Multi Platform FIFA 23

  • Thread starter Thread starter Romell
  • تاریخ آغاز تاریخ آغاز
سازنده
EA
ناشر
EA
پلتفرم‌ها
  1. PC
  2. PlayStation 4
  3. PlayStation 5
  4. Xbox One
  5. Xbox Series X|S
بازی FIFA 23 به صورت رسمی رونمایی شد.

Screenshot 2022-07-21 012945.png


فناوری HyperMotion 2

Screenshot 2022-07-21 233622.png

Electronic Arts تایید کرد که سیستم HyperMotion که برای اولین بار در FIFA 22 شاهد استفاده از آن بودیم، حالا چند پله قدمی رو به جلو برداشته و اکنون با نام «HyperMotion 2» شناخته شده و با این فناوری پیشرفته بیش از 6000 انیمیشن باکیفیت که توسط بازیکنان واقعی دنیای فوتبال از دوربین برُدکست استادیوم ضبط حرکات شده اند. همین طور EA وعده داده که یک سیستم «مکانیک ریسک و پاداش جدید در رابطه با بخش شوت زنی» را ارائه می‌دهد و ضربه آزاد‌ها، پنالتی‌ها و کرنرها نیز متحول شده‌اند. پیشرفت در فناوری HyperMotion2 و سیستم فیزیک FIFA 23، قفل بسیاری از محدودیت ها را باز کرده است. ویژگی های جدید، تجربه بازی را فراگیرتر از همیشه می کند و روند حرکتی تیم و بازیکنان در سراسر زمین پاسخگوتر، باهوش تر و معتبرتر از همیشه است. چه در بازی مقابل یک مدافع و چه نبرد در توپ هوایی به عنوان دروازه بان در برابر مهاجم همه چیز سیال تر و پویا تر به نظر می رسد. بازیکنان همچنین می‌توانند منتظر یک سیستم دریبلینگ هوشمند جدید، انتقال طبیعی‌ تر و روان‌ تر انیمیشن ها در هنگام حرکات پا به توپ و دریبل زنی باشند.

fifa-23-pic11.jpgphoto_2022-07-21_00-19-12.jpgphoto_2022-07-21_00-19-14.jpgphoto_2022-07-21_00-19-22.jpgphoto_2022-07-21_00-19-26.jpg

می توانید اولین تریلر بازی را در این لینک مشاهده کنید.

FX9gYPGX0AMM3FL.jpg

تریلر گیم پلی FIFA 23 منتشر شد و سازندگان در این تریلر جدید توضیحاتی فنی در رابطه با فناوری هایپر موشن 2 داده اند و همین طور ویژگی های جدیدی که به بخش گیم پلی بازی اضافه شده است را همراه با توضیحات فنی از سوی تیم توسعه دهنده می توانید در این لینک مشاهده کنید.

FYmY-RMXgAAibJb.png

توضیحات نوشتاری Gameplay Deep Dive را می توانید در سه بخش تقسیم بندی شده بخوانید.

Screenshot 2022-08-02 174009.png
Gameplay Deep Dive Part 1
Gameplay Deep Dive Part 2
Gameplay Deep Dive Part 3

CROSS-PLAY

photo_2022-07-22_12-23-16.jpg
کمپانی Electronic Arts با انتشار تریلری از بازی FIFA 23 رونمایی کرد و تایید کردند که قابلیت Cross-Play در تمامی حالت‌های 1v1 از جمله FIFA Ultimate Team ،Online Seasons و Online Friendlies در دسترس و حالت Cross-Play برای هر نسل مجزا خواهد بود. بنابراین نسخه‌های پلی‌استیشن 5، ایکس‌باکس سری ایکس/اس، Stadia و رایانه‌های شخصی FIFA 23 با یکدیگر سازگار خواهند بود و نسخه‌های پلی‌استیشن 4 و ایکس‌باکس وان در FIFA 23 با یکدیگر سازگار خواهند بود.

جام جهانی فوتبال

f23-features-16x9-worldcup.png.adapt.1456w.png
اوج فوتبال بین‌المللی را با جام جهانی 2022 قطر و جام جهانی FIFA زنان استرالیا و نیوزلند 2023 به عنوان به‌ روز رسانی‌های محتوای پس از عرضه بدون هزینه اضافی تجربه کنید.

معرفی فوتبال باشگاهی زنان

f23-features-16x9-womensfc.png.adapt.1456w.png
برای اولین بار در تاریخ EA SPORTS به عنوان تیم های باشگاهی زنان بازی کنید و Barclays FA Women's Super League و Division 1 Arkema در زمان انتشار به FIFA 23 می آیند. به‌علاوه، از ضبط اختصاصی HyperMotion2 در نسل نهم لذت ببرید و باعث می شود تا حرکات منحصر به‌ فرد زنان را در FIFA 23 را به صورتی واقع گرایانه شبیه سازی کند.

کاور های رسمی FIFA 23

D8nQey6UwAAn61X.jpgFX9ffc_WIAAQxWd.jpgFYCGBlOWYAAaOWg.jpg
کاور نسخه استاندارد FIFA 23 با حضور Samantha Kerr از تیم چلسی فوتبال زنان رونمایی شد و همین طور کاور نسخه رسمی التیمیت و کاور جهانی هم رونمایی شده است.​
 
آخرین ویرایش:
فوت پلنتینگ - انیمیشن های پا به توپ - طراحی انیمیشن ها در بازی های ورزشی !


توجه : ویدیو های برش داده با متن انگلیسی که نوشته شده به تیم توسعه دهنده فیفا ارسال شده.​

بعد از این که طراحی بازی های ورزشی آنلاین محور و سبک و سیاق «بازی های رقابتی» اهمیت پیدا کرد، یک سرگیجه تمام عیار برای تیم سازنده برای ایجاد توازن و تعادلی بین بخش آفلاین و آنلاین و طرفداران بازی های رقابتی و شبیه ساز به ارمغان آورد. سازندگان باید بدانند قصد طراحی چه سبکی از یک بازی ورزشی را دارند. بنابراین موضوع اصلی این است که مدیران رده بالای استودیوی سازنده ( به عنوان مثال دستورات ناشر به استودیوی سازنده ) چه تصمیمی در این رابطه اتخاذ کنند. بنابراین اگر استودیوی سازنده تکلیفش مشخص باشد و دستور رسیده باشد که تمام و کمال بازی مربوطه یک بازی آنلاین محور رقابتی باشد، کار تیم توسعه دهنده سر راست و راحت می شود. ( شما باز هم به عنوان مثال یک بازی رقابتی همانند Fortnite در ذهن خود داشته باشید که انیمیشن ها و استایل این بازی به صورت یک بازی رقابتی آنلاین محور طراحی شده است )

اما اگر تیم توسعه دهنده مجبور باشد قشر گسترده ای از بازیبازان در سر تا سر جهان را به نسبت راضی نگه دارد، سمت و سو و مسیر طراحی بازی مربوطه به چه سمتی سوق پیدا خواهد کرد ؟ سازندگان هم باید طرفداران بازی های ورزشی سبک شبیه ساز را راضی کنند، هم یک بازی آرکد ورزشی و در نهایت بازی آنلاین رقابتی. همین امر باعث و بانی این می شود که توسعه بازی دچار مشکلات بسیاری شود.

با اهمیت بازی های آنلاین محور در صنعت گیم، طراحی و توسعه بازی های فوتبالی دستخوش تغییرات بزرگی شد. به دلیل فرمان از کنترلر به انیمیشن های داخل بازی و ایجاد یک زمان پاسخ گویی سریع بخش های بسیاری قربانی این موضوع شد. انیمیشن ها و فیزیک هر دو قربانی طراحی و توسعه بازی های آنلاین محور هستند.​

View attachment Final Project - Segment1(00_02_57.336-00_03_12.636).mp4

در این میان و در این گزارش بحث اصلی درباره مشکل فوتپلنتیگ است. توسعه دهندگان برای این که ضعف های طراحی در انیمیشن ها را یک راه میان بر ایجاد کنند تا دستورات از کنترلر به انیمیشن های درون بازی و سپس رجیستری آنلاین در سریع ترین زمان ممکن رخ دهد، مشکلات فوتپلنتیگ نمایان می شود. انیماتور ها هر انیمیشنی که به بازی اضافه می کنند باید به دو اصول اولیه توجه اساسی بکنند. فیزیک و جاذبه و اینرسی هر انیمیشن بر روی سطحی که انیمیشن بر روی آن حرکت می کند.توسعه و طراحی و ادغام سازی چنین کاری نیاز به یک موتور گرافیکی مناسب، موتور فیزیک قدرتمند و سر انجام طراحانی حرفه ای دارد. در نتیجه هماهنگی این سه اصل باعث می شود که مشکلات فوت پلنتینگ در بازی به کم ترین میزان خود برسد و ما در بازی شاهد انیمیشن های با ثبات باشیم.​

View attachment Final Project - Segment1(00_02_29.636-00_02_55.536).mp4

بسیاری از مشکلات بازی را می توان نادیده گرفت. اما مشکل کاشت پا واقعاً یک عذاب بی پایان است. این مشکل تمامی نقاط قوت بازی را زیر سوال برده و آسیب جدی به گیم پلی بصری بازی از دید دوربین گیم پلی وارد کرده است. مشکلات اسکیت روی یخ، فرو رفتن توپ در پا ( این موضوع را تا حدودی می توان گاهی نادیده گرفت ) و به همین ترتیب، انیمیشن های بی کیفیت پا به توپ، ضربه مهلکی به تصویر کلی وارد کرده است.​

ویدیو گیم پلی را مشاهده کنید. استپ اولیه بازیکن را ببینید:

  • آناتومی بدن بازیکن را به هم می ریزید!
  • چرخش زانوی بازیکن!
  • انیمیشن به هم ریخته است!

View attachment Film - PROJECT.mp4

زمان پاسخ گویی یکی از بزرگ ترین مشکلات طراحی انیمیشن ها است. این دردسر و چالش وقتی بیشتر نمود پیدا می کند که تیم توسعه دهنده باید نحوه انتقال داده ها از کنترلر به انیمیشن را برای بخش آفلاین و آنلاین تقسیم بندی کند. همین طور هر انیمیشنی زمان پاسخ گویی مربوط به خود را دارد و اگر زمان پاسخ گویی در برخی از انیمیشن ها سریع تر باشد، آن انیمیشن به سمت یک انیمیشن سریع و غیر طبیعی سوق داده می شود. این جا تیم توسعه دهنده باید تصمیم بگیرید که قصد دارد یک انیمیشن طبیعی و شبیه به واقعیت طراحی کند و یا یک انیمیشن آرکد و یا یک انیمیشن مخصوص بازی های آنلاین رقابتی.​

View attachment Final Project - Segment1(00_03_16.502-00_03_41.136).mp4

به عبارتی ساده توسعه دهندگان سه نوع انیمیشن براساس سبک و سیاق بازی در دست توسعه بازی هایشان طراحی می کنند :

  1. انیمیشن های واقع گرایانه ( شبیه ساز )​
  2. انیمیشن های آرکد که چیزی مابین یک انیمیشن واقع گرایانه و نیمه واقع گرایانه است.​
  3. انیمیشن های رقابتی : که برای بازی های آنلاین محور طراحی می شود و این نوع انیمیشن ها بسیار مصنوعی طراحی شده و زمان پاسخ گویی کنترلر به انیمیشن در سریع ترین حالت ممکن طراحی می شود و برای توسعه دهنده طبیعی بودن و واقع گرایانه بودن انیمیشن هیچ اهمیتی ندارد و فیزیک هم قربانی می شود و فقط زمان پاسخ گویی سریع برای اجرای انیمیشن در سریع ترین زمان ممکن برای توسعه دهنده اهمیت دارد و در اولویت است.​

نکته اصلی این است انیمیشن های پا به توپ در فیفا در سال های اخیر به طور کامل به صورت رقابتی طراحی شده ( الویت راضی کردن بازیبازان بخش التیمیت تیم هستند ) و با اجرای دستور کنترلر به سرعت انیمیشن پا به توپ اجرا می شود و واقع گرایانه بودن و قوانین فیزیک به راحتی قربانی زمان پاسخ گویی سریع می شود. همین موضوع باعث شده که در جریان گیم پلی بازی از نمای دوربین گیم پلی کلیت بازی بسیار مصنوعی و زشت به نظر برسد.​

ویدیویی دیگر از به هم خوردن آناتومیک بدنی بازیکن، و مشکلات تطبیق پذیری انیمیشن با توپ و ....
View attachment FIFA 23_20230114205422(1).mp4

توجه : انیمیشن های رفلکس دروازه بان ها، انیمیشن های نبرد های هوایی، ضربات سر، شوت ها به صورت شبیه ساز طراحی شده و بخشی از آن ها هم به صورت آرکد ! به عنوان مثال بخشی از انیمیشن های پاس به صورت شبیه ساز طراحی شده و بخشی دیگر به صورت آرکد.​

ویدیوی پایین یک نمونه بارز از طراحی یک انیمیشن شبیه ساز و نزدیک به واقعیت است.
View attachment FIFA 23_20221004194008.mp4


در نهایت هر چقدر انیمیشن ها طبیعی تر باشند، به طبع زمان پاسخ گویی آن انیمیشن مربوطه کند تر می شود. چرخش و حرکت ناگهانی پلیر به سمت عقب، چند ثانیه زمان می برد. و این جا انیمیشنی که طراحی می شود، مهم است. آیا این چرخش باید بسیار سریع باشد ؟ و یا شبیه به واقعیت ؟ تصمیم با تیم توسعه دهنده است که باید تصمیم بگیرد که انیمیشنی رقابتی، آرکد و سریع طراحی کند و یا شبیه به حرکات یک انسان در دنیای واقعی. یا چیزی در این بین.​

ویدیوی از انیمیشن های بی کیفیت پا به توپ - مشکلات فوت پلنتینگ - فرو رفتن توپ در پا.
View attachment My Video-4.mp4

همان طور که در ویدیو مشاهده می کنید انیمیشن های پا به توپ در فیفاهای کنونی ( این ویدیو مربوط به فیفا ۲۲ نسل نهمی است) کاملا بر اساس یک بازی آنلاین رقابتی طراحی شده است. انیمیشن و فیزیک قربانی زمان پاسخ گویی سریع شده اند. و به همین دلیل کیفیت انیمیشن ها پایین آمده است. ( وقت شد انیمیشن های پا به توپ فیفا 23 رو در ویدیو زیر جایگزین انیمیشن های پا به توپ فیفا 22 می کنم )​

View attachment Final Project - Segment1(00_03_44.036-00_04_03.002).mp4

یکی از بهترین بازی های ورزشی که توانسته یک تعادل عالی در ایجاد ساخت انیمیشن های واقع گرایانه با زمان پاسخ گویی عالی به وجود بیاورد سری NBA 2K است. تیم توسعه دهنده با موتور گرافیکی اختصاصی Eco-Motion engine توانسته اند در خلق انیمیشن های واقع گرایانه با زمان پاسخ گویی فوق العاده عالی عمل کنند تا هم گیمر های offline و هم گیمر های آنلاین باز راضی باشند.

View attachment NBA 2K23 PS5 JORDAN CHALLENGE OFFICIAL GAMEPLAY (FULL GAMES) - Segment1(00_04_59.299-00_05_11....mp4

در نهایت باید گفت طراحی یک بازی رقابتی آنلاین محور یا یک بازی شبیه ساز به خودی خود مشکلی ندارد. هر کدام می توانند گیم پلی لذت بخش و هیجان انگیزی داشته باشند و طرفدارانی برای خود دست و پا کنند. مشکل اصلی جایی نمود پیدا می کند که تیم توسعه قصد دارد یک بازی ورزشی توسعه دهد که قشر های گوناگون طرفدار بازی های شبیه ساز، آرکد و سر آخر آنلاین رقابتی را در یک پکیج راضی نگه دارد و همین موضوع منجر به سردرگمی تیم توسعه دهنده در طراحی بازی می شود. به هر حال بازخورد ها به تیم توسعه دهنده ارسال شده و حداقل اگر سازندگان قصد دارند انیمیشن های پا به توپ به صورت رقابتی طراحی شود مشکلات کاشت پا یا همان فوت پلنتینگی که توضیح دادیم برطرف شود و حداقل با انیمیشن های رقابتی بهینه تری روبرو باشیم و بی پرده بگوییم، انیمیشن های پا به توپ در فیفای کنونی نیاز به یک بازسازی اساسی دارد، حتی اگر می خواهد به صورت رقابتی طراحی شود.​
 
آخرین ویرایش:
View attachment 284094

عرب لوسِ پولدار با ترسیم شکل :|(اصلا هم از رو حسادت نمیگم;)))

با پینگ 85 3-3 شد تو پنالتی باختم.به خدا امکانات ندارم فقط :D
البته ایرادی بهشون وارد نیست،ماها کم برخوردار و بدبختیم(کردنمون(بدبخت) :) ).فقط ۲ شب به بعد میشه بازی کرد.ظهر که بازی میکنم زیدان ۹۴ در حد یه بازیکن برنزی زیر ۵۰ پاس میده
 
آخرین ویرایش:
البته ایرادی بهشون وارد نیست،ما ها کم برخوردار و بدبختیم(کردنمون).فقط ۲ شب به بعد میشه بازی کرد.ظهر که بازی میکنم زیدان ۹۴ در حد یه بازیکن برنزی زیر ۵۰ پاس میده
امروز ویکند 10 بازی اول 8 تا بردم.بعد گفتم برم یه غذایی بخورم بیام که ای کاش شکمم کارد خورده بود :D5 تا بازی پشت سر هم نت قطع شد.الان باید زور بزنم بلکه رنک 5 بشم :|
 
البته ایرادی بهشون وارد نیست،ما ها کم برخوردار و بدبختیم(کردنمون).فقط ۲ شب به بعد میشه بازی کرد.ظهر که بازی میکنم زیدان ۹۴ در حد یه بازیکن برنزی زیر ۵۰ پاس میده
داداش خرجی که این برا تیمش کرده به هیچ وجه نرمال نیست حداقل چند هزار دلار پول اینا رو داده.
 
امروز ویکند 10 بازی اول 8 تا بردم.بعد گفتم برم یه غذایی بخورم بیام که ای کاش شکمم کارد خورده بود :D5 تا بازی پشت سر هم نت قطع شد.الان باید زور بزنم بلکه رنک 5 بشم :|
هیچی بدتر از DC شدن نیست. همه تلاشت بر باد میره.
 
  • Sad
Reactions: hamid_barca
این ویکند قشنگ گند زد به اعصابم.(در حدی که میخواستم کنسول و ببرم پشت شهرداری بفروشم :D) یعنی ۱۰ تا بازی اول یه توپ یه گل بودم. ۱۰ تا بازی اول فقط ۳ تا وین گرفتم. از ۱۰ تای باقی مونده هم ۸ تا وین که در مجموع ۱۱ وین و ۹ باخت.
 
۲ تا بازی اکشن ادونچر نیاز داشتم تا این سم و پاکش کنم از رو کنسول
بالای ۱۰۰ تا پک تو ۱ هفته باز کردم فقط یه صلاح گلد بهم داد! کامینویتی بازی به شدت تاکسیک toxic
۲ تا گل میزنه از دقیقه ۶۰ به بعد توپ و میبره زمین خودش و پاس کاری میکنه نمیدونم این کار چه لذتی داره به فرض که بردی بعدش چی قراره گیرت بیاد؟ متاسفانه بازی و خلاصه کردن تو pace 95 به بالا. خیلی سعی کردم کنار بیام و لذت ببرم گفتم شاید بیشتر وقت بزارم شاید ایراد از من اما فهمیدم این یه مشکل اساسی و کلی که بعید به این زودی ها تغییری ببینیم درش
 

کاربرانی که این گفتگو را مشاهده می‌کنند

Top
رمز عبور خود را فراموش کرده اید؟
اگر میخواهی عضوی از بازی سنتر باشی همین حالا ثبت نام کن
or