه عمل کرده؟! آیا اصلا اونقدر بزرگ هست و میتونه به خودش اجازه بده که مثلا بین دو تا بازی غول مثل TLOU و GTAV یا مثلا Journey و Halo4 یکی رو انتخاب کنه و بگه این بهتره؟! آیا اصلا کارگردانی مثل کوجیما دنبال ساختن بازی و داستان به اون بزرگی هست تا چهار نفر بشینند و لطف کنند و بهش جایزه ی گوتی رو بدند؟!
نظر شخصی من اینه که جایزه هایی مثل گوتی برای اشخاصی هستند که دوست دارند تو فروم ها پز شرکت یا بازیی که فنش هستند رو بدن و اگر نه گوتی و نه هیچ جایزه دیگه به هیچ عنوان نمیتونه سنگ معیاری بین بازی ها باشه.

پس سنگ معیار چیه؟ میشه بگید؟
 
پس سنگ معیار چیه؟ میشه بگید؟
از اونجایی که بازی ها با هم فوتبال بازی نمیکنند نمیشه بازی بهتر رو انتخاب کرد و بهش کاپ داد! کاری که میشه کرد علاوه بر تجربه بازی 4 تا نقد از بازی بخونیم و مثل آدمای متمدن برای بازی تو سر و کله هم نزنیم.
از بازی کردن لذت ببریم همین.
 
مثلا تو اگه به جایزه اسکار توجه کنی میبینی خیلی از غول های سینما نظیر کوبریک یا مثلا هیچکاک حتی به خودشون زحمت رفتن به مراسم رو هم نمیدادند! اینجا این بحث مطرح میشه که اصلا کسی که داره انتخاب میکنه یا به اصطلاح هیئت ژوری اسکار در حد اسم کوبریک یا هیچکاک هست که اصلا بیاد بهش حالا جایزه بهترین فیلم رو بده یا نده؟! یا اصلا اینا برای همچین چیزی فیلم میساختند که اسکار رو ببرند؟! جواب صد در صد خیره! (هیچکاک یک دفعه برای یک عمر فعالیت هنری اسکار برد که بهتر بود سخنرانی نمیکرد
:d
)
GOTY واقعا تا اینجا عادلانه عمل کرده؟! آیا اصلا اونقدر بزرگ هست و میتونه به خودش اجازه بده که مثلا بین دو تا بازی غول مثل TLOU و GTAV یا مثلا Journey و Halo4 یکی رو انتخاب کنه و بگه این بهتره؟! آیا اصلا کارگردانی مثل کوجیما دنبال ساختن بازی و داستان به اون بزرگی هست تا چهار نفر بشینند و لطف کنند و بهش جایزه ی گوتی رو بدند؟!
نظر شخصی من اینه که جایزه هایی مثل گوتی برای اشخاصی هستند که دوست دارند تو فروم ها پز شرکت یا بازیی که فنش هستند رو بدن و اگر نه گوتی و نه هیچ جایزه دیگه به هیچ عنوان نمیتونه سنگ معیاری بین بازی ها باشه.

من با حرفات موافقم، برای من اصلاً نه نمرات بازی مهم نه اینکه گوتی بشه یا نه، گرچه نمیشه انکار این شد که خوشحال میشیم گوتی بشه بازی ولی خب در کل اونقدرا هم مهم نیست و من فقط خواستم دو حالت مختلف رو بگم که کدومش به صرفه تر ِ ؟ این که برای گوتی عرضه بازی رو عقب جلو کرد یا اینکه بازی رو به موقغ و بدون در نظر گرفتن این که کِی بیاد بهتر و گوتی می بره بازی رو عرضه کرد.
ولی خب بازم میگم نمیشه انکار این شد که اول کوجیما و بعدش هم هوادارا حتماً از گرفتن گوتی خوشحال میشن اما اونقدری مهم نیست که بخوان فقط و فقط به اون فکر کنن، ما فقط می خوایم بازی بیاد بشینیم تو اتاق ترجیحاً تو روزهای سرد دستگاه روشن کنیم و برای سر در آوردن از داستان و عشق کردن با اون دیالوگ ها و کات سین ها فوق العاده توُ اففعانستان تا صبح بچرخیم !
 
GOTY واقعا تا اینجا عادلانه عمل کرده؟! آیا اصلا اونقدر بزرگ هست و میتونه به خودش اجازه بده که مثلا بین دو تا بازی غول مثل TLOU و GTAV یا مثلا Journey و Halo4 یکی رو انتخاب کنه و بگه این بهتره؟! آیا اصلا کارگردانی مثل کوجیما دنبال ساختن بازی و داستان به اون بزرگی هست تا چهار نفر بشینند و لطف کنند و بهش جایزه ی گوتی رو بدند؟!
نظر شخصی من اینه که جایزه هایی مثل گوتی برای اشخاصی هستند که دوست دارند تو فروم ها پز شرکت یا بازیی که فنش هستند رو بدن و اگر نه گوتی و نه هیچ جایزه دیگه به هیچ عنوان نمیتونه سنگ معیاری بین بازی ها باشه.

خب دوست عزیز همیشه یه چیز بهتری هست. تو هر مدیومی
اگه فرضا متال گیر سالید 4 و یه بازی مخفی کاری دیگه رو بزارن روبروی شما و بگن اونی که بهتره رو انتخاب کن, متال گیر رو انتخاب نمی کنی ؟ (چون فن متال گیر هستی مثال زدم :d) یا اینکه عقیده ات اینه هردو بازی تو یه سطحن ؟
اون گوتی رو هم که یه نفر انتخاب نمیکنه همین امسال مثلا نزدیک 400 -300 تا سایت و مجله گوتی هاشون رو انتخاب کردن. اتفاقا اینطوری عادلانه اس :d چون انتخاب فقط به عهده یه شخص یا مراسم خاصی نیست. تازه خیلی از گوتی ها هم نتیجه نظر سنجی از مخاطبای اون سایت یا مجله اس. مثلا کار به جایی میرسه که خیلی از سایتایی که اسمشون رو هم نشنیدیم گوتی شون رو ثبت میکنن و یه عده برا ثبت گوتی یه بازی دست و پا میزنن:d
اون مثال هایی هم که زدی میتونه نظر شخصی شما باشه ولی مجموع نظرات سایت و مجله ها حکایت از این داره که یه بازی از اون یکی بهتره. ربطی هم به ژانر یا سازنده یا حجم بازی هم نداره
 
خب دوست عزیز همیشه یه چیز بهتری هست. تو هر مدیومی
اگه فرضا متال گیر سالید 4 و یه بازی مخفی کاری دیگه رو بزارن روبروی شما و بگن اونی که بهتره رو انتخاب کن, متال گیر رو انتخاب نمی کنی ؟ (چون فن متال گیر هستی مثال زدم :d) یا اینکه عقیده ات اینه هردو بازی تو یه سطحن ؟
اون گوتی رو هم که یه نفر انتخاب نمیکنه همین امسال مثلا نزدیک 400 -300 تا سایت و مجله گوتی هاشون رو انتخاب کردن. اتفاقا اینطوری عادلانه اس :d چون انتخاب فقط به عهده یه شخص یا مراسم خاصی نیست. تازه خیلی از گوتی ها هم نتیجه نظر سنجی از مخاطبای اون سایت یا مجله اس. مثلا کار به جایی میرسه که خیلی از سایتایی که اسمشون رو هم نشنیدیم گوتی شون رو ثبت میکنن و یه عده برا ثبت گوتی یه بازی دست و پا میزنن:d
اون مثال هایی هم که زدی میتونه نظر شخصی شما باشه ولی مجموع نظرات سایت و مجله ها حکایت از این داره که یه بازی از اون یکی بهتره. ربطی هم به ژانر یا سازنده یا حجم بازی هم نداره
ببین نکته اصلی رو خودت تو حرفایی که زدی گفتی:d من mgs رو انتخاب میکنم چون نظر منه! و این هم به هیچ عنوان نمیتونه یه فکت باشه حتی اگه جف کیلی یا گرگ میلرم این حرف رو بزنه دلیل نمیشه مثلا mgs بازی بهتری نسبت به مثلا sc هست! اون 250 تا سایتی که به TLOU گوتی دادند نظر منتقد هاشون بود! و اینا هیچ کدوم نمیتونه دلیلی بر این باشه که فرضا شما بتونی با قاطعیت بگی TLOU مثلا عنوان بهتریه نسبت به GTAV! اصلا هر موقع بحث مقایسه هست کار خراب میشه!
خود شما واقعا نیاز داری که ببینی TLOU 250 تا گوتی گرفته تا بگی مثلا این از GTAV بهتره یا رو عقیده ی خودت و تجربه خودت حساب میکنی؟! میخوام بگم واقعا نه شما نه کسی که بازی رو میسازه نیازی به جایزه ای مثل گوتی نداره تا ارجحیت بازی خودش رو ثابت کنه
من فکر میکنم منظورم رو رسونده باشم بنابر این سعی میکنم دیگه بیشتر از این از موضوع اصلی تاپیک خارج نشم. اگر بحثی بود با کمال میل تو پروفایل ادامه میدم.
 
آخرین ویرایش:

کاربرانی که این گفتگو را مشاهده می‌کنند

تبلیغات متنی

Top
رمز عبور خود را فراموش کرده اید؟
اگر میخواهی عضوی از بازی سنتر باشی همین حالا ثبت نام کن
or