درود

RTdzAAjT9.jpeg


به دلیل حساسیت های موجود روی داستان این بازی، صحبت در مورد هر گونه مساله ای در خصوص داستان، فقط در تگ اسپویلر مجازه. افراد خاطی بدون اخطار قبلی بن خواهند شد.

[TABLE="class: grid, width: 800, align: center"]
[TR]
[TD="align: center"]با انجام هماهنگی های لازم بنا بر این شد تمامی اخبار و حواشی MGSV از زمان معرفی تا زمان انتشار در این تاپیک به صورت طبقه بندی شده و منظم قرار خواهند گرفت. جدید ترین اخبار در ابتدای پست قرار خواهند گرفت. این پست تا انتشار بازی به روز خواهد شد.[/TD]
[/TR]
[/TABLE]


تمامی اخبار مربوط به The Phantom Pain

Sebtember1st - World wide Release
تاریخ عرضه به شمسی
: سه شنبه 10 شهریور 1394






نکته*
رنگ آبی : عرضه شده رنگ قرمز: هنوز عرضه نشده

[TABLE="class: grid, width: 500, align: center"]
[TR]
[TD]MGSV نسخه اصلی[/TD]
[TD]پلتفرم[/TD]
[TD]سال انتشار[/TD]
[TD]تاریخ دقیق انتشار[/TD]
[/TR]
[TR]
[TD]The Phantom Pain[/TD]
[TD]PC[/TD]
[TD]2015[/TD]
[TD]1 سپتامبر[/TD]
[/TR]
[TR]
[TD]The Phantom Pain[/TD]
[TD]PS3,PS4,X360,X1[/TD]
[TD]2015[/TD]
[TD]1 سپتامبر[/TD]
[/TR]
[/TABLE]

[TABLE="class: grid, width: 500, align: center"]
[TR]
[TD]مقدمه MGSV[/TD]
[TD]پلتفرم[/TD]
[TD]سال انتشار[/TD]
[TD]تاریخ دقیق انتشار[/TD]
[/TR]
[TR]
[TD]Ground Zeroes[/TD]
[TD]PC[/TD]
[TD]2014[/TD]
[TD]18 دسامبر[/TD]
[/TR]
[TR]
[TD]Ground Zeroes[/TD]
[TD]PS3,PS4,X360,X1[/TD]
[TD]2014[/TD]
[TD]18 مارچ[/TD]
[/TR]
[/TABLE]







دانلود دو تریلر منتشر شده MGSV در E3 2015 + چهل دقیقه دمو از گیم پلی MGSV( بدون اسپویل داستانی )
به علت استقبال زیاد از دموی 40 دقیقه ای از گیم پلی MGSV هیدئو کوجیما در توئیتر خود تاکید کرد دو ویدیو گیم پلی دیگر هم منتشر خواهد شد که به احتمال زیاد ماموریت ها شبیه به گیم پلی تازه منتشر شده هستند با این تفاوت که با حالت های دیگر و در زمان های دیگر انجام خواهند شد تا امکانات دیگر گیم پلی و آزادی عملی که بازیکنان در بازی خواهد داشت را به نمایش بگذارد.








تریلر اول Ground Zeroes به زبان ژاپنی - در 25 ـمین سالگرد متال گیر ( روز معرفی بازی ) شهریور 91
تریلر دوم The Phantom Pain در همایش VGA - تریلری که نامشخص بود به سری MGS مرتبط است یا خیر
تریلر سوم Metal Gear Solid V: The Phantom Pain - تریلری که مشخص می کند GZ و TPP در کل MGSV را تشکیل می دهند در GDC 2012 به همراه گیم پلی فرار از بیمارستان (TPP)
تریلری از گیم پلی و محتویات داستانی The Phantom Pain ذر E3 2013
دو گیم پلی از Ground Zeroes ( روز و شب ) + نسخه انگلیسی تریلر اول بازی در روز معرفی بازی در TGS2013
تریلر داستانی به همراه یک گیم پلی در نقشه افغانستان درE32014
گیم پلی افغانستان در شب به همراه قسمت مولتی پلیر ( دزدی از مادر بیس بازیکنان دیگر ) Gamescom 2014 + رونمایی از نسخه PC
تریلر داستانی + گیم پلی آفریقا + تریلری از DD سگی همراه بیگ باس در TGS 2014
رونمایی از Metal Gear Online جدید به همراه یک تریلر درVGX 2014






  • [*=right]بازی‌سنتر | اخبار | متال گیر سالید 5 ممکن است دارای Microtransaction باشد
    [*=right]Ground Zeroes مقدمه ای بر Phantom Pain خواهد بود.
    [*=right]اتفاقات بزگی در GZ رخ خواهد داد که باعث جلب توجه مخاطب شده قبل از اینکه داستان اصلی در Phantom Pain شروع بشه.
    [*=right]خوشبختانه حالت خاموش/روشن کردن برای حالت Slow Motion است و شما می توانید این آیتم را On/Off کنید.
    [*=right]در منوی بازی می توانید درجه سختی بازی را مشخص کنید Normal/Hard که شاید در انتهای بازی گزینه های دیگر هم باشد.
    [*=right]Ground Zeroes یک نوع tutorial برای Phantom Pain خواهد بود(Kojima دقیقا از واژه tutorial استفاده کرده و بنابراین هیچ شکی در این باره وجود ندارد)
    [*=right]داستان در Ground Zeroes محدود به شب های بارانی خواهد بود.البته شما میتونید زمان های دیگه ای از شبانه روز رو در ماموریت های جانبی ببینید ولی در Ground Zeroes چرخش شبانه روزی وجود ندارد.
    [*=right]در Phantom Pain طیف گسترده ای از امکانات (استخدام سرباز ها و ساختن پایگاه و ....) وجود دارد که بیشتر آنها در GZ وجود ندارند.
    [*=right]save data رو میشه از Ground Zeroes به Phantom Pain منتقل کرد و این مزایایی هم با توجه به تصمیماتی که در GZ گرفته اید در کل بازی برای شما خواهد داشت.
    [*=right]یکی از دلایلی که باعث شده Ground Zeroes به صورت جدا از بازی اصلی عرضه شود این است که بازی اصلی با توجه به گستردگی بالا زمان زیادی رو برای تکمیل نیاز داشته و تیم marketing در Konami تصمیم به عرضه این مقدمه بر بازی اصلی شده تا حداقل بازیکنان تجربه ای با MGS داشته باشند.
    [*=right]Kojima پاداشی به کسانی که هر دوی Ground Zeroes و Phantom Pain رو خرید کنند خواهد داد .البته در این مورد هیچ جزئیاتی تا به حال منتشر نشده.
    [*=right]Ground Zeroes و Phantom Pain از نمایشگر دوم مثل تبلت ها پشتیبانی میکنند که میشه مثلا برای دیدن نقشه از اونها استفاده کرد.البته کوجیما نگران عدم تمرکز بر بازی اصلی به دلیل نمایشگر دوم هست.

  • [*=right]Metal Gear Solid: Ground Zeroes به صورت رسمی در 25 ـمین سالگرد متال گیر رونمایی شد. ( شهریور 91 )
    [*=right]تریلری در مراسم VGA 2012 تحت عنوان The Phantom Pain پخش شد که کاراکتر اصلی اش شباهت زیادی با اسنیک داشت، بازی که سازنده آن را Moby Dick می دانستند اما پس از مدتی مشخص شد که TPP در واقع جزئی از MGSV است و این نمایش یکی از شوخی ها و بازی های کوجیما بوده است.
    [*=right]GZ به نظر نسخه ی فرعی از فرانچایز متال گیر بود اما در همایش VGA و با منتشر شدن تریلر The Phantom Pain و کمی سردرگمی هوادارن مشخص شد Ground Zeroes و The Phantom Pain به صورت مشترکاً Metal Gear Solid V را تشکیل می دهند.
    [*=right]تغییرات زیادی در بازی ایجاد شده محسوس ترین تغییر عوض شدن صدا پیشه معروف Snake ها David Hayter بود که جایش را به Kiefer Sutherland ( بازیگر اصلی سریال محبوب 24 ) داد. همینطور تغییر بازی از حالت خطی بود به Open World
    [*=right]این نسخه از بازی از موتور قدرتمند گرافیکی Fox Engine که ساخت کوجیما پروداکشن است استفاده می کند.
    [*=right]Ground Zeroes در سال 1974 و The Phantom Pain در سال 1984 روایت می شود.
    [*=right]هیدئو کوجیما مدتی پس از معرفی MGS:GZ در مورد تغییرات عمده در بازی صحبت کرد تغییراتی که باعث فروش بیشتر بازی در بازار می شود ( کم شدن کات سین ها و حذف مواردی چون شوخی و زیر سوال بردن مسائل سیاسی و مذهبی )
    [*=right]شعبه LA کوجیما پروداکشن افتتاح می شود و این شعبه کار بر روی نسخه آنلاین MGSV را بعهده دارد.
    [*=right]Harry Gregson Williams در MGSV حضور دارد.
    [*=right]بعد از مدتها مشخص شد MGSV: Ground Zeroes به عنوان مقدمه MGSV در بهار 2014 منتشر خواهد شد.
    [*=right]هیدئو کوجیما پاسخی درستی در مورد حضور و یا عدم حضور سالید اسنیک در MGSV نمی دهد !
    [*=right]هیدئو کوجیما سورپرایز بزرگی برای بازیکنان در MGSV دارد.
    [*=right]یه سری اطلاعات در مورد بازی منتشر شده توسط شخص کوجیما
    [*=right]یکی در مورد تریلر گیم پلی که در TGS منتشر شده و فکر نکنید بازی مثل اون تریلر آسون !‌ در واقع بازی در اون تریلر توسط کسی انجام می شده که راه و چاه بازی رو بلد بوده و خودش بازی رو ساخته !! برای همین طوری حرقه ای بازی کرده که هر کسی احساس می کنه بازی آسون که در واقع اینطور نیست
    [*=right]شما می تونید از هلیکوپتر استفاده های مختلفی کنید نجات اسیرها, فرار از کمپ و .. که محل مختلف هایی می تونید برای این گزینه انتخاب کنید که بعضی از این منطقه ها با درصد خطر بیشتری هستند که شما باید با دشمنان درگیر بشید تا هلیکوپتر را نابود نکنند و یا محل های امن تری را انتخاب کنید که احتمال دیدن شما کمتر وجود داشته باشد. شما در Ground Zeroes یک هلیکوپتر دارید اما در Phantom Pain هلیکوپترهای زیادی در اختیار دارید.
    [*=right]سیستم مارک کردن به هیچ عنوان شبیه بازی SC نیست و در واقع این آیتم باعث می شود شما برنامه ریزی و استرازی دقیقی رو برای انجام دادن Mission داشته باشید. به هر حال اگر از مارک کردن خوشتان نمی آید می توانید از این آیتم در بازی استفاده نکنید.
    [*=right]درست است که GZ یک مقدمه است و شاید چندین ساعت گیم پلی را در بر داشته باشد اما اگر بازی را کامل کنید می توانید ساعت های سرگرم شود مراحل جانبی را انجام دهید و همه چیز را کشف کنید.
    [*=right]شما می توانید موزیک های خودتون رو داخل Walkman بازی کنید

  • [*=right]اسنیک بسیار سریع تر شده و می تواند از صحره ها بالا رفته و یا به بالا برود
    [*=right]سیستم کدک بازی به طور کلی عوض شده است و باعث متوقف شدن بازی نمی شود.
    [*=right]نقشه بازی بر روی تبلتی به نام Idroid قرار دارد و این آیتم هم باعث متوقف شدن بازی نمی شود.
    [*=right]طبق گفته کوجیما این بازی سعی در شبیه سازی واقعیت را دارد، کات سین ها کمتر شده اند.
    [*=right]اسنیک با فوکوس کردن روی دشمنان می تواند آن ها را مارک کند با این آیتم شما از فاصله و محل دقیق دشمنان حتی از پشت دیوارها هم مطلع هستید.
    [*=right]رابط کاربری بازی با تغییرات عمده ای روبرو شده، منو اسلجه ها چیزی شبیه به GTAV شده است.
    [*=right]علامت تعجب در بازی در زمانی که دشمنان شما را می بیند دیده می شود از فعلاً خبری از جعبه معروف MGS نشده است.
    [*=right]فنون CQC در بازی هستند با کمی تغییرات.
    [*=right]خون اسنیک به صورت خودکار در آمده است و خبری از Ration ها نیست.
    [*=right]به گفته کوجیما امکانات اضافه شده به بازی به این معنا نیست که MGSV بازی آسانی باشد.
    [*=right]شما می توانید بین چندین سوال یکی را در حین بازجویی از دشمنان انتخاب کنید.
    [*=right]شما می توانید خودتان تصمیم بگیرید که آیا بعضی از شخصیت ها زنده بمانند و یا کشته شوند که البته این تصمیم گیری شما باعث پارادوکس در داستان نمی شود. سعی شده کات سین ها در حین بازی روایت شوند و تا جایی که می شود از توقف بازی جلوگیری شود.
    [*=right]با سیگار در The Phantom Pain می توانید سرعت بازی را زیاد کنید.
    [*=right]بازی دارای چرخه شبانه روزی است هر 6 ساعت در دنیای واقعی 24 ساعت در MGSV است، آب و هوا در بازی به صورت Real Time است
    [*=right]شما می توانید در بازی از میان میلیون ها راه که دارید حرکت کنید و استراژی خودتان را انتخاب کنید.
    [*=right]داستان GZ بلافاصله پس از Peace Walker و The Phantom Pain نه سال پس از GZ
    [*=right]در The Phantom Pain شما می توانید کنترل یک Metal Gear کوچک را بعهده بگیرید ( انتهای تریلر E3 2013 )
    [*=right]Troy Baker صدا پیشه Ocelot در MGSV:TPP خواهد بود.
    [*=right]نسخه PC بازی منتشر خواهد شد اما در الویت نیست.
    [*=right]به نظر می رسد بازی با تغییرات عمده ای مواجه شده، کمتر شدن کات سین ها، حذف کدک، تغییر رابط کاربری و .. که به گفته کوجیما این تغییرات برای بدست گرفتن بازار بیشتر است.





به زودی .. !




















Fan Made Art








"برای آشنایی بیشتر با داستان کلی سری فرانچایز Metal Gear و همچنین داستان تمامی نسخه ها تا به Ground Zeroes از مقالات زیر استفاده کنید"



مقالات مرتبط با کلیت داستان Metal Gear Solid

1." داستان کامل سری Metal gear Solid " بر روی صفحه اصلی سایت " بازی سنتر "
بعد از پیشنهاد رفتن تاپیک پایین بر روی صفحه اصلی سایت تصمیم بر این گرفته شد تا تمامی تاپیک ویرایش شود که این کار انجام شد و پس از ویرایش نهایی سردبیر محترم فردین عزیز این داستان بسیار شکیل، منظم و رعایت جمله بندی و .. بر روی سایت قرار گرفت که می توانید از آن لذت ببرید.

2. تاپیک " داستان کامل Metal Gear Solid "
زحمات زیادی برای این تاپیک کشیده شده و کاملترین مرجع در مورد داستان متال گیر سالید به زبان فارسی در سراسر اینترنت است ( به زودی نسخه ویرایش شده بر روی صفحه اصلی سایت قرار خواهد گرفت )، البته این تاپیک به کمک دوستان زیادی از جمله سیاوش و عرفان عزیز که قسمت هایی از داستان رو نوشتند کارش رو به پایان رسوند که باز هم از زحمات این عزیزان تشکر می کنم.

3.Solid Snake یا Big Boss ؟ کدامیک زجر بیشتری کشیده اند ؟!
تاپیکی سختی ها و ملالت های این پدر و پسر را در نسخه های مختلف MGS روایت می کند به همراه یک نظر سنجی ( نظر سنجی بسته شده است )

4." بهترین لحظات MGS3 به روایت تصویر "
بهترین لحظات Metal Gear Solid 3 که در قالب عکس و بدون هیچ توضیحی در این بلاگ جمع آوری شده.

مقالات مرتبط با Metal Gear Solid V


تاپیک " کامل ترین اخبار از MGSV "
تمامی اخبار در رابطه با MGSV در این تاپیک قرار خواهد گرفت، از زمان معرفی تا انتشار این تاپیک آپدیت خواهد شد.


1.نگاهی اجمالی بر تریلر MGSV
تحلیل تریلر مربوط به معرفی بازی در 25 ـمین سالگرد Metal Gear در سال 2012 و همچنین تریلر The Phantom Pain در VGA و GDC

2.تحلیل تریلر MGSV
تریلر مربوط به E3 2012 که در کنفرانس مایکروسافت پخش شد، البته تریلر اصلی مد نظر بوده ( Red Director )

3.Zero VS Big Boss جنگ اصلی و خونین
حدس و گمان در مورد دشمن اصلی در MGSV

4.بزرگترین پیشنمایش ( Metal Gear Solid V ( Ground Zeroes & The Phantom Pain
تحلیل کلی تمامی تریلر ها و گیم پلی های MGSV از ابتدا تا TGS 2013

5.کدام شخصیت های در MGSV:GZ حضور خواهند داشت؟
نظرسنجی تاپیک بسته شده

6.تحلیل داستانی MGS: Ground Zeroes
این تاپیک مدتی بعد از انتشار GZ تاسیس شد که زحمت بیشترش رو بهروز ( Behrooz) عزیز کشیده که زحمت ترجمه تمامی دیالوگ ها، کات سین ها و نوار کاست های بازی کشیده. به همراه نقد کوتاه ( داستانی ) بنده و تحلیل داستان GZ و پیش بینی ها ..

7.تحلیل تریلر E3 2014
در این تاپیک تریلر داستانی E3 2014 مورد تحلیل قرار داده شده و حدس و گمان ها بررسی شده.

8.پایان یک حماسه؟
بعد از مشخص شدن تاریخ انتشار MGSV هیدئو کوجیما اعلام کرد که دیگر قصد ساخت و ادامه سری متال گیر سالید را ندارد! در این مقاله سعی شده دلایلی که دال بر این اتفاق است را مورد بررسی قرار دهیم.

9.من یک هیولا هستم!
نگاهی به تغییراتی که ممکن است در شخصیت رئیس بزرگ در فانتوم بیافتد.

کپی تمامی مقالات بالا فقط با ذکر نام " بازی سنتر " و نویسنده " امید درکه " مجاز است.


نتایج نظر سنجی های تاپیک




وبسایت رسمی Metal Gear Solid V
این پست به مرور زمان کامل و همچنین با منتشر شدن اخبار جدید آپدیت خواهد شد.
کپی تمامی مطالب این تاپیک با ذکر نویسنده و منبع بلامانع است
 
آخرین ویرایش:
دوستان کسی انلاین و تست کرده؟!؟
چجوریاست ؟!
انلاین بازی ۱۴ مهر میاد
.
.
.
.
دوستان خیلی خونی و مالی شدم باید چکار کنم؟
بخوام واسم بالن بفرستند باید کدوم گزینه رو بزنم؟
از صبی همش این زنه داره میگه پریسنت انمی اتک (دشمن داره حمله میکنه) باید چکار کنم ؟ دیونه شدم بخدا هر ۱۰ مین یبار میگه
 
2 روزی میشه بازی را تموم کردم واقعا انتقاد کردن از بازی ای که این همه 10 و 9 ردیف کرده کار سختیه اما برای منی که تمام متال گیر های قبلی را بازی کردم و باهاشون خاطره دارم اگر بهم بگن بدترین متال گیر را انتخاب کن بدون شک انتخابم شماره پنجم بازی هستش.اگر بازی را از دید صرف یک بازی نگاه کنیم فوق العاده است گرافیک بازی گیم پلی تنوع و گستردگی موزیک ها همه در بالاترین سطح و بدون ایراد هست برای همین هست که امتیاز بالایی هم گرفته اما بازی اون متال گیری که من دوست دارم نیست داستان بازی یا بهتر بگم نوع روایت کردن داستان افتضاح هستش 2 ساعت ابتدایی بازی را همه دیدن و ازش لذت بردن ولی دیگه تا اخر بازی همچین صحنه هایی به زور می بینید .50 تا ماموریت اصلی که به جرات 25 تا اون چرت و غیر ضروری هست و اصلا لازم نبود توی مراحل اصلی بازی گنجانده بشه .skull face بدترین بد من سری بازی متال بود که تا الان دیده بودم .من متال گیری را دوست دارم که 10 دقیقه برم 30 دقیقه کات سین نفس گیر ببینم اما تو این شماره خبری از این حرف ها نیست .کات سین ها به شدت کم شده.بعد از مرحله 31 و کشتن اسکول فیس بازی خودشم میدونه چیزی برای ارائه نداره فقط الکی طولش داده .به نظرم تعداد مراحل را کم میکرد یه کات سین خفن اخرش میزاشت بهتر بود .در کل متال گیر 5 بازی بود که به سرعت فراموشش خواهم کرد حالا میخواد صد تا امتیاز 10 و 9 ردیف کنه برام مهم نیست .بازی اون متال گیری که من دوست داشتم نبود حیف اون صحنه های رمانتیک مثل خداحافظی کوایت از اسنیک که به شدت تو بازی کم بودن:((

این روزا همش به این فک میکنم که مگه میشه اخه بعد چند سال انتظار من این حس و داشته باشم :(
چند بار اومدم نظرمو بگم ولی این پست و که دیدم فهمیدم حال و روز متالگیر بازایی رو که با شماره 1 و 4 و 3 زندگی ها کردن مثل همه و دقیقا چیزایی که میخواستم بنویسم و این دوستمون نوشته خط به خط ... مو به مو ...
شماره 5 به عنوان یه بازی بدون شک فوق العادست اما متالگیر نیست. در هر حال ارزو میکنم این پایان متالگیر نباشه چون به قول یکی از دوستام فرزند ناخلف سریه و این فرانچایز مستحق پایانی به مراتب با شکوه تره.
 
آخرین ویرایش:
دوستان من میخوام fulcon رو به لول آخر آپگرید کنم ولی میگه به tranportation specialist نیازه درحالی که من دو تا ازشون توی نیروهام دارم ولی نمیشه ساختش؟ چیکار باید کنم؟
 
بازی واقعاً عالیه ، از همه لحاظ بسیار خوش ساخته مخصوصاً مکانیزم گیم پلی و غیر یکسری Twist در روایت داستان مشکل خاصی نداره . اما تا اینجای کار به عنوان کسی که سر ِ MGS حتی یک شب تا صبح هم بیدار بوده و با شماره های دوم و چهارم زندگی کرده به هیچ عنوان حس اینکه دارم MGS بازی میکنم رو ندارم . نظر همه دوستان بسیار محترم ِ البته .

شاید دلیلش اینه که کلاً این سری نیاز به روایت خطی داستان داره و این Open-World شدن به کل مکانیزم داستانی رو برای بازیباز بهم میزنه . اللخصوص اینکه دیگه از Cut-Scene های بلند و معروف کوجیما خبری نیست .
 
بازی واقعاً عالیه ، از همه لحاظ بسیار خوش ساخته مخصوصاً مکانیزم گیم پلی و غیر یکسری Twist در روایت داستان مشکل خاصی نداره . اما تا اینجای کار به عنوان کسی که سر ِ MGS حتی یک شب تا صبح هم بیدار بوده و با شماره های دوم و چهارم زندگی کرده به هیچ عنوان حس اینکه دارم MGS بازی میکنم رو ندارم . نظر همه دوستان بسیار محترم ِ البته .

شاید دلیلش اینه که کلاً این سری نیاز به روایت خطی داستان داره و این Open-World شدن به کل مکانیزم داستانی رو برای بازیباز بهم میزنه . اللخصوص اینکه دیگه از Cut-Scene های بلند و معروف کوجیما خبری نیست .

کاملا با چیزی که گفتی موافقم
بازی به شدت عالیه ولی حداقل تا الان که اپیزود 24-5 رسیدم اصلا حس و حال mgs های قبلی رو نداده بم :(
 
در اینکه از نظر داستانی با بدترین متال گیر تاریخ طرف هستیم کوچکترین شکی وجود نداره تمام فن های دو اتیشه بازی اینو قبول دارن دیگه از فروم neogaf تو دنیای بازی حرفه ای تر کمتر پیدا میشه برید ببینید فحش کشیدن به بازی و کوجیما و هر کی دست اندر کار بازی هستش.
متال گیر 5 از نظر بازی یه محصول ویدئویی فوق العاده هست اما متال گیر نیست.
با کمال احترام برای دوستانی که از بازی تعریف میکنن باید بگم اکثر این افراد شماره های قبلی بازی را بازی نکرده بودند وگرنه اینقدر به به و چه چه نمیکردند .متاسفانه این دست روزگار هست که بازی ها همه دارن به سمت بیزنس شدن گام بر میدارند برای کوجیما مهم اینه که بازیش بیشتر فروش بره به فکر من فن متال گیر نیست .کلا صنعت بازی داره به سمت خطرناکی پیش میره دیگه تو بازی ها هنر کمتر به کار میره همه چی بیزنس شده .کجان غول های بازی سازی ژاپنی که روزگاری بازی میساختند ادم تا چند ماه در موردش حرف میزد:((
 
انلاین بازی ۱۴ مهر میاد
.
.
.
.
دوستان خیلی خونی و مالی شدم باید چکار کنم؟
بخوام واسم بالن بفرستند باید کدوم گزینه رو بزنم؟
از صبی همش این زنه داره میگه پریسنت انمی اتک (دشمن داره حمله میکنه) باید چکار کنم ؟ دیونه شدم بخدا هر ۱۰ مین یبار میگه
درباره خونین و مالین شدن برو مادر بیس دوش بگیر .
اونیم که میگی احتمالا تقریب زدن جای احتمالی دشمن روی نقشه توسط Intel team هست
 
در اینکه از نظر داستانی با بدترین متال گیر تاریخ طرف هستیم کوچکترین شکی وجود نداره تمام فن های دو اتیشه بازی اینو قبول دارن دیگه از فروم neogaf تو دنیای بازی حرفه ای تر کمتر پیدا میشه برید ببینید فحش کشیدن به بازی و کوجیما و هر کی دست اندر کار بازی هستش.
متال گیر 5 از نظر بازی یه محصول ویدئویی فوق العاده هست اما متال گیر نیست.
با کمال احترام برای دوستانی که از بازی تعریف میکنن باید بگم اکثر این افراد شماره های قبلی بازی را بازی نکرده بودند وگرنه اینقدر به به و چه چه نمیکردند .متاسفانه این دست روزگار هست که بازی ها همه دارن به سمت بیزنس شدن گام بر میدارند برای کوجیما مهم اینه که بازیش بیشتر فروش بره به فکر من فن متال گیر نیست .کلا صنعت بازی داره به سمت خطرناکی پیش میره دیگه تو بازی ها هنر کمتر به کار میره همه چی بیزنس شده .کجان غول های بازی سازی ژاپنی که روزگاری بازی میساختند ادم تا چند ماه در موردش حرف میزد:((
بنده با این سری بزرگ شدم و از ته توی تمام نسخه های متال گیر خبر دارم.داستان بازی فوق العاده بود.نگیم بهترین توی سری،صد در صد جزو بهتریناس.اینکه شما (و خیلی های دیگه)دنبال کاتسین های پر زرق و برق و طولانی میگردین یه مسئله دیگس.غنای داستان و پلات بازی بی نظیر بود.یکی از مشکلات بزرگ جوامع جهانی که اتفاقا همین مشکل توی کشور خودمون هم دیده میشه رو به تصویر کشید.هدف کوجیما دیگه فقط کارگردانی خوب نیست.برای مثال باس فایت لیکویید توی MGS4 یکی از حماسی ترین سکانس های کل دنیای گیمه.ولی آخرش چی؟چه مفهومی پشتش بود آخر سر؟

داستان بازی واقعا بالغتر بود نسبت به نسخه های قبلی.بازی داره چوب روایت پراکندش رو میخوره؛وگرنه شما یکی از این فنهای دوآتیشه یا سایت های معتبر رو به من نشون بده که از داستانش انتقاد کرده باشن.
 
م روز اول بازی رو گرفتم و تنها prolouge رو رفته بودم و چون شوکه بودم 3 روزی بازی نکردم - اما 2 روز هست دست به dualshock شدیم و تجربه شخصیم از گیم پلی خیلی راضیم عالی شده و مجموعه متال گیر مستحق این نحوه openworld بودن هست و من فقط دارم به انالیز محیط که چقدر پویا طراحی و ساخته شده میپردازم---- هوش مصنوعی طراحی شده دیوانه وار عالیه - بعد از تجربه متال گیر های مختلف به نظرم نحوه روایت داستانی عالی شده. casset ها و بریفینگ ها ی عالی خیلی مفصل پر از اطلاعات هست من تا الان 2 چپتر اومدم اما نوار کاست هارو 5 بار گوش کردم و هربار نکات زیادی از داستان برای من و حتی نقاط انحرافی که کوجیما طرح کرده اشکار شده -بهترین متال گیر که هست ولی میتونم بگم بهترین بازیه که تا الان تجربه کردم(سپاس فراوان از کوجیما+شینکاوا+کیفر ساترلند+تروی بیکر)

- - -ویرایش - - -

کات سین های طولانی نه نقطه ضعف هستش نه نقطه قوت ---مهم روایت جذاب هست- در مکانیک بازی های openworld+ Rpg روایت غیر خطی رواج داره
این متال گیر هم با این نحوه گیمپلی زیبا نیازمنده روایت جدیدی است اما گر کسی دنبال فقط داستانه میتونه از نحوه طراحی هر ماموریت و نیز جملات و مکالمات بیگ باس در idoid استفاده ببره
ما برای مطلع شدن از یک بازه زمانی نامعلوم در زندگی بیگ باس پا به phantom pain گذاشتیم وگرنه از سرانجام جریانات این مجموعه اکثر فن های متال گیر خبر دارند.
phantom pain اصالت داستانی مجموعه رو حفظ کرده و رو به بالا برده اما gameplay رو دیوانه وار ارتقا داده و شاید اینکه gameplayبیشتر دیده میشه احساس برخ دوستان بر این هست که کوتاهی در سایر زمینه ها انجام شده داستان و پیچیدگی داستانی تازه برای من جذاب تر از گذشته شده با دیوونه هایی که من تو این بازی دیدم

عالیهههههههههههههههههههههههههههه
 
انصافا مگه میشه فن متال گیر باشی و با این سری زندگی کرده باشی اما از pp راضی نباشی :| بازی داره یکی از مهم ترین بازه های زمانیه سری از نظر داستانیرو به بهترین شکل ممکن پوشش میده اینکه بازی یه مقدار واقع گرایانه تر شده روایتش و شاید از اون سورپرایزا و سکانسا تخیلی و کاملا کوجیمایی کم تر تو بازی میبینیم درسته اما من یا خیلیای دیگه اینجور روایتو بیشتر میپسندن و قطعا خیلی منطقی تر و واقع گرایانه تره کوجیما بازم میتونست کات سینای دو ساعتی بسازه و دهن همرو باز بذاره اما هدف از اول این بود که داستان تو pp در خدمت گیم پلی باشه نه گیم پلی بهونه ای برای دیدن ادامه ی داستان و بنظرم این مسیر خیلی بهتر بود برای ادامه ی سری همینطور که ملومه کاملنم جواب داده و نمره ها و موفقیت بازی اینو نشون میده در ضمن بازی ow شده و کلا روایت داستان و طراحی مراحل و بیس یه بازیه ow با یه بازی خطی ده دوازده ساعته فرق داره pp بهترین متال گیر تاریخه در ضمن برا کوجیما ساختن یه بازی خطی مث نسخه ی 4 با ده بیس ساعت کات سین خفن کار فوق العاده راحتی بود اما با pp خواست متال گیرو به سطح جدیدی ببره و کاملنم جواب داده
 
ماموریت 16
اقا از صبحه گیر این مرحلم رفته رو مخم قاطی کردم!:|بهترین راه این ماموریت چیه؟سوار تانک میشم کامیونو میزنن تانکارو میزنم خودم به فنا میرم اون سایفونارم که نمیشه زد اصلا

- - -ویرایش - - -

دوستان این d-dog چطوری وارد بازی میشه.الان برا من توی قسمت buddy فقط اسب هس

پیداش کردی تو پایگاهت هست الان؟
یه چندتا ماموریت اصلی برو بعد از 10-11 میادش
 
من سالهاست که با این سری زندگی کردم و تمامی شماره های MGS رو به معنای واقعی کلمه جوییدم . پس فکر کنم از دید دوستان بتونم به عنوان یک فن قدیمی نظر بدم . این که بازی از نظر داستان افت کرده و روایت ضعیف شده رو تا حدی قبول دارم . یک سری از شخصیت ها ، دیالوگها و حوادث اصلا خوب کار نشدن .
بیشتر شخصیت Code Talker رو منظورمه
باس فایتها هیجان انگیز هستند ولی خود شخصیت باسها ( به غیر از یه مورد) تاثیر گذار نیستن و اینکه غیر خطی شدن بازی رو طرز روایت بازی تاثیر خیلی زیادی گذاشته . ولی اینکه دیگه بازی اصلا حس متال گیری نداره و یا بدترین عنوان سری هستش برام قابل به درک نیست . کل متال گیر که به داستان نبوده هیچوقت . بسیاری چیزهای دیگه هم بوده که باعث میشده متال گیر ، متال گیر باشه :دی و من فکر میکنم تمام اون چیزای دیگه همچنان توو این بازی هست . از نکات خاص گیم پلی و ریزه کاری های کوجیمایی بگیر تا موسیقی و کات سین های با کیفیت که بر خلاف MGS4 که تا فیها خالدون همه چیز رو میخواست توضیح بده ، حالا پرداخت معقول تری بدست اورده . البته اینکه هر کسی هم نظری داره هم هستش و اینکه من تازه Ending اول بازی رو دیدم و بخش دوم هنوز مونده . ولی برای خود شخص من فک نکنم متال گیری ضعیف تر از MGS4 بتونه ساخته بشه :دی
 

کاربرانی که این گفتگو را مشاهده می‌کنند

تبلیغات متنی

Top
رمز عبور خود را فراموش کرده اید؟
اگر میخواهی عضوی از بازی سنتر باشی همین حالا ثبت نام کن
or