Multi Platform Metal Gear Solid Δ Snake Eater

سازنده
Konami
ناشر
Konami
پلتفرم‌ها
  1. PC
  2. PlayStation 5
  3. Xbox Series X|S

top_logo.png

Developer: KDE, Virtuos
Publisher: Konami
Genre: Tactical Espionage Action
Platforms: PlayStation 5 / Xbox Series X|S / Microsoft Windows
Release Date: 2024


Xbox - Xbox Tokyo Game Show 2024 Broadcast [RKNhGrXYiHg - 1066x600 - 46m40s].jpg


پس از مدت‌ها انتظار در نهایت بازسازی یکی از تحسین شده‌ترین عناوین نسل شش توسط کونامی معرفی شد؛ این بار با پسوند دلتا که به معنای تولدی دوباره برای این سری محسوب می‌شود.
بازی توسط استدیو داخلی کونامی به همراه استدیو سنگاپوری Virtuos به عنوان استدیو پشتیبان در دست ساخت قرار دارد.


ss_02.jpg ss_09.jpg

یوجی کارکادو کارگردان خلاق The Phantom Pain به عنوان کارگردان این عنوان معرفی شده است و بر پروسه ساخت بازی نظارت دارد.
David Hyter به عنوان صداگذار اسنیک باز‌می‌گردد؛ نقشی که Kiefer Sutherland در Ground Zero و The Phantom Pain عهده‌دار آن بود.


ss_12.jpg ss_17.jpg

زخم‌هایی که اسنیک در طول بازی برمی‌دارد به صورت دائم بر روی بدن او باقی خواهد ماند.
این دائمی بودن اثرات دنیای اطراف بر روی اسنیک برای لباس وی نیز صدق می‌کند، برگ درختان، گل و لای باتلاق‌ها و جای گلوله اثری دائمی بر روی پوشش وی خواهد داشت.


ss_mt_01.jpg ss_mt_02.jpg

دوربین سوم شخص بازی حالتی شبیه فانتوم پین دارد. سازندگان همچنین برای بازیکنان قدیمی دوربین Legacy Style را در نظر گرفته‌اند. آن‌ها پا را از این هم فراتر گذاشته و فیلتر رنگی متعلق به عنوان اصلی را هم برای این اثر بازسازی کرده‌اند که بازیکنان به راحتی می‌توانند در بخش تنظیمات آن را تغییر دهند.
کونامی تأیید کرده است هیدئو کوجیما (خالق سری متال گیر) و یوجی شینکاوا (کانسپ آرتیست سری) هیچ نقشی در ساخت این بازسازی ندارند، با این حال سازندگان تمام تلاش خود را برای وفادار ماندن به عنوان اصلی به کار خواهند گرفت.

ss_mt_04.jpg ss_mt_03.jpg




 
آخرین ویرایش:
برای آیندگان بنویسید کاربران بازی سنتر این بازی رو ضعیف و زباله خطاب کردن :


View attachment 294937
داداش شما اصلا میدونی این بازی چطور نقد شده؟
کونامی همه منتقدا رو آورد توی خود کمپانی و بهشون اجازه داد که یه مقدار مشخص از بازی رو انجام بدن و بعد با همون مقدار کمی که رفتن بازی رو نقد کنن...
 
داداش شما اصلا میدونی این بازی چطور نقد شده؟
کونامی همه منتقدا رو آورد توی خود کمپانی و بهشون اجازه داد که یه مقدار مشخص از بازی رو انجام بدن و بعد با همون مقدار کمی که رفتن بازی رو نقد کنن...
تنها محدودیت، محدودیت زمانی ۵ روز ریویو ایونت بوده و تو این تایم تقریبا تمام منتقد ها بازی رو با پایان اصلی تموم کردن. حتی خیلی ها گفتن ممکن پایانش بحث برانگیز باشه اون زمان. البته ریویو ایونت چیز جدیدی نیست و برای خیلی بازی ها این اتفاق افتاده. خیلی از کد ریویو ها با همین محدودیت زمانی به دست منتقد میرسه و چند وقت پیش یه مقاله میخوندم راجع به این مسئله که چه فشاری به منتقدها میاد تا سر تایم نقد رو آماده کنن.
 
آخرین ویرایش:
داداش شما اصلا میدونی این بازی چطور نقد شده؟
کونامی همه منتقدا رو آورد توی خود کمپانی و بهشون اجازه داد که یه مقدار مشخص از بازی رو انجام بدن و بعد با همون مقدار کمی که رفتن بازی رو نقد کنن...
خوب به خاطر همین کار زشتشم که شده باید 3 4 براش ردیف می کردن که همون موقع هم شنیدم اینو اما حالت دیگه اینکه همشون سیبیلشون چرب شده و الا این مدل حرکات نتیجه ای جز برخورد شدید و نمرات پایین نباید داشته باشه اما گویا هم راضی بودن و شکایتیم نداشتن
کلا فکر کردن و عقل و منطق خوب چیزیه

متال گیر اصل ارزشش به داستان و روایت داستان و صحنه های سینماییشه و الا بازی های کوجیما چندان گیم پلی جالبی ندارن بازی هاش روز به روزم گیم پلی هاش بدترم می شه چه خوشتون بیاد چه خوشتون نیاد حقیقت همینه
اما خوب توی mgs 5 همون داستان و صحنه های سینمایی هم نبود یه چیز نصفه نیمه فقط تحویل مردم دادن
توی mgs 5 حتی باس فایت های افسانه ایشم خبری نبود یعنی کیلومترها از نسخه های قبلیش بدتر بود فقط گان پلی بهتری داشت که از پتانسیلش اصلا استفاده نشده بود
 
بلاشک این بازی زباله ای بیش نیس
Mgs V شاید متال گیر بدی باشه ولی بازی شاهکاریه
ضد حالترین بازی قرن واسه من همین بازیه چون منتظر بودم mgs 4 تحویل بگیرم،نه بازی ای که نیم ساعت بعد پاکش کنم
بعدها که دوباره بازی کردم گیم پلی بازی به قدری کامل و فوق العاده بود که زمان از دستم در میرفت ولی حس متال گیرهای قبل رو نداشت
کمتر بازی میتونه از نظر گیم پلی نزدیک mgs v بشه
 
خوب به خاطر همین کار زشتشم که شده باید 3 4 براش ردیف می کردن که همون موقع هم شنیدم اینو اما حالت دیگه اینکه همشون سیبیلشون چرب شده و الا این مدل حرکات نتیجه ای جز برخورد شدید و نمرات پایین نباید داشته باشه اما گویا هم راضی بودن و شکایتیم نداشتن
کلا فکر کردن و عقل و منطق خوب چیزیه

متال گیر اصل ارزشش به داستان و روایت داستان و صحنه های سینماییشه و الا بازی های کوجیما چندان گیم پلی جالبی ندارن بازی هاش روز به روزم گیم پلی هاش بدترم می شه چه خوشتون بیاد چه خوشتون نیاد حقیقت همینه
اما خوب توی mgs 5 همون داستان و صحنه های سینمایی هم نبود یه چیز نصفه نیمه فقط تحویل مردم دادن
توی mgs 5 حتی باس فایت های افسانه ایشم خبری نبود یعنی کیلومترها از نسخه های قبلیش بدتر بود فقط گان پلی بهتری داشت که از پتانسیلش اصلا استفاده نشده بود
بازی های کوجیما بهترین گیم پلی رو دارن
همون نسخه 4 ام زمان خودش غوغا کرده بود و فانتوم پین هم که فوق العادس
 
تنها محدودیت، محدودیت زمانی ۵ روز ریویو ایونت بوده و تو این تایم تقریبا تمام منتقد ها بازی رو با پایان اصلی تموم کردن. حتی خیلی ها گفتن ممکن پایانش بحث برانگیز باشه اون زمان. البته ریویو ایونت چیز جدیدی نیست و برای خیلی بازی ها این اتفاق افتاده. خیلی از کد ریویو ها با همین محدودیت زمانی به دست منتقد میرسه و چند وقت پیش یه مقاله میخوندم راجع به این مسئله که چه فشاری به منتقدها میاد تا سر تایم نقد رو آماده کنن.
تا جایی که یادمه اتفاقا اکثرا تو اون بوت کمپ بازیو تموم نکردن. ign که یادمه تموم نکرده بود. حتی از عکسای نقدشون هم معلومه. گیم اسپات ولی مثلا تموم کرده بودن بازیو. بازینما هم وحید یوسفی رفته بود همون بوت کمپو و وقت نکرده بود تموم کنه. از نظر منطقی هم تو 5 روز فقط با رفتن مراحل داستانی میشه فنتوم پین را تموم کرد. و الا کامل کردنش 150+ وقت میبره. داستان خالی 45-50 ساعت. حد وسطش را بخوای بگیری میشه 100 ساعت. یعنی تو 5 روز، روزی 20 ساعت که نشده. شما بگیر 80 ساعت اصلا. بازم میشه روزی 16 ساعت نون استاپ که بازم خیلی خیلی سخت میشه.
این که منتقدا بازی را تو بوت کمپ تموم کردن اصلا چیز درستی نیست.
و الا فنتوم پین هر چی خوبی داره به کنار، چپتر دومش قشنگ آب بندیه. یعنی یه کدوم از منتقدا صداش در نیومده تو بوت کمپ که چرا چپتر 1 اینطور و چپتر 2 اونطوره؟ اصلا بقیه بازی کو؟ اگه تهش اینه اصلا چرا چپتر 2 را ساختین؟ چه کاری بود اخه؟:/ بعد همه هم 9 و 10 ردیف کردن و متای بازی شد 93 و 95؟ شوخیه دیگه؟
پایان بازی هم که ماشالا قشنگ ماست مالیه. یعنی همین الان میشه کل اون پایان را با در نظر گرفتن گری فاکس تو متال گیر 1 و یه سری استنباط ساده، کاملا برد زیر سوال. این مواردی هم که میگم عمرا به ذهن کوجیما نرسیده باشه.
____________________________
درباره ریویو اونت: من واقعا نمیدونم کدوم عاقلی میاد بازی 100+ ساعتی میسازه، بعد ملتو دعوت می کنه و فقط 5 روز وقت میده بازیو تمومش کنن!! صد در صد یا طرف یه قصدی داره دیگه. و الا چه مرضی بود اخه؟:D (اون زمان میگفتن که داستان بازی لو نره. لول واقعا)
____________________________
دونستن فشاری که به منتقدها میاد هم نیازی به مقاله خوندن نداره:D از بچه های قبلی/فعلی تحریریه همینجا یا هر سایت گیم فارسی دیگه هم بپرسی، بهت میگه چه مکافاتیه نقد کردن.
شما باید بازیو بازی کنی(که اگه بازی مورد علاقت باشه، اکثرا کوفت آدم میشه چون تا ابد وقت نداری تموم کنی بازیو و تا فلان روز قول دادی که برسونی). بعد یه تو یه محدودیت کلمه مشخص یه متن بنویسی، که همه جوانب را پوشش بده، کیفیت متن هم خوب باشه، تازه بعدش بشینی ادیت و ویرایش کنی، بعد بفرستی سردبیر تایید کنه، که اکثرا یه چند تا ایراد میخوره به متن. اخرم خودت باید بری متنو بفرستی رو سایت و سئو تنظیم کنی و...(این بخش به معنای واقعی کلمه رو اعصاب ترین بخششه :|).
جدا از اینا، دعواهای سر اینکه کی بازیو نقد کنه و review copy را کی برداره هم هست :D
 
چپتر دومش قشنگ آب بندیه. یعنی یه کدوم از منتقدا صداش در نیومده تو بوت کمپ که چرا چپتر 1 اینطور و چپتر 2 اونطوره؟ اصلا بقیه بازی کو؟ اگه تهش اینه اصلا چرا چپتر 2 را ساختین؟
مشکل اساسی که به بازی اون دوران گرفتن همین تکراری بودن مراحل اکت دو بود. ناقص بودن بازی تو اکت دو داد میزد و منتقدها همشون اکت دو رو بازی کردن. اکثرا پایان دوم برای این نتونسته بودن ببینن که راهش بلد نبودن چون باید نوار ها رو گوش میکردی. با رفتن اون چند ساعت هم بعید میدونم یه منتقد اون چهل ساعت بریزه دور بگه اکی ۶ میدم. منتقدهای اکثر سایت ها مثل ign بعد از نقد از نمره ای که به بازی دادن بارها دفاع کردن.
دونستن فشاری که به منتقدها میاد هم نیازی به مقاله خوندن نداره از بچه های قبلی/فعلی تحریریه همینجا یا هر سایت گیم فارسی دیگه هم بپرسی، بهت میگه چه مکافاتیه نقد کردن. شما باید بازیو بازی کنی(که اگه بازی مورد علاقت باشه، اکثرا کوفت آدم میشه چون تا ابد وقت نداری تموم کنی بازیو و تا فلان روز قول دادی که برسونی). بعد یه تو یه محدودیت کلمه مشخص یه متن بنویسی، که همه جوانب را پوشش بده، کیفیت متن هم خوب باشه، تازه بعدش بشینی ادیت و ویرایش کنی، بعد بفرستی سردبیر تایید کنه، که اکثرا یه چند تا ایراد میخوره به متن. اخرم خودت باید بری متنو بفرستی رو سایت و سئو تنظیم کنی و...(این بخش به معنای واقعی کلمه رو اعصاب ترین بخششه :|).
جدا از اینا، دعواهای سر اینکه کی بازیو نقد کنه و review copy را کی برداره هم هست :D
چی میگی واقعا؟ :D من دارم راجع به زمانی که ریویو کد استودیو ها دیر میفرستن صحبت میکنم که همین ۴۰ ساعت هم تایم نقد ندارن و به منتقدها فشار میاد دعوا سر اینکه کی نقد کنه چیه این وسط بخون حرف من درست بعد بنویس.

کلا شما حد وسط نداری اون موقع تو این تاپیک کذایی که هر چی من بهت میگفتم توهم اکت سه نیست بازی ناقص میگفتی تو حالیت نیست mgs نمیفهمی الانم که فهمیدی اشتباه میکردی ناراحت شدی رفتی اپوزیسیون شدی:D
 
آخرین ویرایش:
اکثرا پایان دوم برای این نتونسته بودن ببینن که راهش بلد نبودن چون باید نوار ها رو گوش میکردی. با رفتن اون چند ساعت هم بعید میدونم یه منتقد اون چهل ساعت بریزه دور بگه اکی ۶ میدم.
پایان دوم؟ منظورت Truth: the Man Who Sold Thw World هست؟ اون چند ساعتی هم که شما میگی، عملا 40 درصد داستان بوده تقریبا.
چپتر 1 تو 30 ساعت داستانش تموم بود. چپتر دوم 15-20 ساعت داستانش طول می کشید.
چی میگی واقعا؟ :D من دارم راجع به زمانی که ریویو کد استودیو ها دیر میفرستن صحبت میکنم که همین ۴۰ ساعت هم تایم نقد ندارن و به منتقدها فشار میاد دعوا سر اینکه کی نقد کنه چیه این وسط بخون حرف من درست بعد بنویس.
منم دارم میگم دیر هم نرسه ریویو کد، بازم منتقد تحت فشاره.
حله الان؟

کلا شما حد وسط نداری اون موقع تو این تاپیک کذایی که هر چی من بهت میگفتم توهم اکت سه نیست بازی ناقص میگفتی تو حالیت نیست mgs نمیفهمی الانم که فهمیدی اشتباه میکردی ناراحت شدی رفتی اپوزیسیون شدی:D
اخی:D
خوبه همین شمایی که داری الان دفاع می کنی از فنتوم پین، زمان عرضه فحشش میدادی. بعد به مرور تغییر عقیده دادی.
منم یه باوری داشتم، برا باورمم دلیل داشتم. پاشم وایسادم و وایمیسم. همین الانشم با دلیل و منطق میگم اون مرحله Truth: the Man Who Sold Thw World شر و وری بیش نیست.
فقط امیدوارم این بحث انقدر کش پیدا نکنه که مجبور بشم برم پستام تو فروم گیمفا و هزار یه جای دیگه را شخم بزنم. چون حقیقتا جاش هم اینجا نیست.
 
بازی های کوجیما بهترین گیم پلی رو دارن
همون نسخه 4 ام زمان خودش غوغا کرده بود و فانتوم پین هم که فوق العادس
فقط اون بخش درمان کردن اسنیک توی mgs 3 خودش یک نوآوری حساب میشد وکمتر بازی چنین ویژگ هایی داشت کلا کوجیما توی بازیسنتر خیلی هیتر داره
 
داداش شما اصلا میدونی این بازی چطور نقد شده؟
کونامی همه منتقدا رو آورد توی خود کمپانی و بهشون اجازه داد که یه مقدار مشخص از بازی رو انجام بدن و بعد با همون مقدار کمی که رفتن بازی رو نقد کنن...

احتمالا فقط پرولوگ رو بازي كردن انصافا اون قسمت بالاي نود بود :D

نظر شخصيمه كوجيما خطي بسازه و با تم ترس موفق تره
 
احتمالا فقط پرولوگ رو بازي كردن انصافا اون قسمت بالاي نود بود :D

نظر شخصيمه كوجيما خطي بسازه و با تم ترس موفق تره
GZ بازی جداگانه بود و نمره جدا بهش دادن
پرولوگ اگه اون مرحله بیمارستان تو قبرس رو‌ میگین که هیچ عمرا منتقد بیاد به یه مرحله نمره بده یا قبول کنه تا فلان جا نقد کنه!!! چنین چیزی بود گندش تا الان درمیومد ده ها نفر لو‌ میدادن من که ندیدم کسی گفته باشه یه مرحله رفته یا تا آخر نرفته. اگه مدرکی هست به هر حال رو کنید مثلا یادمه سایتی که این دیوونه هه جیم استرلینگ براش کار میکرد سر اینکه نمره پایین به AC داد انداختش بیرون اونم سریع رفت همه جا گفت اینا سر ترس از یوبی سافت اخراجش کردن
 
GZ بازی جداگانه بود و نمره جدا بهش دادن
پرولوگ اگه اون مرحله بیمارستان تو قبرس رو‌ میگین که هیچ عمرا منتقد بیاد به یه مرحله نمره بده یا قبول کنه تا فلان جا نقد کنه!!! چنین چیزی بود گندش تا الان درمیومد ده ها نفر لو‌ میدادن من که ندیدم کسی گفته باشه یه مرحله رفته یا تا آخر نرفته. اگه مدرکی هست به هر حال رو کنید مثلا یادمه سایتی که این دیوونه هه جیم استرلینگ براش کار میکرد سر اینکه نمره پایین به AC داد انداختش بیرون اونم سریع رفت همه جا گفت اینا سر ترس از یوبی سافت اخراجش کردن
البته شوخي بود :D

منتهي اون شروع واقعا جذاب بود تو بيمارستان و تلفيق استرس ژاپوني طور رو القا ميكرد خيلي خوب

منتهي فضاي اوپن ورلدش جذاب نبود ازادي عمل و گيم پلي خوب بود منتهي خيلي كشدار بنظر ميرسيد و مراحل هم تكراري بودن

چيزي كه در مورد دث استنردينگ هم شنيديم

براي همين ميگم كوجيما بنظرم انقدر كه ميتونه يه بازي خطي خوب بسازه تو اوپن ورلد و سبكاي عجيب غريب موفق نيست
 
نگرانی دوستان قابل درکه
عملکرد اخیر konami و نحوه جدایی کوجیما و گندی که سر متال گیر survivor (فک کنم اسمش بود) زد و از همه مهمتر دست گذاشتن روی ریمیک بازی که از نظر خیلی از گیمرا بهترین نسخه سری هستش
نمرات و جوایزی که بازی توی زمان خودش بدست آورد هم گویای همین چیزاست

منم مثل بقیه دوستان از نحوه کارگردانی تریلر خوشم نیومد (هرچند تا قورباغه رو دیدم مطمعن شدم متال گیره) ولی قیافه اسنیک پسند بود و من یکی خوشم اومد (هرچند یکمی شبیه به solid snake شده بود)
ولی ولی ولی... متال گیر نداریم دوستان...همه ماها فن متال گیریم و جاش توی این نسل خالیه، بزارید امیدوار باشیم بیاد بریم تو اون جنگل بی در و پیکر دوتا گوزن شکار کنیم یه جنگ نفس گیر با the end و fear داشته باشیم (من که به محیطای اون غار پشت ابشار، بالا رفتن از پله ها در حالی که موسیقی تم بازی پلی میشد، سقوط آزاد توی رودخونه، مواجهه با باس و go home گفتنش فکر میکنم هایپ میشم)

متال گیر فانتوم از نظر داستانی ناقص بود، تنوع محیطی کمی داشت (که البته غیر از snake eater بقیشونم توی یه محیط بود تقریبا) ولی از نظر گیم پلی من یکی رو بشدت راضی میکرد، تنوع تصمیم گیری توی نحوه از پا دراوردن دشمنا واقعا عالی بود
همین گیم پلی باعث شد زمان زیادی رو صرف بازی کنم ( حالا این که متال گیر بود به کنار :D )
فکر میکنم سلیقه ای باشه بازم، برای من گیم پلی همیشه اولویت داشته مثلا سری آنچارتد گرافیک و تنوع محیطی خوبی داره ولی گیم پلی بازی برای من خسته کننده و تکراری میشه...(از چند تا سکو بالا پایین شو)
ولی متال گیر فانتوم برام چالشی تر بود واسه همین ترجیح میدم

خلاصه که با متا 70 هم راضی ام من (متال گیر نداریم اخه ،من متال گیر لازمم)
 
ببینید دوستان بازی ای که چیزی رو کاملا حذف میکنه ولی کات سین معرفیش رو تو بیلد نهایی نگه میداره تهش نهایتا بشه بهش گفت Early Access
کوجیما اون تانک خفن من کو؟ :))
 

کاربرانی که این گفتگو را مشاهده می‌کنند

Top
رمز عبور خود را فراموش کرده اید؟
اگر میخواهی عضوی از بازی سنتر باشی همین حالا ثبت نام کن
or