Metal Gear Solid 4: Guns of The Patriots

borna

کاربر سایت
Oct 17, 2006
190
سلام بر بچه های خوب بخش ps3
بچه من جوونی کردم یه 360 خریدم حالا باید بیخیال این بازی و god of war III که یه شاهکار بشم دوستانی که مایلند و حوصله دارند یه 5 یا 6 عکس در حال سوم شخص از مکان های بازی در مرحله های مختلف در اینجا قرار دهند به هر حال ممنون می شم اگر این کار رو کنید .
 

old_snake

کاربر سایت
Jan 18, 2007
3,509
نام
alireza
سلام بر بچه های خوب بخش ps3
بچه من جوونی کردم یه 360 خریدم حالا باید بیخیال این بازی و god of war III که یه شاهکار بشم دوستانی که مایلند و حوصله دارند یه 5 یا 6 عکس در حال سوم شخص از مکان های بازی در مرحله های مختلف در اینجا قرار دهند به هر حال ممنون می شم اگر این کار رو کنید .
تاپیک مخصوصی برای این کار درست شده:

MGS4 In-Game Photos Album
 

MEHDIMDI

کاربر سایت
Apr 20, 2007
1,929
نام
مهدی
من نمیدونم نیما خان پستهای منو کامل میخونه و یا همین که میبینه مخالفش حرف زدم فورا جبهه میگیره . شما همش از قدرت کنسول و کامپیوتر حرف میزنی در حالی که من یه چیز دیگه میگم ، شما طوری پست میدی که دیگران رو هم به اشتباه میندازی ، من کجا گفتم تمام تصویر رو کدر و مات میکنه ؟! یکمی پستم رو بادقت بخون .
بذاریم کاملا علمی بگم :
-Anti-aliasing : در گرافیك كامپیوتری به هموار نمودن ( صاف و يکدست ) ظاهر ناهموار و پلکانی اشكالی چون خطوط مورب،‌منحنی ها و دوایر اطلاق می گردد . استفاده از ويژگی فوق در موارديکه دارای يک Resolution پائين می باشيم ، مفيد خواهد بود. علت بروز اين ناصافی ها ، به دلیل پایین بودن كیفیت تفكیك پذیری بوده و می توان بمنظور برخورد با مشکل فوق ، از امکانات سخت افزاری و يا نرم افزاری خاصی استفاده نمود . برخی از کارت های گرافيک جديد از ويژگی فوق حمايت می نمايند.در صورت فعال نمودن ويژگی فوق ، سرعت نمایش فريم ها در يک ثانيه كاهش خواهد يافت .بنابراین استفاده کنندگان بازی های کامپيوتری ، می بايست بین نمایش سریعتر و استفاده از تصاویر هموار، یكی را انتخاب نمايند .

اینم یه عکس که متوجه بشی منظور من از کدر کردن لبه ای تصویر چیه :
2j1lgrt.gif

------------------------------------
از مدیران عزیز بابت انحراف از موضوع اصلی عذر میخوام و از علی جان مدیر سایت بابت عکسهای خوبی که مبین مطالب بالا هستش متشکرم .
 
آخرین ویرایش:

Dinosaur

Loyal Member
Sep 29, 2005
17,020
نام
آریا
-Anti-aliasing : در گرافیك كامپیوتری به هموار نمودن ( صاف و يکدست ) ظاهر ناهموار و پلکانی اشكالی چون خطوط مورب،‌منحنی ها و دوایر اطلاق می گردد . استفاده از ويژگی فوق در موارديکه دارای يک Resolution پائين می باشيم ، مفيد خواهد بود......
من نمیفهمم واقعآ ! کل جهان هستی داره میگه AA چیزی هست که هرچی بالاتر باشه بهتره و بازی رو زیباتر میکنه. چیزی هست که توی خیلی از بازیهای کنسولی اصلآ به چشم نمیخوره یا کمه ( به خاطر ضعف سخت افزاری ) و چیزی هست که توی هر بازی PC وقتی سخت افزار قوی تر باشه میشه اون رو روی عدد بالاتری تنظیم کرد. منظور شما از Resolution پایین چیه ؟! یعنی اگه طرف Crysis رو توی رزولوشن 1080*1920 مثلآ بازی کنه باید AA رو کمتر از زمانی که توی رزولوشن 480*640 بازی میکنه بزاره و فرقی نمیکنه لبه ها ؟ والا تا جایی که ذهن من یاری میده هرچی رزولوشن پایین تر باشه , لبه ها هم بیشتر میشه و نیاز به AA بالاتر میره. مثال هم زیاده. توی تلویزیونهای معمولی که بازی کنیم , به خاطر غیرشفاف بودن و رزولوشن پایین , لبه ها کمتر به چشم میخورن ولی وقتی توی HDTV بازی کنیم , به خاطر رزولوشن بالاتر لبه ها خیلی واضح تر هستن. چون فقط 360 دارم میتونم از اون مثال بزنم. من Forza 2 رو وقتی بازی میکنم لبه ها دارن داد میزنن ولی وقتی دوستم توی تلویزیون معمولی بازی میکنه میگه اصلآ لبه ای توی بازی وجود نداره.
دیگه نمیدونم باید چطوری توضیح داد قضیه این AA رو ولی فکر کنم شما بدن خالق این تکنیک رو توی قبر می لرزونین با این حرفا.
 

MEHDIMDI

کاربر سایت
Apr 20, 2007
1,929
نام
مهدی
من نمیفهمم واقعآ ! کل جهان هستی داره میگه AA چیزی هست که هرچی بالاتر باشه بهتره و بازی رو زیباتر میکنه. چیزی هست که توی خیلی از بازیهای کنسولی اصلآ به چشم نمیخوره یا کمه ( به خاطر ضعف سخت افزاری ) و چیزی هست که توی هر بازی PC وقتی سخت افزار قوی تر باشه میشه اون رو روی عدد بالاتری تنظیم کرد. منظور شما از Resolution پایین چیه ؟! یعنی اگه طرف Crysis رو توی رزولوشن 1080*1920 مثلآ بازی کنه باید AA رو کمتر از زمانی که توی رزولوشن 480*640 بازی میکنه بزاره و فرقی نمیکنه لبه ها ؟ والا تا جایی که ذهن من یاری میده هرچی رزولوشن پایین تر باشه , لبه ها هم بیشتر میشه و نیاز به AA بالاتر میره. مثال هم زیاده. توی تلویزیونهای معمولی که بازی کنیم , به خاطر غیرشفاف بودن و رزولوشن پایین , لبه ها کمتر به چشم میخورن ولی وقتی توی HDTV بازی کنیم , به خاطر رزولوشن بالاتر لبه ها خیلی واضح تر هستن. چون فقط 360 دارم میتونم از اون مثال بزنم. من Forza 2 رو وقتی بازی میکنم لبه ها دارن داد میزنن ولی وقتی دوستم توی تلویزیون معمولی بازی میکنه میگه اصلآ لبه ای توی بازی وجود نداره.
دیگه نمیدونم باید چطوری توضیح داد قضیه این AA رو ولی فکر کنم شما بدن خالق این تکنیک رو توی قبر می لرزونین با این حرفا.

خب اریا جان شما هم داری چیزی که من گفتم میگی !
دقیقا همینطوره هر چه رزولیشن کمتر باشه لبه ها بیشتر خودشونو نشون میدن و این یه نقص برای بازیهایی هستش که رزولیشن بالایی رو ساپورت نمیکنن و اینهم بر میگرده به بازیسازان ،در صورتی که در رزولیشن های بالا اصلا نیازی به aa نیست و یا خیلی کمتره . پس aa وسیله ای هستش واسه پوشوندن این اشکالات و بقول شما هر چه aa بیشتر باشه بهتره اما چرا ؟ چون اون بازی که نیاز بیشتری به aa داره دارای آبجکتهایی با لبه های بیشتری نسبت به بازیهاییه که نیاز به aa کمتری دارن .
حالا واقعا اگه فکر میکنید من چیز دیگه ای گفتم :confused:
من دیگه چیزی نمیگم ، اصلا هر چی شما میگید درسته :-"
 
آخرین ویرایش:

snake_pianist

کاربر سایت
Dec 5, 2007
3,727
نام
امیر
بازم میگم MeyT جون . شما مشکلت به نظر من بازی کردن با SDTV هست و به خاطر downscale شدن تصویر Hd در این تلویزیون ها . لبه ها دندونه دندونه میشن و جزئیات شفاف نیستن . من به خاطر تجربه ای که در این زمینه دارم میکم .
 

Dinosaur

Loyal Member
Sep 29, 2005
17,020
نام
آریا
خب اریا جان شما هم داری چیزی که من گفتم میگی !
اون تیکه پایین و بالا رو برعکس گفتم ! به مثال توجه کنین متوجه میشین منظورم رو . به نظر من توی رزولوشن پایین لبه ها کمتر به نظر میاد حالا درست و غلطش رو نمیدونم. اون جمله رو هم اصلاح میکنم :
والا تا جایی که ذهن من یاری میده هرچی رزولوشن بالاتر باشه , لبه ها هم بیشتر میشه و نیاز به AA بالاتر میره.
 

MEHDIMDI

کاربر سایت
Apr 20, 2007
1,929
نام
مهدی
بازم میگم MeyT جون . شما مشکلت به نظر من بازی کردن با SDTV هست و به خاطر downscale شدن تصویر Hd در این تلویزیون ها . لبه ها دندونه دندونه میشن و جزئیات شفاف نیستن . من به خاطر تجربه ای که در این زمینه دارم میکم .
امیر جون اتفاقا در SDTV کمتر این اشکالات دیده میشه چون خود تلویزیون رزولیشن بسیار پایینی رو ساپورت میکنه و در حقیقت هیچ اشکالی رو در این مورد نشون نمیده ، ولی مشکل اینجاست که بحث من و نیما داره از مسیر اصلیش منحرف میشه .
اون تیکه پایین و بالا رو برعکس گفتم ! به مثال توجه کنین متوجه میشین منظورم رو . به نظر من توی رزولوشن پایین لبه ها کمتر به نظر میاد حالا درست و غلطش رو نمیدونم. اون جمله رو هم اصلاح میکنم :
والا تا جایی که ذهن من یاری میده هرچی رزولوشن بالاتر باشه , لبه ها هم بیشتر میشه و نیاز به AA بالاتر میره.
نه آریا جان اتفاقا دقیقا درست گفتی شما در رزولیشنهای پایین لبه ها رو دندانه دار میبینی . برای اثبات حرفم شما یه بازی رو روی کامپیوتر با رزولیشن 640 بازی کن و بعد بذارش روی 1024 ، اونوقت حرف من رو متوجه میشی و یا اینکه شما چرا لبه های بازیهای ps2 و کنسولای اون رده و پایینتر (مثلا آتاری) رو دندانه دار میبینی ؟ چون رزولیشن پایینه . همین متال گیر نسخه یکش رو نگاه کن همه چی دندانه داره .اگه بازم قبول نمیکنی از یه متخصص گرافیک میتونی سوال کنی .
---------------------
پ.ن : نمیدونم چرا از رو نمیرم :confused: هر چه میخوام ادامه ندم نمیشه /:)
 

Nima

مدیر انجمن
Feb 25, 2007
8,037
نام
نیما
اون عکسی که شما گذاشتی در هیچ کدوم از 2 مورد AA بکار نرفته ، اگه AA داشت باید اون دندونه ها همگی صاف میشد ، فقط توی سمت راستی اومده لبه ها رو مات کرده و هیچ تاثیری هم نداشته !

اینی که گذاشتی فقط لبه ها رو مات کرده و از بین نبرده ، در حالی که AA لبه ها رو از بین میبره ( اون عکسهایی که صفحه قبل از crysis گذاشته شده رو چرا دقت نمیکنی ؟! ) توی عکسهای Crysis لبه ها مات شده ؟!

رزولوشن هم درسته که اگه پایین تر باشه Aliasing بیشتر نمایش داده میشه ، یعنی مثلا 640 نیاز بیشتری به AA داره تا 1080 .... ولی این چه ربطی به بحث ما داره ؟! شما کلا با AA مشکل داری .
مثلا Gears of War هم توی این نسل از لحاظ AA خیلی خوب بود ( توی بازیهای کنسول ) اونم مشکلات رو خواستن بپوشونن با AA ...

اصولا ما توی این سایت One Man Army های زیادی داشتیم که ظاهرا شما هم یکی از این عزیزان هستی !
 

MEHDIMDI

کاربر سایت
Apr 20, 2007
1,929
نام
مهدی
اون عکسی که شما گذاشتی در هیچ کدوم از 2 مورد AA بکار نرفته ، اگه AA داشت باید اون دندونه ها همگی صاف میشد ، فقط توی سمت راستی اومده لبه ها رو مات کرده و هیچ تاثیری هم نداشته !

اینی که گذاشتی فقط لبه ها رو مات کرده و از بین نبرده ، در حالی که AA لبه ها رو از بین میبره ( اون عکسهایی که صفحه قبل از crysis گذاشته شده رو چرا دقت نمیکنی ؟! ) توی عکسهای Crysis لبه ها مات شده ؟!

رزولوشن هم درسته که اگه پایین تر باشه Aliasing بیشتر نمایش داده میشه ، یعنی مثلا 640 نیاز بیشتری به AA داره تا 1080 .... ولی این چه ربطی به بحث ما داره ؟! شما کلا با AA مشکل داری .
مثلا Gears of War هم توی این نسل از لحاظ AA خیلی خوب بود ( توی بازیهای کنسول ) اونم مشکلات رو خواستن بپوشونن با AA ...

اصولا ما توی این سایت One Man Army های زیادی داشتیم که ظاهرا شما هم یکی از این عزیزان هستی !

نیما جان حق با شما ، اصلا من کاملا دارم اشتباه میکنم .
--------------------------------
این مرحله چهارم چقدر دراماتیک و حماسی شد :((
روند داستان توی مرحله چهارم واقعا زیبا و تاثیر گذار بود . بسی غصه خوردیم .
 

stonecold

کاربر سایت
Oct 26, 2005
991
من الان دارم این بازی رو انجام میدم. ولی خیلی نگرانم بعد که تموم شد دیگه هیچ بازی حال نده. خیلی بازی خوبی هست مخصوصا CUTSENCEها. اصلا بازی یه جورایی مردونه هست. اصلا بچه بازی نیست. مثل خیلی بازیها.
 

Behzad

Come on it's time to go
Administrator
Sep 22, 2005
5,824
نام
بهزاد
از مدیران عزیز بابت انحراف از موضوع اصلی عذر میخوام و از علی جان مدیر سایت بابت عکسهای خوبی که مبین مطالب بالا هستش متشکرم .

اتفاقا اون تصاویر به هیچ وجه در تائید صحبت‌های شما نبود

من کجا گفتم تمام تصویر رو کدر و مات میکنه ؟

این دقیقا پستیه که توی صفحه‌ی اصلی ارسال کردید:

در واقع اون قسمتا رو بنحوی مات و کدر میکنه و یا باعث میشه از اون حالت شارپ و تند در بیاد

شما نوشتی AA لبه‌ی اجسام رو مات و کدر میکنه. در حالی که توی عکسهای Crysis که صفحه‌ی قبل گذاشته شد لبه‌ی هیچ کدوم از اجسام در حالت 16xAA نه کدر شده نه مات

-----

اون عکسی که بالا گذاشتین هم هیچکدومشون AA ندارن. اون عکس سمت راستی بزرگ شده‌ی عکس سمت چپیه و هیچ ربطیم به AA نداره

AA یه تکنیک گرافیکی برای زیباتر کردن بازیه. و هرچقدر هم مقدارش بیشتر باشه باعث میشه که بازی زیباتر به نظر برسه
اگر شما با این جمله‌ها مشکلی داری، یعنی نمیدونی AA چیه

End of Story
 

کاربرانی که این قسمت را مشاهده می‌کنند

Top
رمز عبور خود را فراموش کرده اید؟
or ثبت‌نام سریع از طریق سرویس‌های زیر