Multi Platform Ghostwire Tokyo

سازنده
Tango Gameworks
تاریخ انتشار
March 2022
ناشر
Bethesda
پلتفرم‌ها
  1. PC
  2. PlayStation 5

1642437606526.png

IP جدید استودیوی Tango Gameworks توسط شینجی میکامی افسانه ای، خالق سری بازی های رزیدنت اویل ، ایول ویتین و داینوکرایسیس و تهیه کننده ی آثاری چون دویل می کرای معرفی شد. بازی گوست وایر توکیو قرار است امسال برای دو پلتفرم PS5 و PC و با یک سال تاخیر(سال 2023) برای کنسول های اکس باکس سری اکس و اس منتشر شود. با این‌که Ghostwire: Tokyo با عناوین سبک وحشت مقایسه می‌شود ولی باید توجه کرد که این بازی فاصله‌ی زیادی با آثار Tango Gameworks دارد.

ساخته‌ی اخیر Tango Gameworks یعنی Ghostwire: Tokyo توجهات زیادی را به خود معطوف کرده است. البته که سکانداری شینجی میکامی افسانه‌ای در این مهم بی تأثیر نبوده است و صبر کردن برای مشخص شدن تاریخ عرضه‌ی بازی امری طاقت فرسا شده است. با این‌که جابه‌جایی مدیریتی بتزدا و رفتن آن‌ها زیر سایه‌ی مایکروسافت خللی در انحصاری بودن بازی برای PS5 ایجاد نکرده است، اما سطح انتظارات طرفداران از بازی جدید استاد کمی نگران‌کننده است.

خیلی از طرفداران Ghostwire: Tokyo را با مجموعه‌ی شناخته شده‌ی Tango Gameworks یعنی The Evil Within مقایسه می‌کنند، در صورتی که بازی جدید فرسنگ‌ها با آن فضا فاصله دارد. بازی جدید استاد میکامی به وضوح تغییرات زیادی نسبت به آثار پیشین ایشان داشته است.





1642437671740.png

اثر شینجی میکامی‌ای

هیچ شکی وجود ندارد که دلیل اصلی این مقایسه‌ها حضور شینجی میکامی بزرگ در مقام تهیه کننده‌ی اجرایی می‌باشد. فردی که به پدرخوانده‌ی سبک وحشت و بقا معروف است و آثاری چون Resident Evil و The Evil Within را در کارنامه دارد. طراحی‌های Ghostwire: Tokyo و همچنین داستان این بازی به نظر نشانه‌هایی از آن سبک کلاسیک در بر دارند.

اما سوای از شباهت‌ها تیم اصلی بارها تأکید کرده‌اند که بازی جدید تلفیقی از وحشت و بقا و اکشن ماجراجویی می‌باشد. که مورد اخیر را کارگردان بازی جناب Kenji Kamura در جریان مصاحبه‌ی با IGN اعلام کردند.با وجود این‌که صحبت‌های اخیر به وضوح رویکرد Ghostwire: Tokyo را مشخص کرده‌اند، اما گیم پلی نیز به نوعی بر تفاوت‌های بازی صحه گذاشته است.





1642437704111.png

Ghostwire: Tokyo عنوان متفاوتی است


با یک نظر هم می‌توان متوجه تفاوت‌های اساسی این بازی با آثار قبلی استاد میکامی شد. در این بازی به جای ارائه‌ی یک فضای تاریک و دلمرده نورهای نئونی توکیو پتانسیل‌های جدیدی را برای وحشت به نمایش می‌گذارند. ظاهر دشمنان به نظر آشنا می‌آید ولی افزایش سرعت آن‌ها خبر از تمرکز بیش‌تر روی مبارزات می‌دهد. البته این در سبک وحشت و بقا چیز جدیدی نیست و عناوینی بوده‌اند که این رویکرد را اتخاذ کرده باشند. با این حال آثار قبلی Tango Gameworks علاقه‌ی بیش‌تری به پیش‌روی کند داشته‌اند.

نکته‌ی جالب و هیجان‌انگیز اینجاست که Tango Gameworks برای مبارزات Ghostwire: Tokyo جناب Shinichiro Hara را استخدام کرده‌اند. حدس بزنید بازی قبلی ایشان چه بوده است!؟ Doom 2016. پس عجیب نبود که در نمایش گیم پلی Ghostwire: Tokyo شاهد آن انیمیشن‌های روان بودیم که نوید مبارزات سریع و خشن را می‌دهند.

البته این صحبت‌ها را انجام ندادیم که بگوییم Ghostwire: Tokyo کاملاََ ریشه‌های Tango Gameworks را رها کرده است. درست است که توکیو در این بازی برای یک عنوان در سبک وحشت نورانی به نظر می‌رسد ولی هنوز جنبه‌های دیگری از ترس هست که به آن پرداخته شود. جنبه‌هایی که به افسانه‌های بومی ژاپنی بازمی‌گردد و احتمالاً شاهد موجوداتی باستانی در این بازی باشیم که بی شباهت به موجودات سری Nioh نیستند.

در نهایت Tango Gameworks به نظر ترکیب جالبی از سبک‌های مختلف را خلق کرده است. ترکیبی که می‌تواند به یکی از بهترین بازی‌های سال بدل شود. باید منتظر ماند و دید استاد میکامی چه آشی برای ما عاشقان هنر هشتم پخته است.

 
آخرین ویرایش:

ARTHUR WESKER

“We can’t change what’s done, we can only move on.
کاربر فعال
Jan 25, 2018
6,600
نام
Albiceleste
Ray tracing beauty

One of the reasons this game looks stunning is thanks to support for ray tracing that’s supported on the PlayStation 5 as well as the PC version of the game.

From the modern cityscape with neon lights to its traditional temples with red lanterns illuminating the path or narrow alleyways with wet streets and flickering lights -- the city has received a haunting yet beautiful revamp that definitely is tempting enough for a cowardly gamer like me to try this horror-adventure game.


GhostWire Tokyo: A Horror Nightmare Set Against The Intoxicating Japanese Metropolis


دیگه نباید نگران گرافیک فنی بازی بود

همه ی پیش نمایش ها از نقاط قوت بازی میدونن.همشون هم میگن چشم نواز و حیرت انگیز هست
 
آخرین ویرایش:

ARTHUR WESKER

“We can’t change what’s done, we can only move on.
کاربر فعال
Jan 25, 2018
6,600
نام
Albiceleste
It’s one of the more unique looking games in the 2022 gaming lineup and from everything I’ve seen so far, it’s one I believe could be a standout. Ghostwire Tokyo has everything you want in a game. It feels familiar whilst also feeling unique and has some truly interesting designs and ideas at play. If it wasn’t on your radar before reading this, I highly recommend you place it on there now. Ghostwire Tokyo could be the best horror game of the year.


Ghostwire Tokyo Preview: Doctor Strange Meets Far Cry With Ghosts
 

ARTHUR WESKER

“We can’t change what’s done, we can only move on.
کاربر فعال
Jan 25, 2018
6,600
نام
Albiceleste
سلطان دلهره گفته کار با مایکروسافت راحت هست. 😍

احسنت به عمو اسپنسر.😘

عمویی دوست دارم🥰

In the piece, Kenji Kimura who is leading Ghostwire: Tokyo's development said that little has changed at Tango since being acquired by Microsoft. "Working with Xbox has been really smooth [...] although that part has been mostly handled by Mikami. Having Mikami at the top of Tango to make decisions that are sometimes difficult just makes things really smooth." Kimura also emphasized that the team is already receiving support from Microsoft.


Ghostwire: Tokyo creator Shinji Mikami hints that an Xbox version is coming
 

ARTHUR WESKER

“We can’t change what’s done, we can only move on.
کاربر فعال
Jan 25, 2018
6,600
نام
Albiceleste
It’s always a challenge to get a clear picture of how a game will play from a hands-off preview, but in saying that, after both the hands-off session and the PlayStation showcase, Ghostwire: Tokyo is still one of my most anticipated games of the year. Even though what we saw was only a brief insight, the unsettling world of Ghostwire: Tokyo is one that I can’t wait to explore.
Ghostwire: Tokyo will launch on March 25 on PS5 and PC. Players who pre-order the Deluxe Edition of Ghostwire: Tokyo will gain early access to the game on March 22, as well as receive access to the Streetwear Outfit Pack, Shinobi Outfit, and Kunai Weapon.


Ghostwire: Tokyo Preview – Weaving Atmosphere And Action
 

ARTHUR WESKER

“We can’t change what’s done, we can only move on.
کاربر فعال
Jan 25, 2018
6,600
نام
Albiceleste

‘Ghostwire: Tokyo’ Preview: Hypnotic Horror Through Spooky And Sparkly Streets​


‘Ghostwire: Tokyo’ Preview: Hypnotic Horror Through Spooky And Sparkly Streets





GhostWire: Tokyo is a new breed of horror action and unlike anything that I’ve seen before. Its design allows players the freedom to approach terrifying situations with spectacular abilities and flashy movement. In all honesty, I can’t wait to get my hands on this game and it’s one I’m looking forward to uncovering more of.


GhostWire: Tokyo Preview - Noisy Pixel





After this first approach to Ghostwire: Tokyo, we can't wait to learn more. It is obvious that we have only touched the surface of a game much more complex and complete than we expected, and if the promises of what we have seen are kept over time, we Here's a pretty unique game that explores themes you don't see so often. We will have the answer soon enough, Ghostwire: Tokyo arrives from March 25, 2022, on Playstation 5 and on PC. And three days before if you jump on the Deluxe Edition.


Ghostwire: Tokyo, preview entre surnaturel et tradition





Far Cry in Ghost Town

Ghostwire: Tokyo: Far Cry in der Geisterstadt
 

ARTHUR WESKER

“We can’t change what’s done, we can only move on.
کاربر فعال
Jan 25, 2018
6,600
نام
Albiceleste
Ghostwire: Tokyo is a thriller of a recreation, and one which I can’t wait to resolve.


It’s stylized fight seems each enjoyable to tug off and spectacular to look at, plus it is going to be attention-grabbing to see how the DualSense controller is utilized for it.


Tokyo seems as vibrant because it does darkish, and with how your surroundings can always change there’s no telling what sights are in retailer.


We nonetheless have a short time earlier than Ghostwire: Tokyo will probably be in our personal fingers to play, and a few inquiries to be answered as soon as that occurs.


Till then, there’s little motive to not be excited for Tango Gameworks newest.


Ghostwire: Tokyo Preview – Come For The Fight And Storytelling, Keep For The Cats – Kabar kabari
 

ARTHUR WESKER

“We can’t change what’s done, we can only move on.
کاربر فعال
Jan 25, 2018
6,600
نام
Albiceleste
گیم اسپات

Ghostwire: Tokyo Wants To Mix Up The Tired Open-World Formula

Despite not having played a single second of Ghostwire: Tokyo, I came away from my look at the game incredibly excited. There are a lot of familiar open-world game design elements that I know work for me, but I have derived little satisfaction from them in games from the past few years due to their traditionally iterative implementation. Ghostwire: Tokyo is setting itself up to be a distilled version of the open-world games I love, while also delivering the loops I want in their most potent form. Aspects like combat, traversal, and progression are familiar, there's no doubt about that, but it all comes across as considered, offering mechanical depth alongside visual and stylistic flair. I was always going to be intrigued by whatever Tango Gameworks had to offer, but Ghostwire: Tokyo has quickly become one of my most anticipated games for 2022.
 

ARTHUR WESKER

“We can’t change what’s done, we can only move on.
کاربر فعال
Jan 25, 2018
6,600
نام
Albiceleste
به بهانه گوست وایر نشستن با اسطوره صحبت کردند 😍

امروز یک مهمان استثنایی داریم: پدر رزیدنت ایول

Today in 3DJuegos we have an exceptional guest: Shinji Mikami, father of Resident Evil.

Behind the shoulders of Shinji Mikami rest some of the most loved, valued and best-selling games in the history of Japanese software. Products capable of transcending cultural borders and speaking the same language of the same community: that of love for our leisure. It is part of the second wave of great developers that catapulted Capcom into one of the biggest firms in the industry, putting its stamp on productions in the category of Resident Evil, Dino Crisis, God Hand or Devil May Cry, a very small selection of his work for the Osaka firm in particular and our art in general.


El creador de Resident Evil y leyenda del videojuego, Shinji Mikami, repasa su carrera en exclusiva para @3DJuegos.
 

ARTHUR WESKER

“We can’t change what’s done, we can only move on.
کاربر فعال
Jan 25, 2018
6,600
نام
Albiceleste

کاربرانی که این قسمت را مشاهده می‌کنند

Top
رمز عبور خود را فراموش کرده اید؟
or ثبت‌نام سریع از طریق سرویس‌های زیر