PlayStation Final Fantasy XVI

سازنده
Creative Business Unit III
تاریخ انتشار
June 2023
ناشر
Square Enix
پلتفرم‌ها
  1. PlayStation 5
Opera Snapshot_2022-04-08_114535_na.finalfantasyxvi.com.png
Some are kings, some knights, some naught but pawns—but all shall play
.their part in a game guided by the unforgiving hand of fate

-----------------------------------------------------------------------------------

استدیو سازنده: Square Enix Creative Business Unit III
ناشر: Square Enix
کارگردان: Hiroshi Takai
کارگردان خلاق و نویسنده اصلی: Kazutoyo Maehiro
کارگردان هنری: Hiroshi Minagawa
طراح شخصیت ها: Kazuya Takahashi
تهیه کننده: Naoki Yoshida
آهنگساز: Masayoshi Soken
پلتفرم: PS5
تاریخ انتشار: 22 ژوئن امسال (1 ام تیر ماه)



"شخصیت های اصلی"

"کلایو راسفیلد"
1683049798817.png

"جاشوا راسفیلد"
1683049928661.png

"جیل واریک"
1683050245354.png

Opera Snapshot_2022-04-09_165551_na.finalfantasyxvi.com.png
"ولیستیا"
Opera Snapshot_2022-04-08_111824_na.finalfantasyxvi.com.png

"آیکون‌ها و دامیننت‌های آن‌ها"

Opera Snapshot_2022-04-08_114149_na.finalfantasyxvi.com.png

"قلمروها های داخل ولیستیا"

Opera Snapshot_2022-04-08_113134_na.finalfantasyxvi.com.png
Opera Snapshot_2022-04-08_113350_na.finalfantasyxvi.com.png

"تریلر معرفی بازی"

Opera Snapshot_2022-04-08_114842_na.finalfantasyxvi.com.png

.تمامی اطلاعات پست اول توسط Reza.zareei ترجمه شده است.
 
آخرین ویرایش:
چیو چاخان کردن؟

بعد منتقدها چطور خاکشون کردن؟ متا بازی 88 مرد مومن! گیم اسپات و IGN بهش 9 دادن! این اسمش خاک شدنه؟

تا الان که نتنها هیچ دروغی تو مارکتینگ بازی من ندیدم، بلکه عینن همون چیزی هست که وعده دادن. یه FF اکشن با کامبت خیلی خوب و باس فایت های مافوق اپیک و عجیب غریب خفن! باس فایت های بازی یه لول دیگه ای از اکشن، کارگردانی و ویژوال هستن. تو هیچ بازی مشابه اش رو ندیدم. بعضا سردرد آوره و پشمات میریزه چطور اینو ساختن؟

اینکه بازی RPG نیست هم فکر کنم از نمایش های اول به وضوح و صراحت تمام اعلام شد. پارتی به اون معنا وجود نداره، اکشن تک نفره است و اسکیل تری داریم. همین. یبار یوشیدا بود فکر کنم میگفت دوست داریم یه بازی عین GoW:R تو ژآپن بسازیم و FFXVI دقیقا برآورده شدن همین آرزوعه. یه چیزی تو این مایه ها ساختن، اما با کامبت شرقی و فانتزی بی نهایت. معجون فوق خفنیه!

حالا باید بیشتر برم جلو تو بازی ببینم اینکه میگن یک سوم پایانی بازی داستان یهو افت میکنه و روندش غیر منطقی میشه دقیقا چیه، اراجیف های شرایر و امثال شرایره یا واقعا ریدن تهشو:D
والا می گفتن برنامه ای برای پچ روز عرضه نداریم بعدش پچ دادن باز مشکل حل نشد

ساید کوئست هارو گفتن خسته کننده نیست ولی خسته کننده بود

یوشیدا گفت بازی بخش rpg داره چون قشنگ یادمه این خبر رو کار کردیم توی کانال


اگه این مسخره بازی هارو در نمی آوردن متا راحت می رفت بالای 90
 
بازی از اول هم معلوم بود متاش همین حدودا میشه خودمم بین 87تا89 زدم و بازی خیلی خیلی خوبی هم شده
ولی اینا سر المان های rpg و ساید کوئست ر..دن و از قبل هم انتظارات خیلی بالا بردن
همون قضیه پچ روز اول با اعتماد به نفس گفتن نداریم بعد یه چی چند صد مگابایتی دادن(که واقعا ناچیزه) ولی خوب چرا ادعا الکی میکنی که بعدش اینطوری بشه!!
 
  • Like
Reactions: Reza.zareei
والا می گفتن برنامه ای برای پچ روز عرضه نداریم بعدش پچ دادن باز مشکل حل نشد

ساید کوئست هارو گفتن خسته کننده نیست ولی خسته کننده بود

یوشیدا گفت بازی بخش rpg داره چون قشنگ یادمه این خبر رو کار کردیم توی کانال


اگه این مسخره بازی هارو در نمی آوردن متا راحت می رفت بالای 90

یوشیدا گفت میخوان بازی رو انقدر پالیش بدن بیرون که نیازی به دی وان پچ نداشته باشه، یعنی بشه بدون پچ هم بازی کرد و مشکل فنی خاصی نداشته باشه که همینطور هم شد. پچ روز اولش هم 300 مگه و انقدر هم توفیری تو پرفورمنس نداره. این پچ اجتناب ناپذیره، چون باید بازی حداقل دو ماه قبل تاریخ انتشار بره برای مسترینگ و انتشار که یعنی تولید انبوهش در حد چند میلیون نسخه. بدیهیه که تو این دو سه ماه فاصله تیم تولید باز روش کار کنن و با یه پچ بهترش کنن.

یوشیدا گفت المان های RPG داره و اکشن خالص عین DMC نیست که دقیقا درست گفته. واقعا موضوع بدیهی و ماقبل بحثی هست این مساله. منظورش هم مسلما این نبود که بازی کلا RPG ـه چون نیست و از نمایش اول هم مشخص بود نیست.

گفت ساید کوئست ها خسته کننده نیستن، که اینم راست گفته، خسته کننده نیستن، آشغال محضن:دی این تنها ایراد بازیه، و به نظرم به خاطر این هست که تیم تولیدشون متمرکز روی FFXIV بودن و با استانداردهای ایشون اینجا کار کردن، اساسا نمیدونستن باید برای چنین بازی چه نوع ساید کوئستی طراحی کرد.

اما دوتا مساله است، یک اینکه متا بازی خیلی خوبه، عملکرد عالی داشته، 88 بد نیست! اینجور استانداردها فقط تو فروم بازیسنتر وجود داره که سر مساول فن بویانه و کل کل با فن های رقیب بازی انحصاری رو اگه زیر 90 باشه میکوبن، هرچند بالای 90 هم باشه میکوبن و بهش میگن قایق سواری بی هدف، یا سینما زده، یا 17 18 ساعت موشن کپچر:دی انی وی:دی مورد دوم هم اینه که بازی تیم تولید به هیچ عنوان دروغی نگفته و هرچی وعده داد رو بهترین شکل ممکن پیاده کرد و اینکه +90 نشد هم خیلی غیرقابل پیش بینی نبود، چون به هر حال ضعف هایی داره، از جمله همین ساید کوئست های مسخره، یا نداشتن اکتیویتی های درست حسابی، اکسپلور خاصی هم تو بازی نیست و اینکه یه سری هم ممکنه این تغییرات رو نپسندن.
 
یوشیدا گفت میخوان بازی رو انقدر پالیش بدن بیرون که نیازی به دی وان پچ نداشته باشه، یعنی بشه بدون پچ هم بازی کرد و مشکل فنی خاصی نداشته باشه که همینطور هم شد. پچ روز اولش هم 300 مگه و انقدر هم توفیری تو پرفورمنس نداره. این پچ اجتناب ناپذیره، چون باید بازی حداقل دو ماه قبل تاریخ انتشار بره برای مسترینگ و انتشار که یعنی تولید انبوهش در حد چند میلیون نسخه. بدیهیه که تو این دو سه ماه فاصله تیم تولید باز روش کار کنن و با یه پچ بهترش کنن.

یوشیدا گفت المان های RPG داره و اکشن خالص عین DMC نیست که دقیقا درست گفته. واقعا موضوع بدیهی و ماقبل بحثی هست این مساله. منظورش هم مسلما این نبود که بازی کلا RPG ـه چون نیست و از نمایش اول هم مشخص بود نیست.

گفت ساید کوئست ها خسته کننده نیستن، که اینم راست گفته، خسته کننده نیستن، آشغال محضن:D این تنها ایراد بازیه، و به نظرم به خاطر این هست که تیم تولیدشون متمرکز روی FFXIV بودن و با استانداردهای ایشون اینجا کار کردن، اساسا نمیدونستن باید برای چنین بازی چه نوع ساید کوئستی طراحی کرد.

اما دوتا مساله است، یک اینکه متا بازی خیلی خوبه، عملکرد عالی داشته، 88 بد نیست! اینجور استانداردها فقط تو فروم بازیسنتر وجود داره که سر مساول فن بویانه و کل کل با فن های رقیب بازی انحصاری رو اگه زیر 90 باشه میکوبن، هرچند بالای 90 هم باشه میکوبن و بهش میگن قایق سواری بی هدف، یا سینما زده، یا 17 18 ساعت موشن کپچر:D انی وی:D مورد دوم هم اینه که بازی تیم تولید به هیچ عنوان دروغی نگفته و هرچی وعده داد رو بهترین شکل ممکن پیاده کرد و اینکه +90 نشد هم خیلی غیرقابل پیش بینی نبود، چون به هر حال ضعف هایی داره، از جمله همین ساید کوئست های مسخره، یا نداشتن اکتیویتی های درست حسابی، اکسپلور خاصی هم تو بازی نیست و اینکه یه سری هم ممکنه این تغییرات رو نپسندن.
قشنگ یادم گفتن محیط های بازی قابل گشت و گذار و می تونید توش کاوش کنید اونم دروغ بود
 
  • Like
Reactions: Arios 22
قشنگ یادم گفتن محیط های بازی قابل گشت و گذار و می تونید توش کاوش کنید اونم دروغ بود

اینم دروغ نیست واقعا:دی آیا OW ـه بازی؟ خیر. آیا همه مراحل عین FFVIIR مثلا یه سری راهرو تنگ و باریکه؟ بازم خیر! تا اینجایی که من رسیدم دستکم دو سه جا هست که نسبتا بزرگه و میشه توش چرخید، جک و جونورهارو کشت و آیتم پیدا کرد. اما در حد یه بازی اکشن، نه یه بازی RPG و چیزی به اسم اکسپلور به معنای این مدل بازی ها درش وجود نداره. اینم بخش دوم ناامید کننده بازی برای منه.
 
  • Sad
Reactions: tirdad666
اینم دروغ نیست واقعا:D آیا OW ـه بازی؟ خیر. آیا همه مراحل عین FFVIIR مثلا یه سری راهرو تنگ و باریکه؟ بازم خیر! تا اینجایی که من رسیدم دستکم دو سه جا هست که نسبتا بزرگه و میشه توش چرخید، جک و جونورهارو کشت و آیتم پیدا کرد. اما در حد یه بازی اکشن، نه یه بازی RPG و چیزی به اسم اکسپلور به معنای این مدل بازی ها درش وجود نداره. اینم بخش دوم ناامید کننده بازی برای منه.
امیدوارم نقد پذیر باشن بازی بعدی رو درست حسابی بسازن
 
خب با حساب دمو بازی رو بین هشت تا ده ساعت جلو بردم. متاسفانه تایمر psn باگ خورده و از یه ساعت جلوتر نمیره واسه همین تایمم دقیق نیست :D
کامبت بازی همچنان اوووووف عالی مینوازد. نسبت به دمو امکانات کمتری در دسترسه ولی هرچی میرم جلوتر چیزای جدیدتری یاد میگیرم و مبارزاتش واقعا عالیه و هرچقدر بگم عالیه کم گفتم :x تازه کل مبارزات بازی یه طرف، وقتی وارد نبرد با باس اصلی میشیم کار به یه لول دیگه‌ای از فوق العاده و عالی بودن میرسه \m/
نسبت به داستان و شخصیت پردازی یه حس دوگانه‌ای دارم. یه جاهایی داستان فوق العاده اپیک و منطقی پیش میره که میتونه جزو بهترین داستان های چند نسل اخیر حساب بشه و خب یه جاهایی هم توی شخصیت پردازی و داستان یه سری ایرادات خنده دار میبینم که واقعا عجیبه. ولی در مجموع خیلی خوب بود و امیدوارم اون ایراداتش رو هم جلوتر دیگه نبینم.
موسیقی بازی فراتر از عالیه و در هر محیط و شرایطی قطعه موسیقی مناسبی رو داریم که بسیار گوشنوازه. این موسیقی به خوبی تاثیرات بخش‌های احساسی/حماسی داستان و هیجان مبارزات رو دو چندان میکنه:x
ساید کوئست‌های بازی همچنان فاجعه‌بار هستن و به طرز عجیبی حتی از هفت ریمیک هم بدترن که من اصلا فکر نمیکردم همچین چیزی ممکن باشه:D البته خوشبختانه تا الان هرچی بوده کوتاه بوده و اصلا وقتی تلف نکرده که این خیلی خوبه چون اینجوری داستان از ریتم نمیوفته.
بازی از نظر گرافیکی خیلی خوبه مخصوصا توی کات سین‌ها, ولی این افت فریم و رزولوشن دهن منو سرویس کرده. بازی توی مبارزات شصت فریم کامل میده ولی وقتی نوبت به گشت و گذار توی یه محیط نیمه باز میرسه این بالا و پایین شدن فریم چشم رو اذیت میکنه. و البته محیط هم ویژگی خاصی برای گشتن و جستجو نداره و صرفا کامبت بازی باعث میشه بخواید یکم دنبال دشمن بگردید تا لذت ببرید. درکل این همه گفتن که بازی آماده و است و این حرفا خب لطف کنن این افت فریم رو حل کنن. اصلا انگار قصدی برای درست کردنش ندارن :|
اینکه میشه وسط کات سین یا دیالوگ ها پاز کرد و جزئیات محیط یا شخصیت‌ها رو خوند واقعا ابتکار خیلی خوبیه و به نظرم باید توی تک تک بازی‌های نقش آفرینی این ویژگی رو ببینیم چون واقعا لازمه و چندین بار به درد خودمم خورده.
حذف کاراکتر، خون و خونریزی، خشونت کلامی هم تا دلتون بخواد داشتیم و کنجکاوم جلوتر قراره کیا حذف بشن :-"
کمبود المان‌های نقش‌آفرینی تو بازی بیداد میکنه. بازی درحالی که سعی میکنه هنوز خودشو نقش‌آفرینی نشون بده، توی این بخش خیلی سطحیه و حتی از یه بازی اکشنی مثل گاو هم المان‌های نقش آفرینیش کمتره که خب توی بخش‌های مربوطه این قضیه تو ذوق میزنه.
درکل بازی تا اینجا بی‌ایراد که نه ولی عالی بوده واسم ولی خب حیف که یه سری موارد ساده نذاشتن بازی فراتر از این حد پیش بره.
 
دوستان من تا الان final fantasy بازی نکردم. اگه بخوام شروع کنم از کدوم شماره باید باشه؟ باید برم سراغ قدیمی ها یا کلا به هم ربطی ندارن نسخه های مختلف؟
 
دوستان من تا الان final fantasy بازی نکردم. اگه بخوام شروع کنم از کدوم شماره باید باشه؟ باید برم سراغ قدیمی ها یا کلا به هم ربطی ندارن نسخه های مختلف؟
ربطی ندارند، هرکدوم یک دنیای خاص خودشون رو داره.
ولی بجز قدیمی ها 7 و 16 بهترین جا برای شروع است.
حالا 7 هنوز کامل نشده و دوتا بازی دیگه هم داره، پس بنظرم با همین 16 شروع کن.
 
دوستان من تا الان final fantasy بازی نکردم. اگه بخوام شروع کنم از کدوم شماره باید باشه؟ باید برم سراغ قدیمی ها یا کلا به هم ربطی ندارن نسخه های مختلف؟
سوالی که 35 ساله پرسیده میشه و پایانی نداره🤣
 
آخرین ویرایش:
درست حسابی یعنی چی؟ یعنی این بازی با این کیفیت و متا 88 درست و حسابی نیست؟
یعنی من گوتی می خوام فقط همین 35 سال دارن بازی میسازن یه بار بازی سال نشدن البته در مورد ff7 اورجینال شک دارم که بازی سال اون زمان شده یا نه
 
آخرین ویرایش:
منم ۲۱ ساعت بازی کردم تا الان چشام داره از حدقه در میاد .یه روز دیگه تعطیل بودم تمومش میکردم حیف شد.
یکی از باس فایت های بازی خفن ترین چیزی بوده که تا الان تو عمر گیمریم زدم حدود نیم ساعت مبارزه با یه آیکان اونم با یه آهنگ فوق خفن و حماسی .
یه مشکلی که با بازی داشتم به جز ساید کوئست های افتضاح که تو پست قبلی گفتم داستان بازی یهو از ریتم میوفته .مثلا میری یه جا یه باس خفن میزنی با کلی کات سین حماسی بعد میای تو هاب اصلی بازی دو ساعت باید ماموریت اصلی چرت بری تا برسی به ادامه ماجرای اصلی .
 
تا شکست گارودا پیش رفتم و اون کاتسین دیوانه‌وار بعدشم دیدم که حقیقتاً تو این تایمی که من بازی کردم پشمی برام نمونده!
ماوریتای فرعی درسته ناامید کنندس و افت فریم هم گاهاً پیش میاد که حداقل برای من یکی اصلاً اذیت کننده نبوده چون داخل فایتا به حدی درگیرم که اصلا فریم پشیزی برام اهمیت نداره! در اصل وسط فایتا اصلاً فرصت نفس کشیدن آدم نداره که بخواد به چیز دیگه‌ای فکر کنه. مخصوصاً موقع درگیری با باس‌ها که من کلایو رو گم میکنم اون وسط :D این قضیه کم رنگ شدن دوز RPG هم خب هست که به نظرم تصمیم بدی هم نشده و خودش یه اتفاق جدیدی تو این فرنچایزه که نتیجه مثبتی داشته و نمیشه ایراد حسابش کرد.
گرافیک بازی خیلی زیباست مخصوصا تو تایم شب که گاهاً فقط آدم دلش میخواد واسته و مناظر رو نگاه کنه. اون سکانس طوفان داخل جنگل هم که اوج به رخ کشیدن قدرت گرافیکی بود و واقعاً لذت بردم از مناظر و فیزیک و گرافیک. داستانم علی رغم این که اون اتفاق اصلی که تا اینجا دیدم قابل حدس بوده ولی روایت جذابی داره و شخصیتای خیلی خوبی رو خلق کردن. کل سرسبدشونم شخصیت سید هست که چقدر دوست داشتنیه این بشر :D
فایتینگم هر چی ازش بگم کم گفتم. یه جوری خفنه که طرفدارای GOW و DMC رو بدون هیچ شکی ارضای روحی میکنه.
قطعاً یکی از جذابترین بازیای نسل 9ه که به معنای واقعی کلمه آدم به وجد میاد موقع بازی کردنش. من حسی که سر باس فایتای GOW 3 داشتم هیچوقت دیگه از بابت بازی دیگه‌ای حسش نکرده بودم ولی FF XVI دقیقاً همونقدر حماسی و دیوانه‌واره. این باس فایتایی که من تا اینجا دیدم قشنگ داره رس نسل 9 و قدرت کنسول رو میکشه و تخریب پذیری گرفته تا افکت ها و زد و خوردا خیلی دوس دارم بدونم سازنده هاش موقع خلق این لحظه ها چی زده بودن که چنین چیز خیلی خفنی رو تحویل دادن :D
یعنی من گوتی می خوام فقط همین 35 سال دارن بازی میسازن یه بار بازی سال نشدن البته در مورد ff7 اورجینال شک دارم که بازی سال اون زمان شده یا نه
عزیز منم مثل شما فن این فرنچایزم حالا چون سر فلان شماره جنگ و دعوا نکردم یا هر روز اخبارش رو نذاشتم دیده نشدم. برای این فن بودنتم کلی ارزش قائلم و میدونم که کلی زحمت کشیدی بابت پوشش اخبار و مطالب و اینا. گویا تا الانم هنوز فرصت نکردی بشینی پای بازی وگرنه اینقدر پیگر 2تا اختلاف عدد نبودی. قطعا اگه بازی کرده بودی الان اینجور پستارو نمیدادی.
با تمام احترام ولی عزیزدل شما اگه واقعا طرفدار این فرنچایزی، مثل n تا طرفدار دیگه بازی رو بگیر لذت ببر. 35 ساله دارن بازی میسازن چه گوتی بگیرن چه نگیرن چی به شما میرسه؟ جز اینه که هدف اول و اخرت باید بازی کردن و لذت بردن باشه؟ شما نه 16 رو بازی کردی نه لذتی بردی فقط درگیر عدد و حاشیه‌ای یجوری داری صحبت میکنی انگار بازی شکست خورده و متای زیر 80 گرفته و قراره باعث تعطیلی این فرنچایز بشه.
چرا اینجوری میکنی با خودت؟ الان به جای اینکه بازی رو بگیری کیف کنی دنبال جمع کردن امضا و رسوندن صدات به فلانی و حرص خوردن سر چیی دقیقا وقتی بازی یه شاهکاربه تمام معنائه که متای 88 گرفته؟ بحث کردنت وقتی با یه شاهکار طرفیم فقط اعصاب خودتو خرد میکنه و بقیه رو متعجب میکنه! چون طرفدار واقعی فاینال الان داره کیف دنیارو میبره حالا 99 نشده خب نشه. بازی سالم نشه قطعا جزو گوتی ها خواهد بود.
1 نفرم نبوده که 1 ساعت بازی کرده باشی و ناراضی باشه از چیزی. دلیل این که اینجوری میکنی با خودت رو نمیفهمم ولی نه فایده‌ای داره و منطقی. چون بازی اون چیزی نیست که شما برای خودت ساختی.
 
آخرین ویرایش:

کاربرانی که این گفتگو را مشاهده می‌کنند

تبلیغات متنی

Top
رمز عبور خود را فراموش کرده اید؟
اگر میخواهی عضوی از بازی سنتر باشی همین حالا ثبت نام کن
or