Multi Platform Metal Gear Solid Δ Snake Eater

سازنده
Konami
ناشر
Konami
پلتفرم‌ها
  1. PC
  2. PlayStation 5
  3. Xbox Series X|S

top_logo.png

Developer: KDE, Virtuos
Publisher: Konami
Genre: Tactical Espionage Action
Platforms: PlayStation 5 / Xbox Series X|S / Microsoft Windows
Release Date: 2024


Xbox - Xbox Tokyo Game Show 2024 Broadcast [RKNhGrXYiHg - 1066x600 - 46m40s].jpg


پس از مدت‌ها انتظار در نهایت بازسازی یکی از تحسین شده‌ترین عناوین نسل شش توسط کونامی معرفی شد؛ این بار با پسوند دلتا که به معنای تولدی دوباره برای این سری محسوب می‌شود.
بازی توسط استدیو داخلی کونامی به همراه استدیو سنگاپوری Virtuos به عنوان استدیو پشتیبان در دست ساخت قرار دارد.


ss_02.jpg ss_09.jpg

یوجی کارکادو کارگردان خلاق The Phantom Pain به عنوان کارگردان این عنوان معرفی شده است و بر پروسه ساخت بازی نظارت دارد.
David Hyter به عنوان صداگذار اسنیک باز‌می‌گردد؛ نقشی که Kiefer Sutherland در Ground Zero و The Phantom Pain عهده‌دار آن بود.


ss_12.jpg ss_17.jpg

زخم‌هایی که اسنیک در طول بازی برمی‌دارد به صورت دائم بر روی بدن او باقی خواهد ماند.
این دائمی بودن اثرات دنیای اطراف بر روی اسنیک برای لباس وی نیز صدق می‌کند، برگ درختان، گل و لای باتلاق‌ها و جای گلوله اثری دائمی بر روی پوشش وی خواهد داشت.


ss_mt_01.jpg ss_mt_02.jpg

دوربین سوم شخص بازی حالتی شبیه فانتوم پین دارد. سازندگان همچنین برای بازیکنان قدیمی دوربین Legacy Style را در نظر گرفته‌اند. آن‌ها پا را از این هم فراتر گذاشته و فیلتر رنگی متعلق به عنوان اصلی را هم برای این اثر بازسازی کرده‌اند که بازیکنان به راحتی می‌توانند در بخش تنظیمات آن را تغییر دهند.
کونامی تأیید کرده است هیدئو کوجیما (خالق سری متال گیر) و یوجی شینکاوا (کانسپ آرتیست سری) هیچ نقشی در ساخت این بازسازی ندارند، با این حال سازندگان تمام تلاش خود را برای وفادار ماندن به عنوان اصلی به کار خواهند گرفت.

ss_mt_04.jpg ss_mt_03.jpg




 
آخرین ویرایش:
علت حساسیت تا این حد روی تغییرات جزیی چهره باس و مادرش بیگ باس؟، یه سوگیری شناختی معروفه rosy retrospection که گذشته شیرین تر و رنگی تر از اون چیزی که بوده، بنظر میاد.
چون اون لحظات اولیه که منشا شکل گیری لذت از ورژن اصلی بوده، با اون مختصات و هندسه در گذشته، گره خورده و ثبت و تجربه شده طوری که به ورژن های-پولیگان و با جزییات بیشتر و بروز، ترجیح داده میشه.
مثلا با شرایط روز اینکه هر ۳ کلون پسر باشن، شر درست میشد و احتمالا لیکویید رو با همین ظرافت های موجود در داستان، بیشتر و واضحتر به اقلیت ها نزدیک میکردن، خودشم میگه it doesn't matter what's in your jeans به جای gene
اما توسط فنها پس زده میشد با اینکه تغییری نبود، فقط یکسری جزییات آمپلیفای شدن، ولی مغز گارد میگیره چون میخوان عین اون شرایطِ اوج رو رپلیکیت کنه.
 
علت حساسیت تا این حد روی تغییرات جزیی چهره باس و مادرش بیگ باس؟، یه سوگیری شناختی معروفه rosy retrospection که گذشته شیرین تر و رنگی تر از اون چیزی که بوده، بنظر میاد.
چون اون لحظات اولیه که منشا شکل گیری لذت از ورژن اصلی بوده، با اون مختصات و هندسه در گذشته، گره خورده و ثبت و تجربه شده طوری که به ورژن های-پولیگان و با جزییات بیشتر و بروز، ترجیح داده میشه.
مثلا با شرایط روز اینکه هر ۳ کلون پسر باشن، شر درست میشد و احتمالا لیکویید رو با همین ظرافت های موجود در داستان، بیشتر و واضحتر به اقلیت ها نزدیک میکردن، خودشم میگه it doesn't matter what's in your jeans به جای gene
اما توسط فنها پس زده میشد با اینکه تغییری نبود، فقط یکسری جزییات آمپلیفای شدن، ولی مغز گارد میگیره چون میخوان عین اون شرایطِ اوج رو رپلیکیت کنه.

چی میگید آقا؟

شخصیت باس عقبه داره و چهره مشخصی داره یه فرد خیالی نیست که بگید او چه قیافه خوبی درست کردن براش، کاملن مشخصه که این چهره ساخته شده هیچ ربطی به چهره اصلی این شخصیت نداره، بحث اضافه شدن پولیگان و هندسه و هیت ورزی و سو تفاهم و این چیزا نیست

اون کاری که ۷ سال پیش درست شده کامل به قول شما پولیگان و هندسه اضافه شده است از تصویر همون باس مگس ۳ (و تمام شخصیت های دیگه)، نه این چیزی که کونامی درست کرده

متوجه شدن این موضوع اینقدر سخته؟ لطفن اول برید یه سرچ بزنید باس MGS3 عکس ها و فیگور اکشن ها غیره از این شخصیت رو ببینید. بعد بگید که آیا این چیزی که کونامی ساخته نسل نهمی همون چهره است یا کلن یه طراحی از بیس جدیده!
 
آخرین ویرایش:
داستان دعوای کونامی و کوجیما این دو از سال 2014 شروع شد

دقیقاً همون سال هایی که بازار بازی های موبایلی کونامی خیلی بهش سود خوبی میداد، مدیر بخش بازی های موبایلی اگه اشتباه نکنم مدیر عامل کونامی شد و فضا رو برای کوجیما تنگ تر کرد
چرا؟ چون کوجیما یکی از ولخرج ترین بازیسازای تاریخه. حساسیت عجیبش روی جزئیات بازی باعث میشده خیلی وقت ها یکی از المان های گیم پلی در اواسط یا حتی اواخر پروژه کنار گذاشته بشه. بارها تیم تولید موسیقی رو مجبور میکرده ترک های متعدد بسازن تا بلکه در خوشبینانه ترین حالت یکی از اون ها انتخاب کنه. از طرفی گرچه بازی های کوجیما انصافاً پرفروش بودن ولی کفه ترازو بین هزینه و سود چندان به سمت سود سنگینی نمیکرده

میخام بگم که گرچه رفتار با کوجیما که برند کونامی بود درست نبود، اما خود کونامی هم برای خودش دلایل منطقی داشت
بازم دیس اینفورمیشن:
۱-کونامی از مدتها قبل کاسه گدایی دستش گرفته بود و اصلا سر همین چیزا MGS4 با خرج سونی پروسه ساختش پیش رفت و انحصاری PS3 شد.
از قبلتر KCET رو به دلیل همین گدابازیا بست سایلنت هیل و کلی بازیا به ... رفتن:
Konami Computer Entertainment Studio, Konami Computer Entertainment Tokyo and Konami Computer Entertainment Japan will be laid together to Konami Online. They want to save money this way and they'll give more importance to online games from now on. Beginning in the second quarter 2005 all 3 studios will be known as Konami.
۲-بازار بازیهای موبایلی سود آنچنانیم برای کونامی نداشت/نداره کونامی اصولا عددی نبوده تو این بازار و نیست (پرانتز باز یه بهانه بوده مثل همون بستن KCET که خبرشون قرار بود بخش آنلاین تمرکز کنن و چیزی ندیدیم با کوجیما هم یه دلیلش که این برخورد رو کردن سود واهیشون از گیمای موبایلlol) و فکر کنم فقط یه بازی انیمه ای یا گی یو دستش باشه لایسنسش. گدا بودن کونامی یه درصد ربط به کوجیما نداره در کل اینا رو با سند و مدرک بارها گفتیم و میگیم برای همه جا بیفته. تمام حرفهای کونامی هم دروغ محض هست، بازی موبایلی! سود! کونامی تو بازی موبایل سر پیازه یا ته پیاز واقعا چنین ادعایی میکنه؟
قدیم اون زمان اوایل دهه ۲۰۱۰ دست گیم لافت و ریویو بود الانم که کونامی باید این وسط بوق بزنه، حالا اینا از فلان کره میگیرن و چندر غاز هزینه ساخت فلان بازی رده دهم موبایل (از نظر فروش) تو چشمشون خیلیه، حکایت دیگریس، همون حکایت دادن متال گیر و سایلنت هیل به استدیوی درجه سه که طرف یه پولیم حاضره بده سازنده شون باشه (چه بسا جدا پولیم داده باشن) اینجا هم هزینه ساخت بازی پایینه و گور پدر نمره ش اصلا، مهم اینه که کمترین هزینه (به قول دوستان مرامی-درمورد ریمیک سایلنت هیل۲) ساخته شه حالا متای ۴۰ هم گرفت گرفت فروشش رو بخاطر اسم ای پی داره و میشه سود
۳-بازیهای کوجیما در زمره بازیهای پرخرج نیستن اصولا خرج ۴ رو که سونی داد
۵ هم جون کند کونامی با گدابازی نصفه عرضه کرد
بقیه هم پرخرج نبودن
 
آخرین ویرایش:
خیلی واقعا قاطع به نظر میاد😄
هست منظورتون هیت بود؟ بله واقعا شرمنده دیگه به شرکتی که فخر دنیای گیم در حال حاضر هست هیت میورزیم...

مایکروسافتم همینه حتی شرکتای ژاپنیم دارن همین میشن این مهم نیس
مهم کیفیت کاره

شخص واقعی که شخصیت باس رو از روش دراوردن خانم charlotte trampling بوده. خود باس origin شو نمیدونم ولی تو pw هم ویسشو انالیز میکردن یه جا به لهجه بریتیشش اشاره شد (یعنی حرف من نیست) میخوره در اصل (اصالتا) انگلیسی باشه مثل این خانم
و کلا جنس مونث انگلیسی چنان قیافه های گولاخیم ندارن تو این ورژن جدید اون ظرافتا رو نمیبینی
وقتی اصلا خود کاراکتر رو از روی بازیگر واقعی طراحی کردن بله بایدم وفادار بمونن به طراحی اصلی. جوری گفتید که انگار رحم کردن از روی ظاهر رابعه اسکویی نساختنش تو ریمیک!

البته بیشتر این نظرات از سر ناآگاهیه! من مدام کلیپای MGS های قدیمی رو میبینم، دوستان به هر حال بعد سالها یادشون رفته...
تو GAF هم چک میکردم نظرات فنهای دو آتشه مثل خودم بود.
یعنی انتظارت از ریمیک این بود که طراحی واقعی از این چهره انجام بشه؟
1000015911.jpg
من البته مشکلی ندارم با چهره جدید و اون ویژگی هایی که قبلا گفته بودی هم میتونم خیلی خوب ببینم در این کاراکتر(البته که حتی در بریتانیا هم این مدل قیافه کم نیست). از یه طرف هم مدل طراحی به نظرم ارتباطی به Woke نداره.
ولی اگه انتظارت از چهره ریمیک عکسی هست که فرستادم (که فکر کنم موهای بلوند طلایی هم داره) مطمئنا براورده نشده.
 
یعنی انتظارت از ریمیک این بود که طراحی واقعی از این چهره انجام بشه؟
View attachment 341066
من البته مشکلی ندارم با چهره جدید و اون ویژگی هایی که قبلا گفته بودی هم میتونم خیلی خوب ببینم در این کاراکتر(البته که حتی در بریتانیا هم این مدل قیافه کم نیست). از یه طرف هم مدل طراحی به نظرم ارتباطی به Woke نداره.
ولی اگه انتظارت از چهره ریمیک عکسی هست که فرستادم (که فکر کنم موهای بلوند طلایی هم داره) مطمئنا براورده نشده.
نه والا احتمالا چون ترسیدن طرف پول بخواد اصلا تغییر دادن ظاهرشو:D در راستای گدابازیاشون:D اون یکی دیگه بود دلش میسوخت پدر این ای پی بود تو MG های قدیمی تو کدک صورت اسنیک رو شبیه مل گیبسون طراحی کرده بود... درمورد چهره باس لاقل یه چیز شبیه تر و حالات چهره جدی تر... بعد ما نفهمیدیم این و سایلنت هیل اگه ریمیک ۱ ۱ن کدوم بازی دیگه طراحی صورت کاراکترهای کلیدیش تو‌ ریمیکهای این شکلی اینهمه اعتراضات داشته؟

پ.ن: ما به عنوان طرفدار بازی البته انتظار داشتیم شبیه همین مدلی که از روش ساختن باشه، از دید مدیرای کونامی گفتم:D اینا فکر کنم کلا خصوصیات خاصی داشته باشن با ژیان تردد کنن هنوز:D (یا معادل ژاپنی ژیان:دی) سود از بازیهای موبایل:)) بابا پشم یه شرکت ژاپنی مثل اسکوئر نیستی تو موبایل سودت کجا بود:))
 
MGS V اصلا بازی پرخرجی نیست برای زمان خودش اینا بازی پرخرج به عمرشون نساختن
ضمنا با عرضه دموی پولی GZ هر چقدر ضرر کردن دراوردن
MGS4 هم سونی دستشونو گرفت
3 شماره اصلی هم هر کدوم برای پلتفرمهای مختلف پورت شدن دو بار ریمستر تازه هر کدوم یه ریلیز اصلی داشتن یه ریلیز با محتوای بیشتر مثلا شماره ۱ یه دیسک اضافه داشت برای PS1 مرحله های تمرینی داشت، ۳ باز ورژن اسنیک ایتر و سابستنس ۲ هم همینطور اینا اتفاقا خیلیم از سری متال گیر و کوجیما بزرگتر از شکمشون نون خوردن و نمک دون شکستن.

من نمید‌ونم اینجا دوستان چه علاقه ای به مسخ کردن و وارونه کردن واقعیات دارن اگه هم نمیدونید یه سرچ بزنید واقعا کونامی جای دفاع نداره
 
  • Like
Reactions: Boss
View attachment 341058
اینو تو ردیت گذاشتن .
من از چهره قبلی باس احساس سر سخت بودن, مادر بودن و غم رو برداشت میکنم. چهره جدید حس ترحم و چغر بودن میده بهم. حتی سن کرکتر هم به نظرم پایین تر از سن واقعی کرکتر میخوره 30 اینا باشه. گرافیک بالاتر رفته ولی جزئیات هنری چهره ها خیلی کمتر شده. تو چهره پارامدیک و زیرو هم تو اول تریلر هم این بی توجهی خیلی مشخص به قول دوستمون انگار یکی ماد ساخته بدون روح و بدون هنر. دیگه طرفداری از یه چیز به این واضحی عجیب برام.

1718302690997.png 1718302723492.png

هر چند من تریلر آخر بازی رو که با تهیه کننده بازی میدیدم به نظرم بسیار آدم فروتنی میومد ولی بین حرفاش احساس کردم تمرکز بیشتر روی جزئیات گرافیکی بازی هست تا خود گیم پلی. به نظرم به شدت محافظه کارانست و جرأت تغییر مکانیک های گیم پلی بازی 20 سال پیش هم ندارن. تنها چیزی که اضافه شده چند نوع انیمیش اضافست که اونم احتمالا کپی انمیشن های V هست با تغییرات جزئی که به نظرم حتی این هم به گیم پلی بازی صدمه بیشتری میزنه. بماند. برای من تو این صنعت احترام به مخاطب خیلی مسئله ی مهمی هست . این احترام رو من تو این ریمیک نمیبینم.
 
آخرین ویرایش:
من از چهره قبلی باس احساس سر سخت بودن, مادر بودن و غم رو برداشت میکنم. چهره جدید حس ترحم و چغر بودن میده بهم. حتی سن کرکتر هم به نظرم پایین تر از سن واقعی کرکتر میخوره 30 اینا باشه. گرافیک بالاتر رفته ولی جزئیات هنری چهره ها خیلی کمتر شده. تو چهره پارامدیک و زیرو هم تو اول تریلر هم این بی توجهی خیلی مشخص به قول دوستمون انگار یکی ماد ساخته بدون روح و بدون هنر. دیگه طرفداری از یه چیز به این واضحی عجیب برام.

View attachment 341072 View attachment 341074

دقت کنید سن همه شونم کمتر از سن واقعیشون تو داستان بازی میزنه. این مورد رو تو GAF و ردیت هم خیلیا بهش اشاره کرده بودن.
+ به علت talent صفر سازنده ها اصلا وایب 60s بهت نمیده بر خلاف MGS3 که وایب دهه ۶۰ ازش چکه میکرد یا MGS V که وایب دهه ۸۰ ازش میچکید
 
آخرین ویرایش:
علت حساسیت تا این حد روی تغییرات جزیی چهره باس و مادرش بیگ باس
راستی داداش شما اول یاد بگیر باس کدومه بیگ باس کدوم از زمینهای خاکی به اصطلاح شروع کن برو پله پله مدارج بالاتر و دست آخر هدایت ما گمراهان...
 
راستی داداش شما اول یاد بگیر باس کدومه بیگ باس کدوم از زمینهای خاکی به اصطلاح شروع کن برو پله پله مدارج بالاتر و دست آخر هدایت ما گمراهان...
تله بود، نشونشم یک اسپیس تا اونجا که کپی کردی فاصله داشت و جلوی چشم.
آزمایش نشون داد که وسواس تا حدی رو این عنوان بالاست که دست اندازی به هر شکل و اندازه ای رو تاب نمیاره.
 
از حوصله من خیلی وقته خارجه که بحث کنم
ولی تو این مورد بدلیل علاقه قلبیم به MGS قضیه فرق می‌کنه

۱. چهره Boss
طبیعیه که هرچقدر یک عکس جزییاتش بیشتر بشه اختلافش بیشتر بشه ولی تو طراحی چهره باس واقعا وفادار بودن
طرف Badass ترین زن رو کره زمین بود که بهترین و خطرناک ترین سرباز های دنیا زیردستش تربیت میشدن، انتظار فیس کیوت آفتاب مهتاب ندیده دارید ؟
این دو عکس مقایسه کنید و قضاوت با خودتون!
IMG_20240614_003125.jpg

۲. دیوید هیتر
یکی دیدم بهش هیت داده، دیگه عالیجناب ببخشید کسی که صداپیشه اصلی اسنیک تو MGS3 و عناوین دیگه بوده رو آوردن بعنوان صداپیشه، مطمئنم اگه کیفر ساترلند میاوردن گیر میدادی که آی به ریشه ها پایبند نبودن، حالا که خود اصل ریشه رو آوردن شد عقده بازی طرف و..؟

۳. گرافیک و گیمپلی
خود سازنده ها گفتن که تو تنظیمات گرافیکی آپشنی هست که کاملا فیلتر کلاسیک بازی رو قالب کنه برای کسای که اون حس و حال کلاسیک میخوان، همینطور برای گیمپلی کلاسیک هم آپشنی قرار دادن تا دوربین و گیمپلی کاملا شبیه نسخه کلاسیک باشه، درک نمیکنم الان مشکل چیه؟
گیمپلی مدرن این ریمیک بنظر میومد کمی از MGS V وام گرفته و با تریلر های بعدی باید دید تغییرات مدرن چقدر بوده، هرکس دوست نداشت تو تنظیمات تیک ورژن کلاسیک رو بزنه


۴.کوجیما و این پروژه
یکی نوشته این پروژه خیانت به کوجیماست و..
کوجیما از ۲۵ سال پیش ده بار تو مصاحبه هاش گفته نمیخوام دیگه متال گیر بسازم یا یکی دیگه بسازه من بکشم کنار، در این حد که کوتاکو یک مقاله مخصوص همین قضیه نوشته از تعداد دفعاتی که کوجیما گفته میخواد کنار بکشه و یکی دیگه بیاد این سری رو هدایت کنه.
A List Of Times Hideo Kojima Has Said He's Done Making Metal Gear


۵.نظر شخصی
برای یک فن واقعی، لنگه کفشی در بیابان هم غنیمته، چه بسا لنگه کفشی که برای دوست داران تغییر، گیمپلی و گرافیک تغییر کرده، چه برای متعصبانه ورژن کلاسیک، آپشن کلاسیک سازی گرافیک و گیمپلی تو تنظیمات تعبیه کردن
من خودم تریلر قبلی رو تو همین تاپیک کوبیدم و له کردم ولی این تریلر نظرم تغییر داد هرچند برای قضاوت کردن زوده
یک جای خوندم نوشته بود کونامی به موفقیت ریمیک MGS3 نگاه میکنه، اکه موفق بود چراغ سبز برای ساخت MGS6 میده و بشخصه واقعا می‌خوام این ریمیک موفق بشه تا حتی شده یک ورژن حداقل متوسط از سری MGS ببینم، به شرط کیفیت خیلی بهتر از MGS Survive
 
ناراحتی فن بیس یه چیزه این كه هر كی یك كلمه از بازی تعریف كرد با سیس فن اولداسكول بهش بپری و جو منفی و تاكسیك و سانسور درست كنی چیز دیگریست،

كلا یه عده حالا به هر دلیلی كه اصلا اهمیت هم نداره، ویدئو گیم رو گذاشتند كنار، اینا عین آب خوردن قید بازی هارو میزنن و اصن ناخودآگاه دنبال بهانه هستند كه این دوری خودشان از بازی هارو توجیه كنند، جالبه یه حالت پیشوا مانند و پسیو اگرسیو هم دارند و خط و نشون میكشند برای بازی كردن یا نكردن ملت،

سوپرفن بودن و نگاه دقیق فرق داره با كسی كه عملا دیگه بازی نمیكنه جدا شده و فقط ایراد میگیره... بازی نكرده مثل فراستی،

این اسمش میشه ادا، وگرنه والا همین فروم ان عدد فن ام جی اس داره كه سر و صدای پیشوایی ندارند ولی بازی هارو هزار برابر همین مثلا اولداسكول ها، تركوندن، درخت هر چه پربارتر...
 

کاربرانی که این گفتگو را مشاهده می‌کنند

Top
رمز عبور خود را فراموش کرده اید؟
اگر میخواهی عضوی از بازی سنتر باشی همین حالا ثبت نام کن
or