منظورم این بود که شوتینگ سوم شخص گیم پلی mgs5 توی محیط کوچک mgs3 دچار مشکل میشه.گیم پلی MGS V هنوز هم بعد از گذشت چند سال از عرضه واقعا بدون نقصه و شاید فقط TLOU2 نزدیکش باشه.
اگه کسی انتظار ریمیک در حد RE2 یا FF7 remake داشته خب واضحا انتظار بیجایی داشته.الان دو دسته فن سری وجود دارن دسته ای که انتظار ریمیک درست حسابی مثل RE2 داشتند از بازی که نا امید شدند. دسته ای هم مثل من انقدر انتظارشون رو از این ریمیک پایین اورده بودند که فرای انتظار براشون ظاهر شد. حداقل صدا ها رو مخصوصا دیوید هیتر رو دست نزدند!!
با اینکه قیافه د باس رو مثل کرکی های گوشه خیابون درست کردن احتمالا بازی رو میخرم و بازی میکنم.
چند جا دیدم ریمیک RE2 و 4 داره مرجع می شه برای تبرئه کردن عناوینی مثل سایلنت هیل 2 و MGS، اول اینکه کپکام برای ساخت ریمیک دو تا تیم داره، یک تیمش RE2 و 4 رو بیرون داده، یکیشون هم RE3، از لحاظ کیفیت بصری از یک انجین استفاده کردن ولی به لحاظ خروجی کاملا متفاوت از هم عمل کردن، تیمی که روی RE2 و 4 کار کرد یک عنوان درخور نام ایول به فن ها تحویل داد که همه جا توسط بازیکنان و منتقدین مورد ستایش قرار گرفت و ازش استقبال شد، یکی دیگه هم ایول 3 که اگر نگم مالی نبود، قطعا عنوان متوسطی بود. ف ف هم به همین شکل می شه براش مثال آورداگه کسی انتظار ریمیک در حد RE2 یا FF7 remake داشته خب واضحا انتظار بیجایی داشته.
RE یه آی پی فوق العاده پروفروشه که همون ریمیک نسخه دومش نزدیک 15 میلیون نسخه تا الان فروخته پس هرچقدرم خرجش میکردن ارزش داشت ولی دقیقا چرا باید سر ریمیک یه نسخه از یه آی پی که ته فروشش به 5 میلیون نسخه هم نمیرسه انقدر هزینه کنن؟
جدای اینکه اون ریمیکای درست حسابی معمولا تو خود استدیو اصلی ساخته میشه نه استدیو های گمنام
خب حرف منم دقیقا همینه میگم انتظاراتو باید واقعا در همین حدی که دیدیم بیاریم پایین، دلایلی که من واسه خودم دارم ایناس که:چند جا دیدم ریمیک RE2 و 4 داره مرجع می شه برای تبرئه کردن عناوینی مثل سایلنت هیل 2 و MGS، اول اینکه کپکام برای ساخت ریمیک دو تا تیم داره، یک تیمش RE2 و 4 رو بیرون داده، یکیشون هم RE3، از لحاظ کیفیت بصری از یک انجین استفاده کردن ولی به لحاظ خروجی کاملا متفاوت از هم عمل کردن، تیمی که روی RE2 و 4 کار کرد یک عنوان درخور نام ایول به فن ها تحویل داد که همه جا توسط بازیکنان و منتقدین مورد ستایش قرار گرفت و ازش استقبال شد، یکی دیگه هم ایول 3 که اگر نگم مالی نبود، قطعا عنوان متوسطی بود. ف ف هم به همین شکل می شه براش مثال آورد
بحث اسکیل و بودجه زمانی مطرحه که استودیو یک سری استانداردهای ابتدایی فنی نسل رو در بازی رعایت کرده باشه بعد می شه در مورد موارد دیگه قطعی نظر داد، وقتی به لحاظ فنی یا تکنیکی بازی ایراد داره این ضعف صرفا از انجین نیست، وقتی دست می بره به مواردی که فن ها روش حساسن این بخاطر کمبود بودجه نیست، وقتی هنوز توی چند تا عنصر اصلی که استاندارد این نسله و استودیوهای مستقل کوچک هم این موارد رو رعایت میکنن زاییده، این ضعف ها به هیچ عنوان با مواردی که مثال میارید قابل قیاس نیست چون استانداردهاش فرسنگ ها فاصله داره با خیلی عناوین دیگه، اگر بخوایم مقایسه کنیم RE2 آخرین موردیه که باید سراغش رفت نه اولین مورد. همونطور که دوستان اشاره کردن این کارگردانه که می تونه عنوان رو با مغز زمین بزنه یا چنان به اوج ببرش که شبو روز مدحو ستایشش کرد، در مورد RE این واقعیت ثابت شدست، در مورد FF ثابت شدست، در مورد MGS و SH هم به همین شکله. اینکه فکر کنیم گرافیک می تونه این ریمیک ها رو نجات بده هر چند بازخوردهای بعضا مثبتی بگیره، این نشون از توقعات پایین شماست نه خوب بودن این ریمیک ها. اگر کوجیما یا یک استودیو جاپانی پشت این ریمیک ها بود مشخصه خیالمون از بابت خیلی موارد حتی تریلر راحت می شد. کم اهمیت هم نیستن که بگیم بیخیال هر چی بادا باد!
بازی شبیه این کلیپهای یوتیوبی ـه که یه نفر با Asset های آماده سعی میکنه GTA III رو توی UE5 بازسازی کنه.از نظر هنری به نظرم بازی یه جورایی بی روح هست، نمی تونم منظورم رو دقیق بگم ولی طراحی محیط و شخصیت ها یه جوری هستن ولی بقیه موارد ایرادی ندارن و اصلا حس یه بازی ضعیف یا متوسط رو نمیده. اگر گیم پلی حتی نزدیک به MGS V باشه که برای من رسما شاهکار به حساب میاد از نظر آزادی عمل و وسعت مکانیزم های گیم پلی اونم بدون پیچیدگی بیخود یا دست و پا گیر بودن، هنوز هم چیزی رو دست MGS V نیومده. حتی این هم فکر نکنم بتونه بهش نزدیک بشه ولی باز شباهت هایی باهاش داشته باشه قابل قبوله.
ریمیک RE2 یه جورایی Gold standard ریمیک سازی محسوب میشه و هر ریمیکی فارغ از میزان سوددهیش باهاش مقایسه میشه. اگر ریمیک هایی مثل RE یا FF7 نبود این استاندارد ها و انتظار فن ها از هر نوع ریمیکی پایین تر بود.اگه کسی انتظار ریمیک در حد RE2 یا FF7 remake داشته خب واضحا انتظار بیجایی داشته.
RE یه آی پی فوق العاده پروفروشه که همون ریمیک نسخه دومش نزدیک 15 میلیون نسخه تا الان فروخته پس هرچقدرم خرجش میکردن ارزش داشت ولی دقیقا چرا باید سر ریمیک یه نسخه از یه آی پی که ته فروشش به 5 میلیون نسخه هم نمیرسه انقدر هزینه کنن؟
جدای اینکه اون ریمیکای درست حسابی معمولا تو خود استدیو اصلی ساخته میشه نه استدیو های گمنام
داداش اگه سنت همینیه که تو پروفایلت زدی زورت هم کردن این ریمیک رو بازی نکندوستان واسه کسی که هیچکدوم از بازیای سری رو تجربه نکرده، این نسخه رو میتونه بازی کنه و بفهمه چی به چیه ؟
این RE2 چیه پیرهن عثمان شده؟؟؟ این بازی اصلا ریمیک نیست! جک هست فن مید بود بهتر میشدالان دو دسته فن سری وجود دارن دسته ای که انتظار ریمیک درست حسابی مثل RE2 داشتند از بازی که نا امید شدند.
خدایی به عنوان یه PS باز که فک کنم باشید این اصلا نزدیک ریمیک های BP هست حتی؟یعنی Hate با آدم چه میکنه
MGS V رو ناقص کنی.یعنی Hate با آدم چه میکنه . قشنگ فقط چون بازی مال کونامیه و اون قضیه با کوجیما پیش اومده دوستان با عینک تنفر هم این و هم اون Silent Hill ریمیک رو دارن قضاوت میکنن ولی از چشم یکی مثل من که این وسط بی طرف بوده و حسی نداشتم بگم که خداییش دارید بی انصافی میکنید . نمیگم این دوتا چیزای خیلی Wow یی شدن ولی الان همین تریلر دیشب که دیوید هایتر اومد حرف زد خداییش چه مشکلی داشت؟ اومدن دقیقا MG3 رو ریمیک کردن یعنی تقریبا ریمیک 1:1 هست به اضافه آپگرید های گیم پلی . گرافیک هم که تمیزه ولی بازم دارید هیت ورزی میکنید چرا قیافه نمیدونم اسنیک ابروش یکم بالاست و نچسبه ، چرا باس چشماش پف داره چرا بازی روح نداره چرا بازی فلانه .
به نظرم یه شانس برگشت به کونامی بدید این همه آیپی خفن دستشه وسط این Shi*t House ـه گس سازی و بازی موبایل و مالتی پلیرسازی و لجن زاری که تو دنیای گیم راه افتاده یکم به بازی های سینگل پلیر کمتر سخت بگیرید خداوکیلی اینا فروش نکنن 4 سال دیگه باید بشینیم پای امثال فورتنایت .
البته لیست بلندتر از اینه، چندتا نمونه دیگه از افتضاحات بی پایان کونامی:MGS V رو ناقص کنی.
پروژه سایلنت هیل جدید رو کنسل کنی.
کوجیما رو اخراج کنی.
سپس Metal Gear Survive رو بدی بیرون.
معرفی Metal Gear Solid Δ Snake Eater که کیفیت نسخه پاچینکو بسیار بهتر از این ریمیکه.
معرفی Silent Hill 2 Remake که یه گیمر آماتور راحت تشخیص میده چه زباله ای هست.
جوری میگید یه شانس برگشت به کونامی بدید که انگار نخستین حرکتش پس از 9 سال معرفی این ریمیکها بوده! زمانیکه این دو تا بازسازی منتشر شدن روشن میشه که ما درست میگیم یا شما. اما من مطمئنم این دو تا بازی در بهترین حالت کارهایی متوسط میشن و این یعنی آبروریزی برای شرکت سازنده. در مورد اساسین کرید صحبت نمیکنیم, بحث سر دو تا از خفنترین IPهای صنعت گیمه.