Multi Platform Metal Gear Solid Δ Snake Eater

سازنده
Konami
ناشر
Konami
پلتفرم‌ها
  1. PC
  2. PlayStation 5
  3. Xbox Series X|S

top_logo.png

Developer: KDE, Virtuos
Publisher: Konami
Genre: Tactical Espionage Action
Platforms: PlayStation 5 / Xbox Series X|S / Microsoft Windows
Release Date: 2024


Xbox - Xbox Tokyo Game Show 2024 Broadcast [RKNhGrXYiHg - 1066x600 - 46m40s].jpg


پس از مدت‌ها انتظار در نهایت بازسازی یکی از تحسین شده‌ترین عناوین نسل شش توسط کونامی معرفی شد؛ این بار با پسوند دلتا که به معنای تولدی دوباره برای این سری محسوب می‌شود.
بازی توسط استدیو داخلی کونامی به همراه استدیو سنگاپوری Virtuos به عنوان استدیو پشتیبان در دست ساخت قرار دارد.


ss_02.jpg ss_09.jpg

یوجی کارکادو کارگردان خلاق The Phantom Pain به عنوان کارگردان این عنوان معرفی شده است و بر پروسه ساخت بازی نظارت دارد.
David Hyter به عنوان صداگذار اسنیک باز‌می‌گردد؛ نقشی که Kiefer Sutherland در Ground Zero و The Phantom Pain عهده‌دار آن بود.


ss_12.jpg ss_17.jpg

زخم‌هایی که اسنیک در طول بازی برمی‌دارد به صورت دائم بر روی بدن او باقی خواهد ماند.
این دائمی بودن اثرات دنیای اطراف بر روی اسنیک برای لباس وی نیز صدق می‌کند، برگ درختان، گل و لای باتلاق‌ها و جای گلوله اثری دائمی بر روی پوشش وی خواهد داشت.


ss_mt_01.jpg ss_mt_02.jpg

دوربین سوم شخص بازی حالتی شبیه فانتوم پین دارد. سازندگان همچنین برای بازیکنان قدیمی دوربین Legacy Style را در نظر گرفته‌اند. آن‌ها پا را از این هم فراتر گذاشته و فیلتر رنگی متعلق به عنوان اصلی را هم برای این اثر بازسازی کرده‌اند که بازیکنان به راحتی می‌توانند در بخش تنظیمات آن را تغییر دهند.
کونامی تأیید کرده است هیدئو کوجیما (خالق سری متال گیر) و یوجی شینکاوا (کانسپ آرتیست سری) هیچ نقشی در ساخت این بازسازی ندارند، با این حال سازندگان تمام تلاش خود را برای وفادار ماندن به عنوان اصلی به کار خواهند گرفت.

ss_mt_04.jpg ss_mt_03.jpg




 
آخرین ویرایش:
من تا جایی که یادم میاد Snake Eater بشدت خوب مونده. و بنظرم چه بهتر که به دیالوگ ها دست نزنند، تیم کونامی توان نوشتن دیالوگ بهتر از کوجیما رو نداره.
پستم در دست تغییرات بود. :D
جدا برو ببین اون نوع مکالمات و لحن ادای دیلوگها و... رو امروز میتونی باهاش ارتباط بگیری؟
اگه آره که واقعا خوش به حالت.

کونامی تو اون سالها با این صداگذاریهای پر هزینه و پر خرج واقعا شماره یک بود ولی مطمئنم اگه امروز از تیم اصلی کسی سر پروژه بود و بودجه محدود نداشت همرو میریخت دور.
 
آقا یه عمر هایپ بودیم دارید میزنید تو برجک ما 😔
هایپ اینکه ریمیک MGS3 بدون کوجیما ساخته شه؟؟؟
بعد کونامی حدود ده سال پیش تمرکزشو برد روی قمار و بازی های موبایل
با این تفاسیر عمرا بتونه ریمیک خوبی بسازه.

من احتمال یه فاجعه با متای ۴۰-۵۰ رو بیشتر میدم چون اصلا این ریمیک کار خود کونامی و ویرتوس نیست اونم با این گدابازیا که کونامی درمیاره. مشکل اینکه نمیخوان پول پاش خرج کنن از نبود کوجیما هم مهمتره که همون ثانیه آنونس با مشخص شدن سازنده شخمی مشخص شد و بعد معلوم شد خبری از صداگذاری جدید نیست و از این به بعد هم مدام فقط اخبار ناامیدکننده از این دست میاد مطمئن باشید
 
مساله اینه که ابتدائا موج ریمستر و بعد شهوتِ ریمیک کونامی رو هم مثل همه وسوه کرد. منتها اینقدر عزیزان در این کمپانی idiot و به روی واقعیت کور هستن، که فکر میکنن به صرف داشتن موتور جدید و حداقل هزینه دیگه تخت گاز میرن به سوی کیسه کیسه دلار باد آورده!
امیدوارم (و تقریبا بدیهیه) که با مغز میرن تو دیوار..
 
هایپ اینکه ریمیک MGS3 بدون کوجیما ساخته شه؟؟؟
بعد کونامی حدود ده سال پیش تمرکزشو برد روی قمار و بازی های موبایل
با این تفاسیر عمرا بتونه ریمیک خوبی بسازه.

من احتمال یه فاجعه با متای ۴۰-۵۰ رو بیشتر میدم چون اصلا این ریمیک کار خود کونامی و ویرتوس نیست اونم با این گدابازیا که کونامی درمیاره. مشکل اینکه نمیخوان پول پاش خرج کنن از نبود کوجیما هم مهمتره که همون ثانیه آنونس با مشخص شدن سازنده شخمی مشخص شد و بعد معلوم شد خبری از صداگذاری جدید نیست و از این به بعد هم مدام فقط اخبار ناامیدکننده از این دست میاد مطمئن باشید
مگه ریمیک re4 با حضور میکامی انجام شد؟
 
مگه ریمیک re4 با حضور میکامی انجام شد؟
وضعیت کپکام و کونامی خیلی متفاوته و برای همین ریمیک RE4 بدون میکامی هم خیلی فرق می‌کنه با ریمیک MGS3 بدون کوجیما. :دی
کپکام توی همه این سال‌ها روند طبیعی خودش رو داشته و حالا بعضی وقت‌ها افت کرده و بعضی وقت‌ها مثل دوران فعلی هم توی وضعیت خوبی بوده، ولی دیگه نزده بخش بزرگی از زیرمجموعه‌هاش رو نابود کنه. توی بازسازی‌های RE2,4 از تیم‌های درست حسابی کپکام استفاده شده که احتمالاً خیلی از اعضاشون سال‌ها سابقه حضور توی شرکت رو داشتن و برای همین نتیجه کار هم خوب بود (RE3 یه ذره بحثش فرق می‌کنه و پای استودیوهای دیگه هم وسط اومد و نتیجه هم مثل RE2,4 درخشان نشد). ولی کونامی از چند سال پیش شروع کرد به منهدم کردن تیم‌های مختلفش.
اول Team Silent بود که به فنا رفت و Silent Hill افتاد دست استودیوهای دیگه و کارش به جایی رسید که تا سال‌ها مفقودالاثر شد و الآن هم که دارن احیاش می‌کنن، سراغ استودیوهایی رفتن که معلوم نیست نتیجه کار چی می‌شه.
بعدش هم که درگیری Kojima Productions با کپکام شروع شد و از هم جدا شدن و نتیجه‌ش شد شاهکاری مثل Metal Gear Survive. بعد از اون هم ماجراهای PES که تبدیل شد به eFootball و توی یه مقطعی به چنان قهقرایی رفت که میانگین یکی از نسخه‌هاش تا ۲۵ پایین اومد! :دی البته یه عده می‌گن الآن وضعیت بازی بهتر شده، ولی زیاد در جریانش نیستم.
کلاً تفاوت بین دو تا شرکت زیاده و کپکام هنوز هم پُر از بازیسازهای با تجربه و درست حسابی در کنار جوون‌های با استعداد هست که می‌تونن توی سبک‌های مختلف بازی بسازن. ولی کونامی یه وضعیتی داره که امیدی بهش نیست و اصلاً معلوم نیست چند تا بازیساز متوسط به بالا (حالا نه خیلی عالی) توش موندن که بتونن از عهده پروژه‌ای مثل بازسازی MGS3 بربیان. برای همین طبیعیه که آدم شک و تردید داشته باشه. :دی
 
این طوری که داره پیش می‌ره، احتمالاً با یه چیزی شبیه بازی‌های Bluepoint طرف هستیم که تقریباً کل بازی همونه ولی با گرافیک بهتر.
با این تفاوت که Bluepoint سراغ بازی‌هایی می‌ره که یا گیم‌پلی خاص دارن (مثل Shadow of the Colossus) یا هنوز هم گیم‌پلی‌شون خیلی خوب مونده (مثل Demon's Souls)، ولی این قضیه برای MGS3 جواب نمی‌ده.

ضمن اینکه بلوپوینت بازی هایی رو ریمیک کرد که در قیاس با MGS، اصلا دیالوگ ندارن:دی همونطور که گفتی بیشتر گیم پلی محور بودن با یه ستینگ بسیار خاص که انتقال این موارد به نسل بعد یعنی کار بیشتر و بهتر روی ویژوال و انیمیشن ها، نه خیلی مانور دادن روی داستان.

اما MGS ها کلا، هم باید گیم پلیشون تغییر کنه که خودت چندتا مثال زدی، مثل تغییر دوربین و میشه بهش تغییر اساسی در سیستم انیمیشن ها، کلوز کامبت ها و شوتینگ رو هم اضافه کرد، هم خیلی از کاتسین ها از اول کارگردانی بشن، با دیالوگ های تازه. منظور صرفا از اول ریکورد کردن نیست که البته اونم خیلی مهمه، چون نمیشه انیمیشن ها تغییر کنن، فیشال انیمیشن اضافه بشه و حس کارکترها چندبرابر باشه، اما لحن همون قبلی بمونه، علاوه بر این به نظرم برخی چیزها باید بازنویسی بشه که اگه کوجیما خودش بود مطمعنم یجور دیگه ریمیک رو میساخت.

من دقیقا بر اساس همه این موارد و شناخت از کونامی میگفتم ریمیک خیلی هندونه در بسته است و معلوم نیست چی در میاد، خیلی بهش امیدوار نباشید، بعد دوستان میگفتن ماکان جو منفی درست کرده برای ایشون:دی واقعا جو منفی نیست، واقعگراییه:دی
 
برین خدا رو شکر کنین که این دفعه اقلا فایل های ضبط شده اصلی رو دارن :دی دفعه قبلی که کونامی هوس ریمستر درست کردن کرد حتی سورس کد بازی خودش رو هم تو آرشیو نداشت، چه برسه به فایل های صوتی :D
 
  • Like
Reactions: beshush
مگه ریمیک re4 با حضور میکامی انجام شد؟
این بازی هیچ شباهتی به ریمیک RE4 نداره دوست عزیز حتی یک درصد
کپکام از سالها پیش دقیقا از بعد همون RE4 با امثال جون تاکئوچی که تو ساخت رزیدنت اویلهای قدیمی هم نقش داشتن سری رزیدنت اویل رو تو مسیر موفقیت قرار داد البته با تلاش زیاد و بعد ناکامی رکون سیتی، این بازی رو باید با شنمو ۳ مقایسه شه که بودجه کمی داشت (شرط اول که عرض کردم) فلذا یو سوزوکی خالق اصلیشم نتونست باهاش موفقیت خاصی کسب کنه در حد دو شماره اصلی.
الان بازی ساختن پول میخواد و بودجه خوب یه شرطه، حال اینا بازی درام تعاملی میسازن (سایلنت هیل اسنشن) و گرافیکش نسل هشتیه بدون موشن کپچر حسابی و...
اینکه میگن نمیخوایم خرج بازی AAA کنیم اونم اوایل نسل هشت و حتی سر این قضیه کوجیما رو هم اخراج میکنن و الان نسل نه که هزینه ها هم بالاتر رفته چند تا لقمه بزرگتر از خودشون برداشتن یک تناقض بارزه.
با چند تا سازنده گمنام که امثال Na.ughty Bear نمیشه ادامه درستی برای سایلنت هیل و متال گیر ساخت در کل حالا بودجه کمم بذاری وسط بماند کپکام سالها با کسایی که تو ساخت رزیدنت اویلهای ارجینال نقش داشته بودن عرق ریخت اون ریمیکو تحویل داد اینایی که تو‌ کونامی موندن جز دو سه نفر کاری ازشون برنمیاد هر کی بوده یا با بچه های KP و کوجیما رفته یا با تیم سایلنت یا الباقی کسایی که فرار کردن از اونجا.
کلا اصلا فکر کنید کوجیماییم از اول نبوده باز با این بودجه ها و این استدیوهای داغون واقعا راه نداره به جایی برسن الان بیست سی سال پیش نیست.
بهترین کار اینه رو همون قمار تمرکز کنن و بخش گیمم آب کنن بره. این وسط گیمرها باید تحریمشون کنن چون هدف اینا فقط فروختن بازی با اسم ای پی های قدیمیشونه الان سایلنت هیل حساب کنید چند تا شماره شخمی دادن بیرون گیمرها دومی میومد بیرون بایکوت کامل میکردن خودش جمع میکرد میدید بهترین راه فروششه.
 
آخرین ویرایش:
اصلاً معلوم نیست چند تا بازیساز متوسط به بالا (حالا نه خیلی عالی) توش موندن که بتونن از عهده پروژه‌ای مثل بازسازی MGS3 بربیان.
کسیم مونده باشه معلوم نیست تو‌ اون دیوونه خونه کلا چیزی ازش دربیاد یا نه:دی فکر کن برای ناهار و سرویس بهداشتیم بایستی اونجا اجازه میگرفتن:دی
یا یه سری از کارمندا که پست خداحافظی یکی رو لایک زده بودن فرستادن نظافتچی بخشهای تفریحیشون شن یه مدت:دی
من غیر دو سه نفر شناخته شده مثل ایتو و یامائوکا که چندان لنگ نون خوردن تو اونجا نیستن شک ندارم بقیه شون رد دادن سر همین چیزا تو اون خراب شده:دی
 
کارنامه سازنده های MGS3 Remake و SH2 Remake و SH Ascension :D :
View attachment 295401
View attachment 295402
View attachment 295403
:D
اما جدا حساب بلوبر از اینها جداست.
درسته بهترین استودیوی این سبک نیستن و شاید تو ریمیک SH2 هم خرابکاری کنن ولی واقعا استودیوی قابل دفاعی هستن.
اینکه ضعیف ترین ساختشون رو برجسته کنی که نشون بدی خیلی داغونن بنظرم بی انصافیه.
همین کپکام که الان میپرستنش کلی بازی داغون از همون استودیوهایی داره که بازیهای درجه یک هم ساختن .
از کلی مثال دیگه هم هست.

اینها Layers of Fear ساختن ، همینطور Observer که یکی از بهترین بازیهای سبک وحشته.
 
اما جدا حساب بلوبر از اینها جداست.
درسته بهترین استودیوی این سبک نیستن و شاید تو ریمیک SH2 هم خرابکاری کنن ولی واقعا استودیوی قابل دفاعی هستن.
اینکه ضعیف ترین ساختشون رو برجسته کنی که نشون بدی خیلی داغونن بنظرم بی انصافیه.
همین کپکام که الان میپرستنش کلی بازی داغون از همون استودیوهایی داره که بازیهای درجه یک هم ساختن .
از کلی مثال دیگه هم هست.

اینها Layers of Fear ساختن ، همینطور Observer که یکی از بهترین بازیهای سبک وحشته.
من بی انصاف نیستم قبول دارم اون بازیها خوبن البته نه از بهترینها در حد همون یه گیم خوب که بشه نمره ۷ یا ۸ بهش داد و تموم کرد و صد البته مثل SH تو زمان خودش سلیقه های زیادی رو پوشش نمیدن اون زمان ما کنار یا به هوای رزیدنت اویلهای ایزومتریک اینا رو میرفتیم هم زاویه دوربینشون شبیه بود هم گیم پلی معمایی و اکشن که البته دز اکشن پایینتر بود. خودم و دوستام اینطوری بودیم کلا بازیش شناخته شده بود تو ایران و چیزی نبود زمان خودش مثل اینا سلیقه ای باشه
ولی بتکونیشون این ژانر غیر کلیشه ای که دنبال میکنن جز بخش وحشت شباهت خاصی به SH2 نداره اون بازی مکانیسمهاش برای دو دهه پیش از این لحاظ منظورمه ترجمه ش برای الان سخته نمیشه صرفا کونامی یا دو نفر از سازنده ها بگن و بشه
باز اگه دستشون باز بود حتی اینو fps میکردن مثل اون بازیا بهتر بود ولی باز کونامی گفته آش شله قلمکار باید باشه و یه تعداد از خودشم دخیلن حالا باید دید گیم پلی و دید دوربین به چه شکله
تو نگاه اول میزد اصلا درک نکردن بازی چیه. جیمز قیافه ش دقیقا مثل کسی که یه دقیقه پیش تو‌ اون سرویس یکی رو کشته و با اضطراب داره آینه رو نگاه میکنه در حالیکه تو‌ نسخه اصلی اصلا چنین حالتی نداشت (خود سانسوری که پیش درآمدی برای پنهان کردن چهره دیگه شه البته از اون نامه کذایی هم برمیاد) خیلی ریلکس... گرافیک دموهاشم که CG بود رو همون PS2 و نمیشه گفت بخاطر گرافیک معلوم نبوده اضطراب داشته.
از شخصیت مهم انجلا هیچی ندیدیم و...
اصلا تو ذهنیت سازنده ها چند بار بازیو انجام داده باشی شخصیت ماری محوریه و تا آخر بازی نمیبینیش اینا اوردن رو لوگو و تو دمو، همه بازی یا ماریا هست یا انجلا به سبک لکاته و زن اثیری صادق هدایت تو رمان بوف کور یه جورایی میشه گفت هستن منظورمو‌ سخته برسونم باید بازی رو کسی درک کرده باشه مثلا چک کردن یه آیتم از انجلا روی اندینگ تاثیر داره (جیمز بهش ظاهرا بی تفاوته ولی اندینگ چیز دیگه رو نشون میده یکی از اندینگها) و...
اوج نبوغ و شاهکار بودن داستان همینه که شخصیتهای ماریا و انجلا رو بولد کرده به طرز رندانه ای بگه جیمز اولا برای چی به شهر اومده (سک.س) ثانیا با اعمالش دقیقا زن کشی کرده عین پدر انجلا و ماهیتش مثل اونه و این وسط کلا ماری رو آخر که اینا مشخص شد میاره حالا به این ترتیب شخصیتی که ته بازی میبینیش چطور شده شخصیت اصلی تو ریمیک معلوم نیست در حالیکه انجلا حتی رو باکس آرت یکی از نسخه ها هم بود
ماری اصلا آخر بازی توسط سازنده رو میشد و من قشنگ یادمه هیچ جا نبود دلیلشم اینکه آخر بازی معلوم میشه یه زن معمولی در نهایت بوده بدون هیچ جذبه جنسی خاصی
اینا تمام دلیل اینه سازنده های اصلی نیستن دادن دست یکی که هر چقدر خوب باشه نهایت با دید و المنتهای خودش بازی میسازه
 
آخرین ویرایش:
کونامی اعلام کرد که صداپیشه ها رو برنگردونده و داره از صدای نسخه اصلی استفاده میکنه که البته خیلیم کار درستیه چون نیازی به تغییر نداره, هرچند که کونامی برای هزینه انجامش داده
اکثر طرفدارا از این خبر خوشحال شدن چون اینجوری ثابت شد که چیزی رو عوض نکردن, البته بقیه چیزا رو هم باید در نظر گرفت
و اونم اینه که ممکنه هنوز یسری از لاین ها رو کامل حذف کنن یا اینکه محتویات غیر از دیالوگ رو حذف کرده باشن.

facial capture هم خیلی خیلی مهمه, اگه انجامش نداده باشن زننده میشه
خودتون برید نسخه پاچینکو و کات سین های یاکوزا کیوامی رو ببینید متوجه میشد, یاکوزا رو میشه تحمل کرد ولی MGS رو نه.

که البته احتمال اینکه انجامش داده باشنش هست, وقتی به بلوبر بودجه ای دادن که کات سین های SH2 رو از اول ساخته پس از MGS هم میشه انتظار داشت
البته هیچی از کونامی بعید نیست.
 
  • Like
Reactions: king of north

کاربرانی که این گفتگو را مشاهده می‌کنند

Top
رمز عبور خود را فراموش کرده اید؟
اگر میخواهی عضوی از بازی سنتر باشی همین حالا ثبت نام کن
or