Multi Platform Ghostwire Tokyo

سازنده
Tango Gameworks
تاریخ انتشار
March 2022
ناشر
Bethesda
پلتفرم‌ها
  1. PC
  2. PlayStation 5

1642437606526.png

IP جدید استودیوی Tango Gameworks توسط شینجی میکامی افسانه ای، خالق سری بازی های رزیدنت اویل ، ایول ویتین و داینوکرایسیس و تهیه کننده ی آثاری چون دویل می کرای معرفی شد. بازی گوست وایر توکیو قرار است امسال برای دو پلتفرم PS5 و PC و با یک سال تاخیر(سال 2023) برای کنسول های اکس باکس سری اکس و اس منتشر شود. با این‌که Ghostwire: Tokyo با عناوین سبک وحشت مقایسه می‌شود ولی باید توجه کرد که این بازی فاصله‌ی زیادی با آثار Tango Gameworks دارد.

ساخته‌ی اخیر Tango Gameworks یعنی Ghostwire: Tokyo توجهات زیادی را به خود معطوف کرده است. البته که سکانداری شینجی میکامی افسانه‌ای در این مهم بی تأثیر نبوده است و صبر کردن برای مشخص شدن تاریخ عرضه‌ی بازی امری طاقت فرسا شده است. با این‌که جابه‌جایی مدیریتی بتزدا و رفتن آن‌ها زیر سایه‌ی مایکروسافت خللی در انحصاری بودن بازی برای PS5 ایجاد نکرده است، اما سطح انتظارات طرفداران از بازی جدید استاد کمی نگران‌کننده است.

خیلی از طرفداران Ghostwire: Tokyo را با مجموعه‌ی شناخته شده‌ی Tango Gameworks یعنی The Evil Within مقایسه می‌کنند، در صورتی که بازی جدید فرسنگ‌ها با آن فضا فاصله دارد. بازی جدید استاد میکامی به وضوح تغییرات زیادی نسبت به آثار پیشین ایشان داشته است.





1642437671740.png

اثر شینجی میکامی‌ای

هیچ شکی وجود ندارد که دلیل اصلی این مقایسه‌ها حضور شینجی میکامی بزرگ در مقام تهیه کننده‌ی اجرایی می‌باشد. فردی که به پدرخوانده‌ی سبک وحشت و بقا معروف است و آثاری چون Resident Evil و The Evil Within را در کارنامه دارد. طراحی‌های Ghostwire: Tokyo و همچنین داستان این بازی به نظر نشانه‌هایی از آن سبک کلاسیک در بر دارند.

اما سوای از شباهت‌ها تیم اصلی بارها تأکید کرده‌اند که بازی جدید تلفیقی از وحشت و بقا و اکشن ماجراجویی می‌باشد. که مورد اخیر را کارگردان بازی جناب Kenji Kamura در جریان مصاحبه‌ی با IGN اعلام کردند.با وجود این‌که صحبت‌های اخیر به وضوح رویکرد Ghostwire: Tokyo را مشخص کرده‌اند، اما گیم پلی نیز به نوعی بر تفاوت‌های بازی صحه گذاشته است.





1642437704111.png

Ghostwire: Tokyo عنوان متفاوتی است


با یک نظر هم می‌توان متوجه تفاوت‌های اساسی این بازی با آثار قبلی استاد میکامی شد. در این بازی به جای ارائه‌ی یک فضای تاریک و دلمرده نورهای نئونی توکیو پتانسیل‌های جدیدی را برای وحشت به نمایش می‌گذارند. ظاهر دشمنان به نظر آشنا می‌آید ولی افزایش سرعت آن‌ها خبر از تمرکز بیش‌تر روی مبارزات می‌دهد. البته این در سبک وحشت و بقا چیز جدیدی نیست و عناوینی بوده‌اند که این رویکرد را اتخاذ کرده باشند. با این حال آثار قبلی Tango Gameworks علاقه‌ی بیش‌تری به پیش‌روی کند داشته‌اند.

نکته‌ی جالب و هیجان‌انگیز اینجاست که Tango Gameworks برای مبارزات Ghostwire: Tokyo جناب Shinichiro Hara را استخدام کرده‌اند. حدس بزنید بازی قبلی ایشان چه بوده است!؟ Doom 2016. پس عجیب نبود که در نمایش گیم پلی Ghostwire: Tokyo شاهد آن انیمیشن‌های روان بودیم که نوید مبارزات سریع و خشن را می‌دهند.

البته این صحبت‌ها را انجام ندادیم که بگوییم Ghostwire: Tokyo کاملاََ ریشه‌های Tango Gameworks را رها کرده است. درست است که توکیو در این بازی برای یک عنوان در سبک وحشت نورانی به نظر می‌رسد ولی هنوز جنبه‌های دیگری از ترس هست که به آن پرداخته شود. جنبه‌هایی که به افسانه‌های بومی ژاپنی بازمی‌گردد و احتمالاً شاهد موجوداتی باستانی در این بازی باشیم که بی شباهت به موجودات سری Nioh نیستند.

در نهایت Tango Gameworks به نظر ترکیب جالبی از سبک‌های مختلف را خلق کرده است. ترکیبی که می‌تواند به یکی از بهترین بازی‌های سال بدل شود. باید منتظر ماند و دید استاد میکامی چه آشی برای ما عاشقان هنر هشتم پخته است.

 
آخرین ویرایش:
نمیدونم چه جوریه که وقت و بی وقت سایت ها کارنامه میکامی را به بهانه های مختلف به تصویر میکشند.

منم هی تحریک میشم ترجمه کنم از بس جذاب و خوندنیه 🥰


Ghostwire: Tokyo, the reinvention of the legendary Shinji Mikami


We have labeled Mikami as the author of horror games, for being the father of Resident Evil and The Evil Within, but the truth is that his career includes action adventures of all kinds, both in terms of playability and artistic and the environmental. Therefore, to understand where things will go in this new game set in Tokyo, it is worth reviewing his prolific and inspiring legacy. Ghostwire: Tokyo will go on sale for PlayStation 5 on March 25. The game has been developed by Tango Gameworks, the studio led by Shinji Mikami, one of the most prominent figures in video game history.


It is worth looking back to remember all the games that have come out of his mind in the last three decades, and thus understand where his new action adventure will go. Ghostwire: Tokyo will be released on March 25, and PlayStation 5 will be the only console we can play it on.


Write it down on your agenda, because it is set to be one of the most important releases of 2022. Not surprisingly, it has been developed by Tango Gameworks, the studio led by the legendary Shinji Mikami, author of a dozen acclaimed and tremendously influential games since the 1990s. The game director is Kenji Kimura, who has previous experience in titles as powerful as Metal Gear Solid: Peace Walker or the Tekken saga.




Ghostwire: Tokyo, la reinvención del legendario Shinji Mikami
 
کاور شماره جدید EDGE:

View attachment 246196

View attachment 246199

The world’s most populated city has never been so eerily quiet. Yet if Ghostwire: Tokyo’s dense, detailed setting gives you the creeps, this isn’t the kind of horror you might expect from the team behind The Evil Within. In E369’s extensive cover feature, we explore this distinctive paranormal action-adventure with insights from director Kenji Kimura, development manager Masato Kimura and studio founder Shinji Mikami.

It’s Tango Gameworks’ most ambitious release to date, and it could well be the studio’s best, too. Battling the hordes of yokai that wander Tokyo’s mist-shrouded streets involves a captivatingly unique kind of melee combat that blends elements of judo, FPS and exorcism rituals. Once you’ve exposed the spiritual core of these demons, you can grapple onto it via spectral threads, the DualSense controller reverberating as you yank it out, ensuring that it feels as satisfying as it looks.

Beyond the combat, this urban sandbox is positively stuffed with spooky folkloric tales and myths: it’s designed to reward the inquisitive player at every turn. “You can look behind buildings in neighbourhoods where it would be hard in real life,” Masato says. “We wanted to tickle everybody’s curiosity.” You can move from street level to rooftops in no time, too, using those spectral threads to latch onto flying tengu as you seek out torii gates to purge spirits and clear the fog to expand the explorable space.

It’s a bracingly singular game, in other words, one that Mikami hopes will give players a different view of Tango Gameworks. “It’ll make me happy if customers say, ‘Really? Tango made that game too?’” he tells us. There’s more from Mikami, too, about the departure of original director Ikumi Nakamura, and a tease for what The Evil Within 2 director John Johanas is working on next.
 
این مورد خیلی جالب هست


Influences

Aside from the different urban myths and legends influencing the designs of the Visitors, there have been a number of influences for Ghostwire: Tokyo. These include Ukiyo-e Japanese woodblock prints that depict Yokai; novels like Passage by Connie Willis, Faust by Johann Wolfgang von Goethe and Brain Valley by Hideaki Sena; and movies like Solaris. Even manga like Clamp’s X have had some manner of influence.


Ghostwire: Tokyo – 15 Features You Need To Know


پ.ن:اگر حوصله ای باشه احتمالا تا آخر آن هفته ترجمه کنم.مقاله خوبیه
 
Ghostwire: Tokyo, the authentic next-gen experience

Ghostwire: Tokyo is the new single-player action-adventure thriller from Tango Gameworks, the studio led by the legendary Shinji Mikami. Thanks to the muscle of PS5, the team has been able to develop its vision of the city without technical limitations. Console features play a critical role in bringing the experience to players in a unique way.


Ghostwire: Tokyo, la auténtica experiencia de nueva generación - MeriStation
 
The game is using basically all the cool elements of Tokyo — we've kind of condensed them all and grouped them into a sandbox that would fit inside our game. There's a lot of different parts of Tokyo that are connected together in a really cool way. It's a very high contrast. What's new and what's old — it's all kind of blended but not really mixed together. They're side by side.
That smooth exploration that we're able to do within this pretty large map is something that's only possible because of the SSD and the memory and the computational powers of the PlayStation 5, and we're very appreciative of that.

With the DualSense controller, you'll be able to feel the energy build up when you're tugging at the core and the release when you crush it. We don't see that in other games — that sense that you're tracing these actions through hand gestures.
You have three basic types of ether elemental shots that you can use. One is wind and it acts like a handgun where you shoot multiple shots, and there's water, which has a wider range, so gamers will understand it as more of a shotgun-type weapon. And then fire causes explosions, much like a rocket launcher.


Ghostwire Tokyo Combines All of the City's Cool Elements into a Sandbox, Says Dev
 
  • Love
Reactions: amir code
and a tease for what The Evil Within 2 director John Johanas is working on next

خب من مقاله edge رو تا حدودی خوندم، اون tease یا اشاره ای که در مورد پروژه بعدی جان جوناس کارگردان TEW2 گفته شده چیز خاصی نیست. در کل میکامی گفته بازی حتی بزرگتر و جاه طلبانه تر از گوست وایر هست و همینطور کاملا در تضاد با ترس و ساخته های قبلی استودیو هست.
بنظرم از حرف میکامی اینطور میشه برداشت کرد که پروژه جدید جان جوناس احتمالا یه ip جدید و حتی کاملا اکشن باشه. یعنی فارغ از هر سبکی هم که داشته باشه، هیچ المان یا نشانه از ترس و حتی مثل گوست وایر اون تم و اتمسفر ترسناک رو نداشته باشه. من خودم خیلی دوست داشتم پروژه جدید جوناس TEW3 باشه اما اینطور که پیداست فعلا خبری از نسخه سوم نیست. چون تو مقاله هم اشاره شده استودیو فعلا دوست داره بیشتر ip های جدید بسازه تا دنباله بازی های بازی قبلی. هر چند امیدوارم اشتباه کنم و یه روزی TEW3 رو ببینیم.
 
امروز برای بازی یک رمان تصویری روی psn بصورت رایگان قرار گرفت به حجم حدوداً ۱.۵ گیگ. داستان درباره kk و همکارهای کارگاهش هست که دنبال حل معمای ناپدید شدن یک شخص هستند و ماجرا مربوط به قبل از داستان بازیه. ۸ مارس هم روی پی سی میاد
 
امروز برای بازی یک رمان تصویری روی psn بصورت رایگان قرار گرفت به حجم حدوداً ۱.۵ گیگ. داستان درباره kk و همکارهای کارگاهش هست که دنبال حل معمای ناپدید شدن یک شخص هستند و ماجرا مربوط به قبل از داستان بازیه. ۸ مارس هم روی پی سی میاد

Free visual novel prequel Ghostwire: Tokyo – Prelude is available today on PS5 & PS4
 
این دموی ویژوال ناول بازی رو تجربه کردم، نمیدونم چرا اصلا همچین چیزی ساختن! یه دمو از خود بازی میدادن خیلی بهتر بود.
حدود 30-40 دیقه بود، نه اطلاعات چندان جدیدی و جالبی در مورد داستان بازی داد، نه تونست واسه تجربه خود بازی هایپ کنه... چند تا انتخاب واسه دیالوگ داشت + یه بخش مبارزه ساده به همون سبک VN...از نظر نویسندگی و دیالوگ ها هم که وضعیت خوبی نداشت.
البته یه چیزی که خوشم میاد کلا اتمسفر و حال و هوای توکیوئه و اینکه در نقش یه کارآگاه قراره بریم سراغ شکار ارواح! اینم چون ویژوال ناول بود، منو یاد سری Spirit Hunter انداخت که عناصر مشابهی داره.
خود بازی هم چیزی نمونده منتشر بشه...بزرگترین علامت سوال گیم پلی هست که توی نمایش اخیر بازی نتونست نظرم رو جلب کنه...مخصوصا اون تیروکمون که اصلا خوب به نظر نمیرسید و با توجه به اینکه از همون تریلر سینماتیک اول روش مانور داده بودن، انتظارم بیشتر بود.
ولی کلا قبلا هم گفتم که بخاطر حال و هوا و ساختار جدیدی که نسبت به بازیهای دیگه داره و اینکه نمیدونیم قراره چطور از آب دربیاد، خیلی کنجکاوم تجربه‌اش کنم!
 
دموش دیدم به شخصه اصلا باهاش ارتباط نگرفتم متای 70 خورده ای براش یپشبینی می کنم مگه از این بازی هایی بشه که طرفدارهای خاص خودش داره بقیه ازش خوششون نمیاد

اینترنتم امروز پدرمون دراوردن از بس قطع و وصلش کردن
 

کاربرانی که این گفتگو را مشاهده می‌کنند

Top
رمز عبور خود را فراموش کرده اید؟
اگر میخواهی عضوی از بازی سنتر باشی همین حالا ثبت نام کن
or