Multi Platform Ghostwire Tokyo

سازنده
Tango Gameworks
تاریخ انتشار
March 2022
ناشر
Bethesda
پلتفرم‌ها
  1. PC
  2. PlayStation 5

1642437606526.png

IP جدید استودیوی Tango Gameworks توسط شینجی میکامی افسانه ای، خالق سری بازی های رزیدنت اویل ، ایول ویتین و داینوکرایسیس و تهیه کننده ی آثاری چون دویل می کرای معرفی شد. بازی گوست وایر توکیو قرار است امسال برای دو پلتفرم PS5 و PC و با یک سال تاخیر(سال 2023) برای کنسول های اکس باکس سری اکس و اس منتشر شود. با این‌که Ghostwire: Tokyo با عناوین سبک وحشت مقایسه می‌شود ولی باید توجه کرد که این بازی فاصله‌ی زیادی با آثار Tango Gameworks دارد.

ساخته‌ی اخیر Tango Gameworks یعنی Ghostwire: Tokyo توجهات زیادی را به خود معطوف کرده است. البته که سکانداری شینجی میکامی افسانه‌ای در این مهم بی تأثیر نبوده است و صبر کردن برای مشخص شدن تاریخ عرضه‌ی بازی امری طاقت فرسا شده است. با این‌که جابه‌جایی مدیریتی بتزدا و رفتن آن‌ها زیر سایه‌ی مایکروسافت خللی در انحصاری بودن بازی برای PS5 ایجاد نکرده است، اما سطح انتظارات طرفداران از بازی جدید استاد کمی نگران‌کننده است.

خیلی از طرفداران Ghostwire: Tokyo را با مجموعه‌ی شناخته شده‌ی Tango Gameworks یعنی The Evil Within مقایسه می‌کنند، در صورتی که بازی جدید فرسنگ‌ها با آن فضا فاصله دارد. بازی جدید استاد میکامی به وضوح تغییرات زیادی نسبت به آثار پیشین ایشان داشته است.





1642437671740.png

اثر شینجی میکامی‌ای

هیچ شکی وجود ندارد که دلیل اصلی این مقایسه‌ها حضور شینجی میکامی بزرگ در مقام تهیه کننده‌ی اجرایی می‌باشد. فردی که به پدرخوانده‌ی سبک وحشت و بقا معروف است و آثاری چون Resident Evil و The Evil Within را در کارنامه دارد. طراحی‌های Ghostwire: Tokyo و همچنین داستان این بازی به نظر نشانه‌هایی از آن سبک کلاسیک در بر دارند.

اما سوای از شباهت‌ها تیم اصلی بارها تأکید کرده‌اند که بازی جدید تلفیقی از وحشت و بقا و اکشن ماجراجویی می‌باشد. که مورد اخیر را کارگردان بازی جناب Kenji Kamura در جریان مصاحبه‌ی با IGN اعلام کردند.با وجود این‌که صحبت‌های اخیر به وضوح رویکرد Ghostwire: Tokyo را مشخص کرده‌اند، اما گیم پلی نیز به نوعی بر تفاوت‌های بازی صحه گذاشته است.





1642437704111.png

Ghostwire: Tokyo عنوان متفاوتی است


با یک نظر هم می‌توان متوجه تفاوت‌های اساسی این بازی با آثار قبلی استاد میکامی شد. در این بازی به جای ارائه‌ی یک فضای تاریک و دلمرده نورهای نئونی توکیو پتانسیل‌های جدیدی را برای وحشت به نمایش می‌گذارند. ظاهر دشمنان به نظر آشنا می‌آید ولی افزایش سرعت آن‌ها خبر از تمرکز بیش‌تر روی مبارزات می‌دهد. البته این در سبک وحشت و بقا چیز جدیدی نیست و عناوینی بوده‌اند که این رویکرد را اتخاذ کرده باشند. با این حال آثار قبلی Tango Gameworks علاقه‌ی بیش‌تری به پیش‌روی کند داشته‌اند.

نکته‌ی جالب و هیجان‌انگیز اینجاست که Tango Gameworks برای مبارزات Ghostwire: Tokyo جناب Shinichiro Hara را استخدام کرده‌اند. حدس بزنید بازی قبلی ایشان چه بوده است!؟ Doom 2016. پس عجیب نبود که در نمایش گیم پلی Ghostwire: Tokyo شاهد آن انیمیشن‌های روان بودیم که نوید مبارزات سریع و خشن را می‌دهند.

البته این صحبت‌ها را انجام ندادیم که بگوییم Ghostwire: Tokyo کاملاََ ریشه‌های Tango Gameworks را رها کرده است. درست است که توکیو در این بازی برای یک عنوان در سبک وحشت نورانی به نظر می‌رسد ولی هنوز جنبه‌های دیگری از ترس هست که به آن پرداخته شود. جنبه‌هایی که به افسانه‌های بومی ژاپنی بازمی‌گردد و احتمالاً شاهد موجوداتی باستانی در این بازی باشیم که بی شباهت به موجودات سری Nioh نیستند.

در نهایت Tango Gameworks به نظر ترکیب جالبی از سبک‌های مختلف را خلق کرده است. ترکیبی که می‌تواند به یکی از بهترین بازی‌های سال بدل شود. باید منتظر ماند و دید استاد میکامی چه آشی برای ما عاشقان هنر هشتم پخته است.

 
آخرین ویرایش:

ARTHUR WESKER

“We can’t change what’s done, we can only move on.
کاربر فعال
Jan 25, 2018
6,600
نام
Albiceleste
Ghostwire: Tokyo is closer than we’d ever have expected and it’s the first original game from Tango Gameworks since the studio’s inception over a decade ago. While I absolutely adored The Evil Within, I was intrigued by everything Ghostwire: Tokyo offered up in its initial reveal trailer and was excited to see the studio try something new.


Since the game was revealed at E3 2019, it’s been rather quiet. But not anymore. I was fortunate enough to attend a hands-off preview event of the game and while it’s not quite as horror-tinged as I’d like it to be, Ghostwire: Tokyo is looking to offer up a unique take on the first-person shooter genre that only a developer like Tango can provide.


After watching an extended gameplay demonstration from the development team, here are five things that struck me most about Ghostwire: Tokyo and why it should be on your radar.

IT HAS AN INTRIGUING STORY


THE MAGIC COMBAT HAS GREAT POTENTIAL


THE YOKAI INSPIRED ENEMIES LOOK MENACING


TOKYO LOOKS LIKE A FUN OPEN WORLD TO PLAY IN WITH MORE DEPTH THAN I EXPECTED


THE PRESENTATION IS SOMETHING TRULY SPECIAL



Five Reasons Why We're Already Excited For Ghostwire: Tokyo
 

ARTHUR WESKER

“We can’t change what’s done, we can only move on.
کاربر فعال
Jan 25, 2018
6,600
نام
Albiceleste
بازی جدید تنگو برای موبایل

بهار 2022 در ژاپن عرضه میشه

Tango Gameworks have announced Hero Dice, a brand new mobile game for iOS and Android led by Shinji Mikami! Hero Dice is a board-game and card-based battle RPG where the luck of a dice roll is key. Up to 4 players can fight together in online multi-player, each having their own heroes and cards to choose from. Pre-registration is live now in Japan and the game is slated for a Spring 2022 release. Check out the new trailer below:

View attachment 【公式】『ヒーローダイス』ティザートレイラー.mp4
 

ARTHUR WESKER

“We can’t change what’s done, we can only move on.
کاربر فعال
Jan 25, 2018
6,600
نام
Albiceleste
یعنی میکامی و تنگو استاد طراحی باس هستند.جفت اویل ویتین ها از این منظر نمره کامل میگرفتند 😍 🥰 😍


Looking at the enemies we can expect to face in Ghostwire: Tokyo, they're sure to hamper sleeping efforts for days to come.
From a Slender Man-like demon to a terrifying woman not too dissimilar to the grudge, alongside creepy school children and floating puppets — It's a party I'd never like to find myself at in real life.

اینجا هم جالبه


Creepy, yet beautiful. The world of Ghostwire: Tokyo is masterfully crafted to depict an authentic recreation of Tokyo, in a world overrun by Japanese bogeymen.


Ghostwire: Tokyo depicts a modern-day haunted Japanese city
 

ARTHUR WESKER

“We can’t change what’s done, we can only move on.
کاربر فعال
Jan 25, 2018
6,600
نام
Albiceleste
Ghostwire: Tokyo Preview: "Another Deathloop-esque surpris?"

Sometimes you have those games that you really want to try. And we lucky ones often get the chance to do that earlier. That's why we have the preview of Ghostwire Tokyo especially for you today. The game is being developed by Tango Gameworks. A studio you may know from The Evil Within 2. Ghostwire Tokyo was announced at Bethesda's E3 show. And we liked what we saw. How did we experience the game's first play session? Is this finally a game that does things a little differently? You're going to see and hear it all in the Ghostwire Tokyo preview.


Ghostwire: Tokyo Preview: ‘Opnieuw een Deathloop-achtige verrassing?’
 

ARTHUR WESKER

“We can’t change what’s done, we can only move on.
کاربر فعال
Jan 25, 2018
6,600
نام
Albiceleste
The nekomata yokai are a funny twist on the idea of bodega cats, and their charm makes them seem very helpful in providing a break in Ghostwire: Tokyo's tension.

but Akito can apparently find dog food in various parts of the city, then give treats to the dogs he comes across. Akito can seemingly understand the dogs that he pets and feeds this way, and if he gives them enough food, then they might help Akito find hidden money and items. Hanging out with Ghostwire: Tokyo's dogs seems like the perfect way to relax after a stressful confrontation with some Visitors.

Ghostwire: Tokyo's Interactive Cats and Dogs Add Some Valuable Whimsy
 

ARTHUR WESKER

“We can’t change what’s done, we can only move on.
کاربر فعال
Jan 25, 2018
6,600
نام
Albiceleste
CBR: Tango Gameworks' mission statement is all about creating innovative franchises. How does Ghostwire: Tokyo reflect that desire?

Shinji Mikami-san: When we created Tango Gameworks, we wanted to make unique pieces. Ghostwire: Tokyo is definitely one of them. I feel that this one is the most satisfactory one we've worked on so far.

Masato Kimura-san: Tango was established about 10 years ago. We had maybe about 10 people when we started, and we gradually ramped up and staffed, but some people have also left during that process. It took a while since people were coming from different backgrounds and different training. It would be like people were facing different directions. This game is a project where we feel like we've finally gotten to the point where the team has come together and the chemistry has gotten better. Now we're all facing the same direction. As a group, it's feeling more like this is it. This is Tango. This is what Mikami-san wanted to do with the company. We're all headed in that same direction. Mikami-san's feeling that too, and the people on the dev team are as well.


Shinji Mikami Discusses Ghostwire: Tokyo's Unique Gaming Experiences
 

کاربرانی که این قسمت را مشاهده می‌کنند

Top
رمز عبور خود را فراموش کرده اید؟
or ثبت‌نام سریع از طریق سرویس‌های زیر