PlayStation Final Fantasy XVI

سازنده
Creative Business Unit III
تاریخ انتشار
June 2023
ناشر
Square Enix
پلتفرم‌ها
  1. PlayStation 5
Opera Snapshot_2022-04-08_114535_na.finalfantasyxvi.com.png
Some are kings, some knights, some naught but pawns—but all shall play
.their part in a game guided by the unforgiving hand of fate

-----------------------------------------------------------------------------------

استدیو سازنده: Square Enix Creative Business Unit III
ناشر: Square Enix
کارگردان: Hiroshi Takai
کارگردان خلاق و نویسنده اصلی: Kazutoyo Maehiro
کارگردان هنری: Hiroshi Minagawa
طراح شخصیت ها: Kazuya Takahashi
تهیه کننده: Naoki Yoshida
آهنگساز: Masayoshi Soken
پلتفرم: PS5
تاریخ انتشار: 22 ژوئن امسال (1 ام تیر ماه)



"شخصیت های اصلی"

"کلایو راسفیلد"
1683049798817.png

"جاشوا راسفیلد"
1683049928661.png

"جیل واریک"
1683050245354.png

Opera Snapshot_2022-04-09_165551_na.finalfantasyxvi.com.png
"ولیستیا"
Opera Snapshot_2022-04-08_111824_na.finalfantasyxvi.com.png

"آیکون‌ها و دامیننت‌های آن‌ها"

Opera Snapshot_2022-04-08_114149_na.finalfantasyxvi.com.png

"قلمروها های داخل ولیستیا"

Opera Snapshot_2022-04-08_113134_na.finalfantasyxvi.com.png
Opera Snapshot_2022-04-08_113350_na.finalfantasyxvi.com.png

"تریلر معرفی بازی"

Opera Snapshot_2022-04-08_114842_na.finalfantasyxvi.com.png

.تمامی اطلاعات پست اول توسط Reza.zareei ترجمه شده است.
 
آخرین ویرایش:
یکم حافظم ته کشیده ولی یادم میاد😄البته فکر کنم اد داشته باشمت
آنتی آف تاپیک : با پچ روز اول مشکل فریم مود پرفورمنس حل شده؟
من دقیقا از زمانی که بازی ریلیز شد یعنی ساعت 12:30 دقیقه دیروز بازی کردم چون من ریجن ترکیه بودم به طور کلی مشکل فریم دمو حل شده تو پرفورمنس و اون افت فریم و اینا نیست ولی خب کلا بازی افت گرافیکی داره تو پرفورمنس مد و من ترجیح دادم روی quality یا همون graphic مد بازی کنم
توی بازی قبلی اسکوار که forspoken بود هم بعد یه مدت پچ دادن و مد 120 هرتز رو اضافه کردن به بازی امیدوارم اینجا هم اینکار رو بکنن چون 120 هرتز باعث میشه بشه مد گرافیک رو روی 40 فریم بازی کنی این تو بازیهای انحصاری سونی تبدیل به یه باید شده و یک اصل هست امیدوارم بقیه کمپانی ها هم اینکار رو بکنن تو همه انحصاری ها بوده این مد 120 هرتز که بازی رو روی گرافیک میکنه 40 فریم ( راچت اسپایدر من هرایزون گاد اف وار و ... ) تو بازیهای دیگه هم این اتفاق افتاده کم و بیش حالا باید دید اضافه میکنن یا نه که اگه بکنن دیگه خیل خوب میشه
اگر یادت باشه ما خیلی با هم pes میزدیم سر کانکشن و پینگ و اینها چقدر با هم صحبت میکردیم :p ایدیم هست کنار اسمم اگر نداری ادد کن پیغام بده بهم
 
منم ۶ ساعتی بازی کردم جالبه زده ۳۵ درصد بازی را رفتی یعنی نشون میده داستان بازی خیلی طولانی نیست و اگه فقط کوئست اصلی بری شاید ۲۰ ساعتم نباشه که خب کمه .
بازی برای من توی مبارزات افت فریم نداشته ولی جاهایی که کات سین داره یا مبارزه نیست یکم افت فریم داره که اذیت کننده هم نیست.گرافیک بازی بعضی جاها واقعا چشم نواز مخصوصا محیط های جنگلی و بیشه ها.
ساید کوئست های بازی تا اینجا که تا الان بازی کردم کم بوده ولی اصلا جالب نبوده فکر کنید وسط یه داستان دارک و فانتزی و سنگین یهو باید ۴ تا ظرف سوپ توی یه بار بدین ملت بخورن .به نظر میاد برای طولانی کردن بازی مجبور شدن اینارو درست کنن.
زنهای بازی به طرز عجیبی همه خوشگلن :D
مبارزات ایکانها واقعا نفس گیر و هیجانی هست ولی من خیلی دوسش ندارم انگار یجورایی اسکریپت شده هست و گیمر خیلی توش نقش نداره ‌.بیشتر برای دفعه اول حماسی هستش .
موسیقی بازی و صداگذاری در یه کلام بی نظیره.
درکل بازی خیلی حال میده
 
تا اینجا که بازی کردم از نظر کور گیم پلی و داستان در حد انحصاریای درجه یک سونیه. من کامبت به این خفنی خیلی کم دیدم تو ویدیوگیم و جز بهتریناس بدون شک. یه سری مناظر گاهی تو بازی میبینین که بعید میدونم ps4 بتونه اینارو اجرا کنه.
 
تا اینجا که بازی کردم از نظر کور گیم پلی و داستان در حد انحصاریای درجه یک سونیه. من کامبت به این خفنی خیلی کم دیدم تو ویدیوگیم و جز بهتریناس بدون شک. یه سری مناظر گاهی تو بازی میبینین که بعید میدونم ps4 بتونه اینارو اجرا کنه.
دقیقا بازی رو سونی پسند ساختن فقط ایکاش انقدر چاخان نمی کردن منتقدا بزنن خاکشون کنن
 
دقیقا بازی رو سونی پسند ساختن فقط ایکاش انقدر چاخان نمی کردن منتقدا بزنن خاکشون کنن
تاکید رو rpg و اون ماموریت‌های فرعی کار رو خراب کرد دیگه. اگه بازی رو به عنوان اکشن ادونچر معرفی می‌کردن و ماموریت فرعی های بازی رو نصف این می‌کردن ولی باکیفیت نمیساختن قطعا یکی از بازی‌های ماندگار نسل میشد.
 
تا اینجا که بازی کردم از نظر کور گیم پلی و داستان در حد انحصاریای درجه یک سونیه. من کامبت به این خفنی خیلی کم دیدم تو ویدیوگیم و جز بهتریناس بدون شک. یه سری مناظر گاهی تو بازی میبینین که بعید میدونم ps4 بتونه اینارو اجرا کنه.

باو PS4 چیه!:دی از حیث گیم پلی FFXVI قطعا نسل بعدی ترین بازی موجوده. یعنی بعید میدونم بازی تا الان امده باشه که بگیم گیم پلی و بخصوصش اکشن نسل بعدیه و رو کنسول های قبلی ممکن نبود بشه همچین چیزی رو تجربه کرد. XVI اولین بازی که به من این حس رو میده. اسکیل سکانس های اکشن، حجم پارتیکل ها، این مدل تلفیق سیم لس گیم پلی با سینمتیک سیکوئنس ها، هیچ کدوم رو کنسول های نسل قبلی ممکن نبودن و واقعا قدرت سخت افزارهای جدید ممکنش کرده.

از نظر گرافیک هم واقعا بازی خوشگل و خفنه. تو کاتسین ها که رسما CG میشه، در باقی موارد هم خیلی خفنه. تا اینجا که من شخصا تجربه کردم، XVI یه تکنیکال اچیونت اساسی بوده. اول از حیث گیم پلی و اکشن و دوم محیط ها بزرگ و پر جزییاتش.

داستان هم تا الان عالی و بی نظیر بوده و با یه پیس خیلی سریع و میستری جذاب داره میره جلو. قشنگ نمیتونی ولش کنی و مدام میخوای بری ببینی چی میشه.

تنها ایرادی که من تا الان دیدم و واقعا ناامید کننده هم هست Side Quest هاست. یکی از اون یکی مزخرف ترن و بعضا موقع انجامشون حس حماقت بهت دست میده. نمیدونم واقعا چرا انقدر سرسری گرفتنشون، و مسلما وقت و باجتی اختصاص داده نشده، چون خواستن صرفا یه چیزی به این اسم تو بازی باشه. همین.
 
باو PS4 چیه!:D از حیث گیم پلی FFXVI قطعا نسل بعدی ترین بازی موجوده. یعنی بعید میدونم بازی تا الان امده باشه که بگیم گیم پلی و بخصوصش اکشن نسل بعدیه و رو کنسول های قبلی ممکن نبود بشه همچین چیزی رو تجربه کرد. XVI اولین بازی که به من این حس رو میده. اسکیل سکانس های اکشن، حجم پارتیکل ها، این مدل تلفیق سیم لس گیم پلی با سینمتیک سیکوئنس ها، هیچ کدوم رو کنسول های نسل قبلی ممکن نبودن و واقعا قدرت سخت افزارهای جدید ممکنش کرده.

از نظر گرافیک هم واقعا بازی خوشگل و خفنه. تو کاتسین ها که رسما CG میشه، در باقی موارد هم خیلی خفنه. تا اینجا که من شخصا تجربه کردم، XVI یه تکنیکال اچیونت اساسی بوده. اول از حیث گیم پلی و اکشن و دوم محیط ها بزرگ و پر جزییاتش.
راجب کامبت دقیقا درست میگی ماکان. گاهی اوقات 4 5 تا کمبو پشت سر هم که میزنم به این فکر می‌کنم که قطعا این حجم از شلوغی و پارتیکل تو عمرم ندیدم :D حالا زیاد وارد جزئیات نمیشم که اسپویل نشه.
 
دقیقا بازی رو سونی پسند ساختن فقط ایکاش انقدر چاخان نمی کردن منتقدا بزنن خاکشون کنن

چیو چاخان کردن؟

بعد منتقدها چطور خاکشون کردن؟ متا بازی 88 مرد مومن! گیم اسپات و IGN بهش 9 دادن! این اسمش خاک شدنه؟

تا الان که نتنها هیچ دروغی تو مارکتینگ بازی من ندیدم، بلکه عینن همون چیزی هست که وعده دادن. یه FF اکشن با کامبت خیلی خوب و باس فایت های مافوق اپیک و عجیب غریب خفن! باس فایت های بازی یه لول دیگه ای از اکشن، کارگردانی و ویژوال هستن. تو هیچ بازی مشابه اش رو ندیدم. بعضا سردرد آوره و پشمات میریزه چطور اینو ساختن؟

اینکه بازی RPG نیست هم فکر کنم از نمایش های اول به وضوح و صراحت تمام اعلام شد. پارتی به اون معنا وجود نداره، اکشن تک نفره است و اسکیل تری داریم. همین. یبار یوشیدا بود فکر کنم میگفت دوست داریم یه بازی عین GoW:R تو ژآپن بسازیم و FFXVI دقیقا برآورده شدن همین آرزوعه. یه چیزی تو این مایه ها ساختن، اما با کامبت شرقی و فانتزی بی نهایت. معجون فوق خفنیه!

حالا باید بیشتر برم جلو تو بازی ببینم اینکه میگن یک سوم پایانی بازی داستان یهو افت میکنه و روندش غیر منطقی میشه دقیقا چیه، اراجیف های شرایر و امثال شرایره یا واقعا ریدن تهشو:دی
 
چیو چاخان کردن؟

بعد منتقدها چطور خاکشون کردن؟ متا بازی 88 مرد مومن! گیم اسپات و IGN بهش 9 دادن! این اسمش خاک شدنه؟

تا الان که نتنها هیچ دروغی تو مارکتینگ بازی من ندیدم، بلکه عینن همون چیزی هست که وعده دادن. یه FF اکشن با کامبت خیلی خوب و باس فایت های مافوق اپیک و عجیب غریب خفن! باس فایت های بازی یه لول دیگه ای از اکشن، کارگردانی و ویژوال هستن. تو هیچ بازی مشابه اش رو ندیدم. بعضا سردرد آوره و پشمات میریزه چطور اینو ساختن؟

اینکه بازی RPG نیست هم فکر کنم از نمایش های اول به وضوح و صراحت تمام اعلام شد. پارتی به اون معنا وجود نداره، اکشن تک نفره است و اسکیل تری داریم. همین. یبار یوشیدا بود فکر کنم میگفت دوست داریم یه بازی عین GoW:R تو ژآپن بسازیم و FFXVI دقیقا برآورده شدن همین آرزوعه. یه چیزی تو این مایه ها ساختن، اما با کامبت شرقی و فانتزی بی نهایت. معجون فوق خفنیه!

حالا باید بیشتر برم جلو تو بازی ببینم اینکه میگن یک سوم پایانی بازی داستان یهو افت میکنه و روندش غیر منطقی میشه دقیقا چیه، اراجیف های شرایر و امثال شرایره یا واقعا ریدن تهشو:D
والا می گفتن برنامه ای برای پچ روز عرضه نداریم بعدش پچ دادن باز مشکل حل نشد

ساید کوئست هارو گفتن خسته کننده نیست ولی خسته کننده بود

یوشیدا گفت بازی بخش rpg داره چون قشنگ یادمه این خبر رو کار کردیم توی کانال


اگه این مسخره بازی هارو در نمی آوردن متا راحت می رفت بالای 90
 
بازی از اول هم معلوم بود متاش همین حدودا میشه خودمم بین 87تا89 زدم و بازی خیلی خیلی خوبی هم شده
ولی اینا سر المان های rpg و ساید کوئست ر..دن و از قبل هم انتظارات خیلی بالا بردن
همون قضیه پچ روز اول با اعتماد به نفس گفتن نداریم بعد یه چی چند صد مگابایتی دادن(که واقعا ناچیزه) ولی خوب چرا ادعا الکی میکنی که بعدش اینطوری بشه!!
 
  • Like
Reactions: Reza.zareei
والا می گفتن برنامه ای برای پچ روز عرضه نداریم بعدش پچ دادن باز مشکل حل نشد

ساید کوئست هارو گفتن خسته کننده نیست ولی خسته کننده بود

یوشیدا گفت بازی بخش rpg داره چون قشنگ یادمه این خبر رو کار کردیم توی کانال


اگه این مسخره بازی هارو در نمی آوردن متا راحت می رفت بالای 90

یوشیدا گفت میخوان بازی رو انقدر پالیش بدن بیرون که نیازی به دی وان پچ نداشته باشه، یعنی بشه بدون پچ هم بازی کرد و مشکل فنی خاصی نداشته باشه که همینطور هم شد. پچ روز اولش هم 300 مگه و انقدر هم توفیری تو پرفورمنس نداره. این پچ اجتناب ناپذیره، چون باید بازی حداقل دو ماه قبل تاریخ انتشار بره برای مسترینگ و انتشار که یعنی تولید انبوهش در حد چند میلیون نسخه. بدیهیه که تو این دو سه ماه فاصله تیم تولید باز روش کار کنن و با یه پچ بهترش کنن.

یوشیدا گفت المان های RPG داره و اکشن خالص عین DMC نیست که دقیقا درست گفته. واقعا موضوع بدیهی و ماقبل بحثی هست این مساله. منظورش هم مسلما این نبود که بازی کلا RPG ـه چون نیست و از نمایش اول هم مشخص بود نیست.

گفت ساید کوئست ها خسته کننده نیستن، که اینم راست گفته، خسته کننده نیستن، آشغال محضن:دی این تنها ایراد بازیه، و به نظرم به خاطر این هست که تیم تولیدشون متمرکز روی FFXIV بودن و با استانداردهای ایشون اینجا کار کردن، اساسا نمیدونستن باید برای چنین بازی چه نوع ساید کوئستی طراحی کرد.

اما دوتا مساله است، یک اینکه متا بازی خیلی خوبه، عملکرد عالی داشته، 88 بد نیست! اینجور استانداردها فقط تو فروم بازیسنتر وجود داره که سر مساول فن بویانه و کل کل با فن های رقیب بازی انحصاری رو اگه زیر 90 باشه میکوبن، هرچند بالای 90 هم باشه میکوبن و بهش میگن قایق سواری بی هدف، یا سینما زده، یا 17 18 ساعت موشن کپچر:دی انی وی:دی مورد دوم هم اینه که بازی تیم تولید به هیچ عنوان دروغی نگفته و هرچی وعده داد رو بهترین شکل ممکن پیاده کرد و اینکه +90 نشد هم خیلی غیرقابل پیش بینی نبود، چون به هر حال ضعف هایی داره، از جمله همین ساید کوئست های مسخره، یا نداشتن اکتیویتی های درست حسابی، اکسپلور خاصی هم تو بازی نیست و اینکه یه سری هم ممکنه این تغییرات رو نپسندن.
 

کاربرانی که این گفتگو را مشاهده می‌کنند

رمز عبور خود را فراموش کرده اید؟
اگر میخواهی عضوی از بازی سنتر باشی همین حالا ثبت نام کن
or