Multi Platform Ghostwire Tokyo

سازنده
Tango Gameworks
تاریخ انتشار
March 2022
ناشر
Bethesda
پلتفرم‌ها
  1. PC
  2. PlayStation 5

1642437606526.png

IP جدید استودیوی Tango Gameworks توسط شینجی میکامی افسانه ای، خالق سری بازی های رزیدنت اویل ، ایول ویتین و داینوکرایسیس و تهیه کننده ی آثاری چون دویل می کرای معرفی شد. بازی گوست وایر توکیو قرار است امسال برای دو پلتفرم PS5 و PC و با یک سال تاخیر(سال 2023) برای کنسول های اکس باکس سری اکس و اس منتشر شود. با این‌که Ghostwire: Tokyo با عناوین سبک وحشت مقایسه می‌شود ولی باید توجه کرد که این بازی فاصله‌ی زیادی با آثار Tango Gameworks دارد.

ساخته‌ی اخیر Tango Gameworks یعنی Ghostwire: Tokyo توجهات زیادی را به خود معطوف کرده است. البته که سکانداری شینجی میکامی افسانه‌ای در این مهم بی تأثیر نبوده است و صبر کردن برای مشخص شدن تاریخ عرضه‌ی بازی امری طاقت فرسا شده است. با این‌که جابه‌جایی مدیریتی بتزدا و رفتن آن‌ها زیر سایه‌ی مایکروسافت خللی در انحصاری بودن بازی برای PS5 ایجاد نکرده است، اما سطح انتظارات طرفداران از بازی جدید استاد کمی نگران‌کننده است.

خیلی از طرفداران Ghostwire: Tokyo را با مجموعه‌ی شناخته شده‌ی Tango Gameworks یعنی The Evil Within مقایسه می‌کنند، در صورتی که بازی جدید فرسنگ‌ها با آن فضا فاصله دارد. بازی جدید استاد میکامی به وضوح تغییرات زیادی نسبت به آثار پیشین ایشان داشته است.





1642437671740.png

اثر شینجی میکامی‌ای

هیچ شکی وجود ندارد که دلیل اصلی این مقایسه‌ها حضور شینجی میکامی بزرگ در مقام تهیه کننده‌ی اجرایی می‌باشد. فردی که به پدرخوانده‌ی سبک وحشت و بقا معروف است و آثاری چون Resident Evil و The Evil Within را در کارنامه دارد. طراحی‌های Ghostwire: Tokyo و همچنین داستان این بازی به نظر نشانه‌هایی از آن سبک کلاسیک در بر دارند.

اما سوای از شباهت‌ها تیم اصلی بارها تأکید کرده‌اند که بازی جدید تلفیقی از وحشت و بقا و اکشن ماجراجویی می‌باشد. که مورد اخیر را کارگردان بازی جناب Kenji Kamura در جریان مصاحبه‌ی با IGN اعلام کردند.با وجود این‌که صحبت‌های اخیر به وضوح رویکرد Ghostwire: Tokyo را مشخص کرده‌اند، اما گیم پلی نیز به نوعی بر تفاوت‌های بازی صحه گذاشته است.





1642437704111.png

Ghostwire: Tokyo عنوان متفاوتی است


با یک نظر هم می‌توان متوجه تفاوت‌های اساسی این بازی با آثار قبلی استاد میکامی شد. در این بازی به جای ارائه‌ی یک فضای تاریک و دلمرده نورهای نئونی توکیو پتانسیل‌های جدیدی را برای وحشت به نمایش می‌گذارند. ظاهر دشمنان به نظر آشنا می‌آید ولی افزایش سرعت آن‌ها خبر از تمرکز بیش‌تر روی مبارزات می‌دهد. البته این در سبک وحشت و بقا چیز جدیدی نیست و عناوینی بوده‌اند که این رویکرد را اتخاذ کرده باشند. با این حال آثار قبلی Tango Gameworks علاقه‌ی بیش‌تری به پیش‌روی کند داشته‌اند.

نکته‌ی جالب و هیجان‌انگیز اینجاست که Tango Gameworks برای مبارزات Ghostwire: Tokyo جناب Shinichiro Hara را استخدام کرده‌اند. حدس بزنید بازی قبلی ایشان چه بوده است!؟ Doom 2016. پس عجیب نبود که در نمایش گیم پلی Ghostwire: Tokyo شاهد آن انیمیشن‌های روان بودیم که نوید مبارزات سریع و خشن را می‌دهند.

البته این صحبت‌ها را انجام ندادیم که بگوییم Ghostwire: Tokyo کاملاََ ریشه‌های Tango Gameworks را رها کرده است. درست است که توکیو در این بازی برای یک عنوان در سبک وحشت نورانی به نظر می‌رسد ولی هنوز جنبه‌های دیگری از ترس هست که به آن پرداخته شود. جنبه‌هایی که به افسانه‌های بومی ژاپنی بازمی‌گردد و احتمالاً شاهد موجوداتی باستانی در این بازی باشیم که بی شباهت به موجودات سری Nioh نیستند.

در نهایت Tango Gameworks به نظر ترکیب جالبی از سبک‌های مختلف را خلق کرده است. ترکیبی که می‌تواند به یکی از بهترین بازی‌های سال بدل شود. باید منتظر ماند و دید استاد میکامی چه آشی برای ما عاشقان هنر هشتم پخته است.

 
آخرین ویرایش:

Ghostwire: Tokyo Looks Amazing With Touches of BioShock, Prey and Deathloop


Going into the gameplay preview armed with little more background than the trailer, I was excited by what I saw. Ghostwire: Tokyo is a surreal blend of Japanese mythology, the supernatural and first person combat. Though it borrows elements from other games, its blend of “karate and magic” is pretty singular. I’m anxious to learn more, and even more anxious to get my hands on the game when it releases later this year.
 

Ghostwire: Tokyo Looks Amazing With Touches of BioShock, Prey and Deathloop


Going into the gameplay preview armed with little more background than the trailer, I was excited by what I saw. Ghostwire: Tokyo is a surreal blend of Japanese mythology, the supernatural and first person combat. Though it borrows elements from other games, its blend of “karate and magic” is pretty singular. I’m anxious to learn more, and even more anxious to get my hands on the game when it releases later this year.
منم از تریلر حال و هوای کارهای آرکین مثل دیسانرد گرفتم
 
یک سری اطلاعات فنی از بازی


General Tech
  • Full Dualsense support and 3D audio are confirmed for PS5.
  • Ray traced reflections will also be included on PS5.
  • 4K with 60FPS
  • Performance appeared to be running solid despite being a beta build. We didn’t notice any frame rate issues.
  • Impressive particle effects not only from defeated enemies, but from the different kinds of spells the player can cast.
 
یه کوچولو از نمایش دیدم(مندوکسه! کی حوصله داره کاملش رو ببینه:-" )

این جوتسو زدن هاش برام خیلی جالب بود و واقعا حال میداد حرکات دستش و جادوهایی که میزد

اما اصلا از فضای مدرنش خوشم نیمد:-"

این رو مثلا تو ستینگ Nioh میدادن بسیار هم استقبال میکردم احتمالا:-"
 
در مورد نقشه ی بازی

Kimura described the Ghostwire: Tokyo map as "fun, sizable, and playable," and pointed out that it's not just a horizontal map, but has vertical elements as well.

در مورد سبک بازی

Ghostwire: Tokyo is a "sandbox-style action-adventure type of game" instead of a proper open world title


Ghostwire: Tokyo is Not an Open World Game, But Will Have a 'Sizable' Map
 
Working with Xbox has been really smooth," Kimura says, although that part has been mostly handled by Mikami Kimura explains, making sure to add that Tango generally receives "a lot of help support" from Xbox and Microsoft.
From Director of Tango Gameworks
IMG_20220207_181739.jpg
گویا مایکروسافت داره به وعده هاش عمل می‌کنه
البته در آینده بیشتر مشخص میشه :>
 
مثل اینکه به غیر از توکیو مناطق دیگه ای هم بازی داره

  • There appear to be other biomes besides Tokyo. We saw a forest area, a snowy area, and a foggy dreamland type of area. While the game takes place in Tokyo, you will be transported to these other areas and have to find your way back.

عجب طراحی هنری


546369.jpg
 
در مورد گرافیک

Visuals and graphics in Ghostwire:Tokyo are stunningly gorgeous, bringing out the vibrant colors of neon alleyways and billboards in downtown Shibuya. A convenient mini-map is displayed on the bottom left hand corner of the HUD with your health and ammo displayed on the bottom right corner. Enemy designs are also incredibly unique and distinct, featuring faceless men in suits with an umbrella or headless students wearing standard school uniforms and suitcases. While the game is played in the first person perspective, cutscenes are rendered in the third person, and we get to see what Akito looks like.

نتیجه گیری

Ghostwire:Tokyo is shaping up to be a game like no other, combining excellent world building with fast paced combat and a dash of horror. There is currently no exact release date for Ghostwire: Tokyo other than sometime in Spring 2022. Bethesda has announced after the article was written that Ghostwire: Tokyo will be released on March 25, 2022.


Ghostwire: Tokyo - Gaming Nexus


صفحه توییتر بازی ادرس یک مقاله را داده که برید بخونید.این همون مقاله ای هست که من دارم ترجمه میکنم :))

How Ghostwire: Tokyo Fuses Japanese Folklore and Modern Intrigue
 
That seems like the tip of the iceberg. While the gameplay demo largely focused on combat and city exploration, other accompanying clips teased some truly out-there sequences. I caught what looked like a staircase of umbrellas forming in midair at one point and a demon woman with racoon paws.


For Tango Gameworks, that level of originality is critical to its mission. The studio is committed to taking bold, creative risks. For Tango studio director and video game legend Shinji Mikami, those original ideas tend to come from young creators. Mikami, who’s best known for directing Capcom games like the original Resident Evil, has taken on something of a mentor role at the studio.


“I like seeing young talent who are outstanding at what they do,” Mikami tells Digital Trends. “I want to be able to help young talent create their own success stories. The younger talent is more geared to make new things in comparison to an older group trying to make something new.


Every minute of the gameplay I saw had me surprised in a way that most big budget games rarely accomplish. If Ghostwire: Tokyo can keep that momentum up for an entire game, it could be one last PlayStation killer exclusive before Bethesda becomes a full-time Xbox publisher.


Ghostwire: Tokyo is just as weird as you're expecting | Digital Trends
 
در مورد نقشه ی بازی

  • Also similar to the Yakuza games, the world in Ghostwire doesn’t appear to be fully open world. Rather, the area we saw the player explore was a large city filled with corridor style pathways, which diverted into multiple directions.
  • The map looks large with some open areas on it.
  • There will be fast travel in the game.
 

کاربرانی که این گفتگو را مشاهده می‌کنند

Top
رمز عبور خود را فراموش کرده اید؟
اگر میخواهی عضوی از بازی سنتر باشی همین حالا ثبت نام کن
or