Multi Platform Metal Gear Solid Δ Snake Eater

سازنده
Konami
ناشر
Konami
پلتفرم‌ها
  1. PC
  2. PlayStation 5
  3. Xbox Series X|S

top_logo.png

Developer: KDE, Virtuos
Publisher: Konami
Genre: Tactical Espionage Action
Platforms: PlayStation 5 / Xbox Series X|S / Microsoft Windows
Release Date: 2024


Xbox - Xbox Tokyo Game Show 2024 Broadcast [RKNhGrXYiHg - 1066x600 - 46m40s].jpg


پس از مدت‌ها انتظار در نهایت بازسازی یکی از تحسین شده‌ترین عناوین نسل شش توسط کونامی معرفی شد؛ این بار با پسوند دلتا که به معنای تولدی دوباره برای این سری محسوب می‌شود.
بازی توسط استدیو داخلی کونامی به همراه استدیو سنگاپوری Virtuos به عنوان استدیو پشتیبان در دست ساخت قرار دارد.


ss_02.jpg ss_09.jpg

یوجی کارکادو کارگردان خلاق The Phantom Pain به عنوان کارگردان این عنوان معرفی شده است و بر پروسه ساخت بازی نظارت دارد.
David Hyter به عنوان صداگذار اسنیک باز‌می‌گردد؛ نقشی که Kiefer Sutherland در Ground Zero و The Phantom Pain عهده‌دار آن بود.


ss_12.jpg ss_17.jpg

زخم‌هایی که اسنیک در طول بازی برمی‌دارد به صورت دائم بر روی بدن او باقی خواهد ماند.
این دائمی بودن اثرات دنیای اطراف بر روی اسنیک برای لباس وی نیز صدق می‌کند، برگ درختان، گل و لای باتلاق‌ها و جای گلوله اثری دائمی بر روی پوشش وی خواهد داشت.


ss_mt_01.jpg ss_mt_02.jpg

دوربین سوم شخص بازی حالتی شبیه فانتوم پین دارد. سازندگان همچنین برای بازیکنان قدیمی دوربین Legacy Style را در نظر گرفته‌اند. آن‌ها پا را از این هم فراتر گذاشته و فیلتر رنگی متعلق به عنوان اصلی را هم برای این اثر بازسازی کرده‌اند که بازیکنان به راحتی می‌توانند در بخش تنظیمات آن را تغییر دهند.
کونامی تأیید کرده است هیدئو کوجیما (خالق سری متال گیر) و یوجی شینکاوا (کانسپ آرتیست سری) هیچ نقشی در ساخت این بازسازی ندارند، با این حال سازندگان تمام تلاش خود را برای وفادار ماندن به عنوان اصلی به کار خواهند گرفت.

ss_mt_04.jpg ss_mt_03.jpg




 
آخرین ویرایش:
در مورد بالن و فرستادن سرباز به هوا صحبت کردید که خب این موضوع در ساختار بازی هیچ ایرادی نداره.
یعنی اگر peace walker رو بازی کرده باشید, به اون تاثیری که روی گیم پلی داره کاملا متوجه میشید.
ترکیب و ایجاد تیم های مختلف در بخش های مختلف برای کارهای مختلف
درضمن متال گیر در همه نسخه ها یک قسمت فان هم داشت.
الان مثلا رفتن داخل بشکه یا جعبه وسط میدان جنگ چیز عادی هستش؟ نه نیست و رفتن به هوا توسط بالن هم ترکیبی هستش که فقط کوجیما میتونه اونو دربیاره.
 
فاقد گیم پلی درست؟
انصافا گیم پلی mgsv ای که 2015 منتشر شده تو هیچ گیم دیگه ای (حداقل تو فرنچایز های معروف) ندیدم
دقیقا کدوم بخششو توی هیچ گیم دیگه ای ندیدید ؟
توی گیم پلی که هوش مصنوعی اشکالات زیادی داره
شاهد عدم توازن در بازی هستیم وقتی کوایت همراتون میشه رسما ابکی میشه بازی خیلی راحت از فاصله دور رنده میکنید ان پس سی رو اگر انتخاب کنید کسی همراهتون نباش باز خودش یه مشکلات دیگه رو فراهم میکنه
انیمیشن ها که به غایت خشک طراحی شدن که واقعا به حس حال بازی لطمه میزنه
بازی تکلیفش با خودش معلوم نیس فانتزی یا ریل
المان های مخفی کاریش به نسبت رقباش کمتر
دیگه از کجاش بگم برات
تازه این برای متال گیر ۵ که فنای کوجیما میگن بهترین گیم پلی داره بین بازی هاش بازی های دیگش که کلا تعطیل هستن توی این بخش
 
در مورد بالن و فرستادن سرباز به هوا صحبت کردید که خب این موضوع در ساختار بازی هیچ ایرادی نداره.
یعنی اگر peace walker رو بازی کرده باشید, به اون تاثیری که روی گیم پلی داره کاملا متوجه میشید.
ترکیب و ایجاد تیم های مختلف در بخش های مختلف برای کارهای مختلف
درضمن متال گیر در همه نسخه ها یک قسمت فان هم داشت.
الان مثلا رفتن داخل بشکه یا جعبه وسط میدان جنگ چیز عادی هستش؟ نه نیست و رفتن به هوا توسط بالن هم ترکیبی هستش که فقط کوجیما میتونه اونو دربیاره.
البته فولتون از واقعیت برداشته شده :D
Fulton surface-to-air recovery system - Wikipedia
 
در مورد متال گیر ۵ تا انتقادی میشه که بازی کلی ایراد داره میرن پشت متا میگن اگه این واقعا بد بود هیچوقت منتقدا نمره بالا نمیدادن بعد همینا در مورد اخرین بازی استاااد همون شبیه ساز پیاده رویه که نمره های پایین تری گرفت و کم تر از حد انتظار ظاهر شد یهو میگن نظر منتقدا مهم نیست اینا نتونستن استااد و درک کنن
اینا همین قدر مبتذل و بی منطقن
بساط این متا و جوایزم که چندین سال بهش اویزونید هم با اومدن استارفیلد جمع میشه
همیشه برام سوال بوده متا میاد تلاش سازنده رو ارزش گذاری میکنه و دستاوردهایی که داشته چه طورgta یا rdr که ساختنشون اون همه زحمت داره و یک دستاورد فنی باید متای یکسانی با زلدا داشته باشن
نمیگن زلدا بازی خوبی نیست ولی چرا باید اونا ۹۶ یا ۹۷ بشن زلدا هم ۹۶ بشه
مشکل شما اینه که فکر میکنی ip های سونی به تنهایی مجاب کنندس
دوست عزیز صرف گرفتن متای بالا و جوایز که تضمین کننده فروش خیلی بالا و مداوم نیس
تو دنیایی که اکثر گیمر ها به فکر بازی های انلاینن و پول بابتش میدن ip هایی مثل cod و ... که تایین کنندن نه متا و جوایز
واقعا اندریت ترین بازی امسال اصلا حقش این متا پایین نیست
گرافیک عالی گیم پلی مناسب داستانشم خوب متا بالای ۸۰ حداقل چیزی که لیاقتشو داره
واقعا دیگه سیستم نمره دهی منتقدا خیلی عجیب شده
خوب میگفتی چی مبتذل؟ :D
 
کلا هر چند وقت یه بار ازین نوع یوزرهای اتنشن سیکر پیدا میشن تو فروم همشونم تو دو تا چیز مشترکن. مخالفت بدون منطق و هارش و فرار کردن وقتی بقیه ریپلای میکنن. پس نظر من این که انرژیتون نذارید با همچین افرادی بحث کنید چون این افراد برای بحث نیومدن.
+++++

فقط یه سری دروغ گفتن باید اصل قضیه رو بگم:
۱-هیچ کس درمورد DS نگفت منتقدا درکش نکردن چون اصلا فیل نشد و متای عالی فقط نگرفت (متای خوبی گرفت)، بچه ها گفتن بازی اوانگارد هست، خیلی از سایت های مهم بهش نمره بالا دادن و اون سالم که اومد نامزد بازی سال شد
۲-گیم پلی منسوخ هم که میگی دلیلش حتما اینه نمیتونی مخفی کاری بازی کنی
بهترین بازی سبک مخفی کاری بوده و هست!!!

درنهایت باید این نوید رو بدم که بزودی به فوز تجربه آشغالی که ویرتوس میسازه نائل میاید جای ما هم بازی کنید و به کمال برسید. رموز فلسفی-روانشناسی تمساح و طوطی و مورچه هم فراموش نکنید تو بطن بازی کشف بفرمایید.
 
دقیقا کدوم بخششو توی هیچ گیم دیگه ای ندیدید ؟
توی گیم پلی که هوش مصنوعی اشکالات زیادی داره
شاهد عدم توازن در بازی هستیم وقتی کوایت همراتون میشه رسما ابکی میشه بازی خیلی راحت از فاصله دور رنده میکنید ان پس سی رو اگر انتخاب کنید کسی همراهتون نباش باز خودش یه مشکلات دیگه رو فراهم میکنه
انیمیشن ها که به غایت خشک طراحی شدن که واقعا به حس حال بازی لطمه میزنه
بازی تکلیفش با خودش معلوم نیس فانتزی یا ریل
المان های مخفی کاریش به نسبت رقباش کمتر
دیگه از کجاش بگم برات
تازه این برای متال گیر ۵ که فنای کوجیما میگن بهترین گیم پلی داره بین بازی هاش بازی های دیگش که کلا تعطیل هستن توی این بخش
انیمیشن خشک انصافا نداشت
شما اسنایپر الیت 5 رو یا بازی کن یا ویدیو هاش رو ببین به یه معیار خوبی از خشکی انیمیشن میرسی
 
من غیر MGS V بقیه رو بازی نکردم واسه همین خیلی اطلاعات ندارم از سری.
1685552974358.png
این چرا اینقد بی ریخته :دی Mutation ـی چیزی هست؟ ربطی به Lore داره؟
تمساح پوزه بلند دیدم ولی یادم نمیاد دیگه اینقد بلند این شکلی، بعد انگار یه جوریم هست انگار به پوزش رسیدن دیگه خسته شدن گفتن کش بدیم دراز شه چهار تا دندون بزاریم وسطش، شبیه اره برقیه بیشتر :-" :دی
 
من غیر MGS V بقیه رو بازی نکردم واسه همین خیلی اطلاعات ندارم از سری.
View attachment 295304
این چرا اینقد بی ریخته :D Mutation ـی چیزی هست؟ ربطی به Lore داره؟
تمساح پوزه بلند دیدم ولی یادم نمیاد دیگه اینقد بلند این شکلی، بعد انگار یه جوریم هست انگار به پوزش رسیدن دیگه خسته شدن گفتن کش بدیم دراز شه چهار تا دندون بزاریم وسطش، شبیه اره برقیه بیشتر :-" :D
Gharial.jpg

سرچ کن Gharial یا تمساح پوزه‌باریک گنگی
 
دقیقا کدوم بخششو توی هیچ گیم دیگه ای ندیدید ؟
توی گیم پلی که هوش مصنوعی اشکالات زیادی داره
شاهد عدم توازن در بازی هستیم وقتی کوایت همراتون میشه رسما ابکی میشه بازی خیلی راحت از فاصله دور رنده میکنید ان پس سی رو اگر انتخاب کنید کسی همراهتون نباش باز خودش یه مشکلات دیگه رو فراهم میکنه
انیمیشن ها که به غایت خشک طراحی شدن که واقعا به حس حال بازی لطمه میزنه
بازی تکلیفش با خودش معلوم نیس فانتزی یا ریل
المان های مخفی کاریش به نسبت رقباش کمتر
دیگه از کجاش بگم برات
تازه این برای متال گیر ۵ که فنای کوجیما میگن بهترین گیم پلی داره بین بازی هاش بازی های دیگش که کلا تعطیل هستن توی این بخش

اها دقيقا يه مشكلي كه من داشتم همين بحث مبارزه از حالت دور با هواپيما و هليكوپتر بود
يعني راحت فرا ميخوندي و بيس رو نابود ميكرد
و خيلي زده شدم از اينكار چون عملا تو بازي انگار نقشي نداشتي و براي همينم ادامه ندادم

____
حالا در كل اميدوارم اين ريميك خوب در بياد و كونامي هم بتونه مسير كپكامو برن هر چند فاصلشون در حال حاضر زياده خيلي
 
اها دقيقا يه مشكلي كه من داشتم همين بحث مبارزه از حالت دور با هواپيما و هليكوپتر بود
يعني راحت فرا ميخوندي و بيس رو نابود ميكرد
و خيلي زده شدم از اينكار چون عملا تو بازي انگار نقشي نداشتي و براي همينم ادامه ندادم

____
حالا در كل اميدوارم اين ريميك خوب در بياد و كونامي هم بتونه مسير كپكامو برن هر چند فاصلشون در حال حاضر زياده خيلي
البته واسه این که پلیر نچسبه به این حرکت یادمه این ساپورت ها gmp زیادی میخواست
 
  • Like
Reactions: Cait Sith and Wolff
خب.. مشخص شد که "بازگشت صداپیشه ها"یی در کار نیست و صرفا قراره تماما از فایلهای صوتی نسخه اصلی (2004) استفاده بشه، بدون ضبط حتی یک لاین دایالوگ جدید!

-RIP-
واقعا چیزی نمیشه گفت.
شکل ادا و بیان یکسری شخصیتها واقعا نیاز به مدرن شدن داره که از اون حالت کمیک طور در بیاد.

دارم میگردم ببینم کدوم صدا خوبه که جز باس یا نهایتا major zero اونهم با ارفاق چیزی به ذهنم نمیرسه.
در واقع فکر میکنم همه صداها از دشمنهای معمولی گرفته تا آخر نیاز به تغییر لحن و بروز شدن دارن.

مهمترینش خود اسنیک با اون لحن ادای کلمات غلو شدش، من این رو 20 سال پیش میزاشتم روی سرم و حلوا حلوا میکردم ولی الان اصلا باهاش ارتباط نمیگیرم.

یکسری دیالوگها هم واقعا نیاز به تغییرات و حذف شدن داره.
بس که شعارگونه و پفکیه.

واقعا RIP.
 
آخرین ویرایش:
واقعا چیزی نمیشه گفت ، شکل ادا و بیان یکسری شخصیتها واقعا نیاز به مدرن شدن داره که از اون حالت کمیک طور در بیاد.
یکسری دیالوگها هم واقعا نیاز حذف شدن داره.
بس که شعارگونه و پفکیه.

واقعا RIP.
من تا جایی که یادم میاد Snake Eater بشدت خوب مونده. و بنظرم چه بهتر که به دیالوگ ها دست نزنند، تیم کونامی توان نوشتن دیالوگ بهتر از کوجیما رو نداره.
 
خب.. مشخص شد که "بازگشت صداپیشه ها"یی در کار نیست و صرفا قراره تماما از فایلهای صوتی نسخه اصلی (2004) استفاده بشه، بدون ضبط حتی یک لاین دایالوگ جدید!

-RIP-
این طوری که داره پیش می‌ره، احتمالاً با یه چیزی شبیه بازی‌های Bluepoint طرف هستیم که تقریباً کل بازی همونه ولی با گرافیک بهتر.
با این تفاوت که Bluepoint سراغ بازی‌هایی می‌ره که یا گیم‌پلی خاص دارن (مثل Shadow of the Colossus) یا هنوز هم گیم‌پلی‌شون خیلی خوب مونده (مثل Demon's Souls)، ولی این قضیه برای MGS3 جواب نمی‌ده.
من خودم عاشق سری MGS هستم و به نظرم هرکدوم از نسخه‌های قدیمی این مجموعه توی زمان خودشون فوق‌العاده بودن، ولی باید قبول کرد که سه نسخه اولش دیگه برای مخاطب امروزی به اندازه ماها جواب نمی‌ده. یعنی از نوع گیم‌پلی که یه سختی الکی به خاطر مدل دوربینش داره و باید با زاویه استاندارد سوم شخص جایگزین بشه (البته توی Subsistence تغییراتی داده بودن، ولی هنوز جای کار داره)، تا یه بخش‌هایی از داستان و دیالوگ‌ها که به نظرم می‌تونن تغییر کنن و در اون صورت بازی بهتر از قبل می‌شه.
دقیقاً یه چیزی شبیه Resident Evilهای کلاسیک که زمان خودشون خیلی خوب بودن و ملت رو از شدت جذابیت منهدم می‌کردن، ولی امروز اگه بدون در نظر گرفتن نوستالژی بهشون نگاه کنیم، واقعاً از نظر گیم‌پلی قابل مقایسه با استانداردهای جدید نیستن یا مثلاً بعضی از دیالوگ‌ها و صداپیشگی‌ها، مشکلات اساسی دارن و برای همین کپکام به فکر بازسازی کامل افتاد، نه فقط چپوندن گرافیک جدید. همین RE4 که بازسازی موفقیت‌آمیزی داشت، زمان خودش توی سال ۲۰۰۵ رسماً یه انقلابی توی گیم‌پلی به پا کرده بود ولی باز هم بعد از گذشت ۱۸ سال نیاز به یه سری تغییرات داشت و نمی‌شد دقیقاً همون بازی رو با رنگ و لعاب جدید منتشر کرد.
 
آخرین ویرایش:

کاربرانی که این گفتگو را مشاهده می‌کنند

Top
رمز عبور خود را فراموش کرده اید؟
اگر میخواهی عضوی از بازی سنتر باشی همین حالا ثبت نام کن
or