Multi Platform FC 24

  • Thread starter Thread starter Romell
  • تاریخ آغاز تاریخ آغاز
سازنده
EA Vancouver
تاریخ انتشار
جمعه - ۷ مهر - ۱۴۰۲
ناشر
Electronic Arts
پلتفرم‌ها
  1. PC
  2. PlayStation 4
  3. PlayStation 5
  4. Xbox One
  5. Xbox Series X|S
Screenshot 2023-07-10 184433.png

شروع یک دوره جدید برای یک بازی بین المللی

شما می توانید انواع ویژگی های جدید که نوآوری و اصالت را پدید می آورد، در واقعی ترین تجربه فوتبالی جستجو کنید.​


اولین تریلر بازی FC 24


View attachment EA_SPORTS_FC_24_Official_Announce_Trailer_-vL01jbgENE_136.mp4

عکس های رسمی بازی


F07dlxYWwAgr82W.jpgF07eaCqWwAYg3hB.jpgF07eaEXXwAMEfD1.jpgF07eg9vXgAA8ceO.jpgF07emR5WAAIHK2S.jpgF07enBsWIAIoTfd.jpgF07fxlCXsAIn7VK.jpgfc24-go-beyond-ovr-16x9.jpg.adapt.1920w.jpg


Screenshot 2023-07-14 021011.png

HyperMotionV


در فناوری HyperMotionV با استفاده از ضبط داده های حجمی ( volumetric data ) که در بیش از 180 مسابقه حرفه ای فوتبال مردان و زنان برای تأثیرگذاری بر حرکات بازیکن، بازی را همانطور که واقعا انجام می شود، ثبت می کند. این حرکت تمام سبک بازی تیمی و همچنین باعث شده که «1200 سبک دویدن» کپچر شود تا طرفداران بتوانند سبک و سیاق منحصر به فرد حرکت بازیکنان برتر را در دنیای واقعی را در یک بازی ویدیویی تجربه کنند.

Screenshot 2023-07-14 040317.png

سبک بازی ( PlayStyles ) بهینه شده توسط OPTA


PlayStyles بازیکنان درون زمین را ابعاد جدیدی میبخشد و این فناوری از قدرت هایی که با نمره به بازیکنان تعمیم داده می شود عمیق تر است تا باعث شود توانایی‌ها و مهارت های شخصی درون زمین بازیکنان را که منحصر به فرد می کند، در زمین به صورت زنده و پویا به شما نشان دهد. PlayStyles از داده‌های بازیکنان در دنیای واقعی از Opta و منابع دیگر به دست می‌آید که مستقیما بر گیم‌پلی تثیر می‌گذارد و به بازیکنان قابلیت‌های منحصربه‌فردی می‌دهد که باعث می‌شود شیوه بازی آنها معتبرتر به نظر برسد. PlayStyles+ این توانایی‌های هک شده را به استانداردهای جهانی ارتقا می‌دهد. به طور مثال شوت های قدرتی هالند که منحصر به خود این بازیکن است و این باعث می شود که بازتاب توانایی‌های بازیکنان سوپر استار در بازی در سطحی اجرا می شوند که کمتر بازیکنی می‌تواند به آن برسد.


PlayStyles که با داده‌های Opta در دنیای واقعی بهینه شده است، به ورزشکاران بُعد می‌دهد. فراتر از رتبه بندی های کلی برای زنده کردن توانایی های درون زمینی که بازیکنان را خاص می کند. هر PlayStyle به بازیکنان قابلیت‌های منحصر به‌ فردی را می‌دهد که می‌بینید و احساس می‌کنید که روش بازی آنها را معتبرتر می‌کند. PlayStyles+ به توانایی‌های DNA مانندی شباهت دارد که استانداردهای بازیکنان را در کلاس جهانی ارتقا را می‌دهد و به بازیکنان نخبه توانایی بازی در سطحی را می‌دهد که کمتر کسی می‌تواند به آن برسد.
  • PlayStyles: هر فوتبالیستی در جهان یک روش متمایز برای بازی دارد؛ PlayStyles این بُعد را با توانایی‌های امضا شده ای به بازی جهانی سوق می دهد که بازی بازیکنان را فراتر از امتیازات کلی می‌برد و به آنها کمک می‌کند در زمین برجسته شوند. هر یک از 34 سبک بازی که بر هر مرحله از بازی از گل زنی تا دفاع تثیر می گذارد، این ویژگی در در تمام مُد های بازی بازی به جز VOLTA FOOTBALL موجود است.​
  • PlayStyles+: فقط بهترین بازیکنان جهان دارای PlayStyles+ هستند که توانایی آن را از «ویژه و خاص» به «تماشایی و جذاب» افزایش می‌دهد. با Playstyles+ که به بازیکنان برتر کمک می کند تا در زمین بدرخشند، می توانید تفاوت را ببینید و احساس کنید.​

Screenshot 2023-07-14 040454.png

FROSTBITE یک موتور گرافیکی پیشرفته


Frostbite یک موتور گرافیکی پیشرفته است که جزئیات یک دنیای واقعی را در یک بازی ارائه می‌کند و سطح جدیدی از غوطه‌ور شدن را برای هر مسابقه به ارمغان می‌آورد. فناوری کاملا جدیداسکلت بندی به نام SAPIEN ظاهر و حرکت بازیکنان را با مدل‌های بدنی واقعی بازطراحی کرده که آناتومیک بدنی یک انسان را تا 10 برابر دقیق‌تر و حرکات را تا کوچک ترین جزئیات اندازه گیری می کند و همین طور فیزیک پارچه را که GPU CLOTH نام دارد شبیه ساز فیزیک پارچه بازیکنان را به بهترین شکل ممکن شبیه ساز می کند پارچ هایی که بیشتر تکان میخورند، موج می‌زنند تا رفتار بدنی بازیکنان بهتر به نمایش بگذارد و این فناوری در زمان های جشن های بعد از گل و نماهای نزدیک به زیبای خود نمایی می کند و بسیار به دنیای واقعی فوتبال نزیک است.

Screenshot 2023-07-14 192721.png

Screenshot 2023-07-14 193041.png

Screenshot 2023-07-14 151436.png

توضیحاتی درباره «HyperMotionV» و «Frames Captured»

Gameplay Deep Dive HyperMotionV

Gameplay Deep Dive Attacking

Gameplay Deep Dive Defending

Career Deep Dive Total Management System PART1

Advanced Defending Information


Screenshot 2023-07-19 130512.png

Gameplay Deep Dive PlayStyles PART1 and PART2

PlayStyles Instructions Part 1

SLIDER In EA FC 24​


این پست به طور دائم به روز رسانی خواهد شد.​



 
آخرین ویرایش:
چطور میخوان قدزت بدنی مردان و زنان رو تو FUT یکی کنن ?
خوب هالند جلو هر کدوم از دختر فونبالیست قرار بگیره با یه تنه ساده دختره بنده خدا پزت میشه

بازم‌ EAریده ولی من بازم میخزم
کاری سختی نیست. فیزیک که کلا تو دیواره و صرفا با یه عدد بالا پایین میشه. همین تاپیک عکس گذاشته بودن یک زن فیزیکش از امباپه بیشتر بود......
 
  • Like
Reactions: voldmort
Screenshot 2023-07-14 151436.png

در این مقاله توضیحاتی درباره «HyperMotionV» و «Frames Captured» خواهم داد تا ببینیم تیم توسعه دهنده EA SPORT FC امسال چی کار کرده و چه اهدافی رو دنبال میکنن. تیم توسعه دهنده فیفا اومده از Frames Captured صحبت کرده و گفته در FC 24 از 590 میلیون فریم گپچر شده در یک بازی 11 در مقابل 11 استفاده کرده و این یعنی این که 80 برابر بازی FIFA 23 میزان فرم های کپچر شده بیشتر هستش. در بازی FIFA 23 مقدار فرم کپچر شده 9.2 میلیون بود و این رقم در بازی FIFA 22 مقدارش به 8.7 میلیون فرم کپچر شده می رسید.

پس بنابراین فرم کپچر شده در سه نسخه نسل نهمی بازی فوتبالی EA Sport به این مقدار بوده :
  • بازی FIFA 22 به مقدار 8.7 میلیون فرم کپچر شده​
  • بازی FIFA 23 به مقدار 9.2 میلیون فرم کپچر شده​
  • بازی FC 24 به میزان 590 میلیون فرم کپچر شده​

حالا باید دید در این سه نسخه این میزان فرم کپچر شده به چه صورت بوده و در چند مسابقه تیم توسعه دهنده تونسته در یک بازی 11 در مقابل 11 فرم کپچر شده بگیره ؟!
  • در بازی FIFA 22 تیم توسعه دهنده توسط فناوری HyperMotion 1 در «یک مسابقه 90 دقیقه ای» تونسته به این میزان از فرم کپچر شده برسه.​
  • در بازی FIFA 23 تیم توسعه دهنده توسط فناوری HyperMotion 2 در «دو مسابقه 90 دقیقه ای» تونسته به این میزان از فرم کپچر شده برسه.​
  • در بازی FC 24 تیم توسعه دهنده توسط فناوری HyperMotion V در «180 مسابقه 90 دقیقه ای» تونسته به این میزان از فرم کپچر شده برسه.​

اولین چیزی که ذهن شما رو درگیر خودش میکنه اینه که چه طوری تیم توسعه دهنده تونسته در نسخه FC 24 به این میزان فرم کپچر شده بالا برسه و همین طور چه طوری تونستن در 180 مسابقه به این مقدار برسن و اصلا چرا تفاوت فرم کپچر شده نسبت به دو نسخه قبل انقدر زیاد هستش و در نهایت چرا نسبت به دو نسخه گذشته انقدر سرعت کار بالا رفته ؟! پاسخ این پرسش به نوع تفاوت اسکن بازیکنان در یک مسابقه 90 دقیقه ای هستش !

در هایپر موشن 1 و 2 ضبط از طریق حسگرهای موجود در بازیکنان صورت می گرفت و این موضوع کار فرم کپچر شده انیمیشن ها رو برای تیم توسعه دهنده کند می کرد.

View attachment FIFA 23 - Page 4 - انجمن های بازی سنتر.mp4

بازگشتی به گذشته


اگر یادتون باشه در سال 2022 یک توضیحاتی درباره فناوری Deep Learning داده بودم و درباره ضبط و کپچر حرکات بازیکنا از یک دوربین بازی فوتبال صحبت هایی کرده بودم و گفته بودم بخش فنی فیفا سال هاست داره روی این فناوری کار میکنه. مثل این که در FC 24 در نهایت تونستن به این فناوری برسن. در دو نسخه قبل همون طور که اشاره کردم از فناوری Deep Learning استفاده شده بود ولی ضبط بازی توسط سنسور ها در یک مسابقه 11 در مقابل 11 صورت می گرفت و بخش فنی هنوز نتونسته بود همین کار رو از یک مسابقه ضبط شده از نمای دوربین یک مسابقه انجام بده و در نهایت در FC 24 تونستن از این فناوری استفاده کنن و به نوعی میشه گفت تیم توسعه دهنده فیفا داره سال به سال استفاده بهتر و کامل تری از این فناوری میکنه.


View attachment FIFA 22 - Page 6 - انجمن های بازی سنتر.mp4

فرم کپچر انیمیشن ها از طریق دوربین بدون نیاز به سنسور روی بدن بازیکنان


همون طور که اشاره کردم در HyperMotion Volumetric فرم کپچر انیمیشن ها از طریق دوربین بدون نیاز به سنسور روی بدن بازیکنان صورت گرفته شده ( دو ویدیوی بالا و پایین رو نگاه کنید قشنگ متوجه داستان میشید ) یعنی Volumetric capture از دوربین ها برای آپلود پرسپکتیو 360 درجه از یک حرکت یا یک سری حرکات استفاده می کنه و هنگامی که داده های آپلود شده توسط یک کامپیوتر تخصصی تجزیه و تحلیل بشن نمایشی سه بعدی و دیجیتالی از شخص را همانطور که در دوربین ظاهر می شوند ارائه خواهد داد.

View attachment ea.mp4

فریم در انیمیشن چیست؟


What-is-Frame-in-animation-1.jpg

فریم یک تصویر واحد در یک سری از تصاویر است. یک ثانیه ویدیو معمولاً از 24 یا 30 فریم در ثانیه ساخته می شود که به اختصار FPS نامیده می شود. انیمیشن با استخراج فریم های پشت سر هم ایجاد می شود. زمانی که فریم‌های بعدی آن‌ها را ارزیابی کردند، برای مشاهده مجدد مورد بررسی قرار می‌گیرند و تمام فریم ها در سراسر انیمیشن نمایش داده می شوند.

How-To-Use-Frames-In-Animations.png

می‌توانید انیمیشن‌ها را به‌ عنوان فریم‌ هایی در نظر بگیرید که در فاصله‌ های نزدیک برای مدت زمان طولانی در یک ردیف نمایش داده می‌شوند. هنگامی که تصویری با پیکسل‌ها روی صفحه نمایش داده می‌شود، از فریم در زمینه استفاده می‌شود. ساختن پیکسل از هر فریم می تواند یک «عملیات یکپارچه در فرآیند انیمیشن» باشد.

Keyframes.jpg

انواع فریم در انیمیشن سازی


همه فریم ها یکسان نیستند. هر نوع فریم برای یک هدف انیمیشن خاص بهینه شده و بیایید نگاهی کوتاه به انواع فریم‌هایی که در جدول زمانی انیمیشن وجود دارد بیندازیم :

  • Placeholder frames : این ها فرم هایی هستند که به صورت اسکریپت شده و از پیش نوشته شده در بخش انیمیشن سازی جایگذاری می شوند و در بخش شبکه سازی روی جدول زمانی نشان می‌دهد که رویدادها در هر زمان معین کجا در حال وقوع هستند. به بیان ساده تر اگر می خواهید مثالی واضح تر بزنم، نمایش انیمیشن ها در زمان های کات سین ها ( cutscene ) در بازی ها؛ فرم سازی در هنگام cutscene ها از فرم سازی در ایجاد انیمیشن های «Real Time In Game» بسیار آسان تر است و اصولا به همین دلیل است که اصولا کیفیت انیمیشن ها در زمان کات سین ها از انیمیشن های «Real Time In Game» طبیعی تر و واقعی تر به نظر می رسد؛ چون همه بخش های فرم سازی برای ایجاد یک انیمیشن در زمان و مکان معین تعبیه گذاری شده اند​
  • Keyframes : اگر می خواهید یک تغییر بصری در انیمیشن خود ایجاد کنید یا یک عمل انجام دهید، می توانید از یک Keyframes استفاده کنید. Keyframes برای انیمیشن فریم به فریم مورد نیاز است زیرا باید هر فریم را یکی یکی تغییر دهید. این نوع از فرم سازی برای طراحی انیمیشن های «Real Time In Game» در هنگام زمان گیم پلی بازی استفاده می شود و توسعه دهندگان را با چالش های فراوانی روبرو می کند.​
  • Regular frames : این نوع از فرم سازی برای تولید انیمیشن های سینماتیک استفاده می شود و شروع از نقطه A و پایان آن در نقطه B - یعنی همه چیز از پیش رندر شده است.​
  • Tweened Frames : هنگام استفاده از اصطلاح tweened برای سوییچ از یک انیمیشن به انیمیشنی دیگر است. در این حالت بخش فرم سازی طراحی و تعبیه گذاری آن برای سازندگان به شدت سخت و طاقت فرسا است. این همان یکپارچه سازی انیمیشن ها است که همیشه از آن صحبت می کردیم. یعنی سوییچ از یک انیمیشن به انیمیشن دیگر که شکل و شمایل فرم سازی دو انیمیشن از یکدیگر متفاوت است و اگر در هنگام tweened شدن دو انیمیشن بخش فرم سازی و تعبیه آن دچار مشکل شود شما در بازی شاد باگ ها، لگ و به اصطلاح شاهد سکته انیمیشن ها می شوید.​

نتیجه گیری


هایپرموشن فناوری واقعا پیشرفته ای هستش ولی متاسفانه قربانی سیاست گذاری ها و دعوا های داخلی تیم توسعه دهنده شده. بازی چهار طراح ارشد گیم پلی داره و خبر هایی که اومده سر طراحی بازی به صورت «شبیه ساز - آرکد - رقابتی» با هم بحث و جدل دارن و طراحی گیم پلی بازی در تمامی بخش ها در این سه حالت سردرگم هستش ! بخش بزرگی از کد نویسی های بازی قدیمی و منسوخ شده هستن و بسیاری از کدهای جدید بر روی کد های قدیمی سوار میشن !

همین طور نکته عجیب اینه که اصلا این فناوری هایپرموشن برای یک گیم پلی شبیه ساز در کنار انیمیشن های پاسخ گو طراحی شده بود ولی تیم توسعه دهنده بعد از مدتی به دلیل انیمیشن های کند و واقع گرایانه فیفا 22 «گیمر های بخش التیمیت» ایراد گرفتن که انیمیشن ها کند هستش و پاسخ گو نیست و تیم توسعه دهنده هم رفته رفته با آپدیت ها اومد بخش انیمیشن های پا به توپ رو به صورت رقابتی طراحی کرد ( اولویت فیدبک های برای تیم توسعه دهنده گیمر های بخش التیمیت هستن، به خصوص بخش کژوال پسند این مُد ) و نکته اینه که تیم سازنده دید انیمیشن ها از پایه واقع گرایانه طراحی شدن برای این که کار خودشون رو راحت کنن و انیمیشن های به شدت پاسخ گو طراحی کنن مشکلات لیز خوردن یا همون اسکیت سواری در فیفا پدیدار شد و بسیاری از انیمیشن های انتقالی پا به توپ رو از بازی زدن حذف کردن برای سرعت بخشیدن به زمان پاسخ گویی انیمیشن ها این داستان در فیفا 23 هم ادامه پیدا کرد.

هایپر موشن دقیقا مثل موتور بنزی میمونه که روی بدنه پراید سوار شده باشه و شما دیگه در نظر بگیرید چه بلایی به سر ماشین طراحی شده خواهد اومد و خروجی کار به چه سمت و سویی کشیده خواهد شد.

فوت پلنتینگ - انیمیشن های پا به توپ - طراحی انیمیشن ها در بازی های ورزشی


اگر داستان مربوط به «فوت پلنتینگ - انیمیشن های پا به توپ - طراحی انیمیشن ها در بازی های ورزشی» رو نخوندید شما در این لینک اگر دوست داشتید میتونید برید مطالعه کنید.

در بحث بعدی هم درباره گیم پلی بخش آفلاین و آنلاین یه صحبت های می کنم و از تفاوت های این دو بخش و انتظاراتی که گیمر های این دو بخش دارن یه توضیحاتی میدم.​


 
آخرین ویرایش:
رو استیم اومده برای پیش خرید.پارسال التیمیت ادیشن رو با 100 لیر تخفیف فکر کنم خریدم 800 خورده ای ولی الان با 100 لیر تخفیف شده 1530 لیر x_x
این رقم ها برا خود شهروندای ترکیه هم کاملا نامعقوله، نمیدونم چه فکری راجع به مردم این ریجن ها میکنن اینجوری قیمت میزنن.
 
  • Like
Reactions: hamid_barca
این رقم ها برا خود شهروندای ترکیه هم کاملا نامعقوله، نمیدونم چه فکری راجع به مردم این ریجن ها میکنن اینجوری قیمت میزنن.
مشکل بزرگتر ما اینه که اینجا 100 لیر رو دارن 500 هزارتومن میفروشن در حالی که قیمت ارزیش میشه 180 تومن.بگو 120 هم سود کنن 300 تومن...چرا اینقدر گرون میفروشن نمیدونم :-?
 
مشکل بزرگتر ما اینه که اینجا 100 لیر رو دارن 500 هزارتومن میفروشن در حالی که قیمت ارزیش میشه 180 تومن.بگو 120 هم سود کنن 300 تومن...چرا اینقدر گرون میفروشن نمیدونم :-?
من اخرین بار با کلید خرید کردم هر لیر حدود 2000 تومن دراومد
 
  • Like
Reactions: hamid_barca
از چند سال قبل یادمه همیشه قبل از انتشار هر نسخه از بازی فیفا همه میان فقط غر میزنن ....
نمیدونم چه عادتی داریم فقط میگیم نمیخوایم نمیخوایم ! حالا چی میخوایم خودمونم نمیدونیم !!
بشینید بازیتونو کنید لذت ببرید اعصاب خورد و نامتعادل خودتونو هم گردن بازی نندازید
چیزی که واضح بوده فیفا همیشه نسبت به نسخه قبلی خودش کامل تر و کمی بهتر شده وهمین کافیه برای من
به نسخه 24 هم امیدوارم ...​
 
  • Like
Reactions: MadysoNx
از چند سال قبل یادمه همیشه قبل از انتشار هر نسخه از بازی فیفا همه میان فقط غر میزنن ....
نمیدونم چه عادتی داریم فقط میگیم نمیخوایم نمیخوایم ! حالا چی میخوایم خودمونم نمیدونیم !!
بشینید بازیتونو کنید لذت ببرید اعصاب خورد و نامتعادل خودتونو هم گردن بازی نندازید
چیزی که واضح بوده فیفا همیشه نسبت به نسخه قبلی خودش کامل تر و کمی بهتر شده وهمین کافیه برای من
به نسخه 24 هم امیدوارم ...​
فیفا دفیقا از نسخه ۲۰به‌اون‌ ور داره یه مسیر تکراری با پسرفت با شیب ملایم رو میره

اون فیفا ۱۲ و ۱۷کجا این فیفا پی تو وین‌ کجا
 

کاربرانی که این گفتگو را مشاهده می‌کنند

Top
رمز عبور خود را فراموش کرده اید؟
اگر میخواهی عضوی از بازی سنتر باشی همین حالا ثبت نام کن
or