Multi Platform Ghostwire Tokyo

سازنده
Tango Gameworks
تاریخ انتشار
March 2022
ناشر
Bethesda
پلتفرم‌ها
  1. PC
  2. PlayStation 5

1642437606526.png

IP جدید استودیوی Tango Gameworks توسط شینجی میکامی افسانه ای، خالق سری بازی های رزیدنت اویل ، ایول ویتین و داینوکرایسیس و تهیه کننده ی آثاری چون دویل می کرای معرفی شد. بازی گوست وایر توکیو قرار است امسال برای دو پلتفرم PS5 و PC و با یک سال تاخیر(سال 2023) برای کنسول های اکس باکس سری اکس و اس منتشر شود. با این‌که Ghostwire: Tokyo با عناوین سبک وحشت مقایسه می‌شود ولی باید توجه کرد که این بازی فاصله‌ی زیادی با آثار Tango Gameworks دارد.

ساخته‌ی اخیر Tango Gameworks یعنی Ghostwire: Tokyo توجهات زیادی را به خود معطوف کرده است. البته که سکانداری شینجی میکامی افسانه‌ای در این مهم بی تأثیر نبوده است و صبر کردن برای مشخص شدن تاریخ عرضه‌ی بازی امری طاقت فرسا شده است. با این‌که جابه‌جایی مدیریتی بتزدا و رفتن آن‌ها زیر سایه‌ی مایکروسافت خللی در انحصاری بودن بازی برای PS5 ایجاد نکرده است، اما سطح انتظارات طرفداران از بازی جدید استاد کمی نگران‌کننده است.

خیلی از طرفداران Ghostwire: Tokyo را با مجموعه‌ی شناخته شده‌ی Tango Gameworks یعنی The Evil Within مقایسه می‌کنند، در صورتی که بازی جدید فرسنگ‌ها با آن فضا فاصله دارد. بازی جدید استاد میکامی به وضوح تغییرات زیادی نسبت به آثار پیشین ایشان داشته است.





1642437671740.png

اثر شینجی میکامی‌ای

هیچ شکی وجود ندارد که دلیل اصلی این مقایسه‌ها حضور شینجی میکامی بزرگ در مقام تهیه کننده‌ی اجرایی می‌باشد. فردی که به پدرخوانده‌ی سبک وحشت و بقا معروف است و آثاری چون Resident Evil و The Evil Within را در کارنامه دارد. طراحی‌های Ghostwire: Tokyo و همچنین داستان این بازی به نظر نشانه‌هایی از آن سبک کلاسیک در بر دارند.

اما سوای از شباهت‌ها تیم اصلی بارها تأکید کرده‌اند که بازی جدید تلفیقی از وحشت و بقا و اکشن ماجراجویی می‌باشد. که مورد اخیر را کارگردان بازی جناب Kenji Kamura در جریان مصاحبه‌ی با IGN اعلام کردند.با وجود این‌که صحبت‌های اخیر به وضوح رویکرد Ghostwire: Tokyo را مشخص کرده‌اند، اما گیم پلی نیز به نوعی بر تفاوت‌های بازی صحه گذاشته است.





1642437704111.png

Ghostwire: Tokyo عنوان متفاوتی است


با یک نظر هم می‌توان متوجه تفاوت‌های اساسی این بازی با آثار قبلی استاد میکامی شد. در این بازی به جای ارائه‌ی یک فضای تاریک و دلمرده نورهای نئونی توکیو پتانسیل‌های جدیدی را برای وحشت به نمایش می‌گذارند. ظاهر دشمنان به نظر آشنا می‌آید ولی افزایش سرعت آن‌ها خبر از تمرکز بیش‌تر روی مبارزات می‌دهد. البته این در سبک وحشت و بقا چیز جدیدی نیست و عناوینی بوده‌اند که این رویکرد را اتخاذ کرده باشند. با این حال آثار قبلی Tango Gameworks علاقه‌ی بیش‌تری به پیش‌روی کند داشته‌اند.

نکته‌ی جالب و هیجان‌انگیز اینجاست که Tango Gameworks برای مبارزات Ghostwire: Tokyo جناب Shinichiro Hara را استخدام کرده‌اند. حدس بزنید بازی قبلی ایشان چه بوده است!؟ Doom 2016. پس عجیب نبود که در نمایش گیم پلی Ghostwire: Tokyo شاهد آن انیمیشن‌های روان بودیم که نوید مبارزات سریع و خشن را می‌دهند.

البته این صحبت‌ها را انجام ندادیم که بگوییم Ghostwire: Tokyo کاملاََ ریشه‌های Tango Gameworks را رها کرده است. درست است که توکیو در این بازی برای یک عنوان در سبک وحشت نورانی به نظر می‌رسد ولی هنوز جنبه‌های دیگری از ترس هست که به آن پرداخته شود. جنبه‌هایی که به افسانه‌های بومی ژاپنی بازمی‌گردد و احتمالاً شاهد موجوداتی باستانی در این بازی باشیم که بی شباهت به موجودات سری Nioh نیستند.

در نهایت Tango Gameworks به نظر ترکیب جالبی از سبک‌های مختلف را خلق کرده است. ترکیبی که می‌تواند به یکی از بهترین بازی‌های سال بدل شود. باید منتظر ماند و دید استاد میکامی چه آشی برای ما عاشقان هنر هشتم پخته است.

 
آخرین ویرایش:
این تریلر ۱۸ دقیقه‌ای لااقل قابل فهم‌تر و بهتر از تریلرای شلوغ پلوغ قدیمی بود. من حقیقتش بدم نیمد از مبارزات بازی توی این تریلر. البته بستگی داره چقدر بشه تحمل کرد و چقدر طول بکشه تا خسته کننده بشه. طراحی انمی‌هاش از نظر ظاهری خیلی خوبه واقعا. خوبه ۲تا انمی دیدیم که یه تکونی بدن به خودشون و حمله‌ای هم بکنن :D گرافیک بازی هم خوشگله. پارتیکلارو خوب دراوردن. مسیریابیش خیلی شبیه دد اسپیس بود. انیمیشنای دستشم واقعا خووبه. در کل اگه داستان و روایت خوبی داشته باشه و گیم‌پلی هم خسته کننده نشه میتونه بازی موفقی بشه به نظرم. بعد از NioH اینجا هم چشمون به جمال Kappa روشن شد :D
 
بغیر از نمایش ابتدایی بازی که یه تریلر CG بودش، تمامی نمایش های بعدی برای من یه نا امیدی تمام و کمال بوده تا بحال. این ویدئو 18 دقیقه ای گیم پلی هم دیگه حسن ختامی بود برا من که یک ثانیه هم نخوام وقتمو با این بازی تلف کنم. واقعا نمیدونم تو کله میکامی و تیمش چی میگذشته که اصلا رفتن سراغ چنین ایده ای. یه بازی آرکید و حوصله سر و بر و تکراری و بی محتوا.... خلاصه که مبارک طرفداراش:دی
 
بغیر از نمایش ابتدایی بازی که یه تریلر CG بودش، تمامی نمایش های بعدی برای من یه نا امیدی تمام و کمال بوده تا بحال. این ویدئو 18 دقیقه ای گیم پلی هم دیگه حسن ختامی بود برا من که یک ثانیه هم نخوام وقتمو با این بازی تلف کنم. واقعا نمیدونم تو کله میکامی و تیمش چی میگذشته که اصلا رفتن سراغ چنین ایده ای. یه بازی آرکید و حوصله سر و بر و تکراری و بی محتوا.... خلاصه که مبارک طرفداراش:D
ایده‌اش به نظرم خوبه‌ها ولی متاسفانه توی اجرا خیلی تکراری و بدون نوآوری عمل کردن :-"
======

تا الان تمام نمایش‌ها پایین بودن کیفیت بازی رو نشون میده... از کیفیت افکت‌های صوتی بگیر تا حرکت دشمن و نحوه‌ی حملات شخصیت اصلی. نمیدونم واقعا بازی قراره مثل تریلرهاش خسته کننده باشه یا نه، ولی جدا روی طراحی دشمن اصلا وقت گذاشتن؟ :|
 
بغیر از نمایش ابتدایی بازی که یه تریلر CG بودش، تمامی نمایش های بعدی برای من یه نا امیدی تمام و کمال بوده تا بحال. این ویدئو 18 دقیقه ای گیم پلی هم دیگه حسن ختامی بود برا من که یک ثانیه هم نخوام وقتمو با این بازی تلف کنم. واقعا نمیدونم تو کله میکامی و تیمش چی میگذشته که اصلا رفتن سراغ چنین ایده ای. یه بازی آرکید و حوصله سر و بر و تکراری و بی محتوا.... خلاصه که مبارک طرفداراش:D

سهراب برعکس من خیلی خوشم امده از بازی:دی اولش منم نظرم این بود که آشغال محضه، اما یه ویدئو طولانی از گیم پلی دیدم، یهوی منو جذب کرد. به شدت حس و حال یونیک انیمه ها رو داره و معتقدم برای مخاطب خاص خودش طراحی شده. سر همین حدس میزنم امتیازاتشم خیلی متوسط باشه، هم 10 میگیره هم 5 6. در کل من که خیلی دوست دارم بازی رو، با اینکه میدونم اثر متوسطیه.
 
همین نحوه مارکتینگ سونی نشون میده چقدر امید داره به فروشش :D

اصلا سبکش هیچی، پر از ایراد فنیه، ویدئو رو با سرعت کم نگاه کن مشخصه، طوری هم نیست که بگیم یه نفر متخصص نیازه که بتونه تشخیص بده
از گیم پلی های نمایش داده شده کاملا مشخص بود با چی طرف هستیم ولی متاسفانه بعضی از دوستان دیدشون 0 و 1 هست و قبول نمیکردن

1647979960265.png
 
  • Like
Reactions: Taha75
امروز 2ساعت بازی کردم، بازی واقعا خوبه.
انتظار خاصی ازش نداشتم ولی برخلاف نمایش ها از بازی خوشم اومد.

برای دوستداران استاد هم باید بگم، من هیچ ردپایی از ایشون تو بازی ندیدم (حداقل تا اینجا).
شاید گیم پلی خوب رو بشه به ایشون نسبت داد ولی بازی بدون حضور میکامی هم خیلی خوب از آب در اومده.

نمیدونستم بازی سبک وحشت نیست، طوری که اصلا سعی هم نمیکنه که گیمر بترسونه.
بازی که میکنم بیشتر تصویر بانو Nakamura میاد تو ذهنم، سرتا پای بازی انگاری امضای ایشون هست.

خلاصه از بازی راضیم.
 
من یه چند ساعتی بازی کردم.عالی نیست ولی بازی بدی هم نیست.
مهمترین دلیلی که من بخاطرش سراغش رفتم گشت و گذار در توکیو بود ولی متاسفانه فقط در شیبویا میشه گشت و ظاهرا سری هم میشه به توکیوتاور زد که در میناتوست که البته من هنوز بهش ترسیدم و نمیدونم ایا توکیو تاور رو اوردن تو شیبویا یا واقعا به میناتو میریم.
موضوع بدتر اینکه اصلا به اینکه شیبویا واقعا چه شکلیه توجه نکردن و یه شیبویای متفاوت از واقعیت ساختن. حقیقتش من انتظار نداشتم شیبویا عینا مثل واقعیت باشه (بخاطر کپی رایت و اینها) ولی انتظار داشتم حداقل نزدیک به واقعیت باشه و لندمارکها و نقاط مهم و مشهور وجود داشته باشه. متاسفانه حتی شیبویا کراسینگ رو هم مثل واقعیت نساختن و مطمئنا ساختن یه تقاطع مثل چیزی که در واقعیت هست دیگه شامل کپی رایت نمیشد و فقط کم کاریه. نه از مهمترین نماد شیبویا کراسینگ یعنی مجسمه هاچیکو خبری هست نه از پارک میاشیتا نه استارباکس طبقه دوم کنار تقاطع نه سالن لاماما. فقط فروشگاه 109 رو به اسم 429 ساختن و خیابون شمال غربی که ساختمون ادیداس قرار داره هم شده محل لوازم ورزشی. از هاراجوکو و اوموتساندو هم اثری ندیدم .
قبل انتشار بازی دنبال این بودم که ببینم میشه غیر از شیبویا به بقیه جاهای مورد علاقه ام مثل اودایبا و اریاکه و تننوز و تویوسو و آساکوسا و روپونگی و گینزا و ... رفت یا نه الان ضد حال اینه که حتی شیبویا هم شبیه واقعیت نیست یعنی هرقدر که شینجوکو در یاکوزا واقعی بود شیبویا هم همونقدر در گوست وایر. خلاصه برخلاف اسم بازی به هوای گشت و گذار در توکیو سراغ بازی نرید.
غیر از این مورد واقعی نبودن مکانها، طراحی محیط شهری بد نیست و خوبه. گیم پلی هم بد نبود و قابل تحمله و تنوعش بد نیست. صداگذاری و ماموریتها هم همینطور. بعضی صحنه های بازی یادآور سریال Alice in Borderland بود.
درکل بیشتر از اینکه بخوایم به دید یه اثر AAA بهش نگاه کنیم اگر انتظار رو پایین بیاریم و شبیه یه بازی ایندی بریم سراغش بازی خوبیه.
 
بچه ها من یه ۷-۸ ساعتی بازی کردم روی کنسول فعلا به این نتیجه رسیم بهترین گزینه گرافیکی High Framerate Performance VSync هست. برای مشکل کند بود دوربین و کلا کنترل سخت بازی هم باید حساسیت حرکت دوربین رو تو هر دو محور x و y رو بذارید روی ۵۰ اینطوری بنظرم خیلی اوضاع بهتر میشه و سرعت و روونی مبارزات یکم بیشتر میشه :D
 
  • Like
Reactions: omid0

کاربرانی که این گفتگو را مشاهده می‌کنند

Top
رمز عبور خود را فراموش کرده اید؟
اگر میخواهی عضوی از بازی سنتر باشی همین حالا ثبت نام کن
or