Metal Gear Solid 4: Guns of The Patriots

Nima

مدیر انجمن
Feb 25, 2007
8,034
نام
نیما
آقای MehdiMdi اون 15 ساعت که گفتم حداقلش بود که بچه ها تموم کردن ( البته اگه چند بار بازی کنی میشه خیلی کمتر هم بشه ، مثل همه بازیها ) ، روی Hard هم نبود ، مثلا من خودم روی Solid Normal 18 ساعته تموم کردم .

یعنی منظورت اینه که بازیهای انحصاری 360 همگی بی نقص هستند ؟ میشه مثال بزنی ؟ اون قسمت ه در حد platform خودش هم زیاد متوجه نشدم ! یعنی الان حد کدوم چقدره ؟!
اگه ممکنه این قسمت رو بیشتر توضیح بده ....

80 تومن و غیر 80 تومن نداره که ، اتفاقا یکی یه زمانی میگفت چون بازیهای PS3 قیمتش 80 تومنه باید بی نقص باشه و نباید ایراد داشته باشه ، ولی مثلا بازیهای 360 چون کپی ه و 5 تومن واسش پول میدیم دیگه نباید ازش ایراد گرفت . ( این خودش از جملات تاریخی بوده )

خب شما میتونی بگی مثلا این بازی آیا خوبی هم داشته از نظرت ؟ نه اینکه بگی کلا بازیه خوبی ( این بیشتر واسه از سر باز کردنه )
 
آخرین ویرایش:

MEHDIMDI

کاربر سایت
Apr 20, 2007
1,929
نام
مهدی
آقای MehdiMdi اون 15 ساعت که گفتم حداقلش بود که بچه ها تموم کردن ( البته اگه چند بار بازی کنی میشه خیلی کمتر هم بشه ، مثل همه بازیها ) ، روی Hard هم نبود ، مثلا من خودم روی Solid Normal 18 ساعته تموم کردم .

یعنی منظورت اینه که بازیهای انحصاری 360 همگی بی نقص هستند ؟ میشه مثال بزنی ؟ اون قسمت ه در حد platform خودش هم زیاد متوجه نشدم ! یعنی الان حد کدوم چقدره ؟!
اگه ممکنه این قسمت رو بیشتر توضیح بده ....

80 تومن و غیر 80 تومن نداره که ، اتفاقا یکی یه زمانی میگفت چون بازیهای PS3 قیمتش 80 تومنه باید بی نقص باشه و نباید ایراد داشته باشه ، ولی مثلا بازیهای 360 چون کپی ه و 5 تومن واسش پول میدیم دیگه نباید ازش ایراد گرفت . ( این خودش از جملات تاریخی بوده )

خب شما میتونی بگی مثلا این بازی آیا خوبی هم داشته از نظرت ؟ نه اینکه بگی کلا بازیه خوبی ( این بیشتر واسه از سر باز کردنه )
منم تا بحال که فکر کنم اخر مرحله چهارمم حدود 12 ساعت بازی کردم .
نه منظور من چیزی که میگید نیست منظورم اینه که وقتی به دو تا بازی انحصاری در دو پلتفورم مختلف مثل 360 و ps3 نگاه میکنیم مسلما مقایسه ای صورت میگیره که ممکنه در هر کدوم ایرادهایی باشه که توی دیگری نباشه و بالعکس . شاید منهم این ایرادات رو نسبت به نقاط مثبت یه بازی انحصاری از 360 میگیرم که شاید مطرح کردنشدر اینجا درست نباشه ولی بهر حال یه ایراده که البته حتما نکات مثبت و برتری خاصی هم نسبت به رقیب خودش داره . در کل باید بگم که چون شما مخصوصا کلمه کابران فعال 360 رو در جواب انتقاد بنده بکار بردید منهم بناچار باید به این شکل جواب میدادم وگرنه اصلا دوست نداشتم بحث 360 اینجا مطرح بشه . راستش نمیتونم مسئله رو زیاد باز کنم چون احتمالا بلوا بپا میشه امیدوارم که منظورم رو فهمیده باشی .
این بحث 80 تومن هم بخاطر این مطرح کردم که بخاطر علاقه خودم و همچنین قبول داشتن این بازی بعنوان یه بازی بزرگ حاضر به خریدش شدم نه اینکه فقط اشکالاتشو دربیارم و بیام اینجا بگم .
بازم میگم از نظر من aiبازی شدیدا پایین بود که از نظر من بزرگترین نقص بازی بود ( فقط خواهشا نگید چرا با فریدون هم نظری ) .
مسلما این بازی اول داستان عمیق بعدش گیم پلی زیبا و در اخر گرافیک متوسط رو به به بالایی داشت که بنظر من با توجه به قدرت کنسولهای نسل جدید میشد بهتر از اینا روش کار کرد .
 
آخرین ویرایش:

Nathan

کاربر سایت
May 8, 2008
161
نام
امید
اولا که هوش مصنوعی بازی خیلی بالا بود و اینکه PMC ها نمیتونن شما رو به راحتی تشخیص بدن اینه که شما از Octo Camo استفاده میکنید و این لباس باعث میشه که همرنگ محیط بشید و تشخیصتون سخت میشه ولی با این حال هم فقط کافیه درحالت سینه خیز یه تکون کوچک بخورید تا بلافاصله تیر بارون بشید
حتی از فاصله های بسیار دور(تا جایی که میشه دید) اگر سینه خیز نباشید فورا شناسایی خواهید شد و Alert میزنن

اونطوری که بعضی ها دارن حرف میزنن معلومه که دارن بازی رو روی حالت Normal یا Easy یا حتی Very Easy میرن که به نظرشون هوش مصنوعی یا AI بازی کمه .

من خودم از همون بار اول روی آخرین درجه سختی حالت BigBoss Hard رفتم و حدود 21 ساعت و نیم طول کشید تا بازی و تموم کنم و هوش مصنوعی بازی دور از جون همه واقعا پدر درمیاره!

ACT 4 هم به یاد ماندنی ترین مرحله در MGS4 هست و از یادآوری خاطرات اسنیک گرفته تا گرافیک فوق العاده این مرحله و مبارزه با چند باس و چیزهای دیگه که در این تاپیک به خاطر اسپویلر بودن نمیشه گفت همه و همه عالی کار شده
 
Last edited by a moderator:

old_snake

کاربر سایت
Jan 18, 2007
3,509
نام
alireza
بازم میگم از نظر من aiبازی شدیدا پایین بود که از نظر من بزرگترین نقص بازی بود ( فقط خواهشا نگید چرا با فریدون هم نظری ) .
خب شما یک مثال بزنید که AI پایین هست ! اینکه وقتی یه جا هستی میان میگن "ها ؟!" ؟ یا اون که از دور میبینن نمیفهمن ؟

مسلما این بازی اول داستان عمیق بعدش گیم پلی زیبا و در اخر گرافیک متوسط رو به به بالایی داشت که بنظر من با توجه به قدرت کنسولهای نسل جدید میشد بهتر از اینا روش کار کرد.
خواهشاً یکی جواب نیما رو بده. شما 3 تا بازی ـه کنسولی نام ببرید که گرافیکش از این بازی بیشتر باشه. ( فقط 3 تا ! )

اولا که هوش مصنوعی بازی خیلی بالا بود و اینکه PMC ها نمیتونن شما رو به راحتی تشخیص بدن اینه که شما از Octo Camo استفاده میکنید و این لباس باعث میشه که همرنگ محیط بشید و تشخیصتون سخت میشه ولی با این حال هم فقط کافیه درحالت سینه خیز یه تکون کوچک بخورید تا بلافاصله تیر بارون بشید
حتی از فاصله های بسیار دور(تا جایی که میشه دید) اگر سینه خیز نباشید فورا شناسایی خواهید شد و Alert میزنن

در تائید حرف شما، اگر روی Solid Eye باشید، اون بالا ( سمت راست ) یک رادار مانند رو میبینید که دور شما یک دایره ی زرد رنگ کشیده شده و اون نشون دهنده ی این هست که شما تا چه محدوده ای دیده میشید، مثلاً اگر بخوابید یا بنشینید اون دایره ـه بزرگ و کوچیک میشه.

درضمن آقای مهدی خان و سایر دوستان، شما به این نکته هم توجه داشته باشید که MGS4 تنها یک بازی ـه ! نه چیزه دیگه ای ! اگر اینطور بود که PMC ها از همه جا شما رو میدیدند، مطمئناً بازی از جذابیت خودش خارج میشد. تنها اشکالی که از بازی شما ها نگرفتید اینه که چرا اسنیک جون میخوره و در دنیای واقعی اگر یک تیر بزنی به سرِ یک نفر طرف میمیره ولی چرا اسنیک نمیمیره. :laughing:
 

Nima

مدیر انجمن
Feb 25, 2007
8,034
نام
نیما
منم تا بحال که فکر کنم اخر مرحله چهارمم حدود 12 ساعت بازی کردم .
نه منظور من چیزی که میگید نیست منظورم اینه که وقتی به دو تا بازی انحصاری در دو پلتفورم مختلف مثل 360 و ps3 نگاه میکنیم مسلما مقایسه ای صورت میگیره که ممکنه در هر کدوم ایرادهایی باشه که توی دیگری نباشه و بالعکس . شاید منهم این ایرادات رو نسبت به نقاط مثبت یه بازی انحصاری از 360 میگیرم که شاید مطرح کردنشدر اینجا درست نباشه ولی بهر حال یه ایراده که البته حتما نکات مثبت و برتری خاصی هم نسبت به رقیب خودش داره . در کل باید بگم که چون شما مخصوصا کلمه کابران فعال 360 رو در جواب انتقاد بنده بکار بردید منهم بناچار باید به این شکل جواب میدادم وگرنه اصلا دوست نداشتم بحث 360 اینجا مطرح بشه . راستش نمیتونم مسئله رو زیاد باز کنم چون احتمالا بلوا بپا میشه امیدوارم که منظورم رو فهمیده باشی .
این بحث 80 تومن هم بخاطر این مطرح کردم که بخاطر علاقه خودم و همچنین قبول داشتن این بازی بعنوان یه بازی بزرگ حاضر به خریدش شدم نه اینکه فقط اشکالاتشو دربیارم و بیام اینجا بگم .
بازم میگم از نظر من aiبازی شدیدا پایین بود که از نظر من بزرگترین نقص بازی بود ( فقط خواهشا نگید چرا با فریدون هم نظری ) .
مسلما این بازی اول داستان عمیق بعدش گیم پلی زیبا و در اخر گرافیک متوسط رو به به بالایی داشت که بنظر من با توجه به قدرت کنسولهای نسل جدید میشد بهتر از اینا روش کار کرد .

راجع به AI که میگی بعضی وقتها از سایه هم تشخیص میدن ولی بعضی وقتها از نزدیک ... اصولا اون بالا ، سمت راست تصویر یک % وجود داره برای Octo Camo هست .
اگه اون بالای 80 % باشه تشخیص Snake خیلی سخت میشه که البته به درجه آسونی بازی هم ربط داره ! خلاصه این که PMC ها از چه فاصله ای شما رو تشخیص بدن و توی چند ثانیه نسبت به شما واکنش نشون بدن ربط کاملا مستقیم داره به درصد OctoCamo .

اون 80 تومن هم من متاسفم که سرتون کلاه رفته و یک بازی متوسط رو با این قیمت خریداری کردید ( طبق گفته های شما بخوای نخوای MGS 4 یک بازی متوسط هست )
ضمنا این بهترین بازی PS3 بوده ، بنابراین پیشنهاد میکنم دیگه پولتون رو واسه بازیهای PS3 حروم نکنید ، چون از MGS 4 بهتر نخواهند بود !

راجع به گرافیک هم به این نتیجه رسیدم که من یا کورم یا به هر حال یه مشکلی دارم ، چون متاسفانه از نظر من اگه MGS 4 هیچی نداشته باشه ( که البته داره از نظر من ) ولی گرافیک خیلی بالایی داره ، یعنی توی بازیهای کنسولی که من تا حالا بازی کردم ( همه رو بازی کردم ) از نظر من بدون شک جزء 3 تای اوله ( نمیگم اول یا دوم یا سوم ، چون به هر حال سبک گرافیک بازی ها با هم فرق میکنه ، شاید درست نباشه ترتیب بذاریم ) ...
بعد شما میگی متوسط رو به بالا ! چی بگم والا ، خداییش به خودم شک کردم ! جدی شاید شماها یه چیزایی بازی میکنید که ما تا حالا ندیدیم .
البته امیدوارم شما در ذهنت با بازیهایی که تا حالا وجود داشتند مقایسه کرده باشی و واسه خودت یه چیزه رویایی نساخته باشی !

اگه 1 % به خودم شک داشتم که این چیزایی که راجع به MGS 4 میگم از روی فن بازی هست اینقدر حرص نمیخوردم ، ولی متاسفانه الان خیلی دارم حرص میخورم ! :biggrin1:
 

MEHDIMDI

کاربر سایت
Apr 20, 2007
1,929
نام
مهدی
راجع به AI که میگی بعضی وقتها از سایه هم تشخیص میدن ولی بعضی وقتها از نزدیک ... اصولا اون بالا ، سمت راست تصویر یک % وجود داره برای Octo Camo هست .
اگه اون بالای 80 % باشه تشخیص Snake خیلی سخت میشه که البته به درجه آسونی بازی هم ربط داره ! خلاصه این که PMC ها از چه فاصله ای شما رو تشخیص بدن و توی چند ثانیه نسبت به شما واکنش نشون بدن ربط کاملا مستقیم داره به درصد OctoCamo .

اون 80 تومن هم من متاسفم که سرتون کلاه رفته و یک بازی متوسط رو با این قیمت خریداری کردید ( طبق گفته های شما بخوای نخوای MGS 4 یک بازی متوسط هست )
ضمنا این بهترین بازی PS3 بوده ، بنابراین پیشنهاد میکنم دیگه پولتون رو واسه بازیهای PS3 حروم نکنید ، چون از MGS 4 بهتر نخواهند بود !

راجع به گرافیک هم به این نتیجه رسیدم که من یا کورم یا به هر حال یه مشکلی دارم ، چون متاسفانه از نظر من اگه MGS 4 هیچی نداشته باشه ( که البته داره از نظر من ) ولی گرافیک خیلی بالایی داره ، یعنی توی بازیهای کنسولی که من تا حالا بازی کردم ( همه رو بازی کردم ) از نظر من بدون شک جزء 3 تای اوله ( نمیگم اول یا دوم یا سوم ، چون به هر حال سبک گرافیک بازی ها با هم فرق میکنه ، شاید درست نباشه ترتیب بذاریم ) ...
بعد شما میگی متوسط رو به بالا ! چی بگم والا ، خداییش به خودم شک کردم ! جدی شاید شماها یه چیزایی بازی میکنید که ما تا حالا ندیدیم .
البته امیدوارم شما در ذهنت با بازیهایی که تا حالا وجود داشتند مقایسه کرده باشی و واسه خودت یه چیزه رویایی نساخته باشی !

اگه 1 % به خودم شک داشتم که این چیزایی که راجع به MGS 4 میگم از روی فن بازی هست اینقدر حرص نمیخوردم ، ولی متاسفانه الان خیلی دارم حرص میخورم ! :biggrin1:

از بحث ai خارج بشیم بهتره هر کی هر طور دوست داره میتونه برداشت کنه .
من نمیدونم کجای پستم گفتم بازی متو سطیه :confused:(البته گرافیک رو گفتم متوسط رو به بالا که اگه بخوای میانگین نظر من به این بازی رو بگیری تقریبا عالی میشه)) این بازی از نظر من جزو سه بازی برتری بوده که از بیش از یک سال پیش که 360 و دو ماه پیش که ps3 گرفتم ، بازی کردم و بخاطر همین هم روش حساسم و ازش ایراد میگیرم ( دقیقا مثل موقعی که geow رو بازی میکردم ) .
مسلما این 80 تومن رو بخاطر بهترین بودن این بازی در ps3 پرداخت کردم و غیر از این بود بهیچ وجه همچین پولی رو نمیدادم ، کما اینکه واسه آنچارتد که قبل از این بهترین بازی انحصاری این کنسول بود نپرداختم .
در مورد گرافیک عرض کنم هر کس برای خودش دید خاصی نسبت به گرافیک داره و باید دید که شما به گرافیکی میگید عالی و چه گرافیکی رو بد میدونید و البته من هم همینطور . شما باید بجای پافشاری روی حرف خودتون دلیل بیارید مثلا توی مرحله سوم شما چه نقاط مثبتی از نظر گرافیک دیدید که اونو جزو سه بازی برتر میدونید ؟ در مرحله چهارم چطور و یا حتی اول . قبول دارم که مرحله دوم گرافیک زیبایی داشت و همچنین بسیار خوب روش کار شده بود که یه نمونه اون میشه به بوته ها و درختها اشاره کرد و همینطور رودخونه که آب داخلش عالی بود و موقعی که داخلش میشدی واقعا احساس وارد شدن به رودخونه رو داشتی . توی مرحله چهارم که میشه گفت توی گیم پلی و داستان و وقایع اون توی چهار مرحله اول بازی فوق العاده بود یه ذره به اطرفتون نگاه کنید مخصوصا موقعی که داخل سالن بزرگ با ومپ میجنگید ، اون بتنها و خرابیها تا چه حد نظر شما رو جلب کرد ؟ اصلا چیزی دیدی که با خودتون بگید عجب گرافیکی ؟ یا اینکه انقدر غرق گیم پلی زیبا و جذاب و همینطور داستان بازی بودید فراموش کردید به در و دیوار خوب نگاه کنید ؟ بگذریم ازاینکه توی اون مرحله یه محیطهایی توی برف و بوران بود که چیزی دیده نمیشد و یا اینکه توی ساختمو نهای صنعتی که به دلیل قرار گرفتن در اون محیط سرد و مه آلود کاملا یه محیط سرد و بی روح بنظر میرسید و صدها بار توی بازیهای دیگه هم دیده شده .
شما اینطور که گفتید همه بازیها رو روی همه کنسولا انجام دادید ، پس لطف کنید برتریهایی که مرحله اول این بازی نسبت به graw 2 داشت که میشه گفت ازنظر محیط شبیه هم بودن بگید
همینطور انفجارات رو باهاش مقایسه کرد؟ (هر چند نمیخوام انفجاراتشو با لاست پلانت مقایسه کنم )؟
اینرو قبول کنید که نه تنها این بازی بلکه تمام بازیهای بزرگ ضعفهایی هم دارن که گرافیک تقزیبا جزو لاینفک این اشکالاته چون مسلما بازیسازها سعی میکنن بیشتر روی کلیات کار کنن تا جزئیات تا هم وقت کمتری رو صرف کنن و هم طرفداران رو راضی نگه دارن ( این کلیات شامل گیم پلی ، داستان ، صدا گذاری و تبلیغات میشه)، حالا در بعضیا کمتر و بعضیا هم بیشتر . بازیسازها سعی میکنن نسبت به احساسی که گیمر ها نسبت به هر یه بازی خاص دارن اونو بسازن که مطمئنا احساس دوستداران متال گیر بیشتر بخاطر داستان و خاطراتشون و گیم پلی خوبشه .
ولی بازم میگم در این بازی گرافیکی که بخواد چیزی فراتر از بازیهای بزرگ دیگه باشه و یا محیطی بدیع و منحصر به این بازی باشه ندیدم .
بهر حال این یکی از بهترین بازیهایی بود که انجام دادم و مطمئنا به این زودیا از خاطرم پاک نمیشه و سعی هم دارم نسخه های قبلی رو هم بازی کنم .
 
آخرین ویرایش:

Nima

مدیر انجمن
Feb 25, 2007
8,034
نام
نیما
ببین راجع به گرافیک ، اگه میخوای مثلا من بشینم واست جزء به جزء بگم چه نکاتی داره ، میتونم به این نکات اشاره کنم :

1- انفجارهاش و مخصوصا افکت دود از نظر من خیلی خوب بود و خیلی طبیعی بود . وفتی روی زمین تیراندازی میکردی اون رد تیر و گرد و غباری که بلند میشد خیلی خوب بود .

2- همون مرحله 4 برفش رو تا حالا توی هیچ بازی ای ندیده بودم و بهترین افکت برف بود .

3- افکت آبش خیلی خوب بود .

4- Texture های زیبایی داشت .

5- شخصیت ها خوب طراحی شده بودن و جزئیات بالایی داشتند ، از نظر تعدا Polygon ها هم خیلی خوب بود .

6- AA بازی اگه فقط سایه های ACT 1 رو در نظر نگیری ، توی بازیهای کنسول خیلی خوب بود ( 2 - 3 تا بازی هستند که از این نظر برای کنسول خوبن که MGS 4 یکی از اونهاست )

مرحله 4 که میگی سرد و بی روح بود ، خب باید اونطوری بود ، انتظار داری توی یک منطقه متروکه و یخ زده جشن و بزن و بکوب و چراغونی میدیدی ؟! اون مرحله کاملا میطلبید که اون فضا رو داشته باشه .
مرحله 3 هم به نظر من زیباترین گرافیک رو داشت ... و قسمت آخرش روی موتور که واقعا عالی بود ...

Act 5 رو من زیاد گرافیکش رو دوست نداشتم ، چون همه چی صاف و صوف بود و Texture خاصی هم نداشته ...

کی گفته که فراتر از بازیهای بزرگ ؟! همین دیگه ، شماها نمیدونم چرا انتظار شق القمر دارید از این بازی ، خب اینم توی همین نسل اومده و بر روی همین کنسول ! اما باز هم میگم این بازی بدون شک جزء 3 تای اول توی گرافیکه .
اصلا انتظار نداشتم بیای Graw 2 رو بیاری وسط !!!! Graw 2 بین بازیهای این نسل شاید از نظر فیزیک خیلی خوب باشه ، ولی فاکتورهای گرافیکی و مخصوصا Visual ی خیلی جالبی نداره !

من اولش هم این سوال رو پرسیده بودم ولی متاسفانه جواب ندادی ! اگه اینجا نمیخوای بگی حداقل توی PM جواب منو بده ، چون واقعا میخوام بدونم که 3 تا بازی توی این نسل نام ببری که از MGS 4 گرافیک بیشتری داشته باشه . ( خواهشا اینو جواب بده )

اینم بگم که در کل مهمترین فاکتوری که من روی گرافیک MGS 4 تاکید دارم ، زیبایی هست ، یعنی چیزی که چشمام میبینه زیباست و لذت میبرم . حالا شاید از نظر های تکنیکی اختلاف نظر داشته باشیم ، ولی باز هم تاکید میکنم که گرافیک MGS 4 خیلی زیباست .
 

MEHDIMDI

کاربر سایت
Apr 20, 2007
1,929
نام
مهدی
ببین راجع به گرافیک ، اگه میخوای مثلا من بشینم واست جزء به جزء بگم چه نکاتی داره ، میتونم به این نکات اشاره کنم :

1- انفجارهاش و مخصوصا افکت دود از نظر من خیلی خوب بود و خیلی طبیعی بود . وفتی روی زمین تیراندازی میکردی اون رد تیر و گرد و غباری که بلند میشد خیلی خوب بود ..[/[/QUOTE
دقیقا من خلاف نظر شما رو دارم واقعا از نظر شما دود در این بازی طبیعی بود ؟ شما یه بار دیگه افکتهای انفجار توی لاست پلانت و یا graw رو نگاه کن همچنین افکتهایی که در انفجارات جی تی ای 4 وجود داشت . واقعا فکر میکنید وقتی ربوتها و یا اون پرند ه ها منفجر میشدن انجارشون عالی بود ؟!
یه چیزی بگم راجع به اون دودی که موقع شلیک روی زمین ایجاد میشه ، فقط خواهشا دوستان موضع گیری نکنن :
توی geow که دو سال پیش عرضه شد خیلی از دوستان اگه دقت کرده باشه دیدن که پس از شلیکهای متوالی اگه خشاب رو عوض کنید متوجه سرخی شعله پوش اسلحه و همچینین گرمای ایجاد شده در اطراف لوله اسلحه که بصورت امواج گرما دیده میشد . این مثال رو آوردم که ببینید بازیسازان حتی قبل از اینها این نکات رو توجه میکردن که البته فقط در بازیهای بزرگ دیده میشه .
2
- همون مرحله 4 برفش رو تا حالا توی هیچ بازی ای ندیده بودم و بهترین افکت برف بود .
من نمیدونم برف چطور افکتی باید داشته باشه که شما تابحال ندیدید !!! غیر از دونه های سفیدی بود که از آسمون میومد و زمینی که کاملا سفید بود ؟ در ضمن بقدری aa در این مرحله زیاد بود که هیچ چیز واضح دیده نمیشد به عبارتی اشکالاتی که در این مرحله در محیط باز وجود داشت با این روش پوشونده بودن .
3
- افکت آبش خیلی خوب بود .
این رو هم من اقرار کردم
4
- Texture های زیبایی داشت .
این رو هم من اصلا قبول ندارم مخصوصا توی بعضی مراحل اصلا جالب نبود .
5.
- شخصیت ها خوب طراحی شده بودن و جزئیات بالایی داشتند ، از نظر تعدا Polygon ها هم خیلی خوب بود .
طراحی شخصیتها هم خوب بود ولی در مورد Polygon باید عرض کنم بخاطر نوع محیط چیز خاصی بچشم نمیخورد چون اکثرا محیطها صنعتی و بقولی ماشینی بودن .
6
- AA بازی اگه فقط سایه های ACT 1 رو در نظر نگیری ، توی بازیهای کنسول خیلی خوب بود ( 2 - 3 تا بازی هستند که از این نظر برای کنسول خوبن که MGS 4 یکی از اونهاست )
تکنیک aa علاوه بر مزایایی که در بهتر جلوه دادن لبه ها در گرافیک داره خود بعنوان یه لاک غلط گیر در بازیها برای بازیسازان کاربرد داره .
مرحله 4 که میگی سرد و بی روح بود ، خب باید اونطوری بود ، انتظار داری توی یک منطقه متروکه و یخ زده جشن و بزن و بکوب و چراغونی میدیدی ؟! اون مرحله کاملا میطلبید که اون فضا رو داشته باشه .
این جوابهای شما باعث میشه که فکر کنم شما دارید کاملا مغرضانه در مورد نظرات من پاسخ میدید . منم عرض نکردم که باید واسمون چراغونی میکردن و یا ریسه میکشید ن و پلاکارد میزدن بلکه در جواب شما که گرافیک بازی رو عالی توصیف کرده بودید عرض کردم توی اون مرحله که محیط خاصی وجود نداشت که بخواید ازش تعریف کنید هر چه بود برف و سرما و محیطهای بی روح .
مرحله 3 هم به نظر من زیباترین گرافیک رو داشت ... و قسمت آخرش روی موتور که واقعا عالی بود ..
همین نکاته که میگم ما کاملا خلاف عقیده هم رو داریم . شما که میگید مرحله پنجم صاف و صوفه پس اون محیط شهر رو که دنبال اون شخص میرفتید رو انگار یادتون رفته و یا اون ساختمونی که روش با باس جنگیدید! این نظرتون اصلا با نظراتتون همخوانی نداره .
Act5
رو من زیاد گرافیکش رو دوست نداشتم ، چون همه چی صاف و صوف بود و Texture خاصی هم نداشته ...
خیلی ازمحیطهای بازی یر از مرحله دوم محیطی با بافت این مرحله داشتن ولی با رنگ و لعابی متفاوت .
کی گفته که فراتر از بازیهای بزرگ ؟! همین دیگه ، شماها نمیدونم چرا انتظار شق القمر دارید از این بازی ، خب اینم توی همین نسل اومده و بر روی همین کنسول ! اما باز هم میگم این بازی بدون شک جزء 3 تای اول توی گرافیکه ..
اینم نظر شما که کاملا محترمه ولی من شخصا هر چی جلوتر میریم انتظار شق القمر از بازیها دارم چون سازندگان اینطور معرفیشون میکنن و قبل از ریلیز با جملات بدیع و وسوسه انگیز همه رو به اوج توهم میبرن و همچنین تریلرهای خاصی که تفکر خاصی رو به بیننده القا میکنه .
اصلا انتظار نداشتم بیای Graw 2 رو بیاری وسط !!!! Graw 2 بین بازیهای این نسل شاید از نظر فیزیک خیلی خوب باشه ، ولی فاکتورهای گرافیکی و مخصوصا Visual ی خیلی جالبی نداره !
شما افکت انفجار رو یه بار دیگه توی اون بازی دقت کن . همچنین نور پردازی رو .

من اولش هم این سوال رو پرسیده بودم ولی متاسفانه جواب ندادی ! اگه اینجا نمیخوای بگی حداقل توی PM جواب منو بده ، چون واقعا میخوام بدونم که 3 تا بازی توی این نسل نام ببری که از MGS 4 گرافیک بیشتری داشته باشه . ( خواهشا اینو جواب بده )
شما خودت مدیر انجمنی قبول کن اگه بگم تاپیک رو هواست . تو pm بهت میگم .


اینم بگم که در کل مهمترین فاکتوری که من روی گرافیک MGS 4 تاکید دارم ، زیبایی هست ، یعنی چیزی که چشمام میبینه زیباست و لذت میبرم . حالا شاید از نظر های تکنیکی اختلاف نظر داشته باشیم ، ولی باز هم تاکید میکنم که گرافیک MGS 4 خیلی زیباست .
نظرات نه تنها شما بلکه تمام دوستان محترم و درخور احترامه .
 

soroushq

کاربر سایت
May 5, 2006
350
نام
سروش دیگه!
اینم نظر شما که کاملا محترمه ولی من شخصا هر چی جلوتر میریم انتظار شق القمر از بازیها دارم چون سازندگان اینطور معرفیشون میکنن و قبل از ریلیز با جملات بدیع و وسوسه انگیز همه رو به اوج توهم میبرن و همچنین تریلرهای خاصی که تفکر خاصی رو به بیننده القا میکنه .
اینهایی که شما میگید رو میشه به بازیهای دیگه نسبت داد ولی قبل از ریلیز این بازی ، کوجیما در موردش چی گفته بود یا چی نشون داده بود که با خود بازی تفاوت داشته باشه؟
به نظر من خود بازی یه سورپرایز بود چون از اون چیزهایی هم که فکر میکردم سر تر بود.
--------------------------------

تو بازی به یه چیزی دقت کردین
تو قسمت Camoflag برای vest
اسم پترن اول "خاکی(Khaki)" ، اسم آخری "مار پت(Mar Pat)"هست.
آخر سر نفهمیدیم دلیلی وجود این کلمات فارسی تو سری(البته 4و3) چی هست!
 
آخرین ویرایش:

Wroth Master

کاربر سایت
Jun 21, 2007
1,264
نام
بهزاد
آخر سر نفهمیدیم دلیلی وجود این کلمات فارسی تو سری(البته 4و3) چی هست!

اصلا تو یه مصاحبه با کوجیما دیدم که زیرنویس کرده بود :

.The original plot for the game was very different. the setting was iran and iraq
حالا چیز زیاد مهمی هم نیستا !! ولی دیدی پس فردا گفتن MGS هم سیاسی ه و مستهجن !!!! از این جماعت ... هیچی بعید نیست !!!
 
آخرین ویرایش:

Nima

مدیر انجمن
Feb 25, 2007
8,034
نام
نیما
آقای MEHDIMDI به هر حال ظاهرا نظر و سلیقه من و شما خیلی با هم تفاوت داره ، بگذریم ....

اما خواهشا این قضیه AA رو جای دیگه نگید ( اصلا کاری به MGS 4 ندارم ، کلی میگم ) . استفاده از Anti Aliasing در بازیها یک اقدام 100 % مثبت هست ، هر چقدر هم بیشتر باشه ( 4x - 8x - 16x ) تاثیر مثبت تر بر روی گرافیک و زیبایی بازی میزاره . به هیچ وجه هم نمیتونه ضعفی رو بپوشونه !!! یعنی اصلا چه ربطی میتونه به چیز دیگه ای داشته باشه ؟!
من واقعا تعجب کردم که شما چجوری همچین چیزی کشف کردی که سازنده های بازی میتونن از AA به عنوان لاک غلط گیر استفاده کنن ! یعنی چه چیزی رو میتونه بپوشونه ؟!!

همه سازنده ها و گیمر ها از خداشونه تا جایی که سخت افزار بهشون اجازه میده و لطمه ای به FrameRate بازی نخوره ، AA رو بالاتر ببرن ! بعد شما از این موضوع انتقاد میکنی ؟!!!

AA زیاد بود ، چیزی واضح دیده نمیشد ؟!!!!!!!!! :eek: جل الخالق .... یعنی چی ؟!!!!!!
 

Dinosaur

Loyal Member
Sep 29, 2005
17,005
نام
آریا
تو بازی به یه چیزی دقت کردین
تو قسمت Camoflag برای vest
اسم پترن اول "خاکی(Khaki)" ، اسم آخری "مار پت(Mar Pat)"هست.
آخر سر نفهمیدیم دلیلی وجود این کلمات فارسی تو سری(البته 4و3) چی هست!
اون Markhor که توی MGS3 بود , منظورش ترجمه Snake Eater به فارسی نبوده ! ( البته هنوزم فکر میکنم شاید یه ربطی داشته باشه :D ) ولی Markhor کلآ یه نوع بز پاکستانی هست و توی MGS3 هم اسم اون بزها مارخور بود.
Khaki هم توی انگلیسی استفاده داره و به معنی همون لباس خاکی رنگ نظامی هست.
 

iwes

کاربر سایت
Sep 2, 2006
1,707
نام
محمد
به نظر من هم اگه بخوایم 3 تا از بهترین بازیهای کنسولی از نظر گرافیکی نام ببریم mgs4 از اونهاست که به نظرم اینجور میشه
uncharted
gow
mgs4
 

MEHDIMDI

کاربر سایت
Apr 20, 2007
1,929
نام
مهدی
آقای MEHDIMDI به هر حال ظاهرا نظر و سلیقه من و شما خیلی با هم تفاوت داره ، بگذریم ....

اما خواهشا این قضیه AA رو جای دیگه نگید ( اصلا کاری به MGS 4 ندارم ، کلی میگم ) . استفاده از Anti Aliasing در بازیها یک اقدام 100 % مثبت هست ، هر چقدر هم بیشتر باشه ( 4x - 8x - 16x ) تاثیر مثبت تر بر روی گرافیک و زیبایی بازی میزاره . به هیچ وجه هم نمیتونه ضعفی رو بپوشونه !!! یعنی اصلا چه ربطی میتونه به چیز دیگه ای داشته باشه ؟!
من واقعا تعجب کردم که شما چجوری همچین چیزی کشف کردی که سازنده های بازی میتونن از AA به عنوان لاک غلط گیر استفاده کنن ! یعنی چه چیزی رو میتونه بپوشونه ؟!!

همه سازنده ها و گیمر ها از خداشونه تا جایی که سخت افزار بهشون اجازه میده و لطمه ای به FrameRate بازی نخوره ، AA رو بالاتر ببرن ! بعد شما از این موضوع انتقاد میکنی ؟!!!

AA زیاد بود ، چیزی واضح دیده نمیشد ؟!!!!!!!!! :eek: جل الخالق .... یعنی چی ؟!!!!!!
ببین نیما جان حتما میدونی که کار aa چیه . در واقع باعث میشه لبه های تیز و دندانه دندانه رو نرم و صاف نشون بده و در واقع اون قسمتا رو بنحوی مات و کدر میکنه و یا باعث میشه از اون حالت شارپ و تند در بیاد . بذار یه مثال بهتر بزنم شما اگه دیده باشد کسانی که طراحی با مداد انجام میدن بعد از کشیدن طرحشون روی بعضی قسمتها و خطها رو با مالیدن انگشت از حالت خشکی و تیزی درمیارن نرم میکنن که در واقع باعث میشه اون طرح و نقاشی زیباتر بنظر بیاد و در واقع این روش از طرفی برای زیباتر شدن طرح و از طرف دیگه برای پوشونده اشکالات بکار میاد و یا اینکه در روتوش عکسهای دیجیتالی و استفاده از فتو شاپ *****هایی وجود دارن که استفاده از اونا باعث میشه اشکالات عکس از بین بره و در واقع زیباتر بنظر بیان در حالی که اگه عکاس در همون ابتدای عکس گرفتن به نکات ریز و تخصصی عکاسی دقت میکرد استفاده از این ***** ها و ابزارها به حداقل میرسید هر چند که بازهم یکسری کارها روی اون الزامی و حتمیه .نمونه جدید و واضح این موضوع در جی تی ای 4 کاملا مشاهده شد ، همه دیدیم که در این بازی بطرز چشمگیری از aa استفاده شده بود (البته شنیدم نسخه ps3 کمتر از 360 aa داشت) با این احوال بازهم لبه های بسیار دندانه دار و بدی رو در این بازی میدیدیم . در حالی که شما در بازی مثل acc همچین چیزی رو میدید ؟ آیا لازم بود در اون بازی از aa با درجه بالا استفاده بشه ؟ aa تا یه حد خاصی برای زیبایی و نرم شدن گرافیک بازی خوبه ولی از اون به بعد تاثیرش بیشتر در از بین بردن اشکالات خاصی بکار میره . مخصوصا در بازیهایی که از چند ضلعیهایی( Polygon )با کیفیت پایین و یا در بازیهایی که نوع محیط و حجمشون باعث میشه از aa استفاده بیشتری بکنن .
شما فکر میکنید در اون صحنه های برفی و در محیط باز اگه از aa بیشتر استفاده نمیشد شما چه صحنه هایی رو میدیدی؟ چرا در مرحله دوم به این شکل استفاده نشده بود ؟
شما فکر میکنید سخت افزار ps3 و یا 360 توانایی کشش aa رو از این حد فراتر نداره ؟ !
 
آخرین ویرایش:

کاربرانی که این قسمت را مشاهده می‌کنند

Top
رمز عبور خود را فراموش کرده اید؟
or ثبت‌نام سریع از طریق سرویس‌های زیر