Multi Platform Ghostwire Tokyo

سازنده
Tango Gameworks
تاریخ انتشار
March 2022
ناشر
Bethesda
پلتفرم‌ها
  1. PC
  2. PlayStation 5

1642437606526.png

IP جدید استودیوی Tango Gameworks توسط شینجی میکامی افسانه ای، خالق سری بازی های رزیدنت اویل ، ایول ویتین و داینوکرایسیس و تهیه کننده ی آثاری چون دویل می کرای معرفی شد. بازی گوست وایر توکیو قرار است امسال برای دو پلتفرم PS5 و PC و با یک سال تاخیر(سال 2023) برای کنسول های اکس باکس سری اکس و اس منتشر شود. با این‌که Ghostwire: Tokyo با عناوین سبک وحشت مقایسه می‌شود ولی باید توجه کرد که این بازی فاصله‌ی زیادی با آثار Tango Gameworks دارد.

ساخته‌ی اخیر Tango Gameworks یعنی Ghostwire: Tokyo توجهات زیادی را به خود معطوف کرده است. البته که سکانداری شینجی میکامی افسانه‌ای در این مهم بی تأثیر نبوده است و صبر کردن برای مشخص شدن تاریخ عرضه‌ی بازی امری طاقت فرسا شده است. با این‌که جابه‌جایی مدیریتی بتزدا و رفتن آن‌ها زیر سایه‌ی مایکروسافت خللی در انحصاری بودن بازی برای PS5 ایجاد نکرده است، اما سطح انتظارات طرفداران از بازی جدید استاد کمی نگران‌کننده است.

خیلی از طرفداران Ghostwire: Tokyo را با مجموعه‌ی شناخته شده‌ی Tango Gameworks یعنی The Evil Within مقایسه می‌کنند، در صورتی که بازی جدید فرسنگ‌ها با آن فضا فاصله دارد. بازی جدید استاد میکامی به وضوح تغییرات زیادی نسبت به آثار پیشین ایشان داشته است.





1642437671740.png

اثر شینجی میکامی‌ای

هیچ شکی وجود ندارد که دلیل اصلی این مقایسه‌ها حضور شینجی میکامی بزرگ در مقام تهیه کننده‌ی اجرایی می‌باشد. فردی که به پدرخوانده‌ی سبک وحشت و بقا معروف است و آثاری چون Resident Evil و The Evil Within را در کارنامه دارد. طراحی‌های Ghostwire: Tokyo و همچنین داستان این بازی به نظر نشانه‌هایی از آن سبک کلاسیک در بر دارند.

اما سوای از شباهت‌ها تیم اصلی بارها تأکید کرده‌اند که بازی جدید تلفیقی از وحشت و بقا و اکشن ماجراجویی می‌باشد. که مورد اخیر را کارگردان بازی جناب Kenji Kamura در جریان مصاحبه‌ی با IGN اعلام کردند.با وجود این‌که صحبت‌های اخیر به وضوح رویکرد Ghostwire: Tokyo را مشخص کرده‌اند، اما گیم پلی نیز به نوعی بر تفاوت‌های بازی صحه گذاشته است.





1642437704111.png

Ghostwire: Tokyo عنوان متفاوتی است


با یک نظر هم می‌توان متوجه تفاوت‌های اساسی این بازی با آثار قبلی استاد میکامی شد. در این بازی به جای ارائه‌ی یک فضای تاریک و دلمرده نورهای نئونی توکیو پتانسیل‌های جدیدی را برای وحشت به نمایش می‌گذارند. ظاهر دشمنان به نظر آشنا می‌آید ولی افزایش سرعت آن‌ها خبر از تمرکز بیش‌تر روی مبارزات می‌دهد. البته این در سبک وحشت و بقا چیز جدیدی نیست و عناوینی بوده‌اند که این رویکرد را اتخاذ کرده باشند. با این حال آثار قبلی Tango Gameworks علاقه‌ی بیش‌تری به پیش‌روی کند داشته‌اند.

نکته‌ی جالب و هیجان‌انگیز اینجاست که Tango Gameworks برای مبارزات Ghostwire: Tokyo جناب Shinichiro Hara را استخدام کرده‌اند. حدس بزنید بازی قبلی ایشان چه بوده است!؟ Doom 2016. پس عجیب نبود که در نمایش گیم پلی Ghostwire: Tokyo شاهد آن انیمیشن‌های روان بودیم که نوید مبارزات سریع و خشن را می‌دهند.

البته این صحبت‌ها را انجام ندادیم که بگوییم Ghostwire: Tokyo کاملاََ ریشه‌های Tango Gameworks را رها کرده است. درست است که توکیو در این بازی برای یک عنوان در سبک وحشت نورانی به نظر می‌رسد ولی هنوز جنبه‌های دیگری از ترس هست که به آن پرداخته شود. جنبه‌هایی که به افسانه‌های بومی ژاپنی بازمی‌گردد و احتمالاً شاهد موجوداتی باستانی در این بازی باشیم که بی شباهت به موجودات سری Nioh نیستند.

در نهایت Tango Gameworks به نظر ترکیب جالبی از سبک‌های مختلف را خلق کرده است. ترکیبی که می‌تواند به یکی از بهترین بازی‌های سال بدل شود. باید منتظر ماند و دید استاد میکامی چه آشی برای ما عاشقان هنر هشتم پخته است.

 
آخرین ویرایش:
کارکتر داعم داشت جوتسو میزد من یاد ناروتو انداخته😅.یه کاگه بونشین نوجوتسو یا چیدوری کم داره بازی.کلا بازی هست که تا بازی نشه نمیشه در موردش نظر داد.فکر میکنم بعضی از منتقدان از بازی خوششون بیاد بعضی ها هم نه
 
پستهای من چرا پاک شد؟!
از این به بعد یادمون باشه در مورد انحصاری های سونی هم نظر ندیم :D
ازنظر من که سلیقه شخصی خودمه :D اگه نگم بدترین، یکی از بدترین گیمپلی هایی بود که از اول نسل نهم تا الان دیدم
اگه علاقه دارید یه قسمتهایی از ویدئو رو کات کنم بصورت صحنه آهسته که متوجه منظورم بشید
 
پستهای من چرا پاک شد؟!
از این به بعد یادمون باشه در مورد انحصاری های سونی هم نظر ندیم :D
ازنظر من که سلیقه شخصی خودمه :D اگه نگم بدترین، یکی از بدترین گیمپلی هایی بود که از اول نسل نهم تا الان دیدم
اگه علاقه دارید یه قسمتهایی از ویدئو رو کات کنم بصورت صحنه آهسته که متوجه منظورم بشید
سبستم گیم پلی بازی که یجوریه این بازم بیشتر به درد Vrمیخوره با این گیم ولی

دوستان امید نداشته باشید بهش 😂

این رو تمام کنن برن سر وقت بازی اصلی TEW3
 
پیش نمایش ign دوساعت پیش منتشر شد ببینید چیزای جالبی میگه درباره بازی. طراحی هنری بازی واقعا قشنگه. همچنین به جهان باز بودن و ماموریت های فرعی و سیستم اپگردیش هم امیدوار شدم. درکل بعد این پیش نمایش نظرم مثبت تر شده :D
 
میکامی کارگردانی کلا گذاشته کنار ؟ آخر ویدیو حس بدی بهم دست داد گفت بالاخره برای اولین بار همش من حرف نزدم ....
دو بازی آخر استدیو کارگردانش خودش نبوده و فک کنم بازی بعدی هم نخواهد بود
قبلا گفته که اگر سرمایه کافی برای ساخت بازی در اختیارش قرار بگیره یک بازی دیگه (احتمالا بازی آخر ) رو کارگردانی خواهد کرد تازگی هم دوباره گفت علاقه منده به کارگردانی
 

کاربرانی که این گفتگو را مشاهده می‌کنند

Top
رمز عبور خود را فراموش کرده اید؟
اگر میخواهی عضوی از بازی سنتر باشی همین حالا ثبت نام کن
or