Multi Platform Ghostwire Tokyo

سازنده
Tango Gameworks
تاریخ انتشار
March 2022
ناشر
Bethesda
پلتفرم‌ها
  1. PC
  2. PlayStation 5

1642437606526.png

IP جدید استودیوی Tango Gameworks توسط شینجی میکامی افسانه ای، خالق سری بازی های رزیدنت اویل ، ایول ویتین و داینوکرایسیس و تهیه کننده ی آثاری چون دویل می کرای معرفی شد. بازی گوست وایر توکیو قرار است امسال برای دو پلتفرم PS5 و PC و با یک سال تاخیر(سال 2023) برای کنسول های اکس باکس سری اکس و اس منتشر شود. با این‌که Ghostwire: Tokyo با عناوین سبک وحشت مقایسه می‌شود ولی باید توجه کرد که این بازی فاصله‌ی زیادی با آثار Tango Gameworks دارد.

ساخته‌ی اخیر Tango Gameworks یعنی Ghostwire: Tokyo توجهات زیادی را به خود معطوف کرده است. البته که سکانداری شینجی میکامی افسانه‌ای در این مهم بی تأثیر نبوده است و صبر کردن برای مشخص شدن تاریخ عرضه‌ی بازی امری طاقت فرسا شده است. با این‌که جابه‌جایی مدیریتی بتزدا و رفتن آن‌ها زیر سایه‌ی مایکروسافت خللی در انحصاری بودن بازی برای PS5 ایجاد نکرده است، اما سطح انتظارات طرفداران از بازی جدید استاد کمی نگران‌کننده است.

خیلی از طرفداران Ghostwire: Tokyo را با مجموعه‌ی شناخته شده‌ی Tango Gameworks یعنی The Evil Within مقایسه می‌کنند، در صورتی که بازی جدید فرسنگ‌ها با آن فضا فاصله دارد. بازی جدید استاد میکامی به وضوح تغییرات زیادی نسبت به آثار پیشین ایشان داشته است.





1642437671740.png

اثر شینجی میکامی‌ای

هیچ شکی وجود ندارد که دلیل اصلی این مقایسه‌ها حضور شینجی میکامی بزرگ در مقام تهیه کننده‌ی اجرایی می‌باشد. فردی که به پدرخوانده‌ی سبک وحشت و بقا معروف است و آثاری چون Resident Evil و The Evil Within را در کارنامه دارد. طراحی‌های Ghostwire: Tokyo و همچنین داستان این بازی به نظر نشانه‌هایی از آن سبک کلاسیک در بر دارند.

اما سوای از شباهت‌ها تیم اصلی بارها تأکید کرده‌اند که بازی جدید تلفیقی از وحشت و بقا و اکشن ماجراجویی می‌باشد. که مورد اخیر را کارگردان بازی جناب Kenji Kamura در جریان مصاحبه‌ی با IGN اعلام کردند.با وجود این‌که صحبت‌های اخیر به وضوح رویکرد Ghostwire: Tokyo را مشخص کرده‌اند، اما گیم پلی نیز به نوعی بر تفاوت‌های بازی صحه گذاشته است.





1642437704111.png

Ghostwire: Tokyo عنوان متفاوتی است


با یک نظر هم می‌توان متوجه تفاوت‌های اساسی این بازی با آثار قبلی استاد میکامی شد. در این بازی به جای ارائه‌ی یک فضای تاریک و دلمرده نورهای نئونی توکیو پتانسیل‌های جدیدی را برای وحشت به نمایش می‌گذارند. ظاهر دشمنان به نظر آشنا می‌آید ولی افزایش سرعت آن‌ها خبر از تمرکز بیش‌تر روی مبارزات می‌دهد. البته این در سبک وحشت و بقا چیز جدیدی نیست و عناوینی بوده‌اند که این رویکرد را اتخاذ کرده باشند. با این حال آثار قبلی Tango Gameworks علاقه‌ی بیش‌تری به پیش‌روی کند داشته‌اند.

نکته‌ی جالب و هیجان‌انگیز اینجاست که Tango Gameworks برای مبارزات Ghostwire: Tokyo جناب Shinichiro Hara را استخدام کرده‌اند. حدس بزنید بازی قبلی ایشان چه بوده است!؟ Doom 2016. پس عجیب نبود که در نمایش گیم پلی Ghostwire: Tokyo شاهد آن انیمیشن‌های روان بودیم که نوید مبارزات سریع و خشن را می‌دهند.

البته این صحبت‌ها را انجام ندادیم که بگوییم Ghostwire: Tokyo کاملاََ ریشه‌های Tango Gameworks را رها کرده است. درست است که توکیو در این بازی برای یک عنوان در سبک وحشت نورانی به نظر می‌رسد ولی هنوز جنبه‌های دیگری از ترس هست که به آن پرداخته شود. جنبه‌هایی که به افسانه‌های بومی ژاپنی بازمی‌گردد و احتمالاً شاهد موجوداتی باستانی در این بازی باشیم که بی شباهت به موجودات سری Nioh نیستند.

در نهایت Tango Gameworks به نظر ترکیب جالبی از سبک‌های مختلف را خلق کرده است. ترکیبی که می‌تواند به یکی از بهترین بازی‌های سال بدل شود. باید منتظر ماند و دید استاد میکامی چه آشی برای ما عاشقان هنر هشتم پخته است.

 
آخرین ویرایش:
خیلی خسته کننده به نظر میرسه مبارزات بازی. یعنی همین دیدنش هم جذاب نبود واسم. کلی جنگولک بازی درمیاره ۲نفرو بکشه :D حس میکنم زود تکراری بشه حتی با وجود عناصر مختلفی که با هم ترکیب هم میشن. ولی اتمسفر بازی و طراحی انمی‌ها خیلی مریض و جذابه. در کل بهزاد خوشش بیاد مارا کافیست :D
 
نمایش نسبتا خوبی بود ولی نتونست اون حس تردیدی که با نمایش قبلی برام ایجاد شد رو کامل رفع کنه و هنوز شک دارم نسبت به موفقیتش. اینکه خیلی کارا با حرکات دست هست یجوریه برام مثلا بعد اینکه با دستش یه چیزایی شلیک میکنه ولی افکت صوتی خیلی خاصی در حد یک سلاح نداره یه حسی مصنوعی بودنی میده نمیدونم چجوری میشه توضیحش داد.

با اینکه بازی اکشن ادونچره ولی یه فضای سنگینی داره که جالبه کاملا هم با رنگ بندی بازی در تضاده. کلا هم که توکیو خوراک ری تریسینگه:D

اون گفتوگوی آخر میکامی با اعضای سازنده و اشاره به اهل کتاب نبودنش هم خیلی قشنگ بود :D

در کل به عنوان اولین کار جهان باز تنگو مشتاقم ببینم چه میکنن.

-الان تو استور چک کردم پیش خرید بازی برای پلاس ۵۴ دلاره
 
آخرین ویرایش:
گیم پلی بازی خیلی عجیب غریب و جدیده.من از نمایش خوشم اومد و فکر میکنم که بازی موفق عمل کنه :D
اون تیکه که میاد طناب میندازه و دشمنا رو منفجر میکنه،حدس میزنم خیلی ارضا کننده باشه :D
در کل هرچه از میکامی رسد نیکوست
مقداری هایپ شدم براش
 
نمایش بازی منو به شدت یاد Forspoken انداخت. کامبت هر دو بازی به شدت شلوغ و در عین حال پوشالی به نظر می‌رسن. اینکه شونصد مدل جادو جمبل تو بازی بندازی به تنهایی کامبت بازی رو غنی نمی‌کنه. تو تریلر گفتن بخش مهمی از بازی اکسپلور کردنه، اما تقریبا هیچی از این بخش نشون ندادن. حتی تو بخش traversal هم یادآور Forspoken بود. کلا به غیر از فضاسازی خوب و توکیوی حیرت انگیز چیز جذابی برای من نداشت.
 
فقط اگه یه چیزی مث dodge یا dash داشته باشه گیمپلی اش خوب میشه، تو تریلر فقط کامبت رو‌ نشون میداد اما حرکت کاراکتر کند بود.
خداییش این چیز عجیــبی میشه اگه گیمپلی هم خوب باشه.
 
  • Like
Reactions: ARTHUR WESKER
گیم پلی بنظرم جذاب بود و اینکه علاوه بر جادو و اسپل آپشن ها و قابلیت های دیگه ای مثل مخفی کاری، استفاده از سلاح های سرد و ملی اتک ها، بلاک یا کانتر کردن ضربه های دشمن ها و... وجود داشت جالب بود. با این وجود حدس میزنم بازی بشدت سلیقه ای بشه. اما در کل بخاطر اینکه از استودیو های مورد علاقه ام هست امیدوارم بازی هم توی نقدها و هم توی فروش خوب عمل کنه.
 
با کامبت کاری ندارم ولی این گرافیک برا نسل 9 بشدت تو دیوار نیست؟
دیگه فک کنم همه میدونن راحت ترین راه برای بالا نشون دادن گرافیک هوای بارونی و زمینه خیسه، حالا این همه جاش اینطوریه ولی شبیه عناوین اوایل نسل 8 ـه.
1643957926110.png
چیه این آخه :دی میخوان 240 فریم بگیرن رو کنسول که اینقد Low Poly ـه همه چی؟
دقیقه 8:27 ـم درخت لود نشده یک دفعه اسپاون میشه :|
 
من پیگیر این بازی نبودم ولی الان که شیبویا رو دیدم خوشم اومد.
کسی اطلاعی از وجود بقیه مناطق توکیو در بازی داره یا کل بازی فقط در شیبویا اتفاق میافته؟ چیزی اعلام کردن؟
اگر کسی چیزی در این مورد دیده یا خونده لطفا بگه
 
بازی شاید با اون تصوری که زمانی که بازی معرفی شد داشتم فرق کنه...

ولی عجیب حس میکنم جای همچین بازی با این شکل و شمایل تو اعماق ذهنم خالی بوده...

جدا از اینکه بازی موفق بشه یا نه، که امیدوارم بشه... شدیدا یک بار تجربه اش برای من لذت بخش خواهد بود
 
بازی به نظر من فوق العاده میشه
سبک گیم پلی جدیدی رو معرفی میکنه که جذاب خواهد بود
درسته فعلا کمی درک سیستم گیم پلیش سخته ولی وقتی منتشر بشه و ملت با گیم پلی ارتباط بگیرن میفهمن که میکامی چی ساخته :D
من پیش خرید کردم بازیو :D
 
گرافیک فنیش قشنگ اندازه TEW 1 اوایل نسل هشت ـه از اون طرف گرافیک هنریش عالیه طراحی دشمنا جالب میزنه اتمسفرش هم که شدید مریض . کامبتش فک میکنم یکم زیادی کنده اینجور بازیا باید شبیه Doom باشن یـ اکشن تمام عیار با ساند ترک های هیجانی اینجا هم تعداد دشمنا کمتر بود همم حرکات طرف جوری نبود که بخوای یـ اکشن سرعتی مثل Doom تحویل بگیری ! نمیدونم شاید چون اوایل بازی ـه بعدا شاید اکشنش سرعتی تر بشه امیدوارم همینجور باشه . در کل نمایشش زیاد جذبم نکرد . خود بتزدا و سونی هم فک کنم زیاد به بازی امید ندارن بازی عملا یک ماه قبل انتشار تاریخ خورده با یـ مارکتینگ بی سر و صدا خلاصه باید انتظارات رو پایین نگه داشت
 
آخرین ویرایش:
سبک گیم پلی جدیدی رو معرفی میکنه که جذاب خواهد بود
درسته فعلا کمی درک سیستم گیم پلیش سخته
فقط همین نگرانم میکنه. اگه چیزی به نام Death stranding وجود نداشت تماما با عبارت «سبک گیمپلی جدید» هیجان زده میشدم.
 

کاربرانی که این گفتگو را مشاهده می‌کنند

Top
رمز عبور خود را فراموش کرده اید؟
اگر میخواهی عضوی از بازی سنتر باشی همین حالا ثبت نام کن
or