Multi Platform Ghostwire Tokyo

سازنده
Tango Gameworks
تاریخ انتشار
March 2022
ناشر
Bethesda
پلتفرم‌ها
  1. PC
  2. PlayStation 5

1642437606526.png

IP جدید استودیوی Tango Gameworks توسط شینجی میکامی افسانه ای، خالق سری بازی های رزیدنت اویل ، ایول ویتین و داینوکرایسیس و تهیه کننده ی آثاری چون دویل می کرای معرفی شد. بازی گوست وایر توکیو قرار است امسال برای دو پلتفرم PS5 و PC و با یک سال تاخیر(سال 2023) برای کنسول های اکس باکس سری اکس و اس منتشر شود. با این‌که Ghostwire: Tokyo با عناوین سبک وحشت مقایسه می‌شود ولی باید توجه کرد که این بازی فاصله‌ی زیادی با آثار Tango Gameworks دارد.

ساخته‌ی اخیر Tango Gameworks یعنی Ghostwire: Tokyo توجهات زیادی را به خود معطوف کرده است. البته که سکانداری شینجی میکامی افسانه‌ای در این مهم بی تأثیر نبوده است و صبر کردن برای مشخص شدن تاریخ عرضه‌ی بازی امری طاقت فرسا شده است. با این‌که جابه‌جایی مدیریتی بتزدا و رفتن آن‌ها زیر سایه‌ی مایکروسافت خللی در انحصاری بودن بازی برای PS5 ایجاد نکرده است، اما سطح انتظارات طرفداران از بازی جدید استاد کمی نگران‌کننده است.

خیلی از طرفداران Ghostwire: Tokyo را با مجموعه‌ی شناخته شده‌ی Tango Gameworks یعنی The Evil Within مقایسه می‌کنند، در صورتی که بازی جدید فرسنگ‌ها با آن فضا فاصله دارد. بازی جدید استاد میکامی به وضوح تغییرات زیادی نسبت به آثار پیشین ایشان داشته است.





1642437671740.png

اثر شینجی میکامی‌ای

هیچ شکی وجود ندارد که دلیل اصلی این مقایسه‌ها حضور شینجی میکامی بزرگ در مقام تهیه کننده‌ی اجرایی می‌باشد. فردی که به پدرخوانده‌ی سبک وحشت و بقا معروف است و آثاری چون Resident Evil و The Evil Within را در کارنامه دارد. طراحی‌های Ghostwire: Tokyo و همچنین داستان این بازی به نظر نشانه‌هایی از آن سبک کلاسیک در بر دارند.

اما سوای از شباهت‌ها تیم اصلی بارها تأکید کرده‌اند که بازی جدید تلفیقی از وحشت و بقا و اکشن ماجراجویی می‌باشد. که مورد اخیر را کارگردان بازی جناب Kenji Kamura در جریان مصاحبه‌ی با IGN اعلام کردند.با وجود این‌که صحبت‌های اخیر به وضوح رویکرد Ghostwire: Tokyo را مشخص کرده‌اند، اما گیم پلی نیز به نوعی بر تفاوت‌های بازی صحه گذاشته است.





1642437704111.png

Ghostwire: Tokyo عنوان متفاوتی است


با یک نظر هم می‌توان متوجه تفاوت‌های اساسی این بازی با آثار قبلی استاد میکامی شد. در این بازی به جای ارائه‌ی یک فضای تاریک و دلمرده نورهای نئونی توکیو پتانسیل‌های جدیدی را برای وحشت به نمایش می‌گذارند. ظاهر دشمنان به نظر آشنا می‌آید ولی افزایش سرعت آن‌ها خبر از تمرکز بیش‌تر روی مبارزات می‌دهد. البته این در سبک وحشت و بقا چیز جدیدی نیست و عناوینی بوده‌اند که این رویکرد را اتخاذ کرده باشند. با این حال آثار قبلی Tango Gameworks علاقه‌ی بیش‌تری به پیش‌روی کند داشته‌اند.

نکته‌ی جالب و هیجان‌انگیز اینجاست که Tango Gameworks برای مبارزات Ghostwire: Tokyo جناب Shinichiro Hara را استخدام کرده‌اند. حدس بزنید بازی قبلی ایشان چه بوده است!؟ Doom 2016. پس عجیب نبود که در نمایش گیم پلی Ghostwire: Tokyo شاهد آن انیمیشن‌های روان بودیم که نوید مبارزات سریع و خشن را می‌دهند.

البته این صحبت‌ها را انجام ندادیم که بگوییم Ghostwire: Tokyo کاملاََ ریشه‌های Tango Gameworks را رها کرده است. درست است که توکیو در این بازی برای یک عنوان در سبک وحشت نورانی به نظر می‌رسد ولی هنوز جنبه‌های دیگری از ترس هست که به آن پرداخته شود. جنبه‌هایی که به افسانه‌های بومی ژاپنی بازمی‌گردد و احتمالاً شاهد موجوداتی باستانی در این بازی باشیم که بی شباهت به موجودات سری Nioh نیستند.

در نهایت Tango Gameworks به نظر ترکیب جالبی از سبک‌های مختلف را خلق کرده است. ترکیبی که می‌تواند به یکی از بهترین بازی‌های سال بدل شود. باید منتظر ماند و دید استاد میکامی چه آشی برای ما عاشقان هنر هشتم پخته است.

 
آخرین ویرایش:
بچه ها من یه ۷-۸ ساعتی بازی کردم روی کنسول فعلا به این نتیجه رسیم بهترین گزینه گرافیکی High Framerate Performance VSync هست. برای مشکل کند بود دوربین و کلا کنترل سخت بازی هم باید حساسیت حرکت دوربین رو تو هر دو محور x و y رو بذارید روی ۵۰ اینطوری بنظرم خیلی اوضاع بهتر میشه و سرعت و روونی مبارزات یکم بیشتر میشه :D
بازی لذت بخش هست آقا؟ارزش گرفتن داره؟
 
[بدون اسپویل]

اخیرا بازی رو تموم کردم...بخوام خلاصه بگم، بازی ایراد کم نداره، مخصوصا از نظر گیم پلی و ساختار اپن ورلد.
اول از همه بگم که دنیای بازی از اون جهان بازهایی هست که مدام باید محیط رو اسکن کنی تا ببینی کجا باید بری و کالکتبل جمع کنی...تعداد چیزایی که باید جمع کنی از محیط به طور وحشتناکی بالاست...من به شخصه ندیده بودم توی یه جهان باز نسبتا کوچیک، انقدر تراکم آیتم باشه! حالا جمع کردن همه Spriritها و آیتم ها و غیره اجباری نیست ولی مشکل اینه که وقتی محیط رو اسکن می‌کنی انقدر آت و آشغال دور و برت هست که سخته چیزی که دنبالش هستی رو پیدا کنی! بنابراین دوستانی که از این جور اپن ورلدها دل خوشی ندارن،‌ اصلا سمت بازی نیان! این قضیه ناراحت‌کننده‌ترین بخش ماجراست چون تنگو توی TEW2 به یه فرمول منحصربفردی که مخصوص خودشون بود واسه محیط‌های باز دست پیدا کرده بود ولی الان ساختار اپن ورلد بازی خیلی معمولی هست که صد بار تو بازیا دیدیم.

اتمسفر و ظاهر بازی بشدت منحصربفرده و تا حالا مشابهش رو نداشتیم...طراحی دشمنا و Yokaiهایی که توی بازی باهاشون سر و کار دارید خیلی عالیه و از این نظر بازی کاملا هویت خودشو داره و بسیار به یاد موندیه. همین تاکید روی فولکلور ژاپن و به تصویر کشیدنش به شکل زیبا و ماورایی باعث شده با وجود مشکلات واضحی که بازی داره، الان بعد 40 ساعت نزدیک 100 درصد کردن مپ باشم! <:-P

بازی به وضوح مشکل کنترل داره و جابه‌جایی توی محیط متاسفانه اصلا فان نیست...مخصوصا اگه در حین مبارزه باشی. یه چیزی که اوایل بازی خیلی رو مخ من بود و بعدا به سختی بهش عادت کردم، سرعت حرکته که خیلی کنده و مثل یه سری بازیهای شبیه ساز پیاده‌روی، دویدن فقط حدود 10 20 درصد سرعتش از پیاده‌روی بیشتره که رسما فرقی به حالت نمیکنه و فقط شخصیتت دست و پا میزنه! (فلش بک به چند سال قبل و داستانی که سر بازی Everbody's Gone to Rapture داشتیم! :D جالبه اتفاقا از نظر ایده کلی داستان هم تا حدودی شباهت دارن...)
مبارزات هم که خیلی باید انتظارتون ازش پایین باشه تا لذت ببرید...رسما بعد چند ساعت اول دیگه چیز جدیدی واسه ارائه نداره...هیچکدوم از دشمنا خصوصیت منحصربفردی ندارن و همه رو میشه با اسپم کردن یه نوع اتک نابود کرد. آپگریدها اکثرا بیخود هستن و مربوط میشه به اینکه فلان کار رو سریعتر انجام بده یا تعداد تیرها رو افزایش بده و غیره و با لول آپ کردن معمولا قابلیت جذاب و جدیدی آنلاک نمیشه...استفاده از تیرکمون تو بازی اصلا جذاب نیست و اون حس کشش رو نداره... من فقط وقتی مجبور بودم ازش استفاده کردم...حداقل اتک های جادویی افکت های جذابی دارن! از هپتیک فیدبک، تریگرها و اسپیکر دوال سنس عالی استفاده کردن و یکمی جذابیت مبارزات رو بالاتر برده بود.
باس ها فقط طراحی ظاهری خیلی خوبی دارن ولی از نظر کمبت، خیلی سطحی طراحی شدن...چیزی نمیگم که اسپویل نشه ولی یکی از باس ها رسما توهین بود به شعور مخاطب! :|

ماموریت های فرعی هم خوب و بد داشت...بعضی ها به شدت حوصله سر بر...در حدی که مثلا نیم ساعت باید توی یه محیط مدام اسکن کنی تا یه نفر رو پیدا کنی...بعضی ها بسیار جذاب و متفاوت ولی کوتاه مربوط به اساطیر ژاپن و افسانه‌های قدیمی و معروف ژاپنی.
راستی من اصلا یه باگ هم تو بازی ندیدم...از این نظر پیشرفت خیلی خوبی هست در مقایسه با بازیهای قبلی...عوض کردن انجین بازی خیلی حرکت درستی بود.
در مورد داستان هم متوسط بود...با اینکه به طور کلی گوست وایر از بازیای قبلیشون طولانی تر بود، ولی از نظر داستانی محتوای خیلی کمتری واسه ارائه داشت و رسما اکثرش اول و آخر بازی روایت میشه و اون وسط بیشتر باید پاکسازی نقشه انجام بدی تا برسی آخر بازی! من اندینگش رو دوست داشتم ولی از نظر بقیه موارد مثل شخصیت پردازی مخصوصا پروتاگونیست و آنتاگونیست ناامیدکننده بود و ساختار کلی داستان هم بسیار کلیشه‌ست.
کلا بازی از اون تجربیات سطحی و توخالی که امروز بازی کنی و فردا یادت بره نیست...با تمام مشکلاتی که گفتم، بازم هویت خودشو داره و به یادموندنی هست. ولی ناراحت‌کننده‌ترین نکته اینه که اگه مشکلات اساسی بازی رو حل میکردن، میتونست یه تجربه خیلی خاص و جدید باشه.
 
چندتا اسکرین شات از فوتو مود بازی ببینید...
کلا بازی فوتو مود خیلی خوبی داره ولی بدیش این بود که بیشتر امکاناتش با جمع کردن کالکتبل‌ها آنلاک میشه و اون اوایل به خیلی قابلیتاش دسترسی نداریم...

 
من حدود دو هفته پیش بازی رو تموم کردم و گذاشتم یکم بگذره و نظرمو بگم بلکه یکم ملایم تر بشه. ولی هرچی گذشت نظرم منفی تر از قبل شد:|
گیم پلی بازی با اینکه محدوده و قابلیت‌های زیادی نمیده ولی جذابه. در واقع بین این همه بازی شوتری که هرسال میان این یک شوتری هست که یکمی گیم پلی‌اش با اونها متفاوته و همین نقطه قوتشه. تقریبا بجز این موضوع من هیچ نقطه مثبتی ندیدم. البته کارگردانی هنری بازی میشه گفت خوبه و اون وسطا چیزای جالبی می‌بینید.

و فجیع ترین بخش بازی برای من داستانش بود. هم از این نظر که به شدت آبکی بود و هم اینکه چقدر کوتاه بود. یعنی زمانی که تیتراژ پایانی اومد واقع دهنم باز مونده بود که چقدر زود تموم شد. اصلا فکرشو نمیکردم اونجا تموم بشه. و این اولین باری بود که از تموم شدن یک بازی شوکه شده بودم. انگار از یه جایی به بعد گفتن فقط بیاییم اینو تمومش کنیم شرش کنده شه:D در حالی که بنظرم همین گیم پلی محدود که بعد یک مدت میتونه تکراری بشه پتانسیل داستان طولانی‌تری رو داشت.

ماموریت‌های جانبی هم که شدیدا عادی و متوسط هستند و عملا نه داستان جالبی دارند نه کار خاصی باید توشون بکنید. جدای از ماموریت های جانبی ماموریت های اصلی هم بجز دو سه تا بقیه همش تکراری و در حد آزاد کردن نقشه و ... هستند. باس فایت‌ها که فاجعه به تمام معناست. انگار درکی که اینا از طراحی باس فایت داشتن این بوده که فقط یک موجود گنده رو ول بدیم اون وسط. در کل به عنوان یک بازی 60 دلاری اصلا ارزش نداره. اما همین بازی اگر 30 دلار قیمت داشت و به عنوان یک بازی جمع و جور تبلیغ میشد اون وقت بنظر ارزشمند بود چون شدیدا محتوی کم و سطحی داره.

من اول قصد داشتم babylon fall رو بگیرم ولی خب با نمایش های داغونش پشیمون شدم و اومدم اینو گرفتم که از نمایش هاش خوشم اومده بود. ولی خب دقیقا از جایی که انتظار نداشتم خوردم:D یعنی گیم پلی بازی همون چیزی هست که تقریبا انتظارش رو داشتم و ناامیدم نکرد ولی داستان بازی که اصلا انتظارش رو نداشتم به شدت خراب کرد.
ایشالا پول من از حلقومشون پایین نره. و من الله توفیق :D
 
با نظراتی که دوستان میدن اینطور فکری به ذهن میاد که تانگو چرا بجای TEW 3 سراغ این بازی رفته و هزینه و وقتش رو روی بازی گذاشته که یه مقدار از اعتبارش کم میکنه و بجاش میتونست با ساختن TEW 3 سبکی که توش جا افتاده بازی ای بهتر از دو نسخه اول رو بسازه .
 
  • Like
Reactions: Taha75
آپدیت بزرگ و رایگان همراه با لانچ در ایکس باکس برای تمام پلتفرم ها منتشر میشه

Spider's Thread
FrRT1h1XgAA5YrX.jpeg

A 30-stage gauntlet assembled from
over 130 handcrafted levels

Extended story cutscenes

New locations incl. eerie Middle School

New combat skills Counter-Attack, Quick Dodging & Charge Rush

Expanded Photo Mode & More

A new game mode players can fight through a gauntlet of enemies that includes more than 120 different levels.

New story elements in the campaign, incl a new middle school area & extended cutscenes

Two new enemies, called “the invisible Silent Gaze” & “elusive Retribution
 
سلام
بعد Re4 اومدم سایت همساده! B-( دیدم زیرنویس داده فکر کردم Ghostruner e (تشابه اسم و عکس تقریبا)
هیچی گذاشته بودم اپدیت های بازی بیاد! بیخیال شدم و استارت بازی رو زدم ! ولی واو! عجب نمایی!
همون اولش گرافیک بازی و خب نمای شهر توکیو تو چشتونه! منم عاشق ژاپن! :D
ایده بازی جالبه.
تا فصل دوم اومدم جلو خوبه! :D جالبه ژاپنی ها اینقدر تو آداب غذا وغذاهاشون (یکمی انیمه دیدم!تو انیمه هایی که دیدم اینطوریه)تاکید دارن و تو این بازی هم توضیحات غذا کامله طوری که شاید هوس کنید! واسه تست لااقل! :))
مجازه اسم سایت؟واسه زیرنویس؟

par30games
 

کاربرانی که این گفتگو را مشاهده می‌کنند

Top
رمز عبور خود را فراموش کرده اید؟
اگر میخواهی عضوی از بازی سنتر باشی همین حالا ثبت نام کن
or