FIFA 23 GMEPLAY DEEP DIVE
Part 1
View attachment 266245
فناوری HyperMotion2
[NG]
ما میخواستیم در FIFA 23 با فناوری هایپر موشن 2 بازی را از نظر فناوری نسل جدید یک قدم جلوتر ببریم. به عنوان یک اصل، هایپر موشن پایه و اساس FIFA 23 در پلی استیشن 5، Xbox Series X|S، PC و Stadia است. این فناوری از دو بنیان اصلی تشکیل شده است:
1 - Advanced 11v11 Match Capture
2 - Machine Learning
HyperMotion2 با استفاده از این دو سیستم به روز شده، FIFA 23 را به بیش از 6000 انیمیشن واقعی فوتبال منتقل می کند که مستقیما از زمین دنیای واقعی به بازی منتقل می شوند.
ضبط بازی پیشرفته 11 به 11 [NG]
برای FIFA 23، در مقایسه با اولین استفاده از هایپرموشن، دو برابر بیشتر ضبط حرکت در دنیای واقعی انجام دادیم. با استفاده از لباسهای Xsens، میلیونها فریم انیمیشن را از دو مسابقه فوتبال با بهره وری بالا با تیمهای حرفهای، از جمله تصویربرداری کامل از یک مسابقه زنان، ضبط کردیم. علاوه بر پنج اسکیل موو زن آموزشی بسیار ماهر، این مهارت های و حرکات جدید به ما کمک میکنند تا عناصر واقعی فوتبال را به زمین مجازی و دنیای گیم بیاوریم.
این فناوری بخش هایی از بازی مانند حرکت کامل تیمی، فوتبال زنان، دریبلینگ فنی، شتاب گیری (AcceleRATE)، ضربات توپ ترکیبی، نبردهای هوایی دروازه بان ها در مقابل ضربات سر و غیره را تقویت می کند.
به هر حال، ما همچنین کلیپهای خلاصه کوتاهی را برای بسیاری از بخشهای بازی FIFA 23 در Deep Dive با حضور Kantcho Doskov، Sam Kovalev، Shauna Games و Shelden Rogers اضافه کردهایم. اگر وقت ندارید کل این مقاله را یکباره بخوانید، ویدیوهای خلاصه یک نمای کلی از چیزهای جدید در FIFA 23 به همراه فیلمهایی از سیستمها و مکانیکهای جدید ما در عمل ارائه میدهند. توجه داشته باشید که این کلیپ ها در طول توسعه FIFA 23 ضبط شده اند و اطلاعات موجود در آن ممکن است با گذشت زمان تغییر کند یا به روز شود، زیرا ما توسعه FIFA 23 را نهایی می کنیم.
View attachment 266246
ضبط حرکات تیم به صورت کامل [NG]
انیمیشن های جدیدی به FIFA 23 معرفی شده اند تا تنوع و غوطه وری در گیم پلی را بهبود ببخشند، از جمله شوت های جدید گرفته تا پاس ها و حتی سیو های دروازه بان ها. با تکنیک Advanced Match Capture، میتوانیم انیمیشنهای با شدت بیشتری در سطح مسابقه دریافت کنیم، همگی با این هدف که گیمر ها بیش از پیش احساس کنند که واقعا در زمین بازی حضور دارند.
machine learning
[NG]
Advanced 11v11 Match Capture از HyperMotion2 به الگوریتم machine learning ما اجازه میدهد تا از فریمهای بسیار بیشتری از دادهها نسبت به قبل در دسترس برای ایجاد ویژگیهای جدید یاد بگیرد. ما توانستهایم از ML برای افزایش عملکرد و دقت شبکههای عصبی خود استفاده کنیم، که میتواند انیمیشنهای حرکتی متنوعی را در زمان واقعی ایجاد کند و در نتیجه ساختاری قوی تر برای FIFA 23 و عناوین آینده EA SPORTS FC ایجاد کند.
در FIFA 23، این منجر به تکامل و توسعه چندین ویژگی با الگوریتم machine learning، از جمله ML-Jockey و Technical Dribbling شده است که در زیر به جزئیات آن خواهیم پرداخت.
خلق ایده های جدید در FIFA 23
فلسفه اصلی طراحی که ما هنگام ساخت FIFA 23 به آن توجه کردیم، از ترکیبی از تحقیقات و آزمایشات خودمان و همچنین فیدبک های انجمن ها ناشی شد. با FIFA 23، هدف ما دستیابی به سطح جدیدی از تنوع فوتبال با ایجاد مکانیک هایی است که قبلاً در زمین مجازی دیده نشده اند و با به روز رسانی سیستم های موجود برای ایجاد تجربیات نو و تازه !
به روز رسانی فوتبال زنان
بازی زنان در FIFA 23 پیشرفتهای جدید بسیار زیادی داشته و گیمپلی نقش مهمی در خلق آن داشته است. هدف ما این است که مسابقات زنان را معتبرتر و منحصر به فردتر کنیم، بنابراین ما یک ضبط حرکات اختصاصی بر اساس فناوری HyperMotion2 برای این منظور انجام دادیم. با دو تیم حرفهای زنان، این ضبط حرکات به ما امکان میدهد انیمیشنهایی داشته باشیم که مختص بازیکنان زن هستند و همه بر اساس حرکات واقعی زنان ضبط حرکت شده اند.
در اینجا عناصر گیم پلی ای هستند که ما به فوتبال زنان در FIFA 23 اضافه می کنیم:
حرکت های جدید : سه مجموعه منحصر به فرد از الگوهای حرکتی که در مجموع صدها انیمیشن متمایز را شامل می شود.
سبکهای استایل حرکتی، دویدن و راه رفتن ستاره های جدید : چندین استایل حرکتی جدید بر اساس بازیکنان واقعی، از جمله سم کر و بازیکنان دیگر.
انیمیشنهای مخصوص زنان - اضافه شدن صدها انیمیشن جدید انحصاری زنان، از جمله شوتها، ضربات شروع مجدد، جشنهای بعد از گل، جوکیها، پاسها، کنترل توپ، دریبلزنی و غیره.
View attachment 266247
سیستم دریبلینگ فنی [NG]
در FIFA 23 ما دریبلینگ تکنیکی/فنی را به شما معرفی می کنیم که یک سیستم دریبلینگ کاملا جدید که از سیستم لمس فعال برای محاسبه هوشمندانه تر مسیر بازیکن به سمت توپ استفاده می کند.
با صدها انیمیشن جدید ضبط شده توسط Advanced Match Capture و با ML-Flow فعال بین هر لمس توپ، هدف ما از دریبل فنی بهبود احساس حرکت در حین کنترل توپ است و باعث میشود چرخش و دریبلینگ پاسخگوتر شود.
دریبل فنی سبک پیشفرض جدید دریبل با استفاده از آنالوگ چپ است و هر بازیکنی میتواند آن را اجرا کند، اگرچه کیفیت دریبل هنوز به شدت به ویژگیهای دریبل بازیکن بستگی دارد. در اینجا فهرستی وجود دارد که کدام ویژگیها میتوانند بیشتر بر جنبههای دریبل فنی تأثیر بگذارند و ویژگیهای با کیفیت تر تأثیر مثبت بیشتری دارند.
دریبل زدن و کنترل توپ : دقت لمس دریبل.
دریبل زدن ، چابکی و واکنش : انیمیشن ها با چه سرعتی پخش می شوند.
دریبل زدن و کنترل توپ : تا چه اندازه توپ می تواند به دریبل زن نزدیک یا دور بماند.
دریبل زدن و واکنش ها : حامل توپ در حین دریبل زدن چقدر سرعت دارد.
دریبل زدن، چابکی، تعادل و واکنش ها : حمل کننده توپ چقدر سریع می تواند بین انیمیشن های دریبلینگ مختلف جابه جا شود.
توجه داشته باشید که این ویژگی ها برای مکانیک ها و اقدامات دیگر نیز استفاده می شوند.
View attachment 266248
موضوعی را باید به خاطر داشته باشید که دریبل فنی تنها زمانی کار می کند که صرفاً از آنالوگ چپ استفاده کنید. اصلاحکنندههای دریبلینگ یا سایر سیستمهای دریبلینگ (مانند دریبل چابک، دریبل استراف، دریبلینگ شیلد، دریبل آهسته و مشابههای متنی)، سیستمهای جداگانهای هستند که از دریبل فنی استفاده نمیکنند.
ML-Jockey
[NG]
هدف ML-Jockey ارائه کنترلهای احساسی سختتر و افزایش پاسخ دهی هنگام همگام شدن با مهاجمان است، در حالی که Jockey (L2 در کنترلکنندههای PlayStation || LT در کنترلکنندههای Xbox) یا Sprint Jockey (L2+R2 || LT+RT) استفاده میشود.
ما ML-Jockey را با دو هدف بزرگ طراحی کردیم:
با یادگیری از موقعیت های دنیای واقعی، فناوری یادگیری ماشین ما سیستم Jockey را به روز می کند و انیمیشن ها را در زمان واقعی می نویسد، سیالیت و ثبات Jockeying را افزایش می دهد و در عین حال رفتار و توانایی بازیکن را برای موقعیت یابی بهبود می بخشد. هر دو Jockey و Sprint Jockey شبکه های عصبی مربوط به خود را برای ایجاد و نمایش انیمیشن های متنوع و طبیعی دارند.
در اینجا یک مرور کلی از چگونگی تأثیر ML-Jockey بر جوکی در FIFA 23 آورده شده است:
بازیکن Jockeying توانایی چرخش در زوایای مختلف را برای بهبود پوشش دفاعی خود دارد
اکنون کاهش سرعت حرکت از سرعت های بالا به جوکی کندتر است و تکیه بیش از حد بازیکنان به توقف های سریع و چرخش های سریع برای بازیکنان سخت تر می شود.
ویژگی آگاهی دفاعی بر جنبههای زیر از جوکی تأثیر میگذارد:
حداکثر سرعت در حین دویدن سرعت.
ویژگی سرعت اسپرینت روی سرعت جوکی تاثیری ندارد.
سرعت انتقال بین Jockey و Sprint Jockey.
میزان سرعت و شتاب هنگام خروج از Jockey به Sprint حفظ می شود.
شتاب در حین جوکی، همراه با ویژگی شتاب.
هر چه ویژگی آگاهی دفاعی بالاتر باشد، بازیکن سریعتر می تواند حرکات جوکی را که در بالا ذکر شد انجام دهد.
بازیکنانی که در داخل محوطه جریمه بازی می کنند اکنون می توانند دست های خود را پشت سر خود قرار دهند.
ما همچنین شبکههای ML-Jockey را با انیمیشنهایی از ضبط مسابقات زنان آموزش دادیم تا جوکی را برای زنان معتبرتر و منحصربهفردتر کنیم.
View attachment 266251
مکانیزم جدید شتاب [NG]
ویژگی AcceleRATE مبنی بر گسترش سیستم حرکتی بازیکنان است و آن ها را به الگوهایی منحصر به فرد تقسیم می کند. همین موضوع باعث می شود و ما را قادر می سازد تا شخصیت خود را در شتاب بازیکنان با هدف بهبود قابلیت دوام انواع مختلف بازیکنان در FIFA 23 به نمایش بگذاریم.
این ویژگی از تفاوت های واقعی بین فوتبالیست ها الهام گرفته شده است، جایی که حتی بازیکنانی با سرعت های مشابه می توانند به طور بسیار متفاوتی در زمین حرکت کنند. اکثر بازیکنان در نوع شتاب «پیش فرض» که ما آن را «کنترل شده» مینامیم قرار میگیرند، با این حال، ما دو نوع جدید به نامهای Explosive و Lengthy هم داریم.
انواع شتاب:
کنترل شده : اکثر بازیکنان در FIFA 23 در نوع کنترل شده قرار می گیرند زیرا به طور یکنواخت و به صورت کنترل شده شتاب می گیرند.
انفجاری : اینها بازیکنان کوتاهتر و چابکتری هستند که میتوانند به سرعت مسافتهای کوتاه را طی کنند و از حریفان خود پیشی بگیرند، حتی اگر این به معنی کاهش سرعت پس از انفجار اولیه شتاب باشد. این بازیکنان سریعتر شروع می کنند اما سرعت شتاب آنها کاهش می یابد.
درازتر - بلندتر و قویتر، این بازیکنان به کمی زمان بیشتری برای شروع نیاز دارند، اما میتوانند به هر کسی برسند و حتی از آنها پیشی بگیرند، به شرطی که فاصله کافی داشته باشند. این بازیکنان کندتر شروع می کنند اما در مسافت های طولانی تر پیشرفت می کنند.
به طور خلاصه، بازیکنان انفجاری احتمالا میتوانند در مسافتهای کوتاه و موقعیتهای تک به تک بهتر عمل کنند، برخلاف بازیکنان طولانی که در مسافتهای طولانی بهتر عمل میکنند، مثلاً در بازیهای جدا شده پس از یک توپ عبوری.
AcceleRATE به طور خودکار بر اساس ترکیبی از ویژگی های ارتفاع، چابکی و قدرت به بازیکنان اختصاص داده می شود. با توجه به آنچه گفته شد، شتاب و سرعت همچنان عوامل اصلی در تعیین سرعت کلی یک بازیکن هستند.
دسته های AcceleRATE به این ترتیب تخصیص داده می شوند:
View attachment 266250
View attachment 266310
![Warning :warning: ⚠️](https://cdn.jsdelivr.net/joypixels/assets/8.0/png/unicode/64/26a0.png)
توجه :
نوع شتاب درست قبل از شروع بازی محاسبه می شود، بنابراین مهم است که توجه داشته باشید که تحت تاثیر تغییرات ویژگی است که می تواند قبل از مسابقه اتفاق بیفتد. (Chemistry، روحیه، و غیره)
اما تحت تأثیر تغییرات ویژگی که پس از شروع بازی اتفاق می افتد (از دست دادن استقامت، Perks و غیره) نمی باشد.
View attachment 266249
شوت های قدرتی:
شوت های قدرتی یک نوع از شوت مبتنی بر مهارت جدید هستند که با صرف زمان و درجه بالاتری از دقت ورودی، قدرت و دقت بیشتری را در زمانم شلیک کردن یک شوت قدرتی اضافه می کنند.
در اینجا نحوه انجام شوت های قدرتی آمده است:
برای موفقیت در شوت های قدرتی بازیکنان باید موارد زیر را در نظر بگیرند:
معمولا فضای زیادی در اطراف بازیکن پا به توپ مورد نیاز است، زیرا هر ضربه پاور نیاز به نگه داشتن قدره ضربه قابل توجهی دارد.
هدف گیری عموما باید دقیق تر باشد، زیرا شوت های قدرتی مانند default Assisted Shots عمل نمیکنند و به شدت به هدف گیری بازیکن برای موفقیت متکی هستند.
هدف ما با افزودن Power Shots، معرفی یک لایه مهارت اضافی به مکانیزم های شوت زنی است و به گونهای طراحی شده است که بازیکنانی که میتوانند فضای خود را ایجاد کنند و هدف گیری دقیقی داشته باشند و برای انجام این کار پاداش دریافت کنند.
View attachment 266252
ویژگی های زیر بیشترین تاثیر را روی شوت های قدرتی دارند:
قدرت شوت زنی و در نهایت تمام کنندگی (اگر داخل محوطه جریمه زده شود) یا شوت های از راه دور (اگر خارج از محوطه جریمه گرفته شود) و آرامش.
این ویژگی ها نه تنها بر دقت ضربات قدرتی تأثیر می گذارد، بلکه بر سرعت و دقت هدف مورد نیاز بازیکن نیز تأثیر می گذارد.
هر چه مهارت ویژگی های فوق در بازیکنان بالاتر باشد، بازیکن می تواند در ارسال شوت قدرتی بهتر باشد.
شوت های قدرتی والی برای اولین بار با سیستم جدید Composed Ball Striking تعامل دارند و به بازیکنان این امکان را می دهند که ابتدا توپ را کنترل کنند و سپس بلافاصله یک انیمیشن ضربه ای قدرتمند انجام دهند. در این مقاله کمی بیشتر در مورد ضربات توپ ترکیبی صحبت خواهیم کرد.
مکانیزم های ضربات ایستگاهی بازطراحی شده است
امسال ما تصمیم گرفتیم که ضربات ایستگاهی ( Set Pieces ) را برای بازیبازان در تمام سطوح مهارتی با ارزش تر و واضح تر کنیم. با سیستمهای جدید، ما به دنبال این هستیم که کنترل دقیق تری بر نحوه حرکت توپ به سمت هدف خود در اختیار بازیبازان قرار دهیم.
ضربات ایستگاهی و ضربات کرنر
ضربات آزاد و ضربات کرنر اکنون عملکرد خود را با فهم و درک بهتری برای شما به اشتراک گذاشته می شود که در آن شما انتخاب می کنید بازیکن کجا توپ را بزند. ما می خواهیم کاری کنیم که ضربات آزاد و ضربات کرنر بیشتر شبیه همتایان بازیکنان فوتبالی در دنیای واقعی خود باشند.
با آنالوگ سمت چپ می توانید دوربین را حرکت دهید و جهت ضربه را تغییر دهید. با آنالوگ سمت راست شما یک شبکه پشت توپ را کنترل می کنید که به شما امکان می دهد حلقه، ارتفاع و سبک ضربه مورد نظر خود را تعیین کنید. یک خط مسیر کوچک وجود دارد که پیش نمایشی از نحوه حرکت توپ در چند متر اول را نشان می دهد.
View attachment 266253
ویژگی های بازیکن زیر برای سیستم جدید ضربه آزاد و ضربه کرنر استفاده می شود:
دراز کشیدن پشت دیوار دفاعی
از آنجایی که تلاش برای شوت زدن در زیر دیوار گزینه مناسب تری در FIFA 23 است، ما ابزار جدیدی برای دفاع در برابر این نوع ضربات آزاد به بازیکنان می دهیم. هنگام دفاع، بازیکنان اکنون این توانایی را دارند که پشت دیوار دراز بکشند.
همانند اضافه کردن یک بازیکن به دیوار، بازیکنان میتوانند از آنالوگ سمت چپ برای نزدیک شدن به پشت دیوار با بازیکن استفاده کنند. توجه داشته باشید که هر بار فقط یک بازیکن می تواند دراز بکشد.
برای حذف بازیکن، بازیکنان می توانند هنگام کنترل بازیکن دراز کشیده، آنالوگ سمت راست را از دیوار دور کنند.
View attachment 266254